voiko raja mennä kiinni? kokemuksia.

venäjän epävarma tilanne

Olen itse harrstanut lähimatkailua.lähinnä auton tankkaamisen merkeissä.
Raja aukesi muistaakseni v.1991.
Olen itse miettinyt voiko venäjän-suomen välinen raja mennä kokonaan kiinni?
Varmaan silloin voi mennä jos Venäjällä menee nii sekasorroksi syttyy esim. Sisällissota.
Tarkoituksena ei ole aiheuttaa pahennusta vaan olen itse miettinyt kuinka huonoksi venäjän tilanne pitää mennä että rajat sulkeutuisivat tai että u
uskaltaa ulkomaalaine sinne matkustaa?

10

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakolais juu

      Raja menee yleensä kiinni silloin, kun maassa pääsee valtaan narsistinen despootti. Kuten nyt on Pohjois_Koreassa.
      Kun tulee sisällissota, niin silloin yleensä kaikki kynnelle kykenevät lähtee maasta karkuun ja syöksyvät tänne. Näin tapahtui esim vuonna 1922, kun oli Kronstadtin kapina, jolloin ihmiset juoksivat Suomenlahden vetistä jäätä pitkin pakoon Terijoelle.

    • ei hätää

      Ole huoleti ei raja kiinni mene. Olen reissannut venäjällä -80 puolestavälistä alkaen
      ei mennyt raja kiinni edes neukkulan hajotessa eikä aikana jolloin venäjällä
      kaikki oli totaalisen sekaisin. Nykyinen tilanne on vain vakio matkaajille hyväksi.
      Nyt ei rajalle tuppaa kuin pitkänlinjan matkaajat.

    • vouhotusta

      Raja aukesi maantieliikenteelle 1958 Vaalimaalla. Ja on ollut auki siitä alkaen.
      - Ei erityisemmin kannata uskoa sellaisenaan Iltasanomien ja Iltalehden repivää ja hysteriaa lietsovaa "uutisointia".

    • Vaalimaa 1958

      Kolme ekaa rajan yli:
      Ensimmäisenä uuden Vaalimaan raja-aseman ylitti heinäkuun 1. päivänä 1958 lehdistön IFA henkilöauto. Seuraavina rajan ylittivät Onni Vilkas Oy, Suomen Turistiauto Oy.
      Ensimmäisenä kesänä Leningradissa kävi 75 suomalaista turistibussia. Raja-asema suljettiin liikenteeltä talven ajaksi, vain diplomaattiautoille sallittiin liikenne. Vuonna 1959 raja-asema oli avoinna huhtikuun puolivälistä lokakuun puoliväliin. Tuolloin rajan ylitti noin 230 linja-autoa.











      Seuraavina rajan ylittivät Onni Vilkkaan Scania Vabis Kutter sekä helinkiläisten
      Onni Vilkas ekana jonossa

    • siperian tankki

      Raja voi mennä kiinni milloinka putleri haluaa, hetken mielijohteesta.
      Sielläpä sitten ootte valmiina siperiaan menossa bensakanistereineen ja tupakki kartsoineen.
      Mitään ennakko varoitusta ei tuu vain puomit pysyy alhaalla ja jonot kasvaa kilometrien mittaisiksi, kunnes tuee tieto että täyskäännös kohti siperiaa.

      • homoliitto

        Parempi sekin kuin, länsirannikon homo vallan alla.


    • muistelkaa

      Kuulin aikoinaan isäukkoni matkakertomuksia henkilöautomatkoista veteraani poukoissa -60 luvun Leningradiin. Matkat olivat kuulemani mukaan lievästi sanottuna värikkäitä. Sellainenkin matkakertomus oli kun veteraanit menivät entisille taistelupaikoille pimeällä taksilla sivuteitä kiertäen , sllainen matkailu kun silloin oli jyrkästi kiellettyä. Olisi mukava lukea matkakuvauksia henkilöautomatkoista -40-50v takaa jos joku viitasisi kirjoitella.

    • Neuvostoihmien

      Helposti voi mennä kiinni vaikka seuraavana päivänä.
      Olen jopa nähnyt sen!

      Minulla neuvostoihmisenä on ollut kokemuksia! muistan hyvin miltä se maistu...
      Oli vuos 1988 ja minä neuvosto sotamerimiehinä olin käynyt silloin ulkomailla erään sotalaivan miehistän jäsenenä. Kovan hammassärkyyn takia minut oli pakko näyttää ulkomailla hammaslääkärille, mulla oli kuva kuume, turpa oli pahasti turvoksissa ja muuten olin valmis jo heitä lusikka nurkkaan. Mutta! kyseisen maan kanssa NL:lla rajat oli kiinni!

      Pitkien neuvottelujen jälkeen minut vietiin tukikohdasta kaupunkiin 2 saattovartijan saattamana ulkomaalaisen sairaalaan..
      Molemmat saattajat olivat uskolliset kommunistit ja ne olivat aseistettuja siihen vaaran jos mä lähden juoksemaan..

      Saapuessamme sairaalaan meitä odotti ikävä yllätys, ovessa oli lappu lääkäri lähti koulutukseen Leningradiin..:)
      Muita lääkäreitä tässä kylässä ei ollut...
      Täältä näytti NL rajat vuonna 1989
      Hammas poistettiin laivalla pihdillä.

      Näin rajat oli minulta kiinni vuonna 1989, kun kyse omasta nahkasta, muistan sen hyvin:)

      Toivottavasti tämä tilanne ei toistu...

    • Anonyymi

      No, ny se o osittai kii...
      =(

      • Anonyymi

        Teidän naamat ovat aina turvoksissa,juopot


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe