Ensimmäinen lapsi 35 v ?

niin, ihan kokemuksia tämän ikäisiltä ja yleensäkin 30 ikäisiltä..

miten on mennyt, oliko vaikeaa raskautua, miten voisi maksimoida raskautumisen..

ja ennen kuin kaikenmaailman "teiniäiskät" tulee tänne avautumaan, se ei vaan mene niin että niitä lapsia siunaantuisi kaikille nuorella iällä niin kuin näille "vahingon" aikaansaaneille.

itselle lapsi ei ole todellakaan vahinko, vaan enemmän kuin toivottu ja suunniteltu, nyt kun se mies vihdoin ja viimein löytyi joka myöskin isäksi valmis :)

7

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      Olin 32 tullessani raskaaksi. Onnistui heti ensi yrittämällä. Olin kyllä ollut ilman pillereitä jo monta vuotta, ja tehnyt detoxeja, syönyt hormoneja tasapainottavia homeopaattisia aineita ja siirtynyt luomukosmetiikkaan. Ja syönyt vitamiineja ja monipuolista ruokaa jne. Pistin myös miehen vitamiinikuurille ennen kuin alettiin yrittämään. Tätä lasta siis suunniteltiin monta vuotta.

      • vitamiineja minunkin ukko nyt syö, ja käy salila lähes päivittäin, tupakkaa kylläkin muutaman polttaa edelleen..

        olosuhteet on hieman meitä vastan, koska minulla on punahukka (ei kuulemma haittaakaan raskautumista) ja miehellä vain 1 kives...

        syön femibionia, ja rupean juomaan greippimehuakin.

        emme ole vielä aloittanee, ukko (38) haluaa että käymme lääkärillä ensin juttelemassa, joten maanantaina on käynti perhesuunnitteluneuvolassa meillä :)
        vähän kyllä pelotttaa kun pon tuota ylipainoakin hieman :(

        ei mitään sataa kiloa mutta kumminkin...


    • Marian&Mirandan äiti

      No aikamoinen suhtautuminen kyllä sulla nuoriin äiteihin, en sano muuta...

      Minusta esim. 18-vuotiaana lapsen saanut aikuinen henkilö voi olla paras mahdollinen äiti, mitä joku 35-vuotias ei ikinä ja lapsi yhtä toivottu ja haluttu kun 35-vuotiaankin!!!

      MIKSEMME KAIKKI ÄIDIT PITÄISI SIIS YHTÄ, KUN ÄITIYS MEITÄ YHDISTÄÄ JA KUN NAISIA OLEMME???

      Ja ennen kun ap haukkuu mut ihan lyttyyn ja pitää sekopäänä teiniäitejä puolustavana mutsina, niin vastaan nyt tuohon hänen kysymykseen.........



      Eli itse olen saanut lapset 30v ja 43v. Mulla löytyy kaksi ihanaa tytärtä. Olen syntynyt toukokuussa 1965, joten esikoista kun aloin odottamaan syyskuussa 1994, olin 29-vuotias. Sitä aiemmin en ole ollut raskaana. Ihan hyvin raskaaksi tulin! Vauvaa tosiaan alettiin yrittämään kesäkuussa -94 ja meni 3kk kun olin raskaana. :) toista lasta aloin odottamaan tammikuussa 2008 42-vuotiaana 7kk jälkeen ongelmitta ja mun molemmat raskaudet ja synnytykset on sujunu ihan ongelmitta! Se on yksilöllistä kuinka helposti kukin nainen raskautuu, 20-vuotias voi kärsiä myös ihan hyvin lapsettomuudesta hormonaalisten ongelmien takia... Saman ukon kanssa olen ollut 25-vuotiaasta lähtien v. 1990, tämmönen fossiili siis jo... :D

      • Piki.piki.............

        Suhtautumiseni teiniäiteihin perustuu lähinnä juuri keskusteluihin tästä aihepiiristä, ja se on ollut kammottavaa liettavaa, syytävät 30 äitejä itsekkäiksi, noloilsi vanhoiksi äideiksi jotka eivät jaksa lasta hoitaa, kuulemma toonen jslka haudassa. Emme edes palsudu niin kuon he, ja sekös lapsen saannissa on törkeintä..palautuminen.. Minua ei arvet ym miu haittaa jos esikoistani pääsen käsissäni pitelemään :)

        Semmonen avautuminen, ja kiitos vastauksista, luulen etten ole helposti raskautuvaa sorttia, kuten esim. Sisareni joks odottaa toista lastaan :)


    • nuoretvanhemmat

      se ettã on nuori äiti ei tarkoita ettei voisi miestã olla rinnalla? seurusteltiin lapsen isän kanssa 2 vuotta ja nyt olen 31 rkv raskaana ja ollaan molemmat 100% varmoja siitä että meistä tulee hyvãt vanhemmat. Tosin ei ollakkaan mitään suomalaisia

      • niin mikä toi viiminen komentti oli olevinaan ??

        kun katsoo mitä maailmalla tapahtuu, niin en paljoa puhelisi , täällä on paljon parempia vanhempia kuin monissa maissa yhteensä..kerro toki mistä olet ??

        valitettavasti täälläkin jotkut sairastuvat henkisesti ja siihen pitäisi pystyä puuttumaan ajoissa, en tiedä siihen kö viittasit..tosin mielenkiinnolla kuulisin lisää, mikä teidät "ulkomaalaisina" tekee niin mainioiksi vanhemmiksi, oletteko kenties työssä ??


    • Hämmentynyt

      No minulla se tilanne, että ikää 35 vuotta. Seurustelua takana kesästä ja yllätysraskaus. RV 11 menossa. Ensimmäinen ja tn. ainokainen lapsi tulossa. Minun piti olla "hedelmätön" eli todennäköisyys raskautumiselle annettiin hyvin vähäiseksi ollessani parikymppinen. Minun lapsensaantiongelmiin kariutui pari parisuhdettakin. Eläessäni en ole ehkäisyä käyttänyt kondoomia lukuunottamatta, parisuhteita on tullut ja mennyt, oikeastaan lähes koko elämän ollut parisuhteessa/naimisissa. Urheilullinen, terveet elämäntavat omaava nainen olen ollut aina. Nyt sitten pasahti. Shokki näin ollen oli melkoinen, lapsen tuleva isä on enemmän innoissaan, itse olen kauhuissani. Eli en tiedä mistä se raskautuminen maksimoituu, minulle lääkäri selitti "biologisesti toisilleen" sopivista ihmisistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      73
      3350
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3170
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2682
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2052
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      313
      1864
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1845
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1775
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      129
      1424
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1261
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe