On vähä pyöriny mieles että repis 25kw:ksi kuristamani nakubomber ceparini kurit talvella irti ja ajelisi loput pikku A kortti ajat laittomasti kuristamattomalla sitten 70kw tehoisella pyörällä. Kertokaas vaikka jotain kokemuksia, kuinka herkästi ootta jääny kiinni tämmösestä hölmöilystä, ja mitä tapahtunu jos näin tekee ja jää kiinni tai ajaa vaikka jonku päälle ja selviää että kuristamattomalla pyörällä oltu liikkeellä. Vaikka ei oma virhe olisi kyseessä, niin vahingot itse silloin varmasti joutuisi kuitenkin hoitamaan. Pistäkää mieli muuttumaan tai sitten kannustakaa siihen. Mielipiteet vapaat.
Tehoa LISÄÄÄÄÄÄ!!!
12
90
Vastaukset
- Poliisi_valvonta_FIN
En suosittele. kyllä siitä jää kiinni aika helposti jos sattuu poliisi pysäyttää ja poliisi setä sattuu tietämään jotain näistä moottoriajoneuvoista niin olet kirjaimellisesti kusessa siinä kohtaa.
- Elvis oli kala
Se on kiva kuulla sairasvuoteella, että vakuutusyhtiö on alentanut korvaussummat puoleen, kun ajeltu tietoisesti väärällä ajokorttiluokalla.
Siinä on helposti loppuelämä pilalla, kun nuorena on velkaa 100 000€ niskassa ennen kuin elämä on edes kunnolla alkanut.
Jos pyörä lunastetaan, niin AVK tutkii kaikki kuristetut motskarit ja mopot...- Kala söi Elviksen
Jos vakuutusyhtiö pienentää tai evää jopa kokonaan korvaussumman se vaatii selvän näytön siitä että kyseinen laittomuus ajoneuvossa, tässä tapauksessa liian suuri teho, on aiheuttanut suoraan vahingon tai ollut osasyy siihen. Pelkästään ajoneuvon laiton rakenne tai osa ei riitä korvausten pienentämiseen. Eihän voi olla niin että laittomuudesta täysin tietämätön, ajoneuvon lainaaja esim. joutuu onnettomuuteen ja hänen korvauksiaan pienennetään syystä että ajoneuvo ei ole tieliikennekelpoinen. Sen verran on oikeusturvaa annettu vakuutuksenottajille.
- Vakuutustarkastaja
Kala söi Elviksen kirjoitti:
Jos vakuutusyhtiö pienentää tai evää jopa kokonaan korvaussumman se vaatii selvän näytön siitä että kyseinen laittomuus ajoneuvossa, tässä tapauksessa liian suuri teho, on aiheuttanut suoraan vahingon tai ollut osasyy siihen. Pelkästään ajoneuvon laiton rakenne tai osa ei riitä korvausten pienentämiseen. Eihän voi olla niin että laittomuudesta täysin tietämätön, ajoneuvon lainaaja esim. joutuu onnettomuuteen ja hänen korvauksiaan pienennetään syystä että ajoneuvo ei ole tieliikennekelpoinen. Sen verran on oikeusturvaa annettu vakuutuksenottajille.
Kannattaa lukea ne pienellä kirjoitetut tekstit huolella kohdasta vakuutusehdot. Kielteinen korvauspäätös voi tulla aika herkästi taikka maksettuja korvauksia voidaan alkaa perimään takaisin. Muidenkin vakuutuksien korvauksia voidaan evätä, koska vahinko on itse aiheutettu. Tapauskohtaisesti nämä menee. En suosittele ap:lle kysyjälle, että lähtisi purkamaan kuristuksia noin vain ja ajelemaan laittomasti.
- Kala söi Elviksen
Vakuutustarkastaja kirjoitti:
Kannattaa lukea ne pienellä kirjoitetut tekstit huolella kohdasta vakuutusehdot. Kielteinen korvauspäätös voi tulla aika herkästi taikka maksettuja korvauksia voidaan alkaa perimään takaisin. Muidenkin vakuutuksien korvauksia voidaan evätä, koska vahinko on itse aiheutettu. Tapauskohtaisesti nämä menee. En suosittele ap:lle kysyjälle, että lähtisi purkamaan kuristuksia noin vain ja ajelemaan laittomasti.
Luki pienellä präntätyllä mitä tahansa on vakuutusyhtiön kyettävä osoittamaan että kyseinen "laittomuus" on suoraan ja ainoastaan syyllinen vahinkoon. Tästä on ihan omakohtaista kokemusta.
- Vakuutustarkastaja
Kala söi Elviksen kirjoitti:
Luki pienellä präntätyllä mitä tahansa on vakuutusyhtiön kyettävä osoittamaan että kyseinen "laittomuus" on suoraan ja ainoastaan syyllinen vahinkoon. Tästä on ihan omakohtaista kokemusta.
Periaatteessa vakuutusehdot on laadittu niin, että siinä ei ole juuri tulkinnan varaa, kun pyörän tehot on muutettu ja kuljettajan kortti ei riitä, niin vahinko on itse aiheutettu. Tietty asiaa voidaan vängätä monella lailla ja voihan olla, että yhtiö tekee korvauspäätöksen asiakkalle myönteiseksi, JOS tilanne ei todella ole johtunut em. seikoista.
Vaan aika hataralla pohjalla ollaan, jos pyörä on muutettu muuksi ja kortti ei riitä. Ei kannata alkaa selkeää asiaa vääntämään väkisin, kun lopputulos voi olla tosi karmea. Jo viritettyjen mopojen osalta vakuutusyhtiöt tekevät viikoittain useita kielteisiä korvauspäätöksiä aiheutettujen vahinkojen suhteen. Tulee monelle perheelle melkoisena yllätyksenä, kun vakuutus on myönnetty mopolle ja mopo ei olekaan enään mopo, vaan jotain ihan muuta. Sama kaava toistuu, kun vakuutus yhtiö on myöntänyt vakuutuksen 25kW moottoripyörälle ja pyörä onkin muutettu kaikessa hiljaisuudessa isompitehoiseksi.
- Boooaaa
Juup näinhän se on kyllä. Pitää sitten vain kärsiä vielä 1,5v kavereiden keuliessa ohitse. Kiitoksia pelotteluista, nua seuraukset eivät kyllä oikein houkuttele.
- Helppo ratkaisu
Vaihda ne keulivat kaverisi järkevämpiin. Saat vain huonoja vaikutteita tuollaisilta joilla mopoikäisen itsetunto on vielä kehittymässä. Pelkkää tyhmää näyttelemistähän keuliminen vain on.
- Booaaa
En sillä "keulivilla kavereilla"sitä kirjaimellisesti tarkoittanut, vaan sitä että kavereilla muuten suuremmat ja tehokkaammat vehkeet.
- suzugizi
Toi käpylän kuntoutuskeskus muistaakseni kuntouttaa noita virikevareilla vammautuneita nuoria. Neliraajahalvaantuneita, alaraajahalvaantuneita, aivovammaisia ja amputaatiokuntoutujia.
Jos poliisi saa kiinni ja ottaa ajokortin pois, niin silloin ei vielä mitään kamalaa ole sattunut.
Minä suositelen ajelemaan semmoisella pelillä sääntöjen mukaan mihin kortti riittää, mutta omapahan on asiasi niin kauan kuin mitään ei satu, mutta kun sattuu, niin sitten kuuluu muillekin. Onpa täällä nyt paljon mutuilua ja paskanjauhantaa.
Ensinnäkin koko kiinnijäämisen mahdollisuus.. Jos ajelet melko normaalisti, ilman temppuilua tai suurempia ylinopeuksia, niin tuskin sua pysäytetään kertaakaan. Itse olen ajanut 2-pyöräisillä noin 15tkm liikenteen seassa ja autolla ehkä 4tkm, eikä ole pysäytetty kertaakaan..
Kiinnijäämisen riski pysäytettäessä sitten riippuu siitä, kuinka kuristus on tehty. Jos on kaasukapulan liikettä rajoittamalla kuristettu, niin helppo todeta kuristamattomaksi, mutta jos on holkit imusarjoissa (kuten itselläni), niin poliisi ei voi tulla laillisesti ilman tehonmittausta mitään sanktioita antamaan.
Onnettomuuden sattuessa on kaksi vaihtoehtoa. Joko koko hommaa ei edes tutkita sen kummemmin tai sitten vakuutusyhtiö voi suurentaa omavastuuta summalla X.- voi itkun vit--.
No nyt alkoi puhumaan oikea tiedon syvä rintaääni, jos on uskominen noihin kilometreihin mitä olet liikenteen seassa ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101907
Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras91539Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum131499Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.811477- 1501415
- 1071350
- 231307
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt6481239Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida161147Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih81108