Loom bands kuminauhakorujen turvallisuudesta?

pilkunviilaajako

Näistä ei oikeen suomeksi ole tietoa löytynyt..jossain blogissa joku sanoi näin:

Noissa halpakopioissa on lyijyä, ftalaatteja yms. eli älkää hyvät ihmiset ostako niitä. Aito Rainbow Loom on ainoa, joka on pärjännyt tullitesteissä ilman, että on napsahtanut kielletyistä ainesosista. Tsekatkaapa vaikka brittien lehdistöä. Joku tyttö oli saanut väärennöksestä hirmuiset ihottumat.

jossain taas joku sanoi että niitä haitallisia aineita oli ollut jossain riipuksissa mitä koruihin oli liitetty..

iltalehdessä taas oli lukenut näin:
Ruotsalaislehti Expressenin mukaan suuri brittiläinen lelukauppaketju The Entertainer vetää nyt takaisin kaikki muovirannekorut 92 kaupastaan Englannissa, koska tutkimuksissa on paljastunut korun sisältävän mahdollisesti syöpää aiheuttavia kemikaaleja.

Testit ovat osoittaneet rannekorun sisältävän peräti 40 prosenttia ftalaatteja, kun EU-lakien mukainen enimmäismäärä on 0,1 prosenttia. Muotikoruja testaava Birmingham Assay office löysi hittikorusta kahta kiellettyä ftalaattia.

ja taas tuosta CE merkistä kun sekään ei kuulemma ole tae ettei myrkkyjä ole joku kommentoi näin:
CE merkki ei todellakaan ole nykyään mikään tae turvallisuudesta, katsos kun kiinalaiset keksivät käyttää samaa merkkiä mutta asettelevat kirjaimet vain hivenen kauemmaksi toisistaan.Tämä taas meinaa China Export.

Niin tässä tosiaan miettinyt mihin luottaa ja uskaltaako näitä lapsilleen ostaa..
Että onko jollain tietoa näistä enemmän..esim, tutulta joka asuu ulkomailla joissain missä nämä ollut kauemmin In juttu

suomessa myydään näitä ainakin
http://www.rainbowloomfinland.fi/
http://loombands.fi/aloituspakkaukset-

12

1017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja1

      ja tää liittyi tähän mun aiheeseeni miten ?

      • suositaansuomalaista

        Noi suomalaiset merkit tai ainakin suosittuin suomalainen we heart loom on tajunnut olla kokonaan käyttämättä ftalaatteja tai muita kemikaaleja ja ne on silti suht edullisia :)
        http://weheartloombands.fi/

        Oon ainakin huomannu että noi ulkomaalaiset merkit käyttää noita kemikaaleja ilmeisti valmistuksessa kun niiden pitää tarkistuttaa ne suomessa laboratoriossakin ja todistaa aina ettei käytä liikaa. Parempi ostaa vaan sellasia missä ei oo ollenkaan käytetty niin pääsee helpommalla? :D


      • Terhi_89

        Weheartloomin lenksut tehdään Kiinassa. Niin kirjoittavat itse omilla FB-sivuillaan. Jos niitä ei ole testattu, niin niistä ei ole mitään varmuutta mitä sisältävät. Osoittaa kyllä aikamoista vastuuttomuutta kyseiseltä yritykseltä, jos eivät hoida omia velvoitteitaan. Suomalaista tuossa firmassa ei ole muuta kuin myyntiorganisaatio.


    • Loomergirl
    • RL Fani

      Luulis, että Rainbow Loom on maailman testatuin Loom -merkki, koska on se alkuperäinen ja pisimpään markkinoilla ollut. Lisäksi se tulee vielä jenkkimarkkinoilta, jossa ollaan suorastaan hysteerisiä turvallisuuden kanssa. Lehdissäkin kirjoitellaan paljon siitä, että jenkkifirmat eivät halua joutua oikeuteen vastaamaan tuoteturvallisuusasioista, kun vaaditut korvaussummat ovat käsittämättömiä. Loom bandsit etc. muut kopiot taitavat tulla suoraan Kiinasta? Jenkeissä Rainbow Loom on ainaki ihan ykkönen (olin heinäkuussa kolme viikkoa), eikä muita merkkejä oikein nähny... jotain bandsejä näin mut suurin osa oli aika karseita, niis oli nyppyjä sellasia karheapintaisia ihmeversioita.

      Käytön perusteella Rainbow Loomin matskut on ainakin parempia kuin "merkittömät". Mulla on läjä loom bands merkkisiä lenksuja, joita en viiti käyttää, kun eivät kestä venytystä tai sitten ne on hapertuneet kädessä huonoksi. Sitä paitsi niiden pussit haisi (!!?) avattaessa oudolta. Alustoistahan Rainbow Loomin alusta on ihan paras. Suomessa tsekkasin Cittarin myymää versiota nii eihän niitä voi edes yhdistellä! Iha järkky! Eli kannattaa kattoa minkä alustan ostaa. Niissä on hirveesti eroja mutta Rainbow Loom on paras! :)

    • Omg oon ihan koukussa näihin! Joo Rainbow Loomin välineet on kyllä parhaita. Se koukku on ainakin paaaljon parempi mitä muissa. En kyllä tiedä miksi ne Rainbow loomin paketit on täällä saksaksi? Noi weheartloom.com lenksut on myös paljon venyvämmät kuin yleensä, pakettikin sentään suomeksi :D

      Sitä metallikoukkua kannattaa oikeesti kokeilla! Sitten ei oo enää paluuta niihin halpis koukkuihin.

    • Loomari

      Noi aidot Rainbow Loom paketit on suomeksi... lakikin sen jo vaatii. Varmaan väärennöksiä nuo muun kieliset. We heartin lenksut on liian löysiä, niillä normiohjeilla tekemällä tulee korusta ihan löysä... mä käytän nykyään vaan aitoa. Se on vaan niiin hyvä.

    • Loomari
    • Vastuuttomat

      Taas on löydetty Euroopassa Loom Bandsista ftalaatteja. Tuomiona takasinvetomääräys!

    • loomsssss

      Ftalaatteja on löytynyt vain niistä muoviriipuksista, joita kiinnitetään lenksukoruihin. Itse loomseista ei ole löytynyt mitään vaarallista, halvoista eikä kalliista. Euroopassa tuskin enää vedetään mitään takaisin, täällä Saksassa ei kukaan ole enää kiinnostunut koko loomshommasta, eikä niitä enää oikein ole myynnissäkään. Viime kesä oli loomshysteria, nyt se on jo ihan ohi.

    • loomailija

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      107
      1825
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1396
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1329
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1313
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      14
      1041
    Aihe