Seuraavat vaalit

kauhea katsoakin

Pistän kyllä korvan taakse muistiin, kuka äänestää siten, että homot ja lesbot pääsevät avioliittoon. Siis homo ja homo sekä lesbo ja lesbo. En taatusti sellaista puoluetta tule äänestämään.

36

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itkeä/nauraa ?

      Heh heh. Liekkö tuolla niin väliäkään nykyisin kuka nai kenenkin kanssa, vai ollaanko sikin sokin ? Surku tulee mahdollisia tenavia kuka heille on äiti, isä. Vai ollaanko sukupuolettomia tätejä, setiä. Huh hah.

      • äänioikeutettu

        Itse en näe niinkään onko lapsille tärkeät ihmiset setiä vai tätejä, kunhan rakastavat ja huolehtivat kasvavista taimista.
        Nykyään on valtavasti huonosti voivia perheitä ja lapsia, syynä tuskin on mahdollinen avioliittolain uudistus.
        Avioerojan määrä kasvaa jatkuvasti, vaikka ovatkin miehen ja naisen välillä solmittuja.


    • öazlvån

      Se ja sama, jos vain tuo on aivojesi ainoa asia. Parempi, ettet äänestä ketään.

    • Uusiin asioihin JO

      Minua ottaa kaaliin että käyttävät tuntitolkulla aikaa tasa-arvoavioliittoasian vatvomiseen, kovapalkkaiset tyypit. Äänestys pystyyn ja sillä selvä, tuli tulos mikä tuli, aivan sama. Eikö tuo paskanjauhanta jo riitä.

      Sitten pohtimaan kurjistuvalle taloudelle ratkaisuja ja sille ettei ihmisten tarvitse seisoa leipäjonossa. Tai voivat pohtia lastenhoitoakin, kun on nuo rankat murhajutut? Onks joku kuullut että homopari tai lesbopari olisi lastaan pahoinpidellyt puhumattakaan tappamisesta?

      Minua ei tippaakaan hetkauta, onko naapurissa susi-, homo-, lesbo- tai heteropari. Itse asun mieheni kanssa siten, että molemmilla on oma asunto ja hyvin menee. Teen paljon työtä toki hyvää palkkaa vastaan, perhe on jo hoidettu. Jätän toisten liitot sikseen, kun eivät mulle kuulu.

      • onni.

        Vaikka olen asunut aviomieheni kanssa vuosikymmenet, olen täsmälleen mieltä kanssasi.

        Ovatko nämä vastustajat jotain kerrostalokyttääjiä, ainakin kateellisia muiden onnesta.


      • ei lapsia heille

        Miten ihmeessä voisit kuullakaan, eihän homo eikä lesbopareilla voi lapsia ollakaan. Vaiko onko minulta mennyt jotain ohi? Onko jo selvitetty kuinka homot voivat saada omia lapsia. Tai lesbot?
        Adoptiolapsia kai valvotaan paremmin kuin omia lapsia.


      • sussiunakkoon!
        ei lapsia heille kirjoitti:

        Miten ihmeessä voisit kuullakaan, eihän homo eikä lesbopareilla voi lapsia ollakaan. Vaiko onko minulta mennyt jotain ohi? Onko jo selvitetty kuinka homot voivat saada omia lapsia. Tai lesbot?
        Adoptiolapsia kai valvotaan paremmin kuin omia lapsia.

        Paljon näyttää sinulta ohi menneen, kiri, kiri. Sulla on varmaan paljon päiviteltävää ja päivitettävää tässä maailmassa.


    • Jaa, siltäkö taas tuntuu?
      Kuinka monet vaalit olet möhlinyt tähän asti?
      Montako meinaat vielä möhliä?
      Tuntuu siltä, että voisit enää vain mölistä.

      H.

    • äänioikeutettu

      Myös minä laitan asian muistiin, tosin äänestän sitten niitä jotka eivät äänestäneet vastaan.

      Se, että muut saavat olla tasavertaisia ei ole minulta mitenkään pois.

      Yksikään meistä ei ole syntyessään voinut itse valita seksuaalista suuntautumistaan.

      Pidän vastaan äänestäjiä erittäin ahdasmielisinä ja itsekkäinä ihmisinä.

      • kiehuu yli!

        Seuraavaksi sitten tasa-arvoisuuden nimissä miehet ja naiset voivat käydä yhtä aikaa samassa saunassa, siis ihan vieraat ihmiset. Samoin yleiset vessat, ei tarvitse kahta eri pömpeliä. Voivat mennä miehet ja naiset samasta ovesta, siis silloin kun sisällä on eri koppeja. Säästöhän siitä tulee!
        Uimakoppejakaan ei tarvitse rakentaa erikseen miehille ja naisille, kaikki samaan vaan. Se on sitä tasa-arvoisuutta!


      • se siinä
        kiehuu yli! kirjoitti:

        Seuraavaksi sitten tasa-arvoisuuden nimissä miehet ja naiset voivat käydä yhtä aikaa samassa saunassa, siis ihan vieraat ihmiset. Samoin yleiset vessat, ei tarvitse kahta eri pömpeliä. Voivat mennä miehet ja naiset samasta ovesta, siis silloin kun sisällä on eri koppeja. Säästöhän siitä tulee!
        Uimakoppejakaan ei tarvitse rakentaa erikseen miehille ja naisille, kaikki samaan vaan. Se on sitä tasa-arvoisuutta!

        Mikään ei muutu ja miksi muuttuisi, ei vaikka kuin miettisi


    • att2

      Minulle on sama tällä hetkellä kun asun omassa talossa. Vuosia sitten kun asuin vuokrataloni alakerrassa, maakuuhuoneeni yläpuolella oli myös makuuhuone, vuokrasin sen n.30 vuotiaalle naiselle. Kovin oli siellä hiljaista mutta lauantaina 23.00 alkoi hyvin kova ääninen ulina, siinä kyllä itsekin nuortui tänä kyllä kesti 05.00 ajattelin kyllä jatsavat.

      Pääsin selville että olikin lesbo pari ja kävi niin että lopetti vuokrasopimuksen johon minä olin mutkan kautta syyllinen. Tosi kauniita oli molemmat.

      • kaikenlaista

        Naisten välillä se on siistimpää, aattele jos yläkerrassa olisi ollu homopari örisemässä ja karjumassa.


      • kop kop

        Mun yläpuolella oli noin 30 nainen miesystävänsä kanssa kyllä heteroiltakin ääntä lähtee. Viisi kuusi tuntia yhteen menoon, jaksaahan toki nuorena.


    • eppu2

      Olen myös sitä mieltä, kun täällä jo mainittiin, että ´´äänestys pystyyn vaan ja sillä selvä.´´
      Asia on saanut suhteessa liian ison huomion, (hyvin lobattu).
      Monta ainakin yhtä tärkeää asiaa jää hyvin vähälle huomiolle.
      Mediahan se ohjailee aika paljon, mikä asia saa huomiota.

    • vanha akka

      Niin minäkin katson ja varmasti en äänestä henkilöä, joka vielä on asiaa vastaan. Jokaisella meistä on oikeus rakkauteen ja lailliseen suhteeseen, jos kysessä ei ole alaikäinen.
      Mielestäni eduskunnalla olisi tärkeämpiä asioita päätettävän kuin jauhaa ihmisten suhteita. Suomi menossa päin helvettiä ja henkisellä tasolla ollaan kuin 1900-luvun alussa. Maailma muuttuu ja kirkon pitäisi myös muuttua, muutamat sen jäsenet päättävät ihmisten kohtalosta, vaikka suurin osa suomalaisista on tasa-arvoisen suhteen hyväksynyt.
      En ole homo tai lespo, mutta ihmisiä olemme kaikki, miksi pitäisi erotella ketään suuntautunisen perusteella.

    • ...

      Itseasiassa osuit ytimeen.

      Asia on saanut ällistyttävän paljon huomiota kansalaisten keskuudessa, kansalaisaloitteen kannattajamääräkin oli todella suuri. Alunperin poliittisesta asiasta tulikin yhtäkkiä uskonnollinen asia, kun konservatiivit alkoivat vastustamaan uudistusta. Mistä taas tulikin jo isompi soppa.

      "Keneltä uusi laki on pois?" Kysymys heitetty ilmaan useastikin. Itseasassa se ei ole kysymys, vastaus itsestän selvä, konservatiiveilta. Ihmiset, jotka seuranneet politiikaa aktiiviseti, seuraavat tätäkin. Mutta vähemmän aktiivit ja liikkuvat äänestäjät seuraavat myöskin. Miten lakialoitteen käyneekin, sen tiimoilta käyty kiivaskin depatti tulee aivan varmasti näkymään tulevien eduskuntavaalien tuloksissa. Konservatiivit menettävät kannatustaan ja liberaalit tietenkin lisäävät.

      Ja äänestämällä kun kansanedustajat valitaan, sillä vaikutusta poliittisiin voimasuhteisiin, tietenkin hallituksenkin kokoonpanoon. Ja vaikutus maan asioihin pitemmällä tähtäyksellä.

      Että mun mielestä ihan tavanomainen lakipäivitys nykyaikaiseksi ja tasa-arvoiseksi, voi olla yllättävän suurikin asia valtakunnan politiikassa. Ei itse laki, mutta nimenomaan sen käsittelystä aiheutunut suuri kiinnostus poitiikaa kohtaan kansalaisissa. Se on iso asia se. Mitenkään tietenkään väheksymättä itse lain muutosta itsessään.

      Päätän poliittisen katsaukseni tähän.

      =DW=

      • olisi tärkeämpääkin!

        No, kyllä nuoret suutaan soittavat ja osoittavat mieltään, mutta eivät taida viitsiä käydä sitten äänestämässä. Minunkin poikani (kolme) eikä heidän vaimonsa ole kertaakaan äänestäneet, ainakin, jos totta puhuvat. Minä olen koko aikuisikäni äänestänyt, mutta ei ole ollut mitään hyötyä, joten se loppuu nyt. En aio olla valitsemassa kansanedustajia, joilla ei ole muuta tekemistä kuin vouhkata yhden avioliittolain perässä!


      • ...
        olisi tärkeämpääkin! kirjoitti:

        No, kyllä nuoret suutaan soittavat ja osoittavat mieltään, mutta eivät taida viitsiä käydä sitten äänestämässä. Minunkin poikani (kolme) eikä heidän vaimonsa ole kertaakaan äänestäneet, ainakin, jos totta puhuvat. Minä olen koko aikuisikäni äänestänyt, mutta ei ole ollut mitään hyötyä, joten se loppuu nyt. En aio olla valitsemassa kansanedustajia, joilla ei ole muuta tekemistä kuin vouhkata yhden avioliittolain perässä!

        Sinäpä sen kirjoitit.

        Hyvä, että joku ymmärtää, maapallo pelastuu.

        =DW=


    • eppu2

      Oli tuo areena tuossa auki iltapäivällä.
      Äänestettiin hallituksen luottamuksesta, huomasiko kukaan?

      • ...

        Huomasin.

        En muista, mistä lie kyse, oletan jokin SLP:n tehtailema epäluottamuslause. Siitä oli kyllä mediassa jotain mainintaa, mutta tämä avioliittolain muutos vei sen verran paljon huomiota itseensä, että itse asiassa hyvin vakavakin äänestys jäi suurelta osalta kansalaisista huomaamatta. Itse vaan hokasin, mutta kun ääneskyksisä äänestetään vain jutun numeroilla, aihe epäselvä. Avioliittolaki ei pysty kaatamaan hallitusta, epäluottamuslaise pystyy. Että se just niinkuin näistä asioitten suuruusluokista.

        Seurailen aika paljon politiikkaa, se tietenkin kiinnostaa. Mutta on se parhaimmillaan niin hyvää viihdettäkin, että pelkästään sen takia tulee joskus kuunneltua kyselytynteja, vaikka niissä mitään itseä erityisemmin kiinnostavaa olisikaan.

        =DW=


      • eppu2
        ... kirjoitti:

        Huomasin.

        En muista, mistä lie kyse, oletan jokin SLP:n tehtailema epäluottamuslause. Siitä oli kyllä mediassa jotain mainintaa, mutta tämä avioliittolain muutos vei sen verran paljon huomiota itseensä, että itse asiassa hyvin vakavakin äänestys jäi suurelta osalta kansalaisista huomaamatta. Itse vaan hokasin, mutta kun ääneskyksisä äänestetään vain jutun numeroilla, aihe epäselvä. Avioliittolaki ei pysty kaatamaan hallitusta, epäluottamuslaise pystyy. Että se just niinkuin näistä asioitten suuruusluokista.

        Seurailen aika paljon politiikkaa, se tietenkin kiinnostaa. Mutta on se parhaimmillaan niin hyvää viihdettäkin, että pelkästään sen takia tulee joskus kuunneltua kyselytynteja, vaikka niissä mitään itseä erityisemmin kiinnostavaa olisikaan.

        =DW=

        Tulee tuota politiikkaa kyllä seurailtua. Se lienee ikäänkuin perintönä tullut.
        Isä oli 20 vuotta kunnallispolitiikassa ja näkyvä hahmo puolueessaan aikoinaan.
        Itse en ole mitenkään poliittinen, äänestämässä käyn, siinä se.


    • järki päässä

      Täällä uhoaa kostajien kerho.

      Tehkää ny jotain ratkaisevaa etteivät aviossa olevat äidit murhaa lapsiaan eivätkä aviomiehet hakkaa vaimojaan.

      • SHADDAI

        Alkuviikosta kerrottiin kuinka eduskunnalla on käsittelemättä 100 lakia ennen itsenäisyyspäivää. Surkutella täytyy että tämä avioliittolaki nousi tärkeimmäksi. Ja surullista kun lopputulos on Suomen kansakunnan kannalta lisäksi tuhoisa.

        Sen verran olen lukenut Pyhää kirjaa Raamattua, että on syytä todella pelätä seurauksia. Sillä jos laki toteutuu , on se Herran tahdon vastainen.


      • eihätiä
        SHADDAI kirjoitti:

        Alkuviikosta kerrottiin kuinka eduskunnalla on käsittelemättä 100 lakia ennen itsenäisyyspäivää. Surkutella täytyy että tämä avioliittolaki nousi tärkeimmäksi. Ja surullista kun lopputulos on Suomen kansakunnan kannalta lisäksi tuhoisa.

        Sen verran olen lukenut Pyhää kirjaa Raamattua, että on syytä todella pelätä seurauksia. Sillä jos laki toteutuu , on se Herran tahdon vastainen.

        Olisi herrankin ollu syytä ottaa kantaa, eipä tuo ole ennenkään mihinkään kajonnu, hiljainen tuo herra, maassa kaikki hyvin


      • Isa Puska
        eihätiä kirjoitti:

        Olisi herrankin ollu syytä ottaa kantaa, eipä tuo ole ennenkään mihinkään kajonnu, hiljainen tuo herra, maassa kaikki hyvin

        Taitaa Herra nauraa partaansa, mistä kaikista pikkuasioista aikaihmiset viitsivät sotia.
        Muuta ei muille toivota kuin pahaa.


      • bessie*
        SHADDAI kirjoitti:

        Alkuviikosta kerrottiin kuinka eduskunnalla on käsittelemättä 100 lakia ennen itsenäisyyspäivää. Surkutella täytyy että tämä avioliittolaki nousi tärkeimmäksi. Ja surullista kun lopputulos on Suomen kansakunnan kannalta lisäksi tuhoisa.

        Sen verran olen lukenut Pyhää kirjaa Raamattua, että on syytä todella pelätä seurauksia. Sillä jos laki toteutuu , on se Herran tahdon vastainen.

        Onko siellä sadan käsittelemättömän lain joukossa montakin joista on tehty kansalaisaloite, SHADDAI?
        Mitään syytä surkutteluun ei ole. Sure ihmeessä jos sinua surettaa, koko kansakunta ei taatusti sure.

        Kansanedustajat tekevät työtään, tyhjästäkö heille ja avustajilleen pitäisi maksaa?

        Mistä sinä Herrasi tahdon voit tietää? Ymmärtääkseni Pyhä kirja Raamattu on ihmisten kirjoittama.


    • tätä mieltä -

      Alotalalle lohduksi,
      mä valitsen myös ihmisen joka EI ÄÄNESTÄNY puoleta vaan ääneti VASTAAN kristillisen näkemyksen puolesta,
      AVIO-LIITTO on MIEHEN ja NAISEN keskeinen liitto, se on ainoa oikea perhe lapselle,
      NYT
      PERUSSUOMALAISET sai entistä enemmän äänetäjiä puolelleen,
      kannattaa kiertää kaukaa kaikki homo avioliittoa äänetäjät,
      -- menipä suomen politiikka lopullisesti liian fanttastiseksi,
      eipä ole ihme jos koko valtakunnan asiat on nyt p e r si i l l ä ä n, suomi konkurssissa,
      kun johtopaikoilla tommosia idiootteja ja höppänöitä,

      • rasvaa pers...

        Juu, katsokaapa siellä eduskunnassa miehiä, joilla on vaikeuksia ISTUA. Ovatkohan ruskean reiän ritareita? On siellä pari jotka ovat häipyneet kaapistaan, yksi vielä ollut presidenttiehdokkaanakin.


      • -,,-

        Minusta pitäisi laatia laki, ettei täällä saa huutaa. Netiketissähän se jo onkin.


    • --------------------

      Sama täällä alotuksen kanssa , kierrän kaukaa kaikki ehdokkaat jotka on äänestäneet tänään homojen puolesta,

      perussuomaliset ja keskusta sekä kristilliset tulee saamaan valtavan äänivyörryn,

      • :)))

        Homofoobikoiden ÄO lie pienempi, kuin kengän numero.


    • voihan nenä

      Timo soini sai keppihevosen ha ha . Populistilla pitää jotain jolla hehkuttaa. Todellisuudessa timo ei ole niin hurskas miltä yrittää näyttää, ketku mikä ketku

    • tässä karmea totuus

      Seuraavat vaali näyttää närhin munat homoille,
      homot jää edeuskunnasta pois, yksikää ei pääse enään kansanedustajaksi,
      parasta niitten on alkaa kouluttautua uuteen ammattiin, eduskuntaan ei tarvi tulla enään läsyttämään p sa s k a a ,
      toivola suurine suineen painukoon vaikka afriikkaan, seki päästää suustaan rumia rupisammakoita, kukaan ei en naamaa enää ikinä halua nähdä julkisuudessa, on niin helekutin ruma ja puu pelkästään tyhmyyksiä
      Stub osoitti myös harvianisen suuren tyhmyytensä, Subilla EI OLE enää ikinä pieniäkään mahdollisuutta päästä kansan edsutajaksi

    • RIKOS on TAPAHTUNU

      TÄSSÄ JOS MISSÄÄN näkyy kansalaisten KIIHOTUS joku media taho on keskittyny hirvittävään mediamyllytykseen homojen puolesta, täysin koko kristillisen suomen kansaa vastaan
      siis tässä on nyt RIKOS nimikkeellä KANSAN KIIHOTTAMINEN homojen tahdoon mukaiseen toimintaan,

      NYT tehdään RIKOSILMOITUS sitä tahoa kohtaan joka on keskittyny KANSANKIIHOTUKSEEN kirsinttya suomen kansaa vastaan,


      KANSAN KIIHOTUSTA liikaa jopa HÄIRITSEVÄSTI,
      nyt tavallinen kansa nousee parrikaadeille normaali avioliiton puolesta,

      ÄÄNESTÄJÄT ,,,
      muistakaa KIERTÄÄ kaukkaa kaikki homoja äänestäneet, MEITÄ ON PALJON ,
      suomi tarvitsee normaalin sivistyneen kansan edustuslaitoksen kaikenlaiset HUHAA ukot ja naiset POISTUKOON kansan edustuslaitoksesta LOPULLISESTI,

      • malttia

        Lopeta kiihkoilu, kansan kiihottaminen saattaa johtaa laittomuksiin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe