Millainen joulupukki on hyvä?

Autoileva ja raitis

Olen harkinnut ottavani täksi jouluksi vastuullisen tehtävän: joulupukkina toimimisen. Kun olin lapsi, meillä ei koskaan käynyt pukkia enkä uskonut koskaan pukkiin. En ole myöskään nähnyt pukkia jakamassa lahjoja muualla kuin esim. koulun joulujuhlassa ja muissa julkisissa tilaisuuksissa. Tästä syystä olen hieman epävarma siitä, mitä kaikkea joulupukin kuuluu tehdä ja miten käyttäytyä.
Millaisia joulupukkeja teillä on käynyt ja millainen toivoisitte pukin olevan? Entä mitä virheitä kannattaa välttää pukkina ollessaan?

1

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsen mukaan

      No tietysti se ihan perus, että olet selvinpäin ja puhut selkeästi.
      Minun lapsuudessani meillä kävi pukki, joka oli kovin humalassa ja haisikin vanhalta viinalta.
      Tietysti ensin perus oveen koputus ja miten olette vanhempien kanssa sopineet lahjojen "luovutuksen". Onko lahjat valmiina ulko-ovella vai tuoko joku ne sinulle jne.
      Varmaan aika paljon pitää miettiä, että minkä ikäisiä lapsia talossa on.
      Jos huomaat, että lapsi kovin jännittää niin höpötät ensin vähän omia juttuja, kerrot esim Korvatunturilsta, tontuista ja poroista.
      Lapsia ei kannata säikytellä esim koskea yllättäin tai napata syliin, monet lapset jännittää/pelkää pukkia, eikä ole kiva jos lapselle jää traumoja.
      Eli jos lapsi kovin säikky niin höpötät niitä näitä ja sitten käyt jakamaan lahjoja.
      Jos taas lapsi ei näytä pelkäävän sinua ja on "täpinöissään", niin voit kysyä jos haluaa tulla pukin syliin esim valokuvaa varten.
      Tai voit kysellä jotain lapselta, mitä joulujuttuja on tehty jne.
      Haluaako lapsi laulaa jotain?
      Ja isommalle lapselle voi antaa tehtäväksi jakaa lahjat.
      Pukin vierailu ei yleensä kestä kauan joten ei siinä ihmeellistä tarvita.

      Eli siis lapsen mukaan menet ja kunhan olet kunnolla pukeutunut!
      Hauskaa pukkeilua :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe