myrsyinen saari ja villieläimiä

mietteliäs..

Unessa olin matkalla jonnekin junalla, mutta jäin pois ennen päätepysäkkiä jostain syystä.. päädyin pienelle kallioiselle saarella joka oli meren ympäröimä. Ilma oli todella harmaa ja tuuulinen ja enteili myrskyä. saarella oli leijonia ja karhuja jotka elelivät vapaana ja joita ihmiset kävivät katsomassa mutta eläimet eivät välittäneet heistä. Kun minä astuin saarelle eläimien keskelle, karhu hyökkäsi. onnistuin välttämään sen mutta seuraavaksi naarasleijona hyökkäsi päälleni ja raaateli minua. Myös muut ihmiset saarella tapettii tai he hävisit vain johonkin. unen lopussa makasin selkä raadeltuna maassa ja sama naarasleijona tuli pääleni ja painoi minua maata vasten ja nuoli veristä selkääni. makasin siinä vain peloissani ja pelkäsin kuollakseni. Sitten heräsin :s Mitä tämä uni voisi merkitä, sillä en yleensä muista uniani saatika näe niitä paljon.. siksi tämä mietityttää..

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkintaa.

      Hei,

      Tämän tulkintani mukaan

      1) Unessa ollaan matkalla jonnekin junalla, mutta jäädään pois ennen päätepysäkkiä. Jokin päämääräksi asetettu tavoite ei siis toteudu tällä unennäkijällä.

      Enteilee myrskyä/ vastoinkäymisiä. Miksi näin? Miksi tavoitteet eivät toteudu?

      "Astuin saarelle eläimien keskelle, karhu hyökkäsi."

      Karhun hyökkäys unessa edustaa stressaavia tilanteita joista aiheutuu unennäkijälle kontrolloimattomia purkauksia, aggressioiden kasaantuessa liiaksi pääkoppaan,

      eli ajoissa kannattaa omia stressinhallinta keinoja punnita/miettiä
      ja käyttää, ennen kuin tilanteet eskaloituvat suotta suhteettomiin mittoihin kun ellei pääse nollaamaan tilanteita -- vaan stressitila on koko ajan päällä -- ja sitten saattaa yllättäen räjähtää.

      Unennäkijä kuitenkin tiedostaa asian ja--- kirjoittamansa mukaan unessa ---"onnistuin välttämään sen".


      2) "Seuraavaksi naarasleijona hyökkäsi päälleni ja raateli minua."
      "makasin selkä raadeltuna maassa ja sama naarasleijona tuli päälleni ja painoi minua maata vasten ja nuoli veristä selkääni."

      Leijona unessa edustaa unennäkijän omanarvon tuntoa, kunniaa, ylpeyttä, henkistä selkärankaa ja psyykkistä voimaa, "tahtotilaa" kuten nykyään muodikkaasti sanotaan.

      Se (leijona) viestii unennäkijän vaikutusvaltaa muihin ja tarvetta kontrolloida tilanteita ja ihmisiä.

      Leijonan hyökkääminen päälle tarkoittaa, että olisi aika höllätä hieman tuota piirrettä mikäli mahdollista ennen kuin unennäkijä maalaa itsensä henkisesti nurkkaan sen vuoksi.

      Sama piirre oikein ja viisaasti valjastettuna toimii kuitenkin unennäkijää itseään voimaannuttavana ja parantavana tekijänä eli unen kielellä "nuoli veristä selkääni= parantaa haavoja, hoitaa.

      Tulkitsisin näin siis pähkinänkuoressa,
      että unennäkijän suuret voimavarat ja taidot sekä potentiaali kannattaa annostella ja kohdentaa oikeisiin kohteisiin niin avot hyvä tulee.

      Energiat ei hyöki päälle kun oikein valjastettuina toimivat kaikkien parhaaksi, sekä unennäkijän että ympäristön ihmisten.
      Vaativat tilanteet pysyvät siis unennäkijällä hallussa ilman että "pyrkii tekemään yksin kaiken".

      Olepa hyvä.
      Kannattaa tsekkailla myös mahdollisten muiden kirjoittajien tulkintoja omasta unesta.

      Mukavaa talven jatkoa ja -- kauniita unia!

      • mietteliäs....

        Kiitos todella paljon tulkinnasta, ja täytyy sanoa että monessa kohtaa osuit aivan oikeaan! Muistan kuinka juuri ennen tuota iltaa olin erittäin tuohtunut ja ärsyyntynyt mennessäni nukkumaan, kun juuri tuo mainitsemasi "tarve kontrolloida tilanteita ja ihmisiä" ei ole mennyt juuri siten kuin itse olen halunnut, ja tuona iltana se kävi ilmi. Kyse on juurikin ihmissuhteista ja tiedostan, että en pysty hallitsemaan ihmisiä haluamallani tavalla. Ja on niitä stressaaviakin tilanteita ja asioita jotka hiertävät päässäni joita saa pyöritellä eestaas.. Mutta kiitos suuresti, selvitti kummastustani tuota unta kohtaan kun sai yhdistettyä asiat toisiinsa! Kiitos! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1749
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1262
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      76
      1086
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe