Ensimmäinen adventtisunnuntai

power.light

Monessa kristittyjen kirkossa on Hoosianna tänään laulettu. Huomenna tulla tupsuttelee jolulukuu.

Luntakin monessakin paikassa aika vähäsen, ei pääse harrastaa talviurheilua. Hiihtoa, luistelua, pulkamäkeen, saatikas kun koirat vetää pulkassa lapsukaisia( itsekkin muistan, kun sakemannimme kotona veti innolla meitä lapsia pulkassa)
Koirat saa vetää kolmekertaa oman painonsa verran ihmisiä, siitä oli ainakin aikoinaan eläisujeluyhdistyksenkin sivulla kirjoitusta/en tiedä onkos enään) ja koirammelehdessä.


https://www.youtube.com/watch?v=2IzJHleQ0iY

27

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Häh? Siis täh!

      "Koirat saa vetää kolmekertaa oman painonsa verran ihmisiä, siitä oli ainakin aikoinaan eläisujeluyhdistyksenkin sivulla kirjoitusta/en tiedä onkos enään) ja koirammelehdessä."

      - Eli 20-kilonen pikkupiski voisi mielestäsi vetää perässään 60-kilosta jässikkää? Et voi olla tosissas... Ei ainakaan yksin vedä yksikään, voit olla varma.

      • ettet olis tietämätö

      • Viestit menee mihin sattuu.

        Minä kyllä muistan luetun tekstin, mitä kennelliiton koirammelehdessä luki aikoinaan paljonkos koira saa yli oman painonsa vetää pulkaa enimmillään, sekä eläisuojeluyhdstyksen sivun missä sielläkin oli siitä mainintaa voi olla vielläkin, en jaksa etsiä netistä.

        Kyllä päälle 50 kiloinen sakemanni kevyeen jaksaa vetää kolmekertaa oman painonsa, on muuten eläisuojelusta kysytty asia, isävainaani soitti ja siellä sanontiin painollinen suositus, löytyy kait vielläkin heidän sivuilta paljonko yli oman painon saa vetää pulkalla koira.

        Jokainen laittaa harkinnan mukaan koiransa vetämään eikä hajoita koiraansa

        Joulu tulee kiva kun on adventtisunnuntai, ainakin osa ihmisitä on nauttinnut kirkoissa perinteistä adventtisunnuntain hoosiannaa. Mitä tykkäsit hoosiannan versiosta?


      • vanha hyvä
        power.light kirjoitti:

        Viestit menee mihin sattuu.

        Minä kyllä muistan luetun tekstin, mitä kennelliiton koirammelehdessä luki aikoinaan paljonkos koira saa yli oman painonsa vetää pulkaa enimmillään, sekä eläisuojeluyhdstyksen sivun missä sielläkin oli siitä mainintaa voi olla vielläkin, en jaksa etsiä netistä.

        Kyllä päälle 50 kiloinen sakemanni kevyeen jaksaa vetää kolmekertaa oman painonsa, on muuten eläisuojelusta kysytty asia, isävainaani soitti ja siellä sanontiin painollinen suositus, löytyy kait vielläkin heidän sivuilta paljonko yli oman painon saa vetää pulkalla koira.

        Jokainen laittaa harkinnan mukaan koiransa vetämään eikä hajoita koiraansa

        Joulu tulee kiva kun on adventtisunnuntai, ainakin osa ihmisitä on nauttinnut kirkoissa perinteistä adventtisunnuntain hoosiannaa. Mitä tykkäsit hoosiannan versiosta?

        Sorry, mut kyllä perinteinen on parempi :(


      • ettet olis tietämätö kirjoitti:

        Yossa sulle tuloksia

        http://www.sathy.fi/taakka2001.html

        Itse en ymmärrä taakavetoa.

        Koirat saavat lihaksia kun niitä lyhyillä spurteilla juoksuttaa, sekä liikuttaa paljon ja mäessä ylös alas juoksuttaa

        Alhaalla kuvassa on hyvä esimerkki minkälainen kropan pitää olla 1,5 vuotiaan ikäisellä bullmastiffilla.

        Rodullahan kehittyy massa( mikä ei ole samaa kun läski, sitä ei tuomaritkaan tajua, 4-5 vuoden ikään asti) Koirien pitää kehittyä alhaalta ylös eikä liikaa saa pentukoirien luustoa rasittaa väärällä liikuntamuodolla

        Koira muuten voitti näyttelyssä avoimessa luokassa kun oli juuri täytännyt vuosia pääsi avo-luokkaan, mutta silloinkaan koira ei ollut saannut täyttä massaa.

        Koira kun oli saannut täyden massan niin säkä oli 66 ja painoa oli 63, pelkkää lihasta ja kolme keskimmäistä kylkiluuta tuntui kokeilemalla, eikä missään elinvaiheessa ollut lihava ja jaksoi mennä hutkeltaa vanhanakin kun nuoruudessa pitkiäkin matkoja itse oma-aloiteelisestikin (murinat hänen omille reissuileen, jälkeenpäin naurattaa, semmoinen toheltaja oli)

        http://aijaa.com/A3605p


      • vanha hyvä kirjoitti:

        Sorry, mut kyllä perinteinen on parempi :(

        Vanhassa vara parempi. Mitäs sitä muutelemaan perinteistä versiota. Aamulla heräsin hoosiannan tahtiiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=7Yxayfoq1Y0


      • Kyllä siinä kuule
        power.light kirjoitti:

        Viestit menee mihin sattuu.

        Minä kyllä muistan luetun tekstin, mitä kennelliiton koirammelehdessä luki aikoinaan paljonkos koira saa yli oman painonsa vetää pulkaa enimmillään, sekä eläisuojeluyhdstyksen sivun missä sielläkin oli siitä mainintaa voi olla vielläkin, en jaksa etsiä netistä.

        Kyllä päälle 50 kiloinen sakemanni kevyeen jaksaa vetää kolmekertaa oman painonsa, on muuten eläisuojelusta kysytty asia, isävainaani soitti ja siellä sanontiin painollinen suositus, löytyy kait vielläkin heidän sivuilta paljonko yli oman painon saa vetää pulkalla koira.

        Jokainen laittaa harkinnan mukaan koiransa vetämään eikä hajoita koiraansa

        Joulu tulee kiva kun on adventtisunnuntai, ainakin osa ihmisitä on nauttinnut kirkoissa perinteistä adventtisunnuntain hoosiannaa. Mitä tykkäsit hoosiannan versiosta?

        sun viiskytäkilonen sakemannis laulaakin hoosiannaa kun sataviiskytkilonen karju jytkähtää pulkkaan ja sanoo että hep, anna mennä vaa... Enpä vastaavaan kokeeseen laittaisi koiraa edes alamäessä.


      • Kyllä siinä kuule kirjoitti:

        sun viiskytäkilonen sakemannis laulaakin hoosiannaa kun sataviiskytkilonen karju jytkähtää pulkkaan ja sanoo että hep, anna mennä vaa... Enpä vastaavaan kokeeseen laittaisi koiraa edes alamäessä.

        Meillähän lapsena kotona oli ylisuuri (paperi) sakemanni, mikä oli kiertolainen mikä oli ennen 6kk ikää kiertännyt viidessä eri perheessä, mutta meiltä sai pysyvän kodin.

        Itse en pukelin ketjussa ole, kuhan tässä omassa ketjussani aikani kuluksi kirjuittelen kun ei tarvii aamulla aikakasten töihin heräillä.


        Kannattaa lukea mitä olen ketjuun kirjoitannut, alla osa teksteissä.
        ( itsekkin muistan, kun sakemannimme kotona veti innolla meitä lapsia pulkassa)
        Kyllä päälle 50 kiloinen sakemanni kevyeen jaksaa vetää kolmekertaa oman painonsa, on muuten eläisuojelusta kysytty asia, isävainaani soitti ja siellä sanontiin painollinen suositus, löytyy kait vielläkin heidän sivuilta paljonko yli oman painon saa vetää pulkalla koira.


      • hyväpower.light
        Kyllä siinä kuule kirjoitti:

        sun viiskytäkilonen sakemannis laulaakin hoosiannaa kun sataviiskytkilonen karju jytkähtää pulkkaan ja sanoo että hep, anna mennä vaa... Enpä vastaavaan kokeeseen laittaisi koiraa edes alamäessä.

        Pidätkö hauskana pilkata kristillisillä asioilla koiria. Raamatussa sanotaan viimeisenä päivänä meidät tuomitaan tekojemme mukaan, se ketä tekee pahaa pääsee iankaikkiseen kadotukseen, se ketä tekee hyvää ja kunnoittaa Herramme meidän Jeesuksemme illosanomaa pääsee taivaan valtakunnan riemuista nauttimaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=pLLMzr3PFgk


    • Pyry.

      Yli 50 kiloinen sakemanni, vetää 150 kilosta äijää Hoosiannan tahdissa :D :D :D

      Melkoinen vitsiniekka.

      • umpuskissa

      • umpuskissa kirjoitti:

        Aikanaan minulla oli pieni johtajakoira, joka suurimmillaan painoi 15 kg. Se veti yksinään reellä kahta aikuista ilman ongelmia lyhyitä matkoja ja kuormanvetokokeessakin asfaltilla loivaan ylämäkeen postin rullakkoa, jossa oli 120 kg kuormaa

        http://www.siperianhusky.info/keskustelu2/index.php?topic=7760.0

        Niinpä. Kovin aikasin jotkut herää ketjuuni .


      • En ole edellinen
        power.light kirjoitti:

        Niinpä. Kovin aikasin jotkut herää ketjuuni .

        Jotkut tekee öisin myös töitä ja siitä voi johtua aikaiset kommentoinnit, tai sitten joutuu heräämään ennen viittä navettaan, tai työmatka on niin pitkä ja työt voi alkaa joillakin kuudelta tai seitsemältäkin, mutta tämä tietysti oli sinulle taas kovin vaikea asia käsittää !


      • hyväpower.light
        En ole edellinen kirjoitti:

        Jotkut tekee öisin myös töitä ja siitä voi johtua aikaiset kommentoinnit, tai sitten joutuu heräämään ennen viittä navettaan, tai työmatka on niin pitkä ja työt voi alkaa joillakin kuudelta tai seitsemältäkin, mutta tämä tietysti oli sinulle taas kovin vaikea asia käsittää !

        Pilkkkavatko kaikki aamuyöstä kristillisillä asioilla koiria?

        Hoosianna =kuninkaille ja Jumalalle sekä erityisesti odotetulle Messiaalle


      • hyväpower.light kirjoitti:

        Pilkkkavatko kaikki aamuyöstä kristillisillä asioilla koiria?

        Hoosianna =kuninkaille ja Jumalalle sekä erityisesti odotetulle Messiaalle

        Itse sattumoisin olen koneella piti laskut maksaa ja veromätkyt.

        Ihminen menee niin alas kiusaa meidän lapsuuden kotimme rakastettua edesmennyttä saksanpaimenkoiraamme.

        Ei ole ensimmäinen kerta kun tällä palstalla ihmiset herjaavat toisten uskonasioilla.

        Muistan täällä eräs kiusasi pientä lasta hänen pyhäkoulusta käynnistä pääsiäisenä meidän kristittyjen pyhänä juhlapäivänä. Myöskin itse olen saannut kokea oman uskontoni takia uskonvainoamista ja uskontoni pilkkaamista, ihminen oikein nautti siitä. Jos ihmiset ostaa manauskirjoja, niin tajuat varmaan kuinka paljon kunnioitetaan meitä kristittyjä?

        Tiedän saan paholaisen voimien vallassa olevien pilkkaamiset osakseni, ja riivaajahenkien vallassa olevat kristityjen vainoojat kimpuuni, ihmiset eivät kestä uskonasioita. Siinä on syy kun haluan elää kristillisten oppien mukaan niikuin raamatussa on riivatut ihmiset joukolla kristityt haluaa vainollaan tuhota ja pilkata kristittyjen pyhiä asioita.


      • hyväpower.light
        power.light kirjoitti:

        Itse sattumoisin olen koneella piti laskut maksaa ja veromätkyt.

        Ihminen menee niin alas kiusaa meidän lapsuuden kotimme rakastettua edesmennyttä saksanpaimenkoiraamme.

        Ei ole ensimmäinen kerta kun tällä palstalla ihmiset herjaavat toisten uskonasioilla.

        Muistan täällä eräs kiusasi pientä lasta hänen pyhäkoulusta käynnistä pääsiäisenä meidän kristittyjen pyhänä juhlapäivänä. Myöskin itse olen saannut kokea oman uskontoni takia uskonvainoamista ja uskontoni pilkkaamista, ihminen oikein nautti siitä. Jos ihmiset ostaa manauskirjoja, niin tajuat varmaan kuinka paljon kunnioitetaan meitä kristittyjä?

        Tiedän saan paholaisen voimien vallassa olevien pilkkaamiset osakseni, ja riivaajahenkien vallassa olevat kristityjen vainoojat kimpuuni, ihmiset eivät kestä uskonasioita. Siinä on syy kun haluan elää kristillisten oppien mukaan niikuin raamatussa on riivatut ihmiset joukolla kristityt haluaa vainollaan tuhota ja pilkata kristittyjen pyhiä asioita.

        Lapsilta ymmärtäisin tuollasen käytöksen, en aikuisilta.


        Ihminen menee niin alas kiusaa meidän lapsuuden kotimme rakastettua edesmennyttä saksanpaimenkoiraamme.

        Ei ole ensimmäinen kerta kun tällä palstalla ihmiset herjaavat toisten uskonasioilla.

        Muistan täällä eräs kiusasi pientä lasta hänen pyhäkoulusta käynnistä pääsiäisenä meidän kristittyjen pyhänä juhlapäivänä. Myöskin itse olen saannut kokea oman uskontoni takia uskonvainoamista ja uskontoni pilkkaamista, ihminen oikein nautti siitä. Jos ihmiset ostaa manauskirjoja, niin tajuat varmaan kuinka paljon kunnioitetaan meitä kristittyjä?


      • hyväpower.light kirjoitti:

        Lapsilta ymmärtäisin tuollasen käytöksen, en aikuisilta.


        Ihminen menee niin alas kiusaa meidän lapsuuden kotimme rakastettua edesmennyttä saksanpaimenkoiraamme.

        Ei ole ensimmäinen kerta kun tällä palstalla ihmiset herjaavat toisten uskonasioilla.

        Muistan täällä eräs kiusasi pientä lasta hänen pyhäkoulusta käynnistä pääsiäisenä meidän kristittyjen pyhänä juhlapäivänä. Myöskin itse olen saannut kokea oman uskontoni takia uskonvainoamista ja uskontoni pilkkaamista, ihminen oikein nautti siitä. Jos ihmiset ostaa manauskirjoja, niin tajuat varmaan kuinka paljon kunnioitetaan meitä kristittyjä?

        Sen vertas itse en kenenkään uskonnoista ole pilkannut en edes muslimien uskontoa enkä kenenkään edesmenneistä omaisista tai lemmikeistä, mutta täällä ei kunnoiteta edesmenneitä omaisia, eikä edesmenneitä rakkaita koiriakaan kun tuossa yhdessäkin ketjussa huomasin siinäkin pilkataan toisen ihmisen rakasta pois nukkunnutta koiraa, eikä täällä aikuiset naiset kunnioita kristtyjen uskontoa.

        Mutta ihminen/ set ketkä ovat kimpussani eivät kunnoita eläviä tai kuoleita, koiria tai ihmisiä. Aamunavauksen tulee varmaan tänäkin aamulla pitämään mulle ihminen joak ei välitä mitä saa aikaiseksi kirjoituksillaan yksin tai ystävineen? Onneksi pysyvät netissä


      • ollaanhuomattu.
        power.light kirjoitti:

        Sen vertas itse en kenenkään uskonnoista ole pilkannut en edes muslimien uskontoa enkä kenenkään edesmenneistä omaisista tai lemmikeistä, mutta täällä ei kunnoiteta edesmenneitä omaisia, eikä edesmenneitä rakkaita koiriakaan kun tuossa yhdessäkin ketjussa huomasin siinäkin pilkataan toisen ihmisen rakasta pois nukkunnutta koiraa, eikä täällä aikuiset naiset kunnioita kristtyjen uskontoa.

        Mutta ihminen/ set ketkä ovat kimpussani eivät kunnoita eläviä tai kuoleita, koiria tai ihmisiä. Aamunavauksen tulee varmaan tänäkin aamulla pitämään mulle ihminen joak ei välitä mitä saa aikaiseksi kirjoituksillaan yksin tai ystävineen? Onneksi pysyvät netissä

        itsekkin saanut väkivallalla pullistelua yheltä mieheltä tällä palstalla


    • 1.12.2014

      1PV. joulukuuta, koirat ulkoilut, lapset koulussa. Lapset onnelisesti aukoivat joulukalenterien luukkua:) PST. Meillä Koiratkin saivat ikiomat joulukalenterit, Ressu ja Tohina meinas kalenterin kerralla tyhjentää:D

      • Mukavaahan se on koirien kanssa aamusta ilta myöhään ulkoilla saa aivot happea ja kroppa pysyy kunnossa. Tänään on jo toinen joulukuuta, koirasi ja lapsesi on varmaan tänäänkin aukonnut kalenterin toisen luukun? Itsekkin lapsena muistaa kun innosta aukoi jolukalentereita, välillä' oli useampiakin kalentereita, suklaa, lelu ja tavallisiakin perinteisiä kalentereita.

        Koirille saa paljon erimakuisia herkkukalentereita pitäähän niilekkin ostaa omat joululahjatkin.

        Itsellä on sanomalehtikuva Tampereen paikallisesta sanomalehdestä, kun entisen koiran emo yritti koirahoitolassa ennen aattoa aukaista jolulahjaansa, hyvänäköinen valokuva kun iso koiran rötjäke seisoo hoitolassa kahdella jalalla nojaten hoitolapaikan immeistä yritti jolulahjaansa saada ennen aattoa itselleensä, on samasta lehdestä kuva kun emo ja uros istuu virekkäin jolukuusen edessä.


      • hoh hoijaaa
        power.light kirjoitti:

        Mukavaahan se on koirien kanssa aamusta ilta myöhään ulkoilla saa aivot happea ja kroppa pysyy kunnossa. Tänään on jo toinen joulukuuta, koirasi ja lapsesi on varmaan tänäänkin aukonnut kalenterin toisen luukun? Itsekkin lapsena muistaa kun innosta aukoi jolukalentereita, välillä' oli useampiakin kalentereita, suklaa, lelu ja tavallisiakin perinteisiä kalentereita.

        Koirille saa paljon erimakuisia herkkukalentereita pitäähän niilekkin ostaa omat joululahjatkin.

        Itsellä on sanomalehtikuva Tampereen paikallisesta sanomalehdestä, kun entisen koiran emo yritti koirahoitolassa ennen aattoa aukaista jolulahjaansa, hyvänäköinen valokuva kun iso koiran rötjäke seisoo hoitolassa kahdella jalalla nojaten hoitolapaikan immeistä yritti jolulahjaansa saada ennen aattoa itselleensä, on samasta lehdestä kuva kun emo ja uros istuu virekkäin jolukuusen edessä.

        Hei tuskin sinun lapsuudessasi oli tavara tai suklaa joulukalentereita !

        Koska muistan että ne tuli myyntiin vasta 1980-luvun loppupuolella sitä ennen oli vaan kuvakalentereita, yritä edes joskus pysyä totuudessa sopiiko ?


      • hoh hoijaaa kirjoitti:

        Hei tuskin sinun lapsuudessasi oli tavara tai suklaa joulukalentereita !

        Koska muistan että ne tuli myyntiin vasta 1980-luvun loppupuolella sitä ennen oli vaan kuvakalentereita, yritä edes joskus pysyä totuudessa sopiiko ?

        Eikös? olin kyllä 80-luvulla ihan lapsukainen.
        Adventtikalenteri perinteen toi muuten suomeen partiolaiset. Kohta pitäisi iltaan myöhään mennä töihin ahkeroimaan.


        http://www.adventtikalenteri.fi/historia.php


      • eitostakannata
        power.light kirjoitti:

        Eikös? olin kyllä 80-luvulla ihan lapsukainen.
        Adventtikalenteri perinteen toi muuten suomeen partiolaiset. Kohta pitäisi iltaan myöhään mennä töihin ahkeroimaan.


        http://www.adventtikalenteri.fi/historia.php

        Ei tosta kandee välittää, ei toi sallis kellekkään lapsuutta ja jolumieltä. Six tulee sulle rähjäämään.


      • eitostakannata kirjoitti:

        Ei tosta kandee välittää, ei toi sallis kellekkään lapsuutta ja jolumieltä. Six tulee sulle rähjäämään.

        Juuuh joilakin ei suotaisi kertoa omaa lapsuuden joulua, olihan lapsuudessani smurffikalentereitakin ja soivia jolukalentereita, lelu ja suklaakalenterien lisäksi ja ihan perinteisiä jolukalentereita. Saukki ja oravat lauloi hyvän laulun känkkäränkistä.
        https://www.youtube.com/watch?v=Xt3NfC2v5P4


      • hyväpower.light
        power.light kirjoitti:

        Juuuh joilakin ei suotaisi kertoa omaa lapsuuden joulua, olihan lapsuudessani smurffikalentereitakin ja soivia jolukalentereita, lelu ja suklaakalenterien lisäksi ja ihan perinteisiä jolukalentereita. Saukki ja oravat lauloi hyvän laulun känkkäränkistä.
        https://www.youtube.com/watch?v=Xt3NfC2v5P4

        Joulua meidän perheessä vietämme Jeesuksen syntymän kunniaksi, vaikka meidänkin perheessä on joulusta kaupallista hömpötystäkin. Lapsille ostamme lahjoja, mutta se perimmäinen joulun sanoma Jeesuksen syntympäivän juhlinta täyttää perheemme jolun. Aattona luemme jouluevankeliumin, tienkin menemme perinteiseen joulukirkkoon.


      • hyväpower.light kirjoitti:

        Joulua meidän perheessä vietämme Jeesuksen syntymän kunniaksi, vaikka meidänkin perheessä on joulusta kaupallista hömpötystäkin. Lapsille ostamme lahjoja, mutta se perimmäinen joulun sanoma Jeesuksen syntympäivän juhlinta täyttää perheemme jolun. Aattona luemme jouluevankeliumin, tienkin menemme perinteiseen joulukirkkoon.

        Täällähän ei juurikaan kunnioiteta toisten ihmisten vakaumusta, jokaisella ihmisellä on oikeus kristityssä maassamme uskoa raamatun sanomaan tai olla uskomatta.

        Mutta jokaisessa perheessä, niin sinkkujen kuin lapsiperheiden joulua en soisi jouluaatto täyttäisi alkoholi ja siitä johtuvat lieveilmiöt.



        Itse en hyväksy fyysistä väkivaltaa itseäni heikompiin kohtaan mitä naiset, lapset ja eläimet ovat, enkä hyväksy fyysisellä väkivalla uhkailuun edes netissä ketään ihmistä kohtaan. Ei edes suomen armeijassa jonka olen käynyt, opetettu heikompia kohtaan väkivallan käyttöä, enkä ole muutenkaa tajua miehiä mitkä tekevät sitä itseään heikompia kohtaan tai edes uhkailee väkivallalla itseään heikompia, naisia, lapsia tai muita miehiä, en hyväksy sitä edes netissä.

        Myöskin eläimillekkin julistetaan joulurauha jossakin päin suomea. Joulurauha alkaa klo:12 jouluaattona ja päättyy nuutin päivänä.

        Hyvää joulun odotusta teidän poppoolle.


      • daysoon
        power.light kirjoitti:

        Täällähän ei juurikaan kunnioiteta toisten ihmisten vakaumusta, jokaisella ihmisellä on oikeus kristityssä maassamme uskoa raamatun sanomaan tai olla uskomatta.

        Mutta jokaisessa perheessä, niin sinkkujen kuin lapsiperheiden joulua en soisi jouluaatto täyttäisi alkoholi ja siitä johtuvat lieveilmiöt.



        Itse en hyväksy fyysistä väkivaltaa itseäni heikompiin kohtaan mitä naiset, lapset ja eläimet ovat, enkä hyväksy fyysisellä väkivalla uhkailuun edes netissä ketään ihmistä kohtaan. Ei edes suomen armeijassa jonka olen käynyt, opetettu heikompia kohtaan väkivallan käyttöä, enkä ole muutenkaa tajua miehiä mitkä tekevät sitä itseään heikompia kohtaan tai edes uhkailee väkivallalla itseään heikompia, naisia, lapsia tai muita miehiä, en hyväksy sitä edes netissä.

        Myöskin eläimillekkin julistetaan joulurauha jossakin päin suomea. Joulurauha alkaa klo:12 jouluaattona ja päättyy nuutin päivänä.

        Hyvää joulun odotusta teidän poppoolle.

        Olen itsekkin joskus tän palstan urpoilta saanut jos jonkinlaista palautetta ja suunsoittoa, kenenkään miehen väkivallalla pullistelua naisten ei pidä hyväksyy.millainen ihminen mahtaa internetin ulkopuolella olla Jos suomi24 palstallakin ihmisiä väkivallalla uhkailee. turpaan vaan naisia, lapsia ja eläimiä?

        Ei edes suomen armeijassa jonka olen käynyt, opetettu heikompia kohtaan väkivallan käyttöä, enkä ole muutenkaa tajua miehiä mitkä tekevät sitä itseään heikompia kohtaan tai edes uhkailee väkivallalla itseään heikompia, naisia, lapsia tai muita miehiä, en hyväksy sitä edes netissä.



        Hyvää joulun odotusta sinulle ja perheellesi,


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe