Skootterin laittajalle vinkkejä?

amelieamande8886

Moi, Joo mä olen viime aikoina miettinyt skootterin laittamista, mutta tulikin muutama juttu mieleen. Mitä tämä siis maksaa, laitteen lisäksi?
Mitä joudun siihen ottamaan? Äkkiseltään kun googletin tuli vastaan rekisteröinti ja vakuutus. Siis täytyykö mun mennä johonkin se rekisteröimään, että se ei riitä että ostan vempeleen ja lähden ajamaan xD ??

Eli paljon teillä on skootterin ylläpitö on NOIN vuodessa euroissa?
Te joilla ol mopo/skootteri, kiitos jos vaivaannutte vastaamaan!

Ja eikö skootterin ajoon tarvii eka sen mopokortin? Hirvittää hinnat....
En tiedä jääkö sitten haaveeksi, kun nykyään osataan joka asiasta kiskoa niin älyttömästi, kun en mikään suuri tuloinen ole : )

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 500€ vuodessa

      Skootteriin tarvitset moottoripyöräkortin.

    • minä vani

      55cc kuutioiseen en tarvitse mitään korttia kun syntynyt enne-88 . Sitä nuorempien täytyy ajaa mopokortti. Vakuutus maksaa n,200e vuosi ja maksan neljästi vuodessa sen 50e

    • jumantsuikka

      Ääliö. Tapa itsesi.

    • Terästetty limppari

      Vakuutus joku 150e/vuosi ja on moposkootteri.

      kun ostat mopon niin tietenkin tarkistat sen kunnon ja koeajat. jos oot tyytyväinen niin kauppakirjoihin/luovutus papereihin nimi alle.

      tais olla että viikon sisään osto/luovutus hetkestä pitää käydä katsastus konttorissa pistämässä virallisesti mopo nimiisi.

    • Terästetty limppari

      minä vani. mopokortilla ei saa ajaa 55cc kuutioista. enintään 50cc.

      yli 50cc tarvii jo kevari kortti, joten lain mukaan 55cc kuutioista ei saa ajaa mopokortilla vaan siihen tarvitsee kevarikortti.

      toiseksi 55cc ei ole mopo vaan "harjoitus" kevari.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe