Opiskelijoiden kohtelu?

hmmhmm

http://www.ilkka.fi/mielipide/yleisöltä/me-vaadimme-laadukasta-opiskelijaohjausta-1.1732504

Täällähän on mielenkiintoinen keskustelu. Saako opiskelija laittaa eväät samaan jääkaappiin sairaanhoitajien kanssa ym.

13

1620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmeniuhottajia

      Aika pikkusieluista hoitajaporukkaa jos tuo pitää paikkansa. Kyllä meillä opiskelijat saaavat laittaa eväänsä samaan jäälaappiin tai mihin vain haluavat ja osallistua töihin ja tauoille henkilökunnan kanssa ihan vapaasti.

      Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka joku niistä opiskelijoista olisi tuleva työkaveri.

    • Seinäjoen malli?

      Olen hoitoalan opiskelija ja en todellakaan aio hakeutua töihin Seinäjoen keskussairaalaan, jos touhu on tuommoista! Pitäkööt siellä Seinäjoella tunkkinsa!

      Terveysalan opiskelija tekee ainakin 75 opintopistettä pakollista, palkatonta harjoittelua opintojensa aikana. Joka harjoittelujaksolle opiskelijalle nimetään työpaikalta vastuuohjaaja. Harjoittelujaksot ovat opiskelijalle henkisesti raskaita. Tämä ei johdu itse hoitotyöstä, vaan hoitoalan työyhteisöjen huonosta ilmapiiristä ja huonoista ohjaajista. Opiskelijan arviointi harjoittelujaksoilla on epätasa-arvoista ja harjoittelun ohjauksen taso on kehnoa.

      Jos ohjaaja ei pidä opiskelijasta ihmisenä, ohjaaja antaa opiskelijalle huonon palautteen jaksosta. Opiskelijaa arvioidaan joka suunnasta - ihmisenä, persoonana, hoitotyön opiskelijana, työryhmän jäsenenä, hoitotyön harjoittelijana. Opiskelijaa vahditaan työyhteisössä suurennuslasin kanssa. Negatiivinen ja vailla motivaatiota oleva ohjaaja pilaa harjoittelujakson ja oppimisen täysin.