Maalaaminen

mietinnnnnnn

Sain viime jouluna lahjaksi öljyvärit, tai ainankin niissä lukee oil colors. En ole pakettia avannut vieläkään, sillä minulla ei ole tärpättiä tai muita ohenteita saati sitten tiloja missä antaa maalauksen kuivua edes tunteja. Toivoin siis akryylivärejä, mutta ei pukki osannut ostaa... Siveltimetkin ovat ihan huonoja kovia korppuja, mutta taulupohjat ovat sentään sellaisia kuin toivoin niiden olevan.

Mietinkin vain tässä että voisikohan noita värejä hyödyntää mitenkään? Omat maalausinnot menivät väärän lahjan takia viime vuonna ja nyt mietin loman alkaessa, että voisisin kokeilla taas jos aikaa ja innostusta löytyisi. Onko mitään mahdollisuutta edes syöpää saamatta maalata noilla ilman ohenteita? Ja onkohan mitään paikkaa minne nuo voisi heittää (käykö normaali roskis), tuskin kaupaksi menevät (ostettu todennäköisesti lidlistä eli ei laadukkaita.)

4

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtkk

      Akryylivärejä saa suhteellisen edullisesti paketin, jossa erilaisia värejä. Öljyvärit voi lahjoittaa vaikka kansalaisopistolle, jos ei halua käydä siellä kursseilla opettelemassa niiden käyttöä!

    • kovamaalari

      Niin jos et tosiaan nitä käytä , pidä ne avaamattomina ja vaikka lahjoita jollekkin, itse juuri ostin biltemasta akryyli halpisvärit , maksoi useamman tuubin laatikko alle 8 euroa.

    • Krikko Pakkus Uno

      Öljyä voi käyttää paksusti mutta ei laiskaisti.

      Tärpättiä voi ikkunahaihduttaa.

      Pelkoja voi haihduttaa pikkusen tärpätillä lisää.

      Huonolaatuiset siveltimet voi sivellä huonolaatuisen inspiroivasti.

      Hyvä kysymys on: Mitä minä maalaisin?

    • Ne siveltimet ovat..

      ... ehkä kovia korppuja, koska aika usein ne on ns. tärkättyjä. Ota ja taivuttele niitä harjaksia niin sepä saattaa auttaa.
      Mitä maalaisit?
      Sitä en osaa sanoa, mutta itse kuivailin aikoinaan maalauksia ikkunoiden välissä.
      Aivan oikein!
      Asun kerrostalossa.
      Avasin sisemmän lasin, laitoin ulompaan lasiin suojapaperin teipillä, sitten asettelin maalauksen varovasti nojalleen ulkolasia vasten nojalleen - kuva sisälle päin. Sitten vaan sisäpoka kiinni ja sielläpä se sai "tekeytyä ihan rauhassa. Viikon päästä kokeilin joko on seuraavan kerroksen vuoro.

      No, nyt minulla on ihan oikea ateljee. Sellainen "vähän vaan homeinen" varastokoppi.
      Voe tätä taeteelijan elämmee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe