Suomi on kipulääkityksen takapajula

omalle kohdalle

Keskivaikeissa tai vaikeammissa kivuissa ensimmäisenä hoitavalle tule mieleen mahdollinen väärinkäyttö. Onhan sekin mahdollista, mutta ensimmäisenä tulisi paneutua kivun hoitoon eikä moralisaarnaan. Moni kipupotilas elää kituuttaa vuosia, ennenkuin pääsee asianmukaiseen kipuhoitoon. Opioideja käytetään muissakin kun syöpähoidoissa. On monenlaista kiputilaa, ja luuleeko joku hyväkäs, että aina se paranee parasetamolilla? Kun kurkistettaisiin jonkun uraa tekevän lääkärin määräämiin kipulääkkeisiin 10 vuoden marginaalilla, luulen, ettei siellä ole juuri ollenkaan määrätty tarvittavaa kipulääkitystä, jos ollenkaan. Oma ura on potilaan kokonaisvaltaista hoitoa tärkeämpää.

6

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta..

      Kyllä mulle kirjoitetaan tramalia helposti, olen saanut sitä kohta 2 vuotta ja niin paljon kuin tarvitsen.
      Tosin törmäsin kunnallisella puolella lääkärin joka vasta kun vaadin niin kirjoitti isälleni pienen reseptin 50mg tramalia.
      81 v. Isällä on olkäpään tekonivelleikkaukseen lähtö heti vuoden alusta ja jäljellä olevasta lonkasta on nivelpinnat kuluneet pois.
      Onneksi minulla ja veljelläni on tramalia sen verran että isäkin saa kivunhoitoa.
      Riippuvuus ei taida olla 81 vuotiaalla se 1. prioriteetti.

      • k- luks

        Ei pitäisi olla aihetta väärinkäyttöön noilla ikälukemilla. Kuitenkin terveysterroristit voivat viedä voinapinkin pois, ettei vaan tule sydän- ja verisuonisairauksia.


      • Nuori lääkäri

        Minun mielestäni 81 vuotiasta ei pitäisi hoitaa enää millään tavalla vaan 9mm päähän kuopan edessä.


      • Oikeus ja oikeus
        Nuori lääkäri kirjoitti:

        Minun mielestäni 81 vuotiasta ei pitäisi hoitaa enää millään tavalla vaan 9mm päähän kuopan edessä.

        Ylläpito jäljittäkää "Nuori lääkäri" IP.


      • dosps
        k- luks kirjoitti:

        Ei pitäisi olla aihetta väärinkäyttöön noilla ikälukemilla. Kuitenkin terveysterroristit voivat viedä voinapinkin pois, ettei vaan tule sydän- ja verisuonisairauksia.

        Se ei ole minkäälaista väärinkäyttöä jos kipupotilas käyttää kipulääkkeitä kipuunsa.
        Potilase ei siitä huumaannu, terveet saattavat .


    • -- veiuh.

      Tyypillistä TK.ssa. Onkos saatu apua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe