Onko veneessä kuuma ?

Veneilyharkitsija

Onko veneessä kesällä kuuma nukkua? Vaikuttaako materiaali?

19

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kello kolme yöllä

      Riippuu veneestä ja säästä.
      Pieni vene on herkempi säälle kuin iso eli busterissa voi tulla kuuma tai kylmä säästä riippuen, mutta Silja on tasalämpöinen.

      Ihanko itse keksit kaikki nämä kolmen aikaan esitetyt kysymykset?
      Oletko yötyössä vai eikö sinulla ole elämää?

    • Masokistihommaa

      Monessa matkaveneessä, etenkin jos runko on tumma, on tukalan kuuma kesäaamuisin kunnes avaa räppänät.
      Ja melko kosteaa.

      • mikä vene on kuuma

        Jaa,
        hyvä ettei ole koskaan tullut tuollaista vastaan, vaikka matkaveneitä onkin ollut vuosien varrella. Voisitko kertoa mikä vene sinulla on, kun siellä on kuuma?


      • Aamu myöhässä?

        Taitaa olla sulla aamu vähän myöhässä, jos aamulla on kuuma. Meidän veneessä, jos joskus on kuuma niin se on iltapäivällä.


      • Horrorboat..
        mikä vene on kuuma kirjoitti:

        Jaa,
        hyvä ettei ole koskaan tullut tuollaista vastaan, vaikka matkaveneitä onkin ollut vuosien varrella. Voisitko kertoa mikä vene sinulla on, kun siellä on kuuma?

        No esim Falcon 26 sinisellä rungolla oli painajainen semmoisissa satamissa joissa aamuaurinko pääsi porottamaan kylkeen.


    • pppppppppp

      Eristämättömissä teräsveneissä on.

      • Mikä vene sulla on?

        Onko sulla sellainen?
        Olen nimittäin ymmärtänyt, että teräs johtaa lämpöä erittäin hyvin ja siksi vesi jäähdyttää sen, minkä aurinko lämmittää.


    • pppppppppp

      "Onko sulla sellainen?
      Olen nimittäin ymmärtänyt, että teräs johtaa lämpöä erittäin hyvin ja siksi vesi jäähdyttää sen, minkä aurinko lämmittää."

      Kaverilla on itse tehty. Paatti on viimeisen päälle suunniteltu ja rakennettu ja kaikin puolin hieno, mutta eristystä siinä ei ole. Kun vesi on yli 20-asteista ja aurinko porottaa kylkeen koko päivän, niin sen sitten tuntee yöllä. Oleminen veneessä on kuin patterin alla asuisi.

      Viilentäähän vesi, mutta se ei riitä kumoamaan auringon lämpöä.

    • Kaverilla

      Ai kaverilla.
      Tietenkin on.
      Onko hyväkin kaveri :D

    • MitaanTietamaton

      Onhan kesällä ollut veneessä lämmintä, mutta joka yö on unta saanut. Viime kesänä oli hetken aikaa melko lämmintä ja tuuletonta. Ei haitannut nukkumista sekään. Normisti on avotilan kulkuväylässä 600x400 ja etuhytin kansiluukussa 500x500 hyttysverkko. Paatti on pääsääntöisesti lasikuitua.

    • Pete8S

      Ei ole ollut kuuma nukkua. Yleensä yöpuku ja peitto päällä. Aivan kovimmilla helteillä peiton sijasta lakanakin riittää peitoksi. Kovat hellejaksot on aika lyhytaikaisia harvinaisia. Toki jos merivesi lämpenee yli 26 astetta C, jokapaikassa on kuuma.
      Kyllä veneessä nukkuminen kotiolot voittaa. Meidän perhe lähtee helteitä pakoon merelle.

      Venessä sininen ruiskulaminoitu runko. 8m keskimoottorivene.

      • Joskus kuuma

        Kun nukun niin minulla on päällä vain yle X ja alla ...


    • Normaali ei kärsi

      Normaalipainoiselle ei tule veneessä kuuma kesälläkään. Jos rasvakerros on sama kuin lahtivalaalla, se toki vaatii jäähdytystä, mutta se on jokaisen oma valinta

    • 13+16

      On joskus alku ehtoosta lämmin, mutta yleensä yötä myöten helpottaa. Tosin eipä niitä helteisiä öitä juuri riesaksi asti tahdo suomen kesässä olla. Se on totta että veneen väri ja materiaali vaikuttaa kyllä, vaalea kuttaperkka varmaan ns. viilein.

    • Alakerta on sopiva

      Meillä on alakerrassa aina sopivan lämpöistä. Yläkerrassa aurinko lämmittää päivällä aika paljon ellei luukkuja pidä auki.

    • Princec 65 foots

      Omassa Prinsess 65sa on ilmastointi.

      • mullkin on

        Mulla on kanssa Pircezz 659sss


      • Rinssi 69

        Mulla on princec 66.


    • Nönö

      Mulla on Precis 67.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe