jenkkifutarin tasa-arvo

4+18

Vaikuttaa siltä että suomen jenkkifudis piireissä lähes kaikki ihmiset tuntee toisensa. Jefupelien katsoimoissa moikkaillaan toisia mutta sitten ei kuitenkaan olla ihan kavereita selän takana. Moni pitää toisia arvottomimpana kuin toisia ja million haukutaan liiton puheenjohtajaa ja million maajoukkuevalmennusta. Toisaalta sekin pahantahtoisuus voi olla vain miehekkäälle lajille tyypillistä “kovaa ulkokuorta” ja todellisuudessahan useat vaahteraliigajyrät ovat rakastavia perheenisiä ja lojaaleja ystäviä.

Huomiseen tasa-arvoisen avioliittolain äänestykseen iittyen kiinnostaisi tietää että miten tasa-arvoisina jenkkifudispiireissä ihmiset pitävät oikeasti toisiaan. Kuinka monen mielestä esimerkiksi kaksi ihmistä saa rakastaa toisiaan jos rakkaus on vilpitöntä eikä se ole keltään muulta pois ? Kuinka paljon keskiverto jenkkifutarin sydämessä riittää ymmärrystä, empatiaa ja tasa-arvon kunnioitusta ?


Kiinnostaisi tietää ennen kaikkea siitä valosta, että itse olen palavasti rakastunut 82 vuotiaaseen isoäitiini. Tunne on vaikuttanut olevan molemmin puolinen. Armeijan jälkeen olemme suunnitelleet yhteistä asumista hänen Töölössä sijaitsevassa arvoasunnossaan. Mummo on elellyt jo vuosia leskenä ja asunto on liian suuri hänelle itselleen. Yhdessä voisimme kuitenkin aloittaa siellä kukoistavan city henkisen perhe-elämän. Kiinnostaa tietää että kehtaanko tällaisen muuton jälkeen käydä enää joukkueeni jefutreeneissä tai kutsua kavereita uuteen kotiini katsomaan NCAA pelejä ? Kuinka suvaitsevaisia jefupiireissä ollaan pinnan alla ? Mitä väärää voi olla kahden ihmisen välisessä rakkaudessa ? Omasta mielestäni Suomen nykyinen avioliittolaki ja parisuhdekäsitys loukkaa ihmisoikeuksia.

23

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+2

      itse en tulis teille kattoon NCAA pelejä . NFL pelit kelpais. Tai ainakin jos ois benglasin peli

    • 11+2

      Kunhan ette adoptoi lasta, niin ei haittaa. Ei sillä että vastustaisin adoptio-oikeutta isovanhempi-lapsenlapsi-insestisuhteessa, mutta ei vaan kiinnosta tulla katsomaan matsia jos siinä on joku uliseva Mongoliasta ostettu tutinimijä vieressä. Mummosi ei kuitenkaan jaksa hoitaa vauvaa niin kuin asiaan kuuluu ja se häiritsisi matsin katsomista.

    • 12+2

      näin ujosti kyselisin vanhojen VHS videoilla olevien matsien perään. Olisiko sinulla/teillä mahdollisesti vanhoja National Football League Europe otteluita. Kyllä, tiedät varmastikin, mitä tarkoitan. Niitä nauhoja, joiden mainostauolla mainostetaan maksullisia puhelinlinjoja. Mainokset ja peli olivat saksaksi. Muistan hyvin vieläkin, kun sain nauhoituksen käsiini ja huomasin tuijottavani yli satakiloista tissit paljaana makaavaa naista, jolla oli huoramaiset kajaalit. Meillä näitä nauhoja jakoi entinen valmentaja meille junioreille. En tiedä, tiesikö hän mainosten luonnetta, vai eiköhän vain välittänyt, vaiko sittenkin halusi meidän turmeltuvan.

      • Ein trei vier

        Itselleni on erityisesti jäänyt mieleen mainos, jossa verkkosukkahousuihin pukeutunut nainen seisoo miesten pisuaarin edessä ja kusee pystystä katsoen samalla olkansa yli viekoitellen kameraan. Jawohl. Saksankielinen selostus kruunasi katselunautinnon. Siis matsien osalta. Mainosten kohdalla katselunautinto oli taattu ilman selostustakin.


      • pukukoppi pelaaja
        Ein trei vier kirjoitti:

        Itselleni on erityisesti jäänyt mieleen mainos, jossa verkkosukkahousuihin pukeutunut nainen seisoo miesten pisuaarin edessä ja kusee pystystä katsoen samalla olkansa yli viekoitellen kameraan. Jawohl. Saksankielinen selostus kruunasi katselunautinnon. Siis matsien osalta. Mainosten kohdalla katselunautinto oli taattu ilman selostustakin.

        matsii katsellessa mainokset laittaa ärsyttämään, mutta näiden VHS:n kanssa tuli kelattua ottelukohdat ja ei muuta kuin mainoksiin. Mainokset loppu – ei muuta kuin mainoksiin taas.

        Pakko kertoa tässä yksi tarina noilta ajoilta. Yhdellä tutulla linjamiehellä oli ollut molemmat videot lainassa viikonlopun ajan, kuulemma vanhemmat olivat olleet mökillä. Kysyin sitten harjoituksissa, kun vedettiin hartiasuojia päälle, että mitäs tykkäsit Dragonsien voitosta.
        No olisitte nähnyt, kun nuoren linjamiehen pupillit laajeni, naama muuttui valkoiseksi ja selitti, että joo hyvä juttu. No parastahan tässä oli, ettei Dragons voittanut sitä, mutta kyllä saatiin joukkueen kesken naurut tästä kommentista. Sanomattakin oli selvää, mitä tapahtui seuraavalla vieraspelimatkalla. Kaveri sai kärsiä vastauksestaan.


      • pukukoppi pelaaja
        pukukoppi pelaaja kirjoitti:

        matsii katsellessa mainokset laittaa ärsyttämään, mutta näiden VHS:n kanssa tuli kelattua ottelukohdat ja ei muuta kuin mainoksiin. Mainokset loppu – ei muuta kuin mainoksiin taas.

        Pakko kertoa tässä yksi tarina noilta ajoilta. Yhdellä tutulla linjamiehellä oli ollut molemmat videot lainassa viikonlopun ajan, kuulemma vanhemmat olivat olleet mökillä. Kysyin sitten harjoituksissa, kun vedettiin hartiasuojia päälle, että mitäs tykkäsit Dragonsien voitosta.
        No olisitte nähnyt, kun nuoren linjamiehen pupillit laajeni, naama muuttui valkoiseksi ja selitti, että joo hyvä juttu. No parastahan tässä oli, ettei Dragons voittanut sitä, mutta kyllä saatiin joukkueen kesken naurut tästä kommentista. Sanomattakin oli selvää, mitä tapahtui seuraavalla vieraspelimatkalla. Kaveri sai kärsiä vastauksestaan.

        pakko vielä lisätä tähän, että etsin tän kyseisen tuolloin nuoren linja miehen facebookista. En laittanut kaveripyyntöä, koska aika moni meistä entisistä pelaajista on ystäviä somessa, mutta laitoin sille kaveripyyntönapin vieressä on se viestinappi ni laitoin sille, että tykkäsitkö Dragonsien voitosta?

        hahahaahaaa ai että saa kaveri sydärin vähintään, kun avaa facebookin
        hahahaaa ja pakko mainita, että me muut pelaajat ei todellakaan olla sen kavereita somessa


    • 22+1

      missä joukkueessa pelaat?

    • 2+4

      Tämmöistä saatanan homopostia tänne lähetätte !!!!!!!!!!!!!!!

      En ole nähnyt jefupiireissä yhtään homoa. Olen ollut mukana lajin parissa 30 vuotta, josta ajasta olen ollut 28 vuotta aivan lajin kärjessä. Olen tehnyt kymmeniä vuosia töitä junioritasolta ammattilaisiin ja voin kertoa, että siellä ei pikku hiirulaisiin törmää.

      • 7+4

        Tämmöistä s.aatanan h.omopostia tänne lähetätte !!!!!!!!!!!!!!!

        En ole nähnyt jefupiireissä yhtään homoa. Olen ollut mukana lajin parissa 30 vuotta, josta ajasta olen ollut 28 vuotta aivan lajin kärjessä. Olen tehnyt kymmeniä vuosia töitä junioritasolta ammattilaisiin ja voin kertoa, että siellä ei pikku hiirulaisiin törmää.


      • 11111&111
        7+4 kirjoitti:

        Tämmöistä s.aatanan h.omopostia tänne lähetätte !!!!!!!!!!!!!!!

        En ole nähnyt jefupiireissä yhtään homoa. Olen ollut mukana lajin parissa 30 vuotta, josta ajasta olen ollut 28 vuotta aivan lajin kärjessä. Olen tehnyt kymmeniä vuosia töitä junioritasolta ammattilaisiin ja voin kertoa, että siellä ei pikku hiirulaisiin törmää.

        Mitä teit 2 vuotta?


    • 11+3

      ainakin junioritasolla pyöri muutama hinuri kun itse pelasin 2000-luvun alkupuolella

      • tiedän because

        Pakko todeta tuntevani yhden avoimesti vähemmistöön kuuluvan pelaajan, jolla on alla muutama vaahteramestaruus. Maailma ei ole mustavalkoinen.


    • 14+18

      oletko edelleen sitä mieltä että laki on syrjivä? kun eivät äänestäneet insesmin puolesta

    • 6+6

      keskiverto jenkkifutarin sydämessäei riitä lainkaan ymmärrystä, empatiaa tai tasa-arvon kunnioitusta tollasella s___tanan per_volle mummoaan nus_sivalle oudolle hyypiölle hyi halvat_tu

      • tahdon crocodiles

        Eihän siitä ole kauaakin ku se professori täällä haki seuraa ja vastaanotto oli sen mukanen et pari veljee tais siihen vastata. Eli tasaarvosii vaikuttaa keskustelijat olevan


    • 11+16

      miks tällä palstalla puhutaan edes tällaisista asioista

      • kaikki sympatia

        asia on tärkeä ja ajankohtainen


    • kuu_kuppi

      Kuukuppi on silikonista tai luonnonkumista valmistettu kestävä kuukautissuoja. Se asetetaan kuukautisten ajaksi emättimeen, jolloin vuoto kerääntyy kuppiin. Kuppi tyhjennetään tarvittaessa, pestään ja laitetaan takaisin paikalleen.

      • Kuu-ukk0

        Meillä juodaan aina rookie-shown yhteydessä puolukkasnapsi kuukupista. Se tuo kivaa yhteishenkeä muuten niin jäykkään tilaisuuteen.


    • 9+12

      miten helkkarissa joku kuukuppi liittyy jenkkifudikseen

      • 6+18

        Jenkkifudis kattaa koko elämän.


    • 19+7

      Toisessa ketjussa esiintyi nimimerkki Prime minister ja sinulle tiedoksi: luulen että tulisit oikein hyvin juttuun tämän ketjun aloittajan kanssa. niin että ei muutakun vaihtakaa numerot ja onnea vaan saatanan sairaat paskiaiset

    • oikea primeminister

      erinomaisen hyvä idea, kuulehan mun numero on 040 6942069
      ei muuta kuin soittoa sinne poijjaat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe