320 hv

320 hv

Olen jo vuosia ihmetellyt miksi autot joiden perässä on merkintä TDI matelevat vasemmalla kaistalla. Olen aina kuvitellut että vasemmalta kaistalta ohitetaan mutta miksi nämä hitaat dieseli etanat siellä ovat eivätkä väistä vaikka näkevät että takaa tulee huomattavasti tehokkaampi bensaturbo. Nyt kun on syyskylvöjen aika niin siirtykää sinne pelloille, siellä on teidän paikka eikä moottoriteillä ruuhkauttamassa muuta liikennettä

9

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tdi-kuski

      Taitavat mokomat noudattaa suurinpiirtein nopeusrajoituksia eivätkä viitsi sinun takiasi riskeerata ylinopeussakkoja.
      No pääset varmasti ohi jossain vaiheessa tankkaamaan juoppoa bensahirmuasi. No siinä vaiheessa nämä tdi:t ajavat sitten ohitsesi ja hetken päästä ole taas perässä kiroilemassa tdi-autoilijoiden lainkuuliaisuutta.
      Ja sitten pääset kohta taas ohi tankkaamaan. Siinä vaiheessa tdi:t taas ohittavat ja kohta sinä taas...

      Jne jne

      • -------

        Niin, ja mikähän se vääntö on tuossa 320 hv bensaversiossa? Katsos väännöllä autoa poljetaan, ei hevosvoimilla. Laita myös automalli mukaan, että tiedän tuleeko liioiteltuja vääntölukemia.

        Omassa tilatussa TDI Passatissani on 500 nm vääntö. Yleensä tehottomammissakin TDI moottoreissa on kyllä väännöt kohdillaan ja niillä mennään niin vasenta kuin oikeatakin kaistaa.


      • Romuja
        ------- kirjoitti:

        Niin, ja mikähän se vääntö on tuossa 320 hv bensaversiossa? Katsos väännöllä autoa poljetaan, ei hevosvoimilla. Laita myös automalli mukaan, että tiedän tuleeko liioiteltuja vääntölukemia.

        Omassa tilatussa TDI Passatissani on 500 nm vääntö. Yleensä tehottomammissakin TDI moottoreissa on kyllä väännöt kohdillaan ja niillä mennään niin vasenta kuin oikeatakin kaistaa.

        No kun on kyse Vag tuotteesta niin yleensä ne menee rauhallisesti hinausauton kyydissä.


    • 320 hv

      Ei ole kysymys ylinopeudesta eikä bensahirmuni polttoaineenkulutuksesta vaan siitä että miksi Audit jurraavat vasemmalla kaistalla vaikka näkevät että takana on maanteiden hirmu joka ilmoittaa haluavansa ohittaa. TDI tehot riittävät kaupunkiolosuhteisiin mutta moottoriellä niiden tulee kulkea oikeaa kaistaa koska traktorit ynm muut vastaavakkin hitaat ajoneuvot pitää olla siellä, ihan ystävyydellä please.

      • Aikuiset fiksumpia

        Heh, tdi:t riittää erinomaisesti moottoriteiden vauhtiin. Minun tavanomainen perhetdi:ni on vaivaiset 170 hv ja huippunopeus reilusti yli 200:n, en tiedä paljonko yli. Moottoritienopeus kesäisin 120, talvisin 100. Kiihtyvyyskin riittää mainiosti.
        Sinun juoppoa bensahirmuasi en kunnioita saati sen takia viitsisin lisätä ylinopeuteen vauhtiani sakkojen riskillä eli odottele vaan nöyrästi takanani niin kauan kuin tarpeen. Alinopeutta enaja. Se kasvattaa sinua aikuisuuteen, jos pysyt hengissä siihen asti.
        Tankkaamaan ja sakkoja makseleen ehdit kyllä hyvin siltikin

        Ihan vaan ystävyydella ja aikuisen elämänkokemuksella..


    • ewfew3645

      Mistä olet saanut päähäsi että ketään kiinnostaa antaa tietä sinulle?

      • Aikansa kutakin

        No jos viimeisillä tahoillaan on tuottanut Saksasta 10 vuotta vanhan tehokkaan auton, niin pitäähän sillä päästä 'näyttämään'.

        Eiköhän useimmat meistä vielä muista nuoruusajan testosteroniuhomme, jolla uskottiin neitokaisia hurmaamamme. Lähes kaikki me aikuisiksi selvinneet olemme päässeet noista 'penikkataudeista' eroon, mutta ei ihan kaikki. Yritetään ymmärtää.
        Se vaan on vaarallista meille aikuisille, että nykyisin näillä 'penikkataudin' kourissa kamppailevilla on varaa hankkia noita tehokkaita 'bensahirmuja', toisin kuin minun aikanani. Nyt aikuisena ajatukset liittyvät liikenteen osaltakin ensisijaisesti perheen turvalliseen liikkumiseen.


      • Kakarako oot?
        Aikansa kutakin kirjoitti:

        No jos viimeisillä tahoillaan on tuottanut Saksasta 10 vuotta vanhan tehokkaan auton, niin pitäähän sillä päästä 'näyttämään'.

        Eiköhän useimmat meistä vielä muista nuoruusajan testosteroniuhomme, jolla uskottiin neitokaisia hurmaamamme. Lähes kaikki me aikuisiksi selvinneet olemme päässeet noista 'penikkataudeista' eroon, mutta ei ihan kaikki. Yritetään ymmärtää.
        Se vaan on vaarallista meille aikuisille, että nykyisin näillä 'penikkataudin' kourissa kamppailevilla on varaa hankkia noita tehokkaita 'bensahirmuja', toisin kuin minun aikanani. Nyt aikuisena ajatukset liittyvät liikenteen osaltakin ensisijaisesti perheen turvalliseen liikkumiseen.

        Tää aloittaja on se sama jannu joka jauhaa tätä samaa usein. Taitaa ite omistaa jonkun vanhan teinibemarin, hyvä jos sitäkä. Kyllä Audit menee lujaa motarilla vasenta kaistaa ohi mutta toiset jotka ei halua kuolemaan nopeeta niin pysyy rajoitusten mukaan oikeella kaistalla. Hyvä yritys alottajalta mut ei ihan toimi.


    • 320hv

      minun autoni on jo vanha lintta paaliin menossa kohta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe