Diplomiliikkuja opastaa :))

diplomiliikkuja

Tervetuloa keskustelemaan rennosti liikunnasta ja sen vaikutuksista painonhallintaan. Näillä opeilla olen laihtunut melkein 30 kiloa ja en ole tehnyt mitään ruokavaliomuutoksia, en ole laskenut kaloreita, herkuttelen jos siltä tuntuu eikä siitä ole ollut ongelmia. Pienellä vaivalla aluksi 10-15 km 5-6krt viikko liikkumalla pudotat painoa terveellisesti eikä tarvitse ostella mitään humpuukkituotteita, ei tarvitse laskea kaloreita eikä tarvitse syödä pelkästään kasvikunnantuotteita. Tässä minun ideassa on ajatuksena liikkua ja syödä ihan normaalin ruokaympyrän mukaan:) Eli liiku, syö normaalisti ja laihdu, miksi tehdä siitä vaikeaa kun se onnistuu näin helposti:))
Tänne voi kirjoittaa ihan negatiivisessakin mielessä jos siltä tuntuu. Positiivisuus on aina plussaa.

38

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahaaahaa

      Puustisen vastakohta hilluu taas sivulla

      • diplomiliikkuja

        ahaaahaa

        Tämä nyt ei liity tähän liikuntaan toi sinun kirjoitus, mutta yritän siinä vähän helpata.
        Sinä tuolla toisaallakin kyselit tuosta Puustisesta niin minulle tuli mieleen että onko se sinun kaveri ja te olette riitaantuneet? Hoida nyt asiat kuntoon ja jos ei meinaa onnistua niin käy tuolla toisella osiolla, se lötyy täältä terveyspalstalta. Se tais olla mielenterveys ja henkinen hyvinvointi. Ainakin sinnepäin.


    • uryruru

      ja miten käykään kun olet viikon kuumeessa, tai saat rasitusmurtuman jalkaasi? Nyrjäytät nilkkasi. Painonhallintasi poksahtaa kasaan :) LOLOL

      • mitäs sitten

        Voi kauheeta sitten tämä himoliikkuja ei voi syödä mitä huvittaa kun ei pääse hulluna juoksemaan lenkille


      • diplomiliikkuja

        Todella hyvä kysymys heti alkuun:) Olin kesällä mökillä kuukauden enkä käynyt lenkillä, siitä ei ollut muuta haittaa kun aloitin jälleen liikkumisen niin alussa tuli lihakset vähän kipeäksi mutta äkkiä taas tottuivat :) Huonoa tuuria oli myös nämä ensiliukkaat, minulla meinaa välillä tulla penikkatauti toiseen sääreen niin jouduin olemaan liikkumatta toista viikkoa muttei siitäkään ollut sen enempää haittaa, otin ihan levon kannalta:) Kesällä myös oli vähän ongelmia säären kans, silloin oli hyvä vaihtaa juoksu rullaluisteluun. Sitä pystyi heti tekemään, juosta ei voinut. Siinä oli tärkeimmät. Voitko sinä nyt kertoa vähän sinun liikuntatottumuksista?


      • diplomiliikkuja

        Tässä oli suurinpirtein sama kysymys kuin tuossa toisessa niin en jaksa kirjoittaa samasta asiasta, niin lue tuo mihin vastasin. En halua olla ilkeä, mielelläni olisin sinulle vastannut:) Sinultakin haluaisin tiedustella mitkä ovat sinun liikuntatottumuksesi ja onko ne auttaneet painonhallintaan.


    • 20+7

      Minä olen ajatellut aloittaa keväällä juoksukoulun. Pudotettavaa on vajaa 20kg. Saa nähdä millaisia matkoja pystyn juoksemaan ja paljonko se auttaa.

      • diplomiliikkuja

        Juoksukoulu on varmasti hyvä idea niin oppii juoksutyylin nopeasti. Tästä joku voi älähtää mutta oikean tyylin omaksuminen pidentää juoksun kestoa useilla kilometreillä, voi kuulostaa oudolta mutta pitää paikkaansa. Minä kun aloitin niin ensiksi kävelin monta kuukautta ja sitten aloin juoksemaan pätkissä, nyt juoksen yhtäjaksoisesti oli lenkin pituus mikä hyvänsä. Minulle kaveri opetti tyylin tuohon juoksuun kun etenin kuin joku harhaoppinut:) Heti kun löysin itselleni oikean tyylin, juoksu muuttui todella paljon kevyemmäksi mikä tuntui oudolta. Aluksi luulin ettei tyylillä ole väliä miten juoksee mutta olin todella väärässä. Aloittaessa voi ensin näyttää ettei paino putoa, mutta kun pääsee vauhtiin ja aikaa vähän kuluu paino alkaa putoamaan nopeasti. Minäkin aloittaessa ihmettelin jo tovin kun näytti etteikö liikunalla tosiaan muka paino tipu, olin siinä asiassa todella väärässä. Nyt "ongelmaksi" on muodostunut se ettei paino putoa liikaa. Joutuu todella paljon syömään pysyäkseen normaalipainossa.


      • 20+12

        Pudota sitä painoa jo ennen juoksukoulun aloittamista. Säästää huomattavasti niveliä ja vältyt nivelkivuilta, jotka lopettavat juoksuinnostuksen heti alkuunsa.


    • 10+11

      En liiku painoa hallitakseni, vaan huvikseni. Saan siitä energiaa ja selkäkivut pysyy pois. Kivaa vastapainoa istumatyölle, kun mieli kuitenkin haluaa liikkumaan.

      Käyn salilla, joogassa ja harrastan kamppailulajeja. Väillä treenaan kovaa, välillä vähemmän kovaa ja toisinaan en treenaa venyttelyä ja työmatkakävelyä kummemin ollenkaan. Tykkään musiikista ja tanssia tekisi mieli kokeilla. En laske kaloreita, enkä syö mitä sattuu.

      • diplomiliikkuja

        10 11

        Eikö olekkin hienoa kuinka liikunta antaa energiaa ja pysyy paikat paremmassa kunnossa. Minulla on joskus ollut iskiasta joka on pysynyt aisoissa tämän liikunnan ansiosta. Liikunnan ansiosta elämä on jotenkin rennonpaa ainakin minusta tuntuu siltä. Stressinsietokykykin on paljon parempi ja jaksaa töissäkin paremmin eikä vapaat mene vain lojuessa sohvalla keräten voimia tulevaan viikkoon.


    • hethethe

      ei juoksemissa mitään väärää ole.
      Mutta laihduttaakseen ei sen varaan kertakaikkiaan VOI laskea. Jos haluaa pysyviä painonpudotustuloksia, täytyy vähentää kaloreiden saantia. Pysyvästi. juoksu voi olla hyvä että keho muokkaantuu hieman lihaksikkaaksi ja kunto nousee, mutta ei se laihduta, kasvattaa vaan nälkää, ja sitten juoksun jälkeen mussuttajat alkaa ahmimaan sipsejä enemmän..
      Ylipainoiset syö niin monta kaloria päivässä että pitäisi juosta maratooni joka päivä että saisi ne kulutettua eikä sekään riitä.

      • diplomiliikkuja

        hethethe

        Olen kokeilun haluinen ihminen ja niin minä aloitin aikoinaan tämän lenkkeilyn, en tehnyt mitään muutoksia, aloin vain liikkumaan ja tulokset on tuossa mistä kirjoitin tuonne ensimmäiseen tekstiin. Vaikka välillä olen ollut juoksematta niin en ole lihonut sen aikana.


      • diplomiliikkuja

        hethethe


        Tuossa on totuudensiemen jos harrastaa kovatehoista liikuntaa ja sen myötä syö huomattavasti enemmän niin varmaan lihoo jos liikkuminen loppuu ja ruokaa menee samalla tavalla. Minusta helpoin tapa on tehdä liikkumisesta elämän tapa:)
        Minulla liikunta on vähentänyt näitä herkuttelutuokioita mitä oli ennen paljon enemmän. En kylläkään kieltäydy jos tarjotaan jotain hyvää:) aamukahvin kans pitää korvapuusti saada ja viikonloppuna leffaa katsoessa sipsi tai karkkipussi pitää olla. Jännä asia tässä on se että nykyään riittää se 150g sipsipussi. Luulen sen johtuvan tästä liikuntaharrastuksesta.


      • öööööö
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        hethethe


        Tuossa on totuudensiemen jos harrastaa kovatehoista liikuntaa ja sen myötä syö huomattavasti enemmän niin varmaan lihoo jos liikkuminen loppuu ja ruokaa menee samalla tavalla. Minusta helpoin tapa on tehdä liikkumisesta elämän tapa:)
        Minulla liikunta on vähentänyt näitä herkuttelutuokioita mitä oli ennen paljon enemmän. En kylläkään kieltäydy jos tarjotaan jotain hyvää:) aamukahvin kans pitää korvapuusti saada ja viikonloppuna leffaa katsoessa sipsi tai karkkipussi pitää olla. Jännä asia tässä on se että nykyään riittää se 150g sipsipussi. Luulen sen johtuvan tästä liikuntaharrastuksesta.

        Kyllä sitä nyt hehkutetaan kun joku samaa mieltä elä revi pelihousujas


      • diplomiliikkuja
        öööööö kirjoitti:

        Kyllä sitä nyt hehkutetaan kun joku samaa mieltä elä revi pelihousujas

        ööööö

        Tämä ei nyt auennut. Voisitko kirjoittaa muutaman lauseen lisää niin voisin pohtia asiaa? En toki revi pelihousuja.


      • 14+10
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        hethethe

        Olen kokeilun haluinen ihminen ja niin minä aloitin aikoinaan tämän lenkkeilyn, en tehnyt mitään muutoksia, aloin vain liikkumaan ja tulokset on tuossa mistä kirjoitin tuonne ensimmäiseen tekstiin. Vaikka välillä olen ollut juoksematta niin en ole lihonut sen aikana.

        Kuinkahan pitkiä aikoja olet ollut juoksematta?

        Tiesitkö muuten, että esimerkiksi huippu-urheilijoillakin, kuten joillakin maratoonareilla on painonhallintaongelmia? Ei pitäis ainakaan liikunnan määrästä olla kiinni. Ehkä kuitenkin ruokavaliolla on suurempi vaikutus.


      • diplomiliikkuja
        14+10 kirjoitti:

        Kuinkahan pitkiä aikoja olet ollut juoksematta?

        Tiesitkö muuten, että esimerkiksi huippu-urheilijoillakin, kuten joillakin maratoonareilla on painonhallintaongelmia? Ei pitäis ainakaan liikunnan määrästä olla kiinni. Ehkä kuitenkin ruokavaliolla on suurempi vaikutus.

        14 10

        Olin kesällä kuukauden juoksematta niinkuin kirjoitin tuohon ensimmäiseen tekstiin. Kesällä kävin maratonijuoksua katsomassa kun tekisi mieli kokeilla sitä, en kyllä ole nähnyt yhtään läskiä maratoonaria? ellei ne sitten tulleet maaliin seuraavana päivänä. Minä en vieläkään ymmärrä mikä ongelma tässä liikkumisessa on? ei minulla ole aikomusta lopettaa liikuntaa ellei tule jonkunmoinen katastrofi että on pakko lopettaa, se olis kyllä harmi muttei varmaan elämä siitä nyt järkkyisi kauhean paljon, jäisi sitten aikaa muihin harrastuksiin. Minulla ainakin pitää olla harrastuksia. Menee nyt vain minun asioihin tämä jutustelu. Voisito sinä vuorostaan kertoa mitkä ovat sinun liikuntatottumukset ja ovatke ne auttaneet sinua painonhallinnassa vai pelkäätkö että liikunta lihottaa sinua kun joudut syömään sitten vähän enemmän?


      • diplomiliikkuja
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        14 10

        Olin kesällä kuukauden juoksematta niinkuin kirjoitin tuohon ensimmäiseen tekstiin. Kesällä kävin maratonijuoksua katsomassa kun tekisi mieli kokeilla sitä, en kyllä ole nähnyt yhtään läskiä maratoonaria? ellei ne sitten tulleet maaliin seuraavana päivänä. Minä en vieläkään ymmärrä mikä ongelma tässä liikkumisessa on? ei minulla ole aikomusta lopettaa liikuntaa ellei tule jonkunmoinen katastrofi että on pakko lopettaa, se olis kyllä harmi muttei varmaan elämä siitä nyt järkkyisi kauhean paljon, jäisi sitten aikaa muihin harrastuksiin. Minulla ainakin pitää olla harrastuksia. Menee nyt vain minun asioihin tämä jutustelu. Voisito sinä vuorostaan kertoa mitkä ovat sinun liikuntatottumukset ja ovatke ne auttaneet sinua painonhallinnassa vai pelkäätkö että liikunta lihottaa sinua kun joudut syömään sitten vähän enemmän?

        14 10

        Muuten, mikä vika tuossa suositellussa ruokaympyrässä on? minusta näyttää ihan hyvältä ja varmaankin jotkut ammattilaiset ovat sen suunnitelleet.


      • diplomiliikkuja
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        14 10

        Muuten, mikä vika tuossa suositellussa ruokaympyrässä on? minusta näyttää ihan hyvältä ja varmaankin jotkut ammattilaiset ovat sen suunnitelleet.

        Toi unohtui:



        Ruokaympyrän lohkot:

        vihannekset, juurekset, marjat ja hedelmät
        liha, kala, kanamuna
        maito ja maitovalmisteet
        ravintorasvat
        vilja ja viljavalmisteet
        peruna


      • 8+18
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        14 10

        Olin kesällä kuukauden juoksematta niinkuin kirjoitin tuohon ensimmäiseen tekstiin. Kesällä kävin maratonijuoksua katsomassa kun tekisi mieli kokeilla sitä, en kyllä ole nähnyt yhtään läskiä maratoonaria? ellei ne sitten tulleet maaliin seuraavana päivänä. Minä en vieläkään ymmärrä mikä ongelma tässä liikkumisessa on? ei minulla ole aikomusta lopettaa liikuntaa ellei tule jonkunmoinen katastrofi että on pakko lopettaa, se olis kyllä harmi muttei varmaan elämä siitä nyt järkkyisi kauhean paljon, jäisi sitten aikaa muihin harrastuksiin. Minulla ainakin pitää olla harrastuksia. Menee nyt vain minun asioihin tämä jutustelu. Voisito sinä vuorostaan kertoa mitkä ovat sinun liikuntatottumukset ja ovatke ne auttaneet sinua painonhallinnassa vai pelkäätkö että liikunta lihottaa sinua kun joudut syömään sitten vähän enemmän?

        Ei se, että on painonhallintaongelmia tarkoita sitä että on läski. Vaan se tarkoittaa monesti sitä, että paino lähtee helposti nousuun (tai laskee, joillekkin lienee tuokin on ongelma), mikä taas on usein seurausta elimistön epätasapainotiloista.

        Missään en minä, eikä kukaan muu ole sanonut että sun pitää lopettaa liikkuminen tai edes juokseminen. Minä ja moni muu vaan kritisoidaan niitä sinun esille tuomia (vääriä) olettamuksia, että 1) liikunta on avain laihtumiseen, 2) liikunta jotenkin maagisesti poistaa huonon ruokavalion seuraukset vaikka paino sen seurauksena kurissa pysyisikin ja 3) vain yli tunnin juoksulenkki päivittäin on riittävä liikuntamäärä päivittäin tai että juoksu olisi edes parasta liikuntaa.


      • 8+18
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Toi unohtui:



        Ruokaympyrän lohkot:

        vihannekset, juurekset, marjat ja hedelmät
        liha, kala, kanamuna
        maito ja maitovalmisteet
        ravintorasvat
        vilja ja viljavalmisteet
        peruna

        Suositeltu ruokaympyrä (tai-pyramidi) painottaa aivan liikaa vilja- ja maitotuotteita ja liian vähän kasviksia ja rasvoja ruokavaliossa, sekä demonisoi aivan turhaan punaista lihaa (ei esim. erottele grass fed-lihaa ja tehotuotettua lihaa) ja tyydyttyneitä rasvoja (suositellaan rasvattomia maitotuotteita, jotka on pitkälle käsiteltyjä). Suositukset antavat ymmärtää, että vain viljoja syömällä saat tarpeeksi kuitua (mikä ei ole totta) tai vain maitoa juomalla/maitotuotteita käyttämällä saat tarpeeksi kalsiumia. Ruokaympyrän mukaan syöminen ei myöskään takaa esim. d-vitamiinin optimaalista saantia, vaikka näin annetaan ymmärtää.

        Suosituksetkin muuttuu kun tietoa tulee lisää, esimerkkinä nyt vaikka kananmunat. Ennen niiden väitettiin nostavan kolesterolia, mutta nykytiedon valossa syödyllä kolesterolilla ei ole vaikutusta koletasoihin.

        Ei sillä, onhan niissä suosituksissa hyvääkin. Esimerkiksi lautasmalli näyttää oikean annoskoon, tosin leipä, pasta ja maito jää omasta lautasmallista yleensä pois.


      • diplomiliikkuja
        8+18 kirjoitti:

        Ei se, että on painonhallintaongelmia tarkoita sitä että on läski. Vaan se tarkoittaa monesti sitä, että paino lähtee helposti nousuun (tai laskee, joillekkin lienee tuokin on ongelma), mikä taas on usein seurausta elimistön epätasapainotiloista.

        Missään en minä, eikä kukaan muu ole sanonut että sun pitää lopettaa liikkuminen tai edes juokseminen. Minä ja moni muu vaan kritisoidaan niitä sinun esille tuomia (vääriä) olettamuksia, että 1) liikunta on avain laihtumiseen, 2) liikunta jotenkin maagisesti poistaa huonon ruokavalion seuraukset vaikka paino sen seurauksena kurissa pysyisikin ja 3) vain yli tunnin juoksulenkki päivittäin on riittävä liikuntamäärä päivittäin tai että juoksu olisi edes parasta liikuntaa.

        Hienoa että otat kantaa tähän tärkeään asiaan. En halua ärsyttää mutta pitääkö painonhallinnasta tehdä joku monimutkainen tieteellinen asia. Nämä laiharithan aina loppuu varmaankin noihin tieteellisiin tavoihin pudottaa painoa. Tarkoitan kaloreiden laskemista, mitä saa syödä, mitä ei saa syödä, kuinka paljon voi syödä, kuinka usein pitää syödä ja kuinka paljon pitää juoda vettä.
        Laitoin tuohon ensimmäiseen tekstiin minun onnistuneen tavan pudottaa painoa. Se toimi ilman tieteellisiä näkemyksiä ilman keittiövaakaa ja ilman taskulaskinta.
        En juurikaan mieti onko minulla elimistö jotenkin epätasapainossa vai ei, kun ongelmia ei ole ja varmaan suurin osa Suomalaisistakaan ei sitä tee ellei ole jotakin ihmeellisiä ongelmia mihin tarvitaan jo lääkäri avuksi. Toisekseen minä vielä sadannen kerran totean että annan vain VINKIN, ei minua haitaa vaikkei sitä noudateta. Kirjoitit: ( (vääriä) olettamuksia, että 1) liikunta on avain laihtumiseen ) Minulle pelkästään liikunta oli avain laihtumiseen. kirjoitit myös; ( tai että juoksu olisi edes parasta liikuntaa. ) Minulle riitti pelkästään kävely ja juoksu. Se oli ja on minulle parasta liikuntaa:) Vastailin kysymyksiin mielelläni ja nyt haluaisin että sinä kirjoittaisit sinun painonhallinnasta ja liikuntatottumuksistasi :)


    • ä-äö.

      kun itse kysyy ja itse vastaa niin aina saa oikean vastauksen :)
      diplomiliikkuja kysyy itse ja itse vastaa. Sen näkee vastausten kellon ajoista :LOL

      • diplomiliikkuja

        Minusta tuntuu että sinä olet joku häirikkö mutta ei se mitään haittaa:) voisitko sinä kertoa liikuntatottumuksistasi ja painonhallinnan tärkeydestä sinun näkökulmasta.


      • suksi suolle
        diplomiliikkuja kirjoitti:

        Minusta tuntuu että sinä olet joku häirikkö mutta ei se mitään haittaa:) voisitko sinä kertoa liikuntatottumuksistasi ja painonhallinnan tärkeydestä sinun näkökulmasta.

        Painu lanttumaakarille tyrkytät tuota samaa virttä päivästä toiseen ketään ei kiinnosta


    • diplomiliikkuja

      suksi suolle


      Minun pitäisi nyt sinua vähän isällisesti ojentaa mutten sitä tee : ) Täällä on sana vapaa niin ymmärrän että tänne tulee näitä sinunlaisiasi muutaman lauseen ihmeitä. Voit toki tännekin kirjoittaa jos sinusta siltä tuntuu, mutta nämä on näitä aikuisten ihmisten kirjoituksia jotka voi välillä tuntua vähän ylivoimaiselta ymmärtää, sanon tähän kohtaan sinulle hyvää yötä, nuku hyvin, huomenna kaikki näyttää paljon paremmalta:))

    • diplomiliikkuja

      No niin, Nyt jos haluaa kaloreita kunnolla kuluttaa niin ei muuta kuin hiihtämään.
      Itse kävin justiinsa hiihtämässä niin kaloreita näytti menevän 1860. Hiihtoharrastuksessa hyvä kun vähän kaikki lihakset saa liikettä kun menee mäkisiä maastoja. Hiihtämällä ehtis ennen jouluaattoa tiputtaa muutaman kilon, on se vaan niin tehokasta. Huom, Liikuntavastaisilla ei ole pakko hiihtää.

      • väsyväsy

        Hei, kannattaisin lämpimästi tuota metodia, koska huomaan itselläni liikkumisen vaikuttavan ruokahalun säätelyyn. En ole hervottoman lihava, 169/65, mutta ravintotottumukset ovat monestakin syystä ihan järkyttävät, lähinnä hurjasti liikaa sokeria ja liian vähän kasviksia ja hedelmiä.

        Haluaisin kuitenkin vinkkejä työn, perheen ja liikunnan yhdistämiseen. Iltaisin on kiire lasten luo, vaikka puoliso heidät tarhasta hakeekin.


      • diplomiliikkuja
        väsyväsy kirjoitti:

        Hei, kannattaisin lämpimästi tuota metodia, koska huomaan itselläni liikkumisen vaikuttavan ruokahalun säätelyyn. En ole hervottoman lihava, 169/65, mutta ravintotottumukset ovat monestakin syystä ihan järkyttävät, lähinnä hurjasti liikaa sokeria ja liian vähän kasviksia ja hedelmiä.

        Haluaisin kuitenkin vinkkejä työn, perheen ja liikunnan yhdistämiseen. Iltaisin on kiire lasten luo, vaikka puoliso heidät tarhasta hakeekin.

        Yritetään miettiä vähän:) Kirjoitit: ( liikkumisen vaikuttavan ruokahalun säätelyyn ) ( työn, perheen ja liikunnan yhdistämiseen ) Voitko ajatella voivasi käyttää noin tunnin päivässä liikkumiseen, kirjoitit että on iltaisin kiire lasten luo niin voisitko käydä liikkumassa vaikka aikaisin aamulla ja jos illalla et kerkiä niin vaihtoehtoisesti kun lapset menevät nukkumaan niin menet liikkumaan. Minä luulen että jostakin välistä saa repäistyä tunnin itsensä hoivaamiseen vai mitä. Olet normaalipainoinen niin varmaankin riittää noin 3 krt viikko liikkumiseen.


    • diplomiliikkuja

      Hitto kun ollut sairaana pariviikkoa eikä ole päässyt liikkumaan ollenkaan:( Miten täällä porukat liikkuu joulunaikaan kun ulee syötyä vähän tuhdimmin muutamia päiviä? Tortut näyttää maistuvan vähän liiankin kans:)

    • diplomiliikkuja

      Laitetaan tännekkin välillä vähän infoa jos porukatkin sais liikkumaan kun uudenvuoden lupauksiakin on varmasti tullut tehtyä. Olen tarkoituksella vähän hiljaa seuraillut näitä kalorinlaskijoita täällä ja ajattelin että ovat jo varmaan kyllästyneet hernepusseihin niin voivat nyt sitten ihan ajan kanssa alkamaan vähän liikkumaan, voi taas syödä ihan kotiruokaa ja samalla vaikka vähän laihtuakin ilman jatkuvaa nälkää. Nythän hiihtokausi on parhaimillaan niin sukset jalkaa ja ladulle. Täällä meillä päin on mäkistä maastoa niin kyllä kalorit saa kyytiä kun mäkiä pitää nousta jatkuvasti:) Hiihdän sen vajaan 25km kerrallaan nyt kun on vähän ollut pakkasia täälläpäin. Mukava kun on muutama laavu täällä ja ihmiset pitävät tulta nuotiossa niin otan aina välillä makkaraa mukaan niin saa paistaa nuotiossa kun lopettelee hiihtoa. On se vaan hyvää vasta paistunut hiillosmakkara:)

    • diplomiliikkuja

      Pitkästä aikaa tähänkin vähän tarinaa. Huvikseen katoin niin Sportstrackerin mukaan viikossa kulunut 10980 kilokaloria. Kyllä hiihtäminen on mukava ja rentouttava tapa liikkua. Jos nyt luittte tämän joilla vähän meinaa reppu roikkua väärässä paikassa, niin ei muuta kuin hiihtämään ja tyylihän on vapaa:) Kyllä ne läskit katoaa taivaan tuuliin tuolla ladulla.

    • VeijoKPuustinen

      Kirkonkylän gymillä toimii ehkä vanhat luulot vaikka eivät toimikkaan.
      Katsotaanpa mitä sna ehkä maailman suurin tutkimus asiasta:

      Todettiin että on vaarallisempaa syödä vähärasvaista kuin runsasrasvaista ravintoa. Tutkimuksessa tuli myös neuvo juoda viiniä välimeren ruokavalion yhteydessä. Olen itse jo kauan suositellut maltillista alkoholin käyttöä ja jopa tehnyt tutkimuksen joka näytti että veren rasvaarvot paranevat punaviinillä. Pienet määrät alkoholia ei siis ole pelkästään OK vaan myös hyödyllistä ja hyväksi.

      On monia uskomuksia (mantroja) jotka olemme tottuneet hyväksymää totuuksina:

      ”Kalori on kalori, riippumatta millaiseta ravinnosta se tulee”

      ”Kysymys on pelkästään määrästä kaloreita sisään kaloreita ulos”

      ”Ihmiset ovat lihavia koska he eivät liiku tarpeeksi”

      ”Aamiainen on päivän tärkein ateria”

      On itsestään selvää että yllämainitut väitteet eivät pidä paikkaansa. Kyseiset väitteet ovat pelkästään luoneet ylipainoisille ihmisille huonon omantunnon. Ikääkuin heillä olisi heikko luonne. Monille suuret määrät rasvaa ravinnossa tekee sen että he tulevat kylläisiksi ja ja pysyvät pitkään kylläisinä eikä tarvitse syödä yhtenään. Kylläiseksi ei tulla CocaColasta tai hydyllisksi merkityistä, mellkein rasvattomista hedelmäjugurteista jotka sisältävät suuria määriä sokeria. Liikunta on ilman muuta hyväksi monella tavalla mutta ravintotottumusten muuttaminen on se joka todella vaikuttaa painoon.


      Raportista: ”Fyysisellä aktiviteetilla on erittäin mariginaalinen, jos mitään, vaikutusta painonpudotuksessa”.


      No entäs se aamiainen?

      Jätä väliin jos pystyt! Aamiainen on pelkkä tapa. Keholla ei ole mitään tarvetta saada ravintoa heti aamulla ylösnoustessamme jos olet syönyt runsaasti rasvaa ilallisella päivää ennen. Sokeria muodostuu varastoituneesta proteiinista ja siihen prosessiin kuluu jonkun verran kaloreita. Tämä voi olla osasyynä siihen että vähähiilihydraattisella ravinnolla saadaan hyviä tuloksia painonhallinnassa. Jätä pois välipalat ja kevyttuotteet. Jos tarkoituksen olisi ollut että napostelemme ruokaa koko ajan niin sappi olisi ollut täysin tarpeeton elin. Jos syöt kaksi ateriaa päivässä, vähän hiilihydraatteja ja runsaasti rasvaa niin selviät mainiosti. Tee kuten välimerenalueen asukkat, ota pelkästään kuppi kahvia aamulla.


      http://terveydeksesi.fix4you.se/#post351

    • diplomiliikkuja

      Menikö väärään ketjuun Puustinen. No, minähän en syrji ketään. Voisitko sinä kertoa mitkä ovat sinun liikuntatottumuksesi.

    • diplomiliikkuja

      Nostetaan tätä ketjua niin pääsee porukat kesäkuntoon :) Näillä opeilla hommat ok kesään mennessä.

    • diplomiliikkuja

      Upp, kesä tulossa:)

      • ketjudead

        Turha upata kun kukaan ei jaksa enää vastailla viikkoihin tai kuukausiin.

        Aloita uusi ketju tai jotain .. tämä ei näytä ainakaan saavan tuulta purjeisiinsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1275
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1190
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1112
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1106
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1001
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      917
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      10
      788
    Aihe