Apuja?:(

Tyttö

Pliis auttkaa joku:(
Oon 14 vuotias tyttö ja en oikeesti kestä enää.
Mulla todettii kaks kuukutta sitten liian pitkä QT ääni ja jatkotukimuksii oon menossa (ootan lähetettä sinne). Mulla on myös liian korkee verenpaine. Asiaan... Harrastan tanssia 8 kertaa viikossa ja tavallisesti mulle ei tuu paljon oireita mutta nykyään sydän muljuu vähän väliä (riippuu myös kuinka rankka tunti on) mutta oon myös saanu tykytyskohtauksia tosi monta kertaa, pahimmillaa on kestäny 30min ja pari kerta oon saanu kaks kertaa samana päivänä. Tässä ei oo viel kaikki.. Kärsin myös päivittäin ihan kamalista oireista mitä ei voi selittää milläkää sanalla mutta oireet on kuitenkin niin kamalia että rupeen ajattelemaa että kohta ihan varmasti kuolen. Oireet tuntuvat sydämessä ja sen ympärillä/keuhkoissa (ei ole kuvailevaa sanaa) mutta se ei satu. Joka tapauksessa oireet eivät ole paniikkikohtausta koska oireet eivät ole samat ja muuta en tiedä mitkä aiheuttaisi tätä. Tarvisin tähän ongelmaan apua koska en pysty edes makaamaan ja nukun istualteni koska oireet iskee juuri silloin. En tiedä ovatko oireet psyykkisiä vai fyysisiä mutta tarvitsen joka tapauksessa
apua. Terkka suositteli mulle psykologin aikaa mutta kieltäydyin koska en tiedä miten se voisi auttaa. Vielä yksi asia.. Meinaan saada erilaisia kohtauksia vähän väliä, eikä niitäkään voi selitää mitenkään. Eli pliis tietäiskö joku mitä tää vois olla? Apu ois tarpeen ja kerron tietty lisää jos joku haluaa.
(Anteeksi kaikki kirjotusvirheet ja sekava teksti)

3

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rytmihäiriö123

      Saitko lääkäriltä ohjeita siihen, saatko harrastaa kuinka paljon rasittavaa liikuntaa? Jos et, niin kysäiseppä asiasta lääkäriltä.

      Syötkö monipuolisesti? Magnesiumin ja kalium vähäisyys voi näkyä rytmihäiriöalttiutena, mutten tiedä vaikuttaako tapauksessasi. Syö kuitenkin magnesiumia ja kaliumia sisältäviä ruokia (banaania, pähkinöitä jne).

      Joskus lihasjäykkyydet ja -jumit voivat aiheuttaa outoja tuntemuksia. Venyttele siis hyvin.

      Psykolokin kanssa voisit jutella tuntemuksista ja peloistasi, sitä ei kannata hävetä. Hän voisi antaa myös joitakin rentoutumisvinkkejä. Harkitse sitä vielä.

      Tsemppiä ja kyllä asiat selkenevät!

      • 14v tyttö

        os asiallisesta vastauksesta.

        Ikävä kyllä en saanut ohjeita, saanko harrastaa kuinka paljon rasittavaa liikuntaa koska lääkäri soitti äitilleni ja kertoi enkä sen jälkeen ole tavannut lääkäriä, joten en tiedä. Juu voisin kyllä kysyä lääkäriltä asiaa. Syömisestä, yritän syödä mpnipuolisesti ja äitini on terveytiedon opettaja joten syön aika terveellisesti. Syön myös joka päivä D-vitaminia ja välillä juon magnesiumia. Luulisin että oudot tuntmukseni eivät joudu lihasjäykkyydestä eikä jumeista sillä nämä oireet ovat vaivanneet minua jo kaksi vuotta. Olen huomannut että keväisin oireet vaivaavat minua enemmän mutta jostain syystä koko kesä ja syksy on ollut täyttä tuskaa. Mietin vielä psykoligille menoa, jos saan jostain rohkeutta.
        Asiasta toiseen... Eilen taas kerran tanssitunnilla sain tykytyskohtuksen joka kesti n. 5min. En enää tiedä onko rasitus minulle hyvää..
        Toivoisin lisää auttavia vastauksia jos olisi mahdollista:) Tietäisikö joku mitä tämä voisi olla? Kiitos:)


      • rami3
        14v tyttö kirjoitti:

        os asiallisesta vastauksesta.

        Ikävä kyllä en saanut ohjeita, saanko harrastaa kuinka paljon rasittavaa liikuntaa koska lääkäri soitti äitilleni ja kertoi enkä sen jälkeen ole tavannut lääkäriä, joten en tiedä. Juu voisin kyllä kysyä lääkäriltä asiaa. Syömisestä, yritän syödä mpnipuolisesti ja äitini on terveytiedon opettaja joten syön aika terveellisesti. Syön myös joka päivä D-vitaminia ja välillä juon magnesiumia. Luulisin että oudot tuntmukseni eivät joudu lihasjäykkyydestä eikä jumeista sillä nämä oireet ovat vaivanneet minua jo kaksi vuotta. Olen huomannut että keväisin oireet vaivaavat minua enemmän mutta jostain syystä koko kesä ja syksy on ollut täyttä tuskaa. Mietin vielä psykoligille menoa, jos saan jostain rohkeutta.
        Asiasta toiseen... Eilen taas kerran tanssitunnilla sain tykytyskohtuksen joka kesti n. 5min. En enää tiedä onko rasitus minulle hyvää..
        Toivoisin lisää auttavia vastauksia jos olisi mahdollista:) Tietäisikö joku mitä tämä voisi olla? Kiitos:)

        Tarkoittanet ilmeisesti pitkää QT- aikaa, joka näkyy sydänfilmissä? PItkä QT- aika on usein perinnöllinen ja sitä on eri tyyppejä. Useimmilla ei aiheuta koskaan mitään oireita, mutta yleensä määrätään beetasalpaaja- tyyppinen lääkitys koska pieni riski vakaville rytmihäiriöille on olemassa. Äärimmäisen kovaa rasitusta ei myöskään suositella.
        Mutta kannattaa odottaa tutkimuksia ja lääkärin kommentteja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe