Millainen autoilija olet

Häkkinen-

Testaa itsesi ja katso tulokset
http://www.studio55.fi/vapaalla/article/testi-millainen-autoilija-olet/4349026

45

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhaa-testi

      Kaksi minuttia, joita en saa koskaan takaisin.

      • sssssa

        Aha.


      • OLEN HYVÄ AUTOILIJA AJAN KITKOILLA EN KULUTA TEITÄ


      • ...

        Ei haittaa minua kun kerran olen töissä.


      • pelle sinä olet
        autoilija kirjoitti:

        OLEN HYVÄ AUTOILIJA AJAN KITKOILLA EN KULUTA TEITÄ

        Hahhahahahaaaa, plasto-volvoilija, hahhahhahhahhaaaaaaaaa


    • tulos..

      Olet bmw-audi autoilija.

      Sinä ajat liikenteessä vain omaa etuasi, usein et edes sitäkään. Et välitä muusta liikenteestä, ellei se ole tielläsi – ja jos on, niin silloin ohitat ja lujaa. Käytöksesi aiheuttaa pahan mielen lisäksi vaaratilanteita sekä itsellesi että muille. Nyt on aika muuttaa asennetta ja käyttäytymistä!

      • SSS,,,,

        Ne on pahimmat häiriköt liikenteessä.Farmari Volvo kuskit on kyllä kans.Huh,huh.
        Sen näkee joka päivä liikenteessä. Aikamoisia ylinopeuksia.


    • nastoilla mennään

      Testin mukaan olen järkevä autoilija, mallioppilas oikein. Siksipä käytänkin nastarenkaita autossani. Se kysymys sieltä puuttui. Mutta silti.

    • Redneck Baboons

      Tuollaiset testit ovat huonoja. Onkohan sellaista dilleä joka ei oikeita vastauksia tietäisi? Paras koe olisi laittaa joku seuraamaan ihan oikeassa liikennetilanteessa, kuvata se ja esittää sitten se tallenne kuljettajalle myöhemmin. Moni itseään loistokuskina pitävä putoaisi korkealta.

      • tosi korkealta

        No sinä ainakin, ja tosi korkealta, ihan vaan perusteluina täällä julkituomasi aineisto.


      • Redneck Baboons
        tosi korkealta kirjoitti:

        No sinä ainakin, ja tosi korkealta, ihan vaan perusteluina täällä julkituomasi aineisto.

        Ai? Mikä osa siitä aineistosta tekee minusta itsestäni suuria luulevan huippukuskin?


    • Mites sitä itseään kuvailisi, no kuvaillaan vaikka aikajärjestyksessä

      2004 hankin mopokortin 17 vuotiaana, edelleen omistan moposkootterin, ja ajelen sillä lähes päivittäin muiden nuorien kanssa

      2007 hankin B-kortin, eka auto maksoi 180€, nykyinen noin 25.000€, välissä ollut ehkä noin 10 autoa... Hienoin ollut Citroen Picasso kaikilla herkuilla, huonoin Fiat Punto... Fiat Stilo oli upea auto, mut käsivaihteinen ja lahosi käsiin.

      2008 hankittiin C-kortti, sen jälkeen säännöllisesti tehty kuljetusalan hommia, joskus vakituisesti, joskus tuuraajana, eli kilsoja on takana aikapaljon, autot vaihdelleet Vivarosta Scaniaan, ja ajomatkat Turun keskustasta lappiin asti.

      2009 sitten hankittiin opetusluvalla A-kortti kun sen halvalla sai, no ei ole paljoa käyttöä ollut, satapiikki skootteri oli pari kk, mutta ei ollut mun makuun, mopo ajaa lähes saman asian.

      Autoilijana siis ajanut aika paljon, tosin auto mulle kulkuväline, en siis tuunaile tai kaahaile tai koita saada autolla pimppiä tai kikkeliä. Tosin joskus saatan ajaa hieman yli rajoitusten ja tehdä tarvittaessa rivakoita kiihdytyksiä. Sakkoja ei silti ole ikinä tullut.

      Autossa ei kiinnosta merkki, ei onko etu tai takaveto eikä onko nastat tai kitkat, kunhan olisi nyt farmarikori. Automaatti on kiva, kunhan se ei ole tolkuttomasti kalliimpi kuin vastaava manuaali. Värilläkään ei niin väliä, valkoinen henkilöauto tosin ei olisi kauheen kiva

      Sellainen autoilija minä olen

      • alahan mennä

        Taas pelkkiä kuvitteelisia turinoita, oleellisin eli Plasto-Volvo taisi unohtua vai onko se hukkunut hankeen:D

        Ja sitten tarhaan kiireen vilkkaa vai onko mutsisi taas krapuloissaan ja faijasi edelleen putkassa.


      • alahan mennä kirjoitti:

        Taas pelkkiä kuvitteelisia turinoita, oleellisin eli Plasto-Volvo taisi unohtua vai onko se hukkunut hankeen:D

        Ja sitten tarhaan kiireen vilkkaa vai onko mutsisi taas krapuloissaan ja faijasi edelleen putkassa.

        Vitsi on hauska kerran, ei enää. Koita aikuistua, vaik vähän katkera ootki mulle jjostain :)


      • Painukoon
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Vitsi on hauska kerran, ei enää. Koita aikuistua, vaik vähän katkera ootki mulle jjostain :)

        vttuun. Se on se sama tyyppi joka käy täällä poskeaan paukuttamassa eri nimimerkeillä. Toinen koipi haudassa on pskamaista kärvistellä kato.


      • Painukoon kirjoitti:

        vttuun. Se on se sama tyyppi joka käy täällä poskeaan paukuttamassa eri nimimerkeillä. Toinen koipi haudassa on pskamaista kärvistellä kato.

        Vitsi on hauska kerran, ei enää. Koita aikuistua, vaik vähän katkera ootki mulle jjostain :)


      • onhan se vauva
        Painukoon kirjoitti:

        vttuun. Se on se sama tyyppi joka käy täällä poskeaan paukuttamassa eri nimimerkeillä. Toinen koipi haudassa on pskamaista kärvistellä kato.

        Sen koivet on sonnassa kun ei ole vaippaa vaihdettu moneen päivään.


      • sellainempa hyvinkin

        "Sellainen autoilija minä olen"
        Ja valehtelet sujuvasti.
        Toisessa ketjussa vänkäät ja jänkkäät naurettavuuksiin asti, nastarengas/kesärengas,talvirengaspakko, autonpaino 10kg yli/ali, miksi ei saa, huono laki jne.
        Että sellainen autoilija olet.


      • sellainempa hyvinkin kirjoitti:

        "Sellainen autoilija minä olen"
        Ja valehtelet sujuvasti.
        Toisessa ketjussa vänkäät ja jänkkäät naurettavuuksiin asti, nastarengas/kesärengas,talvirengaspakko, autonpaino 10kg yli/ali, miksi ei saa, huono laki jne.
        Että sellainen autoilija olet.

        Kerro mikä väitteenä oli pielessä.

        Joten todella raukkamaista tulla rekisteröimättömänä arvostelemaan rekisteröityä


      • olet täysidiootti
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kerro mikä väitteenä oli pielessä.

        Joten todella raukkamaista tulla rekisteröimättömänä arvostelemaan rekisteröityä

        Sillä ei ole hevonpeen merkitystä oletko rekisteröity tai rusikoitu, mieluummin kyllä jälkimmänen, olet sama täysidioottisika mikä lie margit, siis palstan turhin olio "autoilijan" lisäksi.
        Jäkätätte samaa skeidaa kuin papukaijat. Ei päätä eikä häntää raapustuksissanne.

        Toivottavasti osaatte häipyä palstalta vähin äänin.


      • rekisteröity nimimer
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kerro mikä väitteenä oli pielessä.

        Joten todella raukkamaista tulla rekisteröimättömänä arvostelemaan rekisteröityä

        Uuuhh. Oikeinko raukkamaista? No kuule neiti "rekisteröity nimimerkki, onko sinulla käynyt mielessä, että kaikilla ei ole ehkä yhtä paljon rahaa rekisteröityä, kun neiti "rekisteröity nimimerkki:llä?


      • rekisteröity nimimer kirjoitti:

        Uuuhh. Oikeinko raukkamaista? No kuule neiti "rekisteröity nimimerkki, onko sinulla käynyt mielessä, että kaikilla ei ole ehkä yhtä paljon rahaa rekisteröityä, kun neiti "rekisteröity nimimerkki:llä?

        Naurettavaa toimintaa... Todella naurettavaa... jatka arvostelua rekattuna vaikkapa 200 viestin jälkeen


      • tämä on rek nimmari
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Naurettavaa toimintaa... Todella naurettavaa... jatka arvostelua rekattuna vaikkapa 200 viestin jälkeen

        Rekattuna ja rukattuna, ainut mikä tässä on naurettavaa niin sinä vajaapäinen idiootti.


      • tämä on käsitys
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Naurettavaa toimintaa... Todella naurettavaa... jatka arvostelua rekattuna vaikkapa 200 viestin jälkeen

        Sanohan ihan rehellisesti ja omin sanoin miksi sinä olet niin helevetin tyhmä.


      • 27 v

        " ajelen sillä lähes päivittäin muiden nuorien kanssa"

        27 vuotias ei ole enää nuori. Tervetuloa keski-ikäisten joukkoon.


      • tämä on rek nimmari
        27 v kirjoitti:

        " ajelen sillä lähes päivittäin muiden nuorien kanssa"

        27 vuotias ei ole enää nuori. Tervetuloa keski-ikäisten joukkoon.

        Tässä tapauksessa kyse on kakarasta, vajaapäisestä sellaisesta, siitä ei saa aikuista tekemälläkään.


      • sellainempa hyvinkin
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kerro mikä väitteenä oli pielessä.

        Joten todella raukkamaista tulla rekisteröimättömänä arvostelemaan rekisteröityä

        "Kerro mikä väitteenä oli pielessä.

        Joten todella raukkamaista tulla rekisteröimättömänä arvostelemaan rekisteröityä"
        Kaikkiin väitteisiisi, oikeat tai väärät, sait oikeat ja asialliset vastaukset useammalta kirjoittajalta.
        Silti väkäät ja jänkäät ilmeisenä tarkoituksenasi vain saada viimeinen sana.
        Luuletko tosiaan olevasi joku totuudentorvi ja kaikenlaisen kritiikin yläpuolella kun olet rekisteröitynyt?
        Mietis nyt vähän!


      • 27 v kirjoitti:

        " ajelen sillä lähes päivittäin muiden nuorien kanssa"

        27 vuotias ei ole enää nuori. Tervetuloa keski-ikäisten joukkoon.

        Elämäntapa ja ulkonäkö meinaa enemmän kuin ikä


      • tämä on rek nimmari kirjoitti:

        Tässä tapauksessa kyse on kakarasta, vajaapäisestä sellaisesta, siitä ei saa aikuista tekemälläkään.

        Tulepa arvostelemaan mua (rekisteröityä) omalla rekisteröidyllä jolla oot kirjottanut vaikkapa 200 viestiä kuten mä... Säälittävää tommonen anonyymi huutelu rekisteröidylle


      • sellainempa hyvinkin kirjoitti:

        "Kerro mikä väitteenä oli pielessä.

        Joten todella raukkamaista tulla rekisteröimättömänä arvostelemaan rekisteröityä"
        Kaikkiin väitteisiisi, oikeat tai väärät, sait oikeat ja asialliset vastaukset useammalta kirjoittajalta.
        Silti väkäät ja jänkäät ilmeisenä tarkoituksenasi vain saada viimeinen sana.
        Luuletko tosiaan olevasi joku totuudentorvi ja kaikenlaisen kritiikin yläpuolella kun olet rekisteröitynyt?
        Mietis nyt vähän!

        Kerro mikä väitteenä oli pielessä.

        Joten todella raukkamaista tulla rekisteröimättömänä arvostelemaan rekisteröityä


      • Erkkolan oy.

        Mikä nuori sinä enää kuvittelet olevasi jos kirjoituksestasi päätellen olet jo 27-vuotias??? Missä olet käynyt armeijan?


      • Erkkolan oy. kirjoitti:

        Mikä nuori sinä enää kuvittelet olevasi jos kirjoituksestasi päätellen olet jo 27-vuotias??? Missä olet käynyt armeijan?

        Nuori ulkonäöltä ja elämäntavoilta, tämmönen kääpiö (:

        Armeijaa en ole vielä käynyt. Vuosi aikaa miettiä... Tietäisit nuo ikärajat jos olisit niin vanha että olisit päässyt edes kutsuntoihin. Eihän tommonen pentu sinne voi päästä, silloin pitää olla 17-18v....

        6kk valvontarangaistus voisi olla aika poikaa, tai siis edullisin ratkaisu


      • Erkkolan Oy
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Nuori ulkonäöltä ja elämäntavoilta, tämmönen kääpiö (:

        Armeijaa en ole vielä käynyt. Vuosi aikaa miettiä... Tietäisit nuo ikärajat jos olisit niin vanha että olisit päässyt edes kutsuntoihin. Eihän tommonen pentu sinne voi päästä, silloin pitää olla 17-18v....

        6kk valvontarangaistus voisi olla aika poikaa, tai siis edullisin ratkaisu

        Hehe taas kirjoituksestasi kävi ilmi entistä paremmin että olet juurikin entiseltä nimimerkiltäsi Nolo Sika, Margit, Birgit, hwrgth jne. kuulut kertomasi mukaan samaa sukupuolta harrastava seksuaaliseen vähemmistöön kuuluva kaveri, lyhyehkö pituudeltasi ja pidät työssäsi toisinaan mukana nuoria poikia. Juu näin olet kertoillut. Pullakuskina olet toiminut ja esim. Hemmon kuljetuksessa olet hommia tehnyt. Turun lähikunnassa vaikutat.

        Hehe et sä piiloon pääse vaikka nimimerkkiäsi vaihdoitkin!


      • Erkkolan Oy kirjoitti:

        Hehe taas kirjoituksestasi kävi ilmi entistä paremmin että olet juurikin entiseltä nimimerkiltäsi Nolo Sika, Margit, Birgit, hwrgth jne. kuulut kertomasi mukaan samaa sukupuolta harrastava seksuaaliseen vähemmistöön kuuluva kaveri, lyhyehkö pituudeltasi ja pidät työssäsi toisinaan mukana nuoria poikia. Juu näin olet kertoillut. Pullakuskina olet toiminut ja esim. Hemmon kuljetuksessa olet hommia tehnyt. Turun lähikunnassa vaikutat.

        Hehe et sä piiloon pääse vaikka nimimerkkiäsi vaihdoitkin!

        Ei en toimi pullakuskina, ihan muuta ajan... Mutta oot sä kyl pastan pahin raukka... Kirjoittelet milloin milläkin nimimerkillä, ja tuut arvostelemaan mua, joka ono rekattuna kirjoittanut noin 600 viestiä... Todellinen raukka... Tule sä arvostelemaan mua seuraavan kerran nimellä jolla oot kirjottanut yli 600 viestiä---- Ainiin, ethän sä uskalla, oot tommonen anonyymi nössö :( ja luulet että kaikki on samalaisia....


      • parempiko
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Ei en toimi pullakuskina, ihan muuta ajan... Mutta oot sä kyl pastan pahin raukka... Kirjoittelet milloin milläkin nimimerkillä, ja tuut arvostelemaan mua, joka ono rekattuna kirjoittanut noin 600 viestiä... Todellinen raukka... Tule sä arvostelemaan mua seuraavan kerran nimellä jolla oot kirjottanut yli 600 viestiä---- Ainiin, ethän sä uskalla, oot tommonen anonyymi nössö :( ja luulet että kaikki on samalaisia....

        " Kirjoittelet milloin milläkin nimimerkillä, ja tuut arvostelemaan mua, joka ono rekattuna kirjoittanut noin 600 viestiä."
        Nyt "rekattu" idiootti repes. Nimim. Erkkolan Oy taisi osua täysin oikeaan.
        Tuollaisesta yli-ihmis ajatuksesta se varmaan Aatulla(kin) aikoinaan lähti...
        Menipä ohi aiheen mut ihmekkös tuo, tällaiselta tavalliselta pulliaiselta, kun jopa rekattukin eksyy, vaikka on kirjoittanut noin 600 viestiä...


      • Dorka olet!
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Elämäntapa ja ulkonäkö meinaa enemmän kuin ikä

        Eli jos lapsi on ikäistään vanhemmannäköinen hänelle saa myydä tupakkaa tai alkoholia vaikka 12-vuotiaana koska ulkonäkö merkitsee ikää enemmän? ??


      • Dorka olet! kirjoitti:

        Eli jos lapsi on ikäistään vanhemmannäköinen hänelle saa myydä tupakkaa tai alkoholia vaikka 12-vuotiaana koska ulkonäkö merkitsee ikää enemmän? ??

        Laki sanoo että ikäraja on sen mukaan mitä papereissa lukee.

        Eli 27v 13 vuotiaan näkönen kääpiö saa ostaa tupakkaa...

        17 vuotias karvanen 40v näkönen äijä ei saa


      • Valopää

        Minä laitoin 1969 mummon bingoon hämeentielle silloisen elannon konttorin vastapäätä olleeseen josta mommoni voitti Rosita kahvipaketin ja minulle ammattiajokortin.

        Sittemmin olen ollutkin ammattiautoilija.

        Kilometrejä on kertynyt muutamia niistä nyt kannata hyvin suurta numeroa tehdä.

        Nykyisin pitäis autokoulu olla vähitään kolme vuotinen koska liikenteessä liikkuu ajoneuvoja jossa ei ole ajo-oikeuteen oikeuttavia kuljettajia montakaan ratin takana vaan mennän tuurilla muun liikenteen seassa !

        Ennen oli ajoneuvoissa 80km/h takana lätkä joilla ilmoitettiin toisille autonkuljettajille anteeksi saan harjoitella yksin liikenteessä.

        Tämä käytäntö pitäisi palauttaa heti tai vaihtoehtoisesti laittaa auton katolle pyramiidin muotoinen valaistu 300mm korkea merkki !

        Näin kanssa autoilijat osaisivat varautua yllättäviin tilanteisiin heidän kohdaltaan.

        Tätterö katolla kuuluisi ajaa yksi vuosi ,sekä todistaa luotettavasti/uskottavasti että on myös ajanut autoa päivittäin liikenteessä edellisen vuoden aikana.

        Koska mitä hyötyä tästä olisi jos henkilö ei ole ajanut edellisen vuoden aikana vaan viisastellut lähikuppilassa nyt tuli vuosi täyteen ja saan ottaa pymidin pois katolta.

        EU;ssa tehtävä tämä päätös pikavauhtia ja saatava lain voimaan mahdollisimman pian.

        Turvallisia kilometrejä ja rauhaisaa joulua vaan kaikille.


      • Erkkola oikeassa
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Laki sanoo että ikäraja on sen mukaan mitä papereissa lukee.

        Eli 27v 13 vuotiaan näkönen kääpiö saa ostaa tupakkaa...

        17 vuotias karvanen 40v näkönen äijä ei saa

        "Eli 27v 13 vuotiaan näkönen kääpiö saa ostaa tupakkaa..."
        Monesko yli kuudessatas viesti tämä nyt olikaan?
        Jotkut ne on kääpiöitä muutenkin kuin fyysisesti...


      • Erkkola oikeassa kirjoitti:

        "Eli 27v 13 vuotiaan näkönen kääpiö saa ostaa tupakkaa..."
        Monesko yli kuudessatas viesti tämä nyt olikaan?
        Jotkut ne on kääpiöitä muutenkin kuin fyysisesti...

        Tervetuloa palstalle. Tuon niminen henkilö ei olekaan ikinä ennen tänne kirjoittanut


      • Erkkola oikeassa
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Tervetuloa palstalle. Tuon niminen henkilö ei olekaan ikinä ennen tänne kirjoittanut

        "Tervetuloa palstalle. Tuon niminen henkilö ei olekaan ikinä ennen tänne kirjoittanut "

        Kiitos!
        Ja mikä onkaan vastauksesi kysymykseen?


    • Ja tätä ei tietenkään tällä palstalla uskota... :)

      > Olet järkevä autoilija.
      > Onneksi olkoon: jos vastasit kysymyksiin rehellisesti, olet autokoulun
      > mallioppilas. Voisipa sinun taidoillasi ja harkintakyvylläsi jopa opettaa
      > muitakin. Et hötkyile ratin takana suuntaan tai toiseen vaan arvioit
      > tilanteet rauhallisesti. Toimintasi on turvallista ja sulavaa. Jatka samaan
      > malliin.

      Tosin testi oli sen verran surkea, että "oikeat" vastaukset bongasi väkisinkin. Ei siinä mitään, valitsin kyllä aina sen "oikeimman" vaihtoehdon, joten näillä mennään.

    • Parannettavaa on aina

      Järkevä, autokoulun mallioppilas. Testin mukaan..

      Totuus on toinen. En tosiaan osaa käsitellä auto täydellisesti enkä aina muista (tai halua) ottaa muita huomioon. Provosoidun myös joskus herkästi, vaikka järki sanoo muuta :(

      Mutta yleensä yritän ajaa hiljaa hyvin ja järkevästi.

      • pakumies67

        En katsonut testiä.
        olen hyvä kuski koska:
        - en aja huomattavaa ylinopeutta
        - en ole teiden tukko, eli en aja alinopeutta
        - väistän niitä joita minun kuuluu väistää
        - en väistä niitä jotka on minuun nähden väistövelvollisia
        - en hidasta nopeuttani vaikka näkisin poliisin ta peltipoliisin
        - kiihdytän kiihdytyskaistalla muun liikenteen vauhtiin, ennenkuin siirryn pois kiihdytyskaistalta
        - hidastan vasta erkanemiskaistalla
        - autossani on roiskeläpät koska en katso oikeudekseni rikkoa toisten tuulilaseja
        - käytän aina kun mahdollista, vakionopeussäädintä, eli ajan todella tasaisesti, eli en ole pumppaaja
        - ohitan alinopeutta ajavat heti kuin mahdollista, etten pidennä jonoa


        En ole hyvä kuski koska:
        - provosoidun helposti liikenteessä


    • 330d ja hajis

      Omastani mielestä hyvä kuski ja tuo testi antoi saman tuloksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe