Varasijat

pop

Osaako joku sanoa, miten nämä varasijat menevät. Opintopolulla lukee. Valinta kesken ja sitten varasija. Tarkoittaako, että valinta on kesken, kunnes kaikki paikan saaneet ovat hyväksyneet tai hylänneet paikkansa.

72

4057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmmmh

      Tätä minäkin pohdin :o itsellä näkyy juurikin noin...

      • Toivo elää

        9.12. mennessä pitää päässeillä vahvistaa paikka, sen jälkeen 18.12. saakka jaetaan vapaaksi jääneet paikat varasijalla oleville.


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        9.12. mennessä pitää päässeillä vahvistaa paikka, sen jälkeen 18.12. saakka jaetaan vapaaksi jääneet paikat varasijalla oleville.

        Eli veikkaisin ainakin että se valinta kesken teksti voi näkyä sinne 9.12. saakka? Tietty vois soittaa opintopolkuun ja kysyä?


    • Lahtis

      Sama tilanne täälläkin ja juuri noin mä tän asian järkeilin itselleni... Ainoa jokseenkin looginen selitys, mitä tilanteeseen keksin.

    • alohahr

      en vaan ymmärrä kun toi varasija hyppii niin omituisesti. Ensinin 90 -> 108 -> 91 -> 114 -> 108.

      Miten se voi noin hyppiä? luulisi että alaspäin jos tyypit ei ota opiskelupaikkaa vastaan.

      Paska systeemi.

    • kuulin

      Kysyin asiaa hakutoimistosta ja ainakin mamkilta kertoivat että kyseinen heitto johtuu siitä että järjestelmä näyttää välillä sijoitusta pelkän valintakokeen perusteella ja välillä taas sijoitusta yhteispisteitällä. Näin ainakin niillä aloilla jossa koulutukseen valitaan opiskelijoita kahdella eri tavalla. Eli yhteispisteillä tai pelkän valintakokeen perusteella

    • happy :)

      Jesh. Tänään oli mennyt varasijat hieman eteenpäin.
      1 toive on enää 8 pykälän päässä. Sinne tosin ei oteta kuin 1 luokallinen, joten saattaa jäädä haaveeksi. Nooh onneksi pääsin samaan kouluun samantyyppiseen koulutusohjelmaan.

    • varasijalta

      Jee vihdoin se päivä koitti ja hyväksytty opiskelupaikka varasijalta :) olin ensin 2. varasijalla ja illalla nousin 1. ja tänään opiskelupaikka.

      Joten eiköhän teillä muillakin vielä toivoa ole !

    • Mä pääsin 6. varasijalta Metropoliaan

      • miekiii

        Trueshine, täytyy sanoa että olen jokseenkin yllättynyt. Siis siitä kuinka moni kätilöksi opiskelemaan hyväksytty on perunut paikan (jostain muusta ketjusta bongasin sen että olet kätilöksi päässyt). Mielettömästi onnea! Ja tammikuussa varmaankin sitten nähdään :)


      • miekiii kirjoitti:

        Trueshine, täytyy sanoa että olen jokseenkin yllättynyt. Siis siitä kuinka moni kätilöksi opiskelemaan hyväksytty on perunut paikan (jostain muusta ketjusta bongasin sen että olet kätilöksi päässyt). Mielettömästi onnea! Ja tammikuussa varmaankin sitten nähdään :)

        Voin sanoa, että itsekin olen yllättynyt, mutta osa peruutuksista, varmaan tulee ihan siitä, että ihmiset lykkää aloitusta...mut kiva nähdä sinua sitten tammikuussa :)


      • kohta kätilö
        trueshine kirjoitti:

        Voin sanoa, että itsekin olen yllättynyt, mutta osa peruutuksista, varmaan tulee ihan siitä, että ihmiset lykkää aloitusta...mut kiva nähdä sinua sitten tammikuussa :)

        Mä olen ainakin yksi niistä kätilöksi päässeistä jotka lykkäsi aloitusta. Oleilen vielä vuoden kotona lapsen kanssa :)
        Onnittelut hurjasti teille sisään päässeille!!


    • hämmentynyt-

      Minulla on varasija vaihdellut todella radikaalisti. Vielä viime viikon tiistaina kun tulokset julkistettiin sijoitukseni oli 68, tänään kun katsoin olen nyt 24. varasijalla. Se varasija on tuntunut muuttuvan joka päivä jonkin verran. Mistä tässä oikein on kysymys? :D Hain opiskelemaan tietojenkäsittelyä AMK:iin. Haaveilen sisäänpääsystä vielä tottakai.

    • hämmentynyt-

      Niin siis olin 68. varasijalla, nyt se on 24. varasija.

    • Se riippuu, että onko kyseessä yhteispistekiintiö vai pelkkä pääsykoepistekiintiö, siitä suuret vaihtelut :D

    • hämmentynyt-

      Hmm. Erikoista. Pitää seurailla tätä tilannetta sinne 18.12. asti. :D En ihan ymmärrä tätä nykysysteemiä muutenkaan. -.- Nyt olin 23. varasijalla.

      • ms motivaatio

        Itse olin varasijalla 16. Nyt jo 8. Sija... Haaveilen paikasta kun jo 5.pääsykoe alalle!


      • 11+1
        ms motivaatio kirjoitti:

        Itse olin varasijalla 16. Nyt jo 8. Sija... Haaveilen paikasta kun jo 5.pääsykoe alalle!

        Kannattaa lukea avoimen kursseja alalta aina, jos ei pääse.
        Tarkastaa vain koulun sivuilta, että kurssit on samoja, jotta niistä saa sitten kouluun päästyä hyväksilukuja ja opiskeluaika tai taakka pienenee.


    • Epätoivoinen tyttö

      Haaga-heliaan tietojenkäsittelyä opiskelemaan hain ja kun tulokset julkaistiin olin 25. varasijalla ja tänään jo 5. Onkohan tässä yhtään toivoa? Nimit. jännäkakat housuissa. Enkä tiiä voiko tää tästä enää paremmaksi muuttua.

      • hämmentynyt-

        Mäkin hain HaagaHeliaan. Haitko päivä- vai monimuotolinjalle?


      • Epätoivoinen tyttö
        hämmentynyt- kirjoitti:

        Mäkin hain HaagaHeliaan. Haitko päivä- vai monimuotolinjalle?

        Päivälinjalle hain. Entäs ite?


    • hämmentynyt-

      Monimuotopuolelle.

      • Epätoivoinen tyttö

        Eiköhän sieltä tule jotain positiivista. Monethan hake molemmille linjoille ja sit hyväksyy jomman kumman niistä. Kuitenkin kun noin nopeeta tahtia pääsit 23 varasijalle. 9.12 nyt viimeistään kakkien hyväksyttyjen pitäisi vastaa, niin eiköhän sieltä vapaudu paikkoja.
        Itse kyllä oon aika pessimistiselle tuulelle, enkä usko kauheesti pääseväni, niin moni haki tietojenkäsittelyn päivälinjalle..


      • Sama se tyttö
        Epätoivoinen tyttö kirjoitti:

        Eiköhän sieltä tule jotain positiivista. Monethan hake molemmille linjoille ja sit hyväksyy jomman kumman niistä. Kuitenkin kun noin nopeeta tahtia pääsit 23 varasijalle. 9.12 nyt viimeistään kakkien hyväksyttyjen pitäisi vastaa, niin eiköhän sieltä vapaudu paikkoja.
        Itse kyllä oon aika pessimistiselle tuulelle, enkä usko kauheesti pääseväni, niin moni haki tietojenkäsittelyn päivälinjalle..

        *pessimistisella tuulella siis.


    • hämmentynyt-

      Joo, päiväpuolelle saattoi olla paljon hakijoita, mutta toisaalta siellä on enemmän aloituspaikkoja toisin kuin monimuotopuolella. Kaikki on suhteellista. :) Näyttää siltä, että nykyään porukka miettii paljon tarkemmin ottaako opiskelupaikan lopulta vastaan. Haaga-Heliassa ylivoimaisesti suosituin koulutuslinja on liiketalous - hakijoita oli tänäkin syksynä valtavasti. :D

      Toivotaan että me kummatkin päästäis varasijoilta kouluun. :)

      • Epätoivoinen tyttö

        Jep, toivotaan :)


    • buibui

      Mun käsittääkseni 18.12. asti tilanne varasijoilla voi muuttua.

      Itellä varasijat menneet näin: 25 -> 13 -> 8 -> 2... ja noi muutokset ihan parina viime päivänä... Kunpa pääsisin! Voi olla, että ne on nyt yhtäkkiä vaan korjattu sinne järjestelmään ja lopullinen tulos on varasijalla 2. Toivo elää silti :) Tiistaipäivää (9.12.) odottelen, kun sillon pitäis hyväksyttyjen viimeistään vastailla. Vielä jos joku matti myöhäinen peruis paikkansa ja kaks paikkaa vapautuis, olisin onnellinen.

      No, eipä sillä niin väliä :) Opiskelu tammikuusta lähtien on mun suunnitelma A ja työnteko/seikkailu ulkomailla mun suunnitelma B (jonka olen jo valmistellut, lähtisin tammikuussa). Kumpikaan ei ole yhtään huono vaihtoehto mun puolesta. :) Miksei avoin amk olisi hyvä ja järkevä idea sekin, mut en taida lähteä nyt siihen. :D Ihan kiva, jos nyt sais vähän uusia tuulia puhaltamaan. Kyllästyttää elämä tässä samassa kylässä, 20. vuosi menossa...

    • hämmentynyt-

      Hei taas,

      mulla on varasija kehittynyt nyt 21. varasijalle. Tänään pitäisi kai ihmisten vahvistaa opiskelupaikkansa tai sitten perua. Onko mahdollista että tämä varasija kehittyisi vielä positiivisesti? Voiko kouluun päästä vielä ennen kuin se alkaa?

      Oon kuullut jostain että voisi päästä opiskelemaan vielä sen jälkeenkin kun koulu on alkanut.

    • helsinki14

      Kysyin hakutoimistosta ja vastasivat, ettei paikkoja anneta enää 18.12. jälkeen. Itse oon noussut nyt varasijalle 3. Ottaa hieman päähän jos en pääse sisään :/

      • hämmentynyt-

        Eli 18.12. asti on vielä toivoa. Toi 3. varasija kuulostaa paljon paremmalta. :D Nousispa mun sijoitukset nyt vielä vähän.

        Vähän hassua, että paikkoja ei anneta enää tuon jälkeen, ottaen huomioon että aina on niitä jotka lopettaa. Toisella asteella ihan eri juttu.


    • 2. varasija

      Tietääkö joku, mihin se perustuu että niitä paikkoja täytetään 18.12. asti? Miten se tilanne vielä elää siihen asti jos kaikki viimeistään tänään ottavat paikkansa sitovasti vastaan eikä sitä voi sen jälkeen perua? Vai voiko?

      • . Ttu

        Olen 1.vaihtoehtoon reilulla 10 varasijalla, näin näkyy opintopolussa. Mutta koululta sain tiedon, että ryhmä on täysi. Että tuskinpa näiltä varasijoilta enää pääsee.


      • hämmentynyt-
        . Ttu kirjoitti:

        Olen 1.vaihtoehtoon reilulla 10 varasijalla, näin näkyy opintopolussa. Mutta koululta sain tiedon, että ryhmä on täysi. Että tuskinpa näiltä varasijoilta enää pääsee.

        Mihin hait?


      • . Ttu
        hämmentynyt- kirjoitti:

        Mihin hait?

        Tamk sairaanhoitaja


    • hämmentynyt-

      Noi terveydenhuollon amk-tutkinnot on selkeesti paljon suositumpia kuin tietojenkäsittely...Tai ainakin näin oon ymmärtänyt.

    • Epätoivoinen tyttö

      Noniin, kolmannella varasijalla ollaan, vielä jos kaks peruis paikat, pliiis, niin olisin maailman onnelisin! Vielä kaheksan päivää, oisko yhtään toivoa?? Kannattaako sinne hakutoimistoon soitella?

    • hämmentynyt-

      Nyt 21. varasija, eikä oo muuttunu tänään mihinkään. Ääh, kohta onkin 18.12. Great...

      • Epätoivoinen tyttö

        Oon joltakin kuullut ja jossain myös lukenut, että jos soittelee sinne perään, niin toimisto näkee, että hakija on oikeasti kiinnostunut opiskelusta, niin voi jopa päästäkkin helpommin sisään. Ite ajattelin kans soitella, ei vaan uskalla, enkä tiiä kannattaako.


      • wndh

        hämmentynyt-: toi varasija tuskin nousee tosta enää juurikaan ennen sitä 18. päivää. Johtunee siitä, että opiskelupaikan saaneilla on 19. päivään asti aikaa toimittaa haussa käyttämänsä työ- ja koulutodistukset. Tietävät Haaga-Heliassa sitten siinä lähempänä, onko sellaisia hakijoita, joilta noita todistuksia ei ole tulossa.

        Itse pääsin siis opiskelemaan juuri tuohon Haaga-Helian tietojenkäsittelyn monimuotototeutukseen (opintopolun sekoilun takia en tosin uskaltanut iloita ennen kuin varsinainen valintakirje saapui, vaikka otin paikan vastaan heti 25.11.) ja soitin hakutoimistoon varmistaakseni, että omat tokarini ovat varmasti löytäneet perille. Sanoivat siellä alkavansa kyselemään nyt perjantaina puuttuvia todistuksia niiltä, joilta niitä ei vielä ole tullut, ilmeisesti sen jälkeen jakavat mahdollisesti vielä avautuvat paikat (? ehkä, en saanut selvää ihan kaikesta, mitä langan toisessa päässä ollut nainen sanoi huonon linjan takia). Alkupään hurja sijapomppiminen taas johtui siitä, ettei opintopolun järjestelmä osannut päättää työpisteet koepisteet ja pelkät koepisteet -sijojen välillä. Kuulemma vain muutama ei ollut ottanut paikkaa vastaan 9. pvä mennessä.


    • hämmentynyt-

      Ymmärsinkö oikein, että jos näiltä muutamalta henkilöltä ei ole tulossa todistuksia ja vahvistusta koulupaikan suhteen, näitä paikkoja aletaan jakaa varasijoilla oleville?

      Varasijoillakin saattaa olla myös niitä, jotka eivät ole kiinnostuneita koulutuspaikasta, jos sellaista tarjotaan.

      • hämmentynyt-

        Ai niin, sitäkin olen miettinyt, että voiko sisäänpääsyä varasijalta kouluun edesauttaa juuri tuolla soittamisella jne. aktiivisesti ilmaisemalla että on kiinnostunut. :o


      • wndh

        "Ymmärsinkö oikein, että jos näiltä muutamalta henkilöltä ei ole tulossa todistuksia ja vahvistusta koulupaikan suhteen, näitä paikkoja aletaan jakaa varasijoilla oleville?"

        Siis jos mä käsitin oikein, niin juuri näin. Tosin puhelinlinja oli todella huono ja hakutoimiston naisella aika vahva aksentti puheessa, joten mä saatoin käsittää ihan päin pyllyä. Sillä tuntui myös olevan aika kiire.

        Luulis, että jos osoittaa kiinnostusta paikkaa kohtaan aktiivisesti, niin olisi paremmat mahkut päästä sisään kaukaiseltakin varasijalta. Ihan varmasti siellä on nyt edelläolevilla varasijoilla sellaisia, joita ei opiskelupaikka ehkä niin kiinnostakaan. Kyllä mä kehottaisin soittamaan ja kysymään. Ehkä laittaisin tosin ensin mailia ja soittelisin perään sitten ensi viikolla. Jos vaikka väsytystaktiikalla voisi päästä sisään? Siinähän on myös sekin mahdollisuus, että esimerkiksi varasijoilla 12-25(ihan hatusta heitetty luku) olevilla on sama pistemäärä ja jos osoittaa olevansa oikeasti todella innostunut opiskelusta, kiilaakin sinne kärkeen. Haaga-Heliahan käyttää arvontaa noiden sijojen jakamisessa, mikäli hakijat ovat tasapisteissä.

        Ja vaikka varsinainen paikka ei nyt aukeaisikaan, niin ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Ilmoittaudut avoimeen ja tuut sitä kautta ihan samoille kursseille. Noilla kuulemma on aina tilaa ja Haaga-Helian avoin on todella kohtuullisen hintainen, muistaakseni ~150/lukukausi(ehkä -vuosi? en muista). Pyrit uudestaan keväällä (nyt kun tiiät millanen se koe on, pääset varmasti sisään), hyväksiluet avoimen opinnot ja jatkat saman ryhmän kanssa. Luulis onnistuvan.


    • hämmentynyt-

      Hyvä tietää, että voisi päästä "väsytystaktiikalla", jos on samat pisteet tällä joukolla keskenään, mihin itse kuulun. Laitoin sähköpostia hakutoimistoon, jossa ilmaisin kiinnostukseni tuota koulupaikkaa kohtaan, jos sellainen vapautuisi. Sitä ennen olin kysynyt varasijoista yleisesti.

      Ajattelin hakea uudestaan ensi keväänä. Avoin AMK on myös hyvä vaihtoehto.

      Harrastan vapaa-ajalla ohjelmointia, mistä on varmasti pääsykokeessa hyötyä juuri siinä matemaattis-loogisuusosuudessa. Siinä oli mm. jotain pseudokoodia.

      • wndh

        Niin oli joo, se vika tehtävä. Itse en vielä ohjelmoinnista tajua juuri mitään, mutta onneksi oli helppo päätellä, mitä siinä tehtävässä piti tehdä. Se matemaattis-looginen osa oli mun mielestä kokeen helpoin osuus.
        Hidastakin hitaampana lukijana oli aika tuskaa saada luettua se koko moniaukeamainen artikkelihässäkkä puolessa tunnissa. Multa jäi myös todennäköisesti yksi sivu siitä alusta vahingossa kokonaan väliin, enkä sitten viittinyt lähteä arvailemaan, vaan jätin monivalinnoista suuren osan tyhjäksi.

        Pääsin silti sisään todella hyvillä pisteillä ja suht kärkipään sijalta, joten ihan varmasti sullekin se paikka aukeaa seuraavalla kerralla, kun vaan jättää turhan stressin pois. :)


    • jeeeee

      Itse olin tulosten saapuessa ensimmäiseen hakutoiveeseeni 18. varasijalla, maanantaina viidennellä ja eilen pääsin sisään! Tulokset muuttuvat siis reaaliaikaisesti 18. päivään asti kun porukka peruu paikkaansa tai lykkää aloittamista!

      Tsemppiä kaikille odotteluun :)

    • yksi prosentti?

      Mulla on liikkunut joka päivä varasijasta 15. Mutta. Nyt se on pysynyt jo kaksi päivää sijalla 1. Ja on kyllä suuri vitsaus jos se siihen jää, en tiedä miten sijat enää liikkuu kun porukka ottanut jo vastaan paikan. On vielä erittäin vaikea linja päästä sisään mutta ottaa kyllä aika lailla päähän jos se taas tähän jää.

    • Epätoivoinen tyttö

      Njaa, mikä tää voi olla, kun eilen olin 3. sijalla ja tänään kun tarkistin, olen 6. sijalla. Luulis sen laskevan, eikä nousevan, miten tää voi olla mahdollista? Hakijathan joko peruuvat paikan tai ottaavat vastaan, mutta eihän niitä mun eteen pitäisi tulla lisää? Ärsyttää tää uus systeemi, ihan oikeasti. Soitin vielä eilen sinne hakutoimistoon, kyselin vähän pisteistä ja onko ryhmä jo täynnä, en kyl kauheesti saanu selvää sen puheesta.

      • wndh

        Jos se on se Haaga-Helian toimiston mamma, niin laita sille mailia. Ei sen puheesta saa juuri mitään selvää. Sillon tosi, tosi vahva aksentti ja puhelinlinjassakin on jotain fibaa, ehkä sillon rikkinäinen handsfree tms. Oon soittanut sinne kaks kertaa varmistaakseni mitälie ja kummallakin kerralla toistin lähes kaiken sen sanoman sille takaisin, ihan vaan varmistaakseni että ymmärsin oikein. Silti en ole varma, oonko tajunnut mitään oikein.


      • Epätoivoinen tyttö
        wndh kirjoitti:

        Jos se on se Haaga-Helian toimiston mamma, niin laita sille mailia. Ei sen puheesta saa juuri mitään selvää. Sillon tosi, tosi vahva aksentti ja puhelinlinjassakin on jotain fibaa, ehkä sillon rikkinäinen handsfree tms. Oon soittanut sinne kaks kertaa varmistaakseni mitälie ja kummallakin kerralla toistin lähes kaiken sen sanoman sille takaisin, ihan vaan varmistaakseni että ymmärsin oikein. Silti en ole varma, oonko tajunnut mitään oikein.

        Soitin sinne toista kertaa, mutta toiseen puh. numeroon, taas jotain outoa höpötystä, eivätkä ne siellä itse ole varmoja , miksi opintopolku näyttää näin, vaan selittivät niistä kahesta jonosta, että "voipi olla, että toisessa jonossa meni sulla huonommin".
        Jaajaa, enkä ymmärrä niitä ihmisiä, jotka pitää tolla tavalla sen paikan, päättäisivät nopeesti ottavatko ne paikan vastaan vai ei. Ei, täytyyhän tässä odottaa viimeiseen tippaan saakka ja sit vasta päättää. Tuo vaan saa jonossa olevia ihmisiä hermoille.


    • hämmentynyt-

      Musta olis kiva tietää oikeastaan jo nyt, mikä on tilanne mahdollisen sisäänpääsyn suhteen vai onko sitä ollenkaan. Tällaisissa tilanteissa odottaminen ei ole hauskaa, ottaen huomioon että asioita pitää sitten järjestellä.

      Kannattaako sinne HH:n hakutoimistoon soittaa vielä ensi viikon puolella? Just nyt näyttää siltä että tuolla Opintopolussa ei tapahdu mitään.

    • hämmentynyt-

      Niin, ja varasijani on ollut nyt tiistaista lähtien 21. -.-

      • Epätoivoinen tyttö

        Voihan sinne soitella, mutta ei sieltä mitään järkevää kuulu oikeastaan.
        Mullakin on vähän semmonen tilanne, että olisi hyvä tietää, kohta pitäisi ilmoittaa mun työharjoittelupaikan esimiehelle, että aloitanko heillä työt helmikuussa, vai oonko opiskelemassa.
        Joten ymmärrän hyvin sua. Musta vaan tuntuu, että tuo soittaminen ei kovin paljon auta, ainakin mun tapauksessa oli aika jäinen keskustelu molemmat kerrat.
        No mut tässä on kuus päivää jäljellä miinus viikonloppu ja pitäisi olla aika selvä, mikä meininki.
        Mut otettiin amikseen varasijalta sisään vasta silloin, kun varsinainen opiskelu alkoi, en tiiä, miten näissä AMK:ssa sitten tama käy, täydentävätkö ne paikkoja vielä myöhemminkin.


    • hämmentynyt-

      Kuulemma eivät kaikissa AMK:eissa täytä peruutuspaikkoja sen jälkeen kun koulut ovat alkaneet, vaikka niitä olisi roimasti. Musta se on tosi outoa ja vähän hölmöäkin, koska koulupaikkoja menee hukkaan. Eikö se ole kuitenkin ihanteellinen tilanne, että kaikki paikat täyttyvät lopulta? Amiksissa ne kyllä ottaa kuukaudenkin jälkeen opiskelijoita sisään.

      Laitoin sinne hakutoimistoon toistamiseen postia, jossa kysyin yleisesti asioita. Ilmaisin sitten oman kiinnostukseni koulutusta kohtaan, mutta saa nähdä lukevatko siellä sitä postia edes.

      Tsemppiä kaikille tällaisessa tilanteessa, vaikka mun omat hermot onkin vähän kireenä. :)

    • hämmentynyt-

      Onko kuulunut kenelläkään mitään uutta tietoa?

      • Epätoivoinen tyttö

        Eipä ole.. Siellä kuudennella sijalla istuskelen, en edes päässy sinne kolmos sijalle takaisin. Entäs sulla?


      • jippii,,,

        Mulla oli varasijalta 2. tilanne muuttunut tänään hyväksytyksi opiskelupaikaksi!..että kyllä se tilanne vielä näköjään muuttui vaikka olin jo ite kirveen kaivoon heittänyt..


      • HihatPalaa
        jippii,,, kirjoitti:

        Mulla oli varasijalta 2. tilanne muuttunut tänään hyväksytyksi opiskelupaikaksi!..että kyllä se tilanne vielä näköjään muuttui vaikka olin jo ite kirveen kaivoon heittänyt..

        On kyl varsinaista heittelyä, olin pitkään varasijalla 5 ja nyt 11 :( Onnea kaikille varasijoilta päässeille!


    • hämmentynyt-

      Ei oo mitenkään varasija muuttunut, mutta onhan tässä vielä 3 päivää aikaa.

      Onnittelut niille ketkä pääsi. :)

      • 2+3

        Ei ole tullut vieläkään postia oppilaitokselta, johon pääsin.
        Sanoivat 8 päivä lähettävänsä postit pian. Nyt on jo 16.12.
        Pitänee ilmoittautua sähköpostilla, jos ei ala kuulua.


    • ...

      Toivottavasti sun kohdalla ei oo myöhäistä ja et menettänyt paikkaas jollekkin muulle. Mun mielestä 9.12 mennessä piti ottaa paikka vastaan ja ilmoittautua. Senhän on kuitenki kokoajan pystynyt tekemään opintopolussa.

      • 2+3

        Ohjelmassa on bugi. Jos ottaa paikan vastaan ehdollisesti, ei voi ilmoittautua läsnä- tai poissaolevaksi.


    • Epätoivoinen tyttö

      Täydentävätköhän ne vielä 18. päivä niitä varasijoja, vai onko tässä nyt tämä päivä ja huominen jäljellä?
      Pääsin neljännelle varasijalle siellä toisessa jonossa ja ensimmäisessä jonossa olin viime viikolla 3. sijalla. Mistäköhän sais selville, että onko siellä ensimmäisessä jonossa yhtään liikkunut.. Vai miten se nyt meneekään edes?

    • hämmentynyt-

      Onko jokaista koulupaikkaa kohti enemmän kuin 1 jono? Siis 1. ja 2. jono? Olen ihan pihalla tästä(kin) asiasta.

      Oma varasijani edelleen se sama vanha. Tuntuu jo kyllä siltä, että tässä oli kaikki tällä kertaa. :/ Onneksi mulla on kuitenkin B-suunnitelma ensi kevääksi, jotain hyvää siis.

      • Epätoivoinen tyttö

        Kyllä, Haaga-Heliaan on ainakin se kaksi jonoa, en ole ihan varma siitä moniuotolinjasta, mutta systeemi on siis semmonen, että ensimmäinen jono on koulumenestys pääsykoe. Toinen jono on sitten pelkkä pääsykoe, missä skaalataan kokonaispistemäärä 100 pisteeseen, eli pääsykokeesta saa isommat pisteet, kun ensimäisen jonon pääsykokeesta. Tämä löytyy Haaga-helian hakutilastosta.
        Uusi ja hölmö syteemi.


      • wndh

        Joo, haaga-helialla on kaksi jonoa tietojenkäsittelyn monimuotolinjalla. Ekasta jonosta pääsi 48 ja tokasta kaiketi 12 (en tiedä miten tää toimii, koska aloituspaikkoja on tänä vuonna 58, ei 60. Oh well). Tästä johtui myös alun hurja sijahyppiminen, eli Opintopolun järjestelmä ei osannut päättää kumpaa jonoa näyttää. Ilmeisesti nyt siellä näkyy aina se jono, jossa on viimeksi tapahtunut muutoksia.

        Eilen illalla tuli H-H:ssa opintonsa aloittaville muistutusmaili todistuskopioiden lähettämisestä (lähti siis ainakin kaikille tiko monimuodossa aloittaville, riippumatta onko tokarit tulleet vai ei. Soitin tänään ja kysyin), eli eiköhän sieltä vielä joku paikka vapautune viikon loppuun mennessä jos joku pöljä on unohtanut/unohtaa laittaa kopsut postiin.

        Hakupalveluissa oli myös tänään eri ihminen puhelimen päässä ja linja oli paljon selkeämpi. Kannattaa varmaan soitella, jos haluaa vielä kysäistä jotain.


    • Kissmett

      Pääseekö varasijalta jos edellinen ilmoittautuu poissaolevaksi, vai pitääkö edellisen olla hyväksymättä paikkansa, jotta paikka vapautuu?

      • 1+2

        Osaan kouluista pääsee varasijoita, jos joku ilmoittautuu poissaolevaksi. Ainakin Haaga-Heliaan pääsi.


    • hämmentynyt-

      Tämä päivä taitaa olla nyt ratkaiseva varasijojen suhteen.

      • 3+4

        Eikö tosiaan tämän päivän jälkeen enää oteta varasijoilta?? :o


      • Epätoivoinen tyttö
        3+4 kirjoitti:

        Eikö tosiaan tämän päivän jälkeen enää oteta varasijoilta?? :o

        Itseäkin kiinnostaa kauheasti, Haaga-Heliaan 2 varasijalla ja tänään minut hyväksyttiin Laureaan tietojenkäsittelylinjalle.
        Jeejee, harmi, ett HH kiinnostais paljon enemmän, joutuu tota Laureaa vastaan ettii uus kämppä ja ei se kuulema edes ole niin hyvä koulu..


    • minä

      Voiko tammikuussa vielä tulla koululta tieto, että pääsisi kouluun, jos sattuisi tulemaan peruutuksia. T: 3varasija

      • Epätoivoinen tyttö

        Kannattaa tuo kysyä koulun hakutoimistosta.
        Nimit. Haaga-Helian toimistorouva sanoi mulle että ei, tänään olisi viimeinen mahdollisuus.
        T: 2. varasija :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe