Neuvoja vaikeaan aikaan.

Peddynyt

Olen 24vuotias mies ja avopuolisoni on 23vuotias. Olemme seurustelleet kohta viisi vuotta ja meillä on kaikki mitä perheeseen vaaditaan. Omistusasunto, lapsi, koira, farmariauto, toisemme...

Avopuolisoni rupesi puhumaan elo/syyskuussa erosta ja ihmettelin miksi... Hän haluaa erota kovasti ja ei rakasta ja välitä enää ja tätä hän hoki, kyselin onko kolmatta osapuolta ja aina saan vastaukseksi "ei ole".. Iltamenot lisääntyi samantien sekä yöpoissaolot. Esimerkiksi viime viikosta 6/7 hän oli pois kotoa.. Ja viimeviikon torstaina jäi kaikesta kiinni ja myönsi että on ollut "muutaman viikon" juttua toisen kanssa.. Mitä vittua? Meillä on perhe minkä hää on halunnu alusta saakka.. Rakastan ja vihaan tuota ihmistä ihan älyttömästi samaan aikaan... Aikaisemmin suhteen alussa hän petti kahdesti mutta opin luottamaan häneen kuitenkin ajan kanssa... Olisin valmis jopa antamaan anteeksi, mutta häntä ei enää kiinnosta. Eron syy ei kuulemma ole toinen mies vaan mm....
-en tee useesti ruokaa
-en huomioi
-tykkään viettää rauhassa vapaa aamut
Siinä suurimmat syyt tähän eroon. Auttaako parisuhdeneuvojalla käyntikään tähän? Jos joku joka on joskus ollut "pettäjän" roolissa niin tuleeko parisuhdeneuvojalta apua tälläiseen tilanteeseen.

AUTTAKAA :( en halua että perheeni hajoaa... Asunto on ostettu tasan vuosi sitten :(

36

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Peddynyt.


      Kyselet auttaako parisuhdeterapia tilanteeseenne.
      Se auttaa lähes aina. Mutta se ei takaa, että pysytte yhdessä. Silti, vaikka eroaisittekin, pariterapiasta on hyötyä eron käsittelemiseen.

      Parisuhteessa ei voi olla yksin. Parisuhde lähtee sitoutumisesta. Jos toinen osapuoli ei sitoudu, ei toinen voi sitoutua hänen puolestaan - se päätös jokaisen on tehtävä itse.
      Kuitenkin usein parisuhteen karikot johtuvat kommunikaatiosta. Juuri tuo, että puolisosi kokee, ettet huomioi häntä ei kerro niinkään sitoutumisongelmista vaan siitä, että parisuhdetaitonne kaipaavat hiomista. On tärkeä opetella viestintätaitoja puolisonsa kanssa. Jo ihan siksikin, että jos aikanaan hankkii uuden suhteen, ongelmat tuppaavat siirtymään sinne ellei niitä käsitellä.

      Toivottavasti saatte hakemaanne apua esimerkiksi seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksesta tai yksityisiltä pariterapeuteilta


      Meiju, diakoni

    • Pedddynyt

      Kiitos meiju! :) tilasin meille kotikäynnille ensiviikon tiistaiksi ajan. Aamusta muksu hoitoon ja kuuntelemaan, en ikinä uskonut et itse turvaituisin tähän. En vain halua erota ja rikkoa perhettä. Meillä on kaikenkaikkiaan ollut paras vuosi. Ostimme asunnon, remppasimme mieluisaksi, kävimme yhdessä etelässä, elokuussa teimme "karavaanari reissun" puuhamaa-muumimaa-korkeasaari-tykkimäki-mökki. Meillä oli mahtava kesä, yhdessä saimaan rannalla vietettiin perheen kesken kesälomapäivät. Juhannuksena nukuimme yhdessä auton takakontissa kun mökillä ei ollut tilaa, paljuiltiin ja saunottiin.. Oivoi mahtava kesä. Toivottavasti saadaan asiat kuntoon :( vaikeaa tulee itselläkin unohtaa tämä tapahtunut mut mielessä pyörii vaan miks miulle kävi näin.? Miul on ihana perhe ja rakastan avopuolisoani mielettömästi... Sattuu hirveesti tää mitä on käyny :( koskaan ollu sisällä tällästä tunnetta.. Unettomuus, ei ruokamaistu, maha on iha sekasin ja todella todella väsynyt koko ajan..anteeksi avautuminen, lukee jos joku jaksaa :)

    • vaikee-tilanne-on

      Kuules nyt pettynyt.. nuo syyt tuossa on siis silkkaa paskaa, usko 50v eronnneen miehen sanaa ja sitten siihen oikeeseen syyhyn;

      Voisimpa epäillä, että vaimos on nyt vaan kyllästynyt ei sillä et olis tylsä vaan se, että mailmalla tuntuu olevan niin paljon tarjottavaa ja hän jää siit nyt paitsi (ainakin uskoo näin). Varmaan on tylsyyksissään pistänyt treffiprofiilin jonnekin ja humaltunut siitä miesten tulvasta mikä siellä odottaa. Vähän samaa sairauteen ne nuoret miehetkin sairastuu valitettavasti.

      Jos kovasti rakastat vaimooos niin anna sen hurvitella vähän aikaa, palaa kyllä kotia, kun huomaa karun todellisuuden. Asutte vaikka hieman aikaa erillään tai saman katon alla jos onnistuu mut anna sen mennä riiulle vapaasti (toki sulla sama oikeus). Koetatte puhua asioista asioiden omilla nimillä, ei mitään tekosyitä.

      • korjausta

        .. kyllästynyt ei sillä et olisIT tylsä vaan ..


    • Pedddynyt

      No joo. Myö oltiin erossa vuosi sitten 7kk. Asumuserossa ja kovasti halus palata yhteen ja loppujenlopuks ite myös, niinku sanottu ni meillä on ollu mahtava viimenen vuosi. Koettu paljo yhessä ja ei oo ollu riitoja suurempia. Tiiän mistä tää mies on kuvioihin tullu. Työkaverin miehen työkaveri. On niin passkaa aikaa täl hetkellä että huh huh. En saa enää edes antaa pusua poskelle tai just mitään muutakaa. Mitääää vittttuua...? Se ihminen joka rakasti minuu vielä alkusyksyyn saakka? Se ihminen kenen perässä muutin toiseen kaupunkiin? Se ihminen kenen kanssa tein lapsen? Se ihminen kenen kans otin asuntolainan? Se ihminen kenen kans otin koiran? Se ihminen jonka kans vietin elämäni varmaa hienoimman vuoden? Se ihminen kenestä välitän ja rakastan, ni tää ihminen satuttaa nyt ja aivan perrkeleesti... On tosi tosi passka fiilis voi herrajestas... Jeesatkaa mitä voin tehä..? En voi vierestä kattoa vaa ku miun lapsen äiti ja miu avovaimo tekee kaikkea muuta mitä perheen äidin ei pitäs tehä... Mut kiitos vastauksista ja lisää otetaa vinkkjä vastaan. Niin ja vein tänään muute hänet leffaa ja söpösti ostin popparia sekä kotona ootti kilo joulutorttua ja kämppä siivottu tip top kuntoon. Ei reagoi mihikää, nää on pieniä asioita mitkä yllättää miut kyllä aivan varmasti...

      • vaikee-tilanne-on

        Tunnen yhen 30v nuoren parin jossa vähän sellanen rauhallisempi mies mut muija on kiihkee seksuulisesti ja löytää aina jotakin ihatuksia mut oikeesti rakastaa miestään (tunnustaa sille aina kaikki petokset hyvin nopeesti). Minullekin pienessä hiprakassa veti pöksynsä alas jotta voitas vähän äkkiä pikaseen ja mies toisessa huoneessa telkun ääressä (vähän vaan koetin tussukkaa kädellä). Tämmösiä, eri asteisia kuumia tyttöjä on eikä ne välttämättä voi luonteelleen mitään.

        Koeta kestää, ei se vättämätt ilkeyttään sitä tee mitä tekee.


    • Vääränvalinnantehnyt

      Ajan kanssa. Älkää tehkö hätiköityjä päätöksiä, fakta on se että ei se vaihtamalla parane. Teillä on perhe ja noiden syiden takia on aivan liian aikaista luopua kaikesta. Parisuhdeterapiaa ja koittakaa saada asiat sitä kautta selvitettyä. Ajatelkaa lasta ja sitä kaikkea mitä olette kokenut, teillä on tulevaisuus edessä. Vaikea paikka jos naisesi on ihastunut toiseen mieheen, se sekoittaa hänen päätään lisää ja vaikeuttaa perheen etua ajattelussa. Ensimmäisenä naisesi pitää unohtaa se mies ja keskittyä perheeseen. Jos tuo meno jatkuu niin voit hakea yksinhuoltajuutta, mutta ensisijaisesti ajatelkaa perhettä.

      Itse voin kokemuksesta sanoa että elämäni suurin virhe on että jätin mieheni, rikoin perheeni toisen miehen kanssa. En tajua kuin vasta jälkeenpäin miten ihana mieheni oli. Jokaisessa on virheensä, mutta en ikinä anna anteeksi itselleni sitä että rikoin perheeni ja jätin mieheni toisen miehen takia. Huomasin hyvin äkkiä ettei se vaihtamalla parane. Ihastuksen huumassa tein ratkaisuin. En usko löytäväni koskaan samalaista miestä joka tuki minua niin hienosti synnytyksessä, tuli upeasti toimeen sukuni kanssa sekä suku tykkäsi hänestä mielettömästi, oli rehellinen ja luotettava... Nyt olen menettänyt tuon ihmisen lopullisesti eikä hän halua olla tekemisissä muuten kuin lapsien kanssa ja ymmärrän hyvin. Joten älkää muut tehkö tätä virhettä...
      -milllllla

    • Maarit1971

      Nuori nainen ja nuori äiti. Ei ole selvästi kasvanut vielä aikuiseksi. Ei ilmeisesti ymmärrä miten paljon tuollainen temppu voi satuttaa, se jättää pysyvän jäljen suhun. Onko äidin tehtäväkin unohtunut? Maailmassa on ihania naisia, löydät varmasti luotettavan ja ihanan kumppanin. Tuollanen "nainen" ei ansaitse hyvää miestä. Moni nuori nainen haaveilee aina paremmasta miehestä mutta karu totuus tulee vastaan eron jälkeen, usko pois matelee häntä koipien välissä takaisin luoksesi ja siinä vaiheessa tokaiset olevasi onnellinen ja sinulla luotettava nainen itselläsi :) tsemppiä, ihanaa että mieskin haluaa yrittää parisuhdeterapiaa! Olet hyvä mies, naisesi ei ymmärrä mitä on laskemassa käsistään vapaille markkinoille! ;)

    • Jev tbbljvtd

      Jätin mieheni reilu 6vuotta sitten. Lapset oli tuolloin 3,5v ja toinen reilu vuoden. Miehessä minua ärsytti se että hänellä ei tuolloin ollut kunnon työpaikkaa tai oli mutta pienet tulot, siivosi harvoin , ei pessyt pyykkiä koskaan, eikä huomioinut riittävästi. Erosin ja sen suhteen jälkeen minulla on ollut kaksi suhdetta. Ensimmäinen mies hyväpalkkaisessa työssä, mutta todella pihi. Lapsilleni ei suostunut koskaan ostamaan mitään, keskittyi vain rahan säästämiseen. Lisäksi hän joi vkloppuisin ja huomasin tämän vasta alkuhuuman jälkeen. Se oli viimeinen niitti kun hän humalassa löi minua--> erosimme. Toinen mies taas vaikutti aivan ihanalta alkuun. Hän ei koskaan hyväksynyt lapsiani. Siivosi, mutta siivosi liikaa.. Aina piti pyyhkiä pölyjä tai jotain muuta. Hänessäkin paljaistui ärsyttävä piirre, iltakaljan lipittely, hirveä kielenkäyttö, petti, joi aina hirveän humalan juopotellessaan ja aina sai miettiä mihin se on nyt sammunut. Mutta lasteni isästä eroaminen on ollut elämäni suurin virhe. Tajuan jälkeenpäin että olin onnelinen oikeasti hänen kanssaan. Hän ei juonut, hän ei ollut väkivaltainen, loistava isä ja osasi loppujen lopuksi huomioida, verrattuna näihin kahteen muuhun suhteeseen. Hän on nyt suhteessa ja todella onnelliselta vaikuttaa, itse olen yksinäinen mutta voin syyttää siitä vain itseäni. En varmaan koskaan pääse yli siitä että jätin lasteni isän... Jos voisin ajassa palata taaksepäin, palaisin ja korjaisin virheeni. Niin ja työstä (ei raha todella ole tärkein) niin hän opiskeli eron jälkeen ja on nyt työssä jossa viihtyy ja maksetaankin vähän enemmän.

      Kokeilkaa parisuhdeterapiaa ja koittakaa saada asiat kuntoon. ansaitset hyvän naisen :) jos naisesi käyttäytyy noin, ansaitsee hän saman kohtalon minkä mä olen joskus tehnyt. Huomaa olevansa yksinäinen ja se on sitten myöhäistä. Toivon kuitenki että perheenne pysyy kasassa! :)

    • Maaaaza2882

      Akkas suhteessa toisen miehen kanssa? Antaa sen verra halvan kuvan jos perheen äiti tekee tollasta ni et ansaitse todellakaan tollasta lumppua.. :D naisista harva on noin halpoja huor.... No jooh.

      Vinkki: akka vaihtoo ja onnelinen elämä jonku luotettavamman kanssa! Huomaat joskus uudessa suhteessa miltä tuntuu olla onnellinen luotettavan naisen kanssa.. :) tsemppiä!

    • Pedddynyt

      Kiitos vastauksista taas :) yritän olla ottamatta paineita. Tapahtuu mitä tapahtuu mut ite ku en oo väärää tässä tehny ni katotaa mitä toinen tässä haluu, toivottavasti ajattelee muitaki ku itteesä...

      • Saar4s

        Hahahaa, et ole tehnyt mitään väärää? Kyllä saa olla ylpeä tästä perus suomalaisen miehen asenteesta. "Minussa ei ole mitään vikaa"

        Kyllä se kuule on niin että parisuhteeseen tarvitaan kahta, ja jos toinen on mennyt pettämään niin kannattaa ensiksi vilkaista peiliin että mitä sillä toisella oli tarjota mitä sinulla ei ole?

        Jos et vieläkään löydä itsestäsi vikoja vaan syytät naista, niin toivon todella et se nainen tajuaa lähteä ja nopeasti. Kukaan ei jaksa tollasta itsekästä mulkkua joka pitää itseään parempana.

        Onnea koitokseen. Toivottavasti heräät joskus todellisuuteen sieltä täydellisestä pumpulimaailmastasi. Se nainen kyllä löytää uuden. Samaa en osaa sinusta sanoa jos asenne on noin perseestä revitty.


      • Äfllflfö
        Saar4s kirjoitti:

        Hahahaa, et ole tehnyt mitään väärää? Kyllä saa olla ylpeä tästä perus suomalaisen miehen asenteesta. "Minussa ei ole mitään vikaa"

        Kyllä se kuule on niin että parisuhteeseen tarvitaan kahta, ja jos toinen on mennyt pettämään niin kannattaa ensiksi vilkaista peiliin että mitä sillä toisella oli tarjota mitä sinulla ei ole?

        Jos et vieläkään löydä itsestäsi vikoja vaan syytät naista, niin toivon todella et se nainen tajuaa lähteä ja nopeasti. Kukaan ei jaksa tollasta itsekästä mulkkua joka pitää itseään parempana.

        Onnea koitokseen. Toivottavasti heräät joskus todellisuuteen sieltä täydellisestä pumpulimaailmastasi. Se nainen kyllä löytää uuden. Samaa en osaa sinusta sanoa jos asenne on noin perseestä revitty.

        Kiitos tästä :D eipä kauaa tarvia miettiä tätäkää kuka tän viestin tänne kirjotti ;)


    • Ei tule kesää

      Huoralla on huoran luonto!

      En katselisi kahta sekunttia tuollaista letukkaa. Tuohan on täysi sarjapettäjä.
      Vajaan viiden vuoden aikana jäänyt kiinni kolme kertaa. Kysymys kuuluu
      montako kertaa on jäänyt paljastumatta.
      Tyttöhän vie sinua kuin pässiä narussa; kusettaa mennen tullen. Huomannnut
      löytäneesä kunnon lypsylehmän, jolta voi pumpata rahaa hilpeään elämään.
      Nyt vain tainnut saada vielä paremman saaliin, kun on valmis sinusta luopumaan.

      Tuosta nyt ei tule lasta, eikä paskaa jos koitat saada akkasi jäämään vielä suhteeseen sitkuttelemaan. Tietysti, jos haluat leikkiä aisankannattajaa, etkä
      välitä kenen jäljille pääset jos pääset, niin mikäs siinä sitten.

    • hgngt

      Olen samaa mieltä, kyl jos 3 on jo pettänyt jo niin kertoo tosi paljon..

      • Se kertoo vaan, että ei osaa peitellä tekojaan tai alitajuntaisesti ei edes halua..

        Kaikennäköistä mäkin oon täs nähny / kuullu, jotta "uskollisuus" noin yleisesti ottaen kuulostaa melko kliseeltä jo.


      • No ei oo
        jussixvaan kirjoitti:

        Se kertoo vaan, että ei osaa peitellä tekojaan tai alitajuntaisesti ei edes halua..

        Kaikennäköistä mäkin oon täs nähny / kuullu, jotta "uskollisuus" noin yleisesti ottaen kuulostaa melko kliseeltä jo.

        No ei se ole klisee. Jokainen tietty vastaa omista teoistaan, mutta jussixvaan, tuo kommenttisi kertoo sinusta ja ilman muuta kokemuksistasi, muttei tuo ole esim.minun elämässäni totta.

        Ap:lle voimia. Mikään ei ole kivuliaampaa kuin sydänsuru. Ehkä vaimoasi pelästytti ajatus, että elämä on nyt tässä, hyvin pedattuna ja valmiina, ja aidan toisella puolellakin olisi vaikka mitä. Onhan se kova pala joskus, mutta pointtihan onkin rakentaa siitä elämästään niin oma, ettei aidan taakse tee mieli. Vaimosi ei taida olla vielä kovin taitava tässä:/.

        Lämpimiä ajatuksia sinulle ja lapsellesi!


      • No ei oo kirjoitti:

        No ei se ole klisee. Jokainen tietty vastaa omista teoistaan, mutta jussixvaan, tuo kommenttisi kertoo sinusta ja ilman muuta kokemuksistasi, muttei tuo ole esim.minun elämässäni totta.

        Ap:lle voimia. Mikään ei ole kivuliaampaa kuin sydänsuru. Ehkä vaimoasi pelästytti ajatus, että elämä on nyt tässä, hyvin pedattuna ja valmiina, ja aidan toisella puolellakin olisi vaikka mitä. Onhan se kova pala joskus, mutta pointtihan onkin rakentaa siitä elämästään niin oma, ettei aidan taakse tee mieli. Vaimosi ei taida olla vielä kovin taitava tässä:/.

        Lämpimiä ajatuksia sinulle ja lapsellesi!

        No, en tarkoittanut etten minä voisi uskoa uskollisuuteen henkilökohtaisesti et olisin jotenkin paatunut kokemuksen myötä (se ei pidä paikkaansa). Myöskään ei ollut tarkoitus heittää kylmää vettä sellaisten niskaan, jotka vakaasti uskovat tuohon. Puhuin ihan yleisellä tasolla.

        Jos nyt vähänkin käyttää omaa aikaan asiaan paneutumiseen noin yhteyskuntatasolla vaikka ihan keskustelupalstoja seuraamalla jos ei muuta niin tuon asian luulisi huomaavan. Toki henkilökohtaiset havainnot vaikuttaa myös suuntaan tai toiseen.


    • Pedddynyt

      Tääl on tullu hyviä kokemuksen omaavia kommentteja ja kiitos näistä, turha näitä on kaunistella, toi on iha totta jos viiteen vuoteen käry käy kolmesti ja on noin kova valehtelemaan ni lauluun vaa. Kyl tuolta viel joku luotettava daami löytyy. ;) turhaa itken valehtelevan horon perää, ikävä vaa et tajuan sen vasta nyt, mut virheistä oppii ja turha tulla tuon itkee perää, iteppä soppasa keitti :)

      • matikkaa

        Tee palvelus itelles ja muodosta ihan omat mielipitees suhteessa 1% täältä referenssiä, 30% muijas käytöstä ja loput omaa monipuolista harkintaa.


      • ...

        Aika kovaa tekstiä. Olis mielenkiintoista kuulla se toisen osapuolen tarina myös. Vai väitätkö että kaikki on just tän naisen vika? Välillä vois itsekin kattoa peiliin ja kysyä et mikä mättää. Ja miettiä omaa käytöstä. Tuskin mitään pettämistä tapahtuis jos asiat olis kotona hyvin. Surullista että et saa sanaa suusta ja huorittelet puolisoa selän takana netissä..


    • Dodjgooootlcöäå

      Mun lapsen äiti jätti mut kun lapsi oli 2v.. Iha tosta vaan ilman syytä, kyse ei ollu toisesta miehestä mut tais alkaa elää nuoruttaa. Eleli sitä sen 6kk ja sit tajuski haluta elää taas perhe-elämää, oli ilo tokassa et voi voi nyt on myöhästä. Nyt oon uuden naisen kanssa naimisissa ja meillä on kaksi yhteistä lasta. Okei laitan nuoruuden piikkiin, eron aikana olin 27v ja ex muija täytti 23. Mut oon nyt onnellinen perheellinen, eksä vieläki inisee mite olin julma enkä ottanu takas.. :D
      Kaikella on tarkotus, sitä saa mitä tilaa! :) tsemiä.

      • hölmösiirtoehkä

        Myöhemmin tajuat vielä et olit liian häteinen siirroissas ja tosiaan senkin et itsepähän valitsit hieman keskenkasvuisen naisen lastesi äidiksi..

        Annappa ku arvaan, sut korjas talteen reilu 30v muija, joka vaan alleviivaa typeryytes sitte, kun näät jossain tän exäs muutaman vuoden päästä timmissä kunnossa vielä.


    • 8+19

      Ei taida olla "juoksut juostuina" vielä. Paha paska.

    • m.vm-64

      Täälläkin nämä muutamat naiset puolustelee naisen pettämistä tyyliin "katso peiliin..." ja naisillahan on oikeutuskin ja velvollisuuskin katsella aina sinne aidan taakse vihreämmille nurmille ja mies on aina vastaavissa tilanteissa se täysi sika!!
      Tuohon riittää vaikka kun mies jättää keittiökaappien ovet auki...

      Se että itsekkin olen aikoinaan seurustellut pettäjä-naisten kanssa niin ei olis tullut mieleenkään tehdä muksuja heidän kanssaan kun kerran pettää niin se kynnys on pieni toistekkin tehdä se....mutta pieni vihje vain että onko se muksunne tosiaan sinun?

      Se minkä ohjeen joku antoi tuolla muuttakaa erilleen ja ottakaa etäisyyttä toisiinne mutta tee nyt ensin ns. kaikkesi suhteenne eteen heittämällä itsekkkyytesi ja itsetuntosi romukoppaan ja se ei tarkoita nöyristelyä ja mielistelyä vaan raa-asti" kissa" pöydälle ja kun olet itse kokenut tehneesi kaiken ja koet hyödyttömäksi suhteenne jatkamisen ja pystyt jatkamaan omaan tulevaisuuteesi katumatta mitään ettet tenyt ja sanonut silloin aikoinaan kaikkea sitä mitä halusit.
      Sitten jatkat omaa elämääsi yhtään haikailematta ja liikoja toivomatta paluuta menneisyyteen vaan katse tulevaisuuteen koska olet vielä nuori mies.
      Se sattuu nyt mutta helpottaa ajan kanssa.

      Mutta muista vain ja tiedosta itsellesi jos ero tulee niin se koskee teitä kahta ja lapsestahan et eroa, hän pysyy ja teitä ei voi mikään erottaa...
      Tsemppiä.

    • Pedddynyt

      ... Taitaaki olla tää miun rakas avopuoliso ite ketä kirjotti tänne.. :D vai oliko sattumaa vaan et 20.27 tuli viesti "ei menny kauaa ku löysin sen keskustelun" ja 20.27 ensimmäinen pettäjän puolustelia ilmaantuu tänne :DD

    • Mirja68

      Toisin kun nää kaik muut kommentoijat, niin mää mietin täs semmost että jospa lopettaisitte toistenne syyttelyn ja hyväksyisitte tosiasiat.. ehkä teit ei vaan ol tarkotet yhteen. Itte seurustelin 12 vuotta saman miehen kanssa, meil on kaksi lastakin. Yhtäkkiä vaan tunteet kuoli. Nyt molemmat ollaan uusissa suhteis ja kavereita keskenämme. Muksuiist meill on yhteishuoltajuus. Me ollaan kaikin puolin onnellisia. Kyllä sääkin löydät vielä unelmien vaimon. Oot teksteistäs päätellen ihan älykäs rinssi. En mää kuiteskaa suosittele sellasta riitelylinjaa. Siit ei tule ku paha miel molemmille ja varmast myös lapselle. Hoittakaa asia niiko aikuisten kuuluu. Elkää sotkeko muit tai antako muitten kommenttien vaikuttaa tekemissiin. Kyl se on vaa nii et jokkaisel on jossai se oikee mut se ei välttämät löydy iha helpol. Kantsii vaa vähä enempi käyttää aikaa ni sil se löytyy! Kaikkee hyvää teill!

      • murremirjat

        Opetelkaa ihmiset kirjoittamaan näitä viestejä kirjakielellä, koska murretta on vaikea lukea. Tosi outoa on, kun tavallisetkin sanat vääntyvät mitä ihmeellisempiin muotoihin.

        "Muksuiist" jne......


      • sivuseikkoja
        murremirjat kirjoitti:

        Opetelkaa ihmiset kirjoittamaan näitä viestejä kirjakielellä, koska murretta on vaikea lukea. Tosi outoa on, kun tavallisetkin sanat vääntyvät mitä ihmeellisempiin muotoihin.

        "Muksuiist" jne......

        Pakko sen verran sanoa, että suurin osa kirjoittaa ihan yleiskielellä, ei millään kirjakielellä. Ja mitä pahaa on murteissa? Ei ne niin vaikeita Suomessa ole ettei jokainen niitä ymmärtäisi kun vähän käyttää aivojaan. Eikös?


    • Vaihtoooooo

      Vaiha naista, tollanen nainen pilaa oman elämäsä ni älä edes harkitse antavas uutta mahista, jos ei kerrasta oppinu ni ei opi ikinä. Ite tein sen virheen että annoin anteeks sitteku haluski palata yhtee, 11kk ja sama passka oli edessä.
      Ei muuten opi koskaa enneku kokee millain tollanen temppu satuttaa. Mut iteppä päätät.... =)

    • Minävaan

      voi kuule naises syyt eroon on kyllä täyttä paskaa.
      ja olen todellakin sitä mieltä että naistas ei enään kiinnosta vaan hän ettii innolla uusia miehiä. aika yleensä jos nainen/mies kerran pettää hän tulee pettämään luultavammin uudelleen. karu totuus :(

    • Asaanas

      Jaah mä oon samassa tilanteessa mut mieheni teki kyseisen tempun. Lähti toisen naisen mukaan ja samallai syyttää mua tilanteesta. Näköjää on muitaki ketkä kokee tällästä paskaa itseään ajattelevien ihmisten takia :) tsemppiä sulle, ansaitaan paremmat puolisot ku tollaset perheiden hylkääjät! ;)

    • Lokokokokolo

      Täytyy muuten sanoa et oksettaa ihan noi ketä koskee varattuun mieheen/naiseen. Oikeesti hyi vit**.. Sen vielä jotenkuten ymmärrän jos ei tiedä tilanteesta et joko sun avopuoliso on kusettanu sitäki tai sit siinä on kyseessä kaks niin itseään täynnä olevaa pask*a et ehkä parempi että ne onki kimpassa, pilatkoon keskenään oman elämäsä. Mut sulle tsemppiä ja aikuistuessaan muijas tajuaa mitä teki, ihan varmasti :)

      • lue netistä...

        Kannattaa tutustua sairauteen nimeltä kaksuuntainen mielialahäiriö,eli bipo.Sitä sairastavat hylkäävät puolisonsa tuosta vain kykenemättä tuntemaan tunteita sillä hetkellä. Tila vaihtelee masennuksesta maniaan.Manian aikana ihminen ei kykene tuntemaan tunteita ja hakee tyydytystä seksistä,ostelemisesta tms.


    • Ullepulle
    • Aaaaaikamoinen-äiti

      Eiköhän naisesi ikä selitä kyseisen käytöksen. Tuon ikäsenä 90% osaa jo ajatella perhettä ja tulevaisuutta, ikävä kyllä naises kuuluu siihen 10% jotka ei osaa. Voimia sinne! :) ja mitä siihen kolmanteen osapuoleen tulee niin aika likasta toimintaa mut ei voi minkään. Tapahtunu mikä tapahtunu. Ehkä sullekki oppimisen paikka ja opit tästä ettet sekaannu ihmiseen joka ei ole vielä aikuisen tasolla ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe