Älä laita venettä myyntiin

Kallekalsium

Vilkaisin nettiveneen purjeveneiden myyntiilmoitusten ykkös sivua tänä aamuna.Kolmesta veneesta tehty kysely,yhdestä kaksi ja kahdesta yksi ??Ei kaiketi kannata roikottaa venettä myynnissä .Oli niitä muita sivulle mahtuneita vilkaistu satoja kertoja,mutta kyselyjä nolla.
Taitaa suomi mennä kiinni näin marraskuun lopussa!
Tästä viisastuneena tietää,että vene kannattaa myydä keväällä!Saattaahan se olla ,että hinnoittelukin on pielessä?

21

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+6

      Taitaa kyselyt mennä suoraan myyjälle.

    • jooko?

      Joo.
      Älä laita venettä myyntiin samaan aikaan mun kanssa. Laita vasta sitten, kun mä oon saanut oman myytyä, jooko?

    • Diblomimyyjä

      Jos tarkoitus on myydä, tyhmää olla pitämättä myynnissä!

    • MikkoX362

      Olen tuosta myynnin ajankohdasta täysin erilaisilla linjoilla. Oikea aika myydä on syksy, koska eihän kukaan keväällä osta venettä. Kaikissa veneissä on jotain viritettävää jne. ja keväällä ei enää ehdi juuri mitään tehdä kun vene pitää saada nopeasti vesille.

      Soutuveneet ja jollat on sitten tietty erikseen.

      • x50

        Mielipiteet on tietysti ihan kivoja. Fakta taitaa kuitenkin olla, että venekauppa on keväällä huomattavasti vilkkaampaa.


      • hhchtfiuhlij
        x50 kirjoitti:

        Mielipiteet on tietysti ihan kivoja. Fakta taitaa kuitenkin olla, että venekauppa on keväällä huomattavasti vilkkaampaa.

        On varmaan vaikea myydä paketissa olevaa venettä pimeänä syksynä,siksi kai se kauppa käy parhaiten keväällä ,kun on aurinkoista ja lämpimää!


      • Vanha Ohlson
        hhchtfiuhlij kirjoitti:

        On varmaan vaikea myydä paketissa olevaa venettä pimeänä syksynä,siksi kai se kauppa käy parhaiten keväällä ,kun on aurinkoista ja lämpimää!

        Avaajan päätelmä kysynnästä ja julkisten kyselyjen suhteesta ei ole pätevä. Vakava ostaja soittaa myyjälle ja saa vastauksen moneen kysymykseen yhdellä soitolla. Eikä siis kysele julkisesti esim "tiukkaa hintaa"....

        No kukin myy ja ostaa tavallaan, ei siinä mitään moitittavaa.


      • Jfjhfkm
        Vanha Ohlson kirjoitti:

        Avaajan päätelmä kysynnästä ja julkisten kyselyjen suhteesta ei ole pätevä. Vakava ostaja soittaa myyjälle ja saa vastauksen moneen kysymykseen yhdellä soitolla. Eikä siis kysele julkisesti esim "tiukkaa hintaa"....

        No kukin myy ja ostaa tavallaan, ei siinä mitään moitittavaa.

        Eikä nettiveneen kautta lähetetyt kyselyt näy jos myyjä ei halua niiden näkyvän.


      • skiglaaja.
        hhchtfiuhlij kirjoitti:

        On varmaan vaikea myydä paketissa olevaa venettä pimeänä syksynä,siksi kai se kauppa käy parhaiten keväällä ,kun on aurinkoista ja lämpimää!

        Aktiivisella myyjällä on hyviä kuvia menneiltä kesiltä niin sisältä kuin ulkoa. Ja lisäksi mm. Hyvät nettisivut, josta veneen historia ja huollot ilmenevät. Hallissa on hyvä tutustua jos sisällä talven. Ei paljoa pressut silloin haittaa.


      • fågeli
        skiglaaja. kirjoitti:

        Aktiivisella myyjällä on hyviä kuvia menneiltä kesiltä niin sisältä kuin ulkoa. Ja lisäksi mm. Hyvät nettisivut, josta veneen historia ja huollot ilmenevät. Hallissa on hyvä tutustua jos sisällä talven. Ei paljoa pressut silloin haittaa.

        Tässä olen kyllä samaa mieltä, mikäs sen parempaa kuin talvella harrastaa nettipurjehtimista ja etsiä vaihtoehtoja siitä mikä voisi olla seuraava sopiva vene. Talveksi veneet vain tuntuvat katoavan ilmoituksista? Jos vene on oikeasti hyvä ja hyvin esitelty, en usko, että siitä on kovinkaan paljon imago haittaa vaikka sitä myisi pidempäänkin...jopa vuosia. Sekin on perin ymmärrettävää, koska ei tämä nyt niin suosittu harrastus ole ja veneitä on nyt kuitenkin tarjolla vaikka kuinka. Jaksaako kukin pitää venettään esillä niin kauan on taasen sitten myyjän kärsivällisyydestä kiinni. Ehkäpä tässä on menty siihen että luotetaan keväällä ostajien venekuumeeseen ja syksyllä myyjien mukavuudenhaluun talvitelakoinnin suhteen.


    • Tilastoa

      Olen ostanut elämäni aikana 5 purjevenettä. Yhden lokakuussa, yhden marraskuussa , kaksi joulukuussa, ja yhden helmikuussa. Keväällä ole yrittänyt yhtä ostaa mutta ei siitä mitään tullut, myyjä suunnitteli jonseuraavan kesän reissuja.

      • jhchrdfes

        Ei tuo ole tilasto ,vaan yhden ihmisen historia 'jostaei voi olla varma.Nettiveneen sivuilta tehtävistä tiedoista saadaan aikaan monenlaisia tilastoja ,joilla on selvä lähdetausta!


      • tilastoa
        jhchrdfes kirjoitti:

        Ei tuo ole tilasto ,vaan yhden ihmisen historia 'jostaei voi olla varma.Nettiveneen sivuilta tehtävistä tiedoista saadaan aikaan monenlaisia tilastoja ,joilla on selvä lähdetausta!

        Anteeksi jos pahoitin mielesi väärällä nimimerkillä ;-/


    • talvikauppoja

      Ekan veneen ostin aikoinaan syksyllä, mutta lähinmä siksi kun ei keväällä ja kesällä katselluista saatu kauppoja. Seuraava vene ostettiin talven aikana. Oma vene puolestaan yritettiin myydä keväällä, kesällä ja syksylläkin, mutta yllättäen talvella tuli peräti 2 tosiostajaa, joten sain ihan hyvät kaipat sovittua. Kyselyitä ja kävijöitä oli eniten keväällä, mutta myös syksyllä. Ei kovin kattava otos, mutta talvella veneitä on vähemmän myynnissä ja silloin oma vene erottuu paremmin ja toisaalta voi olla myös paras vaihtoehto. Varmaan vuosien roikottaminen myyntilistoilla tekee hallaa - ennemmin pudottaa reilusti hintaa tai ottaa välillä pois myynnistä.

      Nettiveneen ilmoituksien tilastoista ei käy ilmi puhelinsoitot, joita ainakin itselle tuli.

    • sailor1

      Veneen oikea myyyntiaika on syksy ja talvi.Keväällä mietitään jo kesää ja syksyllä talvea

      • hntghgjfhnggkytf

        Ei vaan keväällä sailor 1 ,keväällä ostetaan ja kesällä seilataan!


    • myy koska haluat

      Tänä syksynä ostin käytetyn veneen, nyt olen ehtinyt tutustua moneen muuttuvaan asiaan, pähkäilemään ja suunnittelemaan.

      Oma on myös myynnissä ja veikkaanpa, että nopeat syövät hitaat, ja he pääsevät myös ajoissa suunnittelemaan tulevaa kautta.

    • -Mika-

      Olen ostanut elämäni aikana kolme purjevenettä: Ekan joulukuussa, seuraavan helmikuussa ja viimeisimmän lokakuussa...
      Kaksi venettä olen myös myynyt, molemmat keväällä.

    • 1+12

      Joulunaikaan ihmiset ei osta kuin krääsää. Muina aikoina voi käydä sattumiakin. Itse pääsin ekasta vaimostani, venevastaisesta, eroon monta vuotta sitten toukokuussa. Kesäkuussa jo oli tuleva vaimo katsottuna. Silloin päätin, että hankin veneen ennen kuin uusi muija alkaa määräillä mun asioistani. Tiedotin asiasta tyttöystävälle heti, vaikka vene tulikin hankittua vasta marraskuussa. Tänäkin vuonna hankin veneen marraskuussa, lokakuussa vasta ilmeni tarve veneelle.

      • gggggggjuutyy

        Olen hankkinut veneen neljästi.Minulle sopivin ajankohta on ollut kevät!Itse en voisi kuvitella ostavani venettä ainakaan talvis aikaan!Tosin,jokainen tyylillään!


      • duuunaaajaa
        gggggggjuutyy kirjoitti:

        Olen hankkinut veneen neljästi.Minulle sopivin ajankohta on ollut kevät!Itse en voisi kuvitella ostavani venettä ainakaan talvis aikaan!Tosin,jokainen tyylillään!

        Jos löytyisi tilasto,olisi kiva vilkaista ,milloin se vanekauppa yleensä on vilkkainta?Voisin uskoa,että helsingin venemessujen jälkeen?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe