Erota vai ei?

liian pitkään yhdessä..

Olen tällä hetkellä lasten kanssa kotona. Esikoinen (3,5v) käy päiväkodissa 3x/vko, 5h kerralla. Nyt tuntuu että liitto vetelee viimeisiään. Miehen kanssa riidellän päivittäin melki koko ajan. Miehessä ärsyttää kaikki: tekemiset ja olemiset siis kaikki. Viikonloput ovat pahimpia jollei ole mitään suunnitelmia. Pelkkä kotona oleminen ärsyttää. Miehen mielestä ei ole rahaa mennä mihinkään joten ei koskaan edes ehdottele menoja (ei myöskään silloin kun olin vielä töissä ja oli ylim.rahaa)
Myös lasten kanssa oleminen tuntuu vaikealta. Saa olla koko ajan kieltämässä, antamassa ruokaa tai toinen roikkuu housun punteissa. Iältään ovat siis 3,5v ja nuorempi 1v 10 kk. Nyt siis mietin onko parempi vaihtoehto lähteä eri suuntiin vai mikä avuksi?
(Olemme olleet yhdessä n.17 vuotta)

11

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä on nyt suunta toisenlainen.
      rahaa ei ole ja siitä juuri valitetaan, voisiko mies mennä kouluun tai sinä.
      köyhyyden poistamiseksi on tärkeää kouluttautua, mitä korkeamme sitä parempi palkka.
      Toimeentulo on tärkeä elin ehto ja lastensuojeluun varsinkin jos tarvitsee esim tukiperhettä, avopalveluita. ihan yksinkertaisesti lastensuojelun kautta saa helpommin tukea jos tavallinen toimeentulotuki ei tue esim, "harkinnalla."

      Minä hain juurikin sitä varten kun perhetyöntekijää ei ole aina saatavina tarvittaessa nopeasti.
      me päästiin kaupungin perheneuvolan kautta pariterapiaa ja siellä suunnitellaan joko eroa tai parisuhteen jatkoa(me jatkettiin ja olemme köyhiä väsyneitä mutta riidatonta parisuhdetta koska kumpikin pyrkii samaa)

      Jos miehesi on erimieltä jonka puolesta (minäkin vielä riitelin) mutta sanoin että se on meidän viimeinen asia, mitä me ei olla kokeiltu vaikka eroa oli ilmassa.
      Muistutin että se on enää ainoa vaihtoehto mutta ongelma on enimmikseen juurikin se että yksityisyyttä ei tahdo jakaa,miksi se kuulostaa hankalalta.
      sieltä tulee ilmi asioita, joita ei haluaisi kuulla mutta niiden läpi käymiseen vaaditaan että pystyy ymmärtämään kumppania.

      Meillä oli erinäkemykset onnellisesta perheestä mutta nyt ei ole enää.

      • liian pitkään yhdessä

        Kummallakin on työpaikka, itse olen hoitovapaalla ainakin kevääseen. Ja säästöjä on itsellä joten raha sinänsä ei ole ongelma. Esim. Elokuviin tms. pientä, ei tietenkään hotellilomiin ole varaa tällähetkellä. Mutta mieheni ei siis ehdota mitään, jos haluan jonnekin tarvii itse hoitaa liput yms. ja tuntuu että on vain pallo jalassa jota saa kuskata mukanaan :( ja asiasta olen huomauttanut..


      • liian pitkään yhdessä kirjoitti:

        Kummallakin on työpaikka, itse olen hoitovapaalla ainakin kevääseen. Ja säästöjä on itsellä joten raha sinänsä ei ole ongelma. Esim. Elokuviin tms. pientä, ei tietenkään hotellilomiin ole varaa tällähetkellä. Mutta mieheni ei siis ehdota mitään, jos haluan jonnekin tarvii itse hoitaa liput yms. ja tuntuu että on vain pallo jalassa jota saa kuskata mukanaan :( ja asiasta olen huomauttanut..

        Suosittelen pariterapiaan jo on pariterapian täti on sitä mieltä että yhteistä aikaa, ehkä miehesikin ymmärtää sanoman.
        Näen niin harvoin kunnollisia miehiä joten koen parhaan ja turvalliseksi omani.

        Tukiperhe on yksi vaihtoehto jos ei ole tukiverkostoa muuten.
        Tukiperheeseen tutustutaan ja lapset voi sitten kerran kuukaudessa olla tukiperheellä yötä (vähän kuin mummola )
        lisää tietoa löysin tämmöisen tukiperheestä http://www.thl.fi/fi/web/lastensuojelun-kasikirja/lastensuojelun-kasikirja/tyoprosessi/avohuolto/lastensuojelun-avohuollon-tukitoimet/tukihenkilo-tai-tukiperhe


    • hupsis.

      Miten sä luulet et yksinhuoltajana sulla olis sen helpompaa?

      • huonomminkinvois

        jos se ukko ei hakkaa, juo eikä raiskaa, niin parempaa perusmiestä saat hakea etkä löydä.

        aika pieniä tollaiset ongelmat, jos vielä rahatkin riittää normaaliin elämiseen ja sulla on työpaikkakin.

        ihme itkemistä, olet hyväosainen.


      • liian pitkään yhdessä...
        huonomminkinvois kirjoitti:

        jos se ukko ei hakkaa, juo eikä raiskaa, niin parempaa perusmiestä saat hakea etkä löydä.

        aika pieniä tollaiset ongelmat, jos vielä rahatkin riittää normaaliin elämiseen ja sulla on työpaikkakin.

        ihme itkemistä, olet hyväosainen.

        Kiitos tästä! Tunnenkin olevani hyväosainen kun olen säästänyt pienen summan jonka turvin voin olla kotona. Muuten kaikki rahat menevät laskuihin yms. Ja siis kun laskut ja muut menot ovat maksettu (eikä todellakaan asuta hulppeassa talossa tai ajella uudella autolla) voi hyvällä säkällä käydä juuri siellä elokuvissa kerran kuussa... Wuhuu!!!!


      • kunnonmies123
        liian pitkään yhdessä... kirjoitti:

        Kiitos tästä! Tunnenkin olevani hyväosainen kun olen säästänyt pienen summan jonka turvin voin olla kotona. Muuten kaikki rahat menevät laskuihin yms. Ja siis kun laskut ja muut menot ovat maksettu (eikä todellakaan asuta hulppeassa talossa tai ajella uudella autolla) voi hyvällä säkällä käydä juuri siellä elokuvissa kerran kuussa... Wuhuu!!!!

        tosi hyvä että edes kerran kuussa, ja perheesi ja sinä vaikutat tervejärkisiltä ja jalat maassa olevilta.

        älä katso mitä muilla on, koska näet vain pintaa, vaan ole onnellinen mitä sinulla on.


      • iyilyu

        No näin eronneena voin sanoa, että jos lähtee liitosta, joka on täynnä riitaa, niin kyllä yh:na on paaaaljon helpompaa.:)

        Tosin aloittajan tapauksessa ero ei välttämättä olisi paras ratkaisu. Veikkaan että kyseessä on vain lasten myötä muuttuneen elämäntilanteen vaihe, ohimenevä kriisi. Aikaa ennen kuin lapsista nuorin on 4v sanotaan parisuhteen mustaksi ajaksi, eikä syyttä. Se aika on haastavaa parisuhteelle ja vanhemmille yksilöinä. Koittakaa yhdessä jutella perheenne hyvinvoinnista.


    • hyväme

      Jotenkin tuttuja piirteitä, löydän samoja omasta elämästäni. Lasten kanssa kotonaoleminen ei ole aina yhtä juhlaa, samat rutiinit ja kuviot toistuvat päivästä toiseen. Minäkin toivoin aikani, että mies "innostuisi perhe-elämästä" ja parisuhteesta, siitä että yhdessä tehdään asioita. Mutta ei. Sitten tajusin, että voinhan mä yksinkin mennä, tavata ihmisiä, käydä kaupungilla, harrastaa. Joten anna miehesi olla, kyllä hän siitä virkistyy, kun huomaa että sinä olet lopettanut hyysäämisen.

      • Liian pitkään yhdessä..

        Mietitty on ja paljon toisia vaihtoehtoja. Ehkä pitäisi vaan olla onnellinen siitä mitä nyt on. Tuskin voi saada kaikkea mitä haluaa. Mies kun huolehtii lapsista vie hoitoon, on pihalla heidän kanssaan, käy kaupassa ja tekee myös kotitöitä. Ehkä siis valitan turhasta ja nykyinen elämäntilanne on vaan "turhauttava" kiire yms....


    • KIRRRNAUSS

      Moi,

      ymmärrän kyllä mistä puhut. Elämme mieheni kanssa hieman samanlaista elämänvaihetta. Oma lapsemme on 1,5-vuotias, hän aloitti nyt syksyllä päiväkodin ja minä palasin töihin. Ennen päiväkodin aloitusta olin henkisesti aika loppu sillä lapseni on kovin menevä tapaus ja koko ajan sai olla kieltämässä/ valvomassa. Hän myös nukkui vähän ikäisekseen joten sain painaa tukka putkella koko päivän. Mieheni on yrittäjä ja tekee pitkää päivää. Töihin paluu teki minulle hyvää, koska sain elämääni omaa sisältöä. Jaksan iltapäivisin todella hyvin lapseni kanssa kotona töiden jälkeen.

      Sinuna miettisin töihin paluun mahdollisuutta ehdottomasti. Saisit rahaa ja omaa aikaa. Voisit aloittaa tekemällä lyhennettyä työaikaa, itse aloitin niin ja se oli mitä parhainta! Mitä mieheen tulee niin ehkä suhtautumisesi häneenkin voi muuttua kun pääset ihmisten ilmoille kotoa.

      Ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella. Itse en eroa lapseni vuoksi, he menevät etusijalle koska haluan heille ehjän perheen. Mieti tulevia pyhiä kun joutuisitte vääntämään, kenen luona lapset ne viettävät ym ym. Nyt vaan sisältöä omaan elämään! Kyllä se siitä! ;) TSEMPPIÄ!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe