DATA LIITTYMÄ IPAD

Imac

Terve,

Onko kokemuksia eri Thai-operaattorien prepaid data simkorteista?
Millä operaattorilla paras verkko ja kattavuus?

Matkani suuntautuu Bangkokin ja Rayongin alueelle.

Kortin ostan Suvarbhumin kentältä.

20

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D-Tac

      Itselläni ei D-Tacin kanssa ole ongelmia ollut.

    • ei tarvitse

      Eikö lomalla pärjää ihan hotellin langattomalla verkolla ja monessa paikassa se ei edes maksa mitään. Minun mukaan ei Thaimaahan lähde edes kännykkä...olen lomalla.

      • kommentti.

        Teillä kaksi viikkoisilla tilanne on eri kuin pidempää lomailevilla.


    • aivan sama

      mutta eikö tämä ollut matkailu osio? Ja kai täällä kysellään 2-4 viikon juttuja pääasiassa. Eikä minua muu kiinnosta.

    • Silom

      Onko kokemuksia eri Thai-operaattorien prepaid data simkorteista?
      Millä operaattorilla paras verkko ja kattavuus?

      Ja asiantuntevat vastaukset:

      Eikö lomalla pärjää ihan hotellin langattomalla verkolla ja monessa paikassa se ei edes maksa mitään. Minun mukaan ei Thaimaahan lähde edes kännykkä...olen lomalla

      mutta eikö tämä ollut matkailu osio? Ja kai täällä kysellään 2-4 viikon juttuja pääasiassa. Eikä minua muu kiinnosta.

      Teillä kaksi viikkoisilla tilanne on eri kuin pidempää lomailevilla.

      Huh huh,Hävetkää,

      • D-Tac

        Eipäs tuo Silomin viesti myöskään asiaa selventänyt!


      • farangkhiinok

        Oma kokemukseni on että 1 2 call ja dtac hidastelee täällä maaseudulla mutta true move toimii paremmin. Olen asustellut keskisessä Thaimaassa pari vuotta ja kokemusta on myös turistirysistä. Truemove toimii vaikeuksitta ainakin minulla.


    • Patilan Ossi

      One 2 call toiminut hyvin eripuolilla Thaimaata minulla, useilla reissuilla käyttänyt sitä, toinen kortti vain läppärissä, nettiin kännykässä yhdistetty puhe ja netti.

      • Patilan Ossi

        Niin, koska alle kuukauden reissuja en sinne tee, nykyään, niin läppärikin aina mukana, saan hoideltua pankkiasioitakin siellä ja tilattua tilille rahaakin tarvittaessa.


      • näin minä
        Patilan Ossi kirjoitti:

        Niin, koska alle kuukauden reissuja en sinne tee, nykyään, niin läppärikin aina mukana, saan hoideltua pankkiasioitakin siellä ja tilattua tilille rahaakin tarvittaessa.

        sellaista hotellia ei olekkaan ettei ole nettiyhteyttä eikä ole edes pakko ottaa omia laitteita mukaan. Ja 99% myös toimii ilmainen wifi lähes joka hotellissa. Puhelin on jo eri juttu ja sitä tarvitsee jopa lomalla. Voi pitää yhteyttä toisiin ja tilata esim. taksin jne. Minulla on kyllä rahat tilillä koko ajan...mihin niitä pitää lomalla siirellä?
        Ja laskut menee sähköisenä ilman tekemättä mitään.


      • Patilan Ossi
        näin minä kirjoitti:

        sellaista hotellia ei olekkaan ettei ole nettiyhteyttä eikä ole edes pakko ottaa omia laitteita mukaan. Ja 99% myös toimii ilmainen wifi lähes joka hotellissa. Puhelin on jo eri juttu ja sitä tarvitsee jopa lomalla. Voi pitää yhteyttä toisiin ja tilata esim. taksin jne. Minulla on kyllä rahat tilillä koko ajan...mihin niitä pitää lomalla siirellä?
        Ja laskut menee sähköisenä ilman tekemättä mitään.

        Ossi nyt sattuu olemaan sen verran köyhä mies, ettei Thaimaan tilillä ole yleensä kuin satakuntatuhatta patia ja ennen matkaa laitan hieman lisää. Mikäli tulee joku houkuttava, koukuttava ostos eteen, niin silloin on ainoa vaihtoehto siirtää Suomesta rahaa lisää, näinkin joutuu toimimaan toisinaan.
        Laskuja kyllä tulee pitkien lomienkin aikana ja sähköpostina niitä saan availtua, Suomessa luottohenkilö lähettää e-maileina minulle tulleita laskuja ja muitakin tärkeitä asioita, jotka on helppoa sitten täällä katsoa ja maksaakin.
        Kolmekin kuukautta toisinaan reissatessa, pitää lomallakin hommat toimia, myös työasioissa ja sähköposti on oiva ase siihen.
        Paikallisiin nettibaareihin ja hotellien tarjoamiin koneisiin en ole turvautunut yli kymmeneen vuoteen, pidän omat laitteet mukana, joissa on riittävät turvallisuusuhkien torjunnat asennettuina.
        Jokainen kait taaplaa näissä asioissa omalla tyylillään ja tarpeidensa mukaan, ja suonkin heille sen aivan ilman arvostelua...


      • vilo
        näin minä kirjoitti:

        sellaista hotellia ei olekkaan ettei ole nettiyhteyttä eikä ole edes pakko ottaa omia laitteita mukaan. Ja 99% myös toimii ilmainen wifi lähes joka hotellissa. Puhelin on jo eri juttu ja sitä tarvitsee jopa lomalla. Voi pitää yhteyttä toisiin ja tilata esim. taksin jne. Minulla on kyllä rahat tilillä koko ajan...mihin niitä pitää lomalla siirellä?
        Ja laskut menee sähköisenä ilman tekemättä mitään.

        jaa tilata taksin.osaatko thai?minä osaan a pukluk kempoi öi.


    • Imac

      Kiitos D-tacille ja Patilan Ossille.

      Tutkin nettiä ja mm. turistille suunnattu 14 päivän 4 GB liittymä
      D-Tac Happy Sim 599 baht.

      Liittymän voit hankkia Suvarbhumin lentältä tai tilata etukäteen kotiisi.
      you can order Tourist SIM easily online before your arrival to Thailand. Make a full payment via credit cards and choose from two convenient options

      1. Pick up your Tourist SIM order at Suvarnabhumi Airport
      Delivery fee: No charge
      Participating store:dtac hall Suvarnabhumi Airport
      2nd Floor-Passenger Terminal / West
      Operating hours: Everyday (24 Hours)

      Note: Once you make the payment online, you can pick up your order at the airport within 24 hours


      2. International Delivery
      Delivery fee: 350 Baht (Flat Rate) Worldwide
      We deliver to over 100 countries worldwide, see the list of countries we deliver to below

      • käsiteltävänä

        1. Itsellä on AIS:n 1..2Call, 10,5" tabletissa 4G, maksoin kuukaudeksi n. 950 THB. Toimii kaupungeissa ja maaseudullakin erittäin hyvin, Bangkokista ihan syrjäiselle riisipellolle asti. Olen katsellut siitä mm. ylen uutiset aina aamuisin, kuva on terävä ja erinomainen kuin naapurihuoneesta lähettäisi, eikä katkeile, Skype toimii myös hyvin.
        2. D-Tac, ei ole datayhteys kokemusta tuosta, mutta puhelimeen olen tuon ottanut monena vuonna, nyt vain ei satu olemaan sitä.
        3. Truemovie. Tuosta olen kuullut, että toimisi erinomaisesti, muttei ole mitään kokemusta asiasta. Sellainen vain, että olen juuri nyt Malesiassa ja täälläkin kauppaavat Truemovie nettiyhteyttä (ei One2Call, eikä DTac:ia), tiedä toimisiko sama Thaimaasta ostettu nettiyhteys myös täällä?


      • Terveiset Bankok 68 hot.
        käsiteltävänä kirjoitti:

        1. Itsellä on AIS:n 1..2Call, 10,5" tabletissa 4G, maksoin kuukaudeksi n. 950 THB. Toimii kaupungeissa ja maaseudullakin erittäin hyvin, Bangkokista ihan syrjäiselle riisipellolle asti. Olen katsellut siitä mm. ylen uutiset aina aamuisin, kuva on terävä ja erinomainen kuin naapurihuoneesta lähettäisi, eikä katkeile, Skype toimii myös hyvin.
        2. D-Tac, ei ole datayhteys kokemusta tuosta, mutta puhelimeen olen tuon ottanut monena vuonna, nyt vain ei satu olemaan sitä.
        3. Truemovie. Tuosta olen kuullut, että toimisi erinomaisesti, muttei ole mitään kokemusta asiasta. Sellainen vain, että olen juuri nyt Malesiassa ja täälläkin kauppaavat Truemovie nettiyhteyttä (ei One2Call, eikä DTac:ia), tiedä toimisiko sama Thaimaasta ostettu nettiyhteys myös täällä?

        Moi veljet ja sisaret. Olen juuri Bankokissa ja reppumatkalla että olen ollut tässäkin kaupungissa viidessä eri hotellissa ja Taimaassa n. 15. Kaikissa hotelleissa missä olen yöpynyt on wi fi mutta ei se jokapaikassa pelaa tai ei joka huoneessa. Vitu..aa lähteä hotellin aulaan että saa nettiyhteyden jotenkuten toimimaan.


      • Thaimaan tallaaja
        Terveiset Bankok 68 hot. kirjoitti:

        Moi veljet ja sisaret. Olen juuri Bankokissa ja reppumatkalla että olen ollut tässäkin kaupungissa viidessä eri hotellissa ja Taimaassa n. 15. Kaikissa hotelleissa missä olen yöpynyt on wi fi mutta ei se jokapaikassa pelaa tai ei joka huoneessa. Vitu..aa lähteä hotellin aulaan että saa nettiyhteyden jotenkuten toimimaan.

        Tottahan tuo, monissakaan hotelleissa ei ole wifiä lainkaan ja toimivuus, mikäli on voi olla juurikin tuollainen, että hotlan aulasta saat yhteyden. Nykyisin siellä pelittää tuo 3g yhteys maaseudullakin yleensä, joten yhteydet alkavat olla kohtuu luokkaa.
        Toista oli vuosia sitten, jolloin sait 2g yhteydellä odotella läppäriin tietoa pitkään ja ihmetellä avautuuko vai ei.
        Vajaa 1000 b ei kuukauden käytöstä ole kallis mielestäni ja sillä saa näiden voipyhteyksien kautta hoidettua myös puhelut halutessaan.
        Minulla yleensä älykännykkä ja läppäri reissuissa mukana.


    • mikä kiikastaa ???

      Millä taajuudella ajavat 3G ja 4G yhteydet ?

      Ei tunnu Lumia löytävän ?

      • farangkhiinok

        En tiedä taajuuksista mutta ainakin omani lumia 1020 ja 920 löytää kyllä molemmat versiot. Olisiko sim kortissa kenties ratkaisu? Mene ja tiedä mutta omani on truemove josta tulee lasku kotiin kerran kuussa. Myös aikaisemmin vastaava prepaid toimi mainiosti. Meillä täällä kotomaisemissa keskisessä Thaimaassa on 3g ollut vasta reilun vuoden päivät mutta hyvin toimii. Bangkokissa olen testaillut myös sitä neljää geetä ja hyvin toimii sekin...


    • Imac

      Terve,

      Matkalta palattu ja tietoa dataliittymästä.

      Ostin Suvarbhumin kentältä TrueMoven 6 GB dataliittymä Ipadiin,kesto 30 päivää,hinta 799 baht.
      Suvarbumin kentällä tulo-aulassa muistaakseni EXIT 3-4 välissä olevassa liikkeessä henkilökunta asensi liittymän Ipadiini ja tarkisti että kaikki toimii.
      Liittymä toimi täydellisesti ilman viiveitä Rayongin sekä
      Bangkokin alueella jonne matkani suuntautui.

    • Bangkokin liepeillä toimii kaikki hyvin.Mutta jos reissaa syrjäkylillä TrueMove toimii parhaiten.
      Olen vuosien varrella kokeillut eri operaattoreita.Mielestäni AIS on hyvä myös.Mutta True Move toimii koko maassa,melko hyvin.
      Kovasti uusia linkkimastoja rakentavat ISANinkin kyliin ja tilanne muuttuu koko ajan paremmaksi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe