Petetyt/jätetyt

loukkaako

loukkaako teitä kakkosen/ykköstyneen hehkutus kuinka hän on sen petturin ainoa oikea ja aito rakkaus?

75

409

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä väliä ?

      Sattuihan se aluksi itsetuntoon. Nyt olen avoliitossa ja onnellinen rakastan ja olen rakastettu. Minulle on ihan samantekevää rakkaushehkutukset elän täysillä tätä omaa suhdettani ja kyllä minäkin voin hehkuttaa tätä rakkautta.

      Kysy itseltäsi miksi sinuun sattuu?

    • aloittaja1

      mitä vielä, ei minuunkaan satu enää. Heitin kysymyksen täällä kirjoitteleville petetyille joilla asiat tätä päivää. Me jo edenneet voimme tukea heitä ja sanoa, että silloin sattui meilläkin, mutta elämä osaa yllättää.
      Minäkin olen uudessa suhtessa (emme kuitenkaan asu yhdessä).Minä voin myös hehkuttaa, ei kuitenkaan kiusatakseni/ärsyttääkseni.

      • ö ö ö

        Hmm... Niin, mistä sitä kenenkään tarkoitusperiä tietää - voihan pettäjän "saanut" kakkonen hehkuttaa vain ja ainoastaan, koska pitää itseään onnekkaana ja onnellisena.


      • kovia kokenut
        ö ö ö kirjoitti:

        Hmm... Niin, mistä sitä kenenkään tarkoitusperiä tietää - voihan pettäjän "saanut" kakkonen hehkuttaa vain ja ainoastaan, koska pitää itseään onnekkaana ja onnellisena.

        Kakkosen hehkutukset ja lähestymisyritykset petettyä kohtaan ovat juuri sellaisia, jotka kuuluvat joukkoon kenenkään tarkoitusperiä ei voi tietää. Ei riittänyt, että imarteli pettäjää, yritti samaa ja oman huikean naiskauneutensa esiintuomista myös petettyä kohtaan. Kai se on apu tuokin, että osaa tuoda itseään esille, mutta ehkä taustalla myllertää kuitenkin heikko itsetunto, jota pönkittääkseen on temppuiltava. Kell´onni on se onnen kätkeköön eli ei se hehkuttamisella se onnikaan siitä parane.


      • ainakaan minä
        kovia kokenut kirjoitti:

        Kakkosen hehkutukset ja lähestymisyritykset petettyä kohtaan ovat juuri sellaisia, jotka kuuluvat joukkoon kenenkään tarkoitusperiä ei voi tietää. Ei riittänyt, että imarteli pettäjää, yritti samaa ja oman huikean naiskauneutensa esiintuomista myös petettyä kohtaan. Kai se on apu tuokin, että osaa tuoda itseään esille, mutta ehkä taustalla myllertää kuitenkin heikko itsetunto, jota pönkittääkseen on temppuiltava. Kell´onni on se onnen kätkeköön eli ei se hehkuttamisella se onnikaan siitä parane.

        Ihan oikeasti, vain hyvin harva ykköstynyt hehkuttaa onneaan jätetylle/petetylle. Heillä ei oikeasti ole siihen mitään syytä, eivätkä he halua loukata ketään.


      • Eivät halua loukata
        ainakaan minä kirjoitti:

        Ihan oikeasti, vain hyvin harva ykköstynyt hehkuttaa onneaan jätetylle/petetylle. Heillä ei oikeasti ole siihen mitään syytä, eivätkä he halua loukata ketään.

        Olet aivan niin oikeassa kuin petturi voi olla! Onnea valitsemallasi tiellä.


    • eräsex

      Niin, minä taas luulen hehkutuksen johtuvan kakkosen/ykköstyneen omasta epävarmuudesta. Hehkuttamalla toivovat parempaa ymmärrystä valinnalleen.
      Kuka nyt ei olisi epävarma petturin rinnalla.
      Hehkuttamalla yrittävät nostaa omaa itsetuntoa ja luottamusta elämään.

      Minä myös uudessa parisuhteessa, eikä koskaan ole käynyt mielessänikään verrata itseäni kumppanini exään. TApasimme kylläkin vuosia erojemme jälkeen ja olemme voineet alkaa puhtaalta pöydältä. Kunnioitan hänen exää suuresti, hänen arvonsa olen huomannut lastensa käytöksessä minuakin kohtaan.

      • uusi alku

        Ei kai kukaan järkevä ihminen ryhdy parisuhteeseen, jossa tuntee epävarmuutta! Itse olen aloittamassa parisuhdetta miehen kanssa, jonka kanssa olen seurustellut pitkään, hänen ollessaan vielä naimisissa. Nyt hänen erotessaan ja meidän aloittaessa yhteistä elämää, en koe minkäänlaista tarvetta hehkuttaa tätä hänen ex-vaimolleen. Olen samalla tavalla pahoillani siitä, ettei heidän suhteensa toiminut kuin olin siitäkin, ettei minun ja ex-mieheni liitto toiminut. En myöskään epäile tai ole epävarma miehestäni tai hänen rinnallaan. Olen valinnut luottaa häneen. Hän ei ole minun suuntaani osoittanut muuta. Jos osoittaisi, tilanne olisi toinen.


      • ei paljo välii
        uusi alku kirjoitti:

        Ei kai kukaan järkevä ihminen ryhdy parisuhteeseen, jossa tuntee epävarmuutta! Itse olen aloittamassa parisuhdetta miehen kanssa, jonka kanssa olen seurustellut pitkään, hänen ollessaan vielä naimisissa. Nyt hänen erotessaan ja meidän aloittaessa yhteistä elämää, en koe minkäänlaista tarvetta hehkuttaa tätä hänen ex-vaimolleen. Olen samalla tavalla pahoillani siitä, ettei heidän suhteensa toiminut kuin olin siitäkin, ettei minun ja ex-mieheni liitto toiminut. En myöskään epäile tai ole epävarma miehestäni tai hänen rinnallaan. Olen valinnut luottaa häneen. Hän ei ole minun suuntaani osoittanut muuta. Jos osoittaisi, tilanne olisi toinen.

        Joo ihan naurattaa tuo sun luottamus. Luotin kans ex aviomieheeni kuten kaikki hänet tunteneet. Ei suhteessamme ollut vikaa, seksiä ja huomiota riitti siihen saakka, kun ukko jäi syrjähyppyily touhuistaan kiinni. Hän omista tarpeistaan käsin hommasi sivusuhteen ja muita naisia. Siinä säteilee hänellä nytkin rinnalla salasuhteesta ykköseksi noussut nainen, mutta muita mies edelleen vikittelee tuonkin naisen selän takana. Nainen tuo uusikin uskoo olevansa ainoa ja oikea.
        Siinä hehkukoon rauhassa. Ei ole minulta pois. Hyvin hetkien muistot jäi ja paljon sellaista johon ei viittsi palata, kun surut on surtu. Elämään löytyi hyvää sisältöä. Olen pääsemässä yli törkeästi kohdelluksi tulemisen...


      • Asiat niin kun ne on
        uusi alku kirjoitti:

        Ei kai kukaan järkevä ihminen ryhdy parisuhteeseen, jossa tuntee epävarmuutta! Itse olen aloittamassa parisuhdetta miehen kanssa, jonka kanssa olen seurustellut pitkään, hänen ollessaan vielä naimisissa. Nyt hänen erotessaan ja meidän aloittaessa yhteistä elämää, en koe minkäänlaista tarvetta hehkuttaa tätä hänen ex-vaimolleen. Olen samalla tavalla pahoillani siitä, ettei heidän suhteensa toiminut kuin olin siitäkin, ettei minun ja ex-mieheni liitto toiminut. En myöskään epäile tai ole epävarma miehestäni tai hänen rinnallaan. Olen valinnut luottaa häneen. Hän ei ole minun suuntaani osoittanut muuta. Jos osoittaisi, tilanne olisi toinen.

        ''Seurustelu' taitaa olla tuossa 'elämäntilanteessa' väärä termi? Keksitkö itse parempaa? Ehdotukseni alkaa h-kirjaimella. Ostatko vokaalin?


    • ei loukkaa ei

      Ei loukkaa yhtään. Hyvä kun mies löysi vihdoinkin naisen, jota oikeasti rakastaa ja kunnioittaa. Mä en se ollut ja olen sen täysin hyväksynyt.

      • riippaRiippana

        aivan aivan nuin pitää ajatella
        hyvä jos on nyt onnellinen
        niinhän minäkin olen

        JOS miettisin tuollaista sehän vain tarkoittaisi että en ole päässyt erosta yli ja että olisin edelleenkin kateellinen exäni nyky puolisolle

        AP ja muutkin "vertaistuenantajat" kuinka on?


    • antaa huudella

      tuuleen. mies olisi pariin kertaan tullut takaisin mutta kun en enään huolinut jäi kakkosen kanssa auvoiseen onneen.

      joten jos alkaa hehkutus "kiristämään otsanahkaa", muistelen aikaa kun heidän suhteensa sai alkunsa ja nykyinen ykkönen; se upea ja mahtava ei ollutkaan enään niin upea ja mahtava vaan olisin taas kelvannut. joskus käy mielessä että miksi pitää hehkuttaa; meneekö huonosti?

      nyt puolentoista vuoden jälkeen en enään välitä, mennyt mikä mennyt...

    • kiemuroita

      miksi loukkaisi? ja miksi onneaan hehkutavalla olisi huono itsetunto eikö se ole juuri päinvastoin
      sen sijaan hmmm miksi vaivata päätään pettäneen exän kakkosen hehkutuksella? mistähän niitä tulee korviin heh aika hauska juttu sinänsä

      • antaa huudella

        mistä tulee korviin: noh itse saan kuulla kylillä. ne "voi voi kuinka teille nyt noin, ulkopaikkakuntalainen tuli ja vei, voi voi.. " vahingoniloiset eukot jotka kyttää pienintäkin lihaksen nykäsyä kasvoilta joista voi sitten marttojen kokouksessa analysoida oliko se lihasvärähdys pideätettyä itkua, vihaa, surua... naureskelu heidän yhtäkkiselle "sympatialleen" ei kuulu siihen analysointi vaihtoehtoon...

        niin ja onhan nuo tututkin, kaikki yhteinen kun ei katoa tuosta noin vain "puff" sen siliän tiän...

        että näin meillä pikku kylillä sattuu ja tapahtuu...


    • Toivon onnea 1:lle

      Ei loukkaa, koska et vaimona ole ollut kovin kummoinen sinäkään, kun miehesi on minut iskenyt ja viettänyt hauskaa kanssani. Olen erittäin tyytyväinen että olen päässyt miehestäsi eroon ja hänellä on jo uusi nainen kierroksessa. Pettäjä mies ei parane koskaan, en ikinä olisi voinut elää pettäjän kanssa parisuhteessa.

    • monenlaista

      Voi tavaton. olen miehenä todistanut todella järkyttävän ja lapsellisen käytöksen erään ykköstyneen taholta. Vaikka tapauksesta on jo aikaa niin en ole vieläkään lakannut ihmettelemästä sen naisen logiikkaa. Tarjosi itseään vaikka oli vasta voittanut petturin itselleen.

      • ja taas

        Ja sää oot nainen. Ei miehet kirjoita noin absurdia tekstiä.


      • monenlaisia on
        ja taas kirjoitti:

        Ja sää oot nainen. Ei miehet kirjoita noin absurdia tekstiä.

        ja taas luulet tietäväs paremmin ku mä. Keronpa sulle minkälaisia h***** on baarit pullollaan. Satuin tapaamaan baarissa naimisissa oleen kamuni ykköstyneen kakkosen. En ollut pätkääkään kiinnostunut ämmästä, kuvottava tapaus, Tuo yritti kaikellatapaa saada minut ymmärtään osansa pettämiseen. Kehui itteään ja haukkui lapsuudesta asti tuntemaani jätettyä naista. Tuli P**kele kämpille perässäni. Käskin painua helvettiin, mutta turhaan. Ämmä asettu sohvalle ja sammu siihen.
        Kerroin kamulle mielipiteeni uudesta rakkaudestaan, enkä ole senjälkeen ollut juurikaan tekemisissä.


    • Petturi+pelkuri

      Täällä aika paljon kirjotetaan että mies on se pettäjä, se kuitenkin taitaa yhä useammin olla nainen joka pettää? Joka tapauksessa minua on petetty enkä ole vihainen exälle vaan sille jonka kans petti minua, olis mukava kysyä ihan kasvokkain että milles nyt tuntuu vaan kun ei ihmistä näy missään.

      • miksi vihaat?

        Miksi sä sille petoskumppanille olet vihainen? Entä jos hän ei tiennyt että varatun kanssa vehtaa? Naisetkin osaa valehdella parisuhdestatuksestaan. Ei hän sun puolisoa väkisin vienyt. Hän ei ollut suhteessa sun kanssa. Ihan turhaa tuhlata vihan tunteita häneen.


      • siksi vihaan
        miksi vihaat? kirjoitti:

        Miksi sä sille petoskumppanille olet vihainen? Entä jos hän ei tiennyt että varatun kanssa vehtaa? Naisetkin osaa valehdella parisuhdestatuksestaan. Ei hän sun puolisoa väkisin vienyt. Hän ei ollut suhteessa sun kanssa. Ihan turhaa tuhlata vihan tunteita häneen.

        Minäkin olen vihainen petoskumppanille. Vaikka petoskumppanit haluavat laittaa syys pettäjän niskaan, niin se ei tee syyttömäksi. Petoskumppani on myös ihminen, jolla on vastuu omista teoistaan. Pettäjän kanssa vehtaaminen on johtanut eroon. Ilman petoskumppanin tekoa ei ole hänestä johtuvaa eroa, eikä hänen osallistumaa petosta.


      • Ihme touhua..

        Mä en oo henk.koht. koskaan ymmärtänyt tota "kakkosen" vihaamista. Syyhän on kyllä ihan täysin siinä pettäjässä. Sinkku ihminen ei oo tilivelvollinen tekemisistään kenellekään vaan ainoastaan se parisuhteessa elävä! Vai luuleeko joku vielä nykypäivänä että on olemassa jotain naisten välistä lojaaliutta näin yleisesti? Saatikka miesten. Ei todellakaan ole. Ja toiseksi, jos kakkoselle on ehtinyt kehittyä jo tunteita ennenkuin tietää toisen olevan parisuhteessa, se irtipäästäminen ei todellakaan ole helppoa vaikka järki sanoisi mitä..


      • miksi vihaat?
        siksi vihaan kirjoitti:

        Minäkin olen vihainen petoskumppanille. Vaikka petoskumppanit haluavat laittaa syys pettäjän niskaan, niin se ei tee syyttömäksi. Petoskumppani on myös ihminen, jolla on vastuu omista teoistaan. Pettäjän kanssa vehtaaminen on johtanut eroon. Ilman petoskumppanin tekoa ei ole hänestä johtuvaa eroa, eikä hänen osallistumaa petosta.

        Vihaatko myös pettäjää? Mä ymmärrän, että kun pettäminen paljastuu, niin viha on itsesuojelukeino. Ja viha nimenomaan sitä petoskumppania kohtaan. Mutta kun aikaa kuluu, niin kai säkin tajuat, että se pahin ihminen nukkuu sun vieressä? Se johon sun pitäisi ne vihan tunteet kohdistaa.

        Tietenkään se petoskumppani ei ole syytön. Mutta suurin syyllinen makaa edelleen sun vieressä. Mitä sen petoskumppanin pitäisi sun mielestä tehdä? Millä tavalla ottaa vastuu teoistaan? Pyytää sulta anteeksi kun lainasi sun puolisoa seksiin ja jatkaa sitten eloaan? Mitä te petetyt odotatte ulkopuoliselta ihmiseltä?

        En ole kakkonen vaan petetty. Mä en tajua, miksi mun pitäisi vihata sitä vierasta naista. En mä vihaa mun eksäänikään. Mä en ollut hänelle se oikea eikä hän mulle. Ne on vaan tosiasioita, jotka on pakko hyväksyä että pääsee eteenpäin elämässä. Viha myrkyttää ihmisen sielun. Vihainen ihminen on täysin kykenemätön minkäänlaisiin ihmissuhteisiin. Jos sulla on lapsia, niin hekin kärsii kun sä vihaat ja vihaat.


      • On se sairasta
        Ihme touhua.. kirjoitti:

        Mä en oo henk.koht. koskaan ymmärtänyt tota "kakkosen" vihaamista. Syyhän on kyllä ihan täysin siinä pettäjässä. Sinkku ihminen ei oo tilivelvollinen tekemisistään kenellekään vaan ainoastaan se parisuhteessa elävä! Vai luuleeko joku vielä nykypäivänä että on olemassa jotain naisten välistä lojaaliutta näin yleisesti? Saatikka miesten. Ei todellakaan ole. Ja toiseksi, jos kakkoselle on ehtinyt kehittyä jo tunteita ennenkuin tietää toisen olevan parisuhteessa, se irtipäästäminen ei todellakaan ole helppoa vaikka järki sanoisi mitä..

        Ihme touhua- säälin sinua kokemattomuutesi vuoksi, kun nähtävästi sekaannut/ olet jo sekaantunut varattuun kevyellä mielellä.
        Sano mitä sanot, mutta tietämättömänä ei pysty kovin pitkään kenenkään varatun kanssa seurustelemaan. Jos siis haluaa edes tietää? Siinä ajassa ei myöskään kenenkään tunteet ole todellisia! Ihastumista ja kiimaa, sitä se on ne teidän oikeat tunteet.
        Kaikesta päätellen kuulut niihin nuoriin naikkosiin jotka kokevat voivansa mellastaa muiden parisuhteissa mielin määrin!
        Ps. Nyt on tainnut alkaa kakkosten joulu, kun niin kärkkäästi täällä itseään ja pettämistä puolustavat! Ukkomiehet ne siellä kotona laittavat vaimon kanssa joulua perheelle ja suvulle.


      • Nollaihmiset suvulle
        miksi vihaat? kirjoitti:

        Vihaatko myös pettäjää? Mä ymmärrän, että kun pettäminen paljastuu, niin viha on itsesuojelukeino. Ja viha nimenomaan sitä petoskumppania kohtaan. Mutta kun aikaa kuluu, niin kai säkin tajuat, että se pahin ihminen nukkuu sun vieressä? Se johon sun pitäisi ne vihan tunteet kohdistaa.

        Tietenkään se petoskumppani ei ole syytön. Mutta suurin syyllinen makaa edelleen sun vieressä. Mitä sen petoskumppanin pitäisi sun mielestä tehdä? Millä tavalla ottaa vastuu teoistaan? Pyytää sulta anteeksi kun lainasi sun puolisoa seksiin ja jatkaa sitten eloaan? Mitä te petetyt odotatte ulkopuoliselta ihmiseltä?

        En ole kakkonen vaan petetty. Mä en tajua, miksi mun pitäisi vihata sitä vierasta naista. En mä vihaa mun eksäänikään. Mä en ollut hänelle se oikea eikä hän mulle. Ne on vaan tosiasioita, jotka on pakko hyväksyä että pääsee eteenpäin elämässä. Viha myrkyttää ihmisen sielun. Vihainen ihminen on täysin kykenemätön minkäänlaisiin ihmissuhteisiin. Jos sulla on lapsia, niin hekin kärsii kun sä vihaat ja vihaat.

        "Vihasin" isäni kakkosta enkä halunnut koskaan tavata ja samoin "vihaan" siskoni kakkosta, enkä häntäkään halua tavata! ( välit ovat poikki sisareen)
        Enkä varmasti ole ainut!


      • Ihme touhua..
        On se sairasta kirjoitti:

        Ihme touhua- säälin sinua kokemattomuutesi vuoksi, kun nähtävästi sekaannut/ olet jo sekaantunut varattuun kevyellä mielellä.
        Sano mitä sanot, mutta tietämättömänä ei pysty kovin pitkään kenenkään varatun kanssa seurustelemaan. Jos siis haluaa edes tietää? Siinä ajassa ei myöskään kenenkään tunteet ole todellisia! Ihastumista ja kiimaa, sitä se on ne teidän oikeat tunteet.
        Kaikesta päätellen kuulut niihin nuoriin naikkosiin jotka kokevat voivansa mellastaa muiden parisuhteissa mielin määrin!
        Ps. Nyt on tainnut alkaa kakkosten joulu, kun niin kärkkäästi täällä itseään ja pettämistä puolustavat! Ukkomiehet ne siellä kotona laittavat vaimon kanssa joulua perheelle ja suvulle.

        Sääli ihan vapaasti :) Sen verran voin kumminkin kertoa että en oo kenenkään kakkonen itse, petetty oon kyllä ollut. Eikä tullut mieleenkään kyllä syyttää silloin sitä toista osapuolta vaan vastuu oli omasta mielestäni kyllä sillä omalla kumppanillani ihan täysin. Käsittämätöntä laittaa syy täysin vieraan niskoille.. eri asia jos kyseessä olis ollut esim. oma ystävä jolla tosiaan on se velvollisuus olla lojaali mua kohtaan. Jännä miten asiantunteva kumminkin näytät olevan kun "osasit" noin hyvin päätellä millainen tyyppi olen :) ei, en ole kokematon naikkonen vaan kyllä jo ihan aikuinen ihminen joka on kokenut ja nähnyt melkoisen paljon, siksi ehkä on helpompi ymmärtää että asiat ja tunteet ei vaan aina ole niin mustavalkoisia...


      • miksi vihaat?
        On se sairasta kirjoitti:

        Ihme touhua- säälin sinua kokemattomuutesi vuoksi, kun nähtävästi sekaannut/ olet jo sekaantunut varattuun kevyellä mielellä.
        Sano mitä sanot, mutta tietämättömänä ei pysty kovin pitkään kenenkään varatun kanssa seurustelemaan. Jos siis haluaa edes tietää? Siinä ajassa ei myöskään kenenkään tunteet ole todellisia! Ihastumista ja kiimaa, sitä se on ne teidän oikeat tunteet.
        Kaikesta päätellen kuulut niihin nuoriin naikkosiin jotka kokevat voivansa mellastaa muiden parisuhteissa mielin määrin!
        Ps. Nyt on tainnut alkaa kakkosten joulu, kun niin kärkkäästi täällä itseään ja pettämistä puolustavat! Ukkomiehet ne siellä kotona laittavat vaimon kanssa joulua perheelle ja suvulle.

        Siis ihastuminen ei ole sun mielestä oikea tunne. Mikä sitten on oikeaa tunnetta? Rakkaus ja vihako vain? Rakastiko se pettäjä sua vaikka sä rakastit häntä? Ei rakastanut kun vieraisiin meni. Ja se ei ole sen kakkosen syy vaan sun ukon, joka on niin luuseri, että pakenee omaa pahaa oloaan vieraisiin. Tai hakee jännitystä elämäänsä kyseenalaisin keinoin.

        Aikuiset ihmiset tottuu uusiin puolisoihin aika äkkiä. Olkoonkin, että pettämisellä suhde on alkanut. Miksi sukulaisten pitäisi uusia sukuun tulijoita vihata? Todella lapsellista käytöstä jos suku kääntää selkänsä silloin kun jonkun avioliitto kaatuu pettämiseen. Kukaan ei tiedä totuutta kenenkään parisuhteesta. Se uusi puoliso saattaakin olla mitä mukavin ihminen kunhan vaan vihansa keskeltä häneen uskaltaa tutustua.

        Mä ymmärrän, että lapsille tilanne voi olla vaikea ja saattavat vihatakin vanhempiensa uusia puolisoita ihan siitä syystä, ettei heillä ole elämänkokemusta. Eivät tiedä, miten pitäisi asioihin suhtautua. Mutta että aikuiset ihmiset vihaa sitä vierasta, vaikka pettäjään ne tunteet pitäisi kohdistaa. En tule ikinä ymmärtämään sunkaan ajatusmaailmaan.

        Vihan vastakohta ei muuten ole rakkaus vaan välinpitämättömyys. Olet päässyt vihastasi yli vasta kun et ajattele yhtään sun miehesi kakkosta. Minkä takia sä tuhlaat häneen tunteitasi?


      • -olga-

        No noista sukupuolirooleista pettämisessä. Se on kuule tasan tarkkaan niin, että suurin osa sekä miehistä että naisista syyttää pettämisestä entisen kakkosta - siis joko miestä tai naista. Vaikkakin aikuisten oikeasti ei pitäisi syyttää ketään, vaan pyrkiä ratkaisemaan asia. Ratkaisemisella tarkoitan molemminpuolista pohtimista, missä liitossa/suhteessa mennään, voiko antaa tekoa anteeksi, haluaako molemmat jatkaa ja millä ehdoilla.


      • -olga-
        miksi vihaat? kirjoitti:

        Vihaatko myös pettäjää? Mä ymmärrän, että kun pettäminen paljastuu, niin viha on itsesuojelukeino. Ja viha nimenomaan sitä petoskumppania kohtaan. Mutta kun aikaa kuluu, niin kai säkin tajuat, että se pahin ihminen nukkuu sun vieressä? Se johon sun pitäisi ne vihan tunteet kohdistaa.

        Tietenkään se petoskumppani ei ole syytön. Mutta suurin syyllinen makaa edelleen sun vieressä. Mitä sen petoskumppanin pitäisi sun mielestä tehdä? Millä tavalla ottaa vastuu teoistaan? Pyytää sulta anteeksi kun lainasi sun puolisoa seksiin ja jatkaa sitten eloaan? Mitä te petetyt odotatte ulkopuoliselta ihmiseltä?

        En ole kakkonen vaan petetty. Mä en tajua, miksi mun pitäisi vihata sitä vierasta naista. En mä vihaa mun eksäänikään. Mä en ollut hänelle se oikea eikä hän mulle. Ne on vaan tosiasioita, jotka on pakko hyväksyä että pääsee eteenpäin elämässä. Viha myrkyttää ihmisen sielun. Vihainen ihminen on täysin kykenemätön minkäänlaisiin ihmissuhteisiin. Jos sulla on lapsia, niin hekin kärsii kun sä vihaat ja vihaat.

        On tosiaan helpompaa vihata ja syyttää sitä, joka ei ole läsnä. Siksi niin kai usein tapahtuu. Asiassa ei kuitenkaan päästä yhtään eteenpäin, eikä sitä voi selvitellä, jos kohdistetaan huomio täysin väärään paikkaan. Ei voi löytää, ellei tiedä mitä etsii. Ei voi ratkaista ongelmia, ei tehdä päätöksiä, ellei tiedä mitä tahtoo ratkaista ja miten.


      • -olga-
        Ihme touhua.. kirjoitti:

        Mä en oo henk.koht. koskaan ymmärtänyt tota "kakkosen" vihaamista. Syyhän on kyllä ihan täysin siinä pettäjässä. Sinkku ihminen ei oo tilivelvollinen tekemisistään kenellekään vaan ainoastaan se parisuhteessa elävä! Vai luuleeko joku vielä nykypäivänä että on olemassa jotain naisten välistä lojaaliutta näin yleisesti? Saatikka miesten. Ei todellakaan ole. Ja toiseksi, jos kakkoselle on ehtinyt kehittyä jo tunteita ennenkuin tietää toisen olevan parisuhteessa, se irtipäästäminen ei todellakaan ole helppoa vaikka järki sanoisi mitä..

        Loppuviimein kenenkään syyttäminen ei auta mihinkään eikä ketään.


      • -zbdbhhd-
        -olga- kirjoitti:

        On tosiaan helpompaa vihata ja syyttää sitä, joka ei ole läsnä. Siksi niin kai usein tapahtuu. Asiassa ei kuitenkaan päästä yhtään eteenpäin, eikä sitä voi selvitellä, jos kohdistetaan huomio täysin väärään paikkaan. Ei voi löytää, ellei tiedä mitä etsii. Ei voi ratkaista ongelmia, ei tehdä päätöksiä, ellei tiedä mitä tahtoo ratkaista ja miten.

        >Ei voi ratkaista ongelmia, ei tehdä päätöksiä, ellei tiedä mitä tahtoo ratkaista ja miten.>

        Niinpä. Pettäjä on tavallisesti yhteistyökyvytön ja haluton selvittämään pahaa tekoaan puolisoaan kohtaan, joten ongelmien ratkominen jää petetyn ongelmiksi, kaiken muun pahan lisäksi.

        Sen pettäjämiehen mukana menee koko siihen asti tuntemansa elämä, koti ja taloudellinen turvallisuus. Itse kärsii, lapset kärsii ja läheiset suree. Henkisesti raskainta on se, että luottamus ihmisiin menee. Suru ja ahdistus purkautuu fyysisinä ja psyykkisinä ongelmina, jotka rasittavat yhteiskuntaa.

        Monet suree vanhempia jotka hylänneet ja jättäneet - se sallitaan ja ymmärretään, koska näin on käynyt lapsuudessa. Petetyn ja jätetyn aikuisen ei sallita surevan. Oletetaan, että aikuinen pärjää aina. Näin ei kuitenkaan aina käy. Ajat ovat muuttumassa yhä ahtaammiksi. Myös turvaverkot ovat perhekokojen pienenemisen ja työ perässä muuttamisen takia vähentyneet.

        On mielestäni syytä pohtia kakkosen roolia toista ihmistä kohtaan tekemän rikoksen valossa.


      • jiihaahaa
        -zbdbhhd- kirjoitti:

        >Ei voi ratkaista ongelmia, ei tehdä päätöksiä, ellei tiedä mitä tahtoo ratkaista ja miten.>

        Niinpä. Pettäjä on tavallisesti yhteistyökyvytön ja haluton selvittämään pahaa tekoaan puolisoaan kohtaan, joten ongelmien ratkominen jää petetyn ongelmiksi, kaiken muun pahan lisäksi.

        Sen pettäjämiehen mukana menee koko siihen asti tuntemansa elämä, koti ja taloudellinen turvallisuus. Itse kärsii, lapset kärsii ja läheiset suree. Henkisesti raskainta on se, että luottamus ihmisiin menee. Suru ja ahdistus purkautuu fyysisinä ja psyykkisinä ongelmina, jotka rasittavat yhteiskuntaa.

        Monet suree vanhempia jotka hylänneet ja jättäneet - se sallitaan ja ymmärretään, koska näin on käynyt lapsuudessa. Petetyn ja jätetyn aikuisen ei sallita surevan. Oletetaan, että aikuinen pärjää aina. Näin ei kuitenkaan aina käy. Ajat ovat muuttumassa yhä ahtaammiksi. Myös turvaverkot ovat perhekokojen pienenemisen ja työ perässä muuttamisen takia vähentyneet.

        On mielestäni syytä pohtia kakkosen roolia toista ihmistä kohtaan tekemän rikoksen valossa.

        "pettäjämiehen mukana menee koko siihen asti tuntemansa elämä, koti ja taloudellinen turvallisuus. Itse kärsii, lapset kärsii ja läheiset suree"

        Hold your horses! Jos aviomies on ollut vaimon koko elämä, niin on parempikin viimein alkaa kantaa itse vastuuta omasta elämästään. Se on kaikkien etu, etenkin lasten. Aikuinen pärjää aina, muttei yksin. Siinä se juju onkin; niitä tukiverkostoja pitäisi olla liitonkin aikana, siten niitä ei tarvitse eron jälkeen miettiä. Kaikkia munia ei kannata laittaa yhteen koriin, sanoo vanha sananlasku. Miehiä tulee ja menee, ystävät säilyvät. Uusia voi katsastaa uudesta paikasta. Joskus mies voi säilyä eron jälkeen ystävänä, mutta ei tietenkään välttämättä.


      • jiihaahaa
        Ihme touhua.. kirjoitti:

        Sääli ihan vapaasti :) Sen verran voin kumminkin kertoa että en oo kenenkään kakkonen itse, petetty oon kyllä ollut. Eikä tullut mieleenkään kyllä syyttää silloin sitä toista osapuolta vaan vastuu oli omasta mielestäni kyllä sillä omalla kumppanillani ihan täysin. Käsittämätöntä laittaa syy täysin vieraan niskoille.. eri asia jos kyseessä olis ollut esim. oma ystävä jolla tosiaan on se velvollisuus olla lojaali mua kohtaan. Jännä miten asiantunteva kumminkin näytät olevan kun "osasit" noin hyvin päätellä millainen tyyppi olen :) ei, en ole kokematon naikkonen vaan kyllä jo ihan aikuinen ihminen joka on kokenut ja nähnyt melkoisen paljon, siksi ehkä on helpompi ymmärtää että asiat ja tunteet ei vaan aina ole niin mustavalkoisia...

        On tosiaan helpompaa laittaa vastuu ulkopuoliselle. Sillä tavalla paetaan myös omaa vastuuta omasta parisuhteesta, ja ennen kaikkea päästetään puoliso kuin koira veräjästä. Ei tarvitse kohdata asiaa. Eikä näin ollen päästä edes puimaan sitä yhdessä. Tätä sanotaan myös ongelmien lakaisuksi maton alle. Siellä ovat ja pysyvät, pääasia ettei niitä näy.


      • perusaino
        -zbdbhhd- kirjoitti:

        >Ei voi ratkaista ongelmia, ei tehdä päätöksiä, ellei tiedä mitä tahtoo ratkaista ja miten.>

        Niinpä. Pettäjä on tavallisesti yhteistyökyvytön ja haluton selvittämään pahaa tekoaan puolisoaan kohtaan, joten ongelmien ratkominen jää petetyn ongelmiksi, kaiken muun pahan lisäksi.

        Sen pettäjämiehen mukana menee koko siihen asti tuntemansa elämä, koti ja taloudellinen turvallisuus. Itse kärsii, lapset kärsii ja läheiset suree. Henkisesti raskainta on se, että luottamus ihmisiin menee. Suru ja ahdistus purkautuu fyysisinä ja psyykkisinä ongelmina, jotka rasittavat yhteiskuntaa.

        Monet suree vanhempia jotka hylänneet ja jättäneet - se sallitaan ja ymmärretään, koska näin on käynyt lapsuudessa. Petetyn ja jätetyn aikuisen ei sallita surevan. Oletetaan, että aikuinen pärjää aina. Näin ei kuitenkaan aina käy. Ajat ovat muuttumassa yhä ahtaammiksi. Myös turvaverkot ovat perhekokojen pienenemisen ja työ perässä muuttamisen takia vähentyneet.

        On mielestäni syytä pohtia kakkosen roolia toista ihmistä kohtaan tekemän rikoksen valossa.

        "ongelmien ratkominen jää petetyn ongelmiksi, "

        Minusta tuossa ei ole mitään ratkomista. Jos liitolta haluaa uskollisuutta, eikä sitä ole saanut, niin mikäpä muu auttaa kuin ero? Ihan turha jäädä kärvistelemään, puolison uskottomuutta ei voi muuten ratkaista.

        Tuo kyllä pisti silmään "pettäjämiehen mukana menee koko siihen asti tuntemansa elämä, koti ja taloudellinen turvallisuus"

        Elämäsi on liian rajoittunutta. Elät miehen kautta. Jos petyt mieheesi, miksi petyt koko ihmiskuntaan? Et voi luottaa keneenkään, kun miehesi petti. Kokoa itsesi nainen. Sinun pitäisi luottaa ennen kaikkea itseesi.


      • hylätty
        jiihaahaa kirjoitti:

        "pettäjämiehen mukana menee koko siihen asti tuntemansa elämä, koti ja taloudellinen turvallisuus. Itse kärsii, lapset kärsii ja läheiset suree"

        Hold your horses! Jos aviomies on ollut vaimon koko elämä, niin on parempikin viimein alkaa kantaa itse vastuuta omasta elämästään. Se on kaikkien etu, etenkin lasten. Aikuinen pärjää aina, muttei yksin. Siinä se juju onkin; niitä tukiverkostoja pitäisi olla liitonkin aikana, siten niitä ei tarvitse eron jälkeen miettiä. Kaikkia munia ei kannata laittaa yhteen koriin, sanoo vanha sananlasku. Miehiä tulee ja menee, ystävät säilyvät. Uusia voi katsastaa uudesta paikasta. Joskus mies voi säilyä eron jälkeen ystävänä, mutta ei tietenkään välttämättä.

        pitäisi ja pitäisi. Jospa niitä ei ole, niin kirjoituksillasikaan ei ole mitään merkitystä sellaiseen tilanteeseen. Ehkäpä pitäisi pysty asettumaan paremmin toisen asemaan. Kaikki ei aina mene niin. Eronnut voi joutua tekemään työnsä eteen uhrauksia lasten ja ystäviensä suhteen. Ystävät eivät elätä, eivät myöskään lapset. Kerjuulle ei halua ryhtyä. Valitse sitten siitä...


      • hylätty
        perusaino kirjoitti:

        "ongelmien ratkominen jää petetyn ongelmiksi, "

        Minusta tuossa ei ole mitään ratkomista. Jos liitolta haluaa uskollisuutta, eikä sitä ole saanut, niin mikäpä muu auttaa kuin ero? Ihan turha jäädä kärvistelemään, puolison uskottomuutta ei voi muuten ratkaista.

        Tuo kyllä pisti silmään "pettäjämiehen mukana menee koko siihen asti tuntemansa elämä, koti ja taloudellinen turvallisuus"

        Elämäsi on liian rajoittunutta. Elät miehen kautta. Jos petyt mieheesi, miksi petyt koko ihmiskuntaan? Et voi luottaa keneenkään, kun miehesi petti. Kokoa itsesi nainen. Sinun pitäisi luottaa ennen kaikkea itseesi.

        Ihan turhaa pulinaa. Naiminen on helppoa, mutta köyhyys ei. Ja huomaa, ettei sinulla ehkä ole käsitystä mihin asemaan vanhempi nainen voi miehen hylättyä joutua. Ei kiinnosta työntekijänä, ei kiinnosta keholtaan.

        Elä siinä sitten. Ihmiskunta elää, mutta sinulla ei ole varaa eikä mahdollisuuksia.

        Siis hei ihan oikeesti, sellaiseen tilanteeseen voi helposti joutua. Kannattaa valita nuorenempana oikein. Voinpa nähdä melkein hikikarpalot otsallasi, kun tulet kertaamaan kirjoittamiani asioita. Tulevaisuudessa ovat tuet vain olemattomia. Onnea kuitenkin matkaan valitsemallasi tiellä. En minäkään tahdo sellaista, mutta realistina ja kokeneena näen sen selvästi.


      • hylätty
        hylätty kirjoitti:

        Ihan turhaa pulinaa. Naiminen on helppoa, mutta köyhyys ei. Ja huomaa, ettei sinulla ehkä ole käsitystä mihin asemaan vanhempi nainen voi miehen hylättyä joutua. Ei kiinnosta työntekijänä, ei kiinnosta keholtaan.

        Elä siinä sitten. Ihmiskunta elää, mutta sinulla ei ole varaa eikä mahdollisuuksia.

        Siis hei ihan oikeesti, sellaiseen tilanteeseen voi helposti joutua. Kannattaa valita nuorenempana oikein. Voinpa nähdä melkein hikikarpalot otsallasi, kun tulet kertaamaan kirjoittamiani asioita. Tulevaisuudessa ovat tuet vain olemattomia. Onnea kuitenkin matkaan valitsemallasi tiellä. En minäkään tahdo sellaista, mutta realistina ja kokeneena näen sen selvästi.

        Ja todettakoon, että nainen, niin kuin jokainen ihminen haluaisi rakastaa, muttei myydä vastapaleveluksena kehoaan. Joskus on vain valittava se mikä auttaa parhaiten. Toivottavasti kasvat ihmisenä ja näet nämäkin asiat selvemmin.


      • hylätty
        jiihaahaa kirjoitti:

        On tosiaan helpompaa laittaa vastuu ulkopuoliselle. Sillä tavalla paetaan myös omaa vastuuta omasta parisuhteesta, ja ennen kaikkea päästetään puoliso kuin koira veräjästä. Ei tarvitse kohdata asiaa. Eikä näin ollen päästä edes puimaan sitä yhdessä. Tätä sanotaan myös ongelmien lakaisuksi maton alle. Siellä ovat ja pysyvät, pääasia ettei niitä näy.

        hei, onkohan sinulla joku psykoosi? Ymmärrätköhän ollenkaan tilanteita, jotka aiheutuvat uskottomuudesta?! Uskallan epäillä vahvasti. Ei niissä tilanteissa ole todellakaan paljon mahdollisuuksia. Vaaditaan ehdottoman varmasti molempien puolelta jotain erityistä vahvuutta kestää petetyksi tulemisen / oman pettämisen aiheuttaneiden henkiläkohtaisten ongelmien selvittämistä. Ei se onnistu vuodessa, eikä edes varmaan kahdessa. Ihmisen kasvaminen ymmärtäväksi ihmiseksi vaatii paljon, ja parisuhteensa säilyttäminen sen tuhatkertaisesti.


      • hylätty
        miksi vihaat? kirjoitti:

        Siis ihastuminen ei ole sun mielestä oikea tunne. Mikä sitten on oikeaa tunnetta? Rakkaus ja vihako vain? Rakastiko se pettäjä sua vaikka sä rakastit häntä? Ei rakastanut kun vieraisiin meni. Ja se ei ole sen kakkosen syy vaan sun ukon, joka on niin luuseri, että pakenee omaa pahaa oloaan vieraisiin. Tai hakee jännitystä elämäänsä kyseenalaisin keinoin.

        Aikuiset ihmiset tottuu uusiin puolisoihin aika äkkiä. Olkoonkin, että pettämisellä suhde on alkanut. Miksi sukulaisten pitäisi uusia sukuun tulijoita vihata? Todella lapsellista käytöstä jos suku kääntää selkänsä silloin kun jonkun avioliitto kaatuu pettämiseen. Kukaan ei tiedä totuutta kenenkään parisuhteesta. Se uusi puoliso saattaakin olla mitä mukavin ihminen kunhan vaan vihansa keskeltä häneen uskaltaa tutustua.

        Mä ymmärrän, että lapsille tilanne voi olla vaikea ja saattavat vihatakin vanhempiensa uusia puolisoita ihan siitä syystä, ettei heillä ole elämänkokemusta. Eivät tiedä, miten pitäisi asioihin suhtautua. Mutta että aikuiset ihmiset vihaa sitä vierasta, vaikka pettäjään ne tunteet pitäisi kohdistaa. En tule ikinä ymmärtämään sunkaan ajatusmaailmaan.

        Vihan vastakohta ei muuten ole rakkaus vaan välinpitämättömyys. Olet päässyt vihastasi yli vasta kun et ajattele yhtään sun miehesi kakkosta. Minkä takia sä tuhlaat häneen tunteitasi?

        Miksi syytät pettäjää ja haluat samalla että sen "paskaukon" sukulaiset ottaa ilolla vastaan petturikumppanin (joka tuonut tämän ominaisuuden kaikkien nähtäväksi)?

        Kaipa ymmärrät itsekin, ettei kirjoituksellasi ole oikeassa elämässä mitään merkitystä. Siitä huolimatta kiinnostaa, miksi jaksat noinkin pitkiä kirjoituksia kirjoittaa. Aika outoa minusta, mutta kiinnostaisi omat vaikuttimesi silti, vaiko tunnistat ne ollenkaan?


      • hylätty
        -olga- kirjoitti:

        Loppuviimein kenenkään syyttäminen ei auta mihinkään eikä ketään.

        Ihmisillä on sisäinen tarve oikeudenmukaisuuteen. SIksi meillä on oikeuslaitos, joka tuomitsee väärin tehneitä ihmisiä. Voisiko sen mielestäsi lopettaa?


      • hylätty
        -olga- kirjoitti:

        No noista sukupuolirooleista pettämisessä. Se on kuule tasan tarkkaan niin, että suurin osa sekä miehistä että naisista syyttää pettämisestä entisen kakkosta - siis joko miestä tai naista. Vaikkakin aikuisten oikeasti ei pitäisi syyttää ketään, vaan pyrkiä ratkaisemaan asia. Ratkaisemisella tarkoitan molemminpuolista pohtimista, missä liitossa/suhteessa mennään, voiko antaa tekoa anteeksi, haluaako molemmat jatkaa ja millä ehdoilla.

        Hyvä. Puhut molemminpuolisesta pohtimisesta, mikä on todella paras mahdollinen tilanne. Suomessa on kuitenkin mahdollisuus ilman ensimmäistäkään kertaa keskustelematta hylätä toinen puolen vuoden välein tehtävällä allekirjoituksella.


    • eräsex

      ihme touhua. en millään voi kääntää ajatusta tästä väittämästäsi"Ja toiseksi, jos kakkoselle on ehtinyt kehittyä jo tunteita ennenkuin tietää toisen olevan parisuhteessa, se irtipäästäminen ei todellakaan ole helppoa vaikka järki sanoisi mitä.".
      Miten pitäisi petetyn puolison sitten vain päästää kun rakastaa. Joku sanoi aikoinaan ,että jos oikeasti rakastat niin päästät. Tarkotti sillä että petetyn pitää päästää.
      Se sama ei koskenut kakkosta.
      Tilanne on täysin petturin aikaansaama. jos hän toimisi rehdisti niin tuollaisia tilanteita ei tulisi, Ei tarvitsisi petetyn ja kakkosen kinata oikeudestaan onneen petturin rinnalla. Petturi ei ole rehellinen kummallekaan.

      Huh onneksi ei enää petturia. Nyt aikojen kuluttua näkee ja osaa ajatella oikein.

    • joskus annan, joskus en

      Ennemmin naurattaa! Olkoon vaan ainoa ja oikea rakkaus, mutta minuahan se mies käy panemassa heti, kun ykköstyneeltä karkuun pääsee.

      • säälittävää

        Onko sulla jotenkin voittajaolo? Nyt sä varmasti osaat asettua sen nykyisen vaimon pöksyihin ja tajuat, että mies käyttää teitä molempia vaan seksiin. Rakkautta hän ei tunne teitä kumpaakaan kohtaan. Mua itseäni hävettäisi sun tilanteessa. Tuohan on pelkkää epätoivoista roikkumista miehessä. Eikö sussa ole munaa sanoa miehelle, että ei kiitos, panen vain vapaiden miesten kanssa? Sitähän te petetyt vaimot aina kakkosilta utelette etteikö he vapaata saa.


      • Happy ex
        säälittävää kirjoitti:

        Onko sulla jotenkin voittajaolo? Nyt sä varmasti osaat asettua sen nykyisen vaimon pöksyihin ja tajuat, että mies käyttää teitä molempia vaan seksiin. Rakkautta hän ei tunne teitä kumpaakaan kohtaan. Mua itseäni hävettäisi sun tilanteessa. Tuohan on pelkkää epätoivoista roikkumista miehessä. Eikö sussa ole munaa sanoa miehelle, että ei kiitos, panen vain vapaiden miesten kanssa? Sitähän te petetyt vaimot aina kakkosilta utelette etteikö he vapaata saa.

        Ainakin osaan asettua sen nykyisen vaimon pöksyihin siinä vaiheessa, kun hän oli vielä kakkonen: lahjoja, kiihkeää seksiä ja kaipaavia tekstiviestejä :-) Erona on se, etten minä todellakaan elättele haaveita elämästä exäni kanssa. En ikinä ottaisi häntä takaisin, niin ihastunut olen sinkkuelämää. Seksikin kun on taattu!


      • -olga-

        Tä? Ihan menee nämä kirjoitukset yli hilseen. En todella ymmärrä teitä siskot.

        Ex mies käy vain panemassa sinua, ja sinusta joskus ihan ok? Tuo nyt vasta ennemmin naurattaa, hehe. Ehkä hieman teennäisesti naurattaa...


      • Happy ex
        -olga- kirjoitti:

        Tä? Ihan menee nämä kirjoitukset yli hilseen. En todella ymmärrä teitä siskot.

        Ex mies käy vain panemassa sinua, ja sinusta joskus ihan ok? Tuo nyt vasta ennemmin naurattaa, hehe. Ehkä hieman teennäisesti naurattaa...

        Exäni EI ole huono sängyssä :)


      • .,.,,.,.
        Happy ex kirjoitti:

        Exäni EI ole huono sängyssä :)

        Mitä väliä sillä on? Kysymys on periaatteesta, tunteista. Ellei kumpaakaan niistä ole, niin siitä vaan sitten.


      • joopa joo
        Happy ex kirjoitti:

        Exäni EI ole huono sängyssä :)

        Kannattiko sitten erota lainkaan jos sulle vain seksi jotain merkitsee? Helpompaahan se olisi sullekin ettei tarvitsisi salailla mitään. Vai siinäkö piileekin se kiihkeän seksin salaisuus, salailussa?

        Sä et ole kyllä ihmisenä yhtään kummempi kuin sun eksäsi, samanlainen vedättäjä. Missä sun itsekunnioitus on? Mihin sultakin unohtui se naisten hokema ettei varattuihin saa koskea? Tekopyhää toimintaa.

        Et sä kyllä onnellinen voi olla tuossa tilanteessa. Roikut pettäjässä kun et oikeasti osaa elää yksin. Itsehän olet osasi nyt valinnut joten älä sitten itke, kun eksäsi jää kiinni nyksälleen ja sä jäät kuin nalli kalliolle. Mies etsii siinä vaiheessa uuden pantavan. Mahtavaa naisen elämää, huh!


      • ihmispsykologiaa
        joopa joo kirjoitti:

        Kannattiko sitten erota lainkaan jos sulle vain seksi jotain merkitsee? Helpompaahan se olisi sullekin ettei tarvitsisi salailla mitään. Vai siinäkö piileekin se kiihkeän seksin salaisuus, salailussa?

        Sä et ole kyllä ihmisenä yhtään kummempi kuin sun eksäsi, samanlainen vedättäjä. Missä sun itsekunnioitus on? Mihin sultakin unohtui se naisten hokema ettei varattuihin saa koskea? Tekopyhää toimintaa.

        Et sä kyllä onnellinen voi olla tuossa tilanteessa. Roikut pettäjässä kun et oikeasti osaa elää yksin. Itsehän olet osasi nyt valinnut joten älä sitten itke, kun eksäsi jää kiinni nyksälleen ja sä jäät kuin nalli kalliolle. Mies etsii siinä vaiheessa uuden pantavan. Mahtavaa naisen elämää, huh!

        Tuo on ilmiselvästi kostoa! " kosto on suloista"-kokee syvästi satutettu nainen. En usko hänellä olevan sen suurempaa tarkoitusta asiassa. Hän kokee mielihyvää vaikkakin sairasta siitä, kun tietää pettävänsä entistä kakkosta hänen apajillaan!
        Pettäjää hän rokottaa ajatuksella, että vieläkin haluaa miestään, mutta oikeasti hän heittää pian yli laidan. Ottaa hetken hupia jos ei ole vielä uutta suhdetta löytänyt. Nyt pettäjä miettii mitä alkujaan menetti, kun alkoi pelehtimään kakkosensa kanssa. Noin hyvä ja halukas nainen oli kotona....

        Tiedän ystäväpiiristäni tuollaisen tapahtuneen! Exvaimo nukkui muutamia öitä nyxän vuoteessa, vetäen viimeiset vedot exmiehestään kahdenkymmenen yhteisen vuoden kunniaksi. (lapseton aviopari)
        Se kysyy luonnetta!


      • jiihaahaa
        ihmispsykologiaa kirjoitti:

        Tuo on ilmiselvästi kostoa! " kosto on suloista"-kokee syvästi satutettu nainen. En usko hänellä olevan sen suurempaa tarkoitusta asiassa. Hän kokee mielihyvää vaikkakin sairasta siitä, kun tietää pettävänsä entistä kakkosta hänen apajillaan!
        Pettäjää hän rokottaa ajatuksella, että vieläkin haluaa miestään, mutta oikeasti hän heittää pian yli laidan. Ottaa hetken hupia jos ei ole vielä uutta suhdetta löytänyt. Nyt pettäjä miettii mitä alkujaan menetti, kun alkoi pelehtimään kakkosensa kanssa. Noin hyvä ja halukas nainen oli kotona....

        Tiedän ystäväpiiristäni tuollaisen tapahtuneen! Exvaimo nukkui muutamia öitä nyxän vuoteessa, vetäen viimeiset vedot exmiehestään kahdenkymmenen yhteisen vuoden kunniaksi. (lapseton aviopari)
        Se kysyy luonnetta!

        Joo, ja ex-mies, panokaveri nauraa partaansa. Kahdelta eukolta saa seksiä eronkin jälkeen. Mies on loistavasti hoitanut asiansa.


    • wolf1

      Hehkuttaminen mistä tahansa ei loukkaa ainakaan minua. Miksi loukkaisi? Mutta vähän se panee miettimään miksi joku hehkuttaa. Perimmäisenä taustalla on hyvinkin usein madaltunut itsetunto - sitä pitää pönkittää.

    • -olga-

      "hehkutus kuinka hän on sen petturin ainoa oikea ja aito rakkaus?"

      Suhtautuisin varauksella, koska ei kannata puhua, eikä hehkuttaa toisen puolesta. Tuossa tapauksessa ao. voisi vain hehkuttaa kuinka "petturi" on hänen oikea ja aito rakkaus.

      • älä kätke rakkautta

        Minuulle tuli aloituksesta mieleen kuka ap on? Haisee katkeralle exälle tuo kysymys. Kukaan ei ehkä hehkuta exälle...mutta kaikki eivät nähdä onnellisia varsinkin jos eivät nauti omastaan.


      • sana puuttui
        älä kätke rakkautta kirjoitti:

        Minuulle tuli aloituksesta mieleen kuka ap on? Haisee katkeralle exälle tuo kysymys. Kukaan ei ehkä hehkuta exälle...mutta kaikki eivät nähdä onnellisia varsinkin jos eivät nauti omastaan.

        Siis eivät kestä nähdä


      • ♡♥♡♥♡♥♡♥
        älä kätke rakkautta kirjoitti:

        Minuulle tuli aloituksesta mieleen kuka ap on? Haisee katkeralle exälle tuo kysymys. Kukaan ei ehkä hehkuta exälle...mutta kaikki eivät nähdä onnellisia varsinkin jos eivät nauti omastaan.

        Niinpä voi kun tuolla apllä olisi edes hitunen onnestani se olisi jo enemmän kuin hänellä koskaan ollut ♡


      • myösex
        ♡♥♡♥♡♥♡♥ kirjoitti:

        Niinpä voi kun tuolla apllä olisi edes hitunen onnestani se olisi jo enemmän kuin hänellä koskaan ollut ♡

        älä kätke rakkautta, täällähän sä hehkutat edelleen. Kuule hei, Kyllä se onni oli täydellistä meilläkin. Sinä et vain tiedä siitä mitään. Luovutin sen sinulle ihan vain siksi, että saat sinäkin poloinen kokea saman niin ei tarvi kenekään toisen avioliittoon tukkia.
        Katsos kuten itse sanoit,"Jos rakastat niin päästät" no päästin. Mitä vielä pyydät. Minun tunnustusta katkeruudestani saat todella odotella, älä kuitenkaan tuhlaa ihanaa avioliittoasi odotteluun.


      • eräsex
        myösex kirjoitti:

        älä kätke rakkautta, täällähän sä hehkutat edelleen. Kuule hei, Kyllä se onni oli täydellistä meilläkin. Sinä et vain tiedä siitä mitään. Luovutin sen sinulle ihan vain siksi, että saat sinäkin poloinen kokea saman niin ei tarvi kenekään toisen avioliittoon tukkia.
        Katsos kuten itse sanoit,"Jos rakastat niin päästät" no päästin. Mitä vielä pyydät. Minun tunnustusta katkeruudestani saat todella odotella, älä kuitenkaan tuhlaa ihanaa avioliittoasi odotteluun.

        Älä kätke rakkautta. Kuulehan sinä ja toisetkin täällä kirjoittelevat. Onni ei tule toisesta ihmisestä vaan omasta itsestä. Jos on tyytyväinen itseensä ja elämäänsä, niin ei tarvi kehua retostella.
        Kukaan toinen ihminen ei voi muuttaa sinua itseä, siihen pystyy vain ja ainoastaan sinä itse.
        Kun siloin aikoinaan surin ja olin katkera en osannut ajatella muuta kuin että toinen vei kaikkeni. En nähnyt aurinkoa synkkien pilvien takaa, Luulin elämäni loppuvan.
        Kului vuosia tajutakseni, että se ei todellakaan ole niin. se kaikkeni on minussa itsessä, niissä pienissä asioissa joista elämäni koostuu. Sitä ei voi kukaan toinen viedä.
        Antakaa siis kaikki petetyt ja jätetyt sen oman itsemme ja tyytyväisyyden ja onnemme loistaa kasvoiltanne niin ei syytä loukkaantua kenekään onnen hehkuttamisesta. Sillä he eivät todellakaan tiedä mitä oikea onni on.


      • samaamieltä
        ♡♥♡♥♡♥♡♥ kirjoitti:

        Niinpä voi kun tuolla apllä olisi edes hitunen onnestani se olisi jo enemmän kuin hänellä koskaan ollut ♡

        Kuin myös onnellinen loistaa onnea ympäristöön kyllä siitä riittää muilekin.


      • merry xmas ☆
        eräsex kirjoitti:

        Älä kätke rakkautta. Kuulehan sinä ja toisetkin täällä kirjoittelevat. Onni ei tule toisesta ihmisestä vaan omasta itsestä. Jos on tyytyväinen itseensä ja elämäänsä, niin ei tarvi kehua retostella.
        Kukaan toinen ihminen ei voi muuttaa sinua itseä, siihen pystyy vain ja ainoastaan sinä itse.
        Kun siloin aikoinaan surin ja olin katkera en osannut ajatella muuta kuin että toinen vei kaikkeni. En nähnyt aurinkoa synkkien pilvien takaa, Luulin elämäni loppuvan.
        Kului vuosia tajutakseni, että se ei todellakaan ole niin. se kaikkeni on minussa itsessä, niissä pienissä asioissa joista elämäni koostuu. Sitä ei voi kukaan toinen viedä.
        Antakaa siis kaikki petetyt ja jätetyt sen oman itsemme ja tyytyväisyyden ja onnemme loistaa kasvoiltanne niin ei syytä loukkaantua kenekään onnen hehkuttamisesta. Sillä he eivät todellakaan tiedä mitä oikea onni on.

        Hiukan erimieltä jos sallinet ;) Onnellisen elämän täyttymys tuli kun me kaksi tulimme yhdeksi sitä ennen olin puolikas.
        En ymmärrä miksi täällä saa kirjoittaa vain onnettomat. Täytyyhän meidänkin, onnellisten voida kirjoittaa ja antaa toivoa paremmasta.
        Voi että kun soisin onnea teille kaikilla ja kannustan uskaltamaan rakastamaan!
        Sinäkin eräsex ei muuta kuin onnea etsimään ja onnelle avoimeksi niin huomaat mitä tarkoitan.


      • eräsex
        merry xmas ☆ kirjoitti:

        Hiukan erimieltä jos sallinet ;) Onnellisen elämän täyttymys tuli kun me kaksi tulimme yhdeksi sitä ennen olin puolikas.
        En ymmärrä miksi täällä saa kirjoittaa vain onnettomat. Täytyyhän meidänkin, onnellisten voida kirjoittaa ja antaa toivoa paremmasta.
        Voi että kun soisin onnea teille kaikilla ja kannustan uskaltamaan rakastamaan!
        Sinäkin eräsex ei muuta kuin onnea etsimään ja onnelle avoimeksi niin huomaat mitä tarkoitan.

        Hiukan erimieltä kanssasi jos sallit. Ajatellapa jos se toinen puolikas lähtee. Silloin ei ole onnesi täydellinen olet vain puolikas.

        Niin minäkin luulin, mutta olen vuosein varrella viisastunut ja oppinut arvostaan omaa elämää, rauhaa. kunnioittamaan ja rakastamaan itseäni. Löytänyt onnen jota ei toinen ihminen tuo eikä voi myöskään viedä.

        Minulla on kyllä mies älä luulekaan että olisin yksin mutta tiedän nyt että onneni ei ole hänestä kiinni. Elämäni ei loppuisi jos hän lähtisi. Viihdymme kyllä yhdessä harrastamme asioita yhdessä ja myös erikseen. Kumpikaan meistä ei tarvitse toista ollakseen onnellinen. Meillä vain synkkaa yhdessä.

        Sellaista on kahden aikuisen onnellisen ihmisen rakkaus-suhde. Tiedän että suhteeni on turvallinen. Meidän ei tarvitse pönkittää toisiamme ollaksemme onnellisia. Hui hai, En edes jaksaisi kyljessä kyhnöttävää miestä. Kummallakin pitää olla tilaa. Onni ja rakaus ei kuole jos antaa toiselle tilaa ja uskaltaa olla yksinkin onnellinen.


      • aatonaatto
        älä kätke rakkautta kirjoitti:

        Minuulle tuli aloituksesta mieleen kuka ap on? Haisee katkeralle exälle tuo kysymys. Kukaan ei ehkä hehkuta exälle...mutta kaikki eivät nähdä onnellisia varsinkin jos eivät nauti omastaan.

        älä kätke rakkautta. kyllä me kaikki tiedämme "kuka" ap on. hän on pahoillaan exänsä onnesta ja on ehkä tavannut tämän uuden onnensa seurassa. vielä tuore ero tai sitten kuuluu ryhmään "ikuisesti entisessä" elämässä. ei onnelliset exille hehkuta en usko sitä. mutta ihanaa vielänäin joulun alla nähdä onnea ja hymyileviä kasvoja.


      • inhimillisyys
        aatonaatto kirjoitti:

        älä kätke rakkautta. kyllä me kaikki tiedämme "kuka" ap on. hän on pahoillaan exänsä onnesta ja on ehkä tavannut tämän uuden onnensa seurassa. vielä tuore ero tai sitten kuuluu ryhmään "ikuisesti entisessä" elämässä. ei onnelliset exille hehkuta en usko sitä. mutta ihanaa vielänäin joulun alla nähdä onnea ja hymyileviä kasvoja.

        Puuttumatta siihen kuka on aloittaja niin pyydän sinua edes välähdyksenomaisesti kuvittelemaan itsesi petetyn/jätetyn vaimon tilalle tuohon samaan kohtaamiseen!
        Tervetuloa sitten kertomaan tunteistasi/tunnelmistasi tänne palstalle?
        Uskon, että silloin sinunkin onnellinen, mutta omahyväinen hymysi hyytyisi!


      • ilo on ilmaista
        aatonaatto kirjoitti:

        älä kätke rakkautta. kyllä me kaikki tiedämme "kuka" ap on. hän on pahoillaan exänsä onnesta ja on ehkä tavannut tämän uuden onnensa seurassa. vielä tuore ero tai sitten kuuluu ryhmään "ikuisesti entisessä" elämässä. ei onnelliset exille hehkuta en usko sitä. mutta ihanaa vielänäin joulun alla nähdä onnea ja hymyileviä kasvoja.

        aatonaatto, aivan sama kuka ja millä perustein on aloituksen tehnyt. Aihe on hyvä ja kaipaa ajatuksia siitä miksi todellakin niin monet ykköstyneet tässäkin ketjussa hehkuttavat ja haluavat ärsyttää. Kuten sinä ja mainitsemasi "älä kätke rakkautta" tässäkin ketjussa teette. Vai keskusteletko sinä itsesi kanssa yrittäessäsi ärsyttää jotakuta joka nyt ei näytä herjoillesi lämpiävän.

        Sinulle/teille pitäisi tehdä "lupa mollata exiä aloitus", joka taatusti täyttyis alta aika yksikön exiä mitätöivistä ja mollaavista kommenteista.


      • ilona*
        merry xmas ☆ kirjoitti:

        Hiukan erimieltä jos sallinet ;) Onnellisen elämän täyttymys tuli kun me kaksi tulimme yhdeksi sitä ennen olin puolikas.
        En ymmärrä miksi täällä saa kirjoittaa vain onnettomat. Täytyyhän meidänkin, onnellisten voida kirjoittaa ja antaa toivoa paremmasta.
        Voi että kun soisin onnea teille kaikilla ja kannustan uskaltamaan rakastamaan!
        Sinäkin eräsex ei muuta kuin onnea etsimään ja onnelle avoimeksi niin huomaat mitä tarkoitan.

        "Onnellisen elämän täyttymys tuli kun me kaksi tulimme yhdeksi sitä ennen olin puolikas."

        Parisuhde ei onnistu, ellei siinä ole KAKSI omanlaistansa, itsenäistä ihmistä. Vasta silloin onni ja rakkauskin toimii, molemmin puolin.


      • kiitos sanoistasi
        eräsex kirjoitti:

        Älä kätke rakkautta. Kuulehan sinä ja toisetkin täällä kirjoittelevat. Onni ei tule toisesta ihmisestä vaan omasta itsestä. Jos on tyytyväinen itseensä ja elämäänsä, niin ei tarvi kehua retostella.
        Kukaan toinen ihminen ei voi muuttaa sinua itseä, siihen pystyy vain ja ainoastaan sinä itse.
        Kun siloin aikoinaan surin ja olin katkera en osannut ajatella muuta kuin että toinen vei kaikkeni. En nähnyt aurinkoa synkkien pilvien takaa, Luulin elämäni loppuvan.
        Kului vuosia tajutakseni, että se ei todellakaan ole niin. se kaikkeni on minussa itsessä, niissä pienissä asioissa joista elämäni koostuu. Sitä ei voi kukaan toinen viedä.
        Antakaa siis kaikki petetyt ja jätetyt sen oman itsemme ja tyytyväisyyden ja onnemme loistaa kasvoiltanne niin ei syytä loukkaantua kenekään onnen hehkuttamisesta. Sillä he eivät todellakaan tiedä mitä oikea onni on.

        eräsex. Jaksat lohduttaa ja luoda uskoa valoisempaan huomiseen.


      • kiitos sanoistasi
        inhimillisyys kirjoitti:

        Puuttumatta siihen kuka on aloittaja niin pyydän sinua edes välähdyksenomaisesti kuvittelemaan itsesi petetyn/jätetyn vaimon tilalle tuohon samaan kohtaamiseen!
        Tervetuloa sitten kertomaan tunteistasi/tunnelmistasi tänne palstalle?
        Uskon, että silloin sinunkin onnellinen, mutta omahyväinen hymysi hyytyisi!

        inhimillisyys. Saman tahtoisin nähdä minäkin.


      • h on aina h
        ilo on ilmaista kirjoitti:

        aatonaatto, aivan sama kuka ja millä perustein on aloituksen tehnyt. Aihe on hyvä ja kaipaa ajatuksia siitä miksi todellakin niin monet ykköstyneet tässäkin ketjussa hehkuttavat ja haluavat ärsyttää. Kuten sinä ja mainitsemasi "älä kätke rakkautta" tässäkin ketjussa teette. Vai keskusteletko sinä itsesi kanssa yrittäessäsi ärsyttää jotakuta joka nyt ei näytä herjoillesi lämpiävän.

        Sinulle/teille pitäisi tehdä "lupa mollata exiä aloitus", joka taatusti täyttyis alta aika yksikön exiä mitätöivistä ja mollaavista kommenteista.

        Kuule ne ykköstyneet entiset salanaiset yrittävät vimmatusti tehdä itsestään hyvän ja kunniallisen naisen. Kukapa huoran maineen hyväksi nostais ellei entinen huora itse.


    • Rakastunut elämään

      Siinä se onni on.

    • ruskeat silmät

      Väite, että vain toinen ihminen tekisi onnesta täydellisen osoittaa ainoastaan väittäjän olevan läheisriippuvainen.

      Jolla onni on se onnen kätkeköön pitää täysin paikkansa, Omaan elämään tyytyväinen, onnellinen ihminen ei retostele. Hänen ei tarvi tehdä sitä. Onnellisuus näkyy silmistä.

      • outoasakkia nämä exät

        Joopas nyt on exät liikekannalla kun joku tunnusti rakkauttaan ja että vain kahden ihmisen välinen rakkaus tuo täyttymyksen.
        Olen yksinkin onnellinen nautin rauhasta ja hiljaisuudesta silti elämän onni tulee hetkistä toisen kanssa kun ne yhdessä jaetaan, rakastetun,ystävän kanssa.
        En koe olevani riippuvainen olen normaali ihminen joka nauttii elämästä ja en häpeä elämääni voin kuuluttaa sitä toreilla jos huvittaa.


      • kunpa tietäisit
        outoasakkia nämä exät kirjoitti:

        Joopas nyt on exät liikekannalla kun joku tunnusti rakkauttaan ja että vain kahden ihmisen välinen rakkaus tuo täyttymyksen.
        Olen yksinkin onnellinen nautin rauhasta ja hiljaisuudesta silti elämän onni tulee hetkistä toisen kanssa kun ne yhdessä jaetaan, rakastetun,ystävän kanssa.
        En koe olevani riippuvainen olen normaali ihminen joka nauttii elämästä ja en häpeä elämääni voin kuuluttaa sitä toreilla jos huvittaa.

        outoasakkia nämä exät, totta mutta jotkut nyxät ovat täysin urpoja. Varsinkin eräs.


    • Oudot tapaukset

      Sorry, mutta minä en ymmärrä miksi nykyiset ykköset eli entiset kakkoset palaavat uskottomuuspalstalle onneaan hehkuttamaan? Eikö heillä ole muuta ajanvietettä näin joulun alla? Luulisi että heillä ei enää riitä mielenkiintoa palstaa kohtaan.

      Oikeampi palsta olisi parisuhde tai avoliitto jos se suhde on edes sinne asti kuitenkaan kestänyt!

      Minulle tulee näistä kommenteista mieleen, että täällä ilakoivat eivät ole vieläkään ykköstyneet vaan se on toiveissa ehkä ensi jouluna! Paha mieli ja pettymys suhteessa laittaa joillekin "sammakoita" suuhun!

      • kysymyksiä

        oudot tapaukset. Kyllä täällä ihan ykköstyneetkin ilakoivat. Tulevat tänne (ainakin yksi nyx) vaanimaan jätettyjä saadakseen kiusata.Minä ihmettelen vain että miksi? Onko syy oma epävarmuus suhteessa vai jokin muu?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe