Vastaava mestari rahastusta

Helppoa rahaa

Aivan uskomatonta rahastusta vastaavilla mestareilla. Rakennustyömaalla käydään max 2 kertaa rakentamisen aikana. Sitten kehdataan vielä pyytää pari tonnia palkkaa siitä hyvästä. Aikamme suurin vedätys.

18

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mestarismees

      Nimi siinä maksaa ja muodollinen vastuu eikä työ tai tunnit.Itse en nimeäni laittaisi toisen ähellykseen parista tonnista.
      Riski-investointi sekin...

    • Sopimusasiakirja

      Et ilmeisesti ole kuullut sellaisesta hienoudesta kuin kirjallinen sopimus mihin voidaan kirjata vaikka, että vastaava käy työmaalla vaikka 15 kertaa.

      • hahah

        Hieno homma paperilla, ei sitäkään tarvitse noudattaa ja kaikki vastuu on rakennuttajalla.


    • hehe ehee

      Pari vuotta asuttu, eipä ole vielä näkynyt kaikkia tarvittavia papereita. Taisi vastaava yhden tarkastuksen järjestää. Laskun muisti tuoda ja maksun jälkeen lähteä etelän lomalle.

    • Otin kalleimman

      Voi myös ostaja katsoa peiliin jos ei osaa vaatia rahoilleen vastinetta.

      Meillä vastaava maksoi omakotihankkeessa 5000 euroa ja olin palveluun oikein tyytyväinen. Jos laskee tuntipalkan niin viiden tonnin vastaavalla oli meidän tapauksessa pienempi liksa kuin timpurin apumiehellä!

      • Never never

        En ikinä maksaisi tuosta hommasta 5000 euroa.


      • You get what you pay
        Never never kirjoitti:

        En ikinä maksaisi tuosta hommasta 5000 euroa.

        Et niin palkkasit jonkun surkimuksen 2 tontulla ja nyt valitat täällä.


    • rak.mes.

      Minä olen ollut muutamassa projektissa ja kävin monta kertaa iltaisin omien töitten jälkeen. En niitä kirjannut mutta vastuu on tullut sen verran kovaksi, että harkitsen tarkkaan kuka tekee ennen nimen kirjoittamista.

      On myös turhaa sanoa isännälle asioista ja sitten isäntä kaijuttaa tekijöille, enkä ole varma ettei asia muutu matkalla.

      Sitten oli alussa yksi idiootti, kun sille sanoi niin perusteluja ja selityksiä tuli solkenaan. Miksi väitellä, jos mulla vastuu? Lähdin mieluummin patikoimaan.

      • JormaAP

        Mulla oli hyvä mestari. Tuli kutsusta paikalle ja etukäteen sovittiin "kiinteät pisteet", milloin ainakin tulee paikalle ja tarkastamaan työn. Yksi tällainen piste oli esim. perustusten raudoitus.

        Puhelimitse tai sähköpostilla sain konsultointia, jos oli jotakin pähkäilyä toteutusten kanssa. Mulla ja rak.mestarilla molemmilla käytössä maalaisjärki, niin kai siittä sitten on pakko seurata vain hyvää ja laadukasta jälkeä.

        Selitti myös kuinka naapurustossa oli käynnissä samanaikaisesti vastaava talonrakennusprojekti ja siellä kaikki oli päin h*lvettiä. Rakennuttaja soitteli lähes joka päivä, että nyt äkkiä tänne, kun on talofirma laittanut kolme naulaa, vaikka detaljikuvassa lukee, että kiinnitys kahdella naulalla. Lisäksi jokaisessa asiassa tuntui olevan jonkinlaista riitauttamista, vaikka mitään oikeaa syytä millekään ei ollut, että kai se on siitä asiakkaastakin kiinni miten homma mestarin kanssa hoituu..


    • Tietäjätekijä

      Avauksesi osoittaa, että olet täysi pösilö rakentamisei aloituksessa ja hankkeesi on lähtenyt alusta alkaen täysin väärille raiteille.
      Aivan uskomatonta hölmöilyä nykyaikana, kun on rakentamisen opastus rakennusvalvonnassa, netissä jopa rautakaupoissa ja kansalaisopistoissakin.
      Ei sentään peruskouluissa (kansakoulupohjalta!) kuten ennen vanhaan .

      (hometaloja rakennettiin)

      Sinulla on tosiaan oma ja todella omalaatuinen käsitys vastaavan työnjohtajan tehtävistä! Mistä moinen on kotoisin? Puuttuuko sinulta lukutaito, vai vaivaako pahemmanlaatuinen lukihäiriö? Vai kirjoititko tänne palstalle trollin?

      Tuosta keskikokoisen Kuopion kaupungin ohje tavattavaksi Sinulle:

      "Rakennusvalvonta edellyttää, että vastaavalla työnjohtajalla on omakotityömaalla mahdollisuus käyttää vähintään 160 työtuntia tehtävien hoitamiseen, jotta hänellä olisi tosiasialliset edellytykset hoitaa tehtävänsä säännösten vaatimalla tavalla ja huolellisuudella.

      Vastaavan työnjohtajan tehtävät ja vastuu alkavat välittömästi sen jälkeen, kun hänet on hyväksytty tai ilmoitus työnjohtajana toimimisesta on jätetty. Näistä tehtävistä ja vastuusta voidaan vapautua vain pyytämällä kirjallisesti
      vapautus tehtävästä tai siten, että hyväksytään toinen henkilö vastaavan työnjohtajan tilalle."

      Olisiko Sinulle ollut jotain hyötyä lukea projektia aloittaessasi lukea myös Suomen maankäyttö ja rakennuskaki, etenkin pykälä 119!

      Rakennushankkeeseen ryhtyvän huolehtimisvelvollisuus

      "Rakennushankkeeseen ryhtyvän on huolehdittava siitä, että rakennus suunnitellaan ja rakennetaan rakentamista koskevien säännösten ja määräysten sekä myönnetyn luvan mukaisesti. Rakennushankkeeseen ryhtyvällä on oltava hankkeen vaativuus huomioon ottaen riittävät edellytykset sen toteuttamiseen.

      Rakennushankkeeseen ryhtyvän on huolehdittava myös siitä, että rakennushankkeessa on kelpoisuusvaatimukset täyttävät suunnittelijat ja työnjohtajat ja että muillakin rakennushankkeessa toimivilla on heidän tehtäviensä vaativuus huomioon otettuna riittävä asiantuntemus ja ammattitaito."

      Mitenkähän nuo Sinun edellytyksesi riittävät, jos tässä vaiheesssa tämänkaltaisia kyselet?
      Sällit sanovat rakennuksilla pieleen menneestä (haaman) tekemisestä:

      "Pitäisi pistää turkin hihaan ja nussia uudestaan!"

      Mitä Sinun projektissasi on purettu ja keritty?

      Lue nyt "manuaali" suomalaisen miehen tapaan jälkikäteen tuosta:

      http://www.kuopio.fi/c/document_library/get_file?uuid=e019023c-e85d-4dee-af27-81c9c5925fdb&groupId=12117

      • 2090

        Tämä sinun juttusi osoittaa, ettet ole tainnut oikein ymmärtää sitä avausta.
        Turhahan sitä on luetella rakennushankkeeseen ryhtyvän huolehtimisesta siitä ja siitä, sillä rak. lupaa ei tule, jos rak. tarkastajalle ei ole toimitettu hyväksyttäväksi määräysten vaatimat suunnittelijat ja "mestarit"

        Aloittaja tapauksessakin? on varmaan käynyt niin, että hyväksytystä "mestarista" ei sitten kuulukkaan mitää, ei puhelimella, ei millään, vastuu kaikesta on kuitenkin rakentajalla, ei mestarilla, riitti rakentajan edellytykset rakentamiseen, tai ei.
        Katselmuksissa pitää kuitenkin olla paikalla, muuten ei voi laskuakaan lähettää.

        Milläs siinä huolehdit Suomen mannkäyttö- ja rakennuskakin pykälästä 119.


    • kjhfd3

      Vanha sääntö palkkiosta oli vanhemman rakennusmestarin kuukauden palkka.
      Työmaan vastaava mestari pitää kai vieläkin hyväksyä kunnan rakennusvalvonnassa.

    • Työnjohtaja vtj

      Persaukisia rakentajia piisaa kun vastaavan työnjohtajan nimeäminen ja palkkio nousee esiin. 300000€ rakentamiskustannuksista työnjohtajan osuus 1,5 %, menkää peilin eteen unelmakodin rakentajat.

    • 40 v. rakentamista

      Rakentamisesta riittää tarinoita. Mitä vähemmän siitä itse tiedät niin sitä tärkeämpää on valita pätevä ja luotettava projettin vetäjä´/vast.mestari. Jokainen oman talon rakentaja tarvitsee erimäärän neuvoja ja opastusta. Toisille riittäisi muutama vast.mestarin käynti ja toisille pitäisi olla kokoajan neuvomassa. Hyvä ohjesääntö on myös rakentamiseen; tee vain sitä minkä osaat. Parhaimman tuntipalkan saa omatoiminen rakentaja kun hoitaa kuljetukset ja työmaan siivouksen. Olen pannut usein merkille että nämä työt ei kaikkia kiinnosta koska he jo ne osaavat. Arviosta ei kannata tehdä mitään koska se menee kuitenkin väärin. Tätä asiaa on aina vaikea saada ymmärretyksi. En ole rak.mestari, ikää on jo 65v. Töitä olisi tarjolla paljon enemmän kuin kerkiäisin tehdä, joden tiedän mistä puhun.

      • vkkfkkfk

        Itse tehdem kestaa enemma aikaa tehda mutta ammattilaiset kun tekee niin tulee mitamsattuu ja sitten se vasta maksaakin.mkokemustamon.


    • Turhaa edelleen

      Osaan rakentaa, olen rakentanut useita taloja. En tarvitsisi vastaavaa lainkaan. Nyt todellakin v****taa maksaa turhasta turhakkeelle useita tuhansia. Eri asia on nuo rakentajat, jotka käyvät vain siivoamassa työmaalla ja valittavat kuinka raskasta heillä on.

      40 v rakentamista on täysin oikeassa, rakentajia on erilaisia. Myös vastaavien palkkio pitäisi mennä jotenkin porrastetusti.

      • rak.mest.

        Jos sulla taitoa niin tehdään sopimus jossa rajataan mun vastuut rakennusprojektis ja tulen n. 500 €.

        Sovitaan samalla mitä tuohon rahamäärään kuuluu.


    • vitunkoijarit

      Vastaavat mestarit paaasiassa nuolevat valvonnan ja urakoitsijoiden persetta eika loppujen lopuksi ole mistaaan vastuussa mistaaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe