En ole ihannenainen, tajuan sen nyt (paino)

just say

Ennen tätä palstaa luettuani kuvittelin olevani ihan ihmisoikeuksin varustettu tasa-arvoinen yksilö tässä yhteiskunnassa. En ole koskaan kuvitellut olevani mikää super hottis, parhaimmillani ehkä nätti tai söpö. Silmäni ovat avautuneet tätä realismiin ja normaaleihin, ihannenaiselta vaadittaviin ominaisuuksiin pohjautuvaa sivustoa. En voi ikinä painoni puolesta olla ihannenainen, en edes "tavikselle". Inhoan tuota sanaa tavis, mielestäni se aliarvioi ihmistä, mutta en takerru tällä kertaa siihen. Olen mitoiltani (muutamaa kirjoittajaa lainaten) "sotanorsu", järkyttävä epänaisellinen ihmishirviö, mitoiltaan 160/67. Tuijottakaapa noita lukuja ja vaipukaa shokkiin. Tiedän pohdintasi: Miksi tuollainen läski ei tee itselleen mitään? Mokoma inhotus, eikö sillä ole lainkaan elämänhallintaa? Toimeton läski, miksi vain syö eikä liiku?

Jännä, miten tuntemattoman ihmisen saa pelkkien lukujen perusteella lokeroitua. Aika maagista, että lukija pystyy pelkkien lukujen avulla tiedostamaan ruumiinrakenteeni. Lukija pystyy muodostamaan täydellisen mielikuvan alleistani, jenkkakahvoistani, vatsaröllykästäni ja kaksoisleualla varustetuista kasvoistani. Mikä ihmeellisintä, tuohon ylipainoiseksi ja läskiksi leimaamiseen ei vaikuta se, että olen treenannut säännölllisesti ja naiseksi melko kovaa useamman vuoden ja näin ollen kehonkoostumukseni jakautuu 30-20 lihaksille ja rasvoille. Minua ei pelasta se totuus, että käytän M-koon vaatteita eikä se, että mahdun kulkemaan ovista ja etten käytä armeijan puolijoukkuetelttaa takkina. Yritä tällaisten käsitysten vallitessa auttaa nuoria taistelemaan syömishäiriöitä ja vääristyneitä kehonkuvia vastaan.

28

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+8

      Täällä kirjoittaa joitakin ihmisiä jotka on juuttuneet hakemaan vihakohteita itselleen. Syitä voi arvailla. Mutta netissä näkyvät aina räikeimmät kirjoittajat parhaiten. Ei pitäisi antaa nettivaikutelmien sotkea omaa todellisuudentajua. Vaikka tuomitsevat ja aggressiiviset kirjoitukset tietysti tuntuvat pahalta.

    • laihojen kateutta

      Mietin vähän oletkohan provo. Mutta jos et ole niin älä välitä täällä ilkeästi kirjoittavista laihoista naisista, nehän ne täällä räkyttää. Suurin osa miehistä tykkää kyllä juuri sinun pituisista/painoisista naisista ja pitävät sitä juurikin lähellä ihannetta. Täällä palstalla läskiksi muita haukkuvat ovat kaikki niitä laihoja lähes anorektisen näköisiä pitkiä naisia, joilla ei ole yhtään naisellista muotoa ja jalatkin ohuet pitkät tikut ja ihmekös kun normaalipainoisiakin naisia pitää sitten haukkua läskiksi. Miehet ei hauku normaalipainoisia tai lievästi ylipainoisia naisia rumin sanoin läskiksi, vaan paremminkin tykkäävät naisten muodoista (en tarkoita läskimakkaroita).

    • eräs palstalainen

      Tätä palstaa lukeneena voin sanoa että sinä olet mittojesi mukaan miesten mieleen ja miehet kehuisivat mittojasi. Mutta et ole palstalla kirjoittavien naisten mielestä, joita täällä on enemmistö. Naiset täällä vaan tappelee ja kirjoittelee.

    • et oo tosissas

      Arvatenkin provo aloitus.

      • oon tosissani

        Provo tai ei, miksi pitää itsensä syödä läskiksi ja sitten itkeä kun ei kenellekään kelpaa?


      • otan osaa
        oon tosissani kirjoitti:

        Provo tai ei, miksi pitää itsensä syödä läskiksi ja sitten itkeä kun ei kenellekään kelpaa?

        Sama murhe tikkulaihoilla.


      • ....................
        otan osaa kirjoitti:

        Sama murhe tikkulaihoilla.

        joo, mutta silloin ei voi ainakaan syyttää ylipainoa. Ylipaino on aina pahasta.


    • Kauhea ämmä

      Se elämä on vaikeaa kun siitä itse sellaista tekee, ja ottaa kaikkien ventovieraiden sanomisista nokkiinsa... Mikä tarve sinulla on todistella omaa kelpoisuuttasi mitoistasi "huolimatta" yhtään kenellekään? Minun mittani ovat 173cm ja 53kg - mitäpä olet mieltä siitä? Anorektikko, kauhea tissitön ruma luuviulu, pojan näköinen, liian pitkä eli iso, luuranko jossa ei ole mistä kiinni ottaa niin kuin "oikeassa" naisessa, ripakinttu jne. ja joka ei voi kellekään "oikealle heteromiehelle" kelvata! Peilistä ei kuitenkaan sellaista näy, joten minä paskat nakkaan muiden mielipiteistä. Lähinnä naurattaa mitä paskaa tälläkin palstalla jauhetaan kilojen ja senttien perusteella...

    • Tervepä terve.....

      Et kai tosissasi ota tämän palstan kirjoituksia. Olet täysi idiootti jos noin teet.

      Kalastelet kohteilaisuuksia, ymmärrän se mutta oikeesti! Tämä palsta on vitsi siinä missä muutkin suomi24 palstat.

    • trfgyuijhhbhhhh

      Mitä tekemistä tällä palstalla on realismin kanssaÄ

      • Ei mitään.

        Ei mitään ja tätä ei kaikki naispuoliset palstaa lukevat ole tajunneet. Ei mene jakeluun sitten niin millään, että ihanteet hyvin harvoin on realistisia. He luulevat että se on joku maailman loppu, jos keskimittaisesta, normaalipainoisesta kaikin puolin tavallisesta tiinasta joita mahtuu kolmetoista tusinaan, ei puhuta ihannenaisena, vaan unelmoidaan joistain harvoista ja valituista geenilotossa voittaneista.


      • sulla ei realismia
        Ei mitään. kirjoitti:

        Ei mitään ja tätä ei kaikki naispuoliset palstaa lukevat ole tajunneet. Ei mene jakeluun sitten niin millään, että ihanteet hyvin harvoin on realistisia. He luulevat että se on joku maailman loppu, jos keskimittaisesta, normaalipainoisesta kaikin puolin tavallisesta tiinasta joita mahtuu kolmetoista tusinaan, ei puhuta ihannenaisena, vaan unelmoidaan joistain harvoista ja valituista geenilotossa voittaneista.

        Kyllä täällä yleisimpänä ihanteena miesten puheessa ovat juuri ne tavalliset normaalimittaiset normaalipainoiset naiset, joilla on naisellisia muotoja. Mutta aika vähänhän miehet tänne kirjoittavat. Ja niitä tikkulaihoja pitkiä naisia ei puolusta kuin raivopäissään yksi provoileva tikkulaiha nainen, joka huutaa joka kohtaan persjalkaa läskiä ja tekeytyy mieheksi, kun on niin kateellinen siitä että normaalimittaiset muodokkaat naiset saavat kaiken miesten ihailun.


      • Joo, joo...
        sulla ei realismia kirjoitti:

        Kyllä täällä yleisimpänä ihanteena miesten puheessa ovat juuri ne tavalliset normaalimittaiset normaalipainoiset naiset, joilla on naisellisia muotoja. Mutta aika vähänhän miehet tänne kirjoittavat. Ja niitä tikkulaihoja pitkiä naisia ei puolusta kuin raivopäissään yksi provoileva tikkulaiha nainen, joka huutaa joka kohtaan persjalkaa läskiä ja tekeytyy mieheksi, kun on niin kateellinen siitä että normaalimittaiset muodokkaat naiset saavat kaiken miesten ihailun.

        Etköhän sinä itse ole sellainen, joka jauhaa samaa kakkaa joka ketjussa. Ihanne voi olla vaikka Ferrari, muttei sellaiseen ole varaa, joten otetaan se mihin on varaa. Silti Ferrarista haaveillaan, vaikka se Mazdakin on ihan ok. kulkupeli ja sillä pystyy hyvin kulkemaan matkansa. Ja miksi laihat naiset kadehtisivat normaalipainoisia? Helppohan tuo on painoa nostaa, jos tuntuu että on liian laiha, syö vain enemmän.

        Etkö sinä oikeasti tajua mitä ne ihanteet on? Ne yleensä on jotain joihin vain harvoilla on mahiksia, oli sitten kyse autosta tai naisesta, ja naisen kyseessä ollessa puhutaan lähinnä ulkonäöstä. Varmaan vittumainen nainen saa jäädä lehdelle soittelemaan, vaikka olisi kuinka kaunis. Sinä sen sijaan vaikutat katkeralta ja vittumaiseltakin, joten jos ei oikein flaksi käy, niin syytä lie enempi sun luonteessa kuin ulkonäössä, joka ilmeisesti ainakin omien sanojesi mukaan on keskiverto. Ala siis kehittää sitä luonnepuolta, niin kyllä joku sinut huolii, niin kuin minkä tahansa Mazdan. Hyväksy silti se, että se joku katselee Ferrareita kaihoisasti. ;)


      • mentori
        Joo, joo... kirjoitti:

        Etköhän sinä itse ole sellainen, joka jauhaa samaa kakkaa joka ketjussa. Ihanne voi olla vaikka Ferrari, muttei sellaiseen ole varaa, joten otetaan se mihin on varaa. Silti Ferrarista haaveillaan, vaikka se Mazdakin on ihan ok. kulkupeli ja sillä pystyy hyvin kulkemaan matkansa. Ja miksi laihat naiset kadehtisivat normaalipainoisia? Helppohan tuo on painoa nostaa, jos tuntuu että on liian laiha, syö vain enemmän.

        Etkö sinä oikeasti tajua mitä ne ihanteet on? Ne yleensä on jotain joihin vain harvoilla on mahiksia, oli sitten kyse autosta tai naisesta, ja naisen kyseessä ollessa puhutaan lähinnä ulkonäöstä. Varmaan vittumainen nainen saa jäädä lehdelle soittelemaan, vaikka olisi kuinka kaunis. Sinä sen sijaan vaikutat katkeralta ja vittumaiseltakin, joten jos ei oikein flaksi käy, niin syytä lie enempi sun luonteessa kuin ulkonäössä, joka ilmeisesti ainakin omien sanojesi mukaan on keskiverto. Ala siis kehittää sitä luonnepuolta, niin kyllä joku sinut huolii, niin kuin minkä tahansa Mazdan. Hyväksy silti se, että se joku katselee Ferrareita kaihoisasti. ;)

        siinä oli erittäin hieno puheenvuoro!


      • ei ikinä laihaksi
        Joo, joo... kirjoitti:

        Etköhän sinä itse ole sellainen, joka jauhaa samaa kakkaa joka ketjussa. Ihanne voi olla vaikka Ferrari, muttei sellaiseen ole varaa, joten otetaan se mihin on varaa. Silti Ferrarista haaveillaan, vaikka se Mazdakin on ihan ok. kulkupeli ja sillä pystyy hyvin kulkemaan matkansa. Ja miksi laihat naiset kadehtisivat normaalipainoisia? Helppohan tuo on painoa nostaa, jos tuntuu että on liian laiha, syö vain enemmän.

        Etkö sinä oikeasti tajua mitä ne ihanteet on? Ne yleensä on jotain joihin vain harvoilla on mahiksia, oli sitten kyse autosta tai naisesta, ja naisen kyseessä ollessa puhutaan lähinnä ulkonäöstä. Varmaan vittumainen nainen saa jäädä lehdelle soittelemaan, vaikka olisi kuinka kaunis. Sinä sen sijaan vaikutat katkeralta ja vittumaiseltakin, joten jos ei oikein flaksi käy, niin syytä lie enempi sun luonteessa kuin ulkonäössä, joka ilmeisesti ainakin omien sanojesi mukaan on keskiverto. Ala siis kehittää sitä luonnepuolta, niin kyllä joku sinut huolii, niin kuin minkä tahansa Mazdan. Hyväksy silti se, että se joku katselee Ferrareita kaihoisasti. ;)

        No kyllä vedit taas herneet nenään niin että kilahti. En tiedä enkä ole huomannut tai kuullut, että yksikään mies ihannoisi eniten laihaa muodotonta tikkusuoraa vartaloa, ei sellaista voi täältäkään palstoilta havaita. Kyllä ne ottaa aina ennemmin naisen näköisen. Ihanteena (niin miesten kuin naistenkin) on hoikka normaalipainoinen vartalo, jossa on kunnon kurvit. Nimenomaan erityisesti hoikka, joka ei kuitenkaan tarkoita laihaa. Ja kyllähän jokainen saa itsestään laihan jättämällä syömättä, monilla menee laihdutus överiksi niin että sitten näyttää tosissaan liian laihalta.


      • Tinkerbell.
        ei ikinä laihaksi kirjoitti:

        No kyllä vedit taas herneet nenään niin että kilahti. En tiedä enkä ole huomannut tai kuullut, että yksikään mies ihannoisi eniten laihaa muodotonta tikkusuoraa vartaloa, ei sellaista voi täältäkään palstoilta havaita. Kyllä ne ottaa aina ennemmin naisen näköisen. Ihanteena (niin miesten kuin naistenkin) on hoikka normaalipainoinen vartalo, jossa on kunnon kurvit. Nimenomaan erityisesti hoikka, joka ei kuitenkaan tarkoita laihaa. Ja kyllähän jokainen saa itsestään laihan jättämällä syömättä, monilla menee laihdutus överiksi niin että sitten näyttää tosissaan liian laihalta.

        Miksi sä jauhat koko ajan laihoista, taitaa käydä kateeksi? Miksi sä luulet että vain pitkät voi olla laihoja ja heillä jotenki erityisesti kävis kateeksi joku tavis? Laihoja on monen pitusissa ja luonnostaan, niin mikä sä olet haukkumaan meitä laihoja?

        Itse olen 150 cm ja 44 kg todella siro taskuvenus. Pienet söpöt rinnat, pieni peppu, mutta silti erottuva vyötärö. Pitkät vaaleat hiukset yli puolen välin selkää, pikkuriikkiset jalat kengän numero 35. Ne sellaiset sun haukkumat tikkulaihat sääret, ylhäältä asti kapeammat kuin tavis -naisen käsivarret. Ja tiedätkö mitä? Olen täysin tyytyväinen itseeni! Niin on olleet myös miehet.

        Aina saan kommenttia kuinka ihanat sirot sääret mulla on ja kuinka ihanan pieni ja siro keijukainen olen. Ei ole kukaan kaivannut enempää "muotoja" kehooni, enkä myös minäkään. Miksi kukaan tasapaksusta harmaasta massasta parempaan suuntaan poikkeava tahtois olla tavis? Miksi kukaan tahtois olla sellanen 160 cm 60 kg möhkäle, jos on jotain parempaa?


      • just hyvät mitat
        Tinkerbell. kirjoitti:

        Miksi sä jauhat koko ajan laihoista, taitaa käydä kateeksi? Miksi sä luulet että vain pitkät voi olla laihoja ja heillä jotenki erityisesti kävis kateeksi joku tavis? Laihoja on monen pitusissa ja luonnostaan, niin mikä sä olet haukkumaan meitä laihoja?

        Itse olen 150 cm ja 44 kg todella siro taskuvenus. Pienet söpöt rinnat, pieni peppu, mutta silti erottuva vyötärö. Pitkät vaaleat hiukset yli puolen välin selkää, pikkuriikkiset jalat kengän numero 35. Ne sellaiset sun haukkumat tikkulaihat sääret, ylhäältä asti kapeammat kuin tavis -naisen käsivarret. Ja tiedätkö mitä? Olen täysin tyytyväinen itseeni! Niin on olleet myös miehet.

        Aina saan kommenttia kuinka ihanat sirot sääret mulla on ja kuinka ihanan pieni ja siro keijukainen olen. Ei ole kukaan kaivannut enempää "muotoja" kehooni, enkä myös minäkään. Miksi kukaan tasapaksusta harmaasta massasta parempaan suuntaan poikkeava tahtois olla tavis? Miksi kukaan tahtois olla sellanen 160 cm 60 kg möhkäle, jos on jotain parempaa?

        Aika huvittavaa sanoa möhkäleeksi noilla ihannemitoilla olevaa. Kaukana möhkäleestä. Suurin osa naisista olisi ja on mielellään just 160 cm 60 kg. Se on jotain parempaa, enemmistön mielestä. Eivätkä varmaan vaihtaisi sinun mittoihisi. Eniten normaalimittaiset naiset saavat kehuja kropastaan.

        Vastaavasti naisetkin tykkäävät eniten normaalimittaisista miehistä, harvemmin kenenkään naisen eniten ihannoimia ovat ne kaikista laihimmat tai lihavimmat miehet.


      • Ei hyvät kaikille
        just hyvät mitat kirjoitti:

        Aika huvittavaa sanoa möhkäleeksi noilla ihannemitoilla olevaa. Kaukana möhkäleestä. Suurin osa naisista olisi ja on mielellään just 160 cm 60 kg. Se on jotain parempaa, enemmistön mielestä. Eivätkä varmaan vaihtaisi sinun mittoihisi. Eniten normaalimittaiset naiset saavat kehuja kropastaan.

        Vastaavasti naisetkin tykkäävät eniten normaalimittaisista miehistä, harvemmin kenenkään naisen eniten ihannoimia ovat ne kaikista laihimmat tai lihavimmat miehet.

        Minusta 60 kg noin 160 cm naiselle on aikamoinen paino, sanokoot kaikki painoindeksit yms. mitä hyvänsä. Luulen että ne laskelmat on miehiin perustuvia. Ainakin kaikki noin 160 cm 60 kg - 170 cm 70 kg naiset, jota tiedän on joko tosi rotevia eli leveä harteisia ja maskuliinisen mallisia tai sitten läskejä. Kuten tässäkin ketjussa on sanottu, niin pituus ja paino pelkästään ei kerro ihmisen ulkonäöstä juurikaan ja kaksi täsmälleen saman mittaista ja painoista voi olla hyvin erilaisen näköisiä. Toinen lihava ja toinen normaali, koska toiset on siroja ja toiset ei. Ihmisissä kun on eroja. Jos sinä et näytä läskiltä 60 kg painoisena, niin se pätee vain sinuun, ja olet todennäköisesti tosi isoluinen ja roteva. Kuitenkin naiset on yleensä siroja. Ainakin sirompia kuin miehet. Ei sun mitat kyllä mitenkään ihanteellisilta kuulosta, vaikka et varmaan lihava olekaan.


      • sääliks jo käy
        Ei hyvät kaikille kirjoitti:

        Minusta 60 kg noin 160 cm naiselle on aikamoinen paino, sanokoot kaikki painoindeksit yms. mitä hyvänsä. Luulen että ne laskelmat on miehiin perustuvia. Ainakin kaikki noin 160 cm 60 kg - 170 cm 70 kg naiset, jota tiedän on joko tosi rotevia eli leveä harteisia ja maskuliinisen mallisia tai sitten läskejä. Kuten tässäkin ketjussa on sanottu, niin pituus ja paino pelkästään ei kerro ihmisen ulkonäöstä juurikaan ja kaksi täsmälleen saman mittaista ja painoista voi olla hyvin erilaisen näköisiä. Toinen lihava ja toinen normaali, koska toiset on siroja ja toiset ei. Ihmisissä kun on eroja. Jos sinä et näytä läskiltä 60 kg painoisena, niin se pätee vain sinuun, ja olet todennäköisesti tosi isoluinen ja roteva. Kuitenkin naiset on yleensä siroja. Ainakin sirompia kuin miehet. Ei sun mitat kyllä mitenkään ihanteellisilta kuulosta, vaikka et varmaan lihava olekaan.

        Säälittävää jankkaamista laihalta. Saat toki pitää omat mielipiteesi, mutta voi olla että kovin moni ei ole samaa mieltä kanssasi.


      • Itse olet säälittävä
        sääliks jo käy kirjoitti:

        Säälittävää jankkaamista laihalta. Saat toki pitää omat mielipiteesi, mutta voi olla että kovin moni ei ole samaa mieltä kanssasi.

        Kukahan se jankkaa?


      • 09845730948573485793
        Ei hyvät kaikille kirjoitti:

        Minusta 60 kg noin 160 cm naiselle on aikamoinen paino, sanokoot kaikki painoindeksit yms. mitä hyvänsä. Luulen että ne laskelmat on miehiin perustuvia. Ainakin kaikki noin 160 cm 60 kg - 170 cm 70 kg naiset, jota tiedän on joko tosi rotevia eli leveä harteisia ja maskuliinisen mallisia tai sitten läskejä. Kuten tässäkin ketjussa on sanottu, niin pituus ja paino pelkästään ei kerro ihmisen ulkonäöstä juurikaan ja kaksi täsmälleen saman mittaista ja painoista voi olla hyvin erilaisen näköisiä. Toinen lihava ja toinen normaali, koska toiset on siroja ja toiset ei. Ihmisissä kun on eroja. Jos sinä et näytä läskiltä 60 kg painoisena, niin se pätee vain sinuun, ja olet todennäköisesti tosi isoluinen ja roteva. Kuitenkin naiset on yleensä siroja. Ainakin sirompia kuin miehet. Ei sun mitat kyllä mitenkään ihanteellisilta kuulosta, vaikka et varmaan lihava olekaan.

        Tämäpä oli hauska lukea... Olen 162/60, kuppikoko 70E/F, selkeä vyötärö, pyöreä vaikkakin toki pieni peppu, hoikat reidet, sorjat sääret, pieni jalka n. 37, eikä selluliittiä missään.

        Olen juu isoluinen, roteva ja ylipainoinen naishirviö. Suorastaan mieheksi luulevat kun kävelen ihmisten ilmoilla vähän lyhyemmässä hameessa... ; )


    • Sonne

      Älä ota stressiä. Huomenna on uusi päivä.

      (Reps)

    • deal with it

      Itse olen 163.3cm pitkä ja painan jotain 79-80kg (olen siis nainen). Teidän mielestänne ehkä olen läski...Entä sitten? Ite kannan läskini...

      • No senkun kannat...

        Jokainen kantaa itse kilonsa, toisen askel on raskaampi toisen keveämpi, entä sitten..? Jos on omaan ulkomuotoonsa itse tyytyväinen, niin miksi pitää loukkaantua muiden mielipiteistä - ei kaikkia voi koskaan miellyttää, eikä edes tarvi. Miksi pitää edes kysellä, että kelpaako ja mitä mieltä muut on? Jos joku sitten sanoo ettei kelpaa, niin miksi pitää alkaa riitelmään ja väittämään kateelliseksi? Kaikilla on oma mielipiteensä, eikä sen sanominen tarkoita että olisi kateellinen... Ainut ihminen jota tarvii miellyttää on itse. Lopettakaa tuo kitinä jo siitä, jos joku ei tykkää sellaisista kuin mitä itse olette, antakaa olla tykkäämättä. Kukaan ei voi olla kaikkien ihanne, eikä tarvi olla. Sellaista ei ole edes olemassa, joka on kaikkien mielestä kaunis.


      • deal with it
        No senkun kannat... kirjoitti:

        Jokainen kantaa itse kilonsa, toisen askel on raskaampi toisen keveämpi, entä sitten..? Jos on omaan ulkomuotoonsa itse tyytyväinen, niin miksi pitää loukkaantua muiden mielipiteistä - ei kaikkia voi koskaan miellyttää, eikä edes tarvi. Miksi pitää edes kysellä, että kelpaako ja mitä mieltä muut on? Jos joku sitten sanoo ettei kelpaa, niin miksi pitää alkaa riitelmään ja väittämään kateelliseksi? Kaikilla on oma mielipiteensä, eikä sen sanominen tarkoita että olisi kateellinen... Ainut ihminen jota tarvii miellyttää on itse. Lopettakaa tuo kitinä jo siitä, jos joku ei tykkää sellaisista kuin mitä itse olette, antakaa olla tykkäämättä. Kukaan ei voi olla kaikkien ihanne, eikä tarvi olla. Sellaista ei ole edes olemassa, joka on kaikkien mielestä kaunis.

        Tottakai jokainen kantaa oman kilonsa...Itseäni ärsyttää että haukutaan toisia läskeiksi suoraan. Jos itse on tyytyväinen omaan kehoonsa niin se riittää. Ei mitään "Laihdutan nyt hirveesti, että kelpaan muille".


      • No senkun kannat...
        deal with it kirjoitti:

        Tottakai jokainen kantaa oman kilonsa...Itseäni ärsyttää että haukutaan toisia läskeiksi suoraan. Jos itse on tyytyväinen omaan kehoonsa niin se riittää. Ei mitään "Laihdutan nyt hirveesti, että kelpaan muille".

        Yhtälailla laihoja haukutaan "hyi hirveä kun oot laiha! Syö vähän" tai haukutaan jos on keskivertoa pitempi tai lyhyempi, eikä noiden poikkeamien tarvi edes olla kovin suuria... Vain vähän lihavampi, vain vähän laihempi, vain vähän pitempi, vain vähän lyhyempi kuin keskiverto, niin heti on "hyi hirveä kun oot sitä ja tätä" jonkun mielestä... Koskaan ei kannata laihduttaa tai lihottaa, tai yhtään mitään kenenkään vuoksi, että "kelpaisi"... Vain ja ainoastaan tekee sen oman itsen vuoksi, jos tuntuu että itse ei pidä siitä mitä peilissä näkyy. Jos itse taas hyväksyy oman itsensä, niin aivan sama muiden mielipiteille. Tosin silloin ei edes ota nokkiinsa muiden huuteluista, eikä varsinkaan kysele jossain palstoilla että "kelpaanko" kun oon tällanen.


    • Ap kirj-

      Niille, jotka epäilivät minua provoksi: En ole provo, kirjoitin tosielämästäni, mutta kuten huomasit, varsin provosoivalla tyylillä. Sen toki myönnän. Hienoa, että teksti on saanut järkeviäkin huomioita.

      En pohjusta itsetuntoani tälle palstalle. Olen vain hirvittävän huolissani siitä, että miten nuoriin tällaiset palstat vaikuttavat. Itsetunto ja identiteetti heillä vielä muutenkin hakusessa ja he löytävät itsestään aina jotain vikaa. Toivon, että heillä on vahvuutta ja luottoa itseensä sekä turvallinen lähipiiri. Ehkä he niiden avulla saavat eheän alustan elämälleen ja voivat elää onnellista elämää "muka" vioistaan huolimatta.
      Osa heistä vain on todella hauraita ja heitä on vaikea korjata jälkikäteen.

      • Kauhea ämmä

        Eiköhän se vähän niin kuin kuulu nuoruuteen, että ollaan epävarmoja omasta itsestä, mutta kun ikää tulee lisää ja järkikin toivottavasti kasvaa, niin niistä epävarmuuksista päästään yleensä yli, ja ymmärretään että tärkeintä on että se oma ruumis - oli minkä kokoinen ja muotoinen hyvänsä - on terve ja toimiva.

        Aikuisen ihmisen kohdalla olisin enemmän huolissani, että miksi muiden mielipiteet saa niin suuren painoarvon, ja niistä vedetään herneitä nenuliin oikein huolella ja käydään raivoisaa juupas - eipäs -taistoa jollain typerällä provoilu -palstalla... Oikeasti - jos oma ulkomuoto passaa itselle, niin se riittää. Ja jos joku ei tykkää - niin se on sitten voi, voi... Ei kaikkia voi ja tarvi miellyttää. En ole koskaan ymmärtänyt miksi joillekin naisille tuntuu olevan maailman suurin asia, onko "pantavan" näköinen joka ikisen miehen mielestä. Vitunko väliä, jos ei itsekään halua joka ikiselle haarojaan levitellä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe