Kylpeminen ja jalkojen pesu

Kristus sanoo: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)

Mitä Jeesus tarkoittaa kylpemisellä ja jalkojen pesulla?

8

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohdittavaa

      Hyvä kysymys.

      Pitääkö käyttää saippuaa ja kylpyvaahtoa?
      Entä ellei ole kylpenyt?
      Riittääkö kylpemiseen otsan kastelu?

    • MJHYT54

      Kaste:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Tämä on ilmeisesti eksyttäjiltä unohtunut!
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!

      JA TÄRKEÄÄ ON MUISTAA, ETTÄ;
      Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

      Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohtelevilla Jeesus ontoi myllynkivien käyttöohjeet.

      Lapsista, meidän tulee muistaa myös se, että Jeesuksen antaman tiedon mukaan Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen joten lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia. KASTAMALLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAINEN LAPSI, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden PERISYNTISEKSI, ON RIKOS myllynkivi opin mukaan.

      Uskovapautta koskeva Laki ei anna kenellekkään uskoa toisen puolesta, edes edes oman lapsen.
      Ihmis- ja lasten oikeuksia ja lasten suojelusta on selvät kansain väliset sopimukset JA KIRKOILLE EI OLE ANNETTU ERIKOIS OIKEUKSIA NIIDEN SOPIMUKSIEN MUKAAN.

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      2 luku
      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus
      Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
      Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
      Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

      Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

      Rikkomalla yhtäkään Suomen Perustuslain 1§ > 10§ ei ole LAILLINEN 11§ uskonnollinen uskonvapaudesta nauttiva järjestö vaan on laiton ja usein selvää rikollisuutta.
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing

    • ><>

      Tuolla Jeesuksen evankeliumin; Johannes 13:10, 14-15. opissa on useita merkityksiä josta kolme on tosi tärkeää ja valitettavasti uskontunnustuksen antaneille ymmärtämättömyyksiä. Tosin se ymmärtämättömyys ei ole ainoastaa uskovaisten oma vika vaan eksyttäjän kierous näyttelee suurta osaa.

      • Uusi Testamentti lyhyesti selitettynä (SLEY) selittää jakeen seuraavasti:
        ”Jeesus sanoo ne, joiden jalat hän nyt pesee, muutoin puhtaiksi.
        Pääsiäisaterian viettäjät olivat luultavasti puhdistautuneet juhlaa varten (11:55).

        Siitä puhdistuksesta, jonka perusteella apostolit jo olivat puhtaat, Jeesus käyttää sanaa ”kylpenyt”; se on koko ihmisen puhdistus yhdellä kerralla.
        Evankeliumin lukijat tunsivat saman kr. ”kylpemistä” tarkoittavan sanan kasteesta käytettynä, esim. Tiit. 3:5 (pesu=kylvetys) ja Ef. 5:26 (”pesi puhtaaksi vedellä ja sanalla”).
        Tämän sanan käytön kasteesta täytyi olla alkukristillisyydessä tuttu.

        Samoin kuin Jeesus puhuu Joh. 3:5 Nikodeemukselle ”vedestä ja Hengestä”-syntymisestä, on hänen tässäkin (13:10) jo varhain nähty puhuvan pyhän kasteen puhdistavasta merkityksestä.

        Kaste taas liittyy Kristuksen kuolemaan (Room. 6:4), joka oli juuri edessä”.
        Kristus sanoo:
        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)

        Mistä tämä jalkojen epäpuhtaus pesemisen jälkeen? Eikö Hänen sanojensa mukaan kylpenyt tullakseen puhtaaksi kuitenkin tarvitse vielä jalkojen pesemistä?
        Mitä tämä merkitsee muuta kuin että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi ja jää kuitenkin olemaan, niin kuin myös Paavali sanoo Room. 7. luvussa?
        Läpi koko elämän pestään jalat, myös niiden, jotka jo ovat kokonaan puhtaat, niin kuin hän sanoo: "Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).

        Kaikki synnit on pesty pois ja kuitenkin on jäljelle jäänyt jotakin, mikä on pestävä.
        Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa


      • ,mjhgf
        Tapio522 kirjoitti:

        Uusi Testamentti lyhyesti selitettynä (SLEY) selittää jakeen seuraavasti:
        ”Jeesus sanoo ne, joiden jalat hän nyt pesee, muutoin puhtaiksi.
        Pääsiäisaterian viettäjät olivat luultavasti puhdistautuneet juhlaa varten (11:55).

        Siitä puhdistuksesta, jonka perusteella apostolit jo olivat puhtaat, Jeesus käyttää sanaa ”kylpenyt”; se on koko ihmisen puhdistus yhdellä kerralla.
        Evankeliumin lukijat tunsivat saman kr. ”kylpemistä” tarkoittavan sanan kasteesta käytettynä, esim. Tiit. 3:5 (pesu=kylvetys) ja Ef. 5:26 (”pesi puhtaaksi vedellä ja sanalla”).
        Tämän sanan käytön kasteesta täytyi olla alkukristillisyydessä tuttu.

        Samoin kuin Jeesus puhuu Joh. 3:5 Nikodeemukselle ”vedestä ja Hengestä”-syntymisestä, on hänen tässäkin (13:10) jo varhain nähty puhuvan pyhän kasteen puhdistavasta merkityksestä.

        Kaste taas liittyy Kristuksen kuolemaan (Room. 6:4), joka oli juuri edessä”.
        Kristus sanoo:
        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)

        Mistä tämä jalkojen epäpuhtaus pesemisen jälkeen? Eikö Hänen sanojensa mukaan kylpenyt tullakseen puhtaaksi kuitenkin tarvitse vielä jalkojen pesemistä?
        Mitä tämä merkitsee muuta kuin että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi ja jää kuitenkin olemaan, niin kuin myös Paavali sanoo Room. 7. luvussa?
        Läpi koko elämän pestään jalat, myös niiden, jotka jo ovat kokonaan puhtaat, niin kuin hän sanoo: "Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).

        Kaikki synnit on pesty pois ja kuitenkin on jäljelle jäänyt jotakin, mikä on pestävä.
        Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa

        Uusi testamentti on paavalin ja luterin testamentti.
        Niitä, saatanaa palvelleiden rikollisten oppeja ei pidä sotkea yhteen Jeesuksen evankeliumien kanssa. Jeesus käski saarnata ja opettaa HÄNEN evankeliumia eikä eksyttäjien sopaskaa.

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei eroa saatanasta saanut...

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä.
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia; mm katolilais-luterilais-lestadiolaisineen... sekä eksyttäjä apostoleineen.

        Kristilliset = Jeesuksen perustaman seurakuntien KRISTILLISIÄ; Jumalan ja Jeesuksen Lakeja ja oppeja noudattavia seurakuntalaisia.


      • jkl47
        ,mjhgf kirjoitti:

        Uusi testamentti on paavalin ja luterin testamentti.
        Niitä, saatanaa palvelleiden rikollisten oppeja ei pidä sotkea yhteen Jeesuksen evankeliumien kanssa. Jeesus käski saarnata ja opettaa HÄNEN evankeliumia eikä eksyttäjien sopaskaa.

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei eroa saatanasta saanut...

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä.
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia; mm katolilais-luterilais-lestadiolaisineen... sekä eksyttäjä apostoleineen.

        Kristilliset = Jeesuksen perustaman seurakuntien KRISTILLISIÄ; Jumalan ja Jeesuksen Lakeja ja oppeja noudattavia seurakuntalaisia.

        Olen samaa mieltä, että kylpeminen tarkoittaa kristillistä kastetta ja jalat sitten pestään Kristuksen verellä.


      • mathetes
        Tapio522 kirjoitti:

        Uusi Testamentti lyhyesti selitettynä (SLEY) selittää jakeen seuraavasti:
        ”Jeesus sanoo ne, joiden jalat hän nyt pesee, muutoin puhtaiksi.
        Pääsiäisaterian viettäjät olivat luultavasti puhdistautuneet juhlaa varten (11:55).

        Siitä puhdistuksesta, jonka perusteella apostolit jo olivat puhtaat, Jeesus käyttää sanaa ”kylpenyt”; se on koko ihmisen puhdistus yhdellä kerralla.
        Evankeliumin lukijat tunsivat saman kr. ”kylpemistä” tarkoittavan sanan kasteesta käytettynä, esim. Tiit. 3:5 (pesu=kylvetys) ja Ef. 5:26 (”pesi puhtaaksi vedellä ja sanalla”).
        Tämän sanan käytön kasteesta täytyi olla alkukristillisyydessä tuttu.

        Samoin kuin Jeesus puhuu Joh. 3:5 Nikodeemukselle ”vedestä ja Hengestä”-syntymisestä, on hänen tässäkin (13:10) jo varhain nähty puhuvan pyhän kasteen puhdistavasta merkityksestä.

        Kaste taas liittyy Kristuksen kuolemaan (Room. 6:4), joka oli juuri edessä”.
        Kristus sanoo:
        "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas." (Joh. 13:10)

        Mistä tämä jalkojen epäpuhtaus pesemisen jälkeen? Eikö Hänen sanojensa mukaan kylpenyt tullakseen puhtaaksi kuitenkin tarvitse vielä jalkojen pesemistä?
        Mitä tämä merkitsee muuta kuin että synti kasteessa annetaan kokonaan anteeksi ja jää kuitenkin olemaan, niin kuin myös Paavali sanoo Room. 7. luvussa?
        Läpi koko elämän pestään jalat, myös niiden, jotka jo ovat kokonaan puhtaat, niin kuin hän sanoo: "Tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat" (Joh. 13:14).

        Kaikki synnit on pesty pois ja kuitenkin on jäljelle jäänyt jotakin, mikä on pestävä.
        Miksi synti vielä on pestävä pois, ellei siksi, että se todellisesti on ihmisluonnossa

        Tapiolle !

        Kaste ei toimita uskon ja pelastuksen lahjaa kellekään, vaan kaste vahvistaa uskon merkityksen! Siis ihminen ensin "kuolee synnille" uskon kautta, eli vastaanottaa uskon lahjan Kristuksessa Jumalan evankeliumin sanan välittämänä!

        Laittamasi (Room 6:3-4) jakeet Paavalin sanoin kertoo juuri siitä, että uskoontulleet ihmiset kastettiin (JO) syntyneen uskon jälkeen! Siis uskoontulleet ovat niitä jotka tulevat kastetuiksi! Asian vahvistaa - (Room 5:1-2. jakeet)! Kaste ei itsessään siis ole "pelastustoimi", vaan uskovan ulkoinen "tunnustus" (JO) syntyneestä uskosta ja pelastuksesta Kristuksessa!

        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!

        Terv, mathetes


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe