5s kuumenee ja akku hupenee :o

Iphööna

Yhtäkkiä (ehkäpä viimeisimmän päivityksen jälkeen) vajaa vuoden vanha 5s on alkanut syömään akkua hirveästi ja kuumenee ihan peruskäytössä kovasti. Ihan nettiselailua ja facebookkia, ei videoita.. Akun prosentit tippuu silmissä. Myös kuumeneminen on uus juttu. Puhumisesta ei mielestäni lämpene. Oon nyt puolisen tuntia ollu selaillut netistä tätä ongelmaa ja 17% akkua kulunut.. Ennen on kyllä paremmin kestänyt.

Tympii kun kallis puhelin ollu..meniskö takuuseen ja mistä asiaa voi kysellä? Asun seinäjoella.

27

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iPhone 6+

      Jos olet juuri päivittänyt, kestää joitakin päiviä, kun luuri "oppii" kaikki asiat, kyllä se rauhoittuu siitä pian. Kannattaa tehdä resetti, eli painaa koti ja virtanappi yhtaikaa pohjaan, pitää siellä napit pohjassa niin kauan, että Apple logo tulee ja osottaa, että puhelin käynnistyy. Mun 5S teki just samaa, eikä se ollut rikki.

      • ios nopein

        Mitä sää höpötät oppimisesta? Höpön löpön!


      • arvaaja.

        'luuri oppii' = Apple korjaa


      • älynystyrä.
        arvaaja. kirjoitti:

        'luuri oppii' = Apple korjaa

        iphone on kuuleppa älypuhelin, ei tyhmä puhelin.


      • Ja ihan höpön löpöä

        Juu. 6 ohjeesta unohtui se, että pitää laittaa kiittimet ristiin aamuin illoin, avata samalla Åpplen kotisivu ja rukoilla kapitalistia (varuilta jeesustellakin), notta kone alkaisi toimia.

        Näkeehän tänä tästä kutosplussapellestä, ettei kaikki mutterit ole enää kireällä. Hihutaustan paljastaa turhasta inttäminen vaikka ilmiselvästi ei tietoa kirjoittamastaan. Myös naiivi itsensä korostaminen viittaa uskonnollisnarsistiseen syndroomaan.


    • yks teekkari vaan

      Johtuu ios 8:sta. Se kun laittaa oletuksena kaikki appsit toimimaan taustalla: on sijaintia, päivitystä, pilvitallennusta ja ties mitä ilmoitusta ja tarpeetonta härpäkettä. Minulla teki myös sen, että bluetooth, wlan ja mobiilidata olivat kaikki päällä, vaikka ennen päivitystä oli pelkkä wlan.

      Eli mene asetuksiin ja käy läpi kaikki taustatehtävät ja karsi kaikki sellainen käyttö pois, jota et tarvitse päivittäin tai jonka voit hakea manualisesti. Turhaa ne siellä hyrrää akkua kuluttaen.

      Muista myös päivittää viimeisin 8-versio, kun alkuperäisessä oli paljon 4/5 -bugeja.

      Kannattaa myös kerran kuussa ladata akku ensin ihan täyteen ja sitten antaa sen kulua alle 20 %:n ja ladata taas aivan täyteen. Hyvä apusofta vaikkapa battery doctor.

      Lämpenemisestä ei kannata olla huolissaan, koska se johtuu juuri tuosta kovasta virrankulutuksesta. Kun teet ainakin nuo turhein taustatehtävien karsinnan, niin puhelimesi toiminnot ensinnäkin nopeutuvat, virrankulutus palaa normaaliksi ja kuumeneminen vähenee oleellisesti.

      Kyse on ihan tekniikasta, eikä tällä ole mitään tekemistä huuhaa-uskomusten kanssa.

      Tsemppiä parin vartin valikkosäätelyyn!

      • iPhone 6+

        Tjaah. Itsellä on joka ainoan päivityksen jälkeen puhelin alkanut alkuun kuluttamaan runsaasti akkua, kunnes ihan itsekseen rauhoittuu. Hyvä on myös resetoida puhelin aika ajoin. Mitä tulee tuohon valikkosäätelyyn, ei ainakaan minulla ole tarvinnut tehdä sitä joka ainoan päivityksen jälkeen, kerta riittää.

        Applen laitteet olleet joka ainoa puhelinmalli vuodesta 2008 alkaen, joten jonkin verran kokemusta on, kai? ;) nykyinen 6 , normikutosta ei ole ollut....


      • toteaja.
        iPhone 6+ kirjoitti:

        Tjaah. Itsellä on joka ainoan päivityksen jälkeen puhelin alkanut alkuun kuluttamaan runsaasti akkua, kunnes ihan itsekseen rauhoittuu. Hyvä on myös resetoida puhelin aika ajoin. Mitä tulee tuohon valikkosäätelyyn, ei ainakaan minulla ole tarvinnut tehdä sitä joka ainoan päivityksen jälkeen, kerta riittää.

        Applen laitteet olleet joka ainoa puhelinmalli vuodesta 2008 alkaen, joten jonkin verran kokemusta on, kai? ;) nykyinen 6 , normikutosta ei ole ollut....

        iPhonessa on huippu tekoäly, joka pohtii ja opiskelee uusia ominaisuuksia useiden päivien ajan.


      • Aloittaja..

        Hmm..mä oon poistanut oikeastaan kaikki appsit kun aattelin et jos niistä johtuu, eipä niitä paljoa ollut. Nyt on vain ihan muutama, verkkopankkia, ilmatieteenlaitosta, fonektaa jne.. Sijaintipalveluja klikkailin pois päältä. Mistä noi muut jutut tehdään..?

        Ajattelin vaihtaa uuden akun mutta se ei ongelmaa ilmeisesti ratkaise?

        Niin ja ei oo päällä kuin wlan.

        Nyt 5-10 min aikana kun oon selaillut niin 10% akusta hävinnyt :o


      • 5 s
        toteaja. kirjoitti:

        iPhonessa on huippu tekoäly, joka pohtii ja opiskelee uusia ominaisuuksia useiden päivien ajan.

        Mun puhelin on miettinyt päijänteessä kesästä lähtien, eikä ole oppinut uimaan


      • miettijä.
        5 s kirjoitti:

        Mun puhelin on miettinyt päijänteessä kesästä lähtien, eikä ole oppinut uimaan

        millä todistat, ettei se ole oppinut uimaan ja on edelleen järven pohjassa.


      • takaaja.
        Aloittaja.. kirjoitti:

        Hmm..mä oon poistanut oikeastaan kaikki appsit kun aattelin et jos niistä johtuu, eipä niitä paljoa ollut. Nyt on vain ihan muutama, verkkopankkia, ilmatieteenlaitosta, fonektaa jne.. Sijaintipalveluja klikkailin pois päältä. Mistä noi muut jutut tehdään..?

        Ajattelin vaihtaa uuden akun mutta se ei ongelmaa ilmeisesti ratkaise?

        Niin ja ei oo päällä kuin wlan.

        Nyt 5-10 min aikana kun oon selaillut niin 10% akusta hävinnyt :o

        hae takuuseen uusi akku


      • öqlåwoerihh
        toteaja. kirjoitti:

        iPhonessa on huippu tekoäly, joka pohtii ja opiskelee uusia ominaisuuksia useiden päivien ajan.

        Tuntuisi, että iPhonessa on runsaastikin parempi äly, kuin teillä pask anpuhujilla?


      • Siri.
        öqlåwoerihh kirjoitti:

        Tuntuisi, että iPhonessa on runsaastikin parempi äly, kuin teillä pask anpuhujilla?

        Näin kai se sitten on. en jaksa alkaa vastaankaan vänkäämään.


      • 2 vuotta sama akku
        Aloittaja.. kirjoitti:

        Hmm..mä oon poistanut oikeastaan kaikki appsit kun aattelin et jos niistä johtuu, eipä niitä paljoa ollut. Nyt on vain ihan muutama, verkkopankkia, ilmatieteenlaitosta, fonektaa jne.. Sijaintipalveluja klikkailin pois päältä. Mistä noi muut jutut tehdään..?

        Ajattelin vaihtaa uuden akun mutta se ei ongelmaa ilmeisesti ratkaise?

        Niin ja ei oo päällä kuin wlan.

        Nyt 5-10 min aikana kun oon selaillut niin 10% akusta hävinnyt :o

        Käy koko asetusten valikkorepertuaari läpi ja karsi turhat toiminnot pois taustakäytöstä. Kyllä ne sieltä kohdiltaan löytyvät ja samalla tutustut luurisi sisältöön. Mitään vippaskonstia ei tähän ole.

        Voi toki akustakin johtua, mutta silloin olet tainnut latailla luuriasi huolettomasti. Menikö tämä vinkki ohi: "Kannattaa myös kerran kuussa ladata akku ensin ihan täyteen ja sitten antaa sen kulua alle 20 %:n ja ladata taas aivan täyteen. Hyvä apusofta vaikkapa battery doctor."

        PS. Akku on kuluva osa ja lähes vuoden vanhaa on käytännössä mahdotonta saada vaihtoon. Toki vai onnistua kuluttajariitalautakunnan kautta, mutta ottaa aikaa ja vaivaa.


      • @kärpästen herra.
        iPhone 6+ kirjoitti:

        Tjaah. Itsellä on joka ainoan päivityksen jälkeen puhelin alkanut alkuun kuluttamaan runsaasti akkua, kunnes ihan itsekseen rauhoittuu. Hyvä on myös resetoida puhelin aika ajoin. Mitä tulee tuohon valikkosäätelyyn, ei ainakaan minulla ole tarvinnut tehdä sitä joka ainoan päivityksen jälkeen, kerta riittää.

        Applen laitteet olleet joka ainoa puhelinmalli vuodesta 2008 alkaen, joten jonkin verran kokemusta on, kai? ;) nykyinen 6 , normikutosta ei ole ollut....

        No ei se kokemus ainakaan kirjoittelussa näy mitenkään. Päin vastoin. Tyhjää lätinää ilman mitään vinkkejä tai kykyä/halua auttaa apua tarvitsevaa.

        "Mullapas on niin upea iPhone 6 GTX Super... ". Tätä sää kyllä jaksat säätää joka paikassa.


    • iPhone 6+

      Kaikenlaista juttua.

      https://www.apple.com/fi/batteries/iphone.html

      Kun noudatat tuon linkin ohjeita, et saa koskaan akkuongelmia. Itellä Applen vehkeitä erilaisia Applen laitteita n. vuosikymmenen ajan, eikä koskaan yhtäkään akkua ole tarvinnut vaihtaa.

      Teille muille provoaville v ittuilijoille myös tiedoksi.....

      • teekkarinarinari

        Lateksimies ottaa nyt ihan rauhassa, vaikka iHän in keksinyt vuosikymmeniä kestävän akun.

        Olet sinä melkoinen reppana ja ennalta-arvattavan yksikertainen tyhjän saarnaaja. Säälittävyydessäsi jopa surkuhupaisa - buuuUUUAAAAaahh XD.

        On hellpo ymmärtää ja jopa hyväksyä, ettei kaikkien meidän hissi nouse yläkertaan. Sitä en kuitenkaan lakkaa ihmettelemästä, miten nämä kerrarikerroksen napinräplääjät jaksavat yhä uudelleen tuoda oman osaamattomuutensa ja hölmöytensä julkisuuteen (;


      • Näin se on!
        teekkarinarinari kirjoitti:

        Lateksimies ottaa nyt ihan rauhassa, vaikka iHän in keksinyt vuosikymmeniä kestävän akun.

        Olet sinä melkoinen reppana ja ennalta-arvattavan yksikertainen tyhjän saarnaaja. Säälittävyydessäsi jopa surkuhupaisa - buuuUUUAAAAaahh XD.

        On hellpo ymmärtää ja jopa hyväksyä, ettei kaikkien meidän hissi nouse yläkertaan. Sitä en kuitenkaan lakkaa ihmettelemästä, miten nämä kerrarikerroksen napinräplääjät jaksavat yhä uudelleen tuoda oman osaamattomuutensa ja hölmöytensä julkisuuteen (;

        Toiset, kuten sinä, tuot todellakin oman pienen, surkuhupaisan yksinkertaisuutesi kehiin. Olet joka välissä täällä teollaamassa. Luuletko, ettemme huomaa, että eri ketjuissa mollaat milloin ketäkin. Hankkisit kuule itsellesi oikean, aidon elämän. Mene joskus ulos raittiiseen ilmaan, se kirkastaa ajatuksiasi ja poistaa katkeruutesi. ;)


    • Omppu com

      Uuden akun työkaluineen saat kolmella kympillä. Sitten stekkaat vaikka yuotubesta vaihto-ohjeet, niin alle tunnissa luurissa on uusi akku.

      Tuolta voit aloittaa :
      http://www.macpiste.fi/

      ja tuolta etkot:
      https://www.youtube.com/watch?v=xZu5Yh-xA2I'

      Toikin kannattaa lukea:
      http://taskumuro.com/apple-osa-iphone-5-puhelimista-oikeutettuja-ilmaiseen-akun-vaihtoon
      Vaikka artikkeli koskee vitosia, niin kannattaa seurata, joska samaa säätelyä ässien kanssa.

      Parempiakin linkkejä löytyy - reippaasti vaan ettimään.

    • 5Sssss

      Itselläni kuuloke kuumenee soittaessa, puhelin on uusi.

    • Jusaboy

      Hyviä kommentteja, mutta kertokaapa nyt noviisille miten appsi laitetaan "pois päältä". Tarkoittaako se sitä että poistan appsin kokonaan ja taas kun sitä tarvitsen niin etsin sen apps storesta ja lataan...Vai saako se pois päältä ja jälleen päälle vain jostain klikkaamalla..

      • Onnanointiomena

        Sammutus onnistuu esim. tupla klikkaamalla sitä ala nappulaa, rli koti nappulaa kahesti nopeaa ja pyyhkäisemällä sitten sovellus ylös, ne avautuu pieneen näkymään tupla klikillä.
        Sama homma onnistuu hinkkaamalla ihanaa näyttöä 5 sormella ylös päin ja pyyhkimällä sitten sovellukset ylös, kuten edelläkin jo mainitsin niii....

        Poistaminen kokonaan onnistuu pitämällä sovelluskuvakkeen päällä pientä sormea pitkään kunne tulee ruksi, ja sitten pienellä sormella painat ruksia.
        Lataus kaupasta onnistuu kanssa aina kaikkiin softiin uudestaan omasta lataus historiastasi app storesta.


      • Onnanointiomena kirjoitti:

        Sammutus onnistuu esim. tupla klikkaamalla sitä ala nappulaa, rli koti nappulaa kahesti nopeaa ja pyyhkäisemällä sitten sovellus ylös, ne avautuu pieneen näkymään tupla klikillä.
        Sama homma onnistuu hinkkaamalla ihanaa näyttöä 5 sormella ylös päin ja pyyhkimällä sitten sovellukset ylös, kuten edelläkin jo mainitsin niii....

        Poistaminen kokonaan onnistuu pitämällä sovelluskuvakkeen päällä pientä sormea pitkään kunne tulee ruksi, ja sitten pienellä sormella painat ruksia.
        Lataus kaupasta onnistuu kanssa aina kaikkiin softiin uudestaan omasta lataus historiastasi app storesta.

        Huomaa ettei Samsungin roskaohjelmia voi poistaa ilman roottausta.


      • Iantto
        kannyman kirjoitti:

        Huomaa ettei Samsungin roskaohjelmia voi poistaa ilman roottausta.

        Niin sä luulet. Heh heh


    • Erkki22

      Ootko ollu ulkomailla ja laittanut dataroamingin pois päältä? Mulla oli sama probleemaa ja se korjaantu ku huomasin dataroamingin olevan pois päältä.

    • Essimatildaaa

      Mulla oli eilen mun puhelimessa 12 prosenttia akkua sitten laitoin sen lataukseen ja meni vaan minuutti niin mulla olikin 50 prosenttia akkua !!?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe