TE-keskus ottaa yhteyttä huhtikuussa

Miten menee

Siinä on oikein päivämääräkin jolloin ottavat. Sen näin kun omat tietoni kävin katsomassa pankkitunnuksin. Eikö minun tarvitse tehdä mitään, paitsi nostaa ansiosidonnaista, siihen asti? Entä jos eivät otakaan yhteyttä, katkeaako päivärahat? Kyllä taitaa olla parasta että huhtikuussa hyvissä ajoin soitan sinne...

21

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mailia1

      emailia vaan vaikka joka päivä kirjaamon kautta jollekin virkalijalle, et siirtää hyvissä ajoin työnhakua eteenpäin. Se on sitten eri asia, et siirtääkö, riippuu kuinka narsisti virkalija on vastaanottamassa postia.

    • näin

      Odotat soittoa sinä päivänä, huom. merkkaa ylös. Ne soittaa et sinä. Eikä katkea päivärahat. Joskus eivät soita, vaikka ovat laittaneet päivämäärän, silloin ovat siirtäneet päivää eteenpäin.

      • jep jpe

        Poista puhelinnumera ja sähköpostiosoite työvoimatoimiston tiedoistasi, niin ei tarvitse istua puhelimen vieressä, tai kottaa käynnykkää suihkuun/saunaa.

        Lähettävät sitten kirjeen.

        Muutenkin työttömän kannattaa laitta puhelinnumero salaiseksi.


    • tonttumuori

      Ei sitä itse kannata soitella, koska heiltä on luvattu ottaa yhteyttä. Kyseisenä päivänä tietysti kannattaa katsoa mol:n oma asiointi, onko sinne pläjäytetty mitään sekä vastata outoihin puhelinnumeroihin.
      Mulla alkoi työttömyys 1.3. ja yhteydenotot olivat sitä että laittoivat muutaman työpaikkailmoituksen. Seuraava yhteydenotto heiltä16.2. ensi vuonna.
      Oliskos se sitten sitä paljon puhuttua KUNTOUTTAVAA ;). EI kai sitä anssilaiselle semmoisia. Katsotaan sitten kun 500 päivää kilahtaa.
      Ei muutako nokka kohti joulun tunnelmia .

    • fgfge

      Helpoimmalla pääsee kun ei anna puhelinnumeroa ja sähköpostia. Sossu-kela-te-toimistoille. Jos on sen virheen tehnyt kannattaa poistaa nuo tiedot noiden toimistojen tiedoista. Lisänä on aina hyvä mainita noille virastoille 1. Ei ole puhelinumeroa 2. Ei ole sähköpostia 3. Ei ole autoa 4. Ei ole nettiä.

      Noiden virastojen kanssa asiointi hoidetaan aina vain kirjallisesti.
      Eli jos virastoilla on asiaa sulle ->kirjettä postiin.

      • Puutelista

        Unohdit listasta vielä että ei halua työtä.


      • jep jps
        Puutelista kirjoitti:

        Unohdit listasta vielä että ei halua työtä.

        Ei vaan henkilö ei halua aiheetonta karenssia.

        Jos on asiaa (ja harvoin on), niin työvoimatoimisto voi lähettää kirjeen.


    • PostiPate2

      5. Ei ole postilaatikkoa

      • Kirjalliset ensin

        "Mulla alkoi työttömyys 1.3. ja yhteydenotot olivat sitä että laittoivat muutaman työpaikkailmoituksen. Seuraava yhteydenotto heiltä16.2. ensi vuonna."

        Mites on mahdollista? Ei pysty kuulemma "ura" tiedoista eli sähköisessä palvelussa siirtää työhakua kuin max 6 kk. No kirjallisella se hoituis vaikka 100v.


    • menee menee

      Joo, mullakin oli ilmoitus puhelinsoitosta ja tarkka päivämäärä. Eivätpä vaan soittaneet. Ei kuitenkaan vaikuttanut mitenkään, työnhaku oli merkitty jatkuvaksi. Täytyy sanoa, että TE-toimistot ovat nykyään lähinnä suojatyöpaikkoja. Siellä ei häiritse asiakkaat, eikä asiakkaiden eteen tarvitse tehdä yhtään mitään. Taitaa tulla reppanoille aika pitkäksi siellä.

      • VainTyhmätSanooJoo

        Kuuleppa, että työkkäri ei koskaan passaa antaa minkäälaista mahdollisuutta kyykytyksen järjestämiseen. Että "Ei kuitenkaan vaikuttanut mitenkään, työnhaku oli merkitty jatkuvaksi." kannattaa varmistaa, minä päivämääränä tulee työnhakusi uudistaa - ihan issessein tehtynä.


    • Suojaisaa oloa

      No kyllä. Mikä sairas olent o se on sellainen, että kiusaa ihmisiä usuttamalla jotain lapsellisia lukujärjestystehtäviä sähköisiin tietoihin, joita jotkut ei ees kato tai halua käyttää. Sitten nää vielä kehtaa tehdä sen nimettömänä. Jo on lapsellista touhua, ja tästä saa vielä palkkaa. Vai hoitaako kone ne arpomistehtävät ja karenssit siellä? Joku galluppi pystyyn entisille te suojatyöntekijöille ois hyvä.. Sinne kukaan kuitenkaa vastaa.

      • sairaslomalla.

        Mulla oli kans te-keskus laittanut kun kävin pankkitunnuksin katsomassa tietojani että ottavat yhteyttä helmikuun 2015 aikana, mutta ei siinä ollut mitään päivämääriä tms? ja kovasti ihmettelen että miksi ottavat minuun yhteyttä kun kerran tietävät että olen sairaslomalla pitkälle envuoteen vielä? Mitäs jos te toimiston asiakas ei hokaa käydä näillä omilla sivuilla säännöllisesti ja jos sinne onkin laitettu käyntiaika, tuleeko heti karenssi jos on tuo asia jäänyt huomaamatta? Eikö muka nykyään enää tule postissa te toimistolta mitään aikoja?


    • miten on

      Kukaan ei oikein tiedä miten tämä menee? Pitääkö ottaa yhteyttä jos eivät ota määräpäivään mennessä vai miten? Jos eivät ota yhteyttää määräpäivään mennessä niin milloin sitten? Poikkeavatko käytännöt eri puolella Suomea?

      • Juoksen pakoon työtä

        Niin ja mitäs sitten jos työttömältä loppuu rahat ja onkin joutunut laittamaan netin pois? Tuleeko sittenkin muka sanktiota? Hulluksi on menny tämä työn pakoilu? Ennen oli tämäkin helpompaa ja pakoilut onnistuivat 100% varmuudella


    • 88767

      Kun on tarpeeksi kauan työttömänä (pitkäaikaistyötön) niin sitten vasta rumba alkaa kun työkkäri siirtää työttömän kuntakokeiluun (TYP). Kutsuvat aina paikalle karenssin uhalla n 2 viikon välein. Suoraan sanottuna kiusaavat työttömiä aivan toisella tavalla kuin perinteisessä työkkärissä. Tuntuukin siltä, että kuntakokeilun päätarkoituksena on saada aikaa karenssi tyttömömille. Siis perheellisille kannttaa antaa tekosyillä kerenssi koska kunnan menot eivät tuosta juurikaan lisäänny, kun ei tarvitse myöntää toimeentulotukea toisen aviopulison tulojen johdosta.

      • ylikoulutettu

        Koska se rumba alkaa? Itse olen ollut työttömänä reilut 700 päivää yliopistosta valmistumisen jälkeen.


      • Noddingdodoo
        ylikoulutettu kirjoitti:

        Koska se rumba alkaa? Itse olen ollut työttömänä reilut 700 päivää yliopistosta valmistumisen jälkeen.

        Samma täällä!

        Valmistuin maisteriksi keväällä 2012. Ainoa työ, missä olin oli 3 kuukauden hanttihomma ja sekin itse hommattu. Pari kertaa käynyt pakkokurssilla, toinen kesti viikon, toinen kaksi tuntia. Ei paljon TE-toimisto kiusaa millään.


      • Rumbaa odotellessa
        ylikoulutettu kirjoitti:

        Koska se rumba alkaa? Itse olen ollut työttömänä reilut 700 päivää yliopistosta valmistumisen jälkeen.

        "Koska se rumba alkaa?" Kun on purettu jonot heidän kohdalla jotka ovat olleet pisimpään työttöminä. Ja monella paikkakunnalla on jätetty tietyt henkilöt rauhaan mutta vuonna 2015 heidän kelamaksunsa tulevat niin suuriksi kunnalla, että aivan varmasti heidät poistettaan aiheuttamasta kuluja kunnalle. Siis jos on ollut 1000 päivää työttömänä, kunta joutuu maksamaan työttömän tyuömarkkinatuesta 70%.


      • silmänlumetta
        Rumbaa odotellessa kirjoitti:

        "Koska se rumba alkaa?" Kun on purettu jonot heidän kohdalla jotka ovat olleet pisimpään työttöminä. Ja monella paikkakunnalla on jätetty tietyt henkilöt rauhaan mutta vuonna 2015 heidän kelamaksunsa tulevat niin suuriksi kunnalla, että aivan varmasti heidät poistettaan aiheuttamasta kuluja kunnalle. Siis jos on ollut 1000 päivää työttömänä, kunta joutuu maksamaan työttömän tyuömarkkinatuesta 70%.

        Alkaa puuhapajojen, tempputöiden ja karenssipäätösten ruljanssi, kun KOK ja SDP taas tilastonikkaroi vaaleihin valmistautuessaan. Ei auta työuria pitenemään ja kestävyysvajetta alenemaan, aivan päinvastoin käy.


    • Kaikki Pakko-Typpiin

      "Koska se rumba alkaa?"

      No 1.1.2015 alkaen 12 kk putkeen työttömänä ollut siirretään uuteen TYPpiin!

      Siitä EI voi kieltäytyä!

      Eli odotelkaa rauhassa vuodenvaihdetta, sitten alkaa rytiseen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe