Miehen vanhemmat pilaa lastenmme joulun

kiukuttaa niin v

Mun miehen vanhemmat on hyvin toimeen tulevia ja niillä on omaisuutta siellä sun täällä. Mutta yhtään ne ei auta meitä. Mun vanhemmat auttas jos niillä olis varaa.

Meillä on 3 lasta ja minä olen kotiäitinä. Mies käy vuorotöissä ja sen palkka ei oo kauheen suuri. Me yritetään tulla toimeen mun miehen palkalla ja lapsilisillä. Ei näillä tuloilla kovin hääppöstä tää meidän elämä oo.

Miehen vanhemmat reissaa etelässä ja kylpylöissä alvariinsa. Kuulemma pitää nauttia elämästä kun on ikänsä töitä tehny.

Pyysin että jos miehen vanhemmat auttas vähän joulukustannuksissa, niin ei.
Anoppi kehtas sanoo että mee töihin. Mutta minä haluun hoitaa lapset yläasteelle asti kotona. Niistä kasvaa silleen fiksumpia.

Aina kun tulee rahasta puhe ne alkaa sen saman virren että kyllä kummankin pitää kantaa kortensa kekoon. Että mun pitäs mennä töihin nyt kun nuorinkin lähti kouluun.

Mä en tajuu kun ne pihistelee mehän ne peritään aikanaan kuitenkin. Mies on sellanen tassukka ettei laita vanhempiaan kuriin.

46

894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi alku

      Olet tehnyt viisaan ratkaisun, kun jäit kotiäidiksi huolehtimaan lapsistasi. Tyhmempi ihminen ehdottaa 'töihin' menoa, ikään kuin et olisi jo töissä ja vielä tärkeässä työssä. Varmaan appivanhempasi ajattelisivat olevan hyvä ratkaisu, jos vaikka saisit työpaikan, niin.. se voisi olla vaikka esim vanhuksia tai lapsia hoitamassa js saisit palkkaa. Just niin. Pyhä yksinkertaisuus!

      Ikävä että appivanhempasi ovat noin itsekkäitä ja saitoja. Et kuitenkaan voi heitä muuttaa, vaan ainoa mitä voit muuttaa, on omaa suhtautumistasi heihin. Olemalla heille ystävällinen ja kohtelias, aidosti kohtelias, annat myös lapsillesi sellaisen esimerkin voiman että sitä ei voi ostaa millään rahalla. Opettele sinä olemaan hyvä, eettisesti ajatteleva ihminen ja käyttäydy tämän mukaisesti. Ikävä kyllä, me jokainen osaamme nähdä toistemme varjopuolia (mutta harvemmin omiamme) mutta vain harvat kykenevät jättämään taakseen valituksen ja sen sijaan keskittymään oman itsensä kehitystyöhön.

      Minullakin on paljon valituksen aihetta, vuosikymmen meni valittaessa. Vihdoin minäkin hoksasin, että muutos lähtee itsestä, ei toisten vikoja tuijotellessa.

    • kirvesmiehenmuija

      Vastuu taloudesta on kummallakin vanhemmalla, ei isovanhemmilla.
      Kun nuorin on jo aloittanut koulun sinä voit aivan hyvin ottaa osa-aikatön. Saatte apua taludelliseen tilanteeseen, eikä siitä lapset ja koti kärsi.

      Kodin rutuuinit hoittu organisoimalla kodin työtö uudelleen.

      Sinun on aika pysähtyä miettimään mikä todella on tärkeää. Mikä on sinun velvollisuus äitinä perhettä kohtaan. Se ei ole vain kodin ja lasten hoitaminen, vaan myös puolisosi auttaminen taloudellisen vastuun kantamisessa.

      Harvalla tänäpäivänä on taloudellista valmiutta olla kotiäitinä. Vastuu perheen hyvinvoinnista ja taloudellisesta tilanteesta kuuluu kummallekkin vanhemmalle.

      Olet oikeassa yhdessä asiassa, miehesi on tassukka. Mutta ei siksi, kuin sinä sanot. Vaan siksi ,että antaa sinun parjata vanhempiaan. Ja ei ole ajanut sinua työhön.

      Olet jo kasvattanut miehesi kanssa lapset kouluikään, nyt on aika sinun kasvaa vastuulliseksi aikuiseksi.

      • hgbf

        Ohoh! Viittaan nimimerkillä kirvesmiehenmuija kirjoittaneen vastaukseen sulle aloittaja. Taisi käydä että anoppisi jäljitti sut tänne ja sait taas kuulla kunniasi.;)


      • kukin valitkoon
        hgbf kirjoitti:

        Ohoh! Viittaan nimimerkillä kirvesmiehenmuija kirjoittaneen vastaukseen sulle aloittaja. Taisi käydä että anoppisi jäljitti sut tänne ja sait taas kuulla kunniasi.;)

        Kirvesmiehenmuijalle: Vastuu perheen hyvinvoinnista voidaan jakaa myös niin että toinen puolisoista hankkii rahaa kodin ulkopuolelta ja toinen puolisoista hoitaa kodin ja lapset. Kumpikin siis tekee yhtä arvokkaan osuuden perheen hyväksi. Ainoa arvokas asia ei ole rahan hankkiminen, ja jotkut perheet haluavat panostaa itse omiin lapsiinsa eivätkä halua jättää sitä työtä vieraan tehtäväksi. Kukaan ulkopuolinen ei voi sanoa eikä määrätä, mikä ratkaisu sopii eri perheille parhaiten.


      • kirvesmiehenmuija
        kukin valitkoon kirjoitti:

        Kirvesmiehenmuijalle: Vastuu perheen hyvinvoinnista voidaan jakaa myös niin että toinen puolisoista hankkii rahaa kodin ulkopuolelta ja toinen puolisoista hoitaa kodin ja lapset. Kumpikin siis tekee yhtä arvokkaan osuuden perheen hyväksi. Ainoa arvokas asia ei ole rahan hankkiminen, ja jotkut perheet haluavat panostaa itse omiin lapsiinsa eivätkä halua jättää sitä työtä vieraan tehtäväksi. Kukaan ulkopuolinen ei voi sanoa eikä määrätä, mikä ratkaisu sopii eri perheille parhaiten.

        Aivan. Kukin valitkoon. Näin voi tehdä jos siihen on varaa.
        Mutta ei isovanhempien tehtävä ole elättää siinä vaiheessa jos näin on valittu.

        Jos ei ole varaa olla kotona, niin sillon pitää mennä työhön, eikä haukkua toisia omista valinnoistaan. On kohtuutonta odottaa että isovanhemmat elättää lapsenlapset, pojan ja kaupan päälle vielä miniän. Hei haloo.

        Kyllä se vastuu taloudesta on kummallakin vanhemmalla ei isovanhemmilla.


      • kiukuttaa niin v

        Ai kummallekkin vanjemmalle. Mun lasten isä ei maksa elatusmaksuja yhtään. Kaksi vanhinta lasta on minun omia ja nuorin yhteinen. On helppo sanella sieltä, te ette joudu sanomaan lapselle ettei ole varaa ostaa tietsikkaa joululahjaksi. Ym.


      • piparminttuli
        kiukuttaa niin v kirjoitti:

        Ai kummallekkin vanjemmalle. Mun lasten isä ei maksa elatusmaksuja yhtään. Kaksi vanhinta lasta on minun omia ja nuorin yhteinen. On helppo sanella sieltä, te ette joudu sanomaan lapselle ettei ole varaa ostaa tietsikkaa joululahjaksi. Ym.

        Jopa ajatteleet. Että ihan miehesi vanhempisen täytys elättää myös sinun omat lapsesi ja hankkia heille kaikki mahdollinen. Eihän sinun miehelläsikään ole mitään velvollisuutta elättää sinun lapsiasi saatikka isovanhemmilla.

        Kuten edellä niin moni. Mene töihin.


      • gold digger
        kiukuttaa niin v kirjoitti:

        Ai kummallekkin vanjemmalle. Mun lasten isä ei maksa elatusmaksuja yhtään. Kaksi vanhinta lasta on minun omia ja nuorin yhteinen. On helppo sanella sieltä, te ette joudu sanomaan lapselle ettei ole varaa ostaa tietsikkaa joululahjaksi. Ym.

        Todennäköisesti se tupakanpoltto ja viinan juonti alkaa sitten kun yläaste alkaa. Ei niitten tartte teille mitään maksaa ja miks pitäs? Korkeintaan voi jonkun kalliimman lahjan ostaa sille teidän yhteiselle lapselle. Mikset pyydä omilta vanhemmilta?

        Tää on omistettu sulle
        https://www.youtube.com/watch?v=6vwNcNOTVzY

        mää töihi tai koulun penkille.


      • Kirjetoveri
        kiukuttaa niin v kirjoitti:

        Ai kummallekkin vanjemmalle. Mun lasten isä ei maksa elatusmaksuja yhtään. Kaksi vanhinta lasta on minun omia ja nuorin yhteinen. On helppo sanella sieltä, te ette joudu sanomaan lapselle ettei ole varaa ostaa tietsikkaa joululahjaksi. Ym.

        Minä en pysty ostamaan kenellekään tietsikkaa. Itselläkin on käytössä vain työpaikan PC.
        Pitäisi saada irti edes älypuhelin, mutta on soiteltava aataminaikuisella Nokialla.

        Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään vaatia appivanhempia kustantamaan noin kalliita laitteita. Jollei niihin ole varaa, ollaan ilman.


      • Uraäiti
        kirvesmiehenmuija kirjoitti:

        Aivan. Kukin valitkoon. Näin voi tehdä jos siihen on varaa.
        Mutta ei isovanhempien tehtävä ole elättää siinä vaiheessa jos näin on valittu.

        Jos ei ole varaa olla kotona, niin sillon pitää mennä työhön, eikä haukkua toisia omista valinnoistaan. On kohtuutonta odottaa että isovanhemmat elättää lapsenlapset, pojan ja kaupan päälle vielä miniän. Hei haloo.

        Kyllä se vastuu taloudesta on kummallakin vanhemmalla ei isovanhemmilla.

        Aivan näin, kyse on valinnoista. Kukaan ei voi väittää että tulee yllätyksenä kuinka yhden ihmisen palkka ei riitä mihinkään, ellei toinen tienaa todella hyvin. Toivon myös että ei tule yllätyksenä sekään ettei sitä työpaikkaa aikanaan löydy, kotiäidit eivät ole mitenkään kovaa valuuttaa työmarkkinoilla. Toivon myös että ei tule yllätyksenä että eläke on aikanaan todella pieni. Jos valitsee vuosien kotiäitiyden, valitsee suurella todennäköisyydellä koko elämän kestävän köyhyyden.

        Kotiäitiydessä on myös se riski että elämänpiiri suppenee ja maailmankuvasta tulee ahdas ja joustamaton. Itsetunto heikkenee kun on riippuvainen muista. Kaikki tuo taas luo pahaa oloa, eikä se ole kenenkään etu.


        Jos joku toinen on valinnut toisin, ei hänen tehtävänsä ole syytää ansaitsemiaan rahojaan perheelle joka on tehnyt tietoisen valinnan olla köyhiä. Kun on valinnut käyhyyden, niin toivottavasti osaa kasvattaa lapsensa arvostamaan muita arvoja kuin rahaa ja tavaraa. Katkeruus on huono kasvualusta lapsille.


      • Apu tärkeää
        kirvesmiehenmuija kirjoitti:

        Aivan. Kukin valitkoon. Näin voi tehdä jos siihen on varaa.
        Mutta ei isovanhempien tehtävä ole elättää siinä vaiheessa jos näin on valittu.

        Jos ei ole varaa olla kotona, niin sillon pitää mennä työhön, eikä haukkua toisia omista valinnoistaan. On kohtuutonta odottaa että isovanhemmat elättää lapsenlapset, pojan ja kaupan päälle vielä miniän. Hei haloo.

        Kyllä se vastuu taloudesta on kummallakin vanhemmalla ei isovanhemmilla.

        Kylläpä kuulostaa tosi oudolta, etteivät vanhemmat halua auttaa lapsiaan!
        Ovat kovia ja itsekkäitä! Eivätkä ajattele nenäänsä pitemmälle.
        Sillä kova käytös kyllä kostautuu. Eivätpä taida saada itsekään apua sitten kun tulevat sellaiseen kuntoon, että apua tarvitsisivat!


    • itsenäinen

      Olet tehnyt rohkean valinnan olla kotiäitinä, se on arvokasta. Samalla olet tietoisesti valinnut niukemman toimeentulon ja luopumisen monista rahalla saatavista elämän mukavuuksista. Se on perheesi valinta eikä kuulu isovanhemmille. Iosvanhemmille ei myöskään kuulu teidän taloudelliset asianne, ei tukeminen eikä moittiminen. Heillä on oikeus käyttää itse omat rahansa, eikä niitä tarvitse myöskään säästää perinnöksi.

      Minäkin olen ollut pitkään kotiäitinä ja löytänyt siihen selviämiskeinot. Keksitään ilmaisia huveja, tehdään omin käsin, kierrätetään jne. Hyvin vähälläkin rahalla voi tehdä myös joulutunnelman. Emme ole halunneet mitään sukulaisilta, koska emme halua olla kiitollisuudenvelassa, eikä näin ollen tarvitse ottaa vastaan omyöskään hjeita eikä moitteita. Vapaus elää omalla tavallamme ja perheen tasapainoisuus ja onnellisuus äidin ollessa kotona hoitamassa asioita korvaa kyllä taloudellisen niukkuuden.

    • tsädäm

      Aloittaja, käy diakonin pakeilla ja pyydä seurakunnalta joulurahaa perheellesi.
      Epäilen, kasvaako lapsistasi fiksumpia sillä, että löntystelet aamutakissa ja tohveleissa kotona päivät pitkät ja passaat kaiken valmiina eteen lapsillesi.
      Ainoastaan, jos ahkerasti ompelet itse vaatteita ja teet leivät ja ruuat isoina erinä jauhoista ja perusraaka-aineista alkaen itse, voi kotiäitiydessä olla jotalkin järkeä. Mutta istua yksin kotona aamusta iltapäivään odotellen isoja lapsia kotiin saapuvaksi kouluistaan, tylsäää..
      fiksuja lapsia kasvaa fiksuille vanhemmille, jotka ovat itse ahkeria ja aikaansa seuraavia myös työn ulkopuolella. Suosittelen aikuisopiskelua ja valmistautumista paremmin palkattuun työhön sinulle!

      • Työtä ja työtä

        Kaikkea kanssa, vai että kotirouvat löntystelevät kotona aamutakissa ja tohveleissa. Edellisessä työpaikassani oli kovin leppoisaa. Kahvitauolla istuttiin ja rupateltiin, työtehtäviä hoiti useampi ihminen, kun freelancerina olin yksin hoitanut koko toimiston henkilöstön työt. Kyllä oli leppoisaa minulla töissä. Ihan toista oli elämä, kun olin freelancerina, pätkätyöläisenä, vaikka silloin en muiden silmissä ollut 'oikeissa töissä'. Siellä toimistossa olin oikein virkahommissa, ja sukulaiset arvostivat, olinhan 'oikeissa töissä' toisin kuin freelancer kautenani.

        Ihan totta, kuinka voi vielä rakennemuutosten jälkeen olla ihmisiä, joiden mielestä työn määritelmä on se, että joku ulkopuolinen taho maksaa työstä ja palkasta maksetaan verot. Hyvä Sylvi sentään.


      • ruokaa kotiin
        Työtä ja työtä kirjoitti:

        Kaikkea kanssa, vai että kotirouvat löntystelevät kotona aamutakissa ja tohveleissa. Edellisessä työpaikassani oli kovin leppoisaa. Kahvitauolla istuttiin ja rupateltiin, työtehtäviä hoiti useampi ihminen, kun freelancerina olin yksin hoitanut koko toimiston henkilöstön työt. Kyllä oli leppoisaa minulla töissä. Ihan toista oli elämä, kun olin freelancerina, pätkätyöläisenä, vaikka silloin en muiden silmissä ollut 'oikeissa töissä'. Siellä toimistossa olin oikein virkahommissa, ja sukulaiset arvostivat, olinhan 'oikeissa töissä' toisin kuin freelancer kautenani.

        Ihan totta, kuinka voi vielä rakennemuutosten jälkeen olla ihmisiä, joiden mielestä työn määritelmä on se, että joku ulkopuolinen taho maksaa työstä ja palkasta maksetaan verot. Hyvä Sylvi sentään.

        Työtä ja työtä. Ei kukaan ole sanonut että kotona etätyötä tekevä on laiska. Sinähän teet töitä. Mutta hän valitti ettei appivanhemmat elätä häntä kun hän on kotiäiti. Siinä taitaa olla vissiero.

        Ap.tuossa on sinulle hyvä vinkki. Hanki työ jota voit tehdä kotoa käsin.


    • No rubber?

      Provo. Ei kukaan oikeasti noin voi ajatella.

      Omituinen kuvio, että hankittaisiin perhe, jonka elatukseen tulot eivät ilmeisesti tahdo riittää - ja haetaan maksumiestä puolison vanhemmista.

      No siinä mielessähän he luonnollisesti ovat tilanteesta vastuussa, etteivät ole kertoneet miehelle kondomin käytöstä.

      • Always my rubber!

        Kyllä voi.
        Olen nähnyt ja kuullut.

        Ikävä kyllä. :(


    • Kasva aikuiseksi

      Lasten määrä ja kotiin jäämisesi ovat oma valintasi.,
      Appivanhempasi eivät ole millään lailla vastuussa heikosta taloudestanne, se vastuu on teillä.

      Appivanhemmillasi on täysi oikeus nauttia eläkkeistään ja ne eivät teille kuulu.
      Jokainen kasvattakoon ja huoltakoon omat lapsensa, niin kuin omat vanhempannekin ovat tehneet.

    • Oppeliini1

      Todella alaarvoinen provo. Edes kuvitella, että toiset ihmiset jotka työllään vuosien mittaan ovat kartuttaneet pesämunaansa, maksaisivat teidän terveiden ihmisten maksuja, on täydellisen ala-arvoista!

    • Kivireen vetäjä

      On se saamaria, kun ne pilaa teidän joulun.
      Mutta ajattele sitä, että kun ne sitten kuolevat, voitte viettää tosi komeet joulut aikanaan, ja jos omilla fiksuilla lapsillanne jo silloin on perheet, niin kutsutte kaikki kylään ja panette ranttaliksi.

      Varokaa muuten sitten kuitenkin, ettette nauti elämästänne silloinkaan, sillä se on paha juttu. Vaikka on ikänsä töitä tehnyt, niin ei eläkkeelläkään pidä olla helppoa.

      Lauluharrastus on halpaa ja kannattaa aloittaa nuorena, niin jaksaa sitten eläkkeellä veisata. Liity kirkkokuoroon.

    • saamaton ap?

      No joo.. mitäpäs tuohon muuta kuin että ex mieheni äitinsä kera eropäätöksen jälkeen hylkäsi lapsemme täysin. Ei tullut taloudellista eikä mitään muutakaan tukea. Ei edes joulukorttia saati että olisi ikinä pitänyt yhteyttäkään .. Tuon jakson jälkeen elämääni tuli mies joka ainakin on parhaansa tehnyt elättääkseen kanssani uusperheemme.. Voi hyvää päivää.. No sillälailla.. Hanki omat tulosi, niin me muutkin tehdään. Jotain aina keksii kun oikein ajattelee, ellei muuta niin säästämään voi oppia.

      Aikuiseksi ei kasveta saamalla muilta rahaa lapsilleen ja itselleen, vaan kuuntelemalla hyviä neuvoja.

    • huohhohh

      hyvä provo mutta voi joku olla tosissaankin, hope not.

      • vastaajat junttilasta

        Suomalaisten fiksuus näkyy näissä palstoilla. Aina pyritään esittämään oma näkökulma ja iisas kaikkitietävä neuvo toiselle ylhäältäpäin ja lyömällä sillä toisen maahan.


        Koittakaa nyt hyvät suomitollot opetella toisenlaista ilmaisua. Hävettää tuollainen kun kuvitellaan olevansa niin toista parempi että oma mielipide annetaan kuin oltaisiin saatu Jumalalta todiste omasta oikeassaolemisesta.


      • Junttius on hyve
        vastaajat junttilasta kirjoitti:

        Suomalaisten fiksuus näkyy näissä palstoilla. Aina pyritään esittämään oma näkökulma ja iisas kaikkitietävä neuvo toiselle ylhäältäpäin ja lyömällä sillä toisen maahan.


        Koittakaa nyt hyvät suomitollot opetella toisenlaista ilmaisua. Hävettää tuollainen kun kuvitellaan olevansa niin toista parempi että oma mielipide annetaan kuin oltaisiin saatu Jumalalta todiste omasta oikeassaolemisesta.

        "Koittakaa nyt hyvät suomitollot opetella toisenlaista ilmaisua. "

        Katsokaa hyvät ihmiset nimimerkin 'vastaajat junttilasta' kirjoituksesta esimerkkiä ja mallia, miten keskustellaan juuri oikealla tavalla. :-D

        Häntä hävettää se, että kuvitellaan olevansa toista parempia. :-)

        Omituista, että hän pitää terävien mielipiteiden ilmaisemista nimenomaan suomalaisten ominaisuutena. Hän valittaa siitä, että pyritään esittämään nimenomaan oma näkökulma. Yleensä juuri sitä kutsutaan keskusteluksi. Nyökytteleminen ei ole keskustelua.


      • piparminttuli
        vastaajat junttilasta kirjoitti:

        Suomalaisten fiksuus näkyy näissä palstoilla. Aina pyritään esittämään oma näkökulma ja iisas kaikkitietävä neuvo toiselle ylhäältäpäin ja lyömällä sillä toisen maahan.


        Koittakaa nyt hyvät suomitollot opetella toisenlaista ilmaisua. Hävettää tuollainen kun kuvitellaan olevansa niin toista parempi että oma mielipide annetaan kuin oltaisiin saatu Jumalalta todiste omasta oikeassaolemisesta.

        Hei vastaajat junttilasta. Voi hyssykät sentään. Ei tuossa ole mitään mistä ap. voisi kannustaa. Muuta kuin että häpeäisi ja menisi töihin.


    • Työ

      Ap tuo esiin, että appivanhemmilla on varoja, kuinka tarkkaa tieto mahtaa olla.
      Jos omaisuus on kiinteää, eipä sitä voi rahaksi lähteä noin vain muuttamaan.
      Entä onko appivanhemmilla mahdollisesti muitakin kuin ap:n puoliso.

      Valintaa olla kotiäiti ei kovin moni nainen voi nykyään tehdä, sillä ei niitä rahapuroja ole muillakaan, eikä todella voi odottaa että isät ja äidit elättävät koko iän. Kuinkas ajattelet auttavasi rahallisesti omia lapsiasi samassa tilanteessa, vai sanotko vain, että ei ole mitään.
      Luultavasti appivanhempasi ovat omalla työllään saaneet jotain kasaan, jonka nyt heiltä ennenaikaisesti haluaisit.

      Kovasti laittaa miettimään tuo, että perheenne on kasvanut kolmella lapsella, tuliko koskaan ajateltua, onko siihen teillä varaa, miehesi
      on varmasti lujilla, kun yksin yrittää elättää porukkaa.

      Siten eräs asia, joka aika monelta taitaa unohtua, kuinka paljon appivanhemmat ovat teille eri tavoin antaneet. Uskon heidän teitä jouluna muistavan, mihin haluaisit heidän antavan todellisuudessa varoja.

      Suora rahapyyntö on vähän brutaali toiminta, voisit ehkä sanoa, että lapsilta puuttuu tiettyjä asioita ja samoin vanhemmilta, jospa pukin kontista jokin löytyisi.
      Toki näiden toiveidenkin pitäisi olla suhteellisia, eikä ylielämistä ja sisustusta.

      On toki hienoa, että välität lapistasi ja olet kotiäitinä, joskin heille on myös hyvä nähdä että äitikin tekee ulkopuolista työtä, voisiko lapset vaikka koulun jälkeen käväistä isovanhempien luona jos lähellä ja yäasteisesten koulupäivät ovat lähes työpäivän pituiset, joten sitä varten sinua ei kotona tarvita .

    • kiukuttaa niin v

      Luulin todella että täältä löytys hyväsydämmisiä ja ymmärtäviä ihmisiä, mutta täällä vain mollataan eikä osata kattoa mun kannalta asioita. Olen teihin tosi pettyny.

      • kiukuttaa niin v..fa

        kiukuttaa niin v

        En ainakaan minä mollaa sinua..ja todella hienosti teit kun hoidat lapsesi kotona
        pitkä halaus sinulle....
        Tunnen hyvin appivanhempasi Vitttumaisen ihmistyypin...siskoni saman lainen
        omistaa enemmän kuin 3 milj €
        Senttiäkään ei antaisi vaikka joku kuolisi
        En ole varakas mutta annoin tyttärelleni 600 000 kr talon ostoon vaikka käykin töissä
        Tiedän Erittäin hyvi kuinka sinua tuollaiset kiukuttaa
        Mutta säästä kuule kaikessa minkä voit...älä osta mitä tarvitset ..älä sitä mitä haluat
        osta vain sitä.....mitä on pakko :)
        Hieno ihminen ..Olet...Yksi parhaita...
        Toivon hyvää vointia ja terveyttä teille ...
        Mvh/A


      • kiukuttaa niin v fa
        kiukuttaa niin v..fa kirjoitti:

        kiukuttaa niin v

        En ainakaan minä mollaa sinua..ja todella hienosti teit kun hoidat lapsesi kotona
        pitkä halaus sinulle....
        Tunnen hyvin appivanhempasi Vitttumaisen ihmistyypin...siskoni saman lainen
        omistaa enemmän kuin 3 milj €
        Senttiäkään ei antaisi vaikka joku kuolisi
        En ole varakas mutta annoin tyttärelleni 600 000 kr talon ostoon vaikka käykin töissä
        Tiedän Erittäin hyvi kuinka sinua tuollaiset kiukuttaa
        Mutta säästä kuule kaikessa minkä voit...älä osta mitä tarvitset ..älä sitä mitä haluat
        osta vain sitä.....mitä on pakko :)
        Hieno ihminen ..Olet...Yksi parhaita...
        Toivon hyvää vointia ja terveyttä teille ...
        Mvh/A

        kiukuttaa niin v

        Unohdin kysyä kuinka paljon olisit halunnut heiltä ..jouluksi??


      • Niin surku, surku
        kiukuttaa niin v fa kirjoitti:

        kiukuttaa niin v

        Unohdin kysyä kuinka paljon olisit halunnut heiltä ..jouluksi??

        kiukuttaako?

        No auttaako tämä:
        VOI VOI, appivanhemmat ovat tosi itsekkäitä. Niillä ei ole euron euroa lastenlasten joulun järjestämiseen. Varmalta taholta kuullun tiedon mukaan ne pannahiset ostavat valmiit kaupan laatikot, valmiin kinkun, ja koristelevat hienon pihtakuusen, jonka ostavat tavaratalon parkkipaikalta. Niillä on punaviiniä kinkun kanssa pöydässä. Rikkaiden kelpaa.
        Ne ovat ostaneet valmiit joulutortut. Siihenkään eivät ole viitsineet satsata, että olisivat itse leiponeet. Menivät mokomatkin kylpylään, kun saivat jonkun tarjouksen. Aattona menevät maalaistalon jouluun Piht´puttaalle.

        Anoppikin kehtaa kertoa miten teki kahta työtä kun lapset oli teini-iässä. Ei ihme, että mies on sellainen tallukka, kun on joutunut olemaan kotivahtina pienemmilleen sen sijaan, että olisi hillunut toreilla ja turuilla ikäistensä kanssa. Silloinhan ne suhteet solmitaan ja aikuisena siitä on hyötyä, kun pitää saada kiva työpaikka. Nyt sitten raukka vuorotöissä. Mitään lohtua ei tietenkään tuo, että viikonloppuna miehen palkka on kaksinkertainen ja yötyöstä saa boonukset.

        Oikea äiti tekee työtä kotonaan vuorotta. Lapset aamulla kouluun ja sitten siivoamaan huushollia. Todellinen äiti imuroi ja pesee 8 tuntia päivässä, kuten tietysti sinäkin.
        Sille vain ei kukaan anna arvoa, kun se on omassa kodissa palkatonta. Mutta eihän kukaan siivousvirmaan mene töihin. Koulutetulle ihmiselle siivoustyötä ei onneksi tarjota. Se olisi häväistys.

        Leipäjonon pää jo häämöttää, kun lapsilisiä alensivat. Yhteiskunta ei vähäväkisistään huolehdi.
        SÄÄLIN SINUA, onneton kolmen lapsen väsynyt äiti. Onneksi voit jonkin aikaa varata omaa aikaa, kun kaikki lapset ovat koulussa. Kai vuorotyössä olevasta miehestä sentään jotain iloa on vapaapäivinä.
        Voit tehdä raskaan päivätyösi sitten, kun lapset tulevat kotiin ja voivat seurata ponnistuksiasi. Ovat hyviä kuuntelijoita, kun olet opettanut heidät kuuntelemaan valitusvirsiä.

        TSENPPIÄ!


      • mek

        Toinen riski on kotiäitiydessää se että jos siinä 40-50 paikkeilla tulee avioero ja et ole töissä niin eläkkeesi jää aika pieneksi ja suomessa ei puolisolle tartte maksaa elareita ja se siitä.


    • Tuskimpa perit mitää

      Jos ei mene töihin tienaamaan niin köyhänä kuuluu pysyäkkin. Köyhän miehen muijana ei kestä kotona maata ihan tappiin asti ja hänen vanhempiensa velvollisuus ei ole lorville minälle elintasoa tuoda vain maimakaupan johdosta. Toivottavasti he tekevät sellaiset paperit ettet pääse hyötymään mitenkään. He ovat nähneet jo että olet hyväksikäyttäjä.

    • suomijuntin aivoituk

      On täällä muuten ihan tosi junttia väkeä, joiden ajattelu on niin yksioikoista. Vai että lasten äidin pitäisi olla kodin ulkopuolella töissä, että olisi oikeita töitä? Mitäs töitä ne sitten on, kun kotona tehdään? Ihan riittämiin on töitä, vaikka lapset koulussa. Oikein naurattaa tämä junttiväki täällä.

      • lopeta jo!

        Sinä se vaan jaksat brovota... uutta ja uutta brovoa.


    • 1 huono "anoppi"

      Kuulostat ihan mun miniältä. Kaikki pitäs hankkii heille mutta mitään ei ite tehä.
      Ei hyökää oo naimisissa mutta kotona päivät pitkät pojalla itteesä elättää. Iso oli lista mitä pitäs lapsille ostaa lahjaksi. Ilmotin että ei käy. Yläraja on 50e/lapsi.

      Oon huono anoppi, ihan sama. Mua ei kiinnosta mitä mieltä miniä on minusta sen takia että en ala häntä elättään. (Vaikka ei hän mikään miniä oo. Eivät oo ees naimisissa eikä yhteisiä lapsiakaan. On pojan naisystävä, ei enempää).

      Eli, kyllä näitä hyväksikäyttäjiä riittää jos vain joku niitä alkaa elättää.

    • mek

      Sitten kun lapsesi on yläasteella niin et pääse mihinkään töihin kun kukaan ei ota ammattitaidotonta tekijää kun se ammatti mihin olet joskus kouluttautunut on mennyt vanhaksi ja et tiedä työelämästä yhtään mitään noin monen vuoden kototna olon takia. Ei miehesi vanhempien teitä tarvitse autella taloudellisesti yhtään mitää kun ei ole pakko ja tyhmä mies sinulla on viittii sinia elättää ja appivanhemmat ovat oikeassa eli töihin vaan. Lapsista voi tulla ihan nössöjä kun vain kotona kasvatettuja ja ei ihan lapsesta sosiaalisia kontakteja.

    • Antaminen?

      Ei tällaista keskustelua viitsi enää lukea. Samaa tyyliä iso osa suomi24 'keskusteluista'. Epäasiallista toisen lyttäämistä ja oikeassa olemisen tarvetta on keskustelijoiden tyyli. Suomi on pieni maa ja pienet on piirit. Keskustelun tavoite on saada avautumaan asiaan erilaisia näkökulmia; itse kullekin. Keskustelun aloittajalla on oikeus tuoda esiin oma näkökulmansa. Tällä suomi sivustolla keskustelu on sitä, että tärkeintä on pitää kiinni omasta näkökulmasta ja olla oikeassa. Hyvä jos vastaaja edes miettii tarkemmin, mitä keskustelun aloittaja sanoo. Yhtä tyhjän kanssa, hyvää päivää kirvesvartta. Menee aika hukkaan näiden väkääjien kirjoituksia lukiessa. Ihmisillä on oma elämä niin mallikelpoista pykälien mukaan, että heti lyödään vain toisia päähän. Tosi sivistymätöntä ja ennakkoluuloista väkeä. Poistun lukemasta näitä palstoja. Tämänkin nuoren äidin lyttääminen on niin törkeää, ettei voi uskoa miten yksioikoista keskustelua.

      Kaikkea hyvää sinulle aloittaja. Koita ajatella myönteisiä asioita ja keskity omaan toimimiseesi hyvän joulun eteen. Appivanhempiesi asenteita et voi muuttaa, mutta voit muuttaa omaa asennettasi. Älä mieti heitä, koska kerran pahoitat mielesi. Minä olen pienituloinen mummo, mutta olen lasteni perheille antanut sydämestäni sen, mitä on ollut antaa. Antaminen on monelle vaikeata, puhutaan vain rahasta ja minun omaisuudestani. Se, jolla on, se antaa sille, jolla on vähemmän. Minä jätän nyt nämä palstat. Täällä kirjoitetaan niin epäystävällisessä hengessä ja lyödään toista ihmistä maahan, etten halua lukea tällaista. Nuorella äidillä on riittävästi haasteita, ei enää tarvitse 'lyöntejä'. Nimimerkin takaa on helppo lyödä toista ihmistä, jos on lyömiseen taipumusta.

      • näitä riittää..

        Mummeli ei taida tajuta että aloitus on ilmiselvä ja täysin puhdas PROVO!


      • lilliputtinen

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Taitaa olla niin että nyt joku on huomannu näillä sivuilla että itse on toiminut päättömästi ja siksi laittaa meidät kritisoijat lyttyyn.
        No ihan sama. Kyllä täällä saa sanoa mielipiteensä.


    • Rillipää-Reeta 16

      Onpa sinulla kummalliset kuviot ja outo ajatusmaailma. En voi millään käsittää, että odotat jonkun muun huolehtivan perheestäsi! Asia on yksiselitteisesti niin, että jokainen päättää ihan itse jokaisesta eurostaan. Sanot, että te peritte appivanhempasi aikanaan. Eihän se niin mene. Miehesi on kyllä vanhempiensa perillinen, mutta sinä et. Hyvin monet tekevät myös nykyisin testamentin, jossa perillisen puoliso suljetaan pois. Hänellä ei siis ole avio-oikeutta sen enempää testamentilla saatuun omaisuuteen, sen tuottoon kuin sen tilalle hankittuun muuhun omaisuuteenkaan. Veikkaisinpa, että appivanhempasi ovat jo sen verran oppineet sinua tuntemaan, että tekevät tällaisen testamentin.

      Meillä ovat asiat kyllä aina olleet ihan tasan päinvastoin kuin tällä provoaloittajalla. Olemme pari kertaa vuodessa käyneet poikamme ja hänen avovaimonsa kanssa kunnon ostosreissun ja kaikki on maksettu minun tai mieheni kortilla, olkoon kyse sitten olohuoneen kalusteista, kodinkoneista, mökin terassimateriaaleista tai vaatteista ja ruokaostoksista. Poikamme ja miniämme ilmoittivat viime kesänä, että tehdään mielellään näitä reissuja vastakin, mutta enää ei höylätä ainoastaan meidän kortteja, vaan he maksavat omansa itse. Kyllähän se meille sopii, mikäs siinä. Mielellämme tietysti autamme heitä vastakin ja aiommekin ensi vuonna maksaa heidän asuntolainansa lyhennykset ja kaikki vakuutukset - jos saamme heidät siihen suostumaan.

      Aloittaja on luultavasti sama provoilija, joka aikaisemmin tuolla kummit-palstalla valitti sitä, että kummit hoitavat hänen muutaman kuukauden ikäistä lastaan liian vähän - ja keksivät mokomat vielä kaiken maailman muitakin menoja eivätkä suostu vartin varoitusajalla ilmaisiksi lapsenhoitajiksi, vaikka äidillä olisi hieroja, kampaaja tai peräti elokuviin meno!

    • Mene töihin

      Olette aikuisia ihmisiä. Teillä on vastuu oman perheenne taloudesta, ei isovanhemmilla. Jotkut ihmiset tuntuvat ajattelevan että jos jollain on enemmän rahaa, niin sitä pitäisi olla jatkuvasti jakamassa muille.

      Isovanhemmat ovat itse ne rahansa ansainneet. Kyllä heillä on oikeus nauttia työnsä hedelmistä.

      On ihan eri asia jos he haluavat itse ostella teille lahjoja yms kuin että sinä pyydät heiltä rahaa. Kuulostaa vähän siltä että sinua ei työnteko edes kiinnosta. Harva lapsia yläasteikäisiksi asti kotona hoitaa. Se on ihan sinun oma valintasi. On ihan selvää että jos sinä olet vain kotona vuodesta toiseen, niin teillä on vähemmän rahaa käytössänne. Ei ole isovanhempien tehtävä kustantaa teille parempaa elintasoa.

      Olen ihan samaa mieltä kuin miehesi vanhemmat. Jos haluatte enemmän rahaa, niin sinäkin voisit niitä töitä tehdä, etkä vain odotella että joku muu maksaa. Ei niitä lapsia tarvitse koko nuoruutta kotona kasvattaa. Nytkun nuorinkin on koulussa, niin sinullahan on aikaakin käydä esim. osa-aikatöissä, mutta eipä taida työt kiinnostaa?

      • omissa käsissä

        Tätä on miehen kanssa joskus pohdittu: kuinka "köyhä" sitä pitäisi olla jotta olisi hyväksyttävän köyhä. Jotta ei aina löytyisi jotakuta joka kiskoo hernettä nenään kun käytät rahaa itseesi etkä köyhään sukulaiseen. Ettei joku loukkaannu siitä että kehtaat käyttää itse ansaitsemiasi rahoja vaikka lomamatkaan tai uuteen autoon.

        Omasta suvusta löytyy näitä joita ei työnteko suuremmin ole koskaan kiinnostanut, ja kaikenlaisella muullakin hölmöilyllä on onnistuttu ajamaan oma talous kuralle. Kun heitä on yrittänyt auttaa, neuvonut tekenään toisin jotta ongelmia ei tulisi, ja voisi jopa tilanne parantua, kiitokseksi on saanut haukut puuttumisesta asioihin. Sitten kun asiat on menneet juuri niin päin p..ttä kuin on yritetty varoittaa, niin odotetaan että ymmärrät ja tuet.

        On aika raskasta katsoa sivusta kun toinen tunkee päätään herhiläispesään eikä kuuntele mitään varoituksia, haukkuu vain varoittajaa. On aika raskasta sitten katsoa kun toinen kärsii kun tietää että vaihtoehtokin olisi ollu olemassa, sitä vaan ei suostuttu käyttämään.

        Ajan kanssa sitä lakkaa välittämästä ja keskittyy vain omaan elämäänsä. Ei enää jaksa sanoa mitään vaikka toinen puskee päätä seinään, taas kerran. Ei enää jaksa kaivaa myöntuntoa kun toinen valittaa että päähän sattuu, taas kerran. Ei enää jaksa miettiä, pahoittaako joku mielensä, taas kerran, jos nyt ostan uuden auton tai sen lomamatkan.

        Joiltaki se vastuun otto ei vaan luonnistu.


    • -Oma vastuu-

      Eihän kukaan ihan oikeesti kirjoita tällaista... Eihän.....

    • Jokainen tienaa itse

      Ettäs kehtaat. Miehen vanhemmat ovat rahansa itse ansaineet, tee niin sinäkin. Et sen kummenin fiksuja lapsia saa vaikka hoitaisit yläasteelle saakka.

    • Dar Jeeling

      Miksi isovanhempien pitäisikään ruveta teitä elättämään, olisit miettinyt asiaa ennen kuin rupesit tenavia hommaamaan. Kyllä niiden elättäminen kuuluu vanhemmille eikä isovanhemmille. Ja kyllä niillä on oikeus kuluttaa rahojaan ihan mihin haluavat. Ihme kitisijä tämä aloittaja.

    • Joulun henki

      No miten meni joulu? Itkivätkö lapset koko ajan?
      Eikö ollut lahjan lahjaa? Mitä oli pöydässä?
      Kerroitteko lapsille totuuden köyhästä joulustanne, että mummu ja ukki vaan rilluttelevat, eivätkä anna meille pennin hyrrää joulua varten, niin että tämä köyhyys on ihan niiden vika.

      Vihaatteko nyt yhdessä niitä saitureita?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4934
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      897
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe