Helsingin sossu vaatii tilin olevan nollassa muuten ei saa tukia

kysyvät

Helsingin sossu vaatii tilin olevan nollassa muuten eivät anna mitään tukia.
Helsingin sossu katsoo K/S-kauppojen maksamat bonukset tuloksi jotka vähentävät sossu tukia.
Helsingin sossu katsoo tilillä olevan rahamäärän tuloiksi. Eli siis säästö tai muu rahamäärä joka on tilillä katsotaan tuloksi. Et saa mitään sossulta jos on rahaa tililtä.

Monessa muussakin etelä-suomen kaupungissa sossut linjaa samalla lailla. Miten pitää toimia ja mitä kannattaa tehdä kun sossut toimivat näin. Vinkit neuvot yms kiitos!

32

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sossua persreikään!

      Pidät vain huolen että tili on tyhjä silloin kun sossu siellä asioi ja kaikki bonuskortit yms kannattaa lopettaa turhina juttuina.

    • pienet setelit

      Eikö k-kaupan bonukset tule alennussetelinä kotiin? Koskaan en ole vitosta enempää saanut.

    • ohoh!

      Miksi edes haet toimeentulotukea jos sinulla on tilillä niin paljon rahaa että kun sen ottaa tulona huomioon toimeentulotukilaskelmassa sinulle ei synny edes vajetta?

      • kysyn vaaan

        Paljon? Itsellän tililläni oli 50€ kun jätin hakemuksen, sillä jollain oli pitänyt elää ennen kuin päätös tulee, mutta silti kun se päätös tuli, niin laskelmassa huomioitin nämä 50€.

        Onko 50€ paljon rahaa?


      • Näin meillä
        kysyn vaaan kirjoitti:

        Paljon? Itsellän tililläni oli 50€ kun jätin hakemuksen, sillä jollain oli pitänyt elää ennen kuin päätös tulee, mutta silti kun se päätös tuli, niin laskelmassa huomioitin nämä 50€.

        Onko 50€ paljon rahaa?

        Tili pitää tyhjentää ja käyttää käteistä. Rahat kotiin patjan alle kirjekuoreen, sieltä ottaa kun tarvitsee...


    • sossulle "pataan"

      Kannattasi muuttaa pois Helsingistä, minä tein sen viisaan tempun jo yli 30 vuotta sitten.

      Kannattaa kysyä sossusta kirjallisesti vaikka päivittäin perusteita moiseen menettelyyn, joutuvat niihin vastaamaan, kiusa se on pienikin kiusa.
      Valitustie on hidas mutta silti kannattaa valittaa. Vaikka kantelu esim. oikeusasiamehelle on aika turha ja hidas sekin mutta se voi muuttaa käytäntöä joskus tulevaisuudessa.

    • Kauppojen bonuksia ei saa ottaa tuloina huomioon.

      Jos tilille on jäänyt rahaa säästöön aiemmista toimeentulotukieristä (perusosista) niin noita säästöjä ei saa laskelmassa ottaa tulona huomioon.

      Jos ottavat huomioon niin suosittelen oikaisuvaatimuksen tekemistä ja valittamista, ja jos sama meno vaan jatkuu niin jopa rikosilmoituksen tekeminen voi olla paikallaan.

      http://www.satakunta.net

    • kysyvät

      Nuo säästöt ovat säästyneet tosiaan sossun perusosista.

    • a more

      Minä en ymmärrä mitä vaikeutta on saattaa tili nollille, mutta voin toki tulla henkilökohtaisesti auttamaan asiassa oikein kädestä pitäen, jos se jollekulle tuottaa ongelmia.

      • "pyromaani"

        Kyllä rahoja on kätevämpi säilyttää tilillä kuin sukanvarressa.


      • a more
        "pyromaani" kirjoitti:

        Kyllä rahoja on kätevämpi säilyttää tilillä kuin sukanvarressa.

        Minä en edelleenkään ymmärrä miten sitä rahaa sinne pankkitilille kertyy ja on muka ttt-asiakas.


      • pöpömies
        a more kirjoitti:

        Minä en edelleenkään ymmärrä miten sitä rahaa sinne pankkitilille kertyy ja on muka ttt-asiakas.

        Saat sossusta 480 e/kk. vuokran sähköt lääkkeet yms.

        Ruokaan menee 150e/kk kun itse tekee.

        Vaatteet kirppikseltä 10e/kk,

        paljonko jää yli?


      • ne ja nuo
        a more kirjoitti:

        Minä en edelleenkään ymmärrä miten sitä rahaa sinne pankkitilille kertyy ja on muka ttt-asiakas.

        Useimmilla ei kerry mitään pankkitilille. Ihan vaan teoreettista on pohdinta, miten sossu siihen suhtautuisi.

        Ne älykkäämät, jotka osaavat toimia rahan kanssa ja joilta säästöön jää rahaa, eivät kysele täällä tyhmiä kysymyksiä.


      • a more
        pöpömies kirjoitti:

        Saat sossusta 480 e/kk. vuokran sähköt lääkkeet yms.

        Ruokaan menee 150e/kk kun itse tekee.

        Vaatteet kirppikseltä 10e/kk,

        paljonko jää yli?

        No ei mitään?


    • ihmettelijä

      Sossu katsoo yle-verosta 1% vero tulossa olevat veronpalautus liikaa perityt 26€ tuloksi.
      Sossu katsoo myös työttömyyskorvauksesta 20% verosta veronpalautuksessa tulevat 192€ tuloksi.

      Juurikin hesan sossu katsoo kaiken mahdollisen tuloksi vaikka se ei ole tuloa.

      • vamhus

        Itse käyn aina syömässä ruokajonoissa ja kaikki ruokarahat 150-200€/kk on jäänyt säästöön 40 vuoden aikana. Toki aina olen nostanut tilit tyhjiksi. Käteisenä on nyt yli 70 000€ työkkärin ja sossun rahoista jäänyt säästöön. 65 vuotiaana haen vasta eläkkeelle koska jos jää aikaisemmin niin eläke pienenee 20% vaikka olenkin ollut yli 30 vuotta työttömänä. Ei kannata työttömien jäädä kuin 65 vuotiaana vanhuuseläkeelle. Jos jäätte aikaisemmin eläkkeelle esim 62-64 vuotiaana eläke on minimi 800€/kk mutta kun jää 65 vuotiaana eläke on 1000€ /kk vaikka päivääkään ei olisi töitä tehnyt ikinä.


    • 12+8

      Itselläni ei ole tuollaisia kokemuksia Helsingin sossusta. Joko jauhat sontaa tai sitten olet muuten joku poikkeustapaus.

    • dippp

      Sossujen mukaan asiakkaita kohdellaan yksilökohtaisesti eri lailla. Mikä tarkoittaa sitä, että 12 8 voi saada asiallista kohtelua ja muut voivat saada täysin eri.

      • eräas asiakas

        hesan sossusta useammalla on huonoja kokemuksia ja paljon laittomia päätöksiä.


      • mamut on nro 1
        eräas asiakas kirjoitti:

        hesan sossusta useammalla on huonoja kokemuksia ja paljon laittomia päätöksiä.

        mamut saa kaikista sossusta kaikki tuet ja etuudet eivätkä saa koskaan mitään karenssi alennuksia kuten -20-40% kantasuomalaiset.


      • 12+8

        Myöskään yhdelläkään tuntemallani sossuasiakkaalla ei ole tuollaisia ongelmia, vaan kaikilla homma pelaa kuten kuuluukin.


    • Pappa Neuvoo

      K-kauppojen plussat maksetaan plussa seteleinä, joita mikään sossu Suomessa ei laske tuloksi.

      S-bonuksista tilille kerättyä bonusta joka on oikeaa rahaa voidaan kyllä katsoa säästöiksi. Mutta siinä pitää kiinnittää huomiota siihen milloin se raha on tilille kertynyt. Jos asiakas on pitkäaikainen yhtäjaksoisen toimeentulotuen saaja, niin s-tilille kertyneet bonukset ovat toimeentulotuesta säästettyä rahaa, mutta jos asiakas on vaikka kerryttänyt S-tililleen 1000e sinä aikana kun on ollut töissä tai tullut muilla tuloilla toimeen, voidaan S-tilin saldo katsoa asiakkaalle tulona ensimmäistä toimeentulotukipäätöstä tehtäessä, aivan kuten kaikkien muidenkin normaali pankkitilien saldot.

    • K-asiakas

      K-kauppojen bonukset voi myös ottaa rahana suoraan tilille kuten useimmat tekevät.

    • pettynyt24

      Aika moni sossu katsoo kaikki K/S-kauppojen bonukset tuloiksi samoin kaikki veronpalautukset työttömyyskorvauksesta ja yle-verosta. Laitonta toimintaa koska nuo eivät ole tuloa.

      • Sama juttu

        sanottiin mulle bonuksien suhteen. Jäi kortti hankkimatta. Pitää siirtyä etukortittomaan kauppaan, että saa safkan samaan hintaan kuin muutkin.


    • 8+13

      No ihan oikeinhan tuo on? Miksi ihmeessä kaupunki kustantaisi sossurottien elämisen, jos sulla kerran jää vielä rahaa tilille? Monet työssäkäyvätkään ei ole niin onnellisessa tilanteessa.

    • erkkiPatonen

      Mä oon aina jättäny 400-500 euroa työputkien jälkeen tilille. Monta tonnia siirtäny muualle. Sitten sossuun.

      Ikinä ei oo itkeneet muutamasta satasesta tilillä. Jos olisivat ni nostasin tilit tyhjäksi.

    • tryrt67

      Joillakin paikkakunnilla pikavipitkin lasketaan tuloiksi. Eräällä perheelle
      kaikki laskut kasautuivat samalle kuukaudelle, niin kuin joskus käy kaikille
      ja he joutuivat turvautumaan 300 euron pikavippiin, että lapset saa
      ruokaa. Se vippi katsottiin seuraavassa kuussa tuloiksi ja vähennettiin
      perheen toimeentulotukilaskelmassa.
      Kaikki, mikä tulee tilille "tuloina", vaikka olisi myynyt vanhan polkupyörän,
      vaikuttaa joillakin paikkakunnilla toimeentulotukilaskelmaan, sitä
      pienentäen. Jos myy jotain, niin kannattaa myydä vain käteiselle.
      Kirpputoripöydän tuototkin tilitetään yleensä pöydänvuokraajan
      tilille, kirpparitoimintaakaan ei siis kannata harrastaa, koska tiliotteessa
      näkyy plussana/tuloina se vanhojen romppeiden myynti.

      Lue lisää kuinka sossu katsoo lähes kaiken tuloiksi
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10743135

    • neuvoa vähän

      Sastamalassa myöskin pienetkin rahasummat tilillä katsotaan tuloksi. Nähvävästi tili on mentävä aina tyhjentämään kun vuokrat ja muuta pakollisesti laskut on maksettu. Sitten tilille on kiikutettava rahaa jos jotain muita laskuja tulee.

      Työttömän on pistettävä joka ikinen sentti mitä on sukanvarteen. Rahaa sinulle voi antaa vain käteisellä. Esimerkiksi mummolle on sanottava että älä pistä sitä kahta kymppiä hyvä hyvyyttäsi mun tilille kun se katsotaan työttömänä tuloksi heti.

      Tähän kyttäämiseen valtio käyttää hemmetisti rahaa, vaikka sossun virkailijan palkat ovat isompi menoerä.

      Joku järkevä kiinteä raha kaikille ja kaikki turha byrokratia pois. Köyhien kyttääminen ei ole järkevää ja kannattavaa.

      • Tässä faktaa

        Aloitus on trolli, ei pidä paikkaansa ainakaan Helsingissä. Tilillä on joskus toista sataa rahaa (harvoin) mutta ikinä eivät ole sitä ottaneet huomioon. Aina siellä on muutama kymppi ollut. Ei edes muutaman kympin lainoja kavereilta ole otettu huomioon tuloina. Fattan asiakkaan olen ollut monta vuotta.


      • 7+6
        Tässä faktaa kirjoitti:

        Aloitus on trolli, ei pidä paikkaansa ainakaan Helsingissä. Tilillä on joskus toista sataa rahaa (harvoin) mutta ikinä eivät ole sitä ottaneet huomioon. Aina siellä on muutama kymppi ollut. Ei edes muutaman kympin lainoja kavereilta ole otettu huomioon tuloina. Fattan asiakkaan olen ollut monta vuotta.

        Trollihan tuo kuten suurin osa näistä älyttömistä valituksista. Joko trolleja tai sitten kylähullujen tai muuten mielenterveysongelmaisten juttuja, joissa ongelmat on ihan itse itselle luotuja. Esim. ei ole haettu tukea ja sitten valitetaan, ettei tuke ole saatu tai haetaan tukea lähettämällä sähköpostia poliisille ja valitetaan, ettei poliisi ole ohjannut lain mukaan hakemusta oikeaan paikkaan jne. Näitä tapauksia on tällä palstalla paljon, mutta eipä sitä tietysti viitsi niitä juttuja raportoidakaan kun kaikki sujuu ilman ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe