Mitä mieltä gilistä?

Sonyaa

Otsikosta tuleekin se esille, että mitä mieltä indonesiassa käyneet on gilistä? Taitaa voittaa balin, eikös se oo nykyään aikalailla 'turisteilla pilattu'? Korjatkaa jos olen väärässä:) ja mitä itse suosittelette indonesiassa, olen siellä viikon ja ajatuksena olisi käydä ehkä kahdessA paikassa siellä.

7

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ehkä ihan noin

      Balilla jos jumit esim kutalle niin tulee kyllä olo että on "turisteilla pilattu", mutta kun lähdet pois turisti alueelta niin huomaat että ei se koko saari olekkaan yhtä turistirysää. Rauhallisempaa aluetta etsiessä kokeile esim lovinaa, amedia, candidasaa, padang baita.. Riippuen mitä reissulta olet hakemassa.

      GIlin saarilla kyllä kannattaa käydä, kuin myös lembonganin saarella.

    • arak1

      Jos viikko vaan on aikaa, niin suosittelisin esim sanuria balilla ja siitä nusa lembonganille esim 3 yöks. Gileille ei ehkä kannata lähteä jos on noin vähän aikaa.

      • alkuperäinen

        Kiitos vastauksista! Onko gili kuinka pitkällä balista jos ei kannata mennä kun on viikko aikaa ? Luulin että se on suht lähellä :D


      • jjek
        alkuperäinen kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! Onko gili kuinka pitkällä balista jos ei kannata mennä kun on viikko aikaa ? Luulin että se on suht lähellä :D

        Pari tuntia pikaveneillä, Benoasta ja Padangbaista pääsee. Voi olla aika rankkaa rynkytystä, jos kelit osuvat kohdalleen Balin ja Lombokin välisessä salmessa. Budjettivaihtoehto on mennä lautalla Padangbaista, mutta siinä menee about päivä suuntaansa ja Lombokissa pitää säätää kuljetusten kanssa.
        Googleta bali gili speedboat, löytyy yksityiskohdat.
        Lembongan ei ole huono vaihtoehto.


      • Gilille
        alkuperäinen kirjoitti:

        Kiitos vastauksista! Onko gili kuinka pitkällä balista jos ei kannata mennä kun on viikko aikaa ? Luulin että se on suht lähellä :D

        Lentäen pääset gilille myös niin että lennät lombokille ja sieltä satamaan josta pieni matka veneellä. Helpoin tapa taitaa kuitenkin olla tuo pikaveneellä meneminen. Amedista pääsee myös pikaveneellä gilille jos siellä sattuu olemaan.


    • jjek

      Jos turistirysät haluaa kiertää kaukaa, niin Gili Trawangan ainakin kannattaa jättää väliin. Oli aikanaan sopivan rauhallinen, ei enää pitkään aikaan.. G.Meno rauhallinen, G.Air normi indokylä, ei ehkä ihan paras lomailua ajatellen. Makuasia tietenkin.

    • balibali

      Käytännössähän Balia ja Gilejä on mahdoton verrata, ovat niin erilaiset ja niihin mennään eri syistä. Bali on suuri saari, jolle nyt ylipäätään ei kannata suunnata pelkkä rantaloma mielessään vaan kokemaan paikallista omalaatuista kulttuuria (Balia parempia rantoja löytyy helposti muualta). Gilit taas ovat pieniä rantaparatiiseja. Täällä lisää Balista:
      http://kerranelamassa.fi/indonesia/bali-demonien-saari/
      Ja täällä Balin naapurisaaresta Lombokista:
      http://kerranelamassa.fi/indonesia/lombok-gunung-rinjani-tulivuori-vaellus/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      368
      4543
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1600
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      213
      1397
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe