Mitä selainta käytät

on eroja

mieluiten, ja miksi ?

29

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näillä

      Mobiili 4g google chrome, yhteys toimii riittävän hyvin ja tabletissa 3g android sekin toimii.

      • näillä

        Tuli mielä mieleen kun explorer kankerteli nii kone omatoimisesti kehoitti chromea, siitähä se.
        Nykyään mobiili neuvoo, tiedä mitä se kohta tyrkyttää.


    • tuli mies eiku kettu

      Firefox, entinen Explorer.

      Toimii mulla hyvin.

    • Jo vain

      Eniten käytän firefoxia, johtuu siitäkin että siihen on pantu mainosten esto.
      Google cromea toiseksi siinä on selvempi teksti.

    • Firefoxia. En tiedä miksi.

      • yksi lataaja

        Firefoxia minäkin. Luultavasti sai alkunsa siitä kun DanskeBankissa uudistettiin jotain, en muista mitä, mutta en päässyt sinne IE:llä. Firefoxilla pääsin. Varmaan nyt pääsisin muillakin selaimilla, mutta kuitenkin käytän Firefoxia. Toinen syy on se, että Firefoxissa saa lisäosan, jolla voi ladata YouTubesta videoita niin, että siinä videon alla lukee "lataa video". Ei tarvitse etsiä muita latausohjelmia.


      • yksi lataaja kirjoitti:

        Firefoxia minäkin. Luultavasti sai alkunsa siitä kun DanskeBankissa uudistettiin jotain, en muista mitä, mutta en päässyt sinne IE:llä. Firefoxilla pääsin. Varmaan nyt pääsisin muillakin selaimilla, mutta kuitenkin käytän Firefoxia. Toinen syy on se, että Firefoxissa saa lisäosan, jolla voi ladata YouTubesta videoita niin, että siinä videon alla lukee "lataa video". Ei tarvitse etsiä muita latausohjelmia.

        Mä jäin miettimään että miksi, koska joskus muinaisuudessa käytin IE:tä. Luulen että jossain vaiheessa mun poika laitto mulle firefoxin ja sano että siinä on vähemmän pöpöjä ja että se on luotettavampi; rämähtää harvemmin.


    • ...

      Chrome. En oikein tiedä miksi. Kun ostin tämän koneen asensin ohjemat ja selaimet, jotenkin satuin kokeilemaan tätä ja sitten tuli tavaksi. Aiemmin käytin paljon Operaa, se kun oli kevyempi, mutta ei selaimilla nykyisin mun mielestä ole oikein mitään eroja. Tokikin Chrome on jenkkien vakoiluväline, mutta niin on kyllä wintoosakin, että eipä merkitystä.

      =DW=

    • jouhevasti

      Pöytäkoneessa sekä läppärissä Maxthon, jonkun propellihatun väsäämä portable malli. Toimii kuin junan vessa;)

    • Töissä käytän kolmea, Explorer, Chromea ja Firefoxia. Vimppa on pelkästään toiminnanohjausta varten, kirjanpitoa ja varastoa. Ei tarvi säätää asetuksia ja laajennuksia erilaisia käyttöjä varten kuin vain noita töitä hoitamaan. Chrome on radiota ja etsimistä varten, se käynnistyy nopeammin kuin muut. Mutta en halua pitää sitä työselaimena, koska en pidä sitä yhtä luotettavana kuin mozillaa. Kuitenkin tuollainen laajalti mainoksia tuputtava selain.

      Explorer on pankkitilien hoitamista varten, pankkien sovellukset toimivat parhaiten sen kanssa. Se on silti minusta huonoin ja hitain selain, koko ajan tulee jotain huomautuksia "haluatko nopeutta"... ym ym.

      Muita en ole edes kokeillut, näyttäis olevan vaikka mitä tarjolla. Ei oikein edes kiinnosta kun on jo toimivia käsillä. Vähän epäilyttää päivitetäänkö noita ei niin suosittuja selaimia yhtä hyvin kuin niitä suurempia.

    • Pirre*

      Operaa, mutta onko teistä wifin käyttö turvallista (kysymys ei liity mitenkään aloituksessa kysyttyyn), tietääkö joku mitä Vlassic Shell tekee koneella?

      • Pirre*

        Hö taas, pit olla Classik jne :/


      • smpukka

    • haitanneeko ?

      Elisalla tökkii yhteydet, kummallista 3 g toimii ja 4 g ei

      • mimmimummi*

        Niin tökkii....joku traktorimies on katkaissut valokuitukaapelin.... voi voi sitä.


      • päässä vika
        mimmimummi* kirjoitti:

        Niin tökkii....joku traktorimies on katkaissut valokuitukaapelin.... voi voi sitä.

        Joku mämmikoura kouraisi, voi pahus mitä tuli tehtyä.


    • sitroen.

      Firefoxia olen vuosia käyttänyt. Viimeisessä päivityksessä tekivät sen mokan, ettei kirjanmerkkejä enää voi lisätä. Lähetin virheraportin ajat sitten, vastausta tai korjausta ei ole kuulunut. Pitänee kai kokeilla Operaa ja siirtyä sen käyttäjäksi jos toimii paremmin...

      • käy ja kukkuu....

        Minulla on tuore tulikettu ja suosikit lisätään ihan kuten ennenkin.


      • ei hävinnyt mihinkää

        Se on vain muuttunut toisenlaiseksi. Pitää olla se valikko tai mikä lie esilltä, jossa on mm. Tiedosto, muokkaa jne edelleen. Siellä lukee myös kirjanmerkit. Sen kun avaat. löytyy, että lisää sivu kirjanmerkkeihin. Sitten voi valita lisätäänkö kirjanmerkkivalikkoon vai kirjanmerkkipalkkiin. Tosin itse olen aina valinnut tämän palkin, silti se menee myös valikkoon, joka kulkee siinä ylhäällä vaakasuoraan.


      • ...
        ei hävinnyt mihinkää kirjoitti:

        Se on vain muuttunut toisenlaiseksi. Pitää olla se valikko tai mikä lie esilltä, jossa on mm. Tiedosto, muokkaa jne edelleen. Siellä lukee myös kirjanmerkit. Sen kun avaat. löytyy, että lisää sivu kirjanmerkkeihin. Sitten voi valita lisätäänkö kirjanmerkkivalikkoon vai kirjanmerkkipalkkiin. Tosin itse olen aina valinnut tämän palkin, silti se menee myös valikkoon, joka kulkee siinä ylhäällä vaakasuoraan.

        Sivusta.

        Ylhäällä vaakasuoraan näkyvissä kulkee palkki, valikoissa puolestaan on sitten se normaali lista, joka löytyy jostain nappulasta klikkaamalla.

        =DW=


      • heleppoo
        ei hävinnyt mihinkää kirjoitti:

        Se on vain muuttunut toisenlaiseksi. Pitää olla se valikko tai mikä lie esilltä, jossa on mm. Tiedosto, muokkaa jne edelleen. Siellä lukee myös kirjanmerkit. Sen kun avaat. löytyy, että lisää sivu kirjanmerkkeihin. Sitten voi valita lisätäänkö kirjanmerkkivalikkoon vai kirjanmerkkipalkkiin. Tosin itse olen aina valinnut tämän palkin, silti se menee myös valikkoon, joka kulkee siinä ylhäällä vaakasuoraan.

        Yksinkertaisemmin käy kun painat Ctrl D :))


      • sitroen.
        käy ja kukkuu.... kirjoitti:

        Minulla on tuore tulikettu ja suosikit lisätään ihan kuten ennenkin.

        Minulla oli versio 33.1. Etsin päivitystä ja latasin uuden, on 33.1.1. Ei toimi edelleenkään. Jollakin kepulikonstilla onnistuin yhden sivun lisäämään, mutta kun en kirjoittanut paperille muistiin, niin en löytänyt reittiä uudelleen. Pitää kai yksi päivä varata tämän mokan selvittämiseen. On se kumma kun mikään uusi tietokoneohjelma ei toimi vaan siinä on vaikka kuinka paljon vikoja! Yhden kun korjaa niin tulee kaksi uutta tilalle. Jatkuvaa päivittämistä. Enkä kirjoita nyt ainoastaan tästä Tuliketun mokasta vaan kymmenistä muistakin. Kokemuksella, vieläpä!


      • sitroen.
        heleppoo kirjoitti:

        Yksinkertaisemmin käy kun painat Ctrl D :))

        Ei tapahdu mitään Ctrl D:llä ja se näkyykin himmeänä.
        Myös tuo teksti "Lisää sivu kirjanmerkkeihin" näkyy himmeänä. Mistään asetuksista en ole löytänyt mitään asiaan liittyvää.
        Ennen versiota 33.1 kirjanmerkkien lisäys toimi.

        Mitä tarkoittaa "Lataa kirjanmerkkilisäosa"? Eli mitä tapahtuu jos/kun sen lataa? Ei menisi koko päivä kokeiluun ja mahdolliseen pois karsimiseen jos joku kokeillut kertoisi.


      • sitroen. kirjoitti:

        Minulla oli versio 33.1. Etsin päivitystä ja latasin uuden, on 33.1.1. Ei toimi edelleenkään. Jollakin kepulikonstilla onnistuin yhden sivun lisäämään, mutta kun en kirjoittanut paperille muistiin, niin en löytänyt reittiä uudelleen. Pitää kai yksi päivä varata tämän mokan selvittämiseen. On se kumma kun mikään uusi tietokoneohjelma ei toimi vaan siinä on vaikka kuinka paljon vikoja! Yhden kun korjaa niin tulee kaksi uutta tilalle. Jatkuvaa päivittämistä. Enkä kirjoita nyt ainoastaan tästä Tuliketun mokasta vaan kymmenistä muistakin. Kokemuksella, vieläpä!

        "sitroen"

        Minulla on aina ollut, ja tulee aina olemaan Windows.
        Sekä sen mukaiset härpäkkeet.
        Tilanne saattaa muuttua, jos Suomalainen firma kehittää Suomessa oman selaimensa.
        Ehtona on vielä se, että menestyksen mahdollisesti koittaessa, firma lupaa pysyä
        Suomessa seuraavat 25 vuotta.
        Aito-Suomalaisine työ-voimineen.
        Suomalainen F-Secure hoitaa sulakkeet ja muut tarpeelliset.
        Teen aina 3-vuotisen sopimuksen, kun on tarjolla.
        Näin on hyvä, ei tarvitse asioita haeskella, ei torjua mainoksia, ei ihmetellä
        sitä sun tätä.
        Näpelöidä vain.
        Tietysti asiaa auttaa se, että olen liki 40v-nörtti ammatissani.
        Elämäni on hiukan pidempi.


        H.


    • Minulla on aina ollut, ja tulee aina olemaan Windows.
      Sekä sen mukaiset härpäkkeet.
      Tilanne saattaa muuttua, jos Suomalainen firma kehittää Suomessa oman selaimensa.
      Ehtona on vielä se, että menestyksen mahdollisesti koittaessa, firma lupaa pysyä
      Suomessa seuraavat 25 vuotta.
      Aito-Suomalaisine työ-voimineen.
      Suomalainen F-Secure hoitaa sulakkeet ja muut tarpeelliset.
      Teen aina 3-vuotisen sopimuksen, kun on tarjolla.
      Näin on hyvä, ei tarvitse asioita haeskella, ei torjua mainoksia, ei ihmetellä
      sitä sun tätä.
      Näpelöidä vain.
      Tietysti asiaa auttaa se, että olen liki 40v-nörtti ammatissani.
      Elämäni on hiukan pidempi.

      H.

      • ,.,.,.

        Kyseessä oli selain ei käyttöjärjestelmä.


      • ,.,.,. kirjoitti:

        Kyseessä oli selain ei käyttöjärjestelmä.

        ",.,.,."

        "Sekä sen mukaiset härpäkkeet"

        H.


    • äitemuori*

      Kettua pääasiassa, joskus käytän IE:tä esim. jos jostain täytys tulostaa jottain, nii on helpompi siinä. Näkyy työkaluvalikko, ei siit juuri muuta etua ole.
      Mä kun en vakituiseen pidä printteriä kiinni/kytkettynä.
      Nykysin aika vähän edes avaan koko konetta, ne on noi silmät ku en viittis niitä rasittaa liikoja.

    • ♡ Nainen Ihanainen ♡

      Norjalaisesta Operasta tykkäsin. Mutta muutama vuosi sitten tuli ongelmia, esim. Operalla suomi24-posti ei auennut eikä chattäilemään päässyt.
      Nörttilapseni käyttivät/käyttävät Firefoxia ja suosittelivat sitä turvallisempana kuin muutama muu. Surkea Internet Explorer. Google Chrome kyttää, niin eppäilen.
      Firefoxissa saa mainokset pois - upea juttu se.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe