Kaipaatteko miinuspeukkuja?

biologinalku

Minusta on oikeastaan hyväkin systeemi, että on vain pluspeukut. Aluksi se vaikutti vähän tyhmältä, mutta nyt olen alkanut ymmärtää sitä paremmin. Ainakin se systeemi oli huono, että plussat ja miinukset eivät näkyneet erikseen. Uudessa Suomi24:ssa ei sitten ole peukutusta ollenkaan. Minun mielestäni voisi olla pelkkä pluspeukutus tai sitten erikseen näkyvät plussat ja miinukset. Silloin voisi ilmaista mielipiteensä kirjoittamatta kommenttia.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä kannatan erillisiä plus ja miinus peukkuja, vaikka itse en niitä puhelimella voi kuitenkaan käyttää.

    • En, mutta olisihan ne ihan hyvä olla. Koska vain pluspeukkujen myötä todella töykeät ja populaarit mielipiteet ja kirjoitukset saavat vain plussaa. En näe syytä käyttää uutta Suolea niin kauan kun vanhakin on käytössä.

      • Uutta suolea ei kannatakaan vielä käyttää, koska se on kehitysversio, johon kirjoitetut kommentit poistetaan, kun kehitysversio lakkaa olemasta ja tulee valmis uusi Suomi24.


      • biologinalku kirjoitti:

        Uutta suolea ei kannatakaan vielä käyttää, koska se on kehitysversio, johon kirjoitetut kommentit poistetaan, kun kehitysversio lakkaa olemasta ja tulee valmis uusi Suomi24.

        *suolta


    • Miinuspeukut olivat hyvät. Mitä järkeä on mielipiteenilmaisun mahdollisuudessa, jos saa olla vain samaa mieltä?

      • Jos on eri mieltä, voi kirjoittaa kommentin, jossa perustelee, miksi on eri mieltä. Jos on samaa mieltä ja mileipide on kirjoitettu ja perusteltu hyvin, voi sitten painaa plussaa.

        Silloin, kun oli miinuspeukutkin, niitä saattoi tulla ihan asiallisille ja hyville viesteille ja trollit saattoivat painella niitä.

        Mutta on tuossa sinunkin ajatuksessasi ehdottomasti perää.


      • biologinalku kirjoitti:

        Jos on eri mieltä, voi kirjoittaa kommentin, jossa perustelee, miksi on eri mieltä. Jos on samaa mieltä ja mileipide on kirjoitettu ja perusteltu hyvin, voi sitten painaa plussaa.

        Silloin, kun oli miinuspeukutkin, niitä saattoi tulla ihan asiallisille ja hyville viesteille ja trollit saattoivat painella niitä.

        Mutta on tuossa sinunkin ajatuksessasi ehdottomasti perää.

        Peukut ovat nopeaa viestienlukua varten kätevät. Kun ei jaksa kirjoittaa viestiä, voi painaa peukkua. Nyt peikot voivat peukuttaa huonoja viestejä, eikä kukaan pääse tasoittamaan tilannetta.


    • Nythän on jokin esto, ettei vaivaa näkemättä voi peukuttaa useammin kuin kerran. Peukut antavat ainakin minulle suuntaa, mikä kommentti nyt oli järkevä tms.

      Jään niitä kuitenkin kaipaamaan.

      • Et osaa itse päätellä, mikä kommentti on järkevä?


      • jokutyyppi19 kirjoitti:

        Et osaa itse päätellä, mikä kommentti on järkevä?

        Luotatko minun päättelykykyyni? XD

        No en tarkoittanut ihan järkevää, en tiedä mikä se hakemasanani on. Tai ehkä tarkoitinkin. Riippuu kellon ajasta.


      • jokutyyppi19 kirjoitti:

        Et osaa itse päätellä, mikä kommentti on järkevä?

        Eivät kaikki osaa. Minä en ainakaan x)


      • kurpizza kirjoitti:

        Luotatko minun päättelykykyyni? XD

        No en tarkoittanut ihan järkevää, en tiedä mikä se hakemasanani on. Tai ehkä tarkoitinkin. Riippuu kellon ajasta.

        Toki luotan. Miksi itse et?


      • jokutyyppi19 kirjoitti:

        Toki luotan. Miksi itse et?

        Ajattelen asiat liian nurjasti, että osaisin edes ajatella niiden olevan jotenkin toisin.

        No kun muistelen älynväläyksiäni, täytyy myöntää, ettei niissä paljoa ole päätelty. Tai käytetty järkeä.

        Ihan beeteewee, täällä ihmiset ovat hankalia. Jos heitän jotain läpällä, se voidaan ottaa lähes tosissaan, jos taas yritän vakavana selittää, se sitten voidaan ottaa läpällä.


    • pikku_prinsessa

      Voisi tulla ne miinuspeukut ja sitten samanlainen systeemi kuin redditissä että eniten pisteitä saaneet viestit ovat ensimmäisenä. Myöskin vain rekisteröityneet käyttäjät voisivat peukuttaa viestejä.

      • Usein eniten pisteitä saavat kommentit ovat vastauksia jonkun idioottimaiseen väitteeseen, joten niiden nostaminen ylemmäs sotkee järjestyksen. En kannata (reddit-systeemiä)!


      • israelin-tukija kirjoitti:

        Usein eniten pisteitä saavat kommentit ovat vastauksia jonkun idioottimaiseen väitteeseen, joten niiden nostaminen ylemmäs sotkee järjestyksen. En kannata (reddit-systeemiä)!

        Se kyllä sotkisi kaiken.


    • Kannatan edelleen, että ainoastaan rekisteröityneet voivat plussata ja miinustaa ja siirtämällä kursorin -/ -härpäkkeen kohdalle näkee kuka on miinustanut ja kuka plussannut.

      • Härpäke on kiva sana...


      • Tuollainen voisi olla hyvä systeemi.


      • biologinalku kirjoitti:

        Tuollainen voisi olla hyvä systeemi.

        Sitä käytetään melkein jokaisessa sanomalehdessä kuten Taloussanomissa tietääkseni.


      • israelin-tukija kirjoitti:

        Sitä käytetään melkein jokaisessa sanomalehdessä kuten Taloussanomissa tietääkseni.

        Suomi24 on kuitenkin sellainen foorumi, joka on suuniteltu palvelemaan käyttäjiä, jotka eivät halua rekisteröityä, joten peukutuksen salliminen vain rekisteröityneille käyttäjille rikkoisi hieman Suomi24:n perinteitä. Hyvä systeemi se toki voisi olla, sitä en kiistä, mutta tällainenkin näkökulma asiaan on.


    • En oikeastaan. Tokihan monikin viesti on uskomatonta paskaa, mutta tavallaan se miinuspeukuttelukin on paskaa.

      • Äläs vaan, menee itsetunto alas kun paskàt moukat painelee miinusta nerokkaille viesteilleni. Onneksi ylläpito poisti miinukset pyynnöstäni.


      • israelin-tukija kirjoitti:

        Äläs vaan, menee itsetunto alas kun paskàt moukat painelee miinusta nerokkaille viesteilleni. Onneksi ylläpito poisti miinukset pyynnöstäni.

        Niin, no niin kai minä sanoin. Ei se alaspäin runkkaaminen kovin rakentavaa ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe