Alkuun olisi riittänyt kun Sepänkadun liikennevaloristeys olisi poistettu mikä olisi kyllä onnistunut. Seuraavilla toimenpiteillä ei olisi ollut mitään kiirettä moneen vuoteen ja tilannetta olisikin voinut seurata onko tarvetta tehdä mitään muuta.
Lisäksi tällä tavoin osittamalla työt vaikkapa 10 v ajalle olisi kaupungin ja valtion rahoitusta helpotettu, ei kauheaa pottia kerralla niinkuin nyt.
Tunnelille vaihtoehtoa
57
111
Vastaukset
- liian halpaa
Mustaanlahteen olisi voitu tehdä liikenneympyrä niin homma olis lähtenyt rullaamaan heti.
- hitto, meni jo
Ja jos siitä olis tehty tarpeeksi iso niin se olisi ylettänyt kaikkiin niihin liikennevaloristeyksiin jotka tunneli poistaa. Voi perkeke. Miksei tota tajuttu ajoissa?
- YIT rulettaa
Väärin ajateltu, ei tunnelia tehdä liikennettä varten vaan YIT:ä varten. Valtiohan saa laskelmien mukaan verotuloina kaiken mitä se siihen satsaa, että sille on yks'lysti mitä maksaa.
- Älytöntä
Tunneli hanke täysin rakennusliikkeiden vetämä asia,ei liikenteellistä hyötyä.mikä pahinta pilataan ranta näkymät muilta Tamperelaisilta,niistä nauttii vain kerma jolla varaa ostaa asunto rannan kupeesta ,ajan saatossa koko ranta kaistale viedään pois suurinmalta osalta Tamperelaisilta .Tampereen maisemallinen kuva pilataan lopullisesti ratina on siitä hyvä esimerkki.Tamperelaisena en ymmärrä miksi nämä ainut laatuset postikorrtimaisemat pilataan,
- Tampellalainmen
Uskomaton kirjoitus, enkä nyt tarkoita kielioppivirheitä.
Millä tavalla Tampellan hukkamaa-kaatopaikka oli ainutlaatuinen postikorttimaisema? Jos hankesuunnitelmassa sanotaan, että yksi maamme vilkkaimmista valtatiepätkistä nopeutuu, kun siitä poistetaan viidet liikennevalot, niin miksi sinulla on siitä parempaa tietoa? Miksi se ei nopeudu? Millä tavalla tavalliset kaupunkilaiset eivät pääse nauttimaan paikasta? Ratinassa ja lapinniemessä kulkee ulkoilureitit, eli Ranta-Tampella ei tule olemaan mikään aidattu vyöhyke. Millä ihmeen tavalla maisemallinen kuva pilataan jos kaatopaikka muutetaan kanavaksi ja asuinalueeksi?
Voisitko vastata kysymyksiini?
- Perästä tullaan
Kielioppi kirjottaja jatkaa näsä viisaalle,jos et ole huomannu ranta viivää se jatkuu kohti ylöjärven suuntaan,mitä tulee siihen kaatopaikka alueeseen niitä on paljon Tampereen kaupungin sisällä muitakin.Näetkö sinä kielioppi taituri kaatopaikka kasoja ranta alueella,minun silmääni ja monen muun Tamperelaisen mielestä nykyinen ranta maisema on avara ja talvella varsinkin postikorrtimaisemallinen.Mutta sinä varmaan olet tätä nykynuorisoo joka syökin pipo päässä tarkoitin miespuolista,ymmärrän ettei sinulle maisemat merkitse mitään,tässä sulle kielioppia.
- m.häpeä suunnaton
Voi luoja mitä tekstiä, ei mitään logiikkaa ja kun argumentaation taso on tuo, niin käydään kirjoittajan kimppuun heitellen epäolennaisuuksia. Näen tuon "postikorttimaiseman" ikkunastani ja se on mielestäni häpeällinen. Mistä tiedät mitä maisemat minulle merkitsee tai että olen pipopäänuori? Niinpä, et mistään..
Olet loistava esimerkki siitä, että demokratia ei toimi ja että eliitti nauraa tuulipuvuille päin naamaa. Ajatellaan vaan tunteella kaikkia ilman minkäänlaista kompetenssia käsitellä poliittista analyysia ja sen pitkäaikaisia vaikutuksia. - sanan solinaa
m.häpeä suunnaton kirjoitti:
Voi luoja mitä tekstiä, ei mitään logiikkaa ja kun argumentaation taso on tuo, niin käydään kirjoittajan kimppuun heitellen epäolennaisuuksia. Näen tuon "postikorttimaiseman" ikkunastani ja se on mielestäni häpeällinen. Mistä tiedät mitä maisemat minulle merkitsee tai että olen pipopäänuori? Niinpä, et mistään..
Olet loistava esimerkki siitä, että demokratia ei toimi ja että eliitti nauraa tuulipuvuille päin naamaa. Ajatellaan vaan tunteella kaikkia ilman minkäänlaista kompetenssia käsitellä poliittista analyysia ja sen pitkäaikaisia vaikutuksia.Älä ny täriseen ala,sano mun sanoneeni pipo pää sää oot,siinä sulle demokratiaa.
- Bibeibonwå
sanan solinaa kirjoitti:
Älä ny täriseen ala,sano mun sanoneeni pipo pää sää oot,siinä sulle demokratiaa.
Joo ja sä olet täysi turha lähiön juoppo.
- Näin on
Tunneli ei millään lailla paranna liikenteen kulkua .
- Ristus teitä!
Voitko liittää perustelut väitteellesi vai louskutatko tekstiä jota ns. aivosi tuottavat?
- louskuttajalle
Ristus teitä! kirjoitti:
Voitko liittää perustelut väitteellesi vai louskutatko tekstiä jota ns. aivosi tuottavat?
Niin kun edelliselle kaverille ilmoitin samat sinulle,pidän sinuakin pipo päisenä ontelo päänä.
- pipaton pää
Ristus teitä! kirjoitti:
Voitko liittää perustelut väitteellesi vai louskutatko tekstiä jota ns. aivosi tuottavat?
Jos 4 kaistaa on maan päällä tai alla niin eikös se olekin aika sama asia?
- Ubijsuop
pipaton pää kirjoitti:
Jos 4 kaistaa on maan päällä tai alla niin eikös se olekin aika sama asia?
Etkö osaa lukea? Tieltä otetaan pois VIIDET LIIKENNEVALOT!!!
- hirmu vaikee asia
pipaton pää kirjoitti:
Jos 4 kaistaa on maan päällä tai alla niin eikös se olekin aika sama asia?
Riippuu liikennevaloristeysten ja muiden liittymien määrästä.
- tässä sulle
Ubijsuop kirjoitti:
Etkö osaa lukea? Tieltä otetaan pois VIIDET LIIKENNEVALOT!!!
Väärin poju, et osaa laskea, lähtee poisi 7 liikennevalot. Pitääkö oikein luetella.
Mutta esim. Rantatien tai Simppoonkadun tai Tampellan kohdan valot eivät ole olleet mikään ongelma eikä liikennevalot yleensäkään. Ne ovat aivan normaali asia tänä päivänä, ei muutaman liikennevalon poistamiseen kannata uhrata kansantaloudesta 250 milj. euroa. Kyllä nykytietäkin on jokainen joka aamu päässyt töihin ja illalla kotiinsa.
Lisäksi ne pahimmat liikennevalot eli Sepänkatu ja ehkä Mustalahti olisi saatu pois pieninkin järjestelyin, n. 10 % siitä mitä nyt hakataan rahaa. - mitkä vielä?
tässä sulle kirjoitti:
Väärin poju, et osaa laskea, lähtee poisi 7 liikennevalot. Pitääkö oikein luetella.
Mutta esim. Rantatien tai Simppoonkadun tai Tampellan kohdan valot eivät ole olleet mikään ongelma eikä liikennevalot yleensäkään. Ne ovat aivan normaali asia tänä päivänä, ei muutaman liikennevalon poistamiseen kannata uhrata kansantaloudesta 250 milj. euroa. Kyllä nykytietäkin on jokainen joka aamu päässyt töihin ja illalla kotiinsa.
Lisäksi ne pahimmat liikennevalot eli Sepänkatu ja ehkä Mustalahti olisi saatu pois pieninkin järjestelyin, n. 10 % siitä mitä nyt hakataan rahaa.Tampellan kohdalta, Mustalahdesta kahdet, mäen päältä kahdet. Mitkä kaksi vielä?
Liikennevalojen vaikutus liikennevirran kulkuun tuntuu olevan monelta tunnelia inhoavalta ymmärryksen rajojen ulkopuolella. Samoin on hankkeen budjetti sekä investoinnin käsite. - suotta yrität
mitkä vielä? kirjoitti:
Tampellan kohdalta, Mustalahdesta kahdet, mäen päältä kahdet. Mitkä kaksi vielä?
Liikennevalojen vaikutus liikennevirran kulkuun tuntuu olevan monelta tunnelia inhoavalta ymmärryksen rajojen ulkopuolella. Samoin on hankkeen budjetti sekä investoinnin käsite.Kerrotaan nyt sitten, poistuu myös Rantatien valot ja Simppoonkadun valot.
Kun niinkin ahkerasti heilut täällä trollaamassa niin suosittelen projektiin perehtymistä myös siinä sivussa. Et jäisi niin usein kiinni väärien tietojen levittämisestä.
Mieti itse paljonko kannattaa maksaa muutaman merkityksettömän liikennevalon hävittämisestä. Paljonko nuo kaksi mainitsemaani valoa ovat sinultakin aikaa vieneet jos ylipäätään sielläpäin edes ajeletkaan?Meneekö ihan ½ tuntia päivässä hukkaan keskimäärin, joskus jopa enemmänkin? - mitkä vielä?
suotta yrität kirjoitti:
Kerrotaan nyt sitten, poistuu myös Rantatien valot ja Simppoonkadun valot.
Kun niinkin ahkerasti heilut täällä trollaamassa niin suosittelen projektiin perehtymistä myös siinä sivussa. Et jäisi niin usein kiinni väärien tietojen levittämisestä.
Mieti itse paljonko kannattaa maksaa muutaman merkityksettömän liikennevalon hävittämisestä. Paljonko nuo kaksi mainitsemaani valoa ovat sinultakin aikaa vieneet jos ylipäätään sielläpäin edes ajeletkaan?Meneekö ihan ½ tuntia päivässä hukkaan keskimäärin, joskus jopa enemmänkin?Kiitos, noita valoja en tullut ajatelleeksi!
Viestisi loppuosa on hauska :D
- Ahneet hyötyvät
Jos tunnelia ei olisi tehty niin vapaamuurarit eivät olisi saaneet niitä kymmenien miljoonien tuloja mitä he nyt saavat kun tunnelin budjetti on käytännössä rajaton.
Sehän tehdään loppuun vaikka maksaisi kuinka monta sataa miljoonaa...- LOL!!!
hhnngg.. bbharrhhhh... kgeheh.
tirsk.
hih... RUAAHHHAAHHAAHHAAA HOOHHAAGHHOOOAAHH!!
- säkillä valoo
Tunnelin ylläpito kustannukset ne on sivuutettu kokonaan.Tulee oleen kosteus ongelmaa paljon,näistä ei ole mainittu.Nämä poikii sitten muita vikoja ja niin edes päin.
- Bobonowk
Mihin tutkimuksiin tai lähteisiin viittaat?
- ei maksa paljoa
------Tulee oleen kosteus ongelmaa paljon,näistä ei ole mainittu.Nämä poikii sitten muita vikoja ja niin edes päin. ----
Nyt kosteutta yritetään torjua tekniikan tilojen rajulla lämmittämisellä. Ja energiahan tunnetusti ei maksa paljoa nykyaikana. Sähkö- ja elektroniikkalaitteet kun eivät tykkää kosteudesta. - olet trolli
Bobonowk kirjoitti:
Mihin tutkimuksiin tai lähteisiin viittaat?
Mitä ja minkäläisia tutkimuksia sinulle pitäisi esittää että tajuaisit, että tunneleissa ja maan alla yleensäkin on aina kosteeta ja se kosteus torjutaan vain lämmityksellä ja kovalla tuuletuksella.
Olet taidat se maksettu päivystävä trolli, onneksi olkoon. Jäit taas kiinni. - maksettu trolli
olet trolli kirjoitti:
Mitä ja minkäläisia tutkimuksia sinulle pitäisi esittää että tajuaisit, että tunneleissa ja maan alla yleensäkin on aina kosteeta ja se kosteus torjutaan vain lämmityksellä ja kovalla tuuletuksella.
Olet taidat se maksettu päivystävä trolli, onneksi olkoon. Jäit taas kiinni.No mites ois vaikka sellasia tutkimuksia, joissa kerrotaan valmistuneiden tietunneleiden toteutuneista kosteusongelmista! Mielellään Suomesta kiitos! Ja niitähän on oltava, koska väitös on tuo.
- tunnelin vaarat
maksettu trolli kirjoitti:
No mites ois vaikka sellasia tutkimuksia, joissa kerrotaan valmistuneiden tietunneleiden toteutuneista kosteusongelmista! Mielellään Suomesta kiitos! Ja niitähän on oltava, koska väitös on tuo.
Suomessa on paljon kaivoksia,mitkä pitävät sisällään paljon tunneleita sieltä löytyy myös paljon hyödynnettävää tietoa ja mitä ongelmia tunneleista löytyy.
- selvyyttä
tunnelin vaarat kirjoitti:
Suomessa on paljon kaivoksia,mitkä pitävät sisällään paljon tunneleita sieltä löytyy myös paljon hyödynnettävää tietoa ja mitä ongelmia tunneleista löytyy.
Suomessa on vuosisatojen kokemus kaivostoiminnasta ,tunneleita on paljon ja niistä eri toten löytyy paljon tietoa.Ei muutakun tonkimaan.
- Bauuahhahhhahha
selvyyttä kirjoitti:
Suomessa on vuosisatojen kokemus kaivostoiminnasta ,tunneleita on paljon ja niistä eri toten löytyy paljon tietoa.Ei muutakun tonkimaan.
No laitatko yhden ja selvittäisikö samalla miten kaivokset liittyvät asiaan?
- yhteistä
Bauuahhahhhahha kirjoitti:
No laitatko yhden ja selvittäisikö samalla miten kaivokset liittyvät asiaan?
Mitähän tuohon nyt sanoisi,arvoitus ,,,,, kaivos ja tunneli mistä niitä löytyy????? A maan alta B avaruudesta C ei mistään . Tämäkin yhtä typerää.
- olet ääliö trolli
maksettu trolli kirjoitti:
No mites ois vaikka sellasia tutkimuksia, joissa kerrotaan valmistuneiden tietunneleiden toteutuneista kosteusongelmista! Mielellään Suomesta kiitos! Ja niitähän on oltava, koska väitös on tuo.
-----No mites ois vaikka sellasia tutkimuksia, joissa kerrotaan----
Mees itse jonkun ikivanhan talon maanalaiseen kellariin niin toteat miten on kosteeta ja tunkkasta. Pitäisihän aikuisen ihmisen jo jotakin tietää eikä aina vain kiljua "antakee tutkimuksii, antakee tutkimuksiiii". Jos olet ääliö tai trolli niin ole ihan vapaasti kumpaa tahansa tai vaikka kumpaakin. - SDitä ja tätä
olet ääliö trolli kirjoitti:
-----No mites ois vaikka sellasia tutkimuksia, joissa kerrotaan----
Mees itse jonkun ikivanhan talon maanalaiseen kellariin niin toteat miten on kosteeta ja tunkkasta. Pitäisihän aikuisen ihmisen jo jotakin tietää eikä aina vain kiljua "antakee tutkimuksii, antakee tutkimuksiiii". Jos olet ääliö tai trolli niin ole ihan vapaasti kumpaa tahansa tai vaikka kumpaakin.Vielä kerran, Suomessa on paljon kaivoksia, joissa on myös pitkiä tunneleita niistä löytyy paljon tutkittua tietoa,missä esim käsitellään tunnelien paineen,kemikaalien ja lämpötila erojen vaikutusta esim.Jos haluat perhtyä tarkenmin tietoa löytyy.Suomessa on tehty ja tehdään paljon tutkimusta jota myös ulkomaillakin arvostetaan.Tampereen tulevasta tunnelista, ja sen ylläpitokustannuksista ei voi kukaan antaa arvioo kuinka paljon siihen kuluu euroja,Voi ilmetä jäkeen päin pahojakin ongelmia.Itse pidän tulevaisuudessa pahinpana ongelmana terrorismia, mikä on sen parenpi paikka kun ylä puolella on vielä asutusta, jos joku virittää vähän isonman paukun-
- JauhotVast.kurkussa
SDitä ja tätä kirjoitti:
Vielä kerran, Suomessa on paljon kaivoksia, joissa on myös pitkiä tunneleita niistä löytyy paljon tutkittua tietoa,missä esim käsitellään tunnelien paineen,kemikaalien ja lämpötila erojen vaikutusta esim.Jos haluat perhtyä tarkenmin tietoa löytyy.Suomessa on tehty ja tehdään paljon tutkimusta jota myös ulkomaillakin arvostetaan.Tampereen tulevasta tunnelista, ja sen ylläpitokustannuksista ei voi kukaan antaa arvioo kuinka paljon siihen kuluu euroja,Voi ilmetä jäkeen päin pahojakin ongelmia.Itse pidän tulevaisuudessa pahinpana ongelmana terrorismia, mikä on sen parenpi paikka kun ylä puolella on vielä asutusta, jos joku virittää vähän isonman paukun-
Tuuletettu, läpivedolla mahdollistettu ja pinnat hiekkapuhallettu tietunneli on mielestänne sama kuin satoja metrejä syvä pussimainen kaivos? Missä on tutkimustulokset muiden tietunneleiden kosteusongelmista? Edelleen, väitteen esittäjällä on todistustaakka.
- Ilman todistustaakka
JauhotVast.kurkussa kirjoitti:
Tuuletettu, läpivedolla mahdollistettu ja pinnat hiekkapuhallettu tietunneli on mielestänne sama kuin satoja metrejä syvä pussimainen kaivos? Missä on tutkimustulokset muiden tietunneleiden kosteusongelmista? Edelleen, väitteen esittäjällä on todistustaakka.
Suomessa on paljon kaivoksia joissa on myös tunneleita,syvenmän pudotuksen kohdalla tarkoitetaan kuilua.VTT on tehnyt tutkimusia tunneli rakenteista ja niihin liittyvistä ongelmista,Päijänne tunneli on mailman toisiksi pisin tunneli,jota rakennettiin 10 vuotta pituutta sillä on noin 120 km.
- Kielioppi
Pipopäille kasvakaa rauhassa aikuisiksi,menkää peilin eteen ja tehkää rentoja kasvoliikkeitä,tulkaa sitten takas ja korjatkaa tästä kijotuksesta kielioppivirheet. Älkää vielä tässä vaiheessa keskitykö tunneli hankkeeseen ,vaan niihin kielioppivirheisiin ,kun se tuntuu niin olennaiselta siitä se ura urkenee.
- osta vokaali tai aiv
Tekee varmaan itsetunnolle hyvää, kun pipopäätkin osaa suomen kieltä paremmin, puhumattakaan asianhallinnasta.
No mites, joko Ritu tai Smöge toi aamun kiljut? :D
- Perästä kuuluu
En kiellä koulutus on hyvä asia,onhan se hyvä että osaa kielioppia hyvin, Minulla ei ollut sitä mahdollisuutta,jouduin nuorena lapsena raskaisiin ruumilliseen työhön,olen yhteiskunnalle maksanu työstäni veroa,jotta jotkut voivat sitä opiskelua harjottaa.Sen olen täällä palstalla huomannut,paljon näsäviisastellaan.Ei tätä yhteiskuntaa pelkällä kieliopilla rakenneta vieläkään käden taitojakin tarvitaan.En pysty samaan ilmasuun kuin mitä täällä kirjotellaan,mutta koitan opetella se on välillä hauskaakin kirjoittaa piikittelevästi.Mitä tulee minun työ historiaan,olen ollut silta,tunneli,tienrakennus töissä pitkin Suomea nuorenpana kiertelin opissa pohjoismaissa.
- Tanna Hainio
Tunneli on niin pitkä, että osa siitä tulee olemaan käytännössä vuosittain huollossa. Tällöin käytössä on todennäköisesti vain kaista puoleensa ja alentuneet nopeusrajoitukset. Liikenne tulee matelemaan ja ehkä tukkeutumaan näiksi ajoiksi kuten nyt viimeisen 1.5 vuoden aikana Jyväskylään vievän tien tunnelin kohdalla.
Tunnelin pituus myös takaa sen, että autoja/rekkoja tulee ajoittain hyytymään sinne ja ehkä onnettomuuksia kuten peräänajoja. Tunnelissä nämä kaikki ovat joka kerta suuronnettomuuden paikka, koska pienikin palo suljetussa tilassa tuottaa uskomattoman kuumuuden, kun palokaasut eivät pääse nopeasti pakenemaan. Jos olette koskaan olleet esim. palavan auton/rakennuksen vieressä, niin palon tuntee jo 20-30m päästä ja tämä on ulkotila. Suljetussa tilassa lämpö nousee huomattavasti korkeammalle. Tunneli täyttyy nopeasti autoista ja muodostaa kuoleman loukon onnettomuus/palon lähellä oleville ihmisille.
Tunnelin olisi voitu korvata pintaratkaisulla, jossa 2-3 ongelmakohtaan olisi tehty alitus/tai ylitys, sekä rampit tulevalle/lähtevälle liikenteelle. Näin toimitaan 99% tapauksissa maailman kaupungeissa. Tunneleita tehdään yleensä suurine maamuodostumien läpäisyyn tai/ja jo rakennetun infran alittamiseen, jota ei kannata purkaa. Tasamaan tunneli on aikalailla ainutlaatuinen ratkaisu. Eteenkin kun alitetaan pääasiassa joutomaata, jossa jo on autotie. Sitä ratkaisua on moni pyöritellyt ihmeissään päässään, mutta allianssiporukalla on hieman erilainen logiikka.
Kyllä tiedämme mistä se johtuu.- kylläpäs tiedät paljon
Tietosi ovat voimakkaassa ristiriidassa heidän tietojen kanssa, jotka noita asioita työkseen tutkivat ja suunnittelevat ja jotka tunnelia nyt tekevät. Mistä tietosi on peräisin, ja mistä tuo ristiriita johtuu?
- Tanna Hainio
kylläpäs tiedät paljon kirjoitti:
Tietosi ovat voimakkaassa ristiriidassa heidän tietojen kanssa, jotka noita asioita työkseen tutkivat ja suunnittelevat ja jotka tunnelia nyt tekevät. Mistä tietosi on peräisin, ja mistä tuo ristiriita johtuu?
Allianssi porukan tiedot perustuvat oletukseen, että tunnelista seuraa paljon hyvää Tampereelle. Heille tunnelipäätöksen tekeminen on myös kaikin puolin positiivinen asia. Rahapiirit kyllä muistavat avokätiset poliitikot.
Tunneliselvitykset luvut olivat naurettavat ja niitä on käsitelty täällä jo moneen kertaan, joten en ala tätä vänkäystä uudestaan. Sanon vain, että tasamaatunneli joutumaan alle. Siinä sopii miettiä, että olisi sitten joku toinen vaihtoehto ollut parempi? - no ihme...
Tanna Hainio kirjoitti:
Allianssi porukan tiedot perustuvat oletukseen, että tunnelista seuraa paljon hyvää Tampereelle. Heille tunnelipäätöksen tekeminen on myös kaikin puolin positiivinen asia. Rahapiirit kyllä muistavat avokätiset poliitikot.
Tunneliselvitykset luvut olivat naurettavat ja niitä on käsitelty täällä jo moneen kertaan, joten en ala tätä vänkäystä uudestaan. Sanon vain, että tasamaatunneli joutumaan alle. Siinä sopii miettiä, että olisi sitten joku toinen vaihtoehto ollut parempi?Et siis toisin sanoen ymmärrä koko asiasta yhtään mitään, eikä sinulla ole munaa myöntää sitä. Et kehtaa kirjoittaa asiaa jonka kaikki kirjoituksiasi lukeneet tietävät.
Koita hankkia selkäranka jostain. Huonokin olisi parannus nykytilanteeseen. - kerron kaikille
kylläpäs tiedät paljon kirjoitti:
Tietosi ovat voimakkaassa ristiriidassa heidän tietojen kanssa, jotka noita asioita työkseen tutkivat ja suunnittelevat ja jotka tunnelia nyt tekevät. Mistä tietosi on peräisin, ja mistä tuo ristiriita johtuu?
-----Tietosi ovat voimakkaassa ristiriidassa heidän tietojen kanssa, jotka noita asioita työkseen tutkivat ja suunnittelevat ja jotka tunnelia nyt tekevät.----
Älä läpätä, tunnelin teko oli poliittinen päätös vapaamuurariveljien kesken tehtynä. Siinä vaiheessa jokainen ns. asiantuntija ymmärsi pitää mölyt mahassaan ettei mene työpaikka alta.
Totta kai asiantuntijat sen hukkaputken nyt tekevät koska ei polilitikoista siihen olisi. - kerrotaan enemmän
kerron kaikille kirjoitti:
-----Tietosi ovat voimakkaassa ristiriidassa heidän tietojen kanssa, jotka noita asioita työkseen tutkivat ja suunnittelevat ja jotka tunnelia nyt tekevät.----
Älä läpätä, tunnelin teko oli poliittinen päätös vapaamuurariveljien kesken tehtynä. Siinä vaiheessa jokainen ns. asiantuntija ymmärsi pitää mölyt mahassaan ettei mene työpaikka alta.
Totta kai asiantuntijat sen hukkaputken nyt tekevät koska ei polilitikoista siihen olisi.Itse asiassa jos totuuksia aletaan puhua, niin tunneli on Illuminaatin vaatimus. Siihen puolestaan sen on pakottanut Ku Kux Klanin haaraosasto, joka on saanut alkunsa Pol Potin Seuraajien mahtikäskystä.
- Älytöntä??
Ulkomailla on tapahtunut pahojakin onnettomuuksia tunneleissa,tulipalot ovat vaarallisimpia.Kun Tampereelle valmistuu tunneli turvallisuuden ylläpitämiseksi pitää tunnelia valvoa ympäri vuorokauden,mikä pitää sisällä oman palontorjunta yksikön,joka on aina valmiudessa.Tunnelin käyttökustannukset tulevat kalliiksi Tamperelaisille.
- Maksajan osassa
Tunneli tai ei,tunnelia perusteltiin alussa että se poistaa ruuhkat,itse olen 3 kymmentä vuotta kohta kulkenu omalla autolla joka arki päivä töihin,pieniä ruuhkia on aamusta ja iltapäivällä, nekin hyvin olemattomia,nämäkin ruuhkan poikaset olisi voitu pienenmillä kustannuksilla hoitaa.en tiädä niistä aliansseista mutta maalais järki puhuu sen puolesta, että siile rahalle mikä tunneliin menee olis ollu parenpaakin käyttöä.Kyllä sitä on varmasti ammattilaiset on tutkinu ei siinä tavallisella pulliaisella sanan sijaa,raha miehet sitä rulettia pyörittää.Sen verran vielä lisään tähän,olen yksi niistä joka petettiin viime vaaleissa ,olin tunnelia vastaan ja olen vieläkin.
- Sekavaako
Tampereella on erittäin hyvät asiantuntijat, he tietävät mikä on parenpi se on tunneli.Tampereella on myös mailman parhaimmat näyttelijät 4 naista ,ne näki äänestäjistä läpi ettei äänestäjät ollutkaan oikeessa,joten nellikko korjas asian.Kiitos siitä.Onko äänestäjä väärässä????
- kerron kaikille
Tunneli oli poliittinen päätös ja tehtiin vapaamuurarien loosissa. Asiantuntijat pakotettiin sitten puolustamaan tätä packaratkaisua. Toistan siis, asiantuntijoita ei kuunneltu vaan heistä tehtiin muurasiveljien juoksupoikia.
Tosin moni asiantuntijakin on veli ja veljeys voittaa aina asiantuntemuksen silloin kun seuraamuksia ei tarvitse itse maksaa, verovelvolliset maksaa. - Ootkotosiissas
kerron kaikille kirjoitti:
Tunneli oli poliittinen päätös ja tehtiin vapaamuurarien loosissa. Asiantuntijat pakotettiin sitten puolustamaan tätä packaratkaisua. Toistan siis, asiantuntijoita ei kuunneltu vaan heistä tehtiin muurasiveljien juoksupoikia.
Tosin moni asiantuntijakin on veli ja veljeys voittaa aina asiantuntemuksen silloin kun seuraamuksia ei tarvitse itse maksaa, verovelvolliset maksaa.Luepa oma tekstisi ja pohdi oletko ihan vakavissas? Kuulostaa melko vainoharhaselta.
- kieroilua
Ootkotosiissas kirjoitti:
Luepa oma tekstisi ja pohdi oletko ihan vakavissas? Kuulostaa melko vainoharhaselta.
Se oli sellanen päätös, jota ei tavallinen ihminen ymmärrä,äänestäjänä tulin petetyksi,kyllä siinä tunneli hankkeessa mentiin jotain omaa reittiä?,kyllä se oli päätetty jo ennen äänestystä ,koko tunneli hanke.
- tulihan se sieltä
kieroilua kirjoitti:
Se oli sellanen päätös, jota ei tavallinen ihminen ymmärrä,äänestäjänä tulin petetyksi,kyllä siinä tunneli hankkeessa mentiin jotain omaa reittiä?,kyllä se oli päätetty jo ennen äänestystä ,koko tunneli hanke.
Vihdoinkin joku myöntää vastustavansa tunnelia siksi, ettei tajua koko asiaa. Arvostan!
- älä tunnusta !
Ootkotosiissas kirjoitti:
Luepa oma tekstisi ja pohdi oletko ihan vakavissas? Kuulostaa melko vainoharhaselta.
Luepa oma tekstisi ja pohdi oletko ihan vakavissas
Minä luin sekä hänen että sinun tekstit ja totean sinun olevan ihan metsässä. Joko et tunne miten systeemit toimii tai olet osa systeemiä ja siksi kiellät kaiken. Niin kauan on hyvin kun kukaan ei tunnusta, tätähän se on.
- Bupi poika
Tehkää Suomen ensinmäinen umpi tunneli, niin ruuhkat loppu siihen paikkaan.
- selvä pläkki
No siksei, kais tieät?
- tunneli on ihana
Tunneli on paras ratkaisu, sen sinäkin huomaat kunhan se on valmis. Eikä hinta ylity ja pysyy aikataulussaan. Tulet tykkääämään siitä jos sinulla on auto.
- naatti taatti
Siinä on hyvä kohde, sitten tulevaisuudessa .jollekkin attentaatille????
- Dräger3000
Känniläiset kuskit vähenevät liikenteestä 38 % :lla, kun tunneli valmistuu.
Tunneliin valmistuva valvontatekniikka poimii ratissa nuokkujat, raivopäät, ym. tunnetiloissa ajelevat kuvantunnistusohjelmiston/ajoneuvorekisterin avulla. Kiinniotto ja epäillyn poistaminen liikenteestä ajoneuvon/kuljettajan osoitetietojen perusteella sopivassa paikassa.
Tämä on nyt vaan yksi ylimääräinen tunnelin hyötynäkökohta.
Ja tietysti ajoneuvoverojen ja katsastamattomien sekä haussa olevien ajoneuvojen löytäminenkin helpottuu.- kapteeni nemo
Haloo pipo pää, mee nukkuun , kohta tulee lentäviä lautasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031515
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781164- 851080
- 139986
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt579961Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1907Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8872- 19832
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9664Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8630