Rotx Max Evo tulee ja kusetus alkaa!

Kusetus alkaa 2015

Kyllä näköjään kaikki rotax max koneet menee uusiksi ensi kaudeksi. Uuden koneen kuva ja myös hinnasto on jo maahantuojan sivuilla.

Ajatelkaa niiä jotka siirtyi viime kaudella tähän luokkaan ja ostivat uudet koneet. Menikö rahat hukkaan?

On se täydellinen kusetus mikäli vanhalla koneella ei saa ajaa tai saa ajaa, muttei sillä ehdi mihinkään.

61

1855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivittää voi

      Koneen voi päivittää uusilla osilla. Toki se maksaa jotakin. Kaasari ja puola-johtosarjayhdistelmä on varmaan se minimi. Pakoputki, jos se on selvästi parempi kuin vanhat. Koneen sisäosat kannattaa päivittää vasta isossa huollossa.

    • Ilmainen päivitys

      Jos on takuu voimassa niin ainakin Australiassa ne päivittää ilmaiseksi...

      • Takuu 6 kk

        6 kk takuu et jos oot ostanu koneet viime kesänä ni keväällä ei enää mee takuuseen


    • Ei vittu voi olla

      2 Mini Max konetta viime kesänä ja nyt kaikki uusiksi. Vittu mitä kusetusta!!!!

      • On tää 100% kusetus

        Tämä on juuri 100% kustetu, taitaa olla luokan vaihto edessä.


      • Hyvä homma!
        On tää 100% kusetus kirjoitti:

        Tämä on juuri 100% kustetu, taitaa olla luokan vaihto edessä.

        Rotax koneet ovat jatkossa suorituskyvyltään entistä lähempänä KF-koneita. Koneiden väliset erot todennäköisesti pienenevät, vaikka eivät hirveän suuria ole nytkään.
        Huoltovälit pitenevät. Kaasuttimesta poistuu iso osa kikkailukohteista. Sähköinen pakoaukonsäädin on 2000-lukua. Jos BRB Rotax tarjoaa järkevän hintaisen päivityspaketin niin hieno homma! En usko että ero normaalin vuosihuollon kustannuksiin verrattuna on merkittävä.
        Hieman lisää vauhtia, entistäkin tasaisempia kisoja!


      • Huono homma!
        Hyvä homma! kirjoitti:

        Rotax koneet ovat jatkossa suorituskyvyltään entistä lähempänä KF-koneita. Koneiden väliset erot todennäköisesti pienenevät, vaikka eivät hirveän suuria ole nytkään.
        Huoltovälit pitenevät. Kaasuttimesta poistuu iso osa kikkailukohteista. Sähköinen pakoaukonsäädin on 2000-lukua. Jos BRB Rotax tarjoaa järkevän hintaisen päivityspaketin niin hieno homma! En usko että ero normaalin vuosihuollon kustannuksiin verrattuna on merkittävä.
        Hieman lisää vauhtia, entistäkin tasaisempia kisoja!

        "Hieman lisää vauhtia, entistäkin tasaisempia kisoja!!"

        Joo aivan, näkis vaan.


      • En tykkää

        Onko Rotaxiin siirtynyt liikaa Raket huoltajia kun alkoi tämmöinen itkeminen?


      • Entinen Rotax huolta
        Hyvä homma! kirjoitti:

        Rotax koneet ovat jatkossa suorituskyvyltään entistä lähempänä KF-koneita. Koneiden väliset erot todennäköisesti pienenevät, vaikka eivät hirveän suuria ole nytkään.
        Huoltovälit pitenevät. Kaasuttimesta poistuu iso osa kikkailukohteista. Sähköinen pakoaukonsäädin on 2000-lukua. Jos BRB Rotax tarjoaa järkevän hintaisen päivityspaketin niin hieno homma! En usko että ero normaalin vuosihuollon kustannuksiin verrattuna on merkittävä.
        Hieman lisää vauhtia, entistäkin tasaisempia kisoja!

        Tässä on yks tuleva entinen Rotax huoltaja. Että ilkee joku uskovainen tai Kotkan kätyri selittää että tässä olis mitään muuta kun rahastusta. Mistä helvetistä kukaan tietää tuleeko koneista ja kaasareista yhtään sen tasasempia kun näistä nykysistäkään. Vuoden päästä BRB onkin että oho, ei ollutkaan vieläkään tasasta, tehdään taas tonnin päivityspaketti! Saa muut kun mä lähteä tohon mukaan rahastettavaks.


      • räpätin
        Entinen Rotax huolta kirjoitti:

        Tässä on yks tuleva entinen Rotax huoltaja. Että ilkee joku uskovainen tai Kotkan kätyri selittää että tässä olis mitään muuta kun rahastusta. Mistä helvetistä kukaan tietää tuleeko koneista ja kaasareista yhtään sen tasasempia kun näistä nykysistäkään. Vuoden päästä BRB onkin että oho, ei ollutkaan vieläkään tasasta, tehdään taas tonnin päivityspaketti! Saa muut kun mä lähteä tohon mukaan rahastettavaks.

        Tulkaa takas vaan Raketteihin.Siinä säännöt muuttuu seuraavaksi 30vuoden päästä


    • Ei draamaa

      KFssä päivityspakettaja tulee vuosittain. Ei tää nyt sen dramaattisempaa ole.

      • mokka

        mikähän tämmönen päivitys paketti on ja mitä maksaa


      • 1515

        sylinteri, kansi, sytkä, kytkin
        hinta paketista riippuen


      • Testattu_on

        Sytkä on ainut jolla on todellista vaikutusta vauhtiin, vanhat kulkevat koneet edelleen nopeita. Se asia ei ole muuttunut mihinkään. Pakoputki ja kaasutin edelleen moottori/ratakohtaisia.


    • Faktaa pöytään

      Oli miten oli,mutta iso kiitos Tiikkaiselle rehellisestä tiedottamisesta oikein kuvan kanssa. Ja jo vanhan vuoden puolella.

      Akk:n päivitystiedot ja sääntö muutokset vanhan tavan mukaan, korkeintaan ehkä joskus maallis- huhtikuulla . Jos kaikista silloinkaa.

      Monenmoista palaveria kyllä pidelty, muttei harrastajille asti näistä yhteenvetoina kuulunut yhtikäs mitään.

      Tämä se on avoimuutta.

    • igijrswl

      Jos menee vanhalla kaavalla niin päivitys tarvii tehdä kerralla. Sekasikiö koneita ei hyväksytä. Päivityspaketti on ausseissa 600-800. Tarkoittaa että suomessa 1000 ja työt päälle. Köyhälle kaikki on kallista.

      • Routax

        Päivitys Suomessa 1240,.siinä on kaikki mitä tarvii!!


      • Hyvä hyvä
        Routax kirjoitti:

        Päivitys Suomessa 1240,.siinä on kaikki mitä tarvii!!

        Ei mee kun kaks ja puoli tonnia kahden koneen turhaan päivittämiseen. Voi vittu vittu vittu edelleen....


      • oikein
        Hyvä hyvä kirjoitti:

        Ei mee kun kaks ja puoli tonnia kahden koneen turhaan päivittämiseen. Voi vittu vittu vittu edelleen....

        Hieno juttu jos koneista tulee tasaisempia. Vielä kun pari vuotta ootellaan, niin tulee e-tec max. Kaikki koneet ois samoja, pelkällä softaĺla luokka erot!
        Sitä ootellessa tyydytään näihin.


      • ROTTAX
        oikein kirjoitti:

        Hieno juttu jos koneista tulee tasaisempia. Vielä kun pari vuotta ootellaan, niin tulee e-tec max. Kaikki koneet ois samoja, pelkällä softaĺla luokka erot!
        Sitä ootellessa tyydytään näihin.

        Ei ne sen tasasemmin mee. HALOO. Erot vaan kasvaa uskokaa pois :)


    • Kes jotuttaa

      Niin , jos oikeesti noin paljon ottaa vääryydet pattiin , niin tehkää jotain muuta , tai SOPEUTUKAA , ei sille mitään voi että täällä tämä sarja ajetaan näillä eväillä .
      -jalkapallo
      -sulkapallo
      -hiihto , ai niinväärät sukset

      • hanaa1

        Näin se on!
        Moottoriurheilussa tarvitaan kolme asiaa, jotta menestystä voi saavuttaa.
        1.hyvä kuski
        2. Hyvä tekniikka
        3.hyvä markkinointi/rahoitus.(vaikka ois ommaakin rahaa, jossain vaiheessa se on kuitenkin edessä)

        Näistä syntyy yhdessä se paketti! Jos joku puuttuu, tie käy kiviseksi.


      • ex mestari.
        hanaa1 kirjoitti:

        Näin se on!
        Moottoriurheilussa tarvitaan kolme asiaa, jotta menestystä voi saavuttaa.
        1.hyvä kuski
        2. Hyvä tekniikka
        3.hyvä markkinointi/rahoitus.(vaikka ois ommaakin rahaa, jossain vaiheessa se on kuitenkin edessä)

        Näistä syntyy yhdessä se paketti! Jos joku puuttuu, tie käy kiviseksi.

        Taidampa kaivaa jammun koneet taas esiin. Päivityksen hinnalla ajaa melkein koko sm sarjan.


      • Hinnat julkaistu
        ex mestari. kirjoitti:

        Taidampa kaivaa jammun koneet taas esiin. Päivityksen hinnalla ajaa melkein koko sm sarjan.

        Halvalla ajat, päivityksen saa 800-900 eurolla, loput normaali huoltoa. Jos on useampi kone ei juuri tarvitse kuin yhden päivityspaketin.


      • Niinkö
        Hinnat julkaistu kirjoitti:

        Halvalla ajat, päivityksen saa 800-900 eurolla, loput normaali huoltoa. Jos on useampi kone ei juuri tarvitse kuin yhden päivityspaketin.

        Meinasitko että vaihdat sytkän aina samalla kun vaihdat koneen? Ei realistista. Ja satavarmaa on että uusi kokonainen Evo kone menee kovempaa kuin päivitetty vanha. BRP:n pisnekselle on paras että ensin kaikki päivittää vanhat, sitten huomaa että uudet koneet menee vielä vähän kovempaa ja kas, hölmöille on myyty ensin päivitykset ja sitten upouudet koneet. Osta uusi vaan suoraan ja myy jollekin toiselle hölmölle vanha koneesi pois.


      • Ei se näin ollu
        hanaa1 kirjoitti:

        Näin se on!
        Moottoriurheilussa tarvitaan kolme asiaa, jotta menestystä voi saavuttaa.
        1.hyvä kuski
        2. Hyvä tekniikka
        3.hyvä markkinointi/rahoitus.(vaikka ois ommaakin rahaa, jossain vaiheessa se on kuitenkin edessä)

        Näistä syntyy yhdessä se paketti! Jos joku puuttuu, tie käy kiviseksi.

        Rotaxissa piti menestyä pelkästään hyvällä kuskilla kun tekniikka on kaikilla sama ja rahoitusta ei tarvii. Olin tyhmä ja uskoin tähän.


      • ex mestarl
        Ei se näin ollu kirjoitti:

        Rotaxissa piti menestyä pelkästään hyvällä kuskilla kun tekniikka on kaikilla sama ja rahoitusta ei tarvii. Olin tyhmä ja uskoin tähän.

        Kyllä ens kesänä on raha niin tiukassa, että täytyy tosissaan miettiä mitä ajaa. Kahden koneen päivitykset ja huollot tekee sen reilun 2000e. Jos myis pois molemmat ja kaivais ne jammut esiin niin siinä olis ens kesän kisarahat kasassa. Se vaan harmittaa kun koneiden hinta tipahti ton päivityspaketin takia.


      • juuri niin
        Niinkö kirjoitti:

        Meinasitko että vaihdat sytkän aina samalla kun vaihdat koneen? Ei realistista. Ja satavarmaa on että uusi kokonainen Evo kone menee kovempaa kuin päivitetty vanha. BRP:n pisnekselle on paras että ensin kaikki päivittää vanhat, sitten huomaa että uudet koneet menee vielä vähän kovempaa ja kas, hölmöille on myyty ensin päivitykset ja sitten upouudet koneet. Osta uusi vaan suoraan ja myy jollekin toiselle hölmölle vanha koneesi pois.

        Kirjoituksessasi on muuten ihan järkeä, mutta kyllä sytkän vaihtaa parissa minuutissa koneesta toiseen, koko kiinnitysrauta vaan irti ja kiinitys toiseen moottoriin.
        Eli on ihan realistinen ajatus pärjätä yhdellä sytkällä vaikka olisi useampi kone.


      • ei ymmärrä
        ex mestarl kirjoitti:

        Kyllä ens kesänä on raha niin tiukassa, että täytyy tosissaan miettiä mitä ajaa. Kahden koneen päivitykset ja huollot tekee sen reilun 2000e. Jos myis pois molemmat ja kaivais ne jammut esiin niin siinä olis ens kesän kisarahat kasassa. Se vaan harmittaa kun koneiden hinta tipahti ton päivityspaketin takia.

        Mistä koneen tehoero tulee? Rotaksin mukaan mikään ei vaikuta tehoon, ainoastaan käsiteltävyyteen:http://mpt-racing.mycashflow.fi/category/85/rotax-evo-osat-ja-paivityssarjat


      • rottataxi

      • Yksinkertaista Watso
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Mistä koneen tehoero tulee? Rotaksin mukaan mikään ei vaikuta tehoon, ainoastaan käsiteltävyyteen:http://mpt-racing.mycashflow.fi/category/85/rotax-evo-osat-ja-paivityssarjat

        Kukaan ei ostaisi evo koneita jos niihin ei tulisi lisää tehoa. Kun nyt evon sylinteriä ja alakertaa on kutiteltu sopivasti niin joutilaat eurot saadaan tehokkaammin siirrettyä harrastajilta pörssiyhtiön tuloslaskelmaan.


    • Kusetusmestari

      Olla mestari kusetuksessa on myös lahja jota monella ei ole. Näin se vain menee.

    • hjuva juttu

      Nyt voi sitten jokainen miettiä onko kylän paras lypsäjä vai lypsettävä.

      Voi toki tehdä kirjallisen herrasmiessopimuksen huoltajat keskenään , että mennään vanhoilla kamoilla - tuskin löytyy vaan ryhtiä tähän ( 100% ) ei löydy

      • Vihree teltta

        Vihree teltta ei varmana tee herrasmies sopimuksia ja aja vanhoilla ens vuonna. Siell availlaan kevät talvella evo laatikoita ja poimitaan niistä vuokrakoneet tiimin käyttöön.


    • kusetyusta

      Ihmettelen vaan ketjun aloittajaa, jos nyt vasta huomaa että kusetus alkaa. Eiköhän olla kusetettu jo monta vuotta.

      • K. Irja N. Pitäjä

        Niin. Kauppa se on mikä kannattaa.

        X määrä rotaxmoottoreita sarjassa.

        X * 1200e = helevetisti rahaa.

        Siitä kauppiaalle nyt varmaan vähintään 10% katetta.

        En varmaan lähde tuohon mukaan. Jammu kutsuu.


    • Koffipropagandaa

      Tämä on selvästikin KF ja rakettiporukan ylläpitämä keskusteluketju. Jokunen rotaksikin on erehtynyt mukaan, viimeistään nyt kannattaa poistua. Ihan oikeaakin tietoa on saatavissa ilman että tarvitsee lukea näitä provojuhantoja.

      • Provo?

        "K. Irja N. Pitäjä" on ihan oikeassa. Käy katsomassa maahantuojan sivuilla niin näet EVO päivityskitin hintoja ja hinta on vähintäinkin 1200eur. Luokan vaihto on hyvin monella mietinnän alla ihan varamasti, uskokaa tai älkää. Tuutte huomaamaan tän viimeistään ens keväänä.


      • Rotaxipropagandaa

        Päivitysosista kysyttäessä Rotaxin ja MPT:n mukaan uudet osat eivät vaikuta suorituskykyyn. Kuitenkin tehokäyrissä Evo koneessa on joka luokkaan noin 10% tehoa lisää. Kummassa asiassa annetaan väärää tietoa? Haiskahtaa että asioita yritetään selittää joka suuntaan parhain päin.


      • No totta helvetissä
        Rotaxipropagandaa kirjoitti:

        Päivitysosista kysyttäessä Rotaxin ja MPT:n mukaan uudet osat eivät vaikuta suorituskykyyn. Kuitenkin tehokäyrissä Evo koneessa on joka luokkaan noin 10% tehoa lisää. Kummassa asiassa annetaan väärää tietoa? Haiskahtaa että asioita yritetään selittää joka suuntaan parhain päin.

        EVO päivitys tuo lisää tehoja, muutenhan koko evo päivitys oli ihan turhaa ja haista paska-juttu. Sehän vasta olisi kusetusta että maksaisit 1200-1500eur evo-päivityksestä eikä sillä saisi mitään euta, Halooo!!


      • Kuka valehtelee?
        No totta helvetissä kirjoitti:

        EVO päivitys tuo lisää tehoja, muutenhan koko evo päivitys oli ihan turhaa ja haista paska-juttu. Sehän vasta olisi kusetusta että maksaisit 1200-1500eur evo-päivityksestä eikä sillä saisi mitään euta, Halooo!!

        No miksi tässä puhutaan ihan muuta?

        http://www.mpt-racing.fi/Evo kysymykset.pdf


      • Tyhmä pitää olla?
        Kuka valehtelee? kirjoitti:

        No miksi tässä puhutaan ihan muuta?

        http://www.mpt-racing.fi/Evo kysymykset.pdf

        Kyllä tyhmä pitää olla jos uskoo noihin kysymys/vastaus-lomakkeisiin. Niin sinisilmäinen ei voi olla. En tunne ketään jolla olisi ollut ongelmia kaasarin kanssa... voi voi


    • mitä väliä

      Mitä väliä jos rahalla saa lisää vauhtia, ei kait se mikään ongelma ole , hei moottoriurheilua tää on

    • hienopäivitys

      Tää kitisiä porukka on just sitä samaa sakkia, joka radallakin kitisee joka asiasta.
      Aina on asiat huonosti ja viisas mielipide joka joka asiaan.
      Jos se viisaus ois oikeasti näiden päässä, ei niiden tarvitsisi tonnin kulusta täällä p*****jauhaa.
      Laskutaitokin on sitä luokkaa, että osaa laskea kissan pihalle.

      • Tonnin kulu?

        Päivitän ensin 2000 eurolla nykyset 2 vanhaa konetta kun Rotax viestii että päivitys ei tuo lisätehoja. Huomaan keväällä että evoissa olikin enemmän tehoa. Myyn vanhat koneet tonnilla kappale ja ostan kaksi uutta viidellä tonnilla. Päivitys makso mulle sitten yhteensä 5000 euroa jos saan vanhat koneet myytyä. Jos en niin takkiin tulee vielä lisää. Sun oma laskutaito on aika hukassa jos meinaat tonnilla selvitä päivityksestä.


    • Ei hätää

      Rotaxin kysymyksistä ja vastauksista:

      K: Onko vanhat moottorit yhä kilpailukykyisiä?
      V: Kyllä, mikäli moottorille löydetään oikeat asetukset. Tämä on ollut osalle kuljettajista vaikeaa

      Eli vika on sitten paskassa mekaanikossa jos muut menevät Evoilla kovempaa kun sinä vanhalla koneella. Vi..tu, nyt kustaan silmään oikeen hartaasti!

    • kuningas jamaha

      jos sanotaan että ilman päivityksiäkin pärjää niin harrastajaa riistetään ja ryöstetään. jos sanoisivat että evo mosa tai päivitys on pakkoa hankkia harrastajaa riistetään ja ryöstetään törkeästi. jos koko päivitystä ei olisi tullut tasottamaan eroja itketään toisten kultamunista. onneksi kuningas jamahassa ja jumala kfssä ei ole samoja ongelmia koskaan. mikään ei kelpaa koskaan.

      • Yamahan päivitykset

        Milloinkas Yamahaan on tullut tonnin pakollisia päivityksiä viimeksi? Maailmalla puhutaan että Rotaxin konemyynti on sakannut parina viime vuonna. Evo tehtiin ilmeisesti sen takia että saadaan konekannan uusimisella liikevaihto taas kuntoon. Rotaxin koko konsepti on perustunut sille että koneiden olisi pitänyt olla tasaisia ja ne eivät muuttuisi. Onhan tämä koko evon lanseeraus ihan käsittämätön juttu tuota taustaa vasten.


      • pappatunturi1
        Yamahan päivitykset kirjoitti:

        Milloinkas Yamahaan on tullut tonnin pakollisia päivityksiä viimeksi? Maailmalla puhutaan että Rotaxin konemyynti on sakannut parina viime vuonna. Evo tehtiin ilmeisesti sen takia että saadaan konekannan uusimisella liikevaihto taas kuntoon. Rotaxin koko konsepti on perustunut sille että koneiden olisi pitänyt olla tasaisia ja ne eivät muuttuisi. Onhan tämä koko evon lanseeraus ihan käsittämätön juttu tuota taustaa vasten.

        Historic-luokkia ei kai päivitellä.
        Yamahan konstruktio on kai vuodelta 1972. Säätösuuttimet ja teharit ihan niinkuin tuon ajan viritetyissä Solifereissa ja Tuntureissakin.
        Nostalgisia vehkeitä joita ei saa päivittää koskaan.


      • Rotax konstruktio
        pappatunturi1 kirjoitti:

        Historic-luokkia ei kai päivitellä.
        Yamahan konstruktio on kai vuodelta 1972. Säätösuuttimet ja teharit ihan niinkuin tuon ajan viritetyissä Solifereissa ja Tuntureissakin.
        Nostalgisia vehkeitä joita ei saa päivittää koskaan.

        Rotaxin konstruktion "uudet" jutut vesijjäähdytys, sähköstartti ja pakoaukon säädin tuli katuprätkiin 80-luvun alussa. Okei, Rotax on 10 vuotta Yamahaa edellä mutta onko välii ollaanko 30 vai 40 vuotta vanhan konstruktion kanssa liikkeellä. Kovasti nostalgisia ovat molemmat.


    • RMXC

      2009 päivittyi sylinteri, vaihto ei montaa euroa kustantanut kun toimi ajoissa. Pakettia tarjottiin hyvä-veli hintaan kaikille...

    • Rotaxpöllöt

      No palataan takas sinne vuoteen 2009! Urpå!!!!

      • Testii

        Eiköhän nopeet sylinterit ole nopeita myös ensikaudella. Mikä päivityksistä vaikuttaa tehoon? Evossa on ainakin kamppari valmiiksi herkistetty jä sähköt on selkeästi erinlaiset, koska junnuun ja maxiin eri boksi.


      • yksi sekunti
        Testii kirjoitti:

        Eiköhän nopeet sylinterit ole nopeita myös ensikaudella. Mikä päivityksistä vaikuttaa tehoon? Evossa on ainakin kamppari valmiiksi herkistetty jä sähköt on selkeästi erinlaiset, koska junnuun ja maxiin eri boksi.

        2009 uuden ja vanhan sylinterin ero junnussa oli 1 sekunti.
        Eiköhän se ole samaa luokkaa nytkin, jotta kaikki varmasti päivittävät.


    • Harrastus

      Toivottavasti palikat tulee yleiseen myyntiin ajoissa, jotta muutkin voi penkittää.

      • Kallista on

        Aika kalliilta tuo päivityspaketti vaikuttaa, sillä rahalla saa käytetyn koneen.


      • Jalmari3
        Kallista on kirjoitti:

        Aika kalliilta tuo päivityspaketti vaikuttaa, sillä rahalla saa käytetyn koneen.

        Keväällä saatat saada kaksi käytettyä konetta päivityspaketin hinnalla. Harrastajan kannattaa nyt odottaa. Jos evot on puoli sekuntia nopeempia niin vanhoja koneita saa todella halvalla kun lumet sulaa. Jo nytkin niitä on kaupan noin tonnilla kappale.


      • Penkitys

        Pia ol kiirus kun viel ei tiärä saapiko vanhoi ja uusii osii käyttää sekasin. Meneep teamkaverin kans kevät autotalliss ku penkitetää vanha ja uus ja haetaa viel paras yhdistelmä molemmist jos osii voi sotkee keskenää. Mut mikäs siin, kivaaha tuo ol, koppa santelssii kylmälootaa ja penki huutoo kuunteloo sit miälellää!


    • Odota kauemmin

      Lopullinen ratkaisu on odottaa. Kun oikein kauan odottaa ei kulu rahaa ollenkaan, kalustoton kuski siirtyy muuhun harrastamiseen etkä lopulta osta yhtään konetta. Jokainen ajamaton kisa ja kausi kun on silkkaa säästöä. Odota siis, oikein kauan.

      • Kultamuna hyllyssä?

        Ookko vanhaa kultamunaa kauppaamassa? Oisko nopee kauppa mielessä?


    • hihhihuups

      meinaattako että ne tekkee evot hittaamiks, voi teitä polosia.

      -manitpois-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe