KERTOKAA OIKEESTI JOKU MITEN TÄHÄN SAA LOPUN :/

kyllästynyt

Hei kaikki siellä ruudun takana :-) Aattelin tässä näin että, miten saan piettyä itteni kovana ja lopettaa kaikki huumeet? Oon 17vuotias tyttö kohta 18v, elämäni oon menny pilaamaan ku lähteny leikkimään tollasilla. Listaan on kertyny mm. mämmi, piri, essot (tiedän että essoissa on mämmiä ja piriä mutta mainitsin ne erikseen koska olen niitä erikseen käyttänyt), lsd, sienet, subutex, teemut ja muut hitaat lääkkeet, synteettinen koksu, bentsot, lyriikat, unikkotee, mielialalääkkeet, joku tutkari nyt ei tuu mieleen nimeä. Ehkä jäi jotain puuttumaan en oo varma. On tullu piikitettyy, syötyy, imeskeltyy ja sniffattuu. Välil oon ollu viikon kaks sillein että on tullu vaan pajautettua, mut se menee aina jotenkin siihen pisteeseen että oon jossain sekasin.. Ei, katko/laitos muu sulettu paska ei oo vaihtoehtona mulle. Jos joku ''ex-käyttäjä'' vaikka lukasee tän, KERRO MULLE miten sä sait lopetettuu kaman? Haluun lopettaa tän, ennenkun on liian myöhästä! Ja te jotka tulee mussuttamaan jotain mikä ei liity koko juttuun, menkää pois. Ja kertokaa jotain tekemistä päihteiden käytön tilalle...:) Kiitos

13

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rukoilen puolestasi

      toivottavasti saat asiasi kuntoon ja kaikki järjestyy, tsemppiä !!

    • Toimi mulla

      Pyydä apua perheeltäsi. Kerro heille kuinka vaikeaa sinulle on ollut niistä puhua heille, koska pelkäät joutuvasi laitokseen heidän toimestaan. Et tätä itse maininnut, mutta tämä on jokaisen käyttäjän mielessä. Sieltä kautta saat parasta hoitoa ja voit sittemmin aina turvautua heihin kun tuntuu että olisit jotain aineita vailla. Rakkaus on suurin kaikista huumeista, sitä ainä tarvit tuon asiasi kanssa. Ja tiedät kyllä mistä sitä löytää.

    • Vierestä seurannut:

      Täältä ainakin ennen sai avun, kantsii kokeilla.

      ttp://www.irtihuumeista.fi/

      • prrsusja

    • Viilteliä

      Sun pitää vetää ittes niin rikki, ettei sulla ole enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa. Tämä pätee narkkeihin ja alkoholisteihin. Haittapuolena tietty se ettei pää toimi enää ikinä kunnolla ja keho on rapistunut ja tautien runtelema. Tsemppii ja ota reilusti piikkii.

    • irti huumeesta oy

      Hei. Tukkiryhmämme auttaa sinua pysymään erossa kannapiksesta. Soita ja juttele omiasi, teemme samoin.

    • -+0++

      Miten:hetki ja päivä kerrallaan
      vaatii: Nöyrää mieltä,valmis kokeileen kaikkia apuja, myös katkot ja laitosjaksot jos ei itse tai avohoidos onnistu, rehellisyyttä:tarvin apuja ja neuvoja, sitoudun rajoituksiin ja konrolliseuloihin tarvittaes, joku kokeili kaikki katkot ja hoidot ja uskoontulo oli viimein se millä lähti kaik vetohalut ja elämään tuli sisältö, ilo ja rauha. sitkeää asennetta jos tulee retkahduksia, uusi yritys heti.
      Tilalle: kontaktit hoitajiin, opiskelu, työ, harratukset, kun eka oppii tunteen itsensä ja persoonan kehitys pääsee jatkumaan siitä mihin käyttöaikana jämähti. Arjen asiat ja vastuut hoitelee itte, siinä kuluu osa ajasta itekseen.

    • Vähänkerrallaan

      En ole itse ollut samassa tilanteessa mutta tiedän mitä koet koska olen muutaman hyvän ystävän vierestä nähnyt samassa jamassa.

      Perheen ja ystävien tuki on tärkein kaikista (älä kuitenkaan hae vertaistukea muilta ystäviltäsi joilla sama tilanne vaan keskity niihin jotka ovat raittiita). Harrastus on suuri muutos elämäntapaan joten kannattaa hankkia muutama itseään kiinnostava kuten musiikki, piirtäminen, urheilu tai mikä vaan itseä kiinnostava. Näin saat ajatuksesi johonkin muuhun. Pidä myös nollatoleranssi ettet ajattele siten että jos nyt otan yhen niin ei se pahasta oo kun lopetan kuitenkin. Jätät kaiken pois ja jos retkahdat et lannistu vaan aloitat alusta.

      Kyseessä ei todellakaan ole mikään nopea ja helppo operaatio vaan se voi viedä vuosia ja se voi aika ajoin tuntua todellakin mahdottomalta ja usko saattaa koko hommaan loppua. Mutta jos sinulla on perheen tuki taustalla ja oma motivaatio kohdillaan niin kaikki on mahdollista.

      Toivottavasti tästä oli jotain apua ja paljon tsemppiä tulevaisuudelle!

    • Kroko

      Kannattaa ruveta piikittämään krokodiilia. Puolenvuoden päästä olet kuivilla kaikista huumeista.

      • Nuori lääkäri

        Anaali seksiä 5 krt päivässä niin johan alkaa kaman himo ja käyttö vähenemään.


    • vanha totuus

      Huumeiden ongelmakäyttö loppuu vain ja ainoastaan silloin, kun käyttäjä näkee ympäröivän maailman omaa maailmankuvaansa negatiivisempana.

    • vanha totuus

      Huumeiden ongelmakäyttö loppuu vain ja ainoastaan silloin, kun käyttäjä näkee ympäröivän maailman omaa maailmankuvaansa negatiivisempana.

    • Tsemppiä!

      Tarvitset ei-päihdehakuista seuraa ja tekemistä. Niin oudolta kuin se kuulostaakin, niin joku tavoite pitää myös olla päihteettömyyden ulkopuolella. Koulu voisi olla hyvä vaihtoehto, yrität panostaa siihen. Toinen voisi olla liikunta. Kävely/lenkkeily on jees, mutta uskoisin että paremmin sinulle voisi sopia joku ryhmäliikuntamuoto. Se voi tosiaan olla jotain muutakin, tärkeää on että sen pitää motivoida Sinua.

      Tärkeimmäksi katsoisin kuitenkin, että otat kynän käteen ja mietit miksi haluat lopettaa. Alamäen lopettaminen tähän kohtaan voi olla motivaatio, mutta tärkeämpää olisi yksilöidä mitä asioita sinä jäät kaipaamaan. Mitä menetät päihteiden takia? Mitä saavuttaisit lopettamalla?

      Pitkällä aikavälillä tapahtuu ihmeitä, mutta se ei välttämättä riitä motivaatioksi lopettaa käyttöä. Olen elämässäni havainnut, että päihdehakuiset ihmisluonteet ajattelevat melko lyhytnäköisesti. Tämä on ominaisuus, ei välttämättä vika. Mutta tämä pitää ottaa huomioon lopettamispyrkimyksissä.

      Monet menestyvät ihmiset tekevät asioita joista eivät juurikaan pidä, mutta jotka auttavat heitä etenemään elämässään. Puhutaan oman mukavuusalueen ulkopuolelle menemisestä. Tämä on tärkeää. Kuitenkin havaintojeni mukaan hyvä tapa tasapainottaa tätä, on itsensä palkitseminen hyvien suoritusten jälkeen. Tee jotain mistä voit olla itsestäsi ylpeä.

      Loppuun vielä antaisin sinulle luettavaa. Voit halutessasi lukea koko viestiketjun, mutta nimimerkin wRRa kirjoitukset ovat mielestäni inspiroivaa ja aiheeseen liittyvää vertaiskokemusta. Hän analysoi ja kertoo tuntemuksistaan. Toivottavasti tästä on apua! http://psyvault.net/viewtopic.php?f=5&t=4914&start=180

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe