selän tuntohäiriöt

n242424

Tietoa löytyy vain raajojen tunnottomuudesta, mutta mistä ihmeestä voi johtua selänpintatunnottomuus? Lapaluun kohdalla ja alaselän vasemmalla puolella, noin kämmenen kokoiset alueet. En tuota alaselän tunnottomuutta ole ennen edes huomannut joten en tiedä ovatko nämä alkaneet yhtä aikaa vai nyt lisääntynyt. Asiahan ei varsinaisesti elämään vaikuta, mietityttää vain.hierojalle ajattelin ainakin varata aikaa koska niskat mulla on aina jumissa. En vaan ymmärrä miten se liittyisi tähän, koska edelleenkin löydän tietoa vaan raajojen tunnottomuudesta. Missään ei lue mitään yleisesti ihon tunnottomuudesta. Joskus siitä lapaluun kohdalta myös kihelmöi oudosti. Mitään kipuja ei ole ja mietin että aiheuttaako esim hermopinne aina kipua? Tämä on kuitenkin kestänyt jo yli vuoden. Ihmettelin tuota uutta puutunutta aluetta jota en ole huomannut, että mihin asti puutuminen kohta leviää. Jos kyseessä on uusi alla, ihan sata varma en ole kun tämän tunnottomuuden huomaan vaan kun joskus tosi harvoin mies hieroo selkää.

Minulla on tosiaan kaksi lasta ja muistan kun esikoista odottaessa rinnan alunen puutui ja palautui myös myöhemmin. Jos en ihan väärin muista niin tämä selän puutuminen alkoi toisen raskauden aikana muttei ole kadonnut yli vuodessa yhtään. Varsinkin jos alue onkin levinnyt vasta nyt, niin se vasta outoa on. Minulla ei ole perussairauksia ja olen vasta 24v.selässä ei pitäisi muuten vaivoja olla. Liikkua voisin tietysti enemmän.

Onko tämä nyt lihaksista, hermoista vai ihosta johtuvaa? Tunnen kyllä esim nipistyksen, mutta iho on puutunut, ymmärrätte varmaan. Ja kyseessä on siis kaksi erillistä aluetta selässä. Voiko muka jäykät niskat aiheuttaa Vain tällaista ilman pääkipua tms? .

5

3734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaako hoitaa

      miksi sinun pitäisi tuntea mitään selästä eli onko tuossa nyt oikeasti yhtään mitään haittaa?

      • n242424

        Siksi en olekaan lääkäriin menossa. Mutta ihmettelen vaan.


      • n242424
        n242424 kirjoitti:

        Siksi en olekaan lääkäriin menossa. Mutta ihmettelen vaan.

        Eikö kukaan osaa arvioida? ???:(


    • Vaivainen asdfghjklöä

      Luulen, että sinulla on jumitusta muuallakin kuin vain niskassa. Mulla ollut samoja oireita. Etsi joku fysioterapeutti, joka tekee pehmytkudoskäsittelyjä. Venyttää lihaskalvoja ym. Hyvä hierojakin osaa. Voi olla myös selkänikamat liikkumattomat kun jännittyneet lihakset jumittavat niitä. Kiropraktikkokin voi auttaa. Mulle on tehty noita molempia, kiropraktikko on runtannut nikamat liikkuviksi ja fyssari on käsitellyt lihaksia ja triggerpisteitä. Tunnottomuus ei ole normaalia. Jos ei tilannetta hoida, lopulta tulee kipuja. Fyssari ja kiropraktikko osaavat kertoa, onko kyse lihaksista ja nikamista. olisiko kehosi ylikuormittunut? Vaikka tuntuukin, ettei oireet haittaa tai estä tekemisiäsi, ne ovat merkki siitä, että joku ongelma on. Mieluummin etsi ajoissa apua.

      • apppppp

        Nyt on myös viime aikoina puutumisen paikat taas liikkunut. Paikat eivät ole todellakaan hermojen mukaisesti meneviä joten siksi ihmettelen. Kerran oli esim toisen korvan alue tunnoton ja se kesti muutaman päivän sitten toiseen korvaan tuli sama, nyt ei mitään. Tuskin olen esim palelluttanutkaan korvaani. Voiko huono pintaverenkierto aiheuttaa tämän? Mutta kai sekin kai jostain johtuu kun yhtäkkiä on alkanut ja mitä semmoiselle voisi tehdä?? Enkä jotenkin ymmärrä miten selässä oleva jumi aiheuttaa tätä. Niin monta artikkelia luin kuinka selän ja niskan jumit tuntuisi raajoissa mihin ne hermotkin selästä menee? Voin toki olla väärässäkin. Varmasti kaikkea jumia löytyy kun kahta taaperoa hoitaa eikä liiku muuten.

        Lähinnä nyt siis mietin mikä muu tämä voisi olla kuin lihasjumi kun tämä tilanne näin vaihtelee. Kyse on edelleen pintatunnottomuudesta eli tunnen kosketuksen mutta kuin kumihanskan läpi ja esim nipistyksen kipu tuntuu n 5-10 sekunnin viiveellä mutta tuntuu kunnolla sitten, heti ei tuntuu nipistys eli se kiristys tavallaan, mutta kipu ei. Outoa. Ehkä vain olen tämmöinen. Neurologisissa sairauksissa puutumiset ym on ihan omaa luokkansa niin en tiedä mikä tämä olisi. Kilppariarvotkin on katsottu. Hmmmm


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe