Milloin on sitten se oikea aika?

tompura

Milloin on se oikea aika? Niin milloin? Sain viettää aikaa pitkään maailman mahtavimman tytön kanssa. Unohtumatonta aikaa. Rakastin 110% häntä. Kai hänkin minua. Kunnes viikonloppuna siinä mun sylissä istuessaan vapisevalla äänellä sanoi, että kuinka olen mahtava ja hyvä ihminen ja että tykkää minusta, mutta ettei hänestä tunnu siltä, että on vielä oikea aika. Liian paljon elämässä nähtävää ja koettavaa. Haluaisi jäädä siihen, mutta elämän näkemisen halu voisi kuitenkin kasvaa liian suureksi ja repiä kaiken kappaleiksi, eikä halua sitä. Vaan lähteä rauhassa pois vielä, kun se on mahdollista. Minusta taas tuntuu, että koko maailma revittiin kappaleiksi juuri siinä sillä hetkellä. On minullakin haaveita ja suunnitelmia tulevaisuuteen, mutta tuo tyttö tuli kuitenkin kaikkea niitä tärkeämmiksi. Olin valmis tekemään paljon kompromissejä, toteuttamaan suunnitelmia hänen kanssaan ja jopa luopumaan joistain kokonaan. Haaveita ja suunnitelmia tulee ja menee, toiset kasvaa isommaksi kuin toiset, toiset tärkeämmäksi kuin toiset. Minulle tuosa tytöstä tuli se kaikkein tärkein, joka meni kaiken edelle. Milloin on se oikea aika sitten? Jos tässäkin oli muuten kaikki kohillaan. Oli mukavaa, viihdyttiin toisten kanssa, ymmärettiin toisia ja kaikkea. Tällä hetkellä yksikään mun aiemmista haaveista, tulevaisuudenkuvista ja suunnitelmista ei tunnu miltään. Luopuisin niistä kaikista tuon tytön takia.

5

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lottamari<3

      Olette ilmeisesti kovin nuoria ja elämä aluillaan, kokemuksia halutaan ja on paljon nähtävää ja koettavaa kummallakin.Totta on, että jos ei koe olevansa vielä valmis vakisuhteeseen vaikka suhde on hyvä, mutta siitä jää ehkä uupumaan sitä jotakin, niin väkisinkin alkaa miettimään mitä muita mahdollisuuksia voi menettää, meneekö ohi jotain vielä parempaa.

      Iällä on tässä merkityksensä. Nuorella on aikaa ja halua kaivaa kaikki kokemukset esiin, hän on vielä elämän-ja ihmisnälkäinen. Netti ja kaikenlainen somettaminen on myöskin tuonut kysynnän ja tarjonnan lain helposti esillemme ja eteemme putkahtaa jatkuvasti mitä mielenkiintoisempia uusia tuttavuuksia, joista haluamme ottaa selvää ja ehkä tutustua mahdollisimman moneen.

      Olen sitä mieltä, että nuorena tosiaan kannattaa tutustua paljon monelaisiin ihmisiin ja päätellä sitten lopputuloksena minkälaisen ihmisen kanssa haluaa elämänsä viettää tai haluaako ollenkaan sitoutua ja miten sen haluaa toteuttaa. Itseensä kannattaa tutustua myöskin toisten kautta, siten oppii parhaiten näkemään omat erikoispiirteensä, luonteensa ja persoonallisuutensa ja omat reaktionsa kaikkeen kohdattavaan.

      Ihmisen tärkeimmistä haaveista luonnollisesti on löytää itselleen sopiva elämänkumppani, se on elämän tärkein päätös, siksi sitä ei voi kovin heppoisin mielin vaan päätyä ratkaisemaan..

      Sinä ehkä ajattelit, että olisit ollut valmis vakiintumaan, ja koit saavasi tytöltä kaiken mitä halusitkin, mutta tyttö ei halunnut samaa, hän haluaa olla vapaa ja kokee, että ei voi sitoutua vielä ja tuottaisi sinulle vain pettymyksen, hän halusi olla sinulle rehellinen. Minusta hän ainakin toimi rehellisesti, kun kertoi avoimesti miksi haluaa suhteen lopettaa. Näitä jättäjiä on niin monenlaisia, jotka vaan katoavat ja eivät kerro suhteen loppumisen todellista syytä. Se on raukkamaista.

      Mitään ei minusta ole vielä lopullisesti menettetty teidän tapauksessa. Anna tytön mennä ja kokea ja katsoa mitä elämällä on hänelle tarjottavana. Voi olla, että hän nähtyään ja koettuaan tulee siihen tulokseen, että luonasi oli sittenkin kaikista parhain olla ja hän voi palata takaisin, jos se sinulle vielä käy.

      Sano hänelle, että olet valmis odottamaan häntä..ja toivot, että hän pitää sinuun yhteyttä, jos siltä tuntuu. Älä vaadi,äläkä sido tai pakota iseäsi tai häntä mihinkään sopimukseen vaan, jos siltä tuntuu, että haluatte pitää yhteyttä ja se ei riko kumpaakaan, eikä loukkaa, eikä tunnu pahalta..

      Teillä voi olla vielä tulevaisuus yhdessä,.voi olla myöskin, että kumpikin kasvaa erillään olon aikana näkemään asioita toisin ja päädytte eri teitä kulkemaan.

      Uhrautumisesi on aitoa ja jaloa, ja varmasti tyttö tietää sen ja osaa sitä arvostaa, hän ei unohda sitä. Joskus se mitä itse kokee toisen kanssa ei sittenkään tunnu toisesta samalta,,.se voi hämmentää ja hämmästyttää, kun luuli ja kuvitteli, että toinen kokee kaiken samalla tavalla. Siitä seuraa luonnollisesti pettymys, kun tajuaa, että itse on täysillä suhteessa valmis vaikka kuolemaan toisen puolesta, mutta toisen ajatukset eivät ole olleetkaan niin vahvasti samat. Ero on aina pieni kuolema ja siitä seurannut epäusko,."tämä ei voi olla totta, eihän näin pitänyt käydä, kaikkihan on ollut hyvin" Hyvästä suhteesta eroaminen on aina vaikeinta,..sitä ei tahdo hyväksyä mitenkään ja sitä ihmettelee ja pyörittelee jatkuvasti päässään, miksi toinen heittää jotain näin hyvää hukkaan..ja jättää taakseen kaiken yhdessä koetun..

      Niin,.meistä moni olisi ollut valmis luopumaan rakkaansa vuoksi mistä vain..minäkin,..toisen päätökseen kuitenkaan ei ole mahdollisuutta vaikuttaa. On vaan hyväksyttävä ja päästettävä irti. Elämä on arpapeli,..lopputulos voi olla mitä vain..

    • BOOLS1t

      Hyviä vinkkejä tuli lottamari ja tässä vielä 1:

      nyt kun toimit lottiksen ohjeen mukaisesti ja annat tytön mennä, kokea ja katsoa mitä maailmalla on hänelle tarjottavana niin muista olla sitten kans miettimättä niitä muita miehiä ketkä kullinsa häneen (ehkä, ei voi tietää) törkkäävät kun saattaa tulla herkimmille paha mieli sellaisesta. Kaverin ex tyttis lähti aikoinaan ulkomaille hetkeksi duuniin ja tyttö tapasi siellä jonkun erittäin tumman miehen ja enempää en kerro mutta tämä tarina on tosi eikä mennyt tämä etäsuhde putkeen ainakaan kaverin mielestä kuten ei myöskään tämän ex tyttiksen suhde. Palatessaan suomeen ko tyttö yritti vielä saada kaveria (?) mutta ei onnistunut jostain kumman syystä.

      Oikeesti, joko unohdat tytön kokonaan ja keskityt muihin juttuihin tai sit kerrot sille että repäset ja lähet reissuille mukaan etkä luovuta noin helpolla!

    • ön räkkäyttä

      Kyl räkästää vöi jös väin hälyää

    • tyttö

      Toisille oikea aika on jo teini-iässä, toisilla vasta paljon myöhemmin. Se on kiinni ihmisestä ja siitä kuinka haluaa nuoruutensa elää

    • romeo50

      Aika vaikee saada nuorta ymmärtämään miksi pitäs antaa toisen mennä "kokemaan" johan tuo sanakin on likainen tuossa yhteydessä..

      Ei tuossa nyt paljon muuta voi tehdä kuin sanoa likalle et ok ja niellä kiukkunsa ku mies. Älä ano, älä kommentoi - sano moro ja lähe. Tuossa kohtaa on vielä toivoa et likka tajuaa menettävänsä jotakin ja mahdollisesti peruu sanansa mut jos anot jotakin niin peli on menetetty takuuvarmasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe