SH varasijat Opintopolussa??

amael

Siis, olen varasijalla 128 yhteen ammattikorkeaan, muista ei vielä tietoa. Miten voi olla noin isonumeroinen varasija :O noin ainakin Opintopolussa lukee.

16

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amael

      Ja Metropoliassa lukee, ei kutsuttu valintakokeeseen, eikö nuo Laurea, Diak ym. oo samassa haussa yhdellä oppilaitoksen kokeella..

    • jepjeppistä

      Miksei voisi olla noin korkea varasija? Aloituspaikkoja on vaikka 40, hakijoita kolminkertainen määrä eli 160, joten varasija 128 on siellä häntäpäässä. Ja ei, samalla pääsykokeella ei haeta kaikkiin koulutuksiin jos eri koulutusaloja (tai jossakin tapauksissa myös eri koulut), eli kuten sinun tiedoissasi sanotaan, et ole saanut kutsua Metropolian pääsykokeeseen koska pisteesi ei ilmeisesti ole niihin riittäneet.

      Otetaan esimerkki: Haku syksyllä 2014 Kyamk sosionomilinjalle sekä Laureaan sairaanhoitajaksi= kaksi eri pääsykoetta. Pääsykoekutsussa lienee ollut kyllä tieto näistä jos tarkemmin on lukenut läpi.

    • Marmot

      Amk:t ei tee yhteistyötä aina toistensa kanssa. Eräs kevät juossut Laurean, Metropolian ja Diakin pääsykokeissa..

    • polkuhinta

      Näkeekö tuolta opintopolusta paljonko tuli pisteitä valintakokeesta ,kiinnostaisi tietää =)

    • Nemley

      Eilen kun katsoin niin itse olin varasijalla 81 tikkurilan Laureaan...
      En tiedä onko mitään mahdollisuuksia päästä jos pelkkiä aloituspaikkoja oli 50. :(

      Hain viime keväänä myös Metropoliaan Terveydenhoitaja puolelle johon pisteet eivät riittäneet edes pääsykokeisiin, tuntuu niin turhauttavalta kun selkeästi vaikea päästä täällä pääkaupunkiseudulla kun niin paljon hakijoita.

      • 1+1

        Pärjäisitköhän paremmin psykologisissa testeissä?
        Hae ensi kerralla sellaisen koulun kautta joka järjestää ne. Tai hae myös hieman kauempana oleviin kouluihin. Esim Laurea Porvoo tai Lohja.


    • Zero123

      Opintopolussa päivällä 11.varasijalla Karelia SH-koulutukseen, nyt illalla 35.varasijalla..... että mitähän he*vettiä? Kirjettä ei oo vielä tullut, mut toi opintopolku ihmetyttää, et miten varasija voi huonontua iltapäivän aikana kolminkertaseks :D

    • kati9

      Mulla oli alunperin 25.11. varasija 13. Karelian SH-koulutukseen. Seuraavana päivänä olin tippunut sijalle 23. ja tänään kun katsoin varasija oli jo 32.... En ymmärrä yhtään miten varasija voi jatkuvasti muuttua. Ja kirjettä ei oo tullut tännekään. Olis kyllä kiva tietää jo se lopullinen sijoitus...

      • fgvnn

        Mä oon varasijalla 130. Laskin et jos alotuspaikkoja on 40 niinnelinkertainen määrä on 160. Miten on mahdollista olla 130. Varasijalla jos hakijoitakaan ei ole ollut niin paljoa....ei ymmärrä


      • juuh
        fgvnn kirjoitti:

        Mä oon varasijalla 130. Laskin et jos alotuspaikkoja on 40 niinnelinkertainen määrä on 160. Miten on mahdollista olla 130. Varasijalla jos hakijoitakaan ei ole ollut niin paljoa....ei ymmärrä

        Siten, että jollakin toisella sama koulu vaikkapa kakkosvaihtoehtona ja ei ole päässyt sisään ykköseen ja jää varasijalle tai pääseekin sisään vaihtoehto kakkoseen sinua paremmilla pisteillä...


      • amael
        fgvnn kirjoitti:

        Mä oon varasijalla 130. Laskin et jos alotuspaikkoja on 40 niinnelinkertainen määrä on 160. Miten on mahdollista olla 130. Varasijalla jos hakijoitakaan ei ole ollut niin paljoa....ei ymmärrä

        Noi selviää kuulemma vasta tiistaina.


      • amael
        amael kirjoitti:

        Noi selviää kuulemma vasta tiistaina.

        Siis varasijat jne. Opintopolku sekasin.


    • joskusSH

      Paljonko saitte pisteitä?

    • Tsemppiä!!!

      Te joilla näyttää etttette pääse tällä kertaa opiskelemaan. Ja ne jotka eivät saaneet edes kutsua valintakokeeseen. Kannattaa hakea sellaiseen kouluun ensisijaisesti, johon ei ole niin kova tunku.
      Tällä tavalla varmistatte pääsykokeiseen pääsemisen ja ehkä jopa kouluun pääsemisen.

      Joku kertoi päässeensä 6 vaihtoehdon pääsykokeisiin, mutta pääsykokeet menivät niin hyvin, että pääsi 1 vaihtoehdon kouluun.

      Jos opiskelu jossakin kaukana/syrjässä ei innosta, voi alun jälkeen hakea siirtoa. Aina kouluista tippuu porukkaa kesken pois ja paikkoja avautuu siirto-opiskelijoille.

      • Sellasta...

        Eikö tässä haussa menty siihen ekaan hakutoiveeseen kokeisiin? jos siis kuului yhteishaun piiriin...toki metropolialla ainakin omat kokeensa, mut sillä kokeella ei pääsekkään muualle sisään ja nää jotka kuuluu siihen valintakoepiiriin niin se on eka hakutoive mihin sut kutsutaan kokeeseen..


      • Hoitsuvuonna2018
        Sellasta... kirjoitti:

        Eikö tässä haussa menty siihen ekaan hakutoiveeseen kokeisiin? jos siis kuului yhteishaun piiriin...toki metropolialla ainakin omat kokeensa, mut sillä kokeella ei pääsekkään muualle sisään ja nää jotka kuuluu siihen valintakoepiiriin niin se on eka hakutoive mihin sut kutsutaan kokeeseen..

        Tuota noin, vaikka Metropolialla onkin oma kokeensa, voi sillä valintayhteistyön takia päästä myös muihin kouluihin. Olin nyt syksyllä Metropolian kokeessa ja olen nyt varasijalla Metropoliaan ja Diakiin, mutta minut hyväksyttiin myös Laureaan. Enkä siis käynyt kuin tuossa yhdessä kokeessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe