Viikin normaalikoulu

Tulossa?

Oon alustavasti miettinyt hakevani yhteishaussa Viikin Norssiin. Olisi muutama kysymys, joihin olisi kiva saada vastaus.
1. Onko oppilailla oltava oma läppäri mukana? Monissa lukioissa on ja pöytäkoneen käyttäjälle tuo toisi lisäkuluja.
2. Onko ruoka hyvää? Nykyisessä koulussani ei ole.
3. Ovatko koulun tilat hyvät? Olen kuullut, että olisivat.

20

3593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulossa?

      Up.

    • kas tässä
      • Tulossa?

        Juu, noin kai minä sitten teen. Ei mutta voisikohan joku antaa kunnollisen vastauksen?


    • Himmeli5

      Olen itse abi Viikin Norssissa ja kannattaa kyllä hakea tänne jos kiinnostaa.
      1) Jaa, heti pistit pahan... Me abit ja kakkoset sai koulun puolesta koneet osana jotain tutkimusproggista mutta te ens vuoden ykköset tuskin niitä saatte. Tosi vähän loppujen lopuksi ainakaan me niitä koneita ollaan tunneilla tarvittu, ihan hyvin ainakin meidän vuosikurssilla selviää pitämättä mitään konetta ikinä mukana. En sitten ole ihan varma muuttuuko se mihinkään kun sähköiset ylppärit lähestyy
      2) Ruoan valmistaa Fazer Amica. Aika perus kouluruokaa se on mutta monien mielestä parempaa kuin Palmian vastaava jota Helsingin kaupungin kouluissa syödään.
      3) Koulun tilat ovat modernit ja erittäin hyvät. Mukavia sohvia löytyy, samoin kuin paljon siistejä vessoja toisin kuin ainakin omalla yläasteellani. Koko rakennus on tilava, valoisa ja viihtyisä. Kannattaa ehdottomasti tulla jollekin koulumme tutustumispäivistä katsomaan itse. Tutustumispäiväajat ovat tässä linkissä http://www.vink.helsinki.fi/index.php?del=0&id=483

      Suosittelen kyllä koulua. Jos on mitään lisäkysymyksiä, kysy niin yritän vastailla!

      • Tulossa?

        Kiitti paljon vastauksesta. Häiritseekö se jotenkin, että peruskoulu on samassa tilassa? Onko tunneilla hyvä työrauha? Saako kavereita helposti, sillä nykyisistä kavereistani kukaan ei ole hakemassa Viikkiin.


      • Himmeli5
        Tulossa? kirjoitti:

        Kiitti paljon vastauksesta. Häiritseekö se jotenkin, että peruskoulu on samassa tilassa? Onko tunneilla hyvä työrauha? Saako kavereita helposti, sillä nykyisistä kavereistani kukaan ei ole hakemassa Viikkiin.

        Ala-aste on toisessa päässä rakennusta eikä niitä koskaan näe. Yläastelaiset taas käyttävät samoja luokkia mutta niiden välitunnit ovat eri aikoihin eli ei niitäkään koko ajan tule vastaan. Itse en ainakaan ole yläastelaisista häiriintynyt.
        Tunneilla on hyvä työrauha ja niillä pystyy keskittymään erinomaisen täysipainoisesti opetukseen. Tietysti aina joskus joku ei jaksa täysin kuunnella opetusta, mutta eivät he niitä häiritse, jotka oppimiseen haluavat keskittyä.
        Kavereita saa tosi helposti. Hyvin monet Viikkiin tulevat ovat ainoita omalta yläasteeltaan joten se ei ole mikään ongelma eikä se, miltä yläasteelta tulee, merkitse mitään kaveriporukoiden muodostumisessa. Ykkösen alussa on Kiljavan viikonloppuleiri jolla tutustuu muihin vuosikurssin ihmisiin hyvin. Kaveripiirit ovat yleisesti ottaen laajoja eikä kukaan jää ulkopuolelle. Jopa sellainen käsite kuin "Viikin Norssin henki" on olemassa, että kai sekin merkkaa jotakin...


      • Tulossa?
        Himmeli5 kirjoitti:

        Ala-aste on toisessa päässä rakennusta eikä niitä koskaan näe. Yläastelaiset taas käyttävät samoja luokkia mutta niiden välitunnit ovat eri aikoihin eli ei niitäkään koko ajan tule vastaan. Itse en ainakaan ole yläastelaisista häiriintynyt.
        Tunneilla on hyvä työrauha ja niillä pystyy keskittymään erinomaisen täysipainoisesti opetukseen. Tietysti aina joskus joku ei jaksa täysin kuunnella opetusta, mutta eivät he niitä häiritse, jotka oppimiseen haluavat keskittyä.
        Kavereita saa tosi helposti. Hyvin monet Viikkiin tulevat ovat ainoita omalta yläasteeltaan joten se ei ole mikään ongelma eikä se, miltä yläasteelta tulee, merkitse mitään kaveriporukoiden muodostumisessa. Ykkösen alussa on Kiljavan viikonloppuleiri jolla tutustuu muihin vuosikurssin ihmisiin hyvin. Kaveripiirit ovat yleisesti ottaen laajoja eikä kukaan jää ulkopuolelle. Jopa sellainen käsite kuin "Viikin Norssin henki" on olemassa, että kai sekin merkkaa jotakin...

        Kiitos taas. Nyt ei enää muuta tule mieleen, mutta kerropas vähän tuosta viikonloppuleiristä.


      • Himmeli5
        Tulossa? kirjoitti:

        Kiitos taas. Nyt ei enää muuta tule mieleen, mutta kerropas vähän tuosta viikonloppuleiristä.

        Elikkä siis lukion alusta tyyliin ensimmäisenä viikonloppuna mennään Kiljavalle (sijaitsee jossain Nurmijärven liepeillä). Siellä tuutorit (kakkosia, jotka avustavat ykkösiä lukion alussa) järjestävät kaikenlaista, usein kohtuullisen märkää, ohjelmaa ja lisäksi sitten saunotaan, uidaan, leikitään ja yleisesti hengataan. Samalla tutustutaan tosi hyvin muihin tyyppeihin. Hyvähenkinen ja kiva tapahtuma.


      • Tulossa?
        Himmeli5 kirjoitti:

        Elikkä siis lukion alusta tyyliin ensimmäisenä viikonloppuna mennään Kiljavalle (sijaitsee jossain Nurmijärven liepeillä). Siellä tuutorit (kakkosia, jotka avustavat ykkösiä lukion alussa) järjestävät kaikenlaista, usein kohtuullisen märkää, ohjelmaa ja lisäksi sitten saunotaan, uidaan, leikitään ja yleisesti hengataan. Samalla tutustutaan tosi hyvin muihin tyyppeihin. Hyvähenkinen ja kiva tapahtuma.

        Taidanpa tulla tammikuussa tutustumiskäynnille Viikkiin.


    • kas tässä
      • jokupuolustaja

        Hah hah, vanha vitsi. Keksi jotain uutta vaihteeksi, jos haluat häiriköidä täällä. Ilmeisesti amistyypeillä ei ole parempaa tekemistä kuin häiritä täällä, mutta minä aion lukioon.


      • kas tässä näin
        jokupuolustaja kirjoitti:

        Hah hah, vanha vitsi. Keksi jotain uutta vaihteeksi, jos haluat häiriköidä täällä. Ilmeisesti amistyypeillä ei ole parempaa tekemistä kuin häiritä täällä, mutta minä aion lukioon.

        Kyllä kyseessä on lukiolainen, ei muuten olisi osannut trollata hyvin. Sinä taas voisit opetella vastustamaan trollausta etkä ruokkimaan peikkolapsia. Mielellään myös pöytäkoneella, linkki tuossa yläpuolella.


    • Joo, näin on.

      Varmaan haen.

    • Pliiiiiiis

      Kysyisin muuten, että voisitteko laittaa koulunne esittelyvideon nettiin?

      • HURJAA

        Siis mitä??? Elämme vuotta 2015 ja jonkin koulun esittelyvideo ei ole YouTubessa??? SALLI MUN NAURAA!!!


    • 3.14

      Vaikka yhteishaku onkin jo ohi, voisin vielä Viikissä tällä hetkellä ykkösenä opiskelevana kommentoida teille jotka tänne haitte, että teitte erinomaisen valinnan!
      Kohta koko vuoden Viikissä olleena voina sanoa, että olen todella tyytyväinen päätöksestäni tulla tähän kouluun (tulin toiselta yläasteelta, en Viikistä). Viikissä sai, ja saa edelleenkin helposti ystäviä, kun vain itse on avoin ja valmis juttelemaan ihan tavallisia asioita :) Se myös tuli yllätyksenä, että olen tutustunut itse moniin tämänhetkisiin kakkosiin, eli myöskään sellaista "hierarkiaeroa" ei vahvasti ole esteenä eri luokka-asteiden välissä!
      Tietääkseni kaikilla tämänhetkisillä vuosiluokilla on erinomainen yhteishenki, ja uskon että näin tulee myös tulevina vuosina olemaan. Kaikki ovat vähintäänkin tuttuja/kavereita keskenään, eikä ketään tahallaan jätetä ulkopuolelle. Jos taas itse on yksikseen viihtyvää tyyppiä, annetaan myös mahdollisuus omaan rauhaan.
      Rakennus on melestäni erittäin toimiva, valoisa ja tilava. Kouluun on joka päivä kiva tulla, sillä niin kaverit kuin opettajatkin ovat hyvänhenkisiä ja kannustavia. Viikissä kaikki opettajat ovat tosi mukavia, toki jokaiselle ei sovi kaikenlainen opetus. Myös se on mielestäni kivaa, että opettajat ovat tosi rentoja hyvästä opetuksesta huolimatta, eli tunneilla on hauskaa niin opettajalla kuin luokallakin.
      Viikki on yksi Helsingin parhaista kouluista, mutta silti kenellekkään ei aseteta ryhmäpaineita minkäänlaisesta täydellisestä pärjäämisestä. Koulussamme ovat sekaisin ne opiskelusta todella kiinnostuneet ja sitten ne vähän vähemmän kiinnostuneet, eikä opiskelun motivaatio todellakaan ole kaverisuhteiden tiellä.
      Suosittelen lämpimästi tulevina vuosina Viikkiin hakemista, ja te jotka tänä vuonna haitte, onnittelut loistavasta valinnasta. Itse ainakin odotan innolla vielä tulevia vuosia!

      • Hain

        Kiva tietää, että tein hyvän valinnan. :)


    • Jesjes99jjj

      Onko Viikissä erimaalaisia kuin suomalaisia? Minkä maalaisia?

      • Kysyit

        Aika suomalaista porukkaa on. Muutamia venäläisiä ja aasialaisia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe