Kovan treenin jälkeen ei st.....taa

kuntourheilija

Lienee muillakin sama juttu, vaatii hyvin nukutun yön ennen kuin pelittää.
Erityisesti vatsalihas harjoitukset aiheuttavat tämän vaivan.

Tässä huomaa kuinka tärkeä se lepo oikeasti ihmiselle onkaan.

11

156

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies vm 40

      Eipä oo tuttua moinen vaiva. Ihan samanlailla stondaa joka treenin jälkeen. Reilu neljäkymppinen olen ja ikäni urheillut.

      • mies vm 70

        Oho siis vuosimallia 70


    • 55 vuotias

      Koskaan kuullutkaan tuollaisesta vaivasta.

    • kuntourheilija

      Silloin ette vedä tiukkaa harjoitusta, itse harjoittelen itseni melkolailla sippikuntoon verrattuna muihin salilla kävijöihin.

      Kesällä kun ajan fillarilla 57km lenkin 29km keskitunti vauhdilla niin aivan sama juttu.

    • laiskoja

      Moni kyllä käy salilla muttei rasita siellä itseään.

    • Olen huomannut eron. Reilun 6-viikkoa sitten tehdyn mätipuolen leikkauksen jälkeen olen aloittanut varovaisen kuntouttamisen.
      Esimerkiksi mavea olen tehnyt noin 0.5 x aikaisemmat painot.
      Sama koskee muutakin ja joitakin harjoitteita en vielä pystyy tekemään lainkaan.

      Aikaisemmin mave aamupäivän jälkeen sai 66v eukko olla rauhassa mutta nyt puolitehoinen treeni tuntuu stimuloivan kotitarpeitakin.
      Kokonaisuudessaan treenit ovat tuota 0.5 tehoa ja energiaa säästyy muuhun käyttöön.
      Tyydyttämättömyys ilmenee ärtyisyytenä.

    • isokikkeli

      Ihmettelen aloittajaa. Mulla kyllä stondaa salilla ja sen jälkeenkin. Kyl sulla on kyse jostain muusta.

    • 19+4

      Ei tuossa stondaamisesta puhuta, vaan st_____taa (viisi tyhjää). Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan...?

    • kuntourheilija

      Aloittaja tässä hei!

      On ihme jos ei muilla samaa vaivaa.
      Itsellä löytyy muitakin vaivoja harjoitusten jälkeen, korviin tulee tinnitusta kun on annettu harjoitusta kunnolla yläkropalle ja usein treenin jälkeisenä yönä herään ilman syytä kesken unien aamuyöllä.
      Muulloin nukun sikeästi koko yön.

    • koutsin_vinkit!

      Veri pakkaantuu lihaksiin, täysin normaalia. Menee hetki, että sitä riittää alakertaan. Hormoonitasot myös vaihtelevat treenin aikana ja jälkeen. Riippuen myöskin kuinka tappiin vedät ja kuinka kauan asut salilla. Muistathan syödä reilusti hiilareita (riisi, peruna tms) välittömästi treenin jälkeen lihan/kanan kera ja muutenkin. Myöskin rasvaa tulisi saada 20-30% päivän kokonaiskaloreista. Alhaiset rasvat ja hiilihydraattitasot vaarallisia testosteronin tuotannolle, joka vaikuttaa suoraan mm. erektioon. Älä treenaa yli tuntia ja kuluta itseäsi loppuun. Tee välillä sarjat lyhyillä palautuksilla mutta failurea vältellen. 45-60min treenin pituus max. Unohda pikkuliikkeet ja keskity isoihin.

      Syö sinkkiä (30mg) päivittäin purkista ja laadukas monivitamiini, d-vitamiini 100ug tärkeä talvella, Omega3 valmiste. Kananmunia keltuaisineen ja jauhelihaa. Miksi?

      Ruokavaliosta kolesterolia saadaan ainoastaan eläinkunnan tuotteista. Kolesteroli on useiden hormonien esiaste, mm. kortisonin, kortisolin, testosteronin, estrogeenin, progesteronin ja D-vitamiinin.

      Tuohon nukkumisen sikeyteen vaikuttaa selvästi sinkki b6 (vidalta löytyy vahva sinkki jossa molempia) sekä magnesium sitraatti (mm. ebn.fi). Loppuu krampit, syventää unta ja rauhoittaa keskushermostoa. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe