Jämsän kaunpungin työntekijät

Oma napa

Huoltomiehet kaupungilla, pieninkin homma, he menevät kun majakka ja perävaunu, aina heitä on kaksi. Naurettavaa, "raavaat miehet", lähihoitajat tekevät arvokasta 3-vuorotyötä. Sitten, kun on ilmainen "hernesvellitarjoilu" yrittäjiltä klo 10.00 alkaen, siellä nämä majakat ja perävaunut ovat heti, vaikka Jämsän kaupungilla alkoi ruokatunti ennenmuinoin klo 11.00!

39

2616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ELÄMÄSI TARINA

      JA TÄMÄ TARINA ON TOSI.

    • Pomo tehtaalta

      Kirjoittajaa närkästää kaupungin huoltomiesten parina liikkuminen. Tehtaalla on aina enemmän kuin pari liikkellä

      • Anonyymi

        On muuten vähän isommat hommatkin. Kaupungilla autossa yksin yksinäinen olo.


    • arska tehtaalta

      Jämsän Seudun keskusteluketju poistettiin kun meni asiattomaksi. Näköjään jatkuu täällä...

    • dindin

      Toinen pitää kun toinen lappaa;)

    • sin hiace

      se on lusikoitava kiireellä hernevelli ääntä kohen, jotta kerkee ruokatunnilla toimittamaan kaupungin paketti autolla muuta kuljetusta..mm kuljettamaan polttopuita asunnolleen. tai kaverin muutto kuormaa..

      • Juoru

        Monella tavalla se kateus ihmisiä vaivaa. Ja mutu pistää vielä valehtelemaankin.
        (en ole kaupungilla töissä)


      • totuus2

        Mitä siellä kirjoitettiin, kun kiinni piti pistää? Totuuksia vai oikeita asiattomuuksia?


    • yx "terve" mummo

      Miksi lähihoitajia 3-vuorotyössä pidetään määräaikaissopimuksella noin 3 kk. eteenpäin? Eikö sairaiden ja vanhusten hoitoon tulee mitään inhimillisyyttä? Kiire hoitajilla on, jos potilas/asukas ei "hätäseen" syö,viedään ruoka pois. Päättäjät ei ole köyhiä, he pääsevät luxushoitoon odottamaan seuraavaa elämää.

    • Van Zättä

      3- sosialidemokraattia kaupungin kuorma-auton kopissa, lavalta ei ole edes maalit lähtenyt...... !!! ;)))

      • Työtön Timpuri

        Noh,-pian muuttuu teilläkin meininki siellä Jämsässä. Olen siitä varma!
        Jyväskylässä lakkautettiin kaupungin korjausrakentamisyksikkö kokonaan. Aluetekniikan puolella irtisanottiin väkeä toistakymmentä.
        Kyllä täällä yksin pääasiassa tehtiin korjaushommia keikkaluonteisesti loppuaikana.


      • No exception,-JÄMSÄ!
        Työtön Timpuri kirjoitti:

        Noh,-pian muuttuu teilläkin meininki siellä Jämsässä. Olen siitä varma!
        Jyväskylässä lakkautettiin kaupungin korjausrakentamisyksikkö kokonaan. Aluetekniikan puolella irtisanottiin väkeä toistakymmentä.
        Kyllä täällä yksin pääasiassa tehtiin korjaushommia keikkaluonteisesti loppuaikana.

        Ei Jämsä poikkeusta tee tässä kuntatalouden palvelujen riisumis"säästö"-talkoissa.
        Kova tuulivaroitus teillekin sinne herrankukkaroon.


    • tietoinen3

      Eikös ne oo vassareita siellä kaupungin kuorma-autossa ja tosi hyviä duunareita

      • vahtivalvoja

        Palautetta esimiehille. Siis kaupungininsinöörille.


    • hitsauskonetta liki

      Itse san vakituisen työn kaupungilta vuonna 2005 ja ajattelin kertoa omista kokemuksista. On totta että kiinteistöhuollon miehet kulkee pareittain ja käytännössä miehet istuu kaupungintalolla suurimman osan ajastaan. Alkuun oli outoa että tauot on sen liki tunnin kun puolituntia ennen ja jälkeen vain istutaan. Joka vuosi istumme jokivarren koululla tai paloasemalla kuuntelemassa tarinoita kaupungin tilanteesta. Työaikaa ei kunnioita kukaan koska pomoja ei kiinnosta. Tullaan töihin kun jaksetaan ja lähdetään kuin halutaan. No tänäkin vuonna vakipaikka saatiin junailtua törkeän raittijuopumuksen saanneelle rikolliselle tyypille, helpotti että pomo jää eläkkeelle. Ei kyse ei ole mistään kateudesta tai valheesta...ihan puhtaasti omantunnontuskista.

    • Salamine

      Juu, nähty on. Kyllä tuolla mainitsemallasi sektorilla kaikki velttoilu ja lusmuilu johtuu laiskoista ja välinpitämättömistä pomoista. Semmoisia alaiset kuin esimiehetkin.

      • topsukka

        Minä olen kaupungilla töissä, sektorilla missä kaikki on naisia. Meillä ei onnistu tuommoinen lusmuilu tulis välittömästi sanomista. Kyllä päivät menee töissä tosi nopeasti kun on tekemistä koko ajan. Eikä tarvi olla tekevinään jotain..
        Hetkittäisen kiireenkin kestää. Jatkuvampi läyhke stressaa.


      • ex-hoitaja
        topsukka kirjoitti:

        Minä olen kaupungilla töissä, sektorilla missä kaikki on naisia. Meillä ei onnistu tuommoinen lusmuilu tulis välittömästi sanomista. Kyllä päivät menee töissä tosi nopeasti kun on tekemistä koko ajan. Eikä tarvi olla tekevinään jotain..
        Hetkittäisen kiireenkin kestää. Jatkuvampi läyhke stressaa.

        Juuri näin, päivät menevät nopeasti juorutessa ja haukkuessa toisia selän takana sekä toisinaan ihan kasvotustenkin. Alkeellisempiakaan käytöstapoja ja kanssaihmisten kunnioittamista on turha odottaakaan näiltä naaras hyeenoilta.
        Näin ainakin hoitoalalla ja varmasti muillakin naisvaltaisilla aloilla sekä työpaikoilla.


      • ............24
        ex-hoitaja kirjoitti:

        Juuri näin, päivät menevät nopeasti juorutessa ja haukkuessa toisia selän takana sekä toisinaan ihan kasvotustenkin. Alkeellisempiakaan käytöstapoja ja kanssaihmisten kunnioittamista on turha odottaakaan näiltä naaras hyeenoilta.
        Näin ainakin hoitoalalla ja varmasti muillakin naisvaltaisilla aloilla sekä työpaikoilla.

        Juuri näin ja lisää vielä kuntoutus ja saattaa siellä olla muutakin...


    • kumiaivo

      Se on kaupungilla nimenomaan yhdyskuntatoimi, missä ne pahimmat velttoilijat ja venkoilijat lymyilee mestareita myöten.

    • Mehän oltiin naisia

      Teknisellä puolella miehillä oli jo ainakin -70 luvulla PALJON löysää, kun meidän toimistohommissa piti hoitaa palkanlaskenta, kirjanpito ja kaupungin laskut päivittäin!

      • ?????

        Kannattaa joskus miettiä sitä omaakin ahkeruutta ihan oikeasti ennenkun alkaa arvostelemaan toisia. Jos kukaan muu ei tee mitään kun vaan minä itse niin pieni itsetutkiskelun paikka. Ja en ole kunnantyöläinen


      • keijo3

        No nyt menee malliinsa kun kunnantalon porukka alkaa arvostelemaan toisten työntekoa ja kehumaan omaa ahkeruutta! "monttu" puolen porukkaa ei siellä enää montaa ole kun on eläkkeelle jäänyt suurin osa eikä juuri ketään ole otettu tilalle eli sieltä jos vähennetään vielä niin tarkoittaa että se loppuu kokonaan. Toisin kun kunnantalolla porukkaa on niin ettei meinaa parkkipaikat


    • pölöpölö77

      RIKOLLINEN RATTIJUOPPO SAI VAKITYÖN!! Joo mikä torsti tuo hitsauskonetta liki tyyppi!!Onpa kauhea rikollinen kun ratista kärys melkein murhamies vallan!!

    • Salamine

      Minä kun olin varikolla hommissa, niin minua janotti siellä pommisuojassa niin kovasti, että laittoivat minut sieltä pois. Eikä se jano ole loppunut vieläkään...

    • jeps...

      Totta. En tiä mitä huolto- tai puutarhatyöntekijöitä oli tuossa näköetäisyydellä keväällä.
      Puskia kaadettii, yksi käytti moottorisahaa, toinen vähän veeli sivuun kaadettuja rankapuita. Kahdesta kolmeen äijään sitten seisoskeli kädet taskussa seuraamassa.
      Paras päivä oli tämä: Oli aurinkoinen kevätpäivä, yksi mies kaateli hissukseen rankapuita, toinen vähän peesaili.
      Kaksi äijää istui kaupungin valkoisen pakun takaosassa - tieytsti päin aurinkoa. Seurasin tilannetta aamusta noin klo kahdeksasta lähtien. Nämä kaksi istuivat ja istuivat. Toinen liikkui sen verran, että muutaman kerran sytytti tupakan.
      Sitten tuli kello 10.50. Johan molemmat liikahti. Lähti koko porukka ilmeisesti ruokatunnille.
      Muuta likehdintää ei näiden kahden "työmiehen" kohdalla ollut havaittavissa koko aamupäivän aikana.
      Samalla "ripeydellä" koko pikkuisen puskan raivaminen kesti parisen kuukautta.

      Ja tämä juttu on ihan totta, omin silmin nähtyä.

    • Kellokalle

      "Ja tämä juttu on ihan totta, omin silmin nähtyä."

      Ja sinulla oli kaksi kuukautta aikaa istua aamusta iltaan kunnan työntekijöiden tekemättömyyttä vahtaamassa?

      • jeps...

        Juu, kyllä oli aikaa seurata..
        Eikä kuulu kenellekään, miksi minulla oli aikaa sitä seurata.

        Aluksi se ei kiinnostanut, mutta kun katselin, miten homma etenee, niin sitten kiinnostus heräsi. Siis miten homma "etenee". No eteneminen oli sitä mitä olen edellä kertonut. Porukkaa on, mutta homman valmiuminen????

        Ja ei tarvinnut koko ajan seurata . Nämä kaksi veijaria, kun pysyivät samassa asennossa koko aamupäivän, niin eihän niitä tarvinnut koko ajan seurata - asento kun ei muuttunut mihinkäänkoko aamuäivän aikana, kuten sanoin.. Että niin....
        Enkä ole ainut, joka asian tässä näköetäisyydellä havaitsivat.

        Ja kerronko lisää... Riittää vielä näköhavaintoja kyseisestä työkohteesta

        Ja edelleenkin, totta ja ihan omin silmin nähtyä

        .


      • ??????
        jeps... kirjoitti:

        Juu, kyllä oli aikaa seurata..
        Eikä kuulu kenellekään, miksi minulla oli aikaa sitä seurata.

        Aluksi se ei kiinnostanut, mutta kun katselin, miten homma etenee, niin sitten kiinnostus heräsi. Siis miten homma "etenee". No eteneminen oli sitä mitä olen edellä kertonut. Porukkaa on, mutta homman valmiuminen????

        Ja ei tarvinnut koko ajan seurata . Nämä kaksi veijaria, kun pysyivät samassa asennossa koko aamupäivän, niin eihän niitä tarvinnut koko ajan seurata - asento kun ei muuttunut mihinkäänkoko aamuäivän aikana, kuten sanoin.. Että niin....
        Enkä ole ainut, joka asian tässä näköetäisyydellä havaitsivat.

        Ja kerronko lisää... Riittää vielä näköhavaintoja kyseisestä työkohteesta

        Ja edelleenkin, totta ja ihan omin silmin nähtyä

        .

        No näitä tukityöllistettyjä nyt ei kannata alkaa vertaamaan vakiporukkaan,ne sentään aamuisin joutuu heräämään töihin onhan sekin parempi kun se että 9 raahautuisi vanhan sokkarin nurkalle. Taitaa sitäpaitsi kunnan puskan raivaamiset hoitaa tänäpäivänä urakoitsijat


    • Anonyymi

      Jokohan nyt olis se kahden pitäjän yhdistymis sopeuttaminen ohi. Ei tässä toistenkaan työmailla ukot kävele peräkkäin, ja kyttää kahvi tuntia.Mikä on sen tunnin näillä.

    • Anonyymi

      Samaa jo aikoinaan esimiestyötä tekevänä ihmettelin, naiset teki raskasta työtä usein ilman työparia, miehet kulki pareittain vaikka kuinka mitätöntä asiaa toimittamassa. Näköjään mikään ei ole muuttunut 😏

    • Anonyymi

      Muutama vuosi sitten yks ukkeli kävi nukkumassa päivällä kotona, ja makoili autossakin kylillä. Eikä ollut oma auto, taishan se saada lopputilin ennen eläkettä, mikä sinäänsä ihme.

      • Anonyymi

        Muistan kanssa tuon ja luulin että se on pohjanoteeraus, mutta ei ollut se.


    • Anonyymi

      Ei yllätä. Kaupunki on pullollaan suojatyöntekijöitä.

      • Anonyymi

        Niin on herrasta narriin ja monta tyhjäntoimittajaa sillä välillä. Yhteiskunnan rahoilla löntystäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on herrasta narriin ja monta tyhjäntoimittajaa sillä välillä. Yhteiskunnan rahoilla löntystäjiä.

        Työturvallisuuden takia pitää työskennellä pareittain. Ei niillä liksoilla kukaan viitsi ryntäillä.


    • Anonyymi

      Juu,isommat ohjaamot työ autoihin 👍

    • Anonyymi

      Ja saisi tulla ilmaamaan lusikkalinnan patterit nämä laiskat kaupungin työntekijät.kohta mökki jäätyy,kohta siellä ei voi antaa edes vertaistukea ja joku ratkeaa pian.yötäkään ei voi olla kun pilkki haalari niskassa.

    • Anonyymi

      Täällä ilmattu pattereita jo 10 vuotta eikä mitään tulosta on se jämsä sitten paikka!!??!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe