50- vuotiaan miehen pukeutuminen

pappakamat päälle?

Missä menee rajat, jolloin esim. pillifarkkuja ei voi käyttää? Jos on bileet, mun menovaatteisiin kuuluu pillifarkut. Olen hoikka ja aina tykännyt pukeutua hyvin. Tajuan kyllä missä menee raja nuorisomuodin ja vanhemman porukan välillä. Mutta jos kroppa antaa myöden ja just esim. pillifarkut, kiva paitapusero (ei housuihin tungettu?) ja jotkut paremmat kengät (ei tennareita).

245

9232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paappa.

      Hyvä alotus, kaipaisin itsekin vinkkiä mitä ja millaista päälle laittaa.

      • Riitta49

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!


      • HHUHUH
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        ¨Riitta49 taitaa olla niitä läskipullukoita, joiden ainoa vaatekerta on teltta ja muutenkin kuullostat happamalta ämmältä

        Farkut sopivat kaikille ikään katsomatta, koska farkkuja on monenlaisia, mallisia jne, Kyllä suomijuntit sitten osaa olla idiootteja.

        Täällä on se mentaliteetti, kun ihminen täyttää 40 vuotta, niin naisille kukkaleningit ja läskipohjat, miehille ruskeat teryleenihousut ja läskipohjat. Sitten kelpaisi.
        Voi jumanlauta, vetäkää minun puolesta farkkua jalkaan kaikki vaikka ikää olisi 100 v


      • Rouva 47
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        Joo samaa mieltä kanssasi,
        suotta sit ä yrittää olla nuoremoi kuin on!


      • ************
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        Farkkuja on muitaki kun pillifarkut.Kätevät siistit farkut niin jo vain passaa mennä moneen paikkaan.Kukapa on pätevä niiden käyttöä keneltäkään paheksumaan.


      • 2+18
        HHUHUH kirjoitti:

        ¨Riitta49 taitaa olla niitä läskipullukoita, joiden ainoa vaatekerta on teltta ja muutenkin kuullostat happamalta ämmältä

        Farkut sopivat kaikille ikään katsomatta, koska farkkuja on monenlaisia, mallisia jne, Kyllä suomijuntit sitten osaa olla idiootteja.

        Täällä on se mentaliteetti, kun ihminen täyttää 40 vuotta, niin naisille kukkaleningit ja läskipohjat, miehille ruskeat teryleenihousut ja läskipohjat. Sitten kelpaisi.
        Voi jumanlauta, vetäkää minun puolesta farkkua jalkaan kaikki vaikka ikää olisi 100 v

        Oleelista on, että kokonaisuus on katseenkestävä. Tyylikkästi voi pukeutua, mutta ei saa näyttää 15 vuotiaalta, siinä on se ratkaiseva ero.
        Olen mies ja en itsekkään halua mitään tanttaa vierelleni.


      • Pukumies!
        ************ kirjoitti:

        Farkkuja on muitaki kun pillifarkut.Kätevät siistit farkut niin jo vain passaa mennä moneen paikkaan.Kukapa on pätevä niiden käyttöä keneltäkään paheksumaan.

        Kyllä se on niin että puku miehen tekee. Liituraitaa töihin ja vapaalle vähän vapaammin. Jo 3-kymppisenä voi hyvin alkaa pukeutua vähän aikuismaisemmin.


      • ....................
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        Mitäs, jos nuoriso rupeaisi pitämään leveälahkeisia farkkuja, sittenkö aikuiset eivät saisi sellaisia pitää, jotteivät yrittäisi olla nuorempia kuin mitä on?

        Minä itse en todellakaan meinaa lokeroitua iän, taikka muotibuumien mukaan. En itse asiassa ole koskaan ollut mukana minkäänlaisessa trendipelleilyssä. Puen sellaista vaatetta päälle kuin itse haluan, enkä välitä paskaakaan muodikkuus asteestani, taikka kuinka ajan mukainen olen, saati muiden mielipiteistä. Minä olen minä, ja pukeutumisestani päätän minä, eivätkä yhteiskunta, trendit, taikka muut muotipellet.


      • mitä sitä
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        sitten päälleen laittaa,jos ei farkut kelpaa? kulmahousutko aina,vai lökäpöksyt tuulitakkeineen?
        farkkumallisto mennyt pilleiksi,ei löytdy hieman väljempää tai muuten sopivia.
        mm. amerikassa farkut kelpaa jopa konkressiin ja takki päälle,miksei meillä?
        ei ne housut miestä tee,aivan muut asiat. naiset vasta kamalia on teiniasuissaan,monet kuin hirviöitä naamaa katsoen.


      • suorat housut
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        kyllä farkkuja voi pitää kotona.muta en itse omista moisia enkä koskaan ole halunnutkaan.käytän suoria teryleenihousuja,työssä ja vapaa ajalla.kotona käytän kesälä tummia alkkareita.on joskus huomannut että nais sukupuolta kiinnostaa tiukat alkkarit miehen päällä.mikä on tietysti itsestänikin kivaa että toinen sukupuoli nauttii katselusta.


      • gamla gubbe
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        Farkut ovat nykyisin sellaiset perusasut arkeen. Ei se ole välttämättä sitä, että haluaa näytellä nuorempaa, kuin on. Minä olen 65 ja käytän farkkuja aina arjessa, en sen vuoksi, että ne "nuorentaisi" vaan siksi, että ne ovat niin huolettomat.


      • ikäkauden mukaan

        Se raja nuorisomuodin, kuten pillifarkkujen käytön, ja muunkin kanssa menee ikävuosissa suunnilleen siinä -teen vuosissa. 19-vuotias on viimeinen teini-ikäinen (nine-teen), sen jälkeen ei kannata leikkiä nuorempaa kuin on.

        Onhan näitä idiootteja, jotka ei koskaan haluaisi laskea lapsuudestaan ja nuoruudestaan irti ja aikuissalin näkee jopa näitä "pikkuvauvojen potkupukuja", eli onepiece -asuja.

        Katson sellaisen olevan typerää ja lapsellista! Ihmisen kehitykseen kuuluu se, että aikuistutaan. Sama noissa farkuissa, että typeryyden huipentuma on jonkun 3-kymppisen esiintyminen teinivaatteissa. Tällainen tekee itsestään naurettavan ja kertoo mielestäni siitä, että henkinen kehitys ei ole onnistunut. Kai kotonaan imisivät tuttia ja pitäisivät vaippoja, jos olisi äiti laittamassa.

        En tiedä, johtuuko se vaikka mainospuolen ja median nuoruuden ihannoinnista, mutta ei se täysi-ikäisellä ole ainakaan älykkyyden merkki, jos lasten rytkyissä liikutaan.


      • ösfgöjkldköljdjköldf
        Pukumies! kirjoitti:

        Kyllä se on niin että puku miehen tekee. Liituraitaa töihin ja vapaalle vähän vapaammin. Jo 3-kymppisenä voi hyvin alkaa pukeutua vähän aikuismaisemmin.

        Mikä sua ahistaa? Mä oon kuuskymppinen, enkä laita pukua ko hautajaisiin korkeintaan. Farkut on jalas ja sen ny enää niin väliä, mitä laittelee. Ei sentään mnasillaan ilikee töpöstellä.


      • misslady1
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        Minä olen nainen ja 53 vuotias. En suostu missään nimessä pukeutumaan mihinkään kukkamekkoihin ja läskipohjakenkiin... Olen kropaltani kuin 20 vuotiaanakin olin, eli siis kapea vyötärö ja muutenkin hoikka. Pukeudun pillifarkkuihin, nahkahousuihin ja minihameisiin,,,kera korkokenkien ja saappaiden. Koska nämä vaatteet imartelevat vartaloni muotoja. Jos tilanne vaatii mekkoa ,niin sitten kotelomekko, joka nuolee vartaloani....Hiuksiani värjään ja laitan aina,,,,ei koskaan hapsota hiukset. Meikkaan joka päivä. Ei ikä ole esteenä mihinkään, eikä kenenkään tarvitse lupaa toisilta kysyä mitä saa pukea päälleen minkäkin ikäisenä. Kuka on muka määritellyt pukeutumisen säännöt ikäkausittain..ei kukaan. Eli laitetaan vaan päälle sitä mikä hyvältä tuntuu...


      • ihanat pulleat misut
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        itse tykkään tiukkoihin leggiseihin ja toppiin pukeutuneista misuista.miksi pitäisi piilottaa muotonsa jotka on sanut matkan varrella.on paljon mukavempi katsoa pulleeta misua ikään katsomatta kun on muotoja.kuin esimerkiksi kauheaan toppatakkin ja kaapuihin kangistuneita.kyllä ne on pulleat komeita katsottavia vaikka olis jo ikääkin 50v-100 v.miksi pitäisi olla muuta kuin mitä isä luoja on luonut.ennenmin tiukat vaatteet kuin kauhtanat päällä


      • HHUHUH
        suorat housut kirjoitti:

        kyllä farkkuja voi pitää kotona.muta en itse omista moisia enkä koskaan ole halunnutkaan.käytän suoria teryleenihousuja,työssä ja vapaa ajalla.kotona käytän kesälä tummia alkkareita.on joskus huomannut että nais sukupuolta kiinnostaa tiukat alkkarit miehen päällä.mikä on tietysti itsestänikin kivaa että toinen sukupuoli nauttii katselusta.

        No sinä tykkää suorista housuista, niin se on sun juttus. Minä taas tykkään farkuista ja puen niitä päälleni ja minua ei pätkääkään kiinnosta, jos jotakuta alkaa oksettamaan minut nähdessään. Viihdyn farkuissa ja löytyy ns parempaakin farkkua, mutta uista nyt teryleenihousu sitten edes joskus tarkistaa ettei se housunperse kiillä vallan hirveästi...


      • toistaiseksi suomalainen
        HHUHUH kirjoitti:

        ¨Riitta49 taitaa olla niitä läskipullukoita, joiden ainoa vaatekerta on teltta ja muutenkin kuullostat happamalta ämmältä

        Farkut sopivat kaikille ikään katsomatta, koska farkkuja on monenlaisia, mallisia jne, Kyllä suomijuntit sitten osaa olla idiootteja.

        Täällä on se mentaliteetti, kun ihminen täyttää 40 vuotta, niin naisille kukkaleningit ja läskipohjat, miehille ruskeat teryleenihousut ja läskipohjat. Sitten kelpaisi.
        Voi jumanlauta, vetäkää minun puolesta farkkua jalkaan kaikki vaikka ikää olisi 100 v

        Kymmenen pistettä tästä kommentista! Olen samaa mieltä, jokainen pukeutukoon niinkuin ITSE haluaa. Paljon muita maita kiertäneenä en voi kuin ihmetellä suomalaista pukeutumiskulttuuria.


      • toistaiseksi suomalainen
        Rouva 47 kirjoitti:

        Joo samaa mieltä kanssasi,
        suotta sit ä yrittää olla nuoremoi kuin on!

        Nuorekas saa silti olla, monessa maassa tällaista moralismia ei tunnetakaan! Mieluummin nuorekas kuin ajaton tuulipuku!


      • ei ahdistunut
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        Voi sinua Riitta miten rajoittunut olet! Kyllä jokainen saa pukeutua niinkuin haluaa, ikään katsomatta. Olen 52-vuotias mies ja pukeudun yhä pillifarkkuihin ja viihdyn niissä! Se riittää minulle, toivottavasti et pahoita mieltäsi!


      • maku asia

        " pillifarkut, kiva paitapusero"
        Koska MIEHET ovat alkaneet käyttämän PAITAPUSEROITA ?
        Ja pukeutua voi ja saa kuten haluaa, miten kroppa antaa periksi, ei se ole mikään ikäsidonnainen.
        Paljon kamalimpia ovat nuorten lihavien tyttöjen, tiukat leeginsit, vedetty paksujen reisien päälle, se on irvokas näky. Väliin ihmettelee, kun katsoo katukuvaa, että onko hame tai päällyshousut unohtunut tykkänään pois, kun ei ole kuin ne leeginsit.
        Itse tykkään pitää niitä kotona ja vaikka olen hoikkasäärinen en niillä ulos lähde.


      • Pukumies30
        Pukumies! kirjoitti:

        Kyllä se on niin että puku miehen tekee. Liituraitaa töihin ja vapaalle vähän vapaammin. Jo 3-kymppisenä voi hyvin alkaa pukeutua vähän aikuismaisemmin.

        Samaa mieltä, ite oon 30 ja aina puku päällä, töissä ja juhlissa vähän hienompaa ja vapaalla vähän rennompaa pukua, kyllä puku miehen tekee.....


      • valinnanvaraa on
        ihanat pulleat misut kirjoitti:

        itse tykkään tiukkoihin leggiseihin ja toppiin pukeutuneista misuista.miksi pitäisi piilottaa muotonsa jotka on sanut matkan varrella.on paljon mukavempi katsoa pulleeta misua ikään katsomatta kun on muotoja.kuin esimerkiksi kauheaan toppatakkin ja kaapuihin kangistuneita.kyllä ne on pulleat komeita katsottavia vaikka olis jo ikääkin 50v-100 v.miksi pitäisi olla muuta kuin mitä isä luoja on luonut.ennenmin tiukat vaatteet kuin kauhtanat päällä

        On muitakin vaatteita kuin tiukat pillihousut ja se kauhea toppatakki ja kaapu.


      • noRetro
        .................... kirjoitti:

        Mitäs, jos nuoriso rupeaisi pitämään leveälahkeisia farkkuja, sittenkö aikuiset eivät saisi sellaisia pitää, jotteivät yrittäisi olla nuorempia kuin mitä on?

        Minä itse en todellakaan meinaa lokeroitua iän, taikka muotibuumien mukaan. En itse asiassa ole koskaan ollut mukana minkäänlaisessa trendipelleilyssä. Puen sellaista vaatetta päälle kuin itse haluan, enkä välitä paskaakaan muodikkuus asteestani, taikka kuinka ajan mukainen olen, saati muiden mielipiteistä. Minä olen minä, ja pukeutumisestani päätän minä, eivätkä yhteiskunta, trendit, taikka muut muotipellet.

        Pitää muistaa sitten möys se, että voi joutua kiusatuksi. Työpaikalla kun lokeroidutaan juuri. Jos olet erilainen kuin muut pukeutumisellasi, käyttäytymiselläsi jne voit joutua muiden silmissä "erikoiseksi tapaukseksi". Pään täytyy sitten kestää sitä, että eristetään porukasta ja puhutaan paskaa selän takana. Tämä saattaa pahimmassa tapauksessa johtaa siihen, että sinut savustetaan ulos työpaikalta tai sitten ajaudut pilleripurkkien kanssa kallonkutistajalle.

        Parempi vaan miellyttää muita ja kulkea valtavirran mukana ;)

        Pillifarkkuinen keski-ikäinen mies on jo kyllä katastrofi :D


      • höpö
        toistaiseksi suomalainen kirjoitti:

        Kymmenen pistettä tästä kommentista! Olen samaa mieltä, jokainen pukeutukoon niinkuin ITSE haluaa. Paljon muita maita kiertäneenä en voi kuin ihmetellä suomalaista pukeutumiskulttuuria.

        Kyllä on kamalia noi pillifarkut läskit pullottaa ja munat kuumenee mistä tämmönen ruma muoti taas tuli


      • yksi ihananmiehenvai
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        Kyllä Riitta on vanhanaikainen,kyllä mies on miehen näköinen kun on hyvin istuvat farkut takapuoli hivelee silmiä kun 50v mies ohi kävelee reippain askelin olen aina tykännyt sellaisista miehistä joiden housut ei lökötä,olen 60v mummo oma mies 63v ja farkut joka päivää ja huomaan kuinka naiset nuoret ja vanhemmat katsovat kun kuljemme yhdessä,minä olen hieman pyöreä mutta kuulema sopivista paikoista,miehelläni ei kalja mahaa ei farkuissa vatsa pömpötä samoin pojat isänsä kaltaisia saa minijat olla tyytyväisiä miehistään ei hosut roiku polvissa.Riitalle kyllä mies puvussakin voi olla hyvän näköinen kun puku on kantajan kokoinen ei monta numeroa isompi.Ja ihmisen sisin tekee ihmisen minkä ikäinen on 30v voi olla jo 50v lainen.Ei keski-ikä ole mikään vaate mitta.


      • Ihan jees MUTTA
        2+18 kirjoitti:

        Oleelista on, että kokonaisuus on katseenkestävä. Tyylikkästi voi pukeutua, mutta ei saa näyttää 15 vuotiaalta, siinä on se ratkaiseva ero.
        Olen mies ja en itsekkään halua mitään tanttaa vierelleni.

        Ensinnäkään 50-vuotias mies ei vielä ole mikään vanhus, jonka pitäisi alkaa "näyttää ikäiseltään". Farkut on todellakin ihan jees...

        ...MUTTA. Farkut on haastava laji. Farkuissa kopioituu käsillä oleva aika jos missä. Nuoriso päivittää vaatekaappiaan reaaliajassa. Aikuiset miehet eivät näin aina tee, vaan päällä on ne-edelleen-ehjät-farkut... Niinpä jalassa on usein potkun, kaksi tai kolme ajastaan jäljessä kulkevat farkut. Lopputuloksena on vaikutelma säälittävästä yrityksestä näyttää teiniltä.

        Jos olet 50-vuotias mies ja koet viihtyväsi farkuissa, tee sama temppu minkä nuoriso. Mene asiantuntevan (nuoren) farkkumyyjän palveltavaksi ja anna hänen vetää pinkasta sinulle sopivat byysat. Farkkumyyjät ovat todella asiantuntevia. Luota heihin! Lopputuloksena olet hyvännäköinen omanikäisesi mies etkä näytä nuoria matkivalta teinijäänteeltä.

        Niin. Ja muista päivittää sitä vaatekaappiasi. Farkkujen käyttäjän on elettävä farkkumaailman ehdoilla, ellei halua erottua pappamaisesti.


      • kaksi yli 6-kymppist
        2+18 kirjoitti:

        Oleelista on, että kokonaisuus on katseenkestävä. Tyylikkästi voi pukeutua, mutta ei saa näyttää 15 vuotiaalta, siinä on se ratkaiseva ero.
        Olen mies ja en itsekkään halua mitään tanttaa vierelleni.

        Mieheni ja minä olemme yli kuusikymppisiä, mutta vielä työssäkäyviä ihmisiä. Pukeudumme vapaa-aikana ja joskus töihinkin farkkuihin, koska farkut on mukava vaate, kun ostaa sopivat. Ei nyt mihinkään pillifarkkuihin, vaan sellaisiin tavallisempiin. Väri on joko sininen tai musta. Eipä ole tullut mieleenkään, että tällä pukeutumisella yrittäisimme jotenkin väkisin näyttää nuoremmilta kuin olemme, sillä viihdymme tässä iässä ja elämäntilanteessa mainiosti.

        Pukeutumisessa tärkeintä lienee, että on siisti ja asiallinen ja tilanteeseen sopivasti pukeutunut. Arjessa arkivaatteet, juhlaan sitten juhlavammin aina sen mukaan, mitä kutsussa toivotaan; casual, smart casual, smokki, tumma puku tai frakki. Muitakin vaihtoehtoja pukukoodille toki löytyy.

        Farkut olivat ”nuorisovaate” 60-luvulla. Eivät enää. Jos joku äiti tai mummu puolestaan haluaa pukeutua Seppälän tai HM:n vaatteisiin, niin mitä sitten. Suomessa on ihan tarpeeksi paljon ikärasismia ilman tällaisia keskustelun avauksia.

        Aloittaja kirjoittaa että ”Tajuan kyllä missä menee raja nuorisomuodin ja vanhemman porukan välillä”. Olisi kiva tietää missä se raja menee, jotta me vanhat osaisimme jatkossa pukeutua siten, että nuoriso ei meihin silmäänsä loukkaisi.


      • HHUHUH
        Pukumies! kirjoitti:

        Kyllä se on niin että puku miehen tekee. Liituraitaa töihin ja vapaalle vähän vapaammin. Jo 3-kymppisenä voi hyvin alkaa pukeutua vähän aikuismaisemmin.

        Hahhaaa, olishan se näky, kun jätkä raksalla vasarois liituraitapuku päällä.


      • anon2
        noRetro kirjoitti:

        Pitää muistaa sitten möys se, että voi joutua kiusatuksi. Työpaikalla kun lokeroidutaan juuri. Jos olet erilainen kuin muut pukeutumisellasi, käyttäytymiselläsi jne voit joutua muiden silmissä "erikoiseksi tapaukseksi". Pään täytyy sitten kestää sitä, että eristetään porukasta ja puhutaan paskaa selän takana. Tämä saattaa pahimmassa tapauksessa johtaa siihen, että sinut savustetaan ulos työpaikalta tai sitten ajaudut pilleripurkkien kanssa kallonkutistajalle.

        Parempi vaan miellyttää muita ja kulkea valtavirran mukana ;)

        Pillifarkkuinen keski-ikäinen mies on jo kyllä katastrofi :D

        aika hyvä trollaus...tai sitten ei ;)


      • Esa...
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        Miksi jotku idiootit sanoo, että yrittää epätoivoisesti olla nuorempi. Todella köyhää ajattelua tuollainen. Miksei voi pukeutua pilleihin ja olla omanikänen, kuten he varmasti ovatkin eivätkö yritä olla nuorempia, säälittävää tuollainen ajattelu.


      • farkut on jees!
        HHUHUH kirjoitti:

        Hahhaaa, olishan se näky, kun jätkä raksalla vasarois liituraitapuku päällä.

        Pukumiehelle tiedoksi, mikään ei oo niin ällöä kuin sliipattu pukumies. Varmaan hoidatat kyntesikin säännöllisesti ja nypit kulmakarvasi?

        Ei mitään pukumiestä mulle kiitos!


      • pinstripe
        farkut on jees! kirjoitti:

        Pukumiehelle tiedoksi, mikään ei oo niin ällöä kuin sliipattu pukumies. Varmaan hoidatat kyntesikin säännöllisesti ja nypit kulmakarvasi?

        Ei mitään pukumiestä mulle kiitos!

        napi,napi,---tykkäät kuitenkin...


      • onneksi näin
        noRetro kirjoitti:

        Pitää muistaa sitten möys se, että voi joutua kiusatuksi. Työpaikalla kun lokeroidutaan juuri. Jos olet erilainen kuin muut pukeutumisellasi, käyttäytymiselläsi jne voit joutua muiden silmissä "erikoiseksi tapaukseksi". Pään täytyy sitten kestää sitä, että eristetään porukasta ja puhutaan paskaa selän takana. Tämä saattaa pahimmassa tapauksessa johtaa siihen, että sinut savustetaan ulos työpaikalta tai sitten ajaudut pilleripurkkien kanssa kallonkutistajalle.

        Parempi vaan miellyttää muita ja kulkea valtavirran mukana ;)

        Pillifarkkuinen keski-ikäinen mies on jo kyllä katastrofi :D

        Työpaikalla on työvaatteet. Ne työnantajan vaatimat ja kustantamat.


      • Älä älä leidi hyvä
        misslady1 kirjoitti:

        Minä olen nainen ja 53 vuotias. En suostu missään nimessä pukeutumaan mihinkään kukkamekkoihin ja läskipohjakenkiin... Olen kropaltani kuin 20 vuotiaanakin olin, eli siis kapea vyötärö ja muutenkin hoikka. Pukeudun pillifarkkuihin, nahkahousuihin ja minihameisiin,,,kera korkokenkien ja saappaiden. Koska nämä vaatteet imartelevat vartaloni muotoja. Jos tilanne vaatii mekkoa ,niin sitten kotelomekko, joka nuolee vartaloani....Hiuksiani värjään ja laitan aina,,,,ei koskaan hapsota hiukset. Meikkaan joka päivä. Ei ikä ole esteenä mihinkään, eikä kenenkään tarvitse lupaa toisilta kysyä mitä saa pukea päälleen minkäkin ikäisenä. Kuka on muka määritellyt pukeutumisen säännöt ikäkausittain..ei kukaan. Eli laitetaan vaan päälle sitä mikä hyvältä tuntuu...

        enää jatka tolla linjalla. Usko pois, se kukkein nuoruutesi tuli, oli ja meni. Nyt on sinunkin aika alkaa ikääntyä arvokkaasti. Sinulla on vielä hyvinkin pari-kolmekymmentä vuotta elinaikaa, käytä ne johonkin arvokkaampaan kuin huoralta näyttämiseen.


      • aikuinen, itse puen
        toistaiseksi suomalainen kirjoitti:

        Kymmenen pistettä tästä kommentista! Olen samaa mieltä, jokainen pukeutukoon niinkuin ITSE haluaa. Paljon muita maita kiertäneenä en voi kuin ihmetellä suomalaista pukeutumiskulttuuria.

        Jos pukeutuu niin kuin haluaa ja katsoo olevansa niin aikuinen että voi myös itse päättää pukeutumisestaan, niin miksi kysellä muiden mielipiteitä ?


      • lojaali
        suorat housut kirjoitti:

        kyllä farkkuja voi pitää kotona.muta en itse omista moisia enkä koskaan ole halunnutkaan.käytän suoria teryleenihousuja,työssä ja vapaa ajalla.kotona käytän kesälä tummia alkkareita.on joskus huomannut että nais sukupuolta kiinnostaa tiukat alkkarit miehen päällä.mikä on tietysti itsestänikin kivaa että toinen sukupuoli nauttii katselusta.

        Kuljetok usein pelkät alkkarit jalassa? No en pahastu siitäkään, kukin tyylillään.


      • vapaa pukukoodeista
        Älä älä leidi hyvä kirjoitti:

        enää jatka tolla linjalla. Usko pois, se kukkein nuoruutesi tuli, oli ja meni. Nyt on sinunkin aika alkaa ikääntyä arvokkaasti. Sinulla on vielä hyvinkin pari-kolmekymmentä vuotta elinaikaa, käytä ne johonkin arvokkaampaan kuin huoralta näyttämiseen.

        Sinulle moraalitantta, hanki vaan oma elämä niin elät kauemmin!


      • en piittaa
        kaksi yli 6-kymppist kirjoitti:

        Mieheni ja minä olemme yli kuusikymppisiä, mutta vielä työssäkäyviä ihmisiä. Pukeudumme vapaa-aikana ja joskus töihinkin farkkuihin, koska farkut on mukava vaate, kun ostaa sopivat. Ei nyt mihinkään pillifarkkuihin, vaan sellaisiin tavallisempiin. Väri on joko sininen tai musta. Eipä ole tullut mieleenkään, että tällä pukeutumisella yrittäisimme jotenkin väkisin näyttää nuoremmilta kuin olemme, sillä viihdymme tässä iässä ja elämäntilanteessa mainiosti.

        Pukeutumisessa tärkeintä lienee, että on siisti ja asiallinen ja tilanteeseen sopivasti pukeutunut. Arjessa arkivaatteet, juhlaan sitten juhlavammin aina sen mukaan, mitä kutsussa toivotaan; casual, smart casual, smokki, tumma puku tai frakki. Muitakin vaihtoehtoja pukukoodille toki löytyy.

        Farkut olivat ”nuorisovaate” 60-luvulla. Eivät enää. Jos joku äiti tai mummu puolestaan haluaa pukeutua Seppälän tai HM:n vaatteisiin, niin mitä sitten. Suomessa on ihan tarpeeksi paljon ikärasismia ilman tällaisia keskustelun avauksia.

        Aloittaja kirjoittaa että ”Tajuan kyllä missä menee raja nuorisomuodin ja vanhemman porukan välillä”. Olisi kiva tietää missä se raja menee, jotta me vanhat osaisimme jatkossa pukeutua siten, että nuoriso ei meihin silmäänsä loukkaisi.

        Voi hyvä luoja sentään! Onkohan tämäkin taas tätä suomalaisuutta. Ei saa millään erottua muusta porukasta ettei muut saisi mielipahaa itselleen.

        Ensiksikin farkut ovat tulleet suomeen amerikasta jossa niitä käytettiin farmeilla työhousuina kestävyytensä takia. Kaikki ikään katsomatta käyttivät kestäviä farkkuja. Sitten niistä tuli nuorisovaate, mutta nyt ovat ihan kaikkien käyttövaatteena taas. Itse olen 55 vuotias nainen ja tasan tarkkaan käytän farkkuja sanoi niistä kuka tahansa mitä tahansa. Järkyttävää tällainen ahdasmielisyys.


      • 9+18
        en piittaa kirjoitti:

        Voi hyvä luoja sentään! Onkohan tämäkin taas tätä suomalaisuutta. Ei saa millään erottua muusta porukasta ettei muut saisi mielipahaa itselleen.

        Ensiksikin farkut ovat tulleet suomeen amerikasta jossa niitä käytettiin farmeilla työhousuina kestävyytensä takia. Kaikki ikään katsomatta käyttivät kestäviä farkkuja. Sitten niistä tuli nuorisovaate, mutta nyt ovat ihan kaikkien käyttövaatteena taas. Itse olen 55 vuotias nainen ja tasan tarkkaan käytän farkkuja sanoi niistä kuka tahansa mitä tahansa. Järkyttävää tällainen ahdasmielisyys.

        Isäni käytti farkkuja seitsemänkymppisenäkin työvaatteena. Ei varmasti ikinä ollut niitä käyttänyt muodin vuoksi - tai nuorena yleensäkään - vaan ilmeisesti sattui pojan jäljiltä löytymään vintistä sellaiset.


      • Täti katsoo peiliin
        en piittaa kirjoitti:

        Voi hyvä luoja sentään! Onkohan tämäkin taas tätä suomalaisuutta. Ei saa millään erottua muusta porukasta ettei muut saisi mielipahaa itselleen.

        Ensiksikin farkut ovat tulleet suomeen amerikasta jossa niitä käytettiin farmeilla työhousuina kestävyytensä takia. Kaikki ikään katsomatta käyttivät kestäviä farkkuja. Sitten niistä tuli nuorisovaate, mutta nyt ovat ihan kaikkien käyttövaatteena taas. Itse olen 55 vuotias nainen ja tasan tarkkaan käytän farkkuja sanoi niistä kuka tahansa mitä tahansa. Järkyttävää tällainen ahdasmielisyys.

        Olipa outoa heltan heilutusta. Aloittaja kysyy ITSE selvällä suomella, mitä MIELTÄ kansa on 5-kymppisen miehen farkkujen käytöstä. Sitten kansa vastaa, kukin omasta horisontistaan. Aloittaja saa täten kätevästi rehellisiä näkemyksiä tämän päivän suomalaisilta eri suunnilta.

        Kukaan ei tule aloittajan vaatekaapille seisomaan eikä poliisia laiteta vahtimaan vaatevalintoja sakon tai pidätyksen uhalla. Osa haluaa miellyttää myös toisia pukeutumisellaan, ja silloin on parasta kysyä niiden toisten mielipidettä. Onko tämä jotenkin hankala sisäistää?

        Saat näyttää aivan niin tädiltä kuin haluat. Avarakatseinen aloittaja on kiinnostunut pukeutumaan katsojia miellyttävästi. Sinä täti ilmoitat vain peilikuvallesi, että tällaisena kuljen ja piste. Ahdasmielisesti miellytät vain itseäsi. Ja niin saat tehdäkin hamaan maailman tappiin.


      • ....................
        noRetro kirjoitti:

        Pitää muistaa sitten möys se, että voi joutua kiusatuksi. Työpaikalla kun lokeroidutaan juuri. Jos olet erilainen kuin muut pukeutumisellasi, käyttäytymiselläsi jne voit joutua muiden silmissä "erikoiseksi tapaukseksi". Pään täytyy sitten kestää sitä, että eristetään porukasta ja puhutaan paskaa selän takana. Tämä saattaa pahimmassa tapauksessa johtaa siihen, että sinut savustetaan ulos työpaikalta tai sitten ajaudut pilleripurkkien kanssa kallonkutistajalle.

        Parempi vaan miellyttää muita ja kulkea valtavirran mukana ;)

        Pillifarkkuinen keski-ikäinen mies on jo kyllä katastrofi :D

        Yksin olen aina ollutkin, koska en sovi muottiin, mutta en todellakaan rupea käyttäytymään tietyllä tapaa muiden hyväksyntää saadakseni. Sehän on itsensä myymistä, eikä huoraaminen ole koskaan kuulunut repertuaariini.

        Muoti ja "ikäluokkapukeutuminen" ovat vain tapa tehdä rahaa typeryksillä. Ne ovat ihmisiä varten, jotka eivät itse tiedä mitä haluavat ja jotka menevät muiden mielipiteiden mukaan ollakseen "jotain" ja välttääkseen juntin leiman pysymällä markkinamiesten luomien kehysten sisällä.

        Pään täytyy, juu, kestää, koska elämä, lähinnä ohjelmoituja koneita muistuttavien, yksinkertaisten massatuotteiden ympäröimänä pistää miettimään useasti, kuinka typeriä ihmiset voivat olla, ja koska sellaisista ei fiksumpia voi tehdä, raastaa se mieltä aika ajoin. Mutta eipä massasta poikkeaminen olekaan heikkojen ihmisten hommaa. Päinvastoin, sellaisethan menevät aina muiden mukana, helpoimman kautta.


      • Tero 58v
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        58v pian täytän ja ostan aina merkkifakkuni harkiten! En yritä esittää nuorempaa mutta haluan pukeutua hyviin farkkuihin,kauniisiin paitoihin ja komeisiin takkeihin sekä bootsit jalkaan ja menoksi!


      • Olen yli
        Rouva 47 kirjoitti:

        Joo samaa mieltä kanssasi,
        suotta sit ä yrittää olla nuoremoi kuin on!

        4-kymppinen ja jätän pillifarkut käyttämättä silloin kun mieheni asiasta huomauttaa.
        Olen hänelle sanonutkin, että saa sanoa heti kun siltä tuntuu enkä ole siitä suuttumassa.

        Vielä ei ole sanonut vaan on sitä mieltä, että voin halutessani pukeutua kuten haluan. Joten jatkossakin haluan pukeutua korkokenkiin ja pillifarkkuihin.
        Eikä stressaa yhtään, että mitä muut ajattelevat.


      • Lisäys vielä...
        Olen yli kirjoitti:

        4-kymppinen ja jätän pillifarkut käyttämättä silloin kun mieheni asiasta huomauttaa.
        Olen hänelle sanonutkin, että saa sanoa heti kun siltä tuntuu enkä ole siitä suuttumassa.

        Vielä ei ole sanonut vaan on sitä mieltä, että voin halutessani pukeutua kuten haluan. Joten jatkossakin haluan pukeutua korkokenkiin ja pillifarkkuihin.
        Eikä stressaa yhtään, että mitä muut ajattelevat.

        Piti vielä sanoa Rouva 47:lle etten todellakaan yritä olla itseäni nuorempi.
        Satun vain pukeutumaan niinkuin haluan.


      • pappa 76
        Olen yli kirjoitti:

        4-kymppinen ja jätän pillifarkut käyttämättä silloin kun mieheni asiasta huomauttaa.
        Olen hänelle sanonutkin, että saa sanoa heti kun siltä tuntuu enkä ole siitä suuttumassa.

        Vielä ei ole sanonut vaan on sitä mieltä, että voin halutessani pukeutua kuten haluan. Joten jatkossakin haluan pukeutua korkokenkiin ja pillifarkkuihin.
        Eikä stressaa yhtään, että mitä muut ajattelevat.

        naisiille taskuttomat ohuet kireet farkut ja stringit ,jotta peppu tulee hyvin esiin


      • Just näin!
        misslady1 kirjoitti:

        Minä olen nainen ja 53 vuotias. En suostu missään nimessä pukeutumaan mihinkään kukkamekkoihin ja läskipohjakenkiin... Olen kropaltani kuin 20 vuotiaanakin olin, eli siis kapea vyötärö ja muutenkin hoikka. Pukeudun pillifarkkuihin, nahkahousuihin ja minihameisiin,,,kera korkokenkien ja saappaiden. Koska nämä vaatteet imartelevat vartaloni muotoja. Jos tilanne vaatii mekkoa ,niin sitten kotelomekko, joka nuolee vartaloani....Hiuksiani värjään ja laitan aina,,,,ei koskaan hapsota hiukset. Meikkaan joka päivä. Ei ikä ole esteenä mihinkään, eikä kenenkään tarvitse lupaa toisilta kysyä mitä saa pukea päälleen minkäkin ikäisenä. Kuka on muka määritellyt pukeutumisen säännöt ikäkausittain..ei kukaan. Eli laitetaan vaan päälle sitä mikä hyvältä tuntuu...

        Miksi pukeutua muiden vuoksi kun kannattaa tehdä se itsensä vuoksi?
        Pukeudu jatkossakin niinkuin tykkäät, niin minäkin eli toinen keski-ikäinen nainen.


      • siitä vaan
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        Minun mielestä voi käyttää piukkoja ja tyköistuvia vaatteita jos tykkää ja roppa antaa myöten. Missä ja kuka on määritellyt miten tulee nuoren ja iäkkäämmän pukeutua. Ja ei 50-vuotias ole vielä vanhus.


      • No voi voi..
        noRetro kirjoitti:

        Pitää muistaa sitten möys se, että voi joutua kiusatuksi. Työpaikalla kun lokeroidutaan juuri. Jos olet erilainen kuin muut pukeutumisellasi, käyttäytymiselläsi jne voit joutua muiden silmissä "erikoiseksi tapaukseksi". Pään täytyy sitten kestää sitä, että eristetään porukasta ja puhutaan paskaa selän takana. Tämä saattaa pahimmassa tapauksessa johtaa siihen, että sinut savustetaan ulos työpaikalta tai sitten ajaudut pilleripurkkien kanssa kallonkutistajalle.

        Parempi vaan miellyttää muita ja kulkea valtavirran mukana ;)

        Pillifarkkuinen keski-ikäinen mies on jo kyllä katastrofi :D

        Sinä varmaan mietit joka asiassa tai vähintään joka toisessa, varsinkin
        henkilökohtaisessa asiassa muiden mielipiteitä, etkä uskalla luultavasti
        tehdä mitään missään asiassa, mikä ei ole valtavirran mukaista. Aika
        heikon luonteen ja persoonattomuuden merkki. Uskallatko ylipäätään olla
        edes erimieltä mistään kenenkään kanssa koskaan, jos näkemyksesi eroaa
        valtavirrasta, vai oletko sellainen selkärangaton joo-joo-ihminen?


      • ---------
        9+18 kirjoitti:

        Isäni käytti farkkuja seitsemänkymppisenäkin työvaatteena. Ei varmasti ikinä ollut niitä käyttänyt muodin vuoksi - tai nuorena yleensäkään - vaan ilmeisesti sattui pojan jäljiltä löytymään vintistä sellaiset.

        "9 18". Työhousuiksihan farkut jenkeissä aikoinaan kehitettiinkin.


      • 536372625252
        Täti katsoo peiliin kirjoitti:

        Olipa outoa heltan heilutusta. Aloittaja kysyy ITSE selvällä suomella, mitä MIELTÄ kansa on 5-kymppisen miehen farkkujen käytöstä. Sitten kansa vastaa, kukin omasta horisontistaan. Aloittaja saa täten kätevästi rehellisiä näkemyksiä tämän päivän suomalaisilta eri suunnilta.

        Kukaan ei tule aloittajan vaatekaapille seisomaan eikä poliisia laiteta vahtimaan vaatevalintoja sakon tai pidätyksen uhalla. Osa haluaa miellyttää myös toisia pukeutumisellaan, ja silloin on parasta kysyä niiden toisten mielipidettä. Onko tämä jotenkin hankala sisäistää?

        Saat näyttää aivan niin tädiltä kuin haluat. Avarakatseinen aloittaja on kiinnostunut pukeutumaan katsojia miellyttävästi. Sinä täti ilmoitat vain peilikuvallesi, että tällaisena kuljen ja piste. Ahdasmielisesti miellytät vain itseäsi. Ja niin saat tehdäkin hamaan maailman tappiin.

        Ihan hyvin voi käyttää farkkuja missä iässä tahansa. Miettikää mieluummin, onko käyttämänne vaate sopiva niihin tilanteisiin, jossa niitä käytätte.


      • HHUHUH
        lojaali kirjoitti:

        Kuljetok usein pelkät alkkarit jalassa? No en pahastu siitäkään, kukin tyylillään.

        Totta perhanassa kuljen kalsarit jalassa -kotona, eikä paljoo heilauta jos kavereita tai sukulaisia tulee. Olenhan kotonani


      • toistaiseksi suomalainen kirjoitti:

        Nuorekas saa silti olla, monessa maassa tällaista moralismia ei tunnetakaan! Mieluummin nuorekas kuin ajaton tuulipuku!

        Se ajaton tuulipuku on todella hyvä valinta koiran kanssa lenkille ja puistoon, sopii hyvin nuoremmillekin.


      • Aina kelpaa silmälle
        Älä älä leidi hyvä kirjoitti:

        enää jatka tolla linjalla. Usko pois, se kukkein nuoruutesi tuli, oli ja meni. Nyt on sinunkin aika alkaa ikääntyä arvokkaasti. Sinulla on vielä hyvinkin pari-kolmekymmentä vuotta elinaikaa, käytä ne johonkin arvokkaampaan kuin huoralta näyttämiseen.

        Ai niin, kun se elämä loppuu jossain 25-vuotiaana. Jos on, kuten missladyllä ilmeisesti on, vartalo kunnossa, tottahan sitä pitää näyttää! Kaikilla kommentoijilla selvästi ei ole ja muutenkin taitaa olla hiivuttu...


      • 2626
        HHUHUH kirjoitti:

        ¨Riitta49 taitaa olla niitä läskipullukoita, joiden ainoa vaatekerta on teltta ja muutenkin kuullostat happamalta ämmältä

        Farkut sopivat kaikille ikään katsomatta, koska farkkuja on monenlaisia, mallisia jne, Kyllä suomijuntit sitten osaa olla idiootteja.

        Täällä on se mentaliteetti, kun ihminen täyttää 40 vuotta, niin naisille kukkaleningit ja läskipohjat, miehille ruskeat teryleenihousut ja läskipohjat. Sitten kelpaisi.
        Voi jumanlauta, vetäkää minun puolesta farkkua jalkaan kaikki vaikka ikää olisi 100 v

        Ihminen pukeutuu miten haluaa, farkkuihin hautaan asti, ja aika outoa edes tulla kyselemään muiden mielipiteitä tämmöiseltä palstalta, jossa 98% viesteistä tuppaa olemaan provoja ja häirintää.

        Mutta pakko myöntää, melkein repesin, "kiva paitapusero (ei housuihin tungettu?)" :D


      • nuorekas mummo
        HHUHUH kirjoitti:

        ¨Riitta49 taitaa olla niitä läskipullukoita, joiden ainoa vaatekerta on teltta ja muutenkin kuullostat happamalta ämmältä

        Farkut sopivat kaikille ikään katsomatta, koska farkkuja on monenlaisia, mallisia jne, Kyllä suomijuntit sitten osaa olla idiootteja.

        Täällä on se mentaliteetti, kun ihminen täyttää 40 vuotta, niin naisille kukkaleningit ja läskipohjat, miehille ruskeat teryleenihousut ja läskipohjat. Sitten kelpaisi.
        Voi jumanlauta, vetäkää minun puolesta farkkua jalkaan kaikki vaikka ikää olisi 100 v

        Pelkääkö Riitta, että muut naiset alkavat suunnata katseita mieheensä, jos tällä on reisiä nuolevat farkut jalassaan - edellyttäen tietysti, että on myös mitä katsella positiivisessa mielessä.

        Housut miestä ja naista myöten: sama voi sopia tyttärestä isoäiiin ja pojasta vaariin - tai sitten ei. Sekin on peiliinkatsomisjuttu! Se kannattaakin tehdä monta kertaa edestä, takaa ja kuppeelta kummaltakkii, lisäks vielä hyvä myyjä, joka yleensä on puolueettomampi makutuomari, kuin se kotoisa kaikkitietävä räksyttäjä.

        Hyviä esimerkkejä löytyy ihan julkkiksista, kuten Aira Samulin ja Jaakko Selin.
        Siitä vaan puketumistyyliä uudistamaan!


      • nuorekas minä
        .................... kirjoitti:

        Yksin olen aina ollutkin, koska en sovi muottiin, mutta en todellakaan rupea käyttäytymään tietyllä tapaa muiden hyväksyntää saadakseni. Sehän on itsensä myymistä, eikä huoraaminen ole koskaan kuulunut repertuaariini.

        Muoti ja "ikäluokkapukeutuminen" ovat vain tapa tehdä rahaa typeryksillä. Ne ovat ihmisiä varten, jotka eivät itse tiedä mitä haluavat ja jotka menevät muiden mielipiteiden mukaan ollakseen "jotain" ja välttääkseen juntin leiman pysymällä markkinamiesten luomien kehysten sisällä.

        Pään täytyy, juu, kestää, koska elämä, lähinnä ohjelmoituja koneita muistuttavien, yksinkertaisten massatuotteiden ympäröimänä pistää miettimään useasti, kuinka typeriä ihmiset voivat olla, ja koska sellaisista ei fiksumpia voi tehdä, raastaa se mieltä aika ajoin. Mutta eipä massasta poikkeaminen olekaan heikkojen ihmisten hommaa. Päinvastoin, sellaisethan menevät aina muiden mukana, helpoimman kautta.

        Voivoi ja vielä kerran voi! Miks joka keskusteluun pitää laittaa jotain sellaista, joka viittaa roisilla tavalla seksiin. Edellisessäkin sana: huoraaminen!!! Haluisin edes joskus lukea asiallisia kysymys-vastaus -palstoja, joista saa vinkkejä itselleenkin. Pitäis perustaa oma palstansa noille pervoille, ja poistaa näistä kaikki kommentit, joissa vilisee sopimattomia sanoja. Edes vaatteista ja pukeutumisesta ei voida keskustella asiallisesti. Voi voi!


      • en piittaa kirjoitti:

        Voi hyvä luoja sentään! Onkohan tämäkin taas tätä suomalaisuutta. Ei saa millään erottua muusta porukasta ettei muut saisi mielipahaa itselleen.

        Ensiksikin farkut ovat tulleet suomeen amerikasta jossa niitä käytettiin farmeilla työhousuina kestävyytensä takia. Kaikki ikään katsomatta käyttivät kestäviä farkkuja. Sitten niistä tuli nuorisovaate, mutta nyt ovat ihan kaikkien käyttövaatteena taas. Itse olen 55 vuotias nainen ja tasan tarkkaan käytän farkkuja sanoi niistä kuka tahansa mitä tahansa. Järkyttävää tällainen ahdasmielisyys.

        Minä olen 63-vuotias ja käytän farkkuja päivittäin, en nyt ihan pillejä, mutta kuitenkin. Jos olisin hoikka, käyttäisin kireämpiä. Ja käytän satavuotiaanakin, jos niin kauan elän. Ei iän tarvitse sanella sitä, mitä ihminen päälleen laittaa. Kukin käyttäköön sellaisia vaatteita, joissa viihtyy. Ruumiinrakenne on paljon ratkaisevampi asia kuin ikä. Ei se hyvältä näytä, jos parikymppisen piukan farkunvyötärön päälle pursuaa läskimakkara. Eli katsotaan paremminkin sitä ruumiinrakennetta kuin ikää. Ja pukeudutaan sellaisiin vaatteisiin, joissa viihdytään.


      • muumimainen
        toistaiseksi suomalainen kirjoitti:

        Kymmenen pistettä tästä kommentista! Olen samaa mieltä, jokainen pukeutukoon niinkuin ITSE haluaa. Paljon muita maita kiertäneenä en voi kuin ihmetellä suomalaista pukeutumiskulttuuria.

        Ulkomaalaiset vanhemmat naiset pukeutuvat kuin teinit kuvitellessaan olevansa muodikkaita kalleissa trendiluomuksissa-raha kun on johonkin tuhlattava..

        Kamalaa katseltavaa eikä pokkakaan yleensä pidä!

        Jokainen pukeutukoon kuin haluaa ja mihin on varaa .
        Vaatteiden mukavuus ja käyttännöllisyys on itselleni tärkeää.


      • Mr. Frank
        Riitta49 kirjoitti:

        Ohan se vähän kornin näköistä,
        jos papalla farkut ja yrittää epätoivoisesti
        olla nuorempi kun on,
        se on vaan hyväksyttävä että nuoruus oli ja meni,
        nyt keski-iässä voi jo puketua aikuismaisesti.
        Ainakin minä haluan vierelleni miehen,
        en enää poikaa!

        Kuitenkin haluaisit komean adoniksen :)


      • hetskuäijä!
        9+18 kirjoitti:

        Isäni käytti farkkuja seitsemänkymppisenäkin työvaatteena. Ei varmasti ikinä ollut niitä käyttänyt muodin vuoksi - tai nuorena yleensäkään - vaan ilmeisesti sattui pojan jäljiltä löytymään vintistä sellaiset.

        Oliko ne kireät pillifarkut? Minusta se on aina huvittavaa, kun miehellä on tiukat, ihonmyötäiset housut jalassa, oli ikä mikä tahansa.


      • joku roti nyt
        Pukumies! kirjoitti:

        Kyllä se on niin että puku miehen tekee. Liituraitaa töihin ja vapaalle vähän vapaammin. Jo 3-kymppisenä voi hyvin alkaa pukeutua vähän aikuismaisemmin.

        Ei kehtaa raksalla heilua liituraidassa ja krakassa.


      • ....................
        nuorekas minä kirjoitti:

        Voivoi ja vielä kerran voi! Miks joka keskusteluun pitää laittaa jotain sellaista, joka viittaa roisilla tavalla seksiin. Edellisessäkin sana: huoraaminen!!! Haluisin edes joskus lukea asiallisia kysymys-vastaus -palstoja, joista saa vinkkejä itselleenkin. Pitäis perustaa oma palstansa noille pervoille, ja poistaa näistä kaikki kommentit, joissa vilisee sopimattomia sanoja. Edes vaatteista ja pukeutumisesta ei voida keskustella asiallisesti. Voi voi!

        Jos teet jotain, mitä et muuten tekisi, vain saadaksesi muiden hyväksyntää, on se sama kuin antaisit seksiä rahasta. Se on itsensä myymistä, vaihtoväline vain on eri.

        Ja tervetuloa nyky-yhteiskuntaan, kaikki täällä viittaa tavalla tai toisella seksiin. Porno, josta on tullut arkipäivää, on pistänyt raamit kaikelle. Muoti on seksuaalisuutta, jonka ainoa tehtävä on saada näyttämään kukin ajan mukaisesti seksikkäältä, sano mitä sanot. Tässäkin ketjussa joidenkin mukaan miehen pitäisi pukeutua kuin mies, eikä kuulemma siihen kuulu pillit. Miksi mies ei saisi pukeutua esim. kuin naiset? No, siksi kun se ei tee seksuaalista vaikutusta naisiin, miehen kun pitää pukeutua kuin mies. Ihmiset ovat vieläpä niin typeriä, että antava muotigurujen päättää, mikä kansan mielestä on seksuaalisesti vetoavaa. Muijat juoksevat muodikkaiden miesten perässä, koska nämä ovat muka seksikkäämpiä kuin muodin kahleista irrallaan olevat.

        Jos pervoja etsit, ne ovat niitä, jotka kantavat ylpeinä leuka pystyssä muotiryysyjä.

        Voi voi!


      • kylkyls
        HHUHUH kirjoitti:

        ¨Riitta49 taitaa olla niitä läskipullukoita, joiden ainoa vaatekerta on teltta ja muutenkin kuullostat happamalta ämmältä

        Farkut sopivat kaikille ikään katsomatta, koska farkkuja on monenlaisia, mallisia jne, Kyllä suomijuntit sitten osaa olla idiootteja.

        Täällä on se mentaliteetti, kun ihminen täyttää 40 vuotta, niin naisille kukkaleningit ja läskipohjat, miehille ruskeat teryleenihousut ja läskipohjat. Sitten kelpaisi.
        Voi jumanlauta, vetäkää minun puolesta farkkua jalkaan kaikki vaikka ikää olisi 100 v

        Kyl färkkyjä vöi pitää jös väin hälyää.


      • Etelä-Karjalasta
        misslady1 kirjoitti:

        Minä olen nainen ja 53 vuotias. En suostu missään nimessä pukeutumaan mihinkään kukkamekkoihin ja läskipohjakenkiin... Olen kropaltani kuin 20 vuotiaanakin olin, eli siis kapea vyötärö ja muutenkin hoikka. Pukeudun pillifarkkuihin, nahkahousuihin ja minihameisiin,,,kera korkokenkien ja saappaiden. Koska nämä vaatteet imartelevat vartaloni muotoja. Jos tilanne vaatii mekkoa ,niin sitten kotelomekko, joka nuolee vartaloani....Hiuksiani värjään ja laitan aina,,,,ei koskaan hapsota hiukset. Meikkaan joka päivä. Ei ikä ole esteenä mihinkään, eikä kenenkään tarvitse lupaa toisilta kysyä mitä saa pukea päälleen minkäkin ikäisenä. Kuka on muka määritellyt pukeutumisen säännöt ikäkausittain..ei kukaan. Eli laitetaan vaan päälle sitä mikä hyvältä tuntuu...

        misslady1
        Onko nuo sinun nahkahousut myös ns tyköistuvat pillinahkahousut?


      • Kyllä juuri näin
        536372625252 kirjoitti:

        Ihan hyvin voi käyttää farkkuja missä iässä tahansa. Miettikää mieluummin, onko käyttämänne vaate sopiva niihin tilanteisiin, jossa niitä käytätte.

        Vaikka olisi minkäikäinen hyvänsä esim. hautajaisiin farkuissa meneminen on epäkunnioittavaa.


      • anti-skit
        hetskuäijä! kirjoitti:

        Oliko ne kireät pillifarkut? Minusta se on aina huvittavaa, kun miehellä on tiukat, ihonmyötäiset housut jalassa, oli ikä mikä tahansa.

        Nolompaa se on kun housunpersus roikkuu niinkuin olis paskat housussa.


    • For ever young?

      Riippuu tilaisuudesta, seurasta, millä tyylillä muut pukeutuu jne.
      Tuossa pihalla kulkee pari yli 60 v naista, jotka pukeutuu kuin 15 v..., joten eihän se saa olla miehiltäkään kielletty.

      • HHUHUH

        Kerros, kun en ole nähnyt. 60 vuotias nainen ja pukeutuu kun 15 vuotias. Miten?

        ps Ei tämän päivän 60 v naiset ole kun meidän mummumme aikoinaan. Tämän päivän 60 v on työssäkäyvä ja useimmat huolehtivat itestään todella hyvin sekä pukeutuvat aistikkaasti. Moni 50-60 v nainen lyö laudalta mennen tullen nuoremman siskonsa. Ikävä kyllä, samaa en voi sanoa miehistä


    • .............

      Jos on hoikka, niin eihän se iästä ole kiinni. Nykyään on kapea linja muodissa muissakin kuin farkuissa. Jos taas on outokumpu tai muuten liikakiloja, ne korostuvat pillifarkuissa ja pillifarkut näyttävät vähän naurettavilta iästä riippumatta.

      Ihan liikaa Suomessa keski-ikäiset alkavat pappailla.

      • HHUHUH

        Käys nyt kaupoissa, niin huomaat että on olemassa muitakin farkkuja, kun pillit...


    • Nainen 50v.
      • paappa.

      • pappakamat päälle?

      • smart jeans
        paappa. kirjoitti:

        Ei oikein iske, itte pidän ja tykkään enemmän näistä.
        http://www.fashionstore.fi/guess-jeans-lincoln-zip-detaoc/M41A73D19J0-DETA/dp

        Sanoisin, että 50-vuotiaalle miehelle ei sovi mitkään revityt, kulutetut rähjäfarkut. Siistit raakadenim- tai muuten ei-kulutetut farkut sopii paremmin, ja niin kyllä sopii kenelle tahansa toisin kuin kikkailufarkut (joiden tekeminen kehitysmaissa hiekkapuhalluksineen tappaa ihmisiä! Ne "pesut" siis ovat hiekkapuhalluksia eivätkä pesuja.). Itse en pistäisi jalkaan, vaikka ilmaiseksi saisin


      • nuorisomuotia

        Nuo sopivat tyylinsä puolesta alle 3-kymppiselle. Vanhemmille tummat farkut.


      • 60+

      • pilipali1
        pappakamat päälle? kirjoitti:

        Itselläni on yhdet pillit , http://www.zalando.fi/nudie-jeans-thin-finn-straight-leg-sininen-nu222a00b-953.html. Nämä on ihan tasaisen väriset. Ja olen pitänyt kapean mallisen pikkutakinkin kanssa. Aika siisti yhdistelmä.

        Tuo Nudien malli on pilli, mutta ei ihan pillinpilli. Elikkä pillin rajakin on kuin veteen piirretty viiva.


      • Odanis

    • ei muodikasta

      Enemmän pitäisi ottaa mallia James Deanista, joka alle 24-vuotiaana käytti Lee merkkisiä suoria farkkuja ja miehekästä nahkatuoksua (knize ten).

      Fruittailutouhu aqua/hedelmä-tuoksuineen ja pillihousuineen on kaikkea muuta kuin muodikasta. Muodikkuudessa se vastaa likaisia hippirastoja, tai valkoiseksi maalattua goottinaamaa täysmustilla vaatteilla. Se on friikin pukeutumista, ei muotia.

    • Siitä vaan

      Olen 55v nainen ja olen sitä mieltä että kroppa sanelee sen mitä päällensä voi laittaa. Pillifarkut taatusti sopivat kenelle vain ikään katsomatta jos ihminen on hoikka.

      Pari asiaa on mitä kammoksun vanhempien ihmisten pukeutumisessa; jos naiset vetävät ylleen napapuseron. Se ei ole edes nuorilla hyvännäköinen saatika vanhemmilla.

      Olen myös hoikka ja samoissa mitoissa kuin teininä mutta ympäristön paineesta en uskalla olla kovin nuorekas mutta en todellakaan katso pahalla jos muut ikäiseni ovat. Olen iloinen siitä että ikä ei ole este. Omat estot sen sijaan saattavat olla.

      • Siitä vaan02

        Siitä vaan 9.12.2014 06:08 Hyvä teksti. Muutoksena ensimmäisen kappaleen loppuun (omasta mielestäni)....jos ihminen kantaa ne arvokkaasti.


    • MMies ja patukka

      Sitten seinän takana on tarjolla patukkaa

    • ori4

      Tiukoilla farkuilla paljastetaan muodot olematta kuitenkaan alasti. 50-vuotias vielä tihkuu seksiä, mutta 54 on jo out. Eli kyllä raja kulkee siinä, jotta onko tarjolla ylenpalttista seksiä vai ei. 54 kuuluu kulkea mummomekossa.

      • HHUHUH

        Mitäs ihmettä tapahtuu kun mielestäsi 50 v "tihkuu seksiä" mutta 54 v on jo "out".. Ei sitä ihminen tai NAINEN neljässä vuodessa vanhenee niin paljon, että on jo mummu.. Hehhee.. Tiedätkö orhi, taidetaan me "orhit" olla enemmä "out" kun mainitsemasi ikänaiset


      • Nigella on hot!

        54v:
        www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288796135316.html


      • ei kiitos
        Nigella on hot! kirjoitti:

        54v:
        www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288796135316.html

        No joo, mutta en kestäisi pössyttelyä.


    • säilyneet

      No just. Olen itse 50 vee nainen, enkä silti tunne olevani mikään "arvokas" täti-ihminen, jonkä pitäs pukeutua arvokkaasti, enkä täti-ihminen olleenkaan. Pidän farkkuja sillon kun siltä tuntuu, viime kesänä jopa farkkuminihametta. Jos joku siitä mielensäpahoittaa, niin ihan vapaasti. Mieheni on viiskymppinen kans, mutta pitää farkkuja, ja onkin muuten ihan yhtä hyvän näkönen ne jalassa, kun joku pari kolmekymppinen pojankolli. Ja ilman niitä vielä parempi. Mut me ollaankin niin hyvin säilyneitä ;)

    • ergfehtsgh

      Miksi pitäisi mennä aivottoman lampaan tavoin muodin mukana? Pukeudu juuri niin kuin itse tykkäät! Meidän työpaikalla on eräs vanhempi nainen (ikää en osaa sanoa mutta varmaan viisikymppinen) joka pitää tiukkoja farkkuja. Näky on ihana koska hän on erittäin nuorekas ja nätti ikäisekseen ja hyvässä kunnossa. Hoikka ja pyöreä peppu. Ihana! :D Itse olen reilu kolmekymppinen mies.

    • Vaihto farkut verkka

      Ikinuori Matti Nykänen ainakin käyttää kokovartalofarkkuja, jotka on melkein kainaloissa asti. Hyvin sopii siihen mieheen, eihän Masaa muissa farkuissa ole totuttu näkemäänkään. Käytäkää ihan mitä "jarmareita" lystäätte!

    • mek

      Jos haluaa olla ikiteini niin siitä vaan mutta voi aina vähän miettiä miten pukeutuu ja riippuu bileistä ja johonkin niistä pitää laittaa puku päälle ja se siitä. pitää pukeutua tilanteen mukaan on hyvä ohje.

    • uusavuton ????

      voi tsiisus tätä porukkaa, etteks te tiedä, että pillifarkkuja EI SAA KÄYTTÄÄ yli 32 vuotiaana, EI EI EI !!!!!!!!!

    • Laita päällesi just missä itse viihdyt. Muista viis, aina niitä arvostelijoita riittää.Itse olen 59v. nainen ja kuljen farkuissa, lyhyessä tiukassa hameessa ym. ja kauheeta olen vielä pyöreäkin..
      En muiden mielipiteistä välitä, jotkut pukeutuu kuin mummot ja näyttää paljon ikäistään vanhemmalta. Sitä kerkii mummoilla myöhemminkin. Kynnet laitan aina samaan sävyyn... Nautin kun nyt aikaa panostaa itselleni. Aikanaan iso perhe... Ei silloin ollut näin aikaa.. Ps kyllä yleisesti minua luullaan 10v. nuoremmaksi...Sama varmaan sinusta...Ps ja laita vielä koruja, ja hyvää tuoksua.. niin avot :)))

      • samma här

        51v, ja kireillä farkuilla mennään.


    • mä elän ainakin

      Ja kuhakan se nyt taas on tällasta keksiny?
      Laittakaas ihmiset päälle tasan sitä mikä teistä itsestä on kivaa.
      Ei ole mitään pukukoodeja elämiseen.
      Muistutan vielä, että elä silloin kun se on mahdollista.

    • Minusta kyse on enemmän ruumiinrakenteesta kuin iästä. Hoikalle pillilahkeet ovat ok, tukevammalle sopii paremmin boot-cut-lahje.

    • Olet pelle

      Olet niin tyhmä, että on aivan samantekevää miten pukeudut.

    • spontaani röhönauru

      Ehdottomasti eläkeiän kynnyksellä olevalle sopii pillifarkut, converse-tennarit ja joku acdc-bändipaita.

    • 40+

      Kyllähän sitä nykyisin voi pukeutua muodin mukaan ja "nuorekkaasti" vanhempikin ihminen. Katsokaa vaikka Hanna Sumaria. Vartalon mukaan tietysti, kyllä sen silmä, peili tai viimeistään rehellinen kaveri, vaatekaupan myyjäkin sanoo, mikä sopii. Ja sehän on myös katsojan silmässä, mikä kenellekin kenenkin mielestä sopii. Eihän ole kiellettyä repäistäkään, tilanteesta ja persoonasta riippuen. Ylpeydellä vain kantaa kehonsa ja vaatteensa, niin voi pukea melkein mitä vain, epävarmempi sitten vähän harkitummin.

    • Öyestä

      Jos tosiaan olet reisiltäsi ja sääriltäsi hoikka, niin pillit on tosi jees. Tupakoivilla näitä näkee usein. Heille ei ruoka maita ja ovat siksi tosi hoikkiakin.

      Sama homma muuten 50 naisilla. Sujakat reidet ja sääret ja avot! Farkut jalkaan ja siihen vielä nilkoista todella näyttävästi istuvat mustat tai tumman ruskeat nahkasaappaat kera somistesoljin (esim. mallia Zalando tai Cubus). Ai perhana, kun näyttää hyvältä. Pyllyssä voi olla vähän tavaraakin, se ei haittaa yhtään, kunhan jalat on kunnossa. Erityisesti diggaan ratsastusta harrastavista 50 naisista. Heillä tämä jalka-pyllyosasto on juuri edellä kuvailemassani balanssissa!!

      =) =) =)

    • mielipitelijä.

      Niitä farkkuja voi käyttää niin kauan kun itsestä hyviltä tuntuvat. En ymmärrä mikä ihmeen mummoutumis ja ukkoutumisvaatimus ihmisiin iskee tietyssä iässä. Läskiperseet survokoot selluliittinsa ja huonojen elintapojensa seuraukset vaikkajätesäkkiin, muut vetäkööt ihan vapaasti farkut jalkaansa.

    • älälaitapappakamoja

      Meillä kävi juuri vierailulla mieheni 85v. setä. Hänellä oli farkut ja siistit nahkakengät, Näytti oikein hienolta, ei yhtään naurettavalta. Käytä ihmeessä farkkuja jos siltä tuntuu, miehenikin on yli viiskymppinen ja käyttää farkkuja, tietysti juhlapukeutuminen erikseen.

    • Lillikka

      Edellinen kirjoittaja sen sanoi: jokainen tehköö kuin itse haluaa. Voi tietysti kysyä muilta jos on epävarma ja haluaa muiden hyväksynnän. Kaikki on kuitenkin kiinni itsetunnosta.

    • Itse ainakin mieluummin lähestyn niitä ikäisiäni naisia, jotka ovat säilyttäneet kroppansa muodon ja antavat sen näkyä vaatteidensa läpi. Telttaan pukeutuvat lyhyttukkatantat ohitan.

    • muistelija.

      iggy pop ainakin on tunnettu piukoista pöksyistään vielä vanhemmallakin iällä.

    • öökkösÄäliö

      Kyllä sää käyttää pillifärkkyjä jös hälyää. Ei se öö vuösistä kiinni.

    • Anna palaa

      Senku laitat.
      jos varsi on hyvä ja istuvat farkut
      kukaan ei voi estää


      Naiset ei mieti, ne pukeutuu, pursuu tai ei.

      Nyt ukot ROHKEASTI
      Miehet vois pukeutua vähän rokeammin
      enkä tarkoita nakuilua vaan kuten sinä
      FARKUT jalkaan jos siltä tuntuu.

      Farkuissa ei ole mitään pahaa.

      Miehet on ihmeellisiä toistensa nokkijoita

      • 2+4

        Kunhan ei liiaksi pursuile. Meillä on julkisivulautakuntakin ehkäisemässä liiallista näkösaastetta.


    • Äijäfarkut

      Ekat farkut laitetiin jalkaan -64 ja seuraavana keväänä -65 niistä tehtiin puntit katkaisten shortsit. Tämä toteutettiin nimenomaan puntit pariin kertaan kapeaksi taittaen kirveellä kertalyönnillä, mistä muodostuikin sellainen traditio, että sille kertyy 50 v, ikää ensi kesväänä. Tuosta tavasta en aio luopua. En myöskään farkuista, sillä sillä haluan pitää vain puuvillaisia asusteita.
      Jos tämän vuoksi joku muotiguru seisoo viikon päällään ja huutaa suoraa huutoa niin antaa palaa vaan .
      JO vauvana Helsingin olympialaisissa huutanut mies pitää linjansa.

    • väinöksi

      Normaalit farkut jalkaan, pillit eivät näytä hyvältä nuorellakaan pojalla.

      Tulee aina jokin punkkariskeittarihippihomo mieleen kun noita kadulla näkee..

    • hanne65

      Tottakai pillit vaan jalkaan. Olen jo 59-vuotias mummeli, mutta pillit on. Ja jos vielä olet hoikka niin mikä ettei.

    • Kannattaa pukeutua että tuntuu hyvältä. Ei niitä puhki istuttuja puvun housuja tarvitse vasten tahtoisesti käyttää jos on täyttänyt 50 tai muuten tullut vanhaksi.

    • ----------

      Ikä ei sitä ratkaise, että miten kannattaa pukeutua, sen ratkaisee se kroppa. Ja osaltaan myös muoti, sillä sellaiset farkut, jotka olivat muotia silloin kun sinä olit nuori, eivät ole muotia enää nykyään. Aika monet tuntuvat ajattelevan juuri noin kuin sinäkin, että "olet aina pukeutunut pillifarkkuihin". Ilmeisesti siis nuoresta asti. Se on ollut silloin muotia, mutta onko se nyt? Silloin ehkä näytit niiden kanssa muodikkaalta ja hyvältä, mutta näytätkö nyt? Jos nyt käytät farkkuja, jotka olivat nuorten muodissa 35 vuotta sitten, niin luuletko näyttäväsi niiden kanssa hyvältä ja nuorekkaalta nyt? Vai näytätkö ennemmin täydelliseltä kalkkikselta, joka on jymähtänyt elämään vuosikymmenten taakse eikä enää osaa edes näyttää nuorekkaalta?

      En ole nähnyt sinua pillifarkuissa, joten en ota kantaa siihen, että sopivatko ne sinulle oikeasti vai eivät. Sinähän sen päätöksen teet. Hyvin usein vain näen vanhempia ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa hyvin muodikkaita niissä samoissa vaatteissa, joita nuoret käyttivät silloin kymmeniä vuosia sitten. Pillifarkut ja paitapusero kuulostaa siltä samalta, eivät ne ole enää nuorison muodissa.

    • No höh ??

      Miksi kyselet muiden mielipiteitä siitä, mitä laitat päällesi ??????????????????

      Mitä iän kanssa on tekemistä jos itse tykkää , että vaatteet joita käyttää on OK ???

      Missään ei ole olemassa mitään lakia tai määräystä, minkä ikäisenä farkkuja voi käyttää. Miksi sen jälkeen kun täyttää 50 v pitäisi ruveta pukeutumaan johonkin mummo/pappa kuosiin, jos se ei kerran tunnu omalta ?

      Itse olen 50 ja käytän farkkuja, bootseja yms. koska ne on minua, ei mikään jakkupuku edes tuntuisi hyvälle. Olen normaalipainon alapuolella joten miksen käyttäisi?

      En ymmärrä sitä että muilta pitäisi kysyä mitä päälleen saa laittaa !!!

    • katsotaan peiliin

      Farkut ei katso ikää, oma kroppa on se joka sanelee mikä sopii ja mikä ei. Nykyisin näkee paljon nuoria ihmisiä jotka ovat ahtautuneet muodin mukaisesti liian pieniin vaatteisiin, odotan innolla muodin muuttumista vähän väljemmäksi, tätä trendiä on kestänyt mielestäni jo liian kauan.

      Muoti voisi olla vähän laajempaa ja monipuolisempaa eikä vaan sitä että kaupoissa ei ole muuta tarjolla kuin makkarankuoria ja napapaitoja. Ei kaikille kroppatyypeille sovi valitettavasti nämä pintamuotivillitykset.

    • millimetri

      Jos kroppa on timmissä kunnossa, voi ihan hyvin laittaa istuvat ja vartalon myötäiset farkut jalkaansa. Hyvä pukeutuminen kuuluu myös vanhemmille, ei vain nuorille.

      Ja jos tiukkuus on se oma tyyli, niin kannattaa pysyä siinä tyylissään. Hyvä maulla varustettu ihminen voi pukeutua miten tahansa, ja aina näyttää hyvältä. Itse en laittaisi pillifarkkuja millään jalkaani, ne ovat harvojen päällä tyylikkäät. Ei riitä että on hoikka, pitää olla myös hyvä vartalo.

      Jos ei viisikymppinen "saa" pukeutua nuorekkaasti, niin miten sitten pitäisi pukeutua? Miten vanhukset pukeutuu?

    • gflöoäyiq

      Minusta pillifarkut ovat sopimattomia kaikille,epänaisellinen muoti.Sitäpaitsi ovat vaarallisia terveydelle.Suonikohjut ovat taattua vanhemmassa iässä.

      • pillit vai ei

        Aloittaja on mies. Jos pillifarkut ovat epänaiselliset, niin kai miehelle sitten sopii ne pillit?


    • mdöaskfi

      Farkut ovat ok.

      Oli ne sitten lihavamman tai laihemman päällä.

      Vai olisiko teryleeni housut tai vekkihame parempi?

      • Mao Dse-Ding

        Kyllä, farkut ovat OK. Mutta jos kaupungilla liikkuessasi kaikki vastaantulijat ovat pukeutuneet farkkuihin, niin tunnet siirtyneesi ajassa taaksepäin 70-luvun Kiinaan.


    • Nutturapää

      Farkkuja on tullut pidettyä koko ikäni enkä ole edes ajatellut, että se olisi nykyään jotenkin kiellettyä, vaikka ikää on yli 50v. Kilojakin on enempi kuin nuorena, mutta saahan farkkuja ostettua eri tuumakokoja. Lahjemalleja löytyy niin pillejä kuin leveämpiäkin.

    • yli viisikymppinen

      Jos ei viisikymppinen yritä näyttää alle kaksikymppiseltä pillifarkuistaan huolimatta niin silloin ihan jees.
      Kaikkein naurittavinta on, kun ikäihmiset, joilla on ilmeisesti takanaan elämättä jäänyt nuoruus, yrittävät epätoivoisesti keinolla millä hyvänsä näyttää teini-ikäisiltä. Ja kaiken lisäksi monet vielä käyttäytyvät niin. Lauseissa vilahtelee teinien käyttämiä sanontoja: ihkuu, epistä....
      Oikeasti ei voi olla kauheampaa.

      Muodikas ja nuorekas voi olla ja hyvällä maulla.

    • saariston mies

      Hetkinen...Itse olen olen vaatemallina ja ikää on kohta jo 57 eli syntynyt 1958. Esittelyissä on useimmiten mitkäs muut kuin farkut. Farkkuja kun mahtuu tähän maailmaan vaikka minkälaisia ja itselläni niitä on carderoopissa jotain vajaat tuhat koska saan niitä ilmaiseksi. Helppoahan tuo minulle on koska olen hoikka ja suht,koht pitkä. Asuihin kuuluu jos jonkinmoista paitaa ja takkia ja nekin ovat monesti farkkukankaisia. Tämän takia monet nuoret naiset luulevat minun olen jotain päälle 30-kymppinen ja koen näiden lähestymisen usein imarteluksi kunnes tajuan että he voivat olla tosissaan. En tiedä mitä pahaa iässä sitten on kun ajattelen että saatan elää hyvinkin satavuotiaaksi ja varmaan käytän silloinkin farkkuja. Mikähän farkkumuoti lienee vallalla vuonna 2058, ehkä jokin ihonmyötäinen kokovartaloasu farkkukankaasta? Siinähän sitten olen naisten katseltavina ikäloppuna fossiilina.. Aion olla juuri niin nuori mieleltäni kuin haluan!

    • Kikkanen50

      Hyvänen aika!!!
      Itse olen 50 hoikka ja sorjasäärinen Nainen! Miksen voisi käyttää "pillifarkkuja" korkokenkien kera,jos olen Nuorekas ja asu sopii ?

      Ei 50 : nen ole enään nykyaikana vanha,jonka pitää vetäistä Kolttunen päälle ja 60 demin sukkikset ;)
      Itselläni pidän rajana sitä,että niin kauan,kuin näyttää hyvältä en tyyliäni muuta mammamuotoon!
      Kyllä niissä pienemmissä mekoissakin kuljen,mutta siinä vedän rajan tyylikkäästi polven yläpuolelle,ettei istuessa ihan kaikki näy !

      Kaiken huipuksi menen tänään ottamaan Vasemman pohkeeni Perhostatuoinnin alle vielä 2 pienempää perhosta !!
      Tulevaisuuden "varalta",kun olen 70-80 vuotias,niin kuvion voi olettaa olevan Sukkahousuissa!
      Mielestäni ihan viisasta!
      Mutta pukeutua aion juuri niin,kuin minulle sopii! Ja hoikalle ja hoikkasääriselle sopii todella paremmin "pillifarkut,kuin lepattavat lahkeet ;)
      Eikö niin ?

    • Paulakin käyttää

      Katsokaa Paula Koivuniemeä, 60 . Siis vartalo ratkaisee ei ikä.

      Toisaalta jokaisella on ja pitää saada olla täysi vapaus pukeutua kuten haluaa.
      Sallitaan se toisillemme.

      Luodaan hyvää ilmapiiriä tähän maailmaan kohtelemalla toisiamme arvostavasti eikä nenä nyrpyssä arvostellen.

    • piteleesydänalaa

      Kyllä on kamalaa ja sitte ne vanhat naiset laittaa sitä meikkiäki ihan tuhottomasti siihen naamavärkkiin. Sääliksi käy niitä, kun eivät ymmärrä, että näyttävät lapsellisilta teini-lookissa. Naamapesulle, jakaus keskelle päätä ja ryppynen tissivako piiloon. Hyihyi.

    • hohhhehh

      Minä ainakin kiskaisen joka aamu farkut jalkaan vaikka ikää on 60v. En ole laardiperse niin kuin jotkut kielteisesti suhtautuvat. Olenpa vielä niin törkeä että vedän lisäksi päälleni farkkupaidan ja takin. Ja voi kauhistus, jalkaani kiskaisen bootsit. Siis aivan hirveä äijä. Siis mitä väliä, kukin saa pukeutua niin kuin haluaa, vaikka sitten säkkiin. Kyllänäino...

      • tyyli napissa

        Jos laitat farkut jalkaasi, ei kannata laittaa farkkupuseroa enää. Tyyli kärsii. Laita se paitapusero ja bootsit. Sitten alkaa olla tyyliä. Ja jos vielä liivin siihen niin tyylikkyys on nappiin osunut.


      • hohhehhhh
        tyyli napissa kirjoitti:

        Jos laitat farkut jalkaasi, ei kannata laittaa farkkupuseroa enää. Tyyli kärsii. Laita se paitapusero ja bootsit. Sitten alkaa olla tyyliä. Ja jos vielä liivin siihen niin tyylikkyys on nappiin osunut.

        Heteromiehet ei liivejä käytä, kyllänäino...


      • suurempi totuus
        hohhehhhh kirjoitti:

        Heteromiehet ei liivejä käytä, kyllänäino...

        Heteromiehet eivät myöskään käytä deodoranttia.


      • hahhhuhhh...
        suurempi totuus kirjoitti:

        Heteromiehet eivät myöskään käytä deodoranttia.

        Heteromiehet eivät tarvitse hajusteita, ainoastaan homppelit ja muut friikit tarvitsevat. Kyllänäino...


      • Virgo
        hahhhuhhh... kirjoitti:

        Heteromiehet eivät tarvitse hajusteita, ainoastaan homppelit ja muut friikit tarvitsevat. Kyllänäino...

        Huteronaiset ei legginsejä käytä, kyllänäino...


    • 645635

      Minä olen sitä mieltä, että puet vaan päällesi mitä itse haluat välittämättä muiden mielipiteistä.

    • dii3

      Kolmekymppiseksi ja ylikin kartoin farkkuja. Nyt yli viisikymppisenä käytän niitä paremmissakin tilaisuuksissa.
      Paitaa en kyllä ole vielä oppinut pitämään housujen päällä.

    • Vaatteet on aatteet

      Mielipidettä on varmaan suuntaan ja toiseen, mutta omasta mielestä vaatteet ei ole sidottuja ikään. Eihän niitä kaupassakaan jaotella näin: "tässä on tää 15-17 vuotiaiden osasto, tässä sitten 20-30 vuotiaiden osasto, ja tässä alkaa 30-45-osasto, tuolla onkin sitte 45-60 vaatteet ja noi tuolla perällä on 60 tarkoitettuja." ja jokaisen osaston kohdalla on vartija ratsaamassa henkkarit, ettei vaan yritä ostaa vanhempien / nuorempien osastolta?

      Nämä "teinivaatteet ei sovi aikuisille" -ajatukset on tulleet ihan vaan ihmisten päistä. Ne vaatteet itsessään ei ole tarkoitettu jollekin tietylle ikäryhmälle, vaan ihmisille yleensä. Miksi pitäisi lakata pitämästä vaatetta, josta pitää, ihan vaan siks että on mennyt "yli siitä iästä, jolle se vaate on tarkotettu", ja alkaa pitää jotain tylsää rättiä, josta ei edes tykkää?

      Vai onko kivat vaatteet pelkästään teinien etuoikeus? Kyllä ihminen saa pitää sitä, mistä ITSE tykkää, kenenkään ei tartte pistää päälleen jotain, mikä ei näytä ollenkaan omalta tyyliltä. Kyse on vain siitä, millä tavoin vaatteensa kantaa. (Se vaate ei tee "yrittää olla nuorempi mitä onkaan" -näköiseksi, vaan KÄYTÖS!!)

      Kauheammalta näyttää se, kun joku yrittää ahtautua kerta kaikkiaan liian pieniin kuteisiin, oli ne sitten mitä vaatteita hyvänsä.

      • Kauppias Möttönen

        Eihän niitä kaupassakaan jaotella näin: "tässä on tää 15-17 vuotiaiden osasto, tässä sitten 20-30 vuotiaiden osasto, ja tässä alkaa 30-45-osasto, tuolla onkin sitte 45-60 vaatteet ja noi tuolla perällä on 60 tarkoitettuja."

        Missä kyläkaupassa sinä asioit?


    • tyhmä tyhmempi

      Pillifarkut pillikintuille ja lökäpöksyt eivät todellakaan kaunista ole olkoon ikä sitä tai tätä.
      Jotenkin antaa yksinkertaisen vaikutelman.

      • raskasta

        On se raskasta olla sidottu muiden mielipiteisiin. Yhden mielipiteeseen voinee käytännössä sitoutua, mutta sekin on raskasta saati sitten monien mielipiteisiin sitoutuminen on mahdotonta.


      • suurempi totuus

        Minulla on juuri päinvastoin, eli pillifarkut antavat yksinkertaisen vaikutelman.


    • tessaliisi

      Olen 60 ja käytän näitä nykyajan pillifarkkuja. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut siitä ajattelevat. Olen aina pukeutunut juuri miten haluan.

      • Farkuttis

        Niin, mutta nyt olikin kyse 50-vuotiaasta miehestä ;)

        Vanhemmalle naiselle pillifarkut ok, mutta ei kyllä enää yli 50v miehelle.


    • Melko mukiinmenevä

      Missäs iässä se raja kulkee, että täytyy muuttaa radikaalisti omaa arkipukeutumistaan?

      Että minäkin olisin juuri esim. sinä päivänä, kun täytin 50, pukenut täti-malaliset vaattet päälleni - ja ihan vaan siitä syystä, että 50:n rajapyykki on ylitetty!!

      Naurettava ajatus!

      Olen nyt 54-vuotias, ja olen aina - ihan lapsuudestat asti - käyttänyt farkkuja.
      En tietenkään käytä kettingeillä varustettuja farkkuja, enkä nyt nuorimuodissa olevia valmiiksi risoja farkkuja, mutta farkkuja kuitenkin, ja hyvin istuvia - eni mitään lökäreitä.
      Olen pitkä, hoikka ja nuorekkaan oloinen, mutta en todellakaan mitään muotia seuraava. Käytän juuri sellaisia vaatteita, missä itse viihdyn. En kulje pelkissä legginsseissä, enkä käytä avokaulaisia paitoja, enkä muutenkaan paljastavia vaatteita, mutta istuvia kuitenkin.
      Farkuista parhaiten minulle käy kapeat suoralahkeiset farkut, koska minulla on (vaikka itsekin sanonkin) todella kauniit pitkät sääret. Aivan pillifarkkuja en käytä.

      Toki tilanteen mukaan mennään. Työssä (virastossa) ja juhlissa toki pukeudun muihin kuin farkkuihin, mujtta en missään nimessä telttaan!

    • pohjoisessa

      kyllä farkkuja olen nähnyt päällä ja hyvin istuu ihan yli 80v ladylla ja nahkatakki ja korkkarit ja fiksusti meikattuna ja hiukset tällättynä ja tanssilattialla vientiä.

      • aina farkut

        Olen pieni, siro vanha nainen, 64 v. Kuljen farkuissa. Olen aina ollut "farkkutyttö". Jos silloinkin, 15 vuotiaana kuljin farkuissa, kun juuri kukaan muu ei kulkenut. Sitä kyllä ihmeteltiin. Yläkoulussa kun olin, ei tytöt saaneet pitää mitään pitkiä housuja kun meistä kuulemma kasvatettiin hienoja naisia. Poika- ja tyttöluokat olivat erikseen.

        Sen verran kapinallinen olen aina ollut että vihkipuvuksikin laitoin housupuvun, vaikka se oli aika tavatonta silloin (valkoinen, tunika oli pitsiä, olisi muodikas vielä tänään). Sain kovasti kielteisesti arvostelevia kommentteja siitä. En välittänyt vähääkään niistä. Olin itse itseeni tyytyväinen.

        Ja vieläkin olen tyytyväinen pitkissä housuissa. Farkut sopivat minulle oikein hyvin, tosin mitään pillejä en käytä, vaan istuvia suoria. Vain tansseihin menen hameessa ja joihinkin juhliin, missä on pukeutumiskoodit. Tosin laitan suorat "prässihousut" moniin muihin tilaisuuksiin ja sen pleiserin.

        Olisko se niin että arkeen farkut ja juhlaan muuta. Tosin farkuistakin saa siistin asun kun yhdistää siihen aikuisen naisen bleiserin. Miehet voi laittaa pikkutakin.


    • naikkonen2

      Voi herranjumala.Ei muodikas pukeutuminen ole iästä kiinni.Miksi pitäisi asettua johonkin muottiin ja pukeutua säkkiin kun tulee 50 mittariin? Mä olen 53 ja pukeudun strechpilleihin ja muutenkin nuorekkaasti vaikka kiloja on se 10 liikaa.Hiukset on myös nuorekkaasti leikattu ja ihan meikkaankin kun lähden ihmisten ilmoille:) Enkä koskaan ilman parfyymiä,joita löytyy varmaan 15 erilaista.Naurettava ajatus,ettei voisi pukeutua kuten haluaa.Ennemminkin katselen nuorten lihavien tyttöjen vaatteita kun taitaa kotona olla todella laihduttava peili:) Vai mitä olette mieltä mustista sukkahousuista kera mikroshortsien, kiva kuunnella paksujen reisien sihinää.)Nuorekas ja mauton pukeutuminen kun ovat kaksi eri asiaa,joten antaa mennä vaan.

    • Minä ihmettelen sitä, miksi ihmiset eivät saisi niin pukeutua, harrastaa kuin käyttäytyä omien tuntemuksiensa mukaan, ei ikänsä! Vääränmalliset, huonosti istuvat tai kantajansa väreihin täysin sopimattomat vaatteet eivät näytä hyviltä minkäänikäisen tai -näköisen yllä.

      Lokeroiminen menköön pois muodista!

    • PaskatMielipiteistä!

      Raja menee sinun päässäsi!

      Jos haluat pitää pillifarkkuja, pidä niitä. Jos et pidä niitä siksi, että pelkäät ihmisten tuomiota, olet toisten mielipiteiden orja.

      Vapauta itsesi, ja ole rohkeasti juuri sellainen kuin olet!

    • Puumat noitia

      No vanhat akat vasta todella naurettavia onkin kun he pukevat teinien vaatteita päälle ja ikä jo 40-65v?? JÄRKYTTÄVÄÄ ? Ja miksi heille sitten muka hyväksytään tuo nuorisopukeutuminen ja heti kun mies saman ikäinen alkaa pukea nuorekkaasti niin nousee vitun haloo??? Miksi puumille sallitaa nuorten vaatteet??

      Puuma on nainen joka on n 30-70v ja etsii itselleen miestä joka on n 18-30v

      • vai-mitä

        sä olet selkeesti 12-14v tyttö?

        Koetahan nyt hieman rauhottua noissa mielipiteissäs. Mä vähän luulen, et noi sun "puuma" ikäiset naiset kattoo sua et mikähän pikkuhutsu tuokin on ku tollai pukeutuu. Kakki on niin suhteellista nääs.


      • phöh

        Jos 30-vuotias nainen etsii 30-vuotiasta miestä niin on puuma?


      • puumavaroitus

        Puumat noitia -nimimerkille;
        mä olen yli 50, mieheni yli 60v. ja pukeudumme ihan miten itse haluamme, tietysti erikseen juhlapukeutuminen tilanteen mukaan.

        Me molemmat olemme hoikkia, hyväkuntoisia vanhuksia ;)
        Viihdytään vapaa- ja työajalla farkuissa, minä jopa tyttären vanhoissa stretsfarkuissa!


    • Ei mitään esteitä farkuille sukupuoleen katsomatta ja niitä on tosiaan monen mallisia. Ihan niitä valmiiksi rikkinäisiä nyt aikuisen ei kannata päälle vetää. Itse olen koko ikäni kulkenu farkuissa, joten kysymys hieman äkkiseltään mulle outo.

      Jos et ole paljoa farkkuja käytellyt niin kohtuu varmavalinta on sellaiset, jotka ovat saman tyyliset kuin sun kroppa. Jos on löysää kertyny sinne tänne niin väljät farkut varmaan sopii parhaiten. Hoikalle sopii tyköistuvat mut peliliin kannattaa kyllä katsoa eikä ihan radikaalivalintohin kannata ihan ensimmäiseksi mennä.

    • Cross-over jeans

      Olen mies,58-v ja ensimmäiset farkut sain nelivuotiaana. Siitä lähtien ole farkuissa viitynyt ja aion viihtyä edelleenkin. Pituutta on 178 ,painoa 74 kg. Erityisesti pidän strech- farkuista ja toisinaan myös ´boot-cut´- tyyppisistä. Elän nykyään työmarkkinatuen ja osa-aikatyön varassa,joten uusia farkkuja ei ole pitkään aikaan ollut kunnolla varaa ostaa.
      Mutta, eipä hätää: olen tänä aikana löytänyt kirppikset,ja huomannut niiden farkkutelineiden vaatepuilla roikkuvan lähes joka päivä , käytännössä lähes uuden veroisia farkkuja.
      Kun olin vielä vakitöissä (pari vuotta sitten) ostin kaikki farkkuni jostain marketeista. Varaa ei kuitenkaan ollut niiden hankintaan koskaan ainakaan kolmeakymppiä enempää laittaa, joten valinnan vara valikoimissa jäi aina melko suppeaksi. Joutui tyytymään niihin mitä sillä rahalla sai ja sillä siisti.

      Satasella tuskin kolmea paria sai. Kun lomautus muuttui irtisanomiseksi (ilmeisesti pysyväksi) ja liiton korvauksetkin loppuivat ja työttömyyskorvauskin vaihtui enää pelkäksi työmarkkinatueksi viime vuonna oli taloutta pakko ´entrata´ uuteen kuosiin .
      Aloin siis käydä ahkerasti kirppiksillä ja löytyiväthän ne sieltä kerran mukaani farkutkin. Sovitin ne silloin hieman kiireessä ja tein ostokseni nopeasti sillä oli jo miltei sulkemisaika.
      Farkut sopivat jalkaan ,kuin olisivat mitoillani tehdyt. Kotona tarkemmin niihin tutustuessani huomasin niiden sisältä merkinnät: "Flash-jeans , 38 N,style Hanna"- olin siis ostanut naisten farkut ! Nauroin sille itsekseni ääneen , mutta eipä kulunut aikaakaan kun aloin nauraa sille,kuinka surkeisiin farkkuihiin olin mukisematta ennen tyytynyt ja siis maksanut niistä vielä kymmenen kertaa enemmän kuin keskim. 2-3:n euron kirppisfarkuista.

      Syyt siihen miksi kirppisten telineet ,pöydät ja hyllyt ovat täynnään nimenomaan naisten farkkuja ja voittopuolisesti muutenkin naistenvaatteita, ovat tietysti siinä että :

      1) Niiden asiakaskunnasta on valtaosa naisia.

      2) Naiset vaihtavat ja luopuvat vaatteistaan ( jo huomattavasti ennen niiden luonnollista loppuunkulumista) paljon useammin kuin miehet,jotka käyttävät esim. vanhat farkkunsa vielä senkin jälkeen kun ne eivät enää ole ns. ´katukelpoiset´ vielä työhousuina loppuun ennenkuin heittävät ne lumppukeräykseen tai roskakoriin.
      3) Jos kirppiksiltä jotain miestenvaatteita yleensä edes löytää, ovat nekin yleensä naisväen sinne tuomia, ehkä jonkun edesmenneen papan jäämistöstä peräisin ja niiden tyyli on sen mukainen.

      Minua itseäni ei lainkaan häiritse tietoisuus siitä ,että niiden aiempi käyttäjä on ollut minua todennäköisesti paljon nuorempi (ja todennäköisesti myös minua paljon paremmin toimeentuleva) naishenkilö.

      Tosin ei tuo seikka tuo niille minun silmissäni mitään sen kummempaa lisäarvoakaan.

      Tärkeintä on ,että ne sopivat päälleni ja tuntuvat hyviltä. Myöhemmin ostin sellaisia kuin esim Alpha 211, Espirit ,ja Only. JA AION OSTAA EDELLEENKIN.

      • Own style!

        olen 54v. mies ja käytän farkkuja ,kulahtaneita,kapealahkeisia,käsintehtyjen nahkaisten kävelykenkien ja tennareiden kanssa.Bootcut farkkuja oikeiden Texas-viistokantabootsien kanssa, Tilanteen mukaan ,--tietenkin, yhdistellen pikkutakin tai nahkarotsin kanssa...Miten milloinkin. Juhliin tietty kulloinkin tilanteen mukaan puku
        tai siisti asiallinen casual tyyli.

        En ole ikinä ajatellut että farkkujen käyttö rajoittuisi jotenkin ikään.
        Luulenkin että kantajan lisäksi oma tyyli heijastaa myös ympäristöön positiivista energiaa.

        Jokainen on mitä on ,---- pelkäämättä ympäristön ajattelua .
        Asusteet,-huivit,lasit,lakit,kellot,sormukset ja korut lisäävät ja vahvistavat kunkin ihmisen omaa identiteettiä.
        Jos joku ei pidä,---who cares?


      • M47__

        Samanlaisia huomioita. Jos vaate on vähänkin "unisex", niin naisten vaatteissa on suurempi valikoima ja löytyy edullisempiakin vaihtoehtoja. Kehon rakenne on toki vähän erilainen ja vaatteet eri mallisia, mutta venyvissä housuissa ei välttämättä eroa huomaa. Eivät kaikki naisetkaan ole kovin kurvikkaita...

        Itse harrastan juoksua ja huomasin että naisten valikoimassa on paljon enemmän valinnanvaraa myös hintahaitarin alapäässä. Jos ei nyt ihan pinkkiä osta, kehtaa tällainen liki viisikymppinenkin lähteä lenkille mainiosti.

        Ja pitkiksi kalsareiksi naisten leggingsejä, hintataso uutenakin muutamasta eurosta ylöspäin.


    • 60+

      Missä menee ikäraja parran ajamiselle, ettei vaan syyllistyis olemaan liian teini?
      Itse ajan parran lähes päivittäin vielä 60:senä. Mä vaan tykkään silosesta poskesta.

    • nainen 40+

      Farkut on musta periaatteessa ainoa vaate, joka sopii kaikille ikään katsomatta. Alunperinhän niitä ei suunniteltu "muotivaatteeksi", vaan papparaiset meni ne päällä työmaalle.

      Usein kuvitellaan, että jos on hoikka (vaikka ikää olisi 100 v.), niin mikä tahansa käy. Ei se ihan niin mene: moni ei vilkaise taakseen laittaessaan pillifarkut jalkaansa - jos takamus on kadonnut jonnekin, niin kannattaa valita niin miehen kuin naisenkin vähän istuvammat vaatteet, näyttää aika pahalta, jos farkut lököttää.

    • trendipellex

      Sun pitää odotella kunnes olet kuusikymppinen. Nimittäin nythän on pillifarkut nuorisomuotia, mutta kymmenen vuoden päästä on varmaan taas lökäpöksyjen vuoro olla muodissa. Silloin voit huoletta pukeutua pillifarkkuihisi, etkä taatusti näytä muodikkaalta teiniltä!

    • saankosaanko

      Jos aiot kasvaa aikuisen ikään sinun ei tarvitse udella mitä saa pukea ylle . Miltä kukakin näyttää , lienee otannalle passelia 500 000 henkilön vastaus ,

    • stylistiN

      Ei ole rajaa, pukeutukoon kukakin ihan tasan miten tykkää!!!

      Raja on omassa itsetunnossa. Jos ei kestä arvostelua, niin silloin pillifarkkuja ei pitäisi käyttää kenenkään... suorat housut on yleensä parhaat.

      Mutta sitten taas, just oli telkussa varmaan viiskymppinen hoikahko mies pillifarkuissa ja tennareissa, ei siis ihan nillit pillit, onneksi, mutta kapeat... yhdistettynä tennareihin ja istuvaan pikkutakkiin. Ei ollenkaan paha, ihan jees, mutta kyllä tietty ennakkoluulo iski, että onkohan tyypillä nuorempi tyttö tai ehkä poikaystävä, kun on kovin lainattu nuorisomuodista ideoita omaan pukeutumiseen...

      mut jos oma itsetunto kestää niin siitä vaan.

    • justwannabe

      Kai se nyt on ihan jokaisen oma asia, miten pukeutuu. Jos jollakin on valitettavaa, valittajan kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, kehtaako tätä naamaa näyttää julkisuudessa.

      Toki se on mukavampaa muille, jos ei ihan äärimmäisyyksiin mene:

      http://beartales.me/2014/10/02/walmartians-october-2014-edition/people-of-walmart-underwear/

      http://ubertoday.com/wp-content/uploads/2014/05/funny-people-of-walmart-6.jpg

      http://news.epicinter.net/wp-content/uploads/2014/01/wtf-people-of-walmart.jpg

      http://storage13.gear3rd.com/files/thumbs/2014/05/13/13999795003ab64-original-1.jpg

      https://fellowshipofminds.files.wordpress.com/2014/10/bearded-man-in-short-shorts.jpg

    • IÄKÄS NAIMATON

      MULLA ON 36/30 SIETÄÄ NAISILLE NÄYTELLÄ JA SIVIÄSTI

      • MIKSIKÖHÄN?

        ...SITTEN KOMPASTUIT POTTAAN JA HERÄSIT


    • olen uudistuneen materian kannalla - kierrätystä - vaihtaisin vanhemmalla vaikka pohjoisessa Money-United Kigdom/Stora-Britannica asusteisiin - puuvilla asuista ei puhettakaan ... vai olisiko

    • Raha ja maine

      George Clooneylle, Brad Pitt ja Jason Statham tai Stallone kun vetää farkut jalkaan niin ne "nuoruus meni jo" -tantat sanoo vau. Pertsa perusjätkä kun tekee saman vaikka kuinka tyylikkäästi niin se on sitten yök. Missä tasa-arvo?

      Valtion päämiehemme saa naida 30 vuotta nuoremman naisen ja se on sitten "niin ihana ja rakastunut pariskunta" mutta taas kerran kun se Pertsa perusjätkä tekee saman niin se onkin yököttävä pedofiili, irstas ukko ja sitä nuorta naista kutsuttaisiin bimboksi ja hutsuksi.

    • vetovoima

      Kun roikkupussit litistyy liian kireisiin lahkeisiin tietää olevansa liian vanha pillifarkkuihin.

    • lkjhgfd

      Pukeudun vain itseäni varten ja siksi lahkeiden leveys on juuri se minkä milloinkin hyväksi katson.

    • pipsapippuri2

      Toivottavasti kaikki ymmärtävät käyttää juuri sellaisia vaatteita missä viihtyvät.
      Jos on kroppakuosissa niin siitä vaan, ole hyvä.

    • touko aatami

      Kai sitä saa keski-ikäisenäkin pukeutua kuten haluaa.
      On sitten eri asia, näyttääkö pillifarkut kurjenkoipisilta tai kukkakepiltä, mutta mitäs siitä. Yhtä kamalalta näyttää tikkukoipinen nuorikin niissa pillifarkuissa.

    • paspaspaspaspaspaska

      Yritin joskus ylä-asteella pitää pillifarkkuja mutta totesin niiden puristavan säkkejä niin paljon että ei pystynyt pitämään.

    • herkkupeppuirmeli

      Jos miehellä on hyvä beba, niin ei sitä kannata peitellä. Pillit jalkaan vaan!

    • Uuslässy

      Ei täidä öllä tänäpäivänä mitään väliä miten pykeytyy. Nyöret pykeytyy miten sättyy ni miksei vänhemmät ihmisetkin. Who cares?

    • kesäksi minihame!

      Pillifarkut on niin last season. Laita megginsit.

      • Jeg ei Meg

        Jegginsit... on farkkujen näköiset.


      • meg!
        Jeg ei Meg kirjoitti:

        Jegginsit... on farkkujen näköiset.

        Ei vaan megginsit. Meggins = leggins for men.


      • Jameson dean
        meg! kirjoitti:

        Ei vaan megginsit. Meggins = leggins for men.

        Jeans leggins = Jeggins


    • vuosimallia 1958

      Pukeudu niin kuin itsestä tuntuu hyvältä ja millaisissa vaatteissa viihdyt, niin minäkin teen ja annan arvostelijoiden olla omassa rauhassa. Jokaisella oikeus pukeutua niin kuin haluaa :-)

    • Mini & maskara

      Ei junalauta! Ei ole ikinä juolahtanut pieneen mieleenkään että tällaistakin asiaa pitäisi kysyä joltakulta muulta. Oli nainen tai mies.

    • lefo

      Ajatelkaa, kun 1960-1970 luvuilla ei ollut nuorisomuotia juuri ollenkaan. Kaikki pukeutui mitä Sokokselta, Carlsonilta, Haloselta tai Halpahallista löytyi :) Seppäläkin taisi tulla joskus 70 luvun puolivälissä. Muistelen miten vaikeaa oli ostaa muodikas talvitakki. Sitten ostin sellaisen ruskean pusakan, joka oli kaikenikäisten miesten muotia. Tosin, ei ollut rahaakaan kuin perushintaiseen takkiin. Haaveilin puolipitkästä kotimaisesta lammaskelsiturkista, mutta se maksoi aivan hirveästi, eli noin yli 1000 mk. Halpoja ulkolaisia nahkatuotteita silloin ei juuri ollut. Kaikki oli kalliita kotimaisia. Palkkani oli 1974 5,5 mk/tunti =880mk/kk. Olen jo kuuskymppinen ja pukeudun sinisiin kuluneisiin farkkuihin, t-paitaan ja kirkkaanväriseen huppariin. Joskus laitan jalkaani punaiset tennarit ja punaisen huppatin. Kaipa haluan elää uudestaan ankean nuoruuden. Nyt on varaa ostaa mitä vaan, enkä ajattele tippaakaan, mitä muut ajattelee pukeutumisestani.

    • kalle87

      MicMac mustat stretch farkut

    • Haloo helsinki

      No mitä ihmeen merkitystä on mitä kukakin ajattelee ? Oisko tarpeen ajatella ihan vain itse. Pitää sitä mistä itse tykkää.

      Mielestäni on oikien hieno, että ihmiset uskaltavat pukeutua nuorekkaasti. On se ymmärettävää, että joitain voi harmittaa kun joku uskaltaa ja ennen kaikkea osaa pitää itsestään huolta.
      50-vuotias ei ole vanha. 60-vuotias nainen tai mies voi hyvinkin olla nuorekkampi kuin joku 30-vuotias.

    • uudet tuulet

      Ei nykyisin ihmisen ikää vuosissa mitata. Jokainen voi päättää itse minkä ikäinen on. Miksi ihmeessä muut saisivat sanella oman olemuksesi? Uskalla oma olla oma itsesi!

    • kunhan on fiksu

      Jokainen voi pukeutua siten kuin haluaa. Kunhan käytös on kilttiä muille, ettei juo humalaan ja riehu pillifarkkujen kanssa. :O

    • Viriili 5- kymppinen

      Mies voi pukeutua vaikka 100- vuotiaana farkkuihin. Nainen valitettavasti ei voi. Itse jos näen yli-ikäisen naisen farkkuperseen, mulla ei seiso viikkoon, eli miehiä kohtaan se olisi väärin.

      • *hih*

        Ompa sinulla heikossa kantimissa tuo *seisominen*


    • jonne 64

      että edes viitsitte pohtia moisia asioita farkut on kaiken ikäisten kamaa ja sopii melkein kaikille vaaleille ja tummille ihon väriin katsomatta olen mies 50v rockn roll jos olisin syntynyt kokkariperheeseen käyttäisin hugobossin pukua ja calvin klein kenkiä wilkinsoninkrakua ja rolex speeds master kelloa nyt farkku kansa äänestämään keväällä valta vaihtuu mukavaa jouulun odotusta rockn rolll man

    • KIELLETTÄVÄ!!

      Valvira voisi antaa asiasta lausunnon ja sisäministeri sekä sosiaali- ja terveysministeri myös, sen jälkeen tulisi farkut kieltää kaikilta...!

      • edessä ja takana

        Räsänen saa varmaan niilekin jokun haittaveron
        mitä pillimpää sitä kovemmat maksut

        ja ehkä pitää olla perskuuksista pyörätuolin levyiset ja
        koneellinen ilmastointi

        ehkä poistoputki asennuksella


      • Teltta päälle
        edessä ja takana kirjoitti:

        Räsänen saa varmaan niilekin jokun haittaveron
        mitä pillimpää sitä kovemmat maksut

        ja ehkä pitää olla perskuuksista pyörätuolin levyiset ja
        koneellinen ilmastointi

        ehkä poistoputki asennuksella

        Kirjassa on varmaan farkutkin kielletty.


    • Taitaa olla liian kireä pipo päässä kun moisia kelailet : ) Ikä on sun korvien
      välissä kai joku ongelma ? Herää pahvi !

    • pillityskö

      Itse olen jo kohta 60 vuotta mutta käytän pillifarkkuja ne kun saa niin kivasti pitkävartisiin saapikaisiin sisälle ja kesällä eipä lahkeet liehu. Yläosassa toki käytän hiukan väljempää puseroa että sopivasti pepun peittää ja kukkaan koskaan tullut sanomaan että ompa kamalan näköinen muija =)))

    • Madam Butterfly

      Miehellä hyvä kroppa,farkut ihan jees olis ikä mikä hyvänsä.Tyttö about 150 kg,legginsit minihame huuuh terrible!

    • pillifarkut yleensäkin miehellä, saatikka 50 ...

      ei hyvää päivää...

      toivottavastu menee edes 50 villityksen piikkiin...

    • ehdoton kyllä

      Terve, sopusuhtainen ihminen näyttää hyvältä kaikissa vaatteissa kaiken ikäisenä. Ja sairaiden ja lihavien ja laihojenkin täytyy pukeutua, joten aivan sama.

      Vanhaa ei voi verrata nuoreen silti, tosiasiat pitää hyväksyä. Joskus puhutaan vanhempien miesten charmista mutta se on kyllä kukkua, en tunne mitään väristyksiä ryppysilmistä, harmaista karvoista ja litistyneestä perästä. Voi olla, että pitäiski rakastaa rahaa tai valtaa, että vanha mies kiinnostais. Tai kehittää itselleen joku kompleksi. Isälläni oli taannoin kierroksessa reilusti nuorempi nainen, meinasin ehdottaa typylle rillien hommaamista mut vissiin näkö palautui ittekseen.

    • MIES 54

      Pitäiskö tänne turhien lakien luvattuun maahan sorvata vielä joku farkkujen käyttölaki

    • luirake

      Herranpieksut taas mikä aloitus. Oletko todella noin tyhmä vain leikitkö.

      Farkkuihin voi pukeutua vaikka olisit 100v. Mikä on raja nuorisomuodin ja vanhemman ikäluokan pukeutumisella, EI MIKÄÄN. Herää jo pahvi, teryleenihousutko haluat jalkaan.
      Tyhmä saa olla muttei sitä kannata tunnustaa noin avoimesti.

    • tyylikäs nainen

      Kuulostaa joltain maalaiskaupungin kyselyltä ettäkö farrkuja ei sopisi laittaa jos vuosia on taulussa 100.
      Täälä helsingissä kaikki ryppyset luisevat kuluneet narkkarit käyäätävt farkkuja omaan loppuunsa asti. Sekä teerveet 100 vuotiaat.

      Samoin 150kg ihmiset minkä ikäisiä tahansa, niin farkuissaan raahustavat.

      Mutta kyllä minä ihailen miestä jolla on vastapainoksi myös mustanharmaan tai mitä se on, jotain kangashousuja ja maikuisen miehen tyylistä vaatetta.

      • Miehekäs tyyli

        Kyse olikin pillifarkuista, PILLIfarkuista, toistan sanan PILLI. Menikö jakeluun? Luultavasti ei, olethan nainen.


      • pelkkiä pillejä
        Miehekäs tyyli kirjoitti:

        Kyse olikin pillifarkuista, PILLIfarkuista, toistan sanan PILLI. Menikö jakeluun? Luultavasti ei, olethan nainen.

        Eihän pk-seudun farkkukaupoissa muuta myydäkään kuin pelkkiä pillifarkkuja. Niitä on pakko käyttää, kun normaalilahkeisia löytyy vain kirppareilta mutta ne ovat pahasti kulahtaneita.


    • Mr. Frank

      Ryhdiikkäästi kun kantaa roppaansa oli mies tai nainen, voit pukeutua miten haluat. Kantakaa itseänne ilolla. Ei ne kilot jos kantaa kurvinsa silmät loistaen..

    • Teese

      Farkut jalkaan ja parikymppisten perään. On niidenkin joskus saatava vähän vanhempaa, jotta oppivat mitään elämästä.

    • nainen301

      Heippa! Pukeudu just niinkuin hyvältä tuntuu. MIks aina pitää väittää et ihmiset jotka pukeutuu nuorekkaasti ei jotenkin muka hyväksyis omaa ikäänsä tai jotain...

      Paskanmarjat. Mun mielestä on kivan näköistä jos vaikka keski-ikäisellä miehellä on nuorekkaat tai muuten vaan rennot vaatteet. Parantaa miehen ulkonäköä. ;) Paljon enemmän ku esim. se että pukeutuu "ikänsä mukaan" , mitä se nyt sitten ikinä tarkoittaakaan.
      Pukeutumisella muutenkin mielestäni tuodaan omaa persoonaa esiin. Jos ei tunnu setämäiseltä, miksi pukeutua setämäisesti?? Miehet uskaltakaa vaan olla omia itsejänne... Se jos jokin on seksikästä. - Nainen 30v.

    • Nuori Alfauros

      Haista vittu senkin vanha kyrpänaama älä nolaa ittees homo :DDD

      • Entinen nuori

        Nuoruus on aika pian katoavaista, älä nolaa itseäsi enää lisää muutaman vuoden päästä


      • Nuori Alfamies
        Entinen nuori kirjoitti:

        Nuoruus on aika pian katoavaista, älä nolaa itseäsi enää lisää muutaman vuoden päästä

        Ai oot homo


    • Osta suorat farkut

      Et sinä taida tajuta missä se raja menee, sillä olet ohittanut rajan jo ajat sitten... Mies ei voi enää käyttää pillifarkkuja tuon ikäisenä, vaikka olisi kuinka hoikka. Miehellä se "raja" taitaa mennä siellä noin 35 -vuotiaana, sen jälkeen kannattaisi alkaa siirtyä pois nuorisomuodista, mitä pillifarkut on. Nainen voi käyttää joitain nuorekkaita vaatteita usein paljon pitempään, eikä esim. pillifarkut näytä vielä vanhanakaan typerältä, jos on pitänyt vartalonsa kuosissa, ja sitten muu vaatetus, hiukset ja meikki on ikäiselleen sopivaa.

      http://static.iltalehti.fi/muoti/stailaajapaula240712SAL_st.jpg

      http://seura.fi/wp-content/kuvagalleria/tyyliporssi1/paula_koivuniemi.jpg?601da7

      http://www.voice.fi/files/picture_460/2011_06_24_4e04a5ee50cc9.jpg

      • Ei talutusnuorassa,.

        Joo ,nainenhan saa tietysti näyttää nuorekkaalta vaikka koko ikänsä ,mutta miehen on syytä pukeutua kravattiin ja pukuun jo armeijasta tultuaan. Ehkä harmaan, tummanruskean tain tummansinisen sävyt ovat sallittuja ja suositeltavia... Just´ joo ,että silleen... -eli nainen saa pukeutua miten lystää ja mies niinkuin naiset häneltä vaativat ! "Eläköön tasa-arvo"....tosiaankin!!!


      • Osta suorat farkut
        Ei talutusnuorassa,. kirjoitti:

        Joo ,nainenhan saa tietysti näyttää nuorekkaalta vaikka koko ikänsä ,mutta miehen on syytä pukeutua kravattiin ja pukuun jo armeijasta tultuaan. Ehkä harmaan, tummanruskean tain tummansinisen sävyt ovat sallittuja ja suositeltavia... Just´ joo ,että silleen... -eli nainen saa pukeutua miten lystää ja mies niinkuin naiset häneltä vaativat ! "Eläköön tasa-arvo"....tosiaankin!!!

        Toisinaan se ns. nuorekas pukeutuminen tekee iäkkään ihmisen vain vielä vanhemman näköiseksi ja myös naurettavan ja epätoivoisen. Esimerkiksi Paulalla on tuossa yhdessä kuvassa tennarit, ja kun uudemman kerran katsoin, niin ne on selkeä tyylirikko muuten hänelle sopivassa asussa. Liian nuorekkaat... Jos hänellä olisi vielä joku hello kitty -kuvalla varustettu tosi tiukka pinkki paita jossa iso kaula-aukko ja älyttömät hiuspidennykset sekä pastellisävyinen kiiltävä meikki, tai edes jotain noista tennareiden ja pillifarkkujen lisäksi, niin menisi tosiaankin koomisen puolelle.

        Edes harvan nuoren miehen päällä pillifarkut näyttää hyvältä, saati viisikymppisen iäkkään miehen. Pillifarkut sopii paremmin naisen vartalolle, ja nimenomaan hyvälle naisvartalolle.

        Aloittaja kuvailee itseään hoikaksi ja tuon ikäisiä hoikkia tietäen arvaan, että hän on laiha mutta ei lihaksikas. Pillifarkkujen perse siis näyttää todella hirveältä rupsahneita vanhoja roikkupakaroita verhotessaan ja reidet ja pohkeet on todennäköisesti heikot ja tikkumaiset. Luultavasti vyötärönkin yläpuolella hengailee ainakin pieni roikkuvatsa, sillä väkisin se jo noilla kymmenillä käydessä roikkuu, jos ei ole mikään himo salilla käyjä. Siitä miten aloittaja itseään ja pukeutumistaan kuvailee tulee todellakin mieleen säälittävä ikuisen nuoruuden tavoittelu.

        Se nyt vaan on niin, että naisilla pukeutuminen on sallivampaa, mutta toisaalta se aiheuttaa myös sen, että voi mennä paljon pahemmin vikaan kuin mies konsanaan. Olisihan se helppoa jos naisillekin olisi joku frakki tai puku, joka kävisi juhlavampiin tilaisuuksiin, eikä tarvitsisi itse pähkäillä mitä pistää päälleen, mikä on pukukoodin mukaista, onko puku josta itse pitää liian nuorekas tai jotenkin muuten epäsopiva omalle vartalolle... Miehet siis pääsee todellakin helpolla pukeutumisen suhteen, ja lähes kuka hyvänsä näyttää tyylikkäältä kun käy pesulla, leikkauttaa tukkansa, siistii naamakarvansa ja pukeutuu hyvin istuvaan pukuun. Toki se ei minua haittaa, jos miehet tahtovat itse muutosta ja alkavat pukeutua vaikka hameeseen, ihan vapaasti... Sillähän se pukeutuminen muuttuu sallivammaksi miehillekin, kun he itse tekevät muutoksen ja saamme ehkä tulevaisuudessa ihastella kuka on itsenäisyyspäivä -juhlien "kuningas" kun nyt etsitään vain "kuningatarta".

        Farkut eivät ole olleet enää vuosikymmeniin varsinaisesti mikään nuorisovaate ja mummot ja papatkin voivat niitä ihan hyvin käyttää. Kannattaa kuitenkin muistaa että malleja on monenlaisia, eikä ne ihan viimeisintä huutoa olevat nuorisoliikkeen rekistä poimitut näytä hyvältä välttämättä edes kaikkien nuorten päällä, saati sitten aikuisten ja varsinkaan jo keski-iästä seniorikansalaisen puolelle siirtymässä olevan miehen päällä... Laadukkaat suorat farkut ovat taas varma valinta ja niitä voi pitää vuosikausia, eikä tarvi miettiä että onkohan ne soveliaat.


    • Postbike

      Mistä sinä voit tietää esim. sen. mikä minun vyötäröni mitta on. Tiiedoksi sulle:se on 82 cm. Sääret on ihan sopusuhtaset EIKÄ pakarat roiku. Olen kasvissyöjä ja ajan nykyään työkseni polkupyörää, sillä jaan postia.. Pillifarkut sopii oikein hyvin päälle. Espirit, flash, only ovat eräitä joita minulla on ollut päälläni. Pyöräillessä käytän niiden päällä yleen mustia, pitkävartisia nahkasaappaita.Niiden farkkujen sisään ei joku kolmevitonen läskimaha´ kaljakeesi´mahtuisi eivätkä telttakoon omaavat tantat senkään vertaa. Kotona on muuten ihan kiva käyttää hametta. (size 44)

    • Farkkukansaa

      Pillifarkut eivät ole minkään ikäisellä miehellä hyvän näköiset. Pillifarkut kun ovat nääs naisten vaate. :D

      Toki oma yli 5-kymppinen miehenikin pitää kapeita farkkuja, mutta ei ne nyt sentään mitkään slimit ole.

      • Miesten housut

        "Pillifarkut kun ovat nääs naisten vaate. :D"

        Pillifarkut ovat kylläkin miesten vaate, jotka on jo 50-luvulla tehnyt tunnetuksi mm. Elvis Presley, ja monet muut rock- ja country -muusikot.

        Naiset ovat farkkuja käyttäneet vasta paljon myöhemmin, mutta se ei kuitenkaan tee niistä naisten housuja. Eihän kellomekkokaan muutu miesten vaatteeksi, vaikka monet transumiehet meikkaavat ja käyttävät mekkoa.


      • Skinny jeans
        Miesten housut kirjoitti:

        "Pillifarkut kun ovat nääs naisten vaate. :D"

        Pillifarkut ovat kylläkin miesten vaate, jotka on jo 50-luvulla tehnyt tunnetuksi mm. Elvis Presley, ja monet muut rock- ja country -muusikot.

        Naiset ovat farkkuja käyttäneet vasta paljon myöhemmin, mutta se ei kuitenkaan tee niistä naisten housuja. Eihän kellomekkokaan muutu miesten vaatteeksi, vaikka monet transumiehet meikkaavat ja käyttävät mekkoa.

        Ai että Elviksellä pillifarkut? No mitä nyt kukakin "pillinä" pitää, mutta eiköhän 50 -luvulla ollut aika suoralahkeiset farkut kai Levi`s 501 -malliset, joka on ns. klassikkomalli. Tässä muutama esimerkki varhaisemmasta farkkumuodista:

        http://www.elvispresleymusic.com.au/pictures/img/elvis/50s/56/1956_love_me_tender_set_2.jpg

        http://www.fashion-era.com/images/1950-2000/jeabrando400x20.jpg

        http://www.apparelsearch.com/Names/L/Levi/Levi_Strauss_Vintage_womens_jeans.jpg

        https://40.media.tumblr.com/tumblr_m4pwafTy5A1rr4yr5o1_500.jpg

        http://westportlibrary.org/sites/default/files/webfm/files/images/blog/2011/james-dean-jeans.jpg

        http://fashionstealer.com/PICTURES/brands/levis_vintage_clothing_logo.jpg

        http://www.rawrdenim.com/wp-content/uploads/2012/10/WranglerJeans1.jpeg

        Tässä pillifarkut, eli skinny jeans:

        http://www.stylenow.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/Topman-Mid-Wash-Spay-On-Skinny-Jeans.jpg

        Eli aloittaja voisi vaikka linkittää kuvan, mikä on hänen käsityksensä pillifarkuista. Ja voin sanoa, että nuo pillifarkut, jotka tuohon linkitin, ovat minun käsitykseni... Ja minun mielestäni ihan hirveän näköiset nuorenkin miehen päällä, saati vanhan.


      • Naisten hame ?
        Miesten housut kirjoitti:

        "Pillifarkut kun ovat nääs naisten vaate. :D"

        Pillifarkut ovat kylläkin miesten vaate, jotka on jo 50-luvulla tehnyt tunnetuksi mm. Elvis Presley, ja monet muut rock- ja country -muusikot.

        Naiset ovat farkkuja käyttäneet vasta paljon myöhemmin, mutta se ei kuitenkaan tee niistä naisten housuja. Eihän kellomekkokaan muutu miesten vaatteeksi, vaikka monet transumiehet meikkaavat ja käyttävät mekkoa.

        Kiltti sen sijaan on aina ollut miesten vaate (jota tosin ovat voineet käyttää naisetkin) Ylämaan rykmentti lähti vielä 1:een maailmansotaankin ,ja marsii paraateissa yhä vieläkin tuo kunniakas asu päällä.


      • Pitkäsääri
        Skinny jeans kirjoitti:

        Ai että Elviksellä pillifarkut? No mitä nyt kukakin "pillinä" pitää, mutta eiköhän 50 -luvulla ollut aika suoralahkeiset farkut kai Levi`s 501 -malliset, joka on ns. klassikkomalli. Tässä muutama esimerkki varhaisemmasta farkkumuodista:

        http://www.elvispresleymusic.com.au/pictures/img/elvis/50s/56/1956_love_me_tender_set_2.jpg

        http://www.fashion-era.com/images/1950-2000/jeabrando400x20.jpg

        http://www.apparelsearch.com/Names/L/Levi/Levi_Strauss_Vintage_womens_jeans.jpg

        https://40.media.tumblr.com/tumblr_m4pwafTy5A1rr4yr5o1_500.jpg

        http://westportlibrary.org/sites/default/files/webfm/files/images/blog/2011/james-dean-jeans.jpg

        http://fashionstealer.com/PICTURES/brands/levis_vintage_clothing_logo.jpg

        http://www.rawrdenim.com/wp-content/uploads/2012/10/WranglerJeans1.jpeg

        Tässä pillifarkut, eli skinny jeans:

        http://www.stylenow.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/Topman-Mid-Wash-Spay-On-Skinny-Jeans.jpg

        Eli aloittaja voisi vaikka linkittää kuvan, mikä on hänen käsityksensä pillifarkuista. Ja voin sanoa, että nuo pillifarkut, jotka tuohon linkitin, ovat minun käsitykseni... Ja minun mielestäni ihan hirveän näköiset nuorenkin miehen päällä, saati vanhan.

        En nyt viitsisi muistuttaa siitä, että ne eivät kuitenkaan ,eivätkä mitenkään ´automaattisesti´ sovi päälle ihan pelkästään sillä perusteella ,että on nainen.


      • pappakamat päälle
        Skinny jeans kirjoitti:

        Ai että Elviksellä pillifarkut? No mitä nyt kukakin "pillinä" pitää, mutta eiköhän 50 -luvulla ollut aika suoralahkeiset farkut kai Levi`s 501 -malliset, joka on ns. klassikkomalli. Tässä muutama esimerkki varhaisemmasta farkkumuodista:

        http://www.elvispresleymusic.com.au/pictures/img/elvis/50s/56/1956_love_me_tender_set_2.jpg

        http://www.fashion-era.com/images/1950-2000/jeabrando400x20.jpg

        http://www.apparelsearch.com/Names/L/Levi/Levi_Strauss_Vintage_womens_jeans.jpg

        https://40.media.tumblr.com/tumblr_m4pwafTy5A1rr4yr5o1_500.jpg

        http://westportlibrary.org/sites/default/files/webfm/files/images/blog/2011/james-dean-jeans.jpg

        http://fashionstealer.com/PICTURES/brands/levis_vintage_clothing_logo.jpg

        http://www.rawrdenim.com/wp-content/uploads/2012/10/WranglerJeans1.jpeg

        Tässä pillifarkut, eli skinny jeans:

        http://www.stylenow.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/Topman-Mid-Wash-Spay-On-Skinny-Jeans.jpg

        Eli aloittaja voisi vaikka linkittää kuvan, mikä on hänen käsityksensä pillifarkuista. Ja voin sanoa, että nuo pillifarkut, jotka tuohon linkitin, ovat minun käsitykseni... Ja minun mielestäni ihan hirveän näköiset nuorenkin miehen päällä, saati vanhan.

        http://www.zalando.fi/nudie-jeans-thin-finn-straight-leg-sininen-nu222a00b-953.html Pilli minusta. En ole näköjään pillejä nähnytkään :)


      • Skinny jeans
        Pitkäsääri kirjoitti:

        En nyt viitsisi muistuttaa siitä, että ne eivät kuitenkaan ,eivätkä mitenkään ´automaattisesti´ sovi päälle ihan pelkästään sillä perusteella ,että on nainen.

        Enhän sellaista missään väittänytkään... Nyt on kuitenkin kyse siitä sopiiko ne viisikymppiselle miehelle, ja oma mielipiteeni on että ei, jos puhutaan tuollaisista pillifarkuista jotka linkitin edelliseen vastaukseeni.


      • Skinny jeans
        pappakamat päälle kirjoitti:

        http://www.zalando.fi/nudie-jeans-thin-finn-straight-leg-sininen-nu222a00b-953.html Pilli minusta. En ole näköjään pillejä nähnytkään :)

        No en noita ihan pillifarkkuina pitäisi, mutta ehkä tässä tulee se sukupolvien välinen kuilu, että miten eri ikäluokkiin kuuluvat mieltää asiat. Nuo on minusta tiukahkot suorat farkut, mutta ei ihan pillifarkut. En osaa sanoa sopiiko nuo ikäisellesi, pitäisi nähdä kuva sinusta... Se on luultavasti "siinä ja siinä" onko liian nuorekkaat.


      • Skinny jeans
        Naisten hame ? kirjoitti:

        Kiltti sen sijaan on aina ollut miesten vaate (jota tosin ovat voineet käyttää naisetkin) Ylämaan rykmentti lähti vielä 1:een maailmansotaankin ,ja marsii paraateissa yhä vieläkin tuo kunniakas asu päällä.

        Vastaus ei liene minulle, koska en hameista ole puhunut mitään, mutta kiltistä sen verran, että "oikean" tyyppisen miehen päällä se on äärimmäisen seksikäs ja hyvän näköinen. Ei ole ikärajaakaan tämän vaatekappaleen kanssa. :D


      • Drainpipe jeans
        Skinny jeans kirjoitti:

        Ai että Elviksellä pillifarkut? No mitä nyt kukakin "pillinä" pitää, mutta eiköhän 50 -luvulla ollut aika suoralahkeiset farkut kai Levi`s 501 -malliset, joka on ns. klassikkomalli. Tässä muutama esimerkki varhaisemmasta farkkumuodista:

        http://www.elvispresleymusic.com.au/pictures/img/elvis/50s/56/1956_love_me_tender_set_2.jpg

        http://www.fashion-era.com/images/1950-2000/jeabrando400x20.jpg

        http://www.apparelsearch.com/Names/L/Levi/Levi_Strauss_Vintage_womens_jeans.jpg

        https://40.media.tumblr.com/tumblr_m4pwafTy5A1rr4yr5o1_500.jpg

        http://westportlibrary.org/sites/default/files/webfm/files/images/blog/2011/james-dean-jeans.jpg

        http://fashionstealer.com/PICTURES/brands/levis_vintage_clothing_logo.jpg

        http://www.rawrdenim.com/wp-content/uploads/2012/10/WranglerJeans1.jpeg

        Tässä pillifarkut, eli skinny jeans:

        http://www.stylenow.co.uk/wp-content/uploads/2014/01/Topman-Mid-Wash-Spay-On-Skinny-Jeans.jpg

        Eli aloittaja voisi vaikka linkittää kuvan, mikä on hänen käsityksensä pillifarkuista. Ja voin sanoa, että nuo pillifarkut, jotka tuohon linkitin, ovat minun käsitykseni... Ja minun mielestäni ihan hirveän näköiset nuorenkin miehen päällä, saati vanhan.

        "Ai että Elviksellä pillifarkut? No mitä nyt kukakin "pillinä" pitää, mutta eiköhän 50 -luvulla ollut aika suoralahkeiset farkut kai Levi`s 501 -malliset, joka on ns. klassikkomalli."

        Skinny jeans tarkoittaa slim fit mallista farkkua, mutta Elvis erityisesti käytti Drainpipe jeanseja. Ne ovat todella ohuet ja ihonmyötäiset pillifarkut. Esim. tässä wikipedian pillifarkkuartikkelin kuvassa Elviksellä on yllään Drainpipe farkut, joissa kuitenkin vyötärö on korkeammalla kuin nykyisissä farkuissa:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Slim-fit_pants

        Ne saattavat olla Levikset, jotka räätäli on kaventanut ihonmyötäiseksi. Levis 501 mitoitus on kuitenkin nykyään paljon kapeampi kuin 50-luvulla. 1978 malli on jo kohtalaisen kapealahkeinen, mutta 501 1955 malli vielä aika pussimainen lahkeeltaan.


      • Drainpipe jeans
        Naisten hame ? kirjoitti:

        Kiltti sen sijaan on aina ollut miesten vaate (jota tosin ovat voineet käyttää naisetkin) Ylämaan rykmentti lähti vielä 1:een maailmansotaankin ,ja marsii paraateissa yhä vieläkin tuo kunniakas asu päällä.

        Kilttihametta miehet ovat käyttäneet satoja tai tuhansia vuosia ja se on lähtökohtaisesti miesten vaate, vastoin kuin drainpipe-tyyppiset hyvin kapeat pillifarkut joita Elvis käytti. Naisten vaatteeksi ne eivät ole salakavalasti myöhempinä vuosikymmeninä muuttuneet.


      • superluihut farkut
        Skinny jeans kirjoitti:

        No en noita ihan pillifarkkuina pitäisi, mutta ehkä tässä tulee se sukupolvien välinen kuilu, että miten eri ikäluokkiin kuuluvat mieltää asiat. Nuo on minusta tiukahkot suorat farkut, mutta ei ihan pillifarkut. En osaa sanoa sopiiko nuo ikäisellesi, pitäisi nähdä kuva sinusta... Se on luultavasti "siinä ja siinä" onko liian nuorekkaat.

        Noissa Nudien Thin Finn farkuissa on 6,75" lahkeenleveys, joten ne ovat todella luihut ja eivät mene läheskään kaikille jalkaan. Yleensä miesten pillifarkuissa on 9" lahkeenleveys, mutta nekään eivät mahdu jalkaan jos on lihaksikkaammat reidet ja sääret, esim. jos pyöräilee enemmän tai tekee fyysistä työtä. Monille miehille yli 9" lahje on ihonmyötäinen pilli, jolloin farkuista käytetään nimitystä drainpipe, stovepipe, slim jims, skinny legs, skinnies jne. Nuo termit ovat suoraan 50-luvulta ja tarkoittavat miesten rock henkisiä slimmejä pillifarkkuja.


      • naisilla porkkanaa
        Pitkäsääri kirjoitti:

        En nyt viitsisi muistuttaa siitä, että ne eivät kuitenkaan ,eivätkä mitenkään ´automaattisesti´ sovi päälle ihan pelkästään sillä perusteella ,että on nainen.

        Eihän pillifarkut naisille sovikkaan. Ainakin 90-luvulla naiset käyttivät porkkanafarkkuja, jotka ovat reisistä ja takamuksesta paljon tilavampia kuin pillifarkut.
        Pillifarkut olivat yksinomaan miesten farkut ja lähinnä hevarit niitä 90-luvulla käyttivät jos olivat riittävän hoikkia.

        Ei pillifarkkuja vielä nykyäänkään naisten jaloissa näy, pelkkiä porkkanoita.


      • Skinny jeans
        Drainpipe jeans kirjoitti:

        "Ai että Elviksellä pillifarkut? No mitä nyt kukakin "pillinä" pitää, mutta eiköhän 50 -luvulla ollut aika suoralahkeiset farkut kai Levi`s 501 -malliset, joka on ns. klassikkomalli."

        Skinny jeans tarkoittaa slim fit mallista farkkua, mutta Elvis erityisesti käytti Drainpipe jeanseja. Ne ovat todella ohuet ja ihonmyötäiset pillifarkut. Esim. tässä wikipedian pillifarkkuartikkelin kuvassa Elviksellä on yllään Drainpipe farkut, joissa kuitenkin vyötärö on korkeammalla kuin nykyisissä farkuissa:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Slim-fit_pants

        Ne saattavat olla Levikset, jotka räätäli on kaventanut ihonmyötäiseksi. Levis 501 mitoitus on kuitenkin nykyään paljon kapeampi kuin 50-luvulla. 1978 malli on jo kohtalaisen kapealahkeinen, mutta 501 1955 malli vielä aika pussimainen lahkeeltaan.

        Ja edelleen - mitä kukakin pillinä pitää... Tässä samat pöksyt Elviksen päällä eri kuvakulmasta, ja minusta nuo eivät ole millään mittapuulla kapeat:

        http://letthemreadvinyl.files.wordpress.com/2011/07/elvis-jailhouse-rock.jpg

        Mutta ymmärrän kyllä, jos niitä on 1950 -luvulla pidetty tiukkoina, sillä miesten housumuoti oli itseasiassa aika leveää, ja Elvikselläkin oli yleensä pikemmin lepattavat lahkeet, kuin tiukat:

        http://www.famouscutouts.com/images/detailed/0/407-Gold-Lame.jpg

        https://www.youtube.com/watch?v=lzQ8GDBA8Is

        Ja lisää 50 -luvun rock- eli nuorisomuotia:

        http://thelavalizard.com/wp-content/uploads/2013/02/little-richard-thelavalizard-300x300.png

        http://images.fineartamerica.com/images-medium-large/jerry-lee-lewis-b1935-right-everett.jpg

        Pikemmin takapuolesta löysiä, haaruksista alhaalla roikkuvia, korkeavyötäröisiä ja leveälahkeisia, tosin vähän alaspäin kapenevia ja melko lyhytlahkeisia oli nuo 1950 -luvun teini-idolien housut.

        Levi´s 501 -mallia on varmaan jossain määrin muokattu aikojen saatossa, mutta sama malli edelleen näyttää hyvin erilaiselta saman ihmisen päällä, jos ottaa kahdet housut joissa on lahkeen pituus molemmissa vaikkapa 30 tuumaa ja toisissa vyötärö 32 tuumaa ja toisissa 28 tuumaa, eli ei tarvi kavennella tai lyhennellä tai mitään - kunhan valitsee joko löysemmät tai tiukemmat, lyhyemmät tai pidemmät, mistä nyt sattuu tykkäämään.


      • komeat pillifarkut
        Skinny jeans kirjoitti:

        Ja edelleen - mitä kukakin pillinä pitää... Tässä samat pöksyt Elviksen päällä eri kuvakulmasta, ja minusta nuo eivät ole millään mittapuulla kapeat:

        http://letthemreadvinyl.files.wordpress.com/2011/07/elvis-jailhouse-rock.jpg

        Mutta ymmärrän kyllä, jos niitä on 1950 -luvulla pidetty tiukkoina, sillä miesten housumuoti oli itseasiassa aika leveää, ja Elvikselläkin oli yleensä pikemmin lepattavat lahkeet, kuin tiukat:

        http://www.famouscutouts.com/images/detailed/0/407-Gold-Lame.jpg

        https://www.youtube.com/watch?v=lzQ8GDBA8Is

        Ja lisää 50 -luvun rock- eli nuorisomuotia:

        http://thelavalizard.com/wp-content/uploads/2013/02/little-richard-thelavalizard-300x300.png

        http://images.fineartamerica.com/images-medium-large/jerry-lee-lewis-b1935-right-everett.jpg

        Pikemmin takapuolesta löysiä, haaruksista alhaalla roikkuvia, korkeavyötäröisiä ja leveälahkeisia, tosin vähän alaspäin kapenevia ja melko lyhytlahkeisia oli nuo 1950 -luvun teini-idolien housut.

        Levi´s 501 -mallia on varmaan jossain määrin muokattu aikojen saatossa, mutta sama malli edelleen näyttää hyvin erilaiselta saman ihmisen päällä, jos ottaa kahdet housut joissa on lahkeen pituus molemmissa vaikkapa 30 tuumaa ja toisissa vyötärö 32 tuumaa ja toisissa 28 tuumaa, eli ei tarvi kavennella tai lyhennellä tai mitään - kunhan valitsee joko löysemmät tai tiukemmat, lyhyemmät tai pidemmät, mistä nyt sattuu tykkäämään.

        "Tässä samat pöksyt Elviksen päällä eri kuvakulmasta, ja minusta nuo eivät ole millään mittapuulla kapeat"

        Onhan nuo niin kapeat ja kireät varsinkin reiden kohdalta, ettei yhtään kapeampi farkku menisi edes jalkaan.
        Naisille noin kapeat pillifarkut eivät mahdu jalkaan (paitsi ehkä 12v tytöille), mutta naiset käyttävätkin tapered mallisia farkkuja jotka ovat reidestä paljon leveämpiä. Ne eivät ole pillilahkeisia ollenkaan.


      • pillifarkut
        komeat pillifarkut kirjoitti:

        "Tässä samat pöksyt Elviksen päällä eri kuvakulmasta, ja minusta nuo eivät ole millään mittapuulla kapeat"

        Onhan nuo niin kapeat ja kireät varsinkin reiden kohdalta, ettei yhtään kapeampi farkku menisi edes jalkaan.
        Naisille noin kapeat pillifarkut eivät mahdu jalkaan (paitsi ehkä 12v tytöille), mutta naiset käyttävätkin tapered mallisia farkkuja jotka ovat reidestä paljon leveämpiä. Ne eivät ole pillilahkeisia ollenkaan.

        Elviksen farkkujen lahje muistuttaa ulkonäöltään mehupilliä, ja on kauttaaltaan yhtä kapea koko lahkeen mitalta.
        Sen sijaan mehupillit eivät ole sellaisia että ne olisivat toisesta päästä vaikka 5mm, ja toisesta päästä 3cm mistä mehua pitäisi imeä. Pillifarkun lahje on tasaisen kapea ja pillimäinen, eli juuri kuten Elviksellä.


      • Entinen nuori
        naisilla porkkanaa kirjoitti:

        Eihän pillifarkut naisille sovikkaan. Ainakin 90-luvulla naiset käyttivät porkkanafarkkuja, jotka ovat reisistä ja takamuksesta paljon tilavampia kuin pillifarkut.
        Pillifarkut olivat yksinomaan miesten farkut ja lähinnä hevarit niitä 90-luvulla käyttivät jos olivat riittävän hoikkia.

        Ei pillifarkkuja vielä nykyäänkään naisten jaloissa näy, pelkkiä porkkanoita.

        Höpöjä puhut, olen 1980 -luvun lapsi ja voin kertoa, että punkkarit käytti pillifarkkuja, niin tytöt kuin pojat. Sitten 1980 -luvun lopulla tuli stretch -farkut joissa oli elastaania ja olivat ihan uusi juttu. Niitä oli kivipestyjä sinisiä ja mustia, mutta mustat taisi olla suositummat. Niitä käytti sekä tytöt että pojat. Porkkanafarkkuja oli monen merkkisiä ja hintaisia, ja ne oli "perusfarkkuja" joita käytti ne jotka ei olleet mitään punkkareita tai trash metal -faneja. Myös tytöt diggaili Slayeria, Metallicaa jne. 1980 - 90 -lukujen vaihteessa tulin teini-ikään ja silloin oli tuo trash metal -muoti ja itseltä ja monilta muiltakin tytöiltä löytyi mustat tiukkaakin tiukemmat stretch -farkut. 1990 -luvun alussa tuli grunge ja sen myötä lahkeet leveni, koska alettiin ostaa kirpparilta vaatteet. Halutuimpia oli 1970 -lukulaiset housut, joissa lahkeet leveni alaspäin. Osa nuorisosta 1980 - 90 -lukujen vaihteessa oli sitten niitä, jotka pukeutui kalliisiin merkkivaatteisiin Lacosteen, Bossiin jne... He käyttivät enimmäkseen leviksiä. Ne porkkanafarkut on olleet jo tosi pitkään mammafarkuiksi kutsutut, ja hirveimmät ja tyylittömimmät mitä löytyy. Vai ei pillifarkkuja ole naisilla nykyäänkään? Mikä tekee näistä pillit...

        http://www.zalando.fi/diesel-tepphar-slim-fit-farkut-0837n-di122g050-k11.html

        ... Ja näistä porkkanat?

        http://www.zalando.fi/diesel-livier-slim-fit-farkut-sininen-di121n013-k11.html


      • Skinny jeans
        pillifarkut kirjoitti:

        Elviksen farkkujen lahje muistuttaa ulkonäöltään mehupilliä, ja on kauttaaltaan yhtä kapea koko lahkeen mitalta.
        Sen sijaan mehupillit eivät ole sellaisia että ne olisivat toisesta päästä vaikka 5mm, ja toisesta päästä 3cm mistä mehua pitäisi imeä. Pillifarkun lahje on tasaisen kapea ja pillimäinen, eli juuri kuten Elviksellä.

        Niin, se sukupolvien välinen kuilu - ja miten kukakin käsitteen pillifarkku tai tiukat farkut ymmärtää... Ihme väite, että nuo Elviksen pöksyt nyt niin ylettömän tiukat olisi reidestäkään, tässä taas uusi kuvakulma ja kyllähän tuolla nyt tilaa ihan reilusti on:

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Elvis_Presley_Jailhouse_Rock2.jpg

        Ja ihme väite ettei naisille mahtuisi reidestä kapeat farkut, sillä kyllä vain minulle mahtuu. Sekä miehissä, että naisissa on monen mallisia ihmisiä ja miehilläkin voi olla tosi paksut reidet ja isot reisilihakset, vaikka Elviksellä nyt ehkä olikin kapoisempaa mallia.


      • pillifarkut
        Skinny jeans kirjoitti:

        Niin, se sukupolvien välinen kuilu - ja miten kukakin käsitteen pillifarkku tai tiukat farkut ymmärtää... Ihme väite, että nuo Elviksen pöksyt nyt niin ylettömän tiukat olisi reidestäkään, tässä taas uusi kuvakulma ja kyllähän tuolla nyt tilaa ihan reilusti on:

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Elvis_Presley_Jailhouse_Rock2.jpg

        Ja ihme väite ettei naisille mahtuisi reidestä kapeat farkut, sillä kyllä vain minulle mahtuu. Sekä miehissä, että naisissa on monen mallisia ihmisiä ja miehilläkin voi olla tosi paksut reidet ja isot reisilihakset, vaikka Elviksellä nyt ehkä olikin kapoisempaa mallia.

        Kyllä tuossakin kuvassa farkut ovat tiukat reiden paksuimmasta kohdasta, ja löysempiä lähinnä reiden alaosassa ja säärien alaosassa. Väittäisin edelleenkin että naisille noin kapeat eivät mahdu, mutta naiset käyttävätkin elastaanifarkkuja jotka venyvät reisistä paljon leveämmäksi mitä ne ovat esim. säären alaosasta, eivätkä ollenkaan muistuta ulkonäöltään tasaista sadevesiputkea (drainpipe) tai pilliä.
        Pillifarkut aina valmistetaan 100% puuvillakankaasta jotta ne eivät jousta milliäkään ja säilyttävät ulkonäkönsä päälle puettunakin.
        Naisilla tuollaiset tasaluihut ja muodottomat pillifarkut eivät edes näytä kovin hyvältä ja ovat liian poikamaiset.


      • Skinny jeans
        pillifarkut kirjoitti:

        Kyllä tuossakin kuvassa farkut ovat tiukat reiden paksuimmasta kohdasta, ja löysempiä lähinnä reiden alaosassa ja säärien alaosassa. Väittäisin edelleenkin että naisille noin kapeat eivät mahdu, mutta naiset käyttävätkin elastaanifarkkuja jotka venyvät reisistä paljon leveämmäksi mitä ne ovat esim. säären alaosasta, eivätkä ollenkaan muistuta ulkonäöltään tasaista sadevesiputkea (drainpipe) tai pilliä.
        Pillifarkut aina valmistetaan 100% puuvillakankaasta jotta ne eivät jousta milliäkään ja säilyttävät ulkonäkönsä päälle puettunakin.
        Naisilla tuollaiset tasaluihut ja muodottomat pillifarkut eivät edes näytä kovin hyvältä ja ovat liian poikamaiset.

        Väitä mitä väität, mutta Elviksen housut eivät ole niin tiukat kuin sanot. Varmasti tuon ajan mittapuulla todella tiukat, mutta nykyajan ei... Ja naisten ja miesten vartalojen mallissa on eroja, et voi väittää ettei naiselle tiukat suoralahkeiset housut mahtuisi, ja miehille taas automaattisesti mahtuu. Se ei vain pidä paikkaansa. Minun suvussa sekä miehillä että naisilla on kapeat reidet ja kaikille varmasti mahtuu tuon malliset housut. Tässä yksi esimerkki naisesta, jolla on kapeat reidet:

        http://www.styleround.com/wp-content/uploads/2013/09/Cheap-Skinny-Jeans-for-Women-20.jpg


    • Ei.

      No jos oot Michael Monroe niin kai ne silloin menee just ja just, mutta muuten ei.

    • Hhuu3

      Onhan Koivuniemelläkin pillit,ok,kun on hyvät kintut...

      • Korkkarit kehiin

        Monella miehellä on paremman näköiset sääret kuin naisilla, karvoitusta lukuunottamatta.


      • Merten korkkari
        Korkkarit kehiin kirjoitti:

        Monella miehellä on paremman näköiset sääret kuin naisilla, karvoitusta lukuunottamatta.

        Monilla miehillä on myös vanhempana terveemmät jalat ja pystyvät kävelemään niillä paremmin kun eivät ole nuorena jalkojaan moisilla kengillä pilanneet.

        Sinne vaan ,siirtolavan perälle,joutaisi kaikki korkkarit heittää suoraan varastoistaan ,eikä edes kierrätykseen pitäisi niitä enää viedä

        . Kauniit tytötkin ovat ihan yhtä kauniita ilman niitäkin, ja heidän ilmeensäkin silloin paljon huojentuneempia.

        Mitä taas niihin säärikarvoihin tulee,niin ei niitäkään kaikilla miehillä yhtä paljoa ole ja ne vähäisekin saa kyllä ajettua partaterällä veks´ aika tehokkaasti.


      • Epi Laattoris
        Merten korkkari kirjoitti:

        Monilla miehillä on myös vanhempana terveemmät jalat ja pystyvät kävelemään niillä paremmin kun eivät ole nuorena jalkojaan moisilla kengillä pilanneet.

        Sinne vaan ,siirtolavan perälle,joutaisi kaikki korkkarit heittää suoraan varastoistaan ,eikä edes kierrätykseen pitäisi niitä enää viedä

        . Kauniit tytötkin ovat ihan yhtä kauniita ilman niitäkin, ja heidän ilmeensäkin silloin paljon huojentuneempia.

        Mitä taas niihin säärikarvoihin tulee,niin ei niitäkään kaikilla miehillä yhtä paljoa ole ja ne vähäisekin saa kyllä ajettua partaterällä veks´ aika tehokkaasti.

        Itse asiassa säärikarvat olisi helpoimmat siistittävät, epilaattorilla tehtynä pysyy hetken pois toisin kuin höyläämällä mistä päin tahansa...


    • farkkuja kaikille

      itse olen 55 ja pidän parasta aikaa kapealahkeisia farkkuja, vaikka olen lihavan puoleinen. olen pienikokoinen ja siitä huolimatta, etten ole amatsoni, uskallan olla oma itseni ja pidän farkuista ja käytän niitä useimmiten. en halua uskoa, että kerran olisin niin vanha, että minulle sanottaisiin, ettei farkut enää käy. käyttäähän niitä yli 80 vuotiaat. miksi en siis minäkin. itsestä se on kiinni. leveä tai kapea lahkeiset farkut. niistä kyllä löytyy monta mallia.

    • kvick1

      Ei kai nyt kukaan vähänkään tyylitajuinen pukeudu farmareihin. Farmareita voi ehkä käyttää mökillä huusin tyhjentämiseen, vaikka siihenkin on paremmin sopivia vaatteita.
      Jos tekee fyysistä, likaista työtä sellaista varten on suunniteltu soveltuvia vaatteita huomattavasti paremmista materiaaleista.
      Kodin ulkopuolella mies pukeutuu tilanteen mukaan. Vapaa-ajalla käy pikkutakki ja suorat housut. Töihin puku. Juhliin pukeudutaan kutsukortin mainitsemaan asuun.
      Päväjuhlissa tummaan pukuun tai shakettiin. Illallisille tummaan pukuun, smokkiin tai frakkiin. Kutsusta löytyy pukukoodi.

      • farkut aina jalassa

        Farkut ovat hyvät ja käytännölliset yleishousut, jotka ovat jalassa aamusta iltaan ja käyvät joka tilanteeseen. Jos on vaikka tunnin työmatka eikä välillä ehdi käydä aina kotona vaihtamassa vaatteita, silloin on jalassa aina farkut.


      • Champagne & Gênes

        "Ei kai nyt kukaan vähänkään tyylitajuinen pukeudu farmareihin. Farmareita voi ehkä käyttää mökillä huusin tyhjentämiseen,"

        Suomenkielinen sana farmarihousu on myös huonosti käänetty. Lähes kaikissa kielissä farkut ovat jeans tai jean, joka tulee Italian Gênes kaupungin mukaan jossa farkkuja on käytetty 1500-luvulta lähtien (kuitenkin farkut myös italiaksi ovat jeans).

        Sehän on sama asian kuin konjakin tai shampanjan kääntäisi farmarijuomaksi, jota voi ainoastaan maanviljelijän eväsjuomana juoda.
        Farkut tosiasiassa ovat hienointa vaatteiden shampanjaa, mutta suomessa sitä ei ymmärretä huonon käännössanan takia.


      • Lederhosen!
        Champagne & Gênes kirjoitti:

        "Ei kai nyt kukaan vähänkään tyylitajuinen pukeudu farmareihin. Farmareita voi ehkä käyttää mökillä huusin tyhjentämiseen,"

        Suomenkielinen sana farmarihousu on myös huonosti käänetty. Lähes kaikissa kielissä farkut ovat jeans tai jean, joka tulee Italian Gênes kaupungin mukaan jossa farkkuja on käytetty 1500-luvulta lähtien (kuitenkin farkut myös italiaksi ovat jeans).

        Sehän on sama asian kuin konjakin tai shampanjan kääntäisi farmarijuomaksi, jota voi ainoastaan maanviljelijän eväsjuomana juoda.
        Farkut tosiasiassa ovat hienointa vaatteiden shampanjaa, mutta suomessa sitä ei ymmärretä huonon käännössanan takia.

        Stoori
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Farmarihousut


    • farkku
    • tytär

      Kyllä peruskoulu on tehnyt tehtävänsä. Kysymyshän oli voiko mennä niillä kyseisillä housuilla Ja vastauksia tuli paljon joista huomaa että ootte yli keski-iiän.Kyse siis bileistä eli minkälaiset?
      Pukeutuminen sen mukaan. Sillä ei ole mitään merkitystä onko seksikäs tai ei lihava vai laiha. Pitää kunnioittaa bileitten järjestäjää hei tulkaa tälle vuosituhannelle.

    • itselläkinsellaiset

      Jos olet tosiaan hoikka niin tottakai pillifarkut sopii. Muoti muuttuu koko ajan ja 60-lluvulla hameeseen, esiliinaan ja pään peittävään huiviin pukeutunut 50 vuotias nainen voi pukeutua converse tennareihin, legginseiniin ja väljään pusakkaan, joten en ymmärrä miksi mies ei voisi olla muodikas. Tyyli on kuitenkin se lähtökohta ja pukeutuminen on tyylitöntä, niin vartalon muoto ei sitä pelasta.

      • etterertt

        Vaikka tämä vastaus menee aiheen rajoille, niin katselen todellakin mieluummin 50-vuotiasta naista tennareissa ja legginseissä kuin mummohameessa. Tyylikkyys on tosiaan tuo avainsana myös miehen tiukoissa farkuissa.


      • M48_

        Samaa mieltä minäkin. Näyttää kivalta, kunhan painoindeksi on alle 30. Toki myös lenkillä kävelevä/juokseva vähän tukevampikin henkilö näyttää trikoissa sata kertaa paremmalta kuin hampurilaiselle löysissä pukimissa lyllertävä läski.

        Tilannetajua pitää toki olla ja pukeutuminen sen mukaan. Mikä sopii arkena, kotona, urheiluun tms, ei välttämättä ole ok jossain juhlassa tai tietyissä ammateissa työpaikalla.


    • Anonyymi

      Tjaah, farkut nyt ovat täysin arkiset, alun perin paskimpia duuneja tekevien työvaatteita joita itseään kunnioittava ihminen ei päälleen laittanut ennen kuin kapinallinen nuorisomuoti omi ne. Ei kai kukaan niitä tyylikkäinä vaatteina pidä, mutta menettelevät jos ovat erityisen siistit eivätkä sisällä övereitä teinimäisiä yksityiskohtia tai typeriä, kauhtuneita pesuja.

      Muuten miesten pukeutuminen on kivasti vapautunut. Kukkapaitaa ynnä muuta näkee vanhemmillakin miehillä ainakin kaupungeissa. Mutta suomalainen tosikko matami ja hänen nuorempi versionsa, itse tyylitajuton setämiehiä naureskeleva mielestään kaikkien himon kohde, usein siiderivalas, jota varten setäkin panee tyylikästä päälleen, osaavat ampua kaiken alas, ensimmäisenä kylläkin itsensä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe