TSI + DSG ruikuttajat

onnellinen omistaja

Olen hieman hämilläni lukenut palstan keskusteluja volkkareista ja niiden laadusta. Tosiasiahan näyttää olevan se, että volkkari on yksi Suomen suosituimmista autoista. Siihen lienee syynsä. Se että vikojakin on löytynyt on tosiasia. Nyt sitten kiinnostaisi ne rosentit eli paljonko niitä vikoja sitten oikein on kokonaismääriin suhteutettuna. Itsellä on ollut jos jonnillaista autoa ja merkkiä. Niissä kaikissa oli hyviä ja vähemmän hyviä ominaisuuksia. Esim. Ford Sierralla ajelin yli 300 tkm ilman vikoja, öljyt toki vaihdoin aina kaksi kertaa useammin kuin olisi pitänyt. Viimeisin auto oli Golf 2,0 dieseli. Sillä ajelin lähes 200 tkm ilman mitään ihmeellistä. Nyt olen uuden Golfin TSI DSG omistaja. Ajattelin jatkaa tuota hyväksi havaitsemaani hyvää huolenpitoa eli öljyjen ylimääräisiä vaihtoja ym huoltotoimenpiteiden suorittamista. Ja jos jotain ilmenee, niin takuu hoitaa hommat. Eli ruikutus pois ja ajamaan.

53

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmä rinki.........

      Joo, vaivaiset 2 vuota takuu hoitaa eikä venäläisessä ruletissakaan
      aina käy huonosti.

    • MJK.

      Siinäpä se ongelma onkin, että takuu ei hoida hommia. Takuu on kirjaimellisesti 2 vuotta REKISTERÖINNISTÄ, ei auton luovutuspäivästä. Ostin auton niin, että verojen takia se piti rekisteröidä 30.3.12, mutta auton sain vasta 10.4.12, onneksi tänä 10 päivän aikana ei tapahtunut mitää.
      Takuuajan jälkeen on mustettava vaatia korjausta virhevastuuseen ja siinä liikkeessä mistä auto on ostettu. Jos vaatii takuuseen, niin ei saa mitään.

      • Kokemusta on

        Jos takuu on ongelma, niin neuvottele se kauppaan huoltosopimuksen muodossa. 4 vuotta /80 000km huoltoineen maksaa 600e/vuosi ja tiedät kulut tasan tarkkaan. Muista, että autot on huollettava joka tapauksessa, jolloin huollot kuuluu tuohon sopimukseen. Itse jätin käyttämättä, koska olen ajanut jo useammalla tsi-dsg-autolla eikä ongelmia ole ollut.

        Toisaalta 2003 Corolla stw uutena ostettuna piti käydä 80 000km matkalla 2 tkm , 15tkm, 30tkm 45tkm 60tkm ja 75tkm huolloissa, joiden lisäksi 6 pajakäyntiä (polttimot. useasti vaihdoin itse kun ei jaksanut ruveta säätämään pajalle). Eli ainaista ravaamista, todella.

        Heti uutuuttaan (alle 5tkm) Corollasta meni sisältäavattava bensatankinluukku jumiin kesäkuumalla musta auto (tarvittiin peltiseppää), iskareitten takia kahteen otteeseen uusinnat etu -sekä takaiskarit uusiksi takuuseen. Polttimoita käytiin sitten uusimassa tuhka tiheään, jolloin päättivät lopulta vaihtaa sitten koko sähköjärjestelmän.
        Todella tutuksi tuli huoltokorjaamo Toyotalla kun tuolloin toisena autona oli Yaris, missä ei ollut mitään varsinaista vikaa, mutta huolloissa mentiinkin samaan tahtiin kuin Corollalla, kun sattumoisin meillä kummallakin oli tuolloin omaa autoa tarvitseva työ...

        Vaihdoimme sitten VAG-kulkineisiin DSG TSI yhdistelmillä. Mitään vikaa ei ole ollut. Nyt on ollut viisi ko. yhditelmällä olevaa autoa ilman vikoja. Jatkan niin pitkään kuin homma toimii näin.


    • tuliko selväksi

      sierra ja diisselautot ovat aivan eri kestävyysluokan, ja tekniikan omaavia kulkuneuvoja,,, nyt asia koskee näitä dsg ja tsi moottoreita,,, ne ei toimi ..

    • syrjäytyneet nörtit?

      Röllien mukaan jokainen Voikkari laukeaa ´muutaman tuhannen kilsan jälkeen ja kuitenkin noita näkee liikenteessä jatkuvasti ja kauppa käy.
      Ihan sama kuin väittäisi valkoista mustaksi, mutta ehkä röllin sielunmaailma on sellainen.

      • ruahaha

        "Röllien mukaan jokainen Voikkari laukeaa ´muutaman tuhannen kilsan jälkeen ja kuitenkin noita näkee liikenteessä jatkuvasti ja kauppa käy"

        Nuo mainitsemasi volkkarit ovat tulleet juuri korjaamolta, tai kaupan ovesta ulos. Ovat kotimatkalla........


      • Miksimiksi
        ruahaha kirjoitti:

        "Röllien mukaan jokainen Voikkari laukeaa ´muutaman tuhannen kilsan jälkeen ja kuitenkin noita näkee liikenteessä jatkuvasti ja kauppa käy"

        Nuo mainitsemasi volkkarit ovat tulleet juuri korjaamolta, tai kaupan ovesta ulos. Ovat kotimatkalla........

        Ihmetyttää miksi joku viitsii tällaisia juttuja kirjoittaa. Ei mitään järkeä, ei edes hauska. Mikä sun motiivisi on? Kiinnostaa oikeasti.


    • Naurava kulkuri

      Kannattaa vain ajella enemmämn ja lukea sontaa vähemmän. Ei mikään kirjoittelu ole yhtään autoa rikkonut. Tuollaisen kirjoittelu vain kertoo miten paljon huomiota markkinajohtaja kerää.
      Kun ominaisuudet ovat sillä tasolla ettei sieltä löydy edes kaivamalla mitään vidduilemisen aihetta, jäljelle jää tuo ainahajoo-lässyttäminen.
      Niin kauan kun oma auto toimii moitteetta, tietää että ajaa luokkansa parhaalla autolla. Mikäs tässä on hymyillessä. Jo aika monta vuotta putkeen.

    • Realistic

      Luuletteko te oikeasti, että taloussanomat ym.lehdet tekee juttuja muutaman tapauksen perusteella? Kyllä siihen nyt vähän enemmän vaaditaan ja turhasta tuskin kirjoitetaan.
      Tapauksia sattuu olemaan kuitenkin niin paljon, että se vaikuttaa jo vaihtoarvoon ja liike ei ota mielellään riskiä, kun ei voi päällepäin nähdä onko tässä yksilössä juuri vikaa vai ei.
      Itse en ottaisi turhaa riskiä hankkimalla takuun ohittanutta tsi/dsg autoa, koska takuuaikanakaan ei näytä korjauskustannusten kohdistumisesta aina olevan selvyyttä.

      • Pois rekisteristä

        "Tapauksia sattuu olemaan kuitenkin niin paljon, että se vaikuttaa jo vaihtoarvoon ja liike ei ota mielellään riskiä, kun ei voi päällepäin nähdä onko tässä yksilössä juuri vikaa vai ei."

        Tämähän on loistava uutinen käytettyä volkkaria ostavalle. Varsinkin jos niitä mustapekkoja on suhteellisen harvassa.
        Aika normaaleja hintoja näyttävät vielä kuitenkin pyytävän vaikka vanhimmat DSG-autot ovat jo yli kymmenvuotiaita. Kun uuden tekniikan isoimmat ongelmat ovat kuitenkin aina niissä ekoissa erissä.

        Vakavat ongelmat pitäisi näkyä siinä ettei vanhoja DSG-volkkareita olisi enää tarjolla käytettyinä. Vanhan auton isompi remontti poistaa auton rekisteristä kun halpaa ei kannata korjata. Tuon ikäisen pitäisi olla muilta osin hyvässä kunnossa joten sellainen yritettäisiin myydä varaosiksi. Onko tällaisia näkynyt?


    • TSIsti

      Käytin juuri -08 1.4 TSI Golfia huollossa.100.000km on mittarissa. Kyseessä on ketjuvetoinen versio ja kyselin huoltojampalta mielipidettä koneen kestävyydestä. Jamppa suositteli öljynvaihtoväliksi 15-20tkm tästä eteenpäin koneen kestävyyden parantamiseksi. Kone on muuten vahva, mutta ketju venyy käytössä. Jossain vaiheessa se alkaa pitämään ääntä kylmänä startatessa ja sitten se pitää vaihtaa. Yleensä vaihto tulee eteen noin 200.000km kohdalla ja se maksaa noin 1.500€.

      Mahtava kone ominaisuuksiltaan, mutta tällaiseen vaihtoon ja kuluihin pitää varautua jos ajaa autolla pitkään. En silti vaihtaisi mihinkään vapari nuhapumppuun.

      • itse huoltojamppako

        se kehittelee juttujaan, jotta jollai tsi vinksvonkkelilla pääsis 200tkm, vaihtamatta moottoria 2 krt. Sitä ei usko kukaan.. 80-luvulla oli mersuissa mahtava maine samalla tavoin,,lötylaiskat diisselit kesti, mutta bensiinikoneissa oli jos jotai vaivaa,, kalleinta oli nokka-akselit vaihdella alle 200tkm.. Sitten ne väljät alustanosat. Mutta jokainen kehui ajokkiaan, ja vioista ei kerrottu mitään, vaikka tosiasiassa Japanin mobiilit jo siihen aikaan valovuoden edellä kehityksestä.


    • Das Romu

      Ja sinun mielestä 1.4 Tsi on tehokas, ainakin lähihistorian heikoin kone kestävyydeltään.

      • TSIsti

        Meitä on moneen junaan. Mä ajan mielelläni tehokkaalla koneella johon joutuu vaihtamaan nokkaketjun 200000km välein. Jos vaihtoehtona on ajaa ne kilometrit säälittävällä nuhapumpulla. Elämä on valintoja.


    • ertr

      "Meitä on moneen junaan. Mä ajan mielelläni tehokkaalla koneella johon joutuu vaihtamaan nokkaketjun 200000km välein. Jos vaihtoehtona on ajaa ne kilometrit säälittävällä nuhapumpulla. Elämä on valintoja."

      Paremminkin tehokkaalla koneella jonka joutuu vaihtamaan kokonaan uuteen siinä 50 - 150 000km kohdilla.

      • Kansa tietää

        "Paremminkin tehokkaalla koneella jonka joutuu vaihtamaan kokonaan uuteen siinä 50 - 150 000km kohdilla. "

        Tämä on juuri niitä takarivin autonvalmistajien juttuja. Vuodesta toiseen myydään kivikautista tekniikkaa ja ainoa iso toive on se että uuden tekniikan autot hajoisivat. Myyntitilastot näyttävät sen että ostavaa yleisöä ei kiinnosta muinaisjäänteet.
        Ei voi syyttää kansaa. Kun raha on tiukassa, ei kannata sijoittaa laskevaan aurinkoon.


      • Oma kokemus
        Kansa tietää kirjoitti:

        "Paremminkin tehokkaalla koneella jonka joutuu vaihtamaan kokonaan uuteen siinä 50 - 150 000km kohdilla. "

        Tämä on juuri niitä takarivin autonvalmistajien juttuja. Vuodesta toiseen myydään kivikautista tekniikkaa ja ainoa iso toive on se että uuden tekniikan autot hajoisivat. Myyntitilastot näyttävät sen että ostavaa yleisöä ei kiinnosta muinaisjäänteet.
        Ei voi syyttää kansaa. Kun raha on tiukassa, ei kannata sijoittaa laskevaan aurinkoon.

        Pääsin itse seuraamaan kuinka 1.4 Volkkarin TSi kone puretttiin, olin paikalla ihan siksi, että näkisin mitä hienoa siinä moottorissa on.
        Kokemus oli karu, siitä moottorista ei löydy mitään mitä ei olisi keksitty jo vähintään 100 vuotta sitten. Perusratkaisultaan koneessa on erittäin heikkoja kohtia verrattuna kilpailijoiden täsmälleen saman kokoisiin moottoreihin. Eräs näistä heikoista perusratkaisuista on jakopään ketju, joka on lähes puolta heikompi ja ohuempi kuin kilpailijan vastaava.
        Myöskään moottorin laakerointi ei poikkea millään tavalla vapaastihengittävän laakeroinneista, jos otetaan huomioon se, että koneesta saadaan turbolla enemmän vääntöä, se ei millään tavalla ole korreloitunut laakerien mitoitukseen.
        Männät ovat ihan samat kuin ennen turboa olleissa VW moottoreissa, niissä ei ole mitään eroa edeltäjiin.
        Kansi on ihan perus 16 venttiilinen ja paljon hienompia löytyy kilpailijoiden muuttuvista ajoituksista.
        Turbo edustaa sitä Biltemakamaa mitä saa puoli ilmaiseksi lähes joka paikasta, Turbon jäähdytys ei poikkea mitenkään halpisturbosta, ja sen laakerointi on jopa huonompi kuin vastaavan halpisturbon. Kun vielä muistaa, että turbo keksittiin jo yli 100vuotta sitten en oikein näe pohjaa puhua edelläkävijätekniikasta tämän moottorin osalta. moottorin oljynkiertokin on ihan samalla tavalla toteutettu kuin vanhassa 1.4 Polon koneessa.
        Sähköistä ohjausta ei päästy purkamaan, mutta on väärin puhua edistyksellisestä moottoritekniikasta, jos se edistyksellisyys löytyy sieltä.
        Itse perusmoottori on halvan auton moottori, joka on löytynyt jo vuosikymmeniä lähes muuttumattomana minkä hyvänsä auton konepellin alta.


      • persu34
        Oma kokemus kirjoitti:

        Pääsin itse seuraamaan kuinka 1.4 Volkkarin TSi kone puretttiin, olin paikalla ihan siksi, että näkisin mitä hienoa siinä moottorissa on.
        Kokemus oli karu, siitä moottorista ei löydy mitään mitä ei olisi keksitty jo vähintään 100 vuotta sitten. Perusratkaisultaan koneessa on erittäin heikkoja kohtia verrattuna kilpailijoiden täsmälleen saman kokoisiin moottoreihin. Eräs näistä heikoista perusratkaisuista on jakopään ketju, joka on lähes puolta heikompi ja ohuempi kuin kilpailijan vastaava.
        Myöskään moottorin laakerointi ei poikkea millään tavalla vapaastihengittävän laakeroinneista, jos otetaan huomioon se, että koneesta saadaan turbolla enemmän vääntöä, se ei millään tavalla ole korreloitunut laakerien mitoitukseen.
        Männät ovat ihan samat kuin ennen turboa olleissa VW moottoreissa, niissä ei ole mitään eroa edeltäjiin.
        Kansi on ihan perus 16 venttiilinen ja paljon hienompia löytyy kilpailijoiden muuttuvista ajoituksista.
        Turbo edustaa sitä Biltemakamaa mitä saa puoli ilmaiseksi lähes joka paikasta, Turbon jäähdytys ei poikkea mitenkään halpisturbosta, ja sen laakerointi on jopa huonompi kuin vastaavan halpisturbon. Kun vielä muistaa, että turbo keksittiin jo yli 100vuotta sitten en oikein näe pohjaa puhua edelläkävijätekniikasta tämän moottorin osalta. moottorin oljynkiertokin on ihan samalla tavalla toteutettu kuin vanhassa 1.4 Polon koneessa.
        Sähköistä ohjausta ei päästy purkamaan, mutta on väärin puhua edistyksellisestä moottoritekniikasta, jos se edistyksellisyys löytyy sieltä.
        Itse perusmoottori on halvan auton moottori, joka on löytynyt jo vuosikymmeniä lähes muuttumattomana minkä hyvänsä auton konepellin alta.

        Ainasanonu samaa.


      • downsizing
        Oma kokemus kirjoitti:

        Pääsin itse seuraamaan kuinka 1.4 Volkkarin TSi kone puretttiin, olin paikalla ihan siksi, että näkisin mitä hienoa siinä moottorissa on.
        Kokemus oli karu, siitä moottorista ei löydy mitään mitä ei olisi keksitty jo vähintään 100 vuotta sitten. Perusratkaisultaan koneessa on erittäin heikkoja kohtia verrattuna kilpailijoiden täsmälleen saman kokoisiin moottoreihin. Eräs näistä heikoista perusratkaisuista on jakopään ketju, joka on lähes puolta heikompi ja ohuempi kuin kilpailijan vastaava.
        Myöskään moottorin laakerointi ei poikkea millään tavalla vapaastihengittävän laakeroinneista, jos otetaan huomioon se, että koneesta saadaan turbolla enemmän vääntöä, se ei millään tavalla ole korreloitunut laakerien mitoitukseen.
        Männät ovat ihan samat kuin ennen turboa olleissa VW moottoreissa, niissä ei ole mitään eroa edeltäjiin.
        Kansi on ihan perus 16 venttiilinen ja paljon hienompia löytyy kilpailijoiden muuttuvista ajoituksista.
        Turbo edustaa sitä Biltemakamaa mitä saa puoli ilmaiseksi lähes joka paikasta, Turbon jäähdytys ei poikkea mitenkään halpisturbosta, ja sen laakerointi on jopa huonompi kuin vastaavan halpisturbon. Kun vielä muistaa, että turbo keksittiin jo yli 100vuotta sitten en oikein näe pohjaa puhua edelläkävijätekniikasta tämän moottorin osalta. moottorin oljynkiertokin on ihan samalla tavalla toteutettu kuin vanhassa 1.4 Polon koneessa.
        Sähköistä ohjausta ei päästy purkamaan, mutta on väärin puhua edistyksellisestä moottoritekniikasta, jos se edistyksellisyys löytyy sieltä.
        Itse perusmoottori on halvan auton moottori, joka on löytynyt jo vuosikymmeniä lähes muuttumattomana minkä hyvänsä auton konepellin alta.

        "moottorista ei löydy mitään mitä ei olisi keksitty jo vähintään 100 vuotta sitten."

        Sehän tuollaisen perus downsizing-koneen iso idea on. Pelkästään koeteltua perustekniikkaa mutta loistavat kulutus/suoritusarvot.
        Ahtaminen on vähän kuin laillistettu douppaus.


      • anu s.
        persu34 kirjoitti:

        Ainasanonu samaa.

        Olenko Onnekas volsun omistaja. Edellinen ol pikkuauto polo, 6 vuotta uutena, tomaatti. Ei mittä vikka. Sisko osti uuren fiestan tyttärelleen ja siin on jo kolomes vuores vaik mitä jarrua ym....ym


        Ny olen aikas tyytyväinen Golfin omistaja-ajaja. On siiin DSG/miekälie TSI. Käytän paljon taxia, vw:läiset taxit ovat kommentoineet: loota kestää kyl. ku ajaa riuhtamatta.


        Paljon hyviä km:iä volkkareille


      • Perusasioita
        Oma kokemus kirjoitti:

        Pääsin itse seuraamaan kuinka 1.4 Volkkarin TSi kone puretttiin, olin paikalla ihan siksi, että näkisin mitä hienoa siinä moottorissa on.
        Kokemus oli karu, siitä moottorista ei löydy mitään mitä ei olisi keksitty jo vähintään 100 vuotta sitten. Perusratkaisultaan koneessa on erittäin heikkoja kohtia verrattuna kilpailijoiden täsmälleen saman kokoisiin moottoreihin. Eräs näistä heikoista perusratkaisuista on jakopään ketju, joka on lähes puolta heikompi ja ohuempi kuin kilpailijan vastaava.
        Myöskään moottorin laakerointi ei poikkea millään tavalla vapaastihengittävän laakeroinneista, jos otetaan huomioon se, että koneesta saadaan turbolla enemmän vääntöä, se ei millään tavalla ole korreloitunut laakerien mitoitukseen.
        Männät ovat ihan samat kuin ennen turboa olleissa VW moottoreissa, niissä ei ole mitään eroa edeltäjiin.
        Kansi on ihan perus 16 venttiilinen ja paljon hienompia löytyy kilpailijoiden muuttuvista ajoituksista.
        Turbo edustaa sitä Biltemakamaa mitä saa puoli ilmaiseksi lähes joka paikasta, Turbon jäähdytys ei poikkea mitenkään halpisturbosta, ja sen laakerointi on jopa huonompi kuin vastaavan halpisturbon. Kun vielä muistaa, että turbo keksittiin jo yli 100vuotta sitten en oikein näe pohjaa puhua edelläkävijätekniikasta tämän moottorin osalta. moottorin oljynkiertokin on ihan samalla tavalla toteutettu kuin vanhassa 1.4 Polon koneessa.
        Sähköistä ohjausta ei päästy purkamaan, mutta on väärin puhua edistyksellisestä moottoritekniikasta, jos se edistyksellisyys löytyy sieltä.
        Itse perusmoottori on halvan auton moottori, joka on löytynyt jo vuosikymmeniä lähes muuttumattomana minkä hyvänsä auton konepellin alta.

        "Kansi on ihan perus 16 venttiilinen ja paljon hienompia löytyy kilpailijoiden muuttuvista ajoituksista."

        Et taida ymmärtää paljoakaan tekniikasta. Muuttuvia ajoituksia tarvitaan vapareissa parantamaan moottorin hengitystä.
        Miksi ahdettuun koneeseen rakennettaisiin tuollaista?


      • Näin se menee

        Katselepa huoltosopimushintoja yli 150 000km sellaisille ja vertaa esimerkiksi Toyotan vastaaviin. huomaat, että Volkkarin riskienhallinta luottaa omaansa, toisin kuin Toyota.

        Kumpaanhan sitä uskoisi ? Volkkarin riskienhallintalaskelmiin, vai yksittäiseen suoli24 paskanjauhajaan.


    • Mitä ihmettä

      Missä ne "loistavat" kulutusarvot piilee, kyseinen moottori kuluttaa vähintään saman kuin samankokoinen 10 vuotta vanha moottorikin, tämähän nähtiin kun moottorin kulutusta mitattiin todellisuudessa. Siis kyseessä on erikoisen huonokestoinen moottori, johon on turbolla ryyditetty vääntöä, jota moottori ei kestä.

      • Luusereita

        "Missä ne "loistavat" kulutusarvot piilee, kyseinen moottori kuluttaa vähintään saman kuin samankokoinen 10 vuotta vanha moottorikin, tämähän nähtiin kun moottorin kulutusta mitattiin todellisuudessa."

        Tästä olisi kiva nähdä jotain faktaa, muualtakin kuin esson baarista. Linkki olisi kiva.

        On nää niin spedejä.


      • kuskista kiinni
        Luusereita kirjoitti:

        "Missä ne "loistavat" kulutusarvot piilee, kyseinen moottori kuluttaa vähintään saman kuin samankokoinen 10 vuotta vanha moottorikin, tämähän nähtiin kun moottorin kulutusta mitattiin todellisuudessa."

        Tästä olisi kiva nähdä jotain faktaa, muualtakin kuin esson baarista. Linkki olisi kiva.

        On nää niin spedejä.

        Nämä rölit eivät osaa ajatella asiaa yhtään syvällisemmin. Jos nämä nykyiset moottorit laitettaisiin niihin "10 vuotta vanhoihin vähänkuluttaviin pikkuautohin", niin ne suoraan sanoaen lentäisivät ja jos ne vanhat koneet laitettaisiin nykyisiin autoihin, niin ne matelisivat teiden tukkoina ja ryystäisivät bensaa simona, eikä niissä olisi kaikkia nykyisiä mukavuus- ja turvallisuusvarusteita.
        Näillä uusilla autoilla pitää ajaa rauhallisen normaalisti, niin ne menee pirun pienellä, mutta niiden teho ja kiihtyvyys koukuttaa ajamaan reippaammin ja tietenkin silloin kulutuskin kasvaa suhteessa.


      • tsi juntit heii
        kuskista kiinni kirjoitti:

        Nämä rölit eivät osaa ajatella asiaa yhtään syvällisemmin. Jos nämä nykyiset moottorit laitettaisiin niihin "10 vuotta vanhoihin vähänkuluttaviin pikkuautohin", niin ne suoraan sanoaen lentäisivät ja jos ne vanhat koneet laitettaisiin nykyisiin autoihin, niin ne matelisivat teiden tukkoina ja ryystäisivät bensaa simona, eikä niissä olisi kaikkia nykyisiä mukavuus- ja turvallisuusvarusteita.
        Näillä uusilla autoilla pitää ajaa rauhallisen normaalisti, niin ne menee pirun pienellä, mutta niiden teho ja kiihtyvyys koukuttaa ajamaan reippaammin ja tietenkin silloin kulutuskin kasvaa suhteessa.

        "näillä uusilla autoilla pitää ajaa rauhallisen normaalisti, niin ne menee pirun pienellä .. ", mitä niistä turboista ja mitättömistä väännöistä on hyötyä, jos kuitenkin rauhallisesta madellaan tien tukkona, jottei kulutus nouse pilviin.. Ostakaa juntit nyky diissel,, niissä kulutuslukemat pysyvät pieninä, ja oikeita ja isoja vääntöjä saa käyttää rohkeasti, eikä se näy kulutuksessa, eikä ajotyylissä, eikä tartte selitellä täällä olemattomia.


      • Siinä Faktaa
        Luusereita kirjoitti:

        "Missä ne "loistavat" kulutusarvot piilee, kyseinen moottori kuluttaa vähintään saman kuin samankokoinen 10 vuotta vanha moottorikin, tämähän nähtiin kun moottorin kulutusta mitattiin todellisuudessa."

        Tästä olisi kiva nähdä jotain faktaa, muualtakin kuin esson baarista. Linkki olisi kiva.

        On nää niin spedejä.

        Faktaa...
        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/08/autojen-kulutus-ja-paastot-kaukana-luvatuista/201413973/304
        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/11/07/autojen-kulutusta-kaunisteltiin-karmein-tapaus-loytyi/201415484/304

        Suurimmat "spedet" löytyy näistä VW uskovaisista jotka hurmoshenkisesti uskoo vain ja ainoastaan Saksassa painettuun tekstiin, joissa heitä kusetetaan 100-0. Sama koskee auton vikoja, VW on tällä hetkellä selvästi markkinoiden huonoin auto tekniikaltaan, mutta nänä uskossaan syvät jaksaa vannoa viattomuuteen vaikka koko maailma tietää miten asia todellisuudessa on.


      • Sörlsesson
        Siinä Faktaa kirjoitti:

        Faktaa...
        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/08/autojen-kulutus-ja-paastot-kaukana-luvatuista/201413973/304
        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/11/07/autojen-kulutusta-kaunisteltiin-karmein-tapaus-loytyi/201415484/304

        Suurimmat "spedet" löytyy näistä VW uskovaisista jotka hurmoshenkisesti uskoo vain ja ainoastaan Saksassa painettuun tekstiin, joissa heitä kusetetaan 100-0. Sama koskee auton vikoja, VW on tällä hetkellä selvästi markkinoiden huonoin auto tekniikaltaan, mutta nänä uskossaan syvät jaksaa vannoa viattomuuteen vaikka koko maailma tietää miten asia todellisuudessa on.

        Voi Osssi sinua taas.
        Kuinka mones kerta kun postaat näitä samoja linkkejä. Ei ole montaa päivää kun ymmärsit mitä EU-normikulutus tarkoittaa. Nyt se näyttää taas unohtuneen.
        Koetas nyt vähän ryhdistäytyä ja yritä edes näyttää mieheltä.

        Kumpikaan linkattu artikkeli ei liity mitenkään VW-tekniikkaan. Jos tällaisia huuhaa-linkkejä levittelevä kaveri ei ole spede niin kuka?


      • Etuskoomiinjuttuihis
        Siinä Faktaa kirjoitti:

        Faktaa...
        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/08/autojen-kulutus-ja-paastot-kaukana-luvatuista/201413973/304
        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/11/07/autojen-kulutusta-kaunisteltiin-karmein-tapaus-loytyi/201415484/304

        Suurimmat "spedet" löytyy näistä VW uskovaisista jotka hurmoshenkisesti uskoo vain ja ainoastaan Saksassa painettuun tekstiin, joissa heitä kusetetaan 100-0. Sama koskee auton vikoja, VW on tällä hetkellä selvästi markkinoiden huonoin auto tekniikaltaan, mutta nänä uskossaan syvät jaksaa vannoa viattomuuteen vaikka koko maailma tietää miten asia todellisuudessa on.

        On niitä "uskovaisia" aika paljon ollut jo viimeiset 10v, kun kauppa vain käy ja käy ja käy ihan huipputasolla koko ajan. Uskotko itsekään, että kauppa kävisi, jos autot hajoaisivat koko ajan?


    • Gtit

      Kyllä nämä nykyiset tsi:t kuluttaa kun ajetaan matka-ajoa ja vähän reippaammin. Oli laina-autona joku 1.4 tai 1.2 tsi niin sehän vei reippaassa ajossa ihan reippaasti yli 7litraa maantiellä. Sit jos ajetaan kaupungissa isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla niin kulutus ok, mut mitenkähän kone siitä tykkää kun karstottuu. Ihan huuhaata tämä downsizing.

      • Omat eurot

        "Ihan huuhaata tämä downsizing. "

        Olen ajanut 80-luvulta saakka toista miljoonaa kilometriä erilaisilla bensakoneilla. Nykyinen TSI vie kaikissa olosuhteissa vähiten bensaa vaikka autojen painot ovat kasvaneet näinä vuosina.
        Aivan sama tälläisten palstalätinöiden suhteen. Mulle merkkaa enemmän se että omat bensalaskut ovat nykyään pienemmät.


      • Niin,einiitäolemuita

        Kerropa yksikin muu auto, joka automaatilla menee 4 päällä, takakontissa kassit ja muut., alle 5 litran ja bensakoneella keskinopeus 63km/h /52km. Auton pitää kulkea yli 200Km/h ja kiihtyä automaatilla ALLE 10S 0-100KM/H. Hinta saa olla varustein 22000e

        Pistä merkit ja mallit tähän alle:


    • Molemmat omistava

      Siis 10 vuoteen autojen painot eivät ole kasvaneet minnekkään, 2002 HB Corolla painaa lähes kilolleen saman kuin 2014 Golf.
      Todellisessa kulutuksessa jos autoja ajetaan samalla nopeudella ei ole mitään kulutuseroa. Golf on pakkasella huomattavasti kylmempi kuin 12 vuotta vanha Corolla.
      Jos ero Golfiin on kasvanut, niin muihin sitä ei ole tullut.

      • Matikka haltuun

        "Olen ajanut 80-luvulta saakka toista miljoonaa kilometriä erilaisilla bensakoneilla. Nykyinen TSI vie kaikissa olosuhteissa vähiten bensaa vaikka autojen painot ovat kasvaneet näinä vuosina."

        "Siis 10 vuoteen autojen painot eivät ole kasvaneet minnekkään, "

        Elon laskuopin mukaan 80-luvusta on kulunut enemmän kuin 10 vuotta.


      • 73x7=511
        Matikka haltuun kirjoitti:

        "Olen ajanut 80-luvulta saakka toista miljoonaa kilometriä erilaisilla bensakoneilla. Nykyinen TSI vie kaikissa olosuhteissa vähiten bensaa vaikka autojen painot ovat kasvaneet näinä vuosina."

        "Siis 10 vuoteen autojen painot eivät ole kasvaneet minnekkään, "

        Elon laskuopin mukaan 80-luvusta on kulunut enemmän kuin 10 vuotta.

        Eli VW:n tekniikka onkin ajastaan jäljessä 30 vuotta, eikä kymmenen vuotta....kiitos tarkennuksesta.


      • Dah?
        73x7=511 kirjoitti:

        Eli VW:n tekniikka onkin ajastaan jäljessä 30 vuotta, eikä kymmenen vuotta....kiitos tarkennuksesta.

        "Eli VW:n tekniikka onkin ajastaan jäljessä 30 vuotta, eikä kymmenen vuotta....kiitos tarkennuksesta. "

        No eihän tässä taas ollut mitään tolkkua. Avaisitko vähän ajatustasi.


      • VAG INSTANTHEAT

        Milloin vain testiin ja huomaat, että Corollasi on paljon kylmempi kuin meidän VAG. Huomaa, että et tiedä NYKYISISTÄ autoista juuri mitään. Vanhat jääkaappi-TSI:t on muinaismuisto. Jotain hyötyä testeistäkin.


    • Bensapena

      Itekin tullu pyöriteltyä niin vanhoilla bensakoneilla kuin näillä nykyisillä turboilla. Ennen 1.6 litranen kulutti maantiellä sen 7-8 L ja kone kesti pitkään, kun vaan jakso ajaa. Nykyiset 1.4 ja 1.2 L vie maantiellä sen saman, mut vähän huolettaa miten kestää.

      • Omaa kokemusta

        "Itekin tullu pyöriteltyä niin vanhoilla bensakoneilla kuin näillä nykyisillä turboilla. Ennen 1.6 litranen kulutti maantiellä sen 7-8 L ja kone kesti pitkään, kun vaan jakso ajaa. Nykyiset 1.4 ja 1.2 L vie maantiellä sen saman, "

        Millä turbolla sä ajat? 1,4TSI vie pikkaisen alle kuutta litraa maantieajossa. Kokemusta tästä on niin monta itse maksettua tankillista että ei tarvitse netistä hakea tietoa.


      • testattu on
        Omaa kokemusta kirjoitti:

        "Itekin tullu pyöriteltyä niin vanhoilla bensakoneilla kuin näillä nykyisillä turboilla. Ennen 1.6 litranen kulutti maantiellä sen 7-8 L ja kone kesti pitkään, kun vaan jakso ajaa. Nykyiset 1.4 ja 1.2 L vie maantiellä sen saman, "

        Millä turbolla sä ajat? 1,4TSI vie pikkaisen alle kuutta litraa maantieajossa. Kokemusta tästä on niin monta itse maksettua tankillista että ei tarvitse netistä hakea tietoa.

        Oletko hinurilla asen lopun???
        Kyllä 1.4 vie talvella liki 8l/100km ja kesälläkin yli 7l.
        Tietysti jos ajelee 60 maantiellä saattas päästä allekkin, mutta niin pääsee vanhoillakin autoilla.
        Tämähän on ihan tutkittu juttu, noita linkkejä tännekkin laitettu lukemattomia ja ne kyllä tukee omaa kokemustani.


      • Omaa kokemusta
        testattu on kirjoitti:

        Oletko hinurilla asen lopun???
        Kyllä 1.4 vie talvella liki 8l/100km ja kesälläkin yli 7l.
        Tietysti jos ajelee 60 maantiellä saattas päästä allekkin, mutta niin pääsee vanhoillakin autoilla.
        Tämähän on ihan tutkittu juttu, noita linkkejä tännekkin laitettu lukemattomia ja ne kyllä tukee omaa kokemustani.

        Niinkuin sanoin, mua kiinnostaa enemmän mun oman TSI Golfin (122hv) kulutus kuin linkkien takaa löytyvä tieto. Nykyisillä bensan hinnoilla.
        Cruise controlilla ajelen, rajoitus 15 kmh on yleisin matkavauhti jos vapaasti pääsee etenemään.
        Yhden/kahden hengen kuormalla maantiellä kulutus alkaa yleensä vitosella. Kesärajoituksilla motarilla tietenkin menee reilut puoli litraa enemmän.
        Talviajoon voin suositella Hakkapeliitan uusinta rengasta. Eka nastarengas joka ei lisää kulutusta lainkaan.


      • Neverever tsi
        Omaa kokemusta kirjoitti:

        Niinkuin sanoin, mua kiinnostaa enemmän mun oman TSI Golfin (122hv) kulutus kuin linkkien takaa löytyvä tieto. Nykyisillä bensan hinnoilla.
        Cruise controlilla ajelen, rajoitus 15 kmh on yleisin matkavauhti jos vapaasti pääsee etenemään.
        Yhden/kahden hengen kuormalla maantiellä kulutus alkaa yleensä vitosella. Kesärajoituksilla motarilla tietenkin menee reilut puoli litraa enemmän.
        Talviajoon voin suositella Hakkapeliitan uusinta rengasta. Eka nastarengas joka ei lisää kulutusta lainkaan.

        Tuli kokeiltua tuota tsi myllyä golfissa ja ohittelin aika paljon kun kiire oli niin kyllä kierroksia joutui nostamaan ja antamaan hanaa niin bensaa kulu talvikelissä maantiellä helposti 8 litraa. Eikä ohituskiihtyvyys ollu edes hyvä. Kaupungissa lähtee pirteesti, mut kun vauhtia päälle kasikymppiä ja yrittää ripeästi ohittaa niin menohalut aika huonot.


      • ei sovi suomeen
        Omaa kokemusta kirjoitti:

        "Itekin tullu pyöriteltyä niin vanhoilla bensakoneilla kuin näillä nykyisillä turboilla. Ennen 1.6 litranen kulutti maantiellä sen 7-8 L ja kone kesti pitkään, kun vaan jakso ajaa. Nykyiset 1.4 ja 1.2 L vie maantiellä sen saman, "

        Millä turbolla sä ajat? 1,4TSI vie pikkaisen alle kuutta litraa maantieajossa. Kokemusta tästä on niin monta itse maksettua tankillista että ei tarvitse netistä hakea tietoa.

        Ei kyllä ole kulutukset tippunut. Ajoin 15vuotta sitten 1.4 escortilla maantiesjossa helposti alle 6 litran. Nykyisessä pelissä tehoa on toki paljon enemmän mutta sama kulutus. Siinä mielessä paljon mainostetut pienet kulutuslukemat on ihan jaskapuheita. Kehitystä ei ole juurikaan tapahtunut. Eskon tehoilla pärjäsi kuitenkin ihan hyvin liikenteessä ja lämpöä puski reippaasti muutaman kilometrin ajon jälkeen ja lasit pysyi hyvin kirkkaana. Nää nykyiset tsip ja tsup ja autot sopii hyvin ehkä jonnekin Välimeren ilmastoon. Kokemukseni mukaan kehitys on mennyt suomen olosuhteissa kyllä takapakkia.


      • 156vs122hv
        Neverever tsi kirjoitti:

        Tuli kokeiltua tuota tsi myllyä golfissa ja ohittelin aika paljon kun kiire oli niin kyllä kierroksia joutui nostamaan ja antamaan hanaa niin bensaa kulu talvikelissä maantiellä helposti 8 litraa. Eikä ohituskiihtyvyys ollu edes hyvä. Kaupungissa lähtee pirteesti, mut kun vauhtia päälle kasikymppiä ja yrittää ripeästi ohittaa niin menohalut aika huonot.

        Kokeilepa japanilaista 2.0 koneella. Kiihtyvyys ei todellakaan ole hyvä ohiutuksissa. 1,4 Tsi vääntö on aina parempi kuin nipponilaisen.

        Omistan kummatkin. Älä viitsi valehdella, tai oikeammin: Et osaa ajaa autoja lainkaan.


      • Koettu on
        156vs122hv kirjoitti:

        Kokeilepa japanilaista 2.0 koneella. Kiihtyvyys ei todellakaan ole hyvä ohiutuksissa. 1,4 Tsi vääntö on aina parempi kuin nipponilaisen.

        Omistan kummatkin. Älä viitsi valehdella, tai oikeammin: Et osaa ajaa autoja lainkaan.

        Ainakin omassa pakkoVolkkarissa (työsuhdeauto) ohituskiihtyvyys on todella olematon, ellei kepitä pienemmälle. Ihan turha verrata tuota esim, aiempaan Accordiin ohituksissa. Välitykset ovat auttamatta liian pitkät.
        Ei se 122hp:ta muutu muuksi jos vastassa on 150hp niin toiseks jää joka alueella.
        Itseasiassa Japsit on välitetty lyhyemmiksi, joten ne lähtee ilman kepitystä paremmin ohituksiin vaikka alavääntö saattaakin olla huonompi.


      • Toiotakko
        156vs122hv kirjoitti:

        Kokeilepa japanilaista 2.0 koneella. Kiihtyvyys ei todellakaan ole hyvä ohiutuksissa. 1,4 Tsi vääntö on aina parempi kuin nipponilaisen.

        Omistan kummatkin. Älä viitsi valehdella, tai oikeammin: Et osaa ajaa autoja lainkaan.

        Kuka sun on käskeny noita kahta vertaamaan? Japseissakin on eroja muuten. Jos aletaan hiuksia halkomaan niin kumpikohan kestää kauemmin japsi 2 L vai TSI 1.4?


      • JarkkoG
        Toiotakko kirjoitti:

        Kuka sun on käskeny noita kahta vertaamaan? Japseissakin on eroja muuten. Jos aletaan hiuksia halkomaan niin kumpikohan kestää kauemmin japsi 2 L vai TSI 1.4?

        Joopa ja milloin SInä tuon testin teit? Niin, et milloinkaan?

        Japsi 2,0 ei kestänyt 120 000km, ei ainakaan meillä, ilman kannen uusimista. Huollettu säännöllisesti 15tkm välein. Nyt 1,4 TSI ajettu 160 000km ja matka jatkuu ongelmitta, eli kumpikohan...


      • Koettu on
        Koettu on kirjoitti:

        Ainakin omassa pakkoVolkkarissa (työsuhdeauto) ohituskiihtyvyys on todella olematon, ellei kepitä pienemmälle. Ihan turha verrata tuota esim, aiempaan Accordiin ohituksissa. Välitykset ovat auttamatta liian pitkät.
        Ei se 122hp:ta muutu muuksi jos vastassa on 150hp niin toiseks jää joka alueella.
        Itseasiassa Japsit on välitetty lyhyemmiksi, joten ne lähtee ilman kepitystä paremmin ohituksiin vaikka alavääntö saattaakin olla huonompi.

        Meillä Pleisermitattu DSG 1.4 TSi 122 hv koneella kulki 218km/h ja kiihtyi 0-100km/h 9.2 s0-100km/h. 114kw japsi 2,0 kulki 206km/h ja kiihtyi 10,1s 0-100km/h.

        Vääntöä löytyi TSi-koneesta 207Nn välillä 1500-4500rpm ja 2,0 koneella HUIPPUvääntö 194Nm /6000rpm!!! 1500-4500rpm oli VAATIMATTOMAT 166Nm /4500rpm ja 127Nm1500rpm.

        Japanin koneissa ei voida puhua samoista tehoista, samoilla määreillä (HV)/KW. Jos tämän 1,4 TSI koneen ottaa 160 hv versiona, joka on oikea verrokki tässä 2,0 koneen tehoisena, niin ei japanilaisella ole mitään sanomista millään tehoalueella. Löytyykö japanilaisissa edes sellaista autoa, merkistä riippumatta, joka 2,0 110kw koneella alittaisi esimerkiksi kiihtyvyysarvon 9, 0 tai vääntöarvon 200NM laajavääntönä .Laajavääntö takaa nopeat ohituskiihtyvyydet vs. piikkivääntö/koko nopeusskaala. Eli hämmästykseksi huomaat, että kyllä se vain toimii paremmin kuin kierroskoneilla ja hevosvoimat "muuttuvat" toisiksi.


      • Just näin
        Koettu on kirjoitti:

        Meillä Pleisermitattu DSG 1.4 TSi 122 hv koneella kulki 218km/h ja kiihtyi 0-100km/h 9.2 s0-100km/h. 114kw japsi 2,0 kulki 206km/h ja kiihtyi 10,1s 0-100km/h.

        Vääntöä löytyi TSi-koneesta 207Nn välillä 1500-4500rpm ja 2,0 koneella HUIPPUvääntö 194Nm /6000rpm!!! 1500-4500rpm oli VAATIMATTOMAT 166Nm /4500rpm ja 127Nm1500rpm.

        Japanin koneissa ei voida puhua samoista tehoista, samoilla määreillä (HV)/KW. Jos tämän 1,4 TSI koneen ottaa 160 hv versiona, joka on oikea verrokki tässä 2,0 koneen tehoisena, niin ei japanilaisella ole mitään sanomista millään tehoalueella. Löytyykö japanilaisissa edes sellaista autoa, merkistä riippumatta, joka 2,0 110kw koneella alittaisi esimerkiksi kiihtyvyysarvon 9, 0 tai vääntöarvon 200NM laajavääntönä .Laajavääntö takaa nopeat ohituskiihtyvyydet vs. piikkivääntö/koko nopeusskaala. Eli hämmästykseksi huomaat, että kyllä se vain toimii paremmin kuin kierroskoneilla ja hevosvoimat "muuttuvat" toisiksi.

        Huvittavaa kun nämä vaparikaverit tulevat änkyttämään jotain pelkän huipputehon perusteella.
        Mä uskon etteivät ne edes ymmärrä miten noita lukuja tulee lukea ja mitä ne tarkoittavat.
        Teho on suoraan vääntö x pyörintänopeus, jolloin laajavääntökäyrä tarkoittaa laajaa tehoaluetta. Ja päinvastoin.
        Kyllä kakstahtimotareillakin etenee ripeästi jos saa pidettyä kierrokset kokoajan kapealla tehoalueella,mutta niissä välitykset ovat tosi lähellä toisiaan ja pykältää saa kokoajan.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Teho


      • Toiotako
        JarkkoG kirjoitti:

        Joopa ja milloin SInä tuon testin teit? Niin, et milloinkaan?

        Japsi 2,0 ei kestänyt 120 000km, ei ainakaan meillä, ilman kannen uusimista. Huollettu säännöllisesti 15tkm välein. Nyt 1,4 TSI ajettu 160 000km ja matka jatkuu ongelmitta, eli kumpikohan...

        Niimpä, japseissa on eroja! Toiset kestää toiset ei.


    • 12 j

      volkkarin viimeinen hyvä moottori oli 2.0 fsi, tehokas ja vääntävä

      • 2,0FSI9,6l/100km

        Ja tosi syöppö!


    • 11+7

      NIIN ja ennen kaikkea kestävä , nyt omassa passatissa 240000 t ei ole ollu ongelmia, ei taida tsi niin paljon kestää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3279
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      553
      3091
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2503
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2022
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1672
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      119
      1365
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1225
    Aihe