Ystävyys käsitteenä

Ystis ?

Olen seurannut tämän palstan ihmisiä ja aina joskus törmännyt käsitteeseen, ystävä, ystävyys.Aina en ole pystynyt omaksumaan ystävyytenne asenteita.

35

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 000-.,-

      Palstaystäviäkö?

      • Ystis

        Palsta- tai muita jos sellaisia edes on. Ystävästä täällä puhutaan.


    • Asenteesi pitää muuttua. Sinun pitää oppia muuttumaan itseäsi ei ystävääsi.

      • Ystis

        Itsellä vain muutama ystävä, en halua heitä muuttaa enkä itseänikään, meillä menee hyvin.


    • täälläkö muka?

      Ei taida täällä olla, mutta löytyy elävästä elämästä paljonkin.

    • Isa Puska

      "Aina en ole pystynyt omaksumaan ystävyytenne asenteita."

      Tuo viheltää minulla yli pollan.
      Ei kai täällä tarvi omaksua keltään mitään, pitää omastaan vain kiinni.
      Minulla on muutama tosi hyvä ystävä, jo nuorena aikuisena saatuja.

      Minulle ystävä on luotettava ihminen, jolle voi kertoa melkein kaikki. Ei unohda, vaikka tulisi pitkiäkin taukoa tapaamisiin.

    • outoa sairasta

      HUOMIO HUOMIO !

      ennen oli nais-ystäviä ( naisia porukoissa kavereita ) ja miehillä mies-ystäviä siis kavereita, ( mies porukoita )

      nytkö naisytävät onki lespoja ja miehet ystävineen homoja, heh heh hee

      jo on käsitykset muuttuneet sitten entisaikojen,

      • -.,,.-

        Kuka muu kuin sinä, on niin kuvitellut.

        On sinulla outo maailmankäsitys?


    • ystäviä tarvitaan

      Rekatut voivat tutustua ja ystävystyä, se ystävyys voi näkyä palstakäyttäytymisessäkin. Eihän siinä mitään moitittavaa ole jos kirjoittajat pitävät toisistaan ja ystävystyvät.

    • Aloittajalle:
      siis mitä oikein ajat takaa? Mikä tarkoitus on aloituksellasi? Ystävyys käsitteenä pitäisi olla jo tässä iässä aika selvä jokaiselle. Mitä asiassa oli sinulle epäselvää? Mistä ystävyyteen liittyvästä asiasta haluaisit keskustella?
      Sorry, en ole tajunnut aloituksesi ideaa.

      • kateuttako?

        Jospa hän haluaa tökätä palstalla esiintyvää ystävyyttä ja aliarvioi sen totuudenmukaisuutta.


      • ....
        kateuttako? kirjoitti:

        Jospa hän haluaa tökätä palstalla esiintyvää ystävyyttä ja aliarvioi sen totuudenmukaisuutta.

        Enpä usko ollenkaan.


      • Ystis

        Olen huomannut että ei ole aina niitä todellisen ystävyyden merkkejä olemassa.
        Ystävyys ei pilkkaa, ei vähättele . Ystävyys naisen ja miehen välillä tuottaa myös omat probleemansa. Haluan että asiasta keskustelllaan.


      • täyttä hepreaa
        .... kirjoitti:

        Enpä usko ollenkaan.

        Mitä sun mielestä ovat ystävyyden asenteet? Kuinka ne aloittaja voisi omaksua?


      • ....
        täyttä hepreaa kirjoitti:

        Mitä sun mielestä ovat ystävyyden asenteet? Kuinka ne aloittaja voisi omaksua?

        Ei harmainta hajua. En käsitä aloitusta.


      • oma kieli
        Ystis kirjoitti:

        Olen huomannut että ei ole aina niitä todellisen ystävyyden merkkejä olemassa.
        Ystävyys ei pilkkaa, ei vähättele . Ystävyys naisen ja miehen välillä tuottaa myös omat probleemansa. Haluan että asiasta keskustelllaan.

        Mistä sä sen ulkopuolisena voisit tietää, ystävien kesken voi olla omaa kieltä jota vain he ymmärtävät. Mitä se muille kuuluukaan.


      • täyttä hepreaa
        .... kirjoitti:

        Ei harmainta hajua. En käsitä aloitusta.

        Mulla on tunne että jotain siinä on takana, enkä käsitä minäkään.


      • Ystis
        oma kieli kirjoitti:

        Mistä sä sen ulkopuolisena voisit tietää, ystävien kesken voi olla omaa kieltä jota vain he ymmärtävät. Mitä se muille kuuluukaan.

        Kyllä sen "oman kielen " ymmärtää tällä palstalla hyvin.


      • Ystis kirjoitti:

        Olen huomannut että ei ole aina niitä todellisen ystävyyden merkkejä olemassa.
        Ystävyys ei pilkkaa, ei vähättele . Ystävyys naisen ja miehen välillä tuottaa myös omat probleemansa. Haluan että asiasta keskustelllaan.

        Oletko aloittaja "ystis?" ?
        Haluat siis keskustelua ystävyydestä ja sen kielestä, siis miten ystävät asennoituvat toisiinsa? Et siis nettiystävyydestä erikseen? Olen edelleen pihalla.


      • häh???
        Ystis kirjoitti:

        Kyllä sen "oman kielen " ymmärtää tällä palstalla hyvin.

        Kuinka sä sen ymmärrät? Kiinnostaako?


      • sillai se on
        häh??? kirjoitti:

        Kuinka sä sen ymmärrät? Kiinnostaako?

        Mulle tulee kuva että hän on mustasukkainen jopa ystävyydestä.


    • <muuttuvat laulut>

      Huomaan muutamia mies/naisystäviä,jotka tavallaan ovat kun toisilleen luodut,mutta elämäntilanne ei suo siihen mahdollisuutta.

    • Mies+palstarakas

      Myös sitoutumista on tapahtunut.

      • kerro jo

        Kumman sä valitsit?


      • Valitsin hänet
        kerro jo kirjoitti:

        Kumman sä valitsit?

        Hänet,joka selvitti puhelinnumeroni,otti asiallisest yhteyttä ja ehdotti tapaamispaikaksi mukavan,viihtyisän Helsingiläisravintolan.


      • selvänäkijäkö on?
        Valitsin hänet kirjoitti:

        Hänet,joka selvitti puhelinnumeroni,otti asiallisest yhteyttä ja ehdotti tapaamispaikaksi mukavan,viihtyisän Helsingiläisravintolan.

        Selvitti puhnum. palstaviestien perusteella.


    • .mollis

      Ei ole palstaystäviä. Helposti lähestyttäviä/luettavia kyllä.

    • LintujenSyyslaskenta

      Olen huomannut täällä ison rähisevän lauman haahkoja. Vanhuuttaan verettömät ja ohuet huulet tiukkana viivana, katse pahansuopa riidanhaluinen. Pari hiuksetonta vanhuuden viriliteettivaivoissaan akkojen vanhuudesta vihtuilevaa varesta myös.

    • Pirre*

      Mikähän sinua ystävyydessä epäilyttää, palstaystävyydessäkin?

    • Tarviiko sitten aina niin omaksua mitä muut tekee? Ei kukaan ole täydellinen, ja kun ymmärtää sen, ja antaa toisillekin tilaa ja ymmärrystä mokille ja ylilyönneille, saa tavallansa myös itse itselleen tilaa. Siis että kun ymmärtää että ihminen ei ole täydellinen, ei tartte itsekään niin hirveen perfetto olla.

      Puhuit myös ketjussa miehen ja naisen välisestä ystävyydestä. Se onkin kinkkisempi (kinkkuisempi näin joulun alla) juttu. Vaikka sillä miehellä ja naisella olisikin omat tunteet kartalla ja tietävät minkälaista ystävyyttä heillä on, tulee silti aina ulkopuolisia tölläämään, että mitä te oikein teette. Laittavat sinne sellaisia hormooneja mitä oikeasti ei ole olemassa. Mitä olen nähnyt (myös täällä), mies ja nainen joutuvat muita useammin todistamaan muille mitä se ystävyys on heidän kesken.. vaikkei se meille muille kuulukaan.

    • Kaikki eivät osaa ystävystyä.
      Kaikki eivät osaa olla edes kavereita.
      Siksi on niin surullista huomata heitä.
      Liian usein paistaa heistä pakon-omainen halu epäillä ystävyyksiä, jotka eivät
      kosketa heitä itseään.
      Vaikka he niin lohduttomina kaivaten haluaisivat.

      H.

    • ent. siivoojaparka

      Tämä lienee taas joku sellainen elonkorjuuketju. Kuulen puimakoneitten kaukaista jyskytystä.

      • :||

        Mitähän tuokin taas mahtaa tarkoittaa?


    • <3<3

      Tottakai täällä palstallakin tunteet vallitsevat.
      Joihinkin tykästyy enemmän, toisia voi vaikka inhota.
      Tosiin voi jopa ihastua, siis omiin kuvitelmiinsa.
      Elämää, ei sen enempää, onkin kaikki tää.
      Se vaatii vain pysyvän nicin.

    • Ok. oletan nyt, vaikka en ole saanut selvää vastausta kysymykseeni, että aloittaja tarkoittaa palstaystävyyttä tai nettiystävyyttä.

      Ei kai se ole mikään monoliittinen käsite: jokainen ymmärtää sen omalla tavallaan ja käyttäytyy sen mukaan.

      Esimerkikisi otan oman itseni: mun ystäväksi suomi24 yhteisöön pääsee jos toivoo sitä ja siihen ei ole edellytyksenä edes samanlaiset mielipiteet, poliittinen katsomus, ajatusmaailman yhtenäisyys tai samanlaiset harrastukset, ainoastaa rehellisyys, avoimuus ja molemminpuolinen kunnioitus.
      Nyrkkisääntönä on että hyväksyn ystäväksi kenen tahansa palstalaisen jolla on rekattu nikki ja jonka voisin kuvitella tapaavani livessäkin. Ei nettiystävyys ole mikään #sisäpiiri# tai salaseura. Siitä voi myös poistua, kuten jotkut ovatkin tehneet, erinäisistä syistä.

      On totta että tiettyjen kirjoittajien kanssa tuntee samanhenkisyyttä ja jotkut ovat huomattavasti helpompia lähestyä. Toisten kirjoittajien aihepiirit ovat taas niin kaukana omistani että en osaa niihin ottaa mitään kantaa, joskus suoraan sanottuna evvvk. Jos aloitukset ovat useamman päivän aikana sellaisia mihin en voi tai halua ottaa kantaa, teen itse aloituksen tai parin. Silloin huomaa aina ketkä ovat kiinnostuneita samantyyppisistä asioista ja vuosien varrella tällaisesta vuorovaikutuksesta tulee jonkintyyppistä palstakaveruutta, joka ainakin minun näkökohdastani tuntuu kehittävältä ja silmiä avaavalta. Opin toki uutta koko ajan, muiltakin kirjoittajilta.

      Nettiystävistä yleensäkin (palstanulkopuolelta): ihmisiä hekin ovat ja olen ystävystynyt livessäkin ihmisten kanssa joiden kanssa olen ollut vain nettikontaktissa aikaisemmin (foorumeilla, chateissa jne.) Minulla on tuttuja, puolituttuja ja todella läheisiäikin ystäviä jotka on tälla tavalla tulleet elämääni.

      Asenteeni nettiystäviin ovat periaatteessa samat kuin livessäkin. Samat säännöt, samat velvollisuudet, Ei se sen ihmeellisempää ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3910
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      604
      3717
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3702
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2351
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      63
      2291
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      327
      1988
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1967
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1806
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1479
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1372
    Aihe