mikä ääneen vaimennin?

tietämätön

Elikkäs, mulla on ihan jäätävä pelko kiväärin rekyylistä.
Olen ostamassa 308:a mutta minkä merkkinen vaimennin vie rekyyliä eniten pois ja hintoja olis kans kiva tietää.
Ja viekö se ihan oikeasti pois sitä rekyyliä vai onko se vaan jotain puheita?

29

8113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammuskelija

      Ase Utralla on mesästyskäyttöön sopivan pienikokoisia vaimentimia SL sarjassa. Itse käytän jetz compact vaimenninta 308 trg:n nokalla. Vie rekyylin tehokkaammin kuin trg:n oma suujarru ja suupamaus on pehmeä mussaus.

      • piilokorruptio

        Dokumenttiprojekti: Ulvilan murhamysteeri.

        http://areena.yle.fi/tv/2689828

        Nähtävissä enää tämän viikonlopun ajan. Sen jälkeen poliisiylijohtaja Mikko Paatero ja muut kokoomusvirkamiehet voivat huokaista helpotuksesta ja toivoa, että äänestäjät eivät olisi tajunneet paljonko Ulvilan farssi on kaikenkaikkiaan veronmaksajille tullut maksamaan.


    • brr

      Voin suositella myös BR- tuotteen vaimentimia. Ase-utran vaimentimiin verrattuna BR on hieman suurempi ja painavampi sekä kilisee risuihin, mutta toimii; vaimentaa ääntä ja rekyyliä sekä jatkaa aseen kokonaispituutta vain vähän.

    • Hgrjg

      Kaikki.hinta,koko,paino makuasioita

    • Tester.

      Br-Vaimennin taitaa olla painavimmasta päästä, tosin poistaa rekyylin mitättömäksi.
      Itsellä OLI 30-06 br-vaimennin, toimi vaimentimena, muttei metsällä tai radalla:)
      Vaimentimen sisälevyt oli ihan miten sattuu, luoti osui väliseiniin ja lähti minne sattuu. Käytin vielä tuolloin kyseistä asetta lintumetsällä ja parhaimillaan ammuin pari kertaa n.70m istuvasta teerestä huti tuelta.
      En silloin älynnyt missä vika oli ja luulin sen johtuvan kiikarista. Hirvikoetta ei uskaltanut ampua, kun osumat vaelsi minne sattuu.

      Nyt pari vuotta ollut jaki forest, painaa huomattavasti vähemmän, pienempi, ei kilise oksiin osuessa ja vaimentaa poistaa rekyyliä lähes yhtä tehokkaasti, kuin puolet isompi br. Osumat on pysyneet paikallaan pari vuotta, vaikka vaimennin on irrotettu useita kertoja.

      Mikäli ostat br:n, niin varmista ammunnan jälkeen irrottamalla ja heiluttamalla vaimenninta kuuluuko kilinää. Mikäli kuuluu, luoti osuu jossain vaiheessa seinään. Samaa ongelmaa on ollut utran northstarissa.

      • kilkal

        Jos luoti osuu vaimentimen sisäosiin, niin vaimennin on viallinen ja orjataan takuuseen.

        Kaikki yllämainitut ovat laatuvaimentimia.Vähän kyllä epäilen noita seiniinosumisia muissa kuin jakin vaimentimissa...taidat olla merkin myyjä.


      • Tester.
        kilkal kirjoitti:

        Jos luoti osuu vaimentimen sisäosiin, niin vaimennin on viallinen ja orjataan takuuseen.

        Kaikki yllämainitut ovat laatuvaimentimia.Vähän kyllä epäilen noita seiniinosumisia muissa kuin jakin vaimentimissa...taidat olla merkin myyjä.

        Jaah, no en nyt kuitenkaan:)
        Omassa Br:ssä kilisee vieläkin seinien sisällä metallin palasia, luodista/väliseinistä irronnutta?

        Samanlaisia kommentteja on saanut lukea myös muilta foorumeilta. Aseutran northstarista on saanut lukea samanlaisia kommentteja myös, osumat vaeltaa.
        Vaimentimen poraamisen/vaihdon yhteidessä viko on korjautunut.

        Varmasti jollakulla on huonoja kokemuksia Jakista, en yhtään väitä vastaan. Itse kuitenkin olen Jakiin todella tyytyväinen Br vaimentimen jälkeen


    • Latailija....

      Seiniin osuminen on asesepän moka. Vaimennin asennettu vinoon. Se on pienestä kiinni.

    • Ehdottomasti Jaki Sniper jos haluaa parhaan vaimennustehon. Testivoittaja malli! Itse laitatin kyseisen 308:n. Ei kilise eikä kolise ja kierre spigot. Ainut miinus tässä mallissa, että tulee suoraan piipun päähän tai en tiedä onko edes miinus:). Metsästys ja ratakäyttöön. Tietysti piippua voi lyhentää ja kannattaakin, jos tuntuu etupainoiselle tai muuten kömpelölle, mutta on ammattilaisen hommaa. Onhan niitäkin mitkä tulee osittain piipun päälle. Ilmeisesti vie hieman vaimennustehoa. Kyllä kun jututin miestä joka on asentanut paljon erimerkkisiä vaimentajia rataampujille ja metsästäjille, niin suositteli Jakia. Kaikilla varmaan pärjää, mutta joku vaatii tiettyä kierrettä (spigot) paitsi jos kierre valmiina, vaimentimessa käytettyä materiaalia, painoa (alumiini), kestävyys. No itsellä vaikutti valintaan se, että ei ollut valmista kierrettä ja halusin parhaan vaimennustehon, kevyen mikä ei kilise metsässä.

    • pena 200000

      Jos 308:in rekyyli aiheuttaa kammoa niin kannattaa vaihtaa harrastusta. Jos siihen rekyylin hallintaan ei pysty tuolla kaliiperilla niin vaikeaa tulee olemaan.

      • tena 200000

        Tiedätkö, että rekyylin pienentäminen parantaa tarkkuutta ja nopeuttaa uutta laukausta.


      • silent whisper

        Minä olen ampunut harrastus- ja metsästys- mielessä kivääreillä, käsiaseilla ja haulikoilla koko aikuisikäni, eli 35 vuotta. Jos ampuu harvoin ja / tai pitää taukoa, niin "nolla kasinkin" rekyyli aiheuttaa jopa paljon ampuville vaikeuksia osua kunnolla alkuun.

        Onhan se tietenkin miehekästä sanoa noin, kuin tässä yllä.

        Minusta äänenvaimentajan käyttö on hyvä asia, jos sillä saa omaan suoritukseen parannusta. Korvatkin tykkää.

        Laitatin juuri vaimon kivääriin sellaisen ja taidampa itsellenikin.


      • ozmo35
        tena 200000 kirjoitti:

        Tiedätkö, että rekyylin pienentäminen parantaa tarkkuutta ja nopeuttaa uutta laukausta.

        Juu tiedän kyllä. Mutta jos 308 aiheuttaa rekyylikammoa niin sitten kannattaisi aloitta jollain muulla. Voihan siihen aseeseen ruuvata kiinni vaikka betoniporsaan ja lisääntynyt paino pienentää kummasti rekyyliä.


      • hubak
        silent whisper kirjoitti:

        Minä olen ampunut harrastus- ja metsästys- mielessä kivääreillä, käsiaseilla ja haulikoilla koko aikuisikäni, eli 35 vuotta. Jos ampuu harvoin ja / tai pitää taukoa, niin "nolla kasinkin" rekyyli aiheuttaa jopa paljon ampuville vaikeuksia osua kunnolla alkuun.

        Onhan se tietenkin miehekästä sanoa noin, kuin tässä yllä.

        Minusta äänenvaimentajan käyttö on hyvä asia, jos sillä saa omaan suoritukseen parannusta. Korvatkin tykkää.

        Laitatin juuri vaimon kivääriin sellaisen ja taidampa itsellenikin.

        Äänenvaimennin todella hyvä, itselläni ampumameluvamma vasemmassa korvassa ja vähäinenkin laukauksien ääni aiheuttaa lisääntyvää vinkumista korvassa joka vinkunut jo 7 vuotta yhtä jaksoisesti.

        Ampuminenkin tuntuu aivan erilaiselle kun kuuluu vaan reilu henkäys ja huomaa selvemmin kuinka tehoa on ja tarkkuutta. Pystyy keskittymään paremmin itse ampumiseen.

        Sen huomaa jo radalla jos viereisissä loosheissa ampuu joku ja käyttää esim suujarrua niin se vaikeuttaa ampumista mutta jos on äänenvaimennin niin ei mitään ongelmaa.


    • nallimikko

      Aseutraa täällä "kaakonkulmalla" ainakin olen piippuihin asentanut kymmenittäin...Jos otetaan 100 vaimenninta: 70 utraa,15 Br:ää, loput muita merkkejä..(Itsellä tosin noise stopper TRG:n piipun päässä kun sai niin halvalla...)

    • alupönttö

      Mites noiden alumiinisten Jaki vaimentajien kestävyys verrattuna teräksisiin vaimentajiin? Kestävätkö laukausten painetta yhtä hyvin kuin teräksiset? Entäs lämpöväreilyn syntyminen? Pystyykö ampumaan useamman laukauksen perättäin, esim. 3-5 laukausta ilman haittaavan lämpöväreilyn syntymistä, yhtä hyvin kuin teräksisellä vaimentajalla?
      Alumiinisten vaimentajien keveys on tosin plussaa.

    • toimintaampuja

      Ehdotan että käytät sinkoa jos kerran on jäätävä pelko rekyylistä.

      • hiljaisenmuulinpotku

        Rekyylikammoon auttaa kun laukoo muutaman rasiallisen niin sanotusti lonkalta ja sillä tavalla että aseen perä on kainalossa ja sitten siirtyy ampumaan perä tuettuna olkapäähän mutta ampuma-asento seisaaltaan tai polvihollita, makuultaan tai ampumapöydältä ammuttaessa rekyylin tuntuma voimistuu kun keho ei anna niin paljon periksi.

        Äänenvaimennin auttaa ja auttaa myös siinä että laukauksen melu pienenee ja kun melu poistetaan niin voi keskittyä pelkkään potkaisuus sillä melu rekyyli on pahempi joillekin kuin pelkkä rekyyli.


      • Anonyymi

        RASKAS SINKO ON HYVÄ VALINTA, SAA AMPUA RAUHASSA JA TÄHDÄTÄ, JOS ON VÄHÄNKIN OTTANUT. EI OLE MITÄÄN REKYYLEITÄ.
        OSUMA TARKKUUTTA VOI PARANTAA AMPUMALLA OHJUKSELLA.


    • jäätävä

      Lämmityskin auttaa jos pelko on jäätävä.

    • Piuc

      Liyf

    • Rata-ampuja

      Olen ampunut alumiinivaimentaja la noin 5000 laukausta että eiköhän kestä metsästäjäjällä
      koko iän

      • Jakii

        Hommasin Jaki forestin.toimiva pönttö!!suosittelen


    • njäääh

      Jos 308 aiheuttaa jäätävän rekyylipelon, ei kannata koskea pyssyihin ollenkaan. Oletettavaa nimittäin on, että sitten joku muukin asia saa aikaan jäätävän pelon, kun rekyyliongelma on korjattu ja voit olla vaaraksi itsellesi, tai toisille ihmisille.

      Jäätävä pelko on syytä käsitellä, eikä vain poistaa yksittäistä aiheuttajaa. Tosiasia on, ettei 308:n rekyyli normaali-ihmisessä aiheuta minkäänasteista pelkoa, 9,3 alkaa kevyellä pyssyllä jo rytkäyttämään, muttei sekään pelkoa saisi aiheuttaa.

    • Anonyymi

      tosi mies ampuu 338 lapua magnumilla.

      • Anonyymi

        Miksi?
        .338 on tarpeettoman tehokas moneen hommaan. Lisäksi patruunat ovat todella kalliita, mikäli haluaa ampua pajon eikä vain näytösluonteisesti niin kuin tosimiehet ilmeisesti tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi?
        .338 on tarpeettoman tehokas moneen hommaan. Lisäksi patruunat ovat todella kalliita, mikäli haluaa ampua pajon eikä vain näytösluonteisesti niin kuin tosimiehet ilmeisesti tekevät.

        Taitavat nämä 338 miehet ladata yleisesti patruunansa itse, kustannustehokasta. Rekyylin totuu parhaen apumalla ja käytämällä kuulosuojaima. 😁😁😁


    • Anonyymi

      Taistelet rahasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe