Alkoiko otatte jouluksi lainaa?

Pahoinvointisuomi

Itse joudun pari tonnia ainakin ottamaan. Otan 4ke jos vaan saan niin paljon. Minun kolmella lapsellani, ex-miehelläni, poikaystävälläni ja minulla on oikeus jouluun myös, vaikka en käykään töissä niin kuin te riistäjäporvarit!

48

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Köyhistä köyhin

      Otan kaiken mitä irti lähtee!

      Kyllä joulusta on voitava nauttia. Ikävä kyllä monet vippipaikat eivät enää lainaa minulle, koska luottotietoni ovat menneet näiden firmojen sikamaisen koronkiskonnan takia! Ei todellakaan ole minun syyni jos joku vetaa tuhannen prosentin vuosikorkoa.

      Enkö minä ja lapseni ansaitse joulun taikaa?????

      • wipitön

        Ei pikavippejä saa mistään jos luottotiedot ei kunnossa. Edes 20 € pikkuvippiä en saannu. Prrkll...


      • laavulle jouluna

        Sinä lapsesi kyllä ansaitsette joulun ja sen tuoman rauhan ja ilon, mutta se että se ilo katetaan kalliilla lahjoilla ja niitä paketteja on monia kymmeniä niin se menee jo överiksi silloin! Ihan otatte rauhassa, syötte perinteisen jouluruuan päivittäin kotona, aattona avaatte jokainen kolme pientä lahjaa, tärkeintä ei ole lahjan hinta vaan antamisen ja saamisen ilo, käytte rauhassa haudalla omaisia muistelemassa ja vietätte kivan ja rauhaisan joulun :) jo pelkät kynttilä luovat tunnelmaa perheeseen :) Joulun järjestäminen ei maksa todellakaan maltaita kunhan pysytään budjetissa ja ei innostuta laisinkaan mitään hankkimaan velaksi, jouluun on hyvä aloittaa säästäminen jo syksyllä ja aina laittaa hieman sivuun joulua varten, 20-40e kk syyskuusta joulukuuhun ihan jo riittää tuomaan joulun taloon ja perheelle :)

        Minä vietän aaton nyt laavulla, menen sinne reppuineen, keitän kahvit ja paistan makkaraa ja nautin rauhaisasta elosta metsässä yksin :)


      • wilukissa
        laavulle jouluna kirjoitti:

        Sinä lapsesi kyllä ansaitsette joulun ja sen tuoman rauhan ja ilon, mutta se että se ilo katetaan kalliilla lahjoilla ja niitä paketteja on monia kymmeniä niin se menee jo överiksi silloin! Ihan otatte rauhassa, syötte perinteisen jouluruuan päivittäin kotona, aattona avaatte jokainen kolme pientä lahjaa, tärkeintä ei ole lahjan hinta vaan antamisen ja saamisen ilo, käytte rauhassa haudalla omaisia muistelemassa ja vietätte kivan ja rauhaisan joulun :) jo pelkät kynttilä luovat tunnelmaa perheeseen :) Joulun järjestäminen ei maksa todellakaan maltaita kunhan pysytään budjetissa ja ei innostuta laisinkaan mitään hankkimaan velaksi, jouluun on hyvä aloittaa säästäminen jo syksyllä ja aina laittaa hieman sivuun joulua varten, 20-40e kk syyskuusta joulukuuhun ihan jo riittää tuomaan joulun taloon ja perheelle :)

        Minä vietän aaton nyt laavulla, menen sinne reppuineen, keitän kahvit ja paistan makkaraa ja nautin rauhaisasta elosta metsässä yksin :)

        Eikös siellä laavulla ole kylmä jos aikoo yöpyä siellä, jos tulee pakkasta -20-30 hrrrr..


      • mitenköhän....

        Vippifirmojen syytäkö se on että otat heiltä lainaa. Ehdot ilmoitetaan jo vipin hakuvaiheessa.


      • kiva tyyppi

        Älä saakeli ota niiden riistofirmojen pikavippejä! Pelkkää koronkiskontaa! Korko voi olla monta tuhatta prosenttia!


      • ei kaiiiii

        "Enkö minä ja lapseni ansaitse joulun taikaa?????"

        Ette ansaitse. Mitäs jätit velkasi maksamatta.


      • laavulle jouluna
        wilukissa kirjoitti:

        Eikös siellä laavulla ole kylmä jos aikoo yöpyä siellä, jos tulee pakkasta -20-30 hrrrr..

        No ei tule kylmä kun rakentaa oikeaoppisen rakotulen laavun eteen.


      • Raha ratkaisee

        "Enkö minä ja lapseni ansaitse joulun taikaa?????"

        Kyllä ansaitset! Kaikille toimeentulotukea saaville pitäisi antaa Joulu-bonus, tuhat euroa ylimääräistä. Niin ja lapsiperheille se olisi kaksi tonnia!


      • nuukuus kunniaan

        Kai on pakko sanoa, että ette ansaitse, jos kerran ette ansaitse tarpeeksi rahaa joulunviettoon ja luottotietonnekin ovat menneet. Se on muuten teidän onnenne, uskokaa tai älkää.
        Joulun taikaa lapsenne saavat, kun leivotte ennen joulua yhdessä, siivoatte kodin yhdessä, syötte aattoaamuna riisipuuroa yhdessä, käytte hautausmaalla ja saunassa, laulatte yhdessä joululauluja ja leikitte. Eivät lapset kaipaa monenlaisia lihoja ja kaloja. Usein lapset toivovat joulupöytään laatikoista mieluiten makaronilaatikkoa, mutta peruna-, lanttu- ja porkkanalaatikko ovat niin helppotekoisia ja edullisia, että nekin kannattaa pöytään kantaa. Omenoita ja mandariineja saa halvalla, niitä kauniiseen kulhoon pöydälle, itseleivottua pullaa ja piparkakkuja toiseen. Jos suklaata haluaa, niin yksi levy tai konvehtirasia kyllä riittää, ei tarvitse hankkia kuutta rasiaa, vaikka ne tarjouksessa olisivatkin.
        Palovaarallisia kynttilöitä ja allergisoivia hyasintteja ei lapsiperheessä tarvita.
        Verhot ja pöytäliinan voi vaihtaa, jos niitä on varastossa. Ikkunaan paperista leikattuja lumitähtiä.
        Joulutunnelman kruunaa useinkin joku mieluisa vieras. Jos isovanhemmat eivät pääse tulemaan, voitte kutsua käymään vaikka sen yksinäisen vanhuksen naapurista.


    • 76/2/m

      En tiennytkään että lainaa saa, vaikka ei ole töissä? Itsellä ei ole kuin normaali pankkikortti ja mitään luotto-ominaisuuksia ei ole. Olen kyllä ajatellut että hommaisi hätävaraksi jonkun luotollisenkin. Onko mahdollista työttömänä? Toisaalta siksi juuri meneekin talous sujuvasti, kun ei ole ylimääräisiä laskuja ja lyhennyksiä. Postissa ei tule kuin mainokset. myöskin säästöjä on muutamia tonttuja, ei joulutonttuja kuitenkaan. Älykännykkääkään ei ole, tästä tulee kympin säästö ja netti 2 tehokasta mikrobittiä ilmaiseksi taloyhtiössä!

      • hyvä juu...

        "" 2 tehokasta mikrobittiä ilmaiseksi taloyhtiössä!""

        Tarkoitit varman 2 Gigabittia/tavua. No ihan riittävä nettiyhteys on:).


    • pikavippi tarpeeton

      Vuoden aikana toimeentulotukeen oikeutettu yksinasuva saa 12 kertaa 480euroa rahaa, yhteensä siis vuodessa 5 760euroa ilmaista yhteiskunnan tukea sen lisäksi, että yhteiskunta on jo kustantanut hänelle asunnon, lämmityksen, veden, sähkön, kotivakuutuksen, ilmaisen terveydenhuollon jne.

      Tuo 480euroa kuussa tekee 16euroa päivässä. Sillä tulee mainiosti toimeen, jos on älliä päässä ja viitseliäisyyttä.

      • Miten on?

        Ei riitä, minulla on perhe. Etkö voi ymmärtää tätä? Eikö perheellisillä ole oikeutta joulun TAIKAAN?


      • Sinulla ei
        Miten on? kirjoitti:

        Ei riitä, minulla on perhe. Etkö voi ymmärtää tätä? Eikö perheellisillä ole oikeutta joulun TAIKAAN?

        monen mielestä ole oikeutta edes perheeseen, mokoma luuseri.


    • vuoden kohokohta

      Jos et käy töissä, niin sinulla on tässä vielä kuukausi aikaa tehdä joululahjoja ja kierrellä kirpputoreilta etsimässä edullisia lahjoja. Voit myös tehdä kävelylenkkejä esim. perjantai- ja lauantai-iltaisin pulloja etsien.

      Hommaa lankaa ja ehdit neuloa kaikille perheenjäsenille villasukat. Jos on esim käyttämätön villapusero, niin sen voi purkaa ja käyttää uudelleen neulomalla langan sukkiin, jolloin sukat eivät maksa mitään.

      Lahjat voivat olla myös aineettomia esim. voit luvata miehelle hierontaa viisi kertaa ja mies voi tarjota sinulle esim. lastenhoidosta vapaata ihan ikiomaa aikaa.

      Jouluruoat ovat halpoja ja työttömänä on hyvää aikaa tehdä laatikot ja muut valmiiksi. Laatikotkin voi tehdä jo paistamista vaille valmiiksi ja pistää pakastimeen. Aatonaattona voi ottaa ne jääkaappiin sulamaan ja paistaa sitten aattona kypsäksi uunissa. Kinkku puolestaan on halvinta mahdollista lihaa kilohinnaltaan. Rosollikaan ei paljon maksa.

      Joululauluja voi käydä laulamassa ilmaiseksi kirkon tapahtumissa, hautausmaalla voi kävellä katsomassa kynttilämerta, televisiosta tulee koko joulun esim. hyviä joulukonsertteja ja lapsille piirrettyjä. Joulukoristeita voi tehdä ja kaivaa vanhat säilytetyt lasten tekemät joulukoristeet esille. Kynttilät ei paljon maksa ja niitä voi polttaa. Leivinpaperista voi tehdä esimerkiksi lumitähtiä ikkunaan. Yhdessä voi laulaa joululauluja esim. netistä Youtubesta löytyy lauluja sanojen kera. Kirjastosta voi lainata lapsille joulukirjoja, teineille sarjakuvakirjoja ja itselle romaaneja.

      Jos olette tosi köyhä lapsiperhe, teillä on mahdollista hakea joulupakettia esim. Hyvä joulumieli -keräyksestä saa 70 euron lahjakortin.

      Eipä minullakaan mahdottomia summia ole joulua varten, mutta onneksi lahjoja voi ostaa pitkin vuotta. Pojalle olen ostanut tarjouksesta urheilusukkia paketillisen ja suihkusaippuaa. Tyttärelle olen ostanut (tarjouksesta tietysti myös) vastaavia tarpeellisia lahjoja. Sen lisäksi annan pojalle rahaa ja tyttärelle hänen haluamansa lelun. Piirrustuspaperi ja kynät ovat toivottuja myös aina. Ehkä jotain pientä ostan lisäksi, jos rahaa riittää. Aina olemme saaneet hyvän joulumielen aikaiseksi. Joulukuusen olen onneksi saanut naapurilta hänen koiran vahtimisesta palkaksi. Hyasintti tuo joulun tuoksua eikä semmoinen maksa kuin pari euroa, kun ostaa sen pienenä kasvina ja malttaa odottaa sen kasvamista.

      Hyvää joulun odotusta kaikille rahoista riippumatta

      • PahoinvointiSuomi

        Ei käy

        Otamme lainaa, meillä on kunnon jouluun oikeus.


      • Raha ratkaisee

        "Jos olette tosi köyhä lapsiperhe, teillä on mahdollista hakea joulupakettia esim. Hyvä joulumieli -keräyksestä saa 70 euron lahjakortin."

        Tuo on pilkkaamista, ei tuo riitä mihinkään! Summan pitäisi olla vähintään 200 euroa!


      • hyvin riittää
        Raha ratkaisee kirjoitti:

        "Jos olette tosi köyhä lapsiperhe, teillä on mahdollista hakea joulupakettia esim. Hyvä joulumieli -keräyksestä saa 70 euron lahjakortin."

        Tuo on pilkkaamista, ei tuo riitä mihinkään! Summan pitäisi olla vähintään 200 euroa!

        Kyllä sillä rahalla saa ostettua porkkanat, lantut, riisinjyvät, maitopurkit jne, joista voi tehdä joululaatikoita, riisipuuroa yms. Työttömällä on hyvää aikaa vertailla hintoja ja vaikka tulostaa netistä ruokaohjeita, jos ei ole keittokirjaa.

        Jos joulukalaa haluaa, niin esim. lohta on ollut moneen otteeseen tarjouksessa ja sitä voi hauduttaa uunissa, paistaa pannulla ja graavata.


      • Sulla ei oo oikeutta
        PahoinvointiSuomi kirjoitti:

        Ei käy

        Otamme lainaa, meillä on kunnon jouluun oikeus.

        mihinkään, kaikkein vähiten lainaan. Ettehän ole kyenneet entisiäkään maksamaan pois.


      • et.ole.köyhä
        PahoinvointiSuomi kirjoitti:

        Ei käy

        Otamme lainaa, meillä on kunnon jouluun oikeus.

        Jos ei kelpaa hyvät vinkit joulun viettoon vaan lainaa vaan pitää ottaa, niin ei kannata kirjoittaa tänne. Senkun ottaa sitä lainaa ja on tyytyväinen, eikä täältä kysele mitään.


    • Miksi pitää lainata?

      Mihin jouluna rahaa tarvitaan? Jouluhan on vain pari päivää ja silloin mitään niin erityistä tarvitse, että rahaa siihen pitäisi vielä lainata, ei ainakaan tuhansia!

      Trolli-provohan tuo aloitus oli, mutta monelle varmaan totisinta totta, että joulu rakennetaan velaksi, kun ostellaan kalliita lahjoja. Vaan ei oikein tule mieleen, että miksi pitäisi syytää rahaa turhaan. Syödäänhän me joka päivä muutenkin, ei kahdeksi päiväksi taikka kolmeksi aatto mukaan lukien niin kummoisia tarvita suuremmallekaan perheelle, kun saa jouluruokaa. Lahjatkin voi suhteuttaa tuloihinsa, jos niitä nyt ylipäätään tarvitsee alkaa ostelemaan.

      Käyn kyllä töissä, mutta en koe olevani mikään riistäjäporvari. Ennemminkin porvari jota riistetään.

      • Tietysti tarvitaan

        Rahaa tarvitaan tottakai.


    • HuvitteIija

      Aloittaja on joko surkea provo tai sitten pelkästään tyhmä. Kukaan järkevä ihminen ei ota joulua varten tuhansien lainoja.

      Ei ihme, että on "pahoinvointisuomi", kun se tehdään väkisin velkaantumalla tyhjänpäiväisellä syyllä.

      Kiertelin tänään, tai no eilen, kirpputoreilla ja huomasin, että toisissa on kiskurihinnat, kun taas eräästä tavaraa saa melkein kiittämällä.
      Ostin eurolla kynttelikön ja tuossa se nyt palaa tuomassa joulumieltä.

      Muille yritän lähinnä olla vain tavallista huomaavaisempi ja antaa aineettomia lahjoja, hierontaa, lenkkiseuraa, saunottamista, kahvittelua halpojen piparien kanssa yms.

      Kotiin vaihdan punaista niin paljon kuin löytyy ja ostan jotain mikä tuoksuu joululle, pienen hyasintin, kynttilöitä, glögiä, eikä pieni kinkkukaan konkurssiin vie. Laatikoita saan yleensä lahjaksi itse.

      Koristeita on vuosien myötä kertynyt ja vanha muovikuusi kelpaa mainiosti.

      Pilkon muutaman löytämäni trukkilavan ja muuta jätepuuta ja lämmitän asunnon tavallista lämpimämmäksi.

      Näillä konsteilla joulu ei maksa enempää kuin ravintolailta. En ymmärrä, että mihin pitäisi käyttää tonneja?

      • ei saa edes

        Pankki ei anna edes lainaa, eikä sitä muutenkaan jos ei tuloja ole.


    • dfsjksfjlksdjlk

      Lopettakaa te kirkosta eronneet joulun viettäminen kokonaan, niin vasta halvalla pääsette.

      • Niinpa niin!

        Minulla ja ex-miehelläni on 110% oikeus jouluun, jonka käytämme tänäkin vuotena.


      • Realismia
        Niinpa niin! kirjoitti:

        Minulla ja ex-miehelläni on 110% oikeus jouluun, jonka käytämme tänäkin vuotena.

        Miten aiot maksaa lainasi pois?


      • lopeta itse

        Joulu on pakana juhla, kirkko omi sen juhlakseen, kun ei entisajan ihmiset lopettaneet juhlimasta. Eli minä ateisti juhlin joulua, juhlin pääsiäistä, juhlin vappua ja juhlin juhannusta, kaikki ovat pakana juhlia alunperin.


      • OIKEUS ON!
        Realismia kirjoitti:

        Miten aiot maksaa lainasi pois?

        Etkö LUE OLLENKAAN mitä täällä kirjoitellaan. Meillä on oikeus ja aiomme lunastaa oikeutemme. Pelle!


      • poroporvarix
        OIKEUS ON! kirjoitti:

        Etkö LUE OLLENKAAN mitä täällä kirjoitellaan. Meillä on oikeus ja aiomme lunastaa oikeutemme. Pelle!

        Lunasta toki. Tammikuu ei ole kaukana.


    • tuleejamenee

      Joulu tulee jokaiselle. Ei siitä maksaa tarvitse.

    • a vot

      Ostan kinkun 20 euroa, pari laatikkoa, perunoita, rasian rosollia. Teen erän pipareita ja torttuja valmistaikinoista. Leipää, piimää,ja muutama pullo kaljaa. Ehkä karkkia ja suklaata, jos jää rahaa. Ja sillipurkki.

      • .........

        Näin sovittiin muinoin perheen kanssa ettei osteta lahjoja. Positiivista palautetta lapsillekin on fiksua olla ilman, jos eivät ole enää pieniä.
        Läsnäolo on kaikkein tärkeintä heillekin.


    • Pakanat ruotuun

      Kirkosta eronneille joulun pitäisi olla tavallinen arki- ja työpäivä. On täysin kohtuutonta, että ne jotka eivät maksa mitään, saavat kuitenkin samat edut kuin me jotka maksamme kirkollisveroja.

      Miksi ihmeessä pakanalle pitäisi vielä maksaa pyhätyökorvaus?

      Tavalliset sunnuntaitkin pitäisi noille perkeIeiIIe tehdä arkipäiviksi ja pitää kaupat ja palvelut auki kirkosta eronneiden työpanoksella.

      • 1-4 mulle ja 0 sulle

        Mikähän älykääpiö sinäkin oikein olet, "pakanat ruotuun".

        Ensinnäkin, kaikki "kristilliset" juhlapyhät on laitettu vanhojen suomalaiskansallisten juhlapyhien aikoihin. Esim. juuri joulu on aikamoinen sekoitus uuttaa ja vanhaa sekä varsinkin ei-kristillistä. Kaikki valtauskonnot ovat tehneet samalla tavalla levittäytyessään laajemmalle alueelle. Mutta ethän sinä tätä voi tietää, koska olet tietämätön moukka.

        Toiseksi, minä en ateistina ja kirkosta eronneena saa mitään ihme "etuja" sinun tietämättömän moukan kustannuksella. Minä kyllä ihan itse kustannan omat menoni.

        Kolmanneksi oikeudenmukainen ja modernin yhteiskunnan eettiset arvot kestävä ratkaisu juhlapyhiin olisi tietenkin se, että sovitaan joku määrä juhlapyhiä per vuosi, johon jokaisella on oikeus uskonnollisesta vakaumuksesta huolimatta. Sitten jokainen ottaa ne omat juhlavapaansa työnantajansa kanssa sopien. Minä voisin vaikka olla töissä jouluna, mutta haluat pitää vapaata vaikka kekrin kunniaksi.

        Neljänneksi, lauantait ja sunnuntait on saatu vapaapäiviksi työväenliikkeen ansiosta, joten kaikkein vähiten sinulla, moukka, olisi oikeus pitää silloin vapaata, koska sinä olet tietenki naina äänestänyt jotakin typerää porvaripuoluetta etkä työväenpuplueita.


      • Pakanat ruotuun
        1-4 mulle ja 0 sulle kirjoitti:

        Mikähän älykääpiö sinäkin oikein olet, "pakanat ruotuun".

        Ensinnäkin, kaikki "kristilliset" juhlapyhät on laitettu vanhojen suomalaiskansallisten juhlapyhien aikoihin. Esim. juuri joulu on aikamoinen sekoitus uuttaa ja vanhaa sekä varsinkin ei-kristillistä. Kaikki valtauskonnot ovat tehneet samalla tavalla levittäytyessään laajemmalle alueelle. Mutta ethän sinä tätä voi tietää, koska olet tietämätön moukka.

        Toiseksi, minä en ateistina ja kirkosta eronneena saa mitään ihme "etuja" sinun tietämättömän moukan kustannuksella. Minä kyllä ihan itse kustannan omat menoni.

        Kolmanneksi oikeudenmukainen ja modernin yhteiskunnan eettiset arvot kestävä ratkaisu juhlapyhiin olisi tietenkin se, että sovitaan joku määrä juhlapyhiä per vuosi, johon jokaisella on oikeus uskonnollisesta vakaumuksesta huolimatta. Sitten jokainen ottaa ne omat juhlavapaansa työnantajansa kanssa sopien. Minä voisin vaikka olla töissä jouluna, mutta haluat pitää vapaata vaikka kekrin kunniaksi.

        Neljänneksi, lauantait ja sunnuntait on saatu vapaapäiviksi työväenliikkeen ansiosta, joten kaikkein vähiten sinulla, moukka, olisi oikeus pitää silloin vapaata, koska sinä olet tietenki naina äänestänyt jotakin typerää porvaripuoluetta etkä työväenpuplueita.

        Joulu on Jeesuksen syntymäjuhla, jota sinä ateistina et arvosta, etkä maksa kirkollisveroa, joten et ole oikeutettu juhlapyhien vapaisiin millään perusteella.

        Vingu sinä vain vapaata ja maksa ateistien keskusjärjestölle tietty prosenttimäärä veroa tuloista, mutta kutsu mahdollisesti saamiasi vapaita joksikin muuksi kuin pyhiksi, koska sinulle mikään ei ole pyhää.

        Työpäivät on saatu porvarien ansiosta, koska ilman porvareita ei olisi työpaikkoja lainkaan.

        Porvarin edun mukaista on myös maksaa niin hyvää palkkaa, että työläisellä on varaa ostaa tehtaan valmistamia tuoteita.

        Myös viikonloppuvapaat ovat porvarin edun mukaisia, koska työläisellä täytyy olla aikaa käyttää tehtaan tuottamaa ja työläisen ostamaa tuotetta.

        Nämä sanat on lausunut eräs kaikkien aikojen suurimmista työnantajista, vapaasti suomennettuna, eli Henry Ford.

        Työväen paras ystävä on on pikimusta porvari, työnantaja, ei suinkaan sosialistit jotka vain vievät ihmisoikeudetkin työläiseltä ja asettavat konekiväärit rajoille, että orjat eivät karkaa.


      • 1-4 mulle ja 0 sulle
        Pakanat ruotuun kirjoitti:

        Joulu on Jeesuksen syntymäjuhla, jota sinä ateistina et arvosta, etkä maksa kirkollisveroa, joten et ole oikeutettu juhlapyhien vapaisiin millään perusteella.

        Vingu sinä vain vapaata ja maksa ateistien keskusjärjestölle tietty prosenttimäärä veroa tuloista, mutta kutsu mahdollisesti saamiasi vapaita joksikin muuksi kuin pyhiksi, koska sinulle mikään ei ole pyhää.

        Työpäivät on saatu porvarien ansiosta, koska ilman porvareita ei olisi työpaikkoja lainkaan.

        Porvarin edun mukaista on myös maksaa niin hyvää palkkaa, että työläisellä on varaa ostaa tehtaan valmistamia tuoteita.

        Myös viikonloppuvapaat ovat porvarin edun mukaisia, koska työläisellä täytyy olla aikaa käyttää tehtaan tuottamaa ja työläisen ostamaa tuotetta.

        Nämä sanat on lausunut eräs kaikkien aikojen suurimmista työnantajista, vapaasti suomennettuna, eli Henry Ford.

        Työväen paras ystävä on on pikimusta porvari, työnantaja, ei suinkaan sosialistit jotka vain vievät ihmisoikeudetkin työläiseltä ja asettavat konekiväärit rajoille, että orjat eivät karkaa.

        Wikipediasta löytyy parin klikkauksen päästä nämä tiedot:

        "Joulu on vuosittainen joulukuun loppuun sijoittuva kirkollinen juhla. Se on vanha ja yleinen juhla eri puolilla maailmaa.[2] Kristityt viettävät joulua Jeesuksen syntymän muistoksi.[3] Useimmissa maissa joulupukin hahmo, joululahjat ja yhdessäolo ovat keskeinen osa joulua. Joulun vietto alkaa Suomessa jo jouluaattona (24. joulukuuta), mutta joulukuun 25. päivä on kuitenkin varsinainen joulupäivä[4].

        Joulun ajankohta on muinaisen roomalaisen kalenterin talvipäivänseisauksen päivämäärä.[2] Suomen kielen sanat joulu ja juhla ovat ruotsalaisia tai skandinaavisia lainasanoja.[5] Sana joulu tulee alun perin ennen kristinuskoa vietetyn talvipäivänseisauksen juhlan muinaisgermaanisesta nimestä.[6] Joulussa ovat yhdistyneet kristillinen juhla, muinainen roomalainen saturnalia-juhla sekä Euroopan pohjoisten kansojen maatalousvuoden päättäjäis- ja keskitalven juhla (yule), Suomessa vanha vuodenvaihteenjuhla kekri[7]."

        Mutta tuokin yllä oleva teksti on moukalle, eli sinulle "pakanat ruotuun" aivan liian vaativaa.

        Loppuihin edellisien kirjoituksesi paskoihin en edes viitsi jättää kommenttia.

        Mitä sitä turhaan "helmiä sioille".


    • piparii pyhiksi

      Pari tonnii otetaan joulu lainaa saadaan pötyä pöytään, saadaan mässätä joulun pyhät ja piereskellä! Lainat maksetaan jos jaksetaan!

    • Raha ratkaisee

      Aloitus on täyttä asiaa, ei Joulusta mitään tule ilman rahaa ja sitä pitää olla reilusti!

      • holofernes

        On tässä ollut koko vuosi aikaa tienata. Jos pitää kysyä jonkun hintaa, niin siihen ei ole varaa.
        Osta aina kaikki käteisellä, niin olet jonain päivänä varakas.

        Nytkin aloittaja väittää haaskaavansa pariin päivään tonneja joista ei ole parin päivän päästä mitään iloa, vain surua, koska ulosottomies tulee jonain päivänä niitä perimään.

        Älkää opettako lapsianne tuhlaamaan mielettömyyksiin, niin teette heille valtavan ison palveluksen.


    • Joulumieltä...

      Joo tonni tai kaksi pitää ottaa vippiä jotta joulun vois viettää. Ehkä sitten pätjään pienemmällä mutta varuksi pitää ottaa riittävästi lainaa. Oisko Ellos tai Halen hyvät paikat mist pytää...

      • 3000 € kasassa

        Mulla noita pikalainoja jo kolmen tonnin eestä. Eli jouluostoksia tehdään meidän perheessä kiivaasti. Mä otin molemmista Ellokselta ja Halens ja yks virolainen vippifirma.


      • Joo hyvät pytää

        Joo Ellos on ihan hyvä pytää lainaa, kun korkokin on yli 30%... Varsin kohtuullista!

        Itse jos tarvitsen lainaa, lainaan pankista ja korko kohtuullinen 3%, tosin joulua varten en ala lainailemaan rahaa.

        Jouluun saa rahat vaikka pulloja ja tölkkejä keräämällä, veilä vajaa kuukausi aikaa keräillä.


    • En vietä joulua lainkaan, joten kyseisiin pyhien takia en vippejä tarvitse. Jaksan vuodesta toiseen kummastella sitä, miten helposti ihmiset menevät kauppa-Lopojen ynnä muiden markkinoijien virittämiin mainosansoihin. Kyllähän ostelun jotenkin ymmärtää silloin, jos ostajilla on todella varaa näihin ylimääräisiin hankintoihin. Mutta pramea joulu velkarahoin - sitä en ymmärrä.
      Joulussa on muutakin sanomaa kuin ainainen ostelu ja lahjoihin liittyvä kilpavarustelu. Toki vanhemmilta vaaditaan taitoa selittää sitä sun tätä mainosten perusteella joulupukilta vaativille lapsille, että kaikkea ei voi joulunakaan saada. Lapsille on ikävää tuottaa pettymys mutta vielä ikävämpää on, jos perheen talous menee kuralle harkitsemattomien lahjaostosten takia. Ja lapset ymmärtävät vanhempien luulemaa enemmän.
      Ei velkaannuta joululahjaostosten takia, jookos?

    • JOULUMIELTÄ

      En tarvii lainaa kun työn antaja aiko antaa mulle hyvän joulukalenterin JOKA LUUKUSTA TULEE 1000e tilille rahaa joka päivä eli siis 24x1000e OU jeeh.
      näin se vuoden uurastus taas palkitaan pienenä boonuksena on se mukavaa olla yrittäjä

    • Kyllä_ruokaa_pitää_olla

      Itsekkään en kyllä niin siitä tavarapaljouden palvomisesta välitä, joten ei edes harmita ettei työnantaja maagisesti anna tonnin bonuksia joka päivä... Vaan odotan juurikin enemmän ruokaa ja yhdessäoloa. Mutta sitä ruokaa saa olla ihan hyvin kun tulee porukkaa käymään, niin sitä varten ajattelin ottaa semmoisen joustavan lainan, tuolta löytyi ihan hyviä vaihtoehtoja https://www.talouteni.fi/blogi/2018/12/lainaa-jouluksi

    • kaikkirikkaita

      Ei lainaa eikä lahjoja sillä kaikilla on jo kaikkea.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe