Missä Edna?

-minttu

Onkohan jo jäätynyt sinne kylmään kämppäänsä kun ei näkynyt edes "ristiäisissä".

35

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmelotta

      Varmaan lomalla. Nythän on viime aikoina moni muukin ollut ruudusta poissa tai lähtenyt mukamas reissuun vähäksi aikaa, että voivat lomailla rauhassa. Jai on Pariisissa, Jimmy missälie, jne.

      • ei juonipaljastus

        Näyttelijä saattaa olla lomalla mutta roolihenkilö Edna istuu kylmässä tuvassaan henkihieverissä keuhkokuumeen kourissa, koira hälyttää apua piankin?


    • Että juu

      Edna on talvihorroksessa

    • Unohdettu Edna

      Eipäs sitten emmerdalessakaan huomata iäkkään naapurin häviämistä kuvioista. Samanlaista kuin oikeassa elämässä. Saavat kuukahtaa ja kuolla ja mädäntyä asuntoihinsa. Muiden tohistessa omia tohinoitaan. Kenellähän on Ednan vara-avain? Liekö emmerdalessa sellaisia kellään toistensa koteihin? Ikkunastako mennään tilannetta tarkistamaan, ellei asukas avaa viikkokausiin oveaan koputtelijoille?

    • kurja palella

      Vuokraisännällä voi olla avain.

      Vanessa ja Paddy luulevat Ednan vain välttelevän heitä.

    • ei uhka

      edna on mun mielestä paras kun se on niin rumakin.

    • Koira taisi

      olla syöpähoidoissa eläinlääkärillä joten ehkä Ednakin on kunnossa, vaikkei ole näkynytkään.

    • Emmestiina

      Miten on, annetaanko eläimille kemoterapiahoitoja, tuohan on kaiketi perhoskoira. Miten sen elimistö sellaisen kestää?
      Onko asiantuntijaa paikalla?
      Olen ymmärtänyt, että potilaalle tulee kamalan paha olo tämän hoidon ohessa. Miten koira pannaan sellaisia hoitoja kärsimään?
      Onneksi eivät näyt tuskissaan kiemurtelevaa Tootsieta.

    • LOLOL

      Edna oli edfarmer ja näin ollen jättänyt tämän palstan loukkaantuneena, kirjoittaen muutamat häirikköviestit jäähyväsiksi.

    • ,,,,,

      Jos se on paleltunut. Viimeksi kun näin, paleli kämpässään.

    • edamerna

      Edna oli puhelinkopissa eilisessä jaksossa. Nyt sen sniiduilu on aiheuttanut kosteusvahinkoa myös Dinglejen puolelle.
      Oliskohan Ednan aika jo puhua? Hoksaakohan Zak asian jne?

    • Emmestiina

      Kovin oli Edna laihtunut ja kalvakka 8.12. esitetyssä jaksossa. Huokailee rahan menoa, kun katto vuotaa ja korjaajalle pitää maksaa. Puhelin on ilmeisesti suljettu, koska kävi puhelinkopissa pyytämässä maksuaikaa maksuistaan. Muoriparka. Ylpeys estää häntä kertomasta kenellekään vaikeuksistaan, ja kuitenkin hän aina on ollut apuna kaikille hätään joutuneille.

      Laurelkaan ei käy katsomassa, muista puhumattakaan. Eikö kukaan kyläläisistä kaipaa Ednaa, jos hän ei ole pubissa appelsiinimehua latkimassa? Niin se on, että kiittämättömyys ja välinpitämättömyys on yleinen helmasynti kaikissa yhteisöissä.

      Itselläni on kurja olo, kun hyvänpäiväntuttu naapuri on huonontunut silmissä ja kulkee nyt rollaattoria työntäen. Ihmettelen, voisinko mitenkään olla avuksi. Kun en ole tähänkään mennessä moikkaamista tukevampaa ystävyyttä osoittanut, on aika vaikea nyt mennä soittamaan ovikelloa. Ei pienintä aavistusta, miten hän suhtautuisi.

    • ihmettele.n

      Eikös Edna asu ihan omassa asunnossaan? Voisihan hän myydä kämpän tai ottaa käänteisen asuntolainan, jos rahat on totaalisen loppu.

    • Edna on mukana

      No vihdoin alkaa Ednan tilanne valjeta. Jimmy otti Ednan köyhyyden osin omaksi syykseen.
      Miten saisi Ednan ymmärtämään, ettei köyhyys ole häpeä, varsinkaan, kun on ylimääräisiä menoja koirasta. Tosin joku muu lopettaisi koiran kärsimykset.

      • Nyyhkis

        Ednaa käy kyllä sääliksi; eilisen jakson jälkeen minulle tuli ainakin ihan tippa linssiin. Viimeiseen asti yrittää pitää ylpeänä päänsä pystyssä ja pärjätä itse, ei huoli almuja sehän voi olla tuollaiselle nk vanhankansan ihmiselle suuri häpeä.

        Itse koiranomistajana ymmärrän hyvin Ednaa, koira on ystävä ja kun se on ollut vierellä monta vuotta sitä haluaisi auttaa pysymään vierellä niin pitkään kuin mahdollista. Vaikka lopetus on jos kuitenkin se paras vaihtoehto se on kova päätös.


      • nakkipää
        Nyyhkis kirjoitti:

        Ednaa käy kyllä sääliksi; eilisen jakson jälkeen minulle tuli ainakin ihan tippa linssiin. Viimeiseen asti yrittää pitää ylpeänä päänsä pystyssä ja pärjätä itse, ei huoli almuja sehän voi olla tuollaiselle nk vanhankansan ihmiselle suuri häpeä.

        Itse koiranomistajana ymmärrän hyvin Ednaa, koira on ystävä ja kun se on ollut vierellä monta vuotta sitä haluaisi auttaa pysymään vierellä niin pitkään kuin mahdollista. Vaikka lopetus on jos kuitenkin se paras vaihtoehto se on kova päätös.

        Mä olen ihmetellyt, että miten sellaisessa pienessä eläinlääkärifirmassa pystytään hoitamaan Tootsieta. Siellä tuntuu olevan kaiken maailman pelit ja pensselit.

        Kyllähän moni järkevä koiraihminenkin ymmärtää, ettei koirallekaan voi olla hyväksi noin hurjat hoidot. Omaa yksinäisyyttään siinä pelätään, kun sylitettävän joutuisi lopettamaan. Ärsyttää ihan hemmetisti, kun Edna ei saa ylpeydeltään suutaan auki.


      • hoitoa ihmettelen
        nakkipää kirjoitti:

        Mä olen ihmetellyt, että miten sellaisessa pienessä eläinlääkärifirmassa pystytään hoitamaan Tootsieta. Siellä tuntuu olevan kaiken maailman pelit ja pensselit.

        Kyllähän moni järkevä koiraihminenkin ymmärtää, ettei koirallekaan voi olla hyväksi noin hurjat hoidot. Omaa yksinäisyyttään siinä pelätään, kun sylitettävän joutuisi lopettamaan. Ärsyttää ihan hemmetisti, kun Edna ei saa ylpeydeltään suutaan auki.

        Tootsien rankat syöpähoidot ihmetyttävät minuakin. En ole tutustunut eläinten hoitoon, mutta ihmisten sädetyksissä ja sytostaattihoidoissa pitää varotoimet hoitajallakin olla viimeisen päälle. Kallistakin niiden laitteiden hankinta on.

        Tootsie on aika huono näyttelijä, ei näytä edes sairaalta ;)


      • hassua.
        hoitoa ihmettelen kirjoitti:

        Tootsien rankat syöpähoidot ihmetyttävät minuakin. En ole tutustunut eläinten hoitoon, mutta ihmisten sädetyksissä ja sytostaattihoidoissa pitää varotoimet hoitajallakin olla viimeisen päälle. Kallistakin niiden laitteiden hankinta on.

        Tootsie on aika huono näyttelijä, ei näytä edes sairaalta ;)

        Kai olet huomannut, että sitä hoitavat koulunkäyneet eläinlääkärit.

        Tootsie on vielä kaukana vanhuudesta. Itsellä ollut kaksi papillonia, niiden naama alkaa jo uosiaennen lähtöä harmaantua, ja kaikessa näkee koiran vanhentuvan
        Minusta koko entisen koiran lähdön jälkeen, Tootsiesta on puhuttu kuin vanhuksesta.


    • .........

      Minusta Edna on jatkuvasti hakannut milloin ketäkin Raamatulla päähän.
      Ei tunnu tajuavan, että yksi synneista on ylpeys, josta se kirja käsittelee.

      Toisaalta toki tajuan, että häpeää, mutta häpeäkin on yksi tunteistamme, ja jokaisella on oikeus sitäkin tuntea.
      Pidän Ednasta, on auttanut vähästään monia, antanut asunnottomille asunnon.

    • Seolinminä

      Edna tuo hyviä puolia esiin henkilöissä kuten Jimmy ja Rodney.

    • Vatasen kaveri

      Vänkää äsken huomata, kun näytettiin Ashleyn avulla, ettei rouva ollut enää vähään aikaan hakenut apua "yläkerrasta". Kertonee jostain, ehkä.

    • Jepjepjepm

      Edna on hyvä ihminen ja hakee jatkossakin apua ylhäältä.

    • Ilon lapsi

      Edna on tyhmä ja hakee lohtua satuolennolta.

    • Kyllä.

      Uskoivaiset voivat hyvillä mielin tuntea itsensä paremmaksi. Se lukee jo kirjassa ettämeitä pilkataan lopussa. Satuttiko sinun vastaus? Ei, tunnen vain surua puolestasi, mutta vielä ei ole liian myöhäistä.

    • Ilon lapsi

      Niin yleensä aina ja joka tapauksessa oikeasti hullu ei ole omasta mielestään sairas, tälläisiä sanotaan sairaudentunnottomiksi.
      Ei varmasti satuttanut, mutta aiheutti pientä kiukustumista siitä koska heräsi alitajunnassa epäilys että olenko oikeasti niin tyhmä että uskon mitä jotkut täysin tuntemattomat ihmiset ovat satuilleet kirjaan.

      Uskonnot on ovela keino hallita ihmisiä ja yksinkertaisten ihmisten kohdalla se on helppoa,onneksi nykyään ihmisille on tarjolla oikeaa tietoa ja oikeita näkökantoja.
      Tosin sumeassa ja kapeakatseisen elämänkatsomuksen omaavat ihmiset eivät osaa omassa kuolemanpelossa tätäkään hyödyntää.
      (uskon mitä kukaan ei ole nähnyt,muttauskon vain siksi koska ajatusmaailmani on ohjailtu uskomaan,enkä usko että minua ollaan ohjailtu)
      Otan osaa.

      • Kyllä.

        Olen surullinen taas puolestasi, jos ei koita elämänsä aikana edes rukoilla niin sitten ei tapahdu mitään. Tunnen ihmisiä jotka ovat parantuunet syövästä samana iltana kun heidän puolesta on rukoiltu. Lääkärit eivät ymmärtäneet siinä sinulle purtavaa ateisti joka luulet olevasi niin viisas, lopussa kadut kuitenkin.


      • IQ80?

        Voi olla että uskoivaiset on tyhmiä, mutta olet sinäkin aika yksinkertainen. Olet toistanut samoja viestejä palstalla vuoden ainakin. Eipä taida sinullakaan olla niin korkea äö?


      • Ilon lapsi
        IQ80? kirjoitti:

        Voi olla että uskoivaiset on tyhmiä, mutta olet sinäkin aika yksinkertainen. Olet toistanut samoja viestejä palstalla vuoden ainakin. Eipä taida sinullakaan olla niin korkea äö?

        Mikä ihmeen pilkkumaisteri?
        En tiedä onko joku toinen kirjoitellut tänne samalla nimellä,mutta tämä on kolmas viestini täällä.Tuohon narsismiin onkin helppo tarttua,koska joka toinen naistenlehti siitä kertoo.Etenkin kun nykyään sen voi katsoa oikein wikipediasta mikä se on.
        En ole ateisti,sillä minun ei tarvitse uskoa mihinkään.Ei edes siihen että mitään ei ole,mutta ymmärrän että heikoille ja umpimielisille ihmisille pitää olla jokin haka mihin tarttua elämässä.Ikävää että nämä uskontojen kanssa sekoilut ovat johtaneet miljoonien ihmisten kuolemiin ja johtaa yhä.

        Varmasti aika ilman nettiä oli parempi,tyhmät ihmiset sai olla tietämättömiä toistensa seurassa ilman pelkoa siitä että joku olisi tullut sanomaan totuuttaa ja kyseenalaistamaan uskomuksia.
        Ymmärrettävästi se aiheuttaa kiukustumista kun huomaa mihin turhaan haahuiluun on elämäsnä tuhlannut ja tuhlaamassa.
        Jopa niin paljon että tulee tarve kirjoittaa toisen nimimerkillä :D

        "Tunnen ihmisiä jotka ovat parantuunet syövästä samana iltana kun heidän puolesta on rukoiltu."

        Tälläistä ei ole tieteellisesti vielä todistettu missään päin maailmaa.


      • miksi ääöö
        IQ80? kirjoitti:

        Voi olla että uskoivaiset on tyhmiä, mutta olet sinäkin aika yksinkertainen. Olet toistanut samoja viestejä palstalla vuoden ainakin. Eipä taida sinullakaan olla niin korkea äö?

        IQ80? on itse yksinkertainen, jolla on olematon ÄO...siis hänellä ÄÖ? älykkyysÖsamäärä, hiihiihiiiii


    • kissan hoitaja

      joo edna on kyllä yksi typerimmistä hahmoista sarjassa.Tosin uskovaisuus tuo lisää uskottavuutta hahmolle.tuomitsee kaikki vaikka joku haluu auttaa

    • Fanitan myös Ednaa

      Ednan rooli on rakennettu hienosti ja uskottavasti.
      Yhden jos toisen tuttavapiiristä Suomessakin löytyy samanlainen ihminen, jolle on tärkeää ansaita elantonsa työllä ja ansaitulla eläkkeellä. Apua ei haeta sosiaalitoimistosta, vaikka miten olisi oikeutus.
      Roolin vaihtaminen auttajasta autettavaksi ei suju hetkessä keneltäkään.

    • Mihin katosi?

      Edna sai Kingin Tompalta perintönä 5000 puntaa. Missä ne? Korkeakorkoisella?

    • hupakko tyttö

      Menikö Ednalta lapsenlapsen Even edesottamuksiin rahaa? Ja onhan Tompan kuolemasta jo monta vuotta.

      • emmelotta

        Varmaan Evelle mutta myös sisarensa pojalle, jota omana poikanaan piti. Eikös tämä poika uhkaillut Ednaa jotenkin?


      • Hyväksi käyttö
        emmelotta kirjoitti:

        Varmaan Evelle mutta myös sisarensa pojalle, jota omana poikanaan piti. Eikös tämä poika uhkaillut Ednaa jotenkin?

        Taisi tosiaan mennä sisaren pojan bisnessotkuihin rahat


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe