Mistä AM3-kantaan sopivia neliytimisiä prosessoreja?

Prossua.

Homman nimi on nyt tämä, että pelin (Dragon Age: Inquisition) järjestelmävaatimuksiin kuuluu minimissään neliydin prosessori muiden vaatimusten lisäksi, mutta itselläni koko homma kaatuu Amd Athlon II x3 440 prossuun. Joidenkin mielestä neliydinvaatimus on outoa, mutta monet kaksi- ja kolmiytimisten prossujen omistajat eivät ole pahemmin tuota peliä pystyneet pelaamaan. Intelin i3 hyperthreadingin kanssa on kuullemma jotkut pystyneet pelaamaan, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin hyperthreading ominaisuus tekee kaksiytimisestä nelisäikeisen eli siten se tavallaan vastaa tuon pelin neliydinvaatimusta. Näytönohjaimena minulla on GTX 660 2GB.

Surkean M2N68-LA Pegatron 2A99 emolevyni AM3 kantaan ei tahdo löytyä Suomesta neliytimistä prossua(tiedän, että tuki AM3:lle on loppunut). Amazonissa myydään käytettyjä, mutta uskaltaako niihin luottaa? Koneen päivittäminen on jäänyt aikaisempien projektien vuoksi vähälle enkä ole pahemmin pelaillut. Nyt kuitenkin sitten innostuin ja olisin halunnut päästä pelaamaan. Eipä onnistunut, koska peli jumittuu latausikkunan jälkeiseen mustaan ruutuun. Musiikki kuuluu hetken ja sitten näkyy vain mustaa. Tiedän, että olisi ostettava kokonaan uusi kone ja tällä kertaa itse koottuna eikä pakettia. Muutama vuosi sitten kun olisin halunnut valita itse osat ym. niin sorruin mukamas tietotekniikkaa tuntevan ystäväni neuvoon ottaa pakettikone. En ymmärrä millä hän se perusteli ja miksi ylipäätänsä suostuin tekemään toisin kuin suunnittelin. Silloin tosin tarvitsin vain koneen enkä pahemmin pelaillut enkä ollut itse niin tietoinen näistä laitteista.

Budjetin saan venymään 200 euroon, mutta opiskelijana ei pysty enempään nyt. Meinasin vaihtaa sekä emolevyn, että prosessorin, mutta Win7 OEM ei taida hyväksyä uutta emolevyä. Olen kuullut, että jotkut ovat saaneet puhelinaktivaatiolla Microsoftilta uudelle emolevylle aktivoinnin. En kuitenkaan haluaisi ottaa riskiä, jos aktivointia ei myönnetäkään ja sitten joutuisin ostamaan Win7 uusiksi. Olisin halunnut nyt intelin i5 prossun ja sitä tukevan emolevyn, mutta näyttää siltä, ettei 200 euroa riittäisi molempiin. Tai sitten en vain ole löytänyt oikeaa kauppaa netistä enkä lähialueelta. Asun pk-seudulla. Jos emon ja prossun uusiksi ostaminen ei onnistu nyt niin haluaisin sitten sen neliytimisen AMD:n, mutta tuo AM3 vaatimus rajaa vaihtoehdot tehokkaasti. Verkkokaupassa sanottiin, ettei AM3 prossu käy suurella todennäköisyydellä.

Tietääkö joku jotain luotettavaa ulkomaista kauppaa tai suomalaista mistä saisin AM3 kantaan sopivan neliytimisen prossun? 95W max. Tai vaihtoehtoisesti sitten ehdotus budjettiini sopivasta emo prossu yhdistelmästä. Voin luopua intel vaatimuksesta, vaikka olisin halunnut päästä amd:stä eroon. Emolevy olis tietysti kiva olla sellanen, jonka kanssa ei ihan heti tule ongelmia jos haluaa päivittää, mutta budjettikin kun on rajallinen niin sen mukaan mentävä. En tiedä miten käy sen käyttöjärjestelmän, mutta ostan sen sitten jostain, vaikka osamaksulla tai lainarahoilla.

7

1529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i3 prossut on dual coreja, oli HT tai ei. Lisäks peli on sen verran surkee ettei sitä kantsi pelata.

      Uutena et saa 200 euroon mitään. Noita prossuja ei saa uutena oikeen mistään, hommaa käytettynä sopiva prossu.

    • Mulla on AMD 965BE Gigabyte FXA 990 UD3 emolevy 6GB muistia.
      (3 x 2GB @ 1600MHz G.skill Cl 9-9-9-24)

      Jäähykin löytyy mutta jos joutuu postittelemaan niin menee kahteen pakettiin tai isompaan. Emolevy muistit prosessorin voi mahduttaa emolevynlaatikkoon ilman jäähyä. Vakio jäähyä mulla ei siihen ole.

      Laita privaa jos haluat noi lunastaa pois. mulla noi on ihan turhan panttina.
      Onnistuu noutna tai postin kautta ihan miten vaan. Noi on käyttövalmiina joten tastaaminen ei ole ongelma.

      Kellottuu mukavasti toi yhdistelma 4.2Ghz kyseisellä jäähyllä.
      Jos tarviit virtalähdettä tai muuta ni niitäkin on.

    • pcmuseo

      Tuolla oli ainakin jotain:
      http://koodinvuoksi.net/pc-komponentit-prosessorit-amd-am3-c-21_49_301.html?osCsid=6404c20d598e2e0720c9f9cd94274c2e

      AMD Phenom II X4 945 3,0GHz 95W AM3 Boxed 145€
      AMD Athlon II X4 640 3,0 GHz 95W AM3 Boxed 104€
      Aika suolainen hinta nuonkin vanhasta tekniikasta?

      Emon tukemat cpu:t
      Socket type: AM3

      TDP: 95 watt


      •AMD Phenom II X4 9xx/9xxe/8xx Quad-Core (Deneb)

      •AMD Phenom II X3 7xx/7xxe Triple-Core (Heka)

      •AMD Phenom II X2 5xx (Callisto)

      •AMD II Athlon X4 6xx/6xxe (Propus)

      •AMD II Athlon X3 4xx/4xxe (Rana)

      •AMD II Athlon X2 2xx/2xxe (Regor)

      •AMD Sempron 1xx (Sargas)

      http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=us&lc=en&docname=c01925534#N114

      Eli joko athlon tai phenom II x4.

      • pcmuseo

    • elizfinz
      • lulz

        väärä kanta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe